Ajax Australia

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Plaats reactie
LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Ajax Australia

Bericht door LucaS » do mei 15, 2008 2:57 pm

Ajax gaat de kinderhandel in! :sad.gif:
'Ajax zet een voetbalacademie op in Sydney'
15-mei-2008 14:50

Ajax zet een voetbalacademie op in Sydney, bericht Revu.nl. In oktober moet het ‘Ajax Australia’-project, waarin eendrachtig wordt samengewerkt met de Australian Football Academy (AFA), van start gaan.

David Magrone, de directeur van de AFA, verwacht dat het papierwerk voor het eind van de week is afgerond. Het gaat om een contract voor een periode van 5,5 jaar met een optie voor nog eens vijf jaar. ‘De deal is voor 95 procent zeker,’ meldt Magrone. ‘De CEO van Ajax, Henri van der Aat, was heel positief over ons voorstel toen ik hem sprak in maart.’

Ajax concentreert zich op Australische spelers in de leeftijdscategorie acht tot tien jaar. De AFA stuurt elk jaar de vier meest veelbelovende talenten enkele weken naar Amsterdam. Ajax heeft voorts het eerste recht tot koop op talentvolle Australiërs. ‘Ajax zal geen transfersom hoeven te betalen, maar iedere keer als een speler uit onze school wordