Uri Coronel

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Uri Coronel

Bericht door joey » wo apr 13, 2011 6:41 pm

Huh? Is het niet juist hip om níet pc te zijn? :confused.gif:

Coronel was voor eigen parochie aan het preken, denk ik.

Ik vind Coronel een vervelende kerel, maar ik geloof wel dat dit onderwerp hem oprecht ter harte gaat.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Uri Coronel

Bericht door Neefkens » wo apr 13, 2011 6:48 pm

Het ging niet om publieke opinie, het ging om zieltjes winnen voor zijn strijd binnen AJAX. En zoals jullie zeggen, daar helpt het niet bij. Daar deed ie het dus ook niet voor.

Maar ga gewoon door met alle goede bedoelingen in twijfel trekken, lijkt me een fijne manier van leven. Kom je ver mee.

Edit: niet voor joey bedoeld.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Uri Coronel

Bericht door Feest » wo apr 13, 2011 6:57 pm

Coronel is bezig met z'n post-Ajax imago.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Uri Coronel

Bericht door wimpey » wo apr 13, 2011 6:59 pm

Feest schreef:Coronel is bezig met z'n post-Ajax imago.
Dat zit er dik in. Imageschade beperken.

Boog is nog bezig zoveel mogelijk tegenstanders in z'n val mee te sleuren. Coronel lijkt dat stadium inderdaad te zijn gepasseerd.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Uri Coronel

Bericht door Feest » wo apr 13, 2011 7:01 pm

Prima afgekeken van M van Praag.

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Uri Coronel

Bericht door LucaS » wo apr 13, 2011 7:21 pm

Onzin, Coronel heeft het hier al jaren over en heeft na ADO den Haag de oproep al gedaan. Het feit dat dit nu dus speelt ligt aan Immers en de supporters en heeft niets met de huidige situatie bij Ajax of zijn aftreden te maken.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Uri Coronel

Bericht door 999 » wo apr 13, 2011 7:28 pm

Laat je toch niet opfokken ..

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Uri Coronel

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo apr 13, 2011 8:03 pm

Vak 410 zingt dus volgend seizoen:"Waar komen snavels toch vandaan?"
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Uri Coronel

Bericht door Kowalczyk » do apr 14, 2011 7:38 am

joey schreef:Ik zou ook niet weten waarom in het bijzonder maatregelen zouden moeten worden genomen als jóden worden beledigd. Discriminatie is discriminatie.
Juist. En 'positief gebruik' is 'positief gebruik'. Van de bijnaam 'joden', in dit geval.

Fight the real enemy. Ga mensen pakken die discrimineren en kwetsen, en laat mensen die het 'uitlokken' met rust. Wat nou uitlokken. Een meisje dat een bloot topje aantrekt, lokt toch ook niet uit dat irritante kerels haar tieten gaan betasten? Zo van: ze vroeg er wel een beetje om. Rot op. Dat meisje mag zich kleden hoe ze wil, en je houdt je fatsoen maar.

Het moet niet gekker worden. In dat soort dingen zijn we zooooo laf in dit land.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Uri Coronel

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do apr 14, 2011 7:52 am

Reactie AFCA Supportersclub
AFCA SC oneens met Coronel over puntenaftrek bij gebruik geuzennaam Joden
Datum: 13-04-2011
Laatste gewijzigd: 13-04-2011
Categorie: AFCA Nieuws

De AFCA Supportersclub is het oneens met het plan van Uri Coronel om Ajax te bestraffen met puntenaftrek wanneer Ajax-supporters de naam Joden als geuzennaam gebruiken in liederen en spreekkoren.

Wij hebben begrip voor het feit dat Coronel probeert om antisemitische en discriminerende spreekkoren te voorkomen in en buiten de stadions. Maar ons inziens legt hij onterecht een oorzakelijk verband tussen deze teksten en het gebruik van de geuzennaam ′Joden′ door Ajax-supporters.

Zonder te vervallen in het ′kip en het ei′ verhaal durven wij te stellen dat andere supporters de naam ′Joden′ blijven gebruiken ook al zou deze geuzennaam niet meer hoorbaar en zichtbaar worden gebruikt door Ajax-supporters. De benaming ′Joden′ voor Ajacieden is namelijk ′ingeburgerd′ in het taalgebruik. Zoals psv-ers ′boeren′ worden genoemd, feyenoorders ′kakkerlakken′ en Duitsers ′moffen′. De laatste 2 groeperingen gebruiken hun bijnaam niet als geuzennaam maar worden onverminderd zo genoemd.

Bij de wedstrijd ado den haag-Ajax van 20 maart j.l. waren geen Ajax-supporters aanwezig in het stadion en het supportershome van ado. Toch scandeerden ado-fans en spelers teksten en liederen met het woord ′Joden′. Een directe oorzaak was hier dus niet aanwezig. Daarbij laten we de discussie nu in het midden of deze teksten grievend bedoeld zijn richting de Joodse medemens of Ajacieden.

Daarnaast neemt het aantal uitingen van de geuzennaam ′Joden′ door Ajax-supporters de laatste jaren af in zowel tekst, beeld(Israelische vlag, Davidster) en op kledingstukken. Hier kan door deze discussie weer een kentering in komen als protest voor vrijheid van menings-uiting.

Tenslotte vinden wij dit de omgekeerde wereld. De dader moet worden bestraft. Gaan we dan vanaf nu geen donkere spelers meer opstellen om mogelijke oerwoud geluiden uit te bannen?

Bestuur AFCA Supportersclub
Goede laatste zin...

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Uri Coronel

Bericht door Lionel » do apr 14, 2011 8:51 am

Een hele goede...
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Uri Coronel

Bericht door brigade zuid » do apr 14, 2011 8:58 am

Joduh! Joduh! Joduh!

Coronel, nare kerel.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Uri Coronel

Bericht door Feest » do apr 14, 2011 12:24 pm

Coronel: "Niets mis met het woord Joden"
Ajax-voorzitter Uri Coronel heeft enige nuance in zijn woorden van dinsdag aangebracht. Hij pleitte voor een puntenstraf bij het gebruik van het woord Joden in spreekkoren.


Coronel deed zijn uitspraken in een debat in het Joods Historisch Museum. De voorzitter legt op de website van Ajax uit dat er op zich niets mis is met het woord Joden, maar wil wel graag dat de KNVB harder optreedt bij gebruik in combinatie met ranzige spreekkoren.

"Ik heb afgelopen jaren een paar keer een beroep op onze supporters gedaan om te stoppen met het gebruik van de geuzennaam Joden", zegt Coronel. "Dat is me toen niet gelukt en dat gaat me ook niet lukken. Aan het gebruik van het woord Joden valt simpelweg niets te veranderen en te verbieden."

"Het gebruik van de geuzennaam Joden lokt echter wel allerlei ranzige spreekkoren bij de supporters van de tegenpartij uit", legt de preses uit. "Waar ik dus voor pleit is dat de clubs en de KNVB in geval van ernstig kwetsende spreekkoren een wedstrijd stil kunnen leggen, staken of in het ergste geval zelfs drie punten in mindering kunnen brengen."

Coronel benadrukt dat de straf voor alle clubs geldt, dus ook voor Ajax zelf. "Dan gaat het net zo goed om ranzige spreekkoren van onze eigen aanhang als die van de tegenstander. Het heeft dus niets met het gebruik van het woord Joden te maken. Er is namelijk niets mis met het woord Joden."



Kan iemand deze man tegen zichzelf in bescherming nemen?!!? De druk is hem teveel geworden, zo blijkt. Raaskallen, bradnjes ontsteken en weer blussen, mediaoproer creeeren.

Exit stage left, meneer Coronel. Dan u wel en shalom.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Uri Coronel

Bericht door Kowalczyk » do apr 14, 2011 2:34 pm

Ja, want de Ajax-aanhang grossiert inderdaad in ranzige, discriminerende spreekkoren met het woord 'Joden' erin...

Meneer Coronel, u bent in de war. Gaat u toch even op vakantie.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Uri Coronel

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do apr 14, 2011 2:56 pm

Het blijft een bijzonder onderwerp. Ik heb eens iemand verdedigd die werd vervolgd wegens het roepen van "Daar heb je die Joden!" bij een uitgaansgelegenheid, toe er twee agenten naderden. Die hebben vervolgens aangifte gedaan van belediging (!). Ik heb ze beiden ondervraagd als getuige bij de rechter-commissaris en beiden gaven te kennen Jood als scheldwoord te beschouwen (!). De Officier heeft vervolgens vervolging doorgezet (!), waarna de politierechter mijn client veroordeelde, want het woord Jood kon in deze context niet anders dan als scheldwoord worden opgevat (!). Pas in hoger beroep werd mijn client (inmiddels onherroepelijk) vrijgesproken, omdat het Hof meende dat, ongeacht de context het enkele woord Jood niet als scheldwoord kon worden gezien.

Om maar eens aan te tonen hoe spastisch er in de praktijk mee wordt omgegaan.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Uri Coronel

Bericht door 999 » do apr 14, 2011 3:07 pm

Dit gaat toch niet alleen over de AJAX aanhang .. ik kan me toch ranzige spreekkoren voor de geest halen .. iets met gas of zo ..

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Uri Coronel

Bericht door Michael_B » do apr 14, 2011 3:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Het blijft een bijzonder onderwerp. Ik heb eens iemand verdedigd die werd vervolgd wegens het roepen van "Daar heb je die Joden!" bij een uitgaansgelegenheid, toe er twee agenten naderden. Die hebben vervolgens aangifte gedaan van belediging (!). Ik heb ze beiden ondervraagd als getuige bij de rechter-commissaris en beiden gaven te kennen Jood als scheldwoord te beschouwen (!). De Officier heeft vervolgens vervolging doorgezet (!), waarna de politierechter mijn client veroordeelde, want het woord Jood kon in deze context niet anders dan als scheldwoord worden opgevat (!). Pas in hoger beroep werd mijn client (inmiddels onherroepelijk) vrijgesproken, omdat het Hof meende dat, ongeacht de context het enkele woord Jood niet als scheldwoord kon worden gezien.

Om maar eens aan te tonen hoe spastisch er in de praktijk mee wordt omgegaan.
Je zou die politieagenten moeten vervolgen vanwege het opvatten van het woord 'Jood' als scheldwoord. Blijkbaar vinden ze een jood iets vies, smerigs oid.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Uri Coronel

Bericht door Arthur » do apr 14, 2011 4:01 pm

De Dominee schreef:
Je zou die politieagenten moeten vervolgen vanwege het opvatten van het woord 'Jood' als scheldwoord. Blijkbaar vinden ze een jood iets vies, smerigs oid.
Dat vind die client net zo goed, want die roept het natuurlijk niet omdat hij die agenten zo lief vindt.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Uri Coronel

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 18, 2016 3:11 pm

Verschijnen berichten dat hij is overleden op twitter. :blush.gif: Overleden in de sportschool (69 jaar).
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op ma jul 18, 2016 3:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Uri Coronel

Bericht door Duke » ma jul 18, 2016 3:13 pm

Ik lees het ook. Heftig.

Edit: ik zie het bericht niet meer, ook geen andere betrouwbare berichten. Lijkt dus niet waar te zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13711
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Uri Coronel

Bericht door Thijs » ma jul 18, 2016 3:36 pm

http://www.ad.nl/eredivisie/ex-voorzitt ... ~ab4c8a04/

En Parool:

Oud-Ajaxvoorzitter Uri Coronel (69) overleden

Oud-voorzitter van Ajax Uri Coronel (69) is maandagmiddag overleden, nadat hij onwel werd in een sportschool in Amsterdam-Zuid. Dat bevestigt zijn familie aan het Parool.

Amsterdammer Coronel was van april 2008 tot halverwege 2011 voorzitter van Ajax. Van 1989 tot 1997 had hij ook al in het bestuur van de club gezeten. Hij speelde destijds een belangrijke rol bij de verhuizing van stadion De Meer naar de Amsterdam Arena. Nadat hij zijn voorzitterschap in 2011 beëindigde werd Coronel erelid van Ajax.

Dit bericht wordt aangevuld.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Uri Coronel

Bericht door wimpey » ma jul 18, 2016 3:41 pm

R.I.P.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Uri Coronel

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 18, 2016 3:47 pm

R.I.P. Echte Ajacied, sterkte voor zijn familie en naasten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Uri Coronel

Bericht door Andriy Demchenko » ma jul 18, 2016 3:52 pm

Sterkte aan de nabestaanden....
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Uri Coronel

Bericht door WP_Legend » ma jul 18, 2016 4:25 pm

69 vind ik jong!

Plaats reactie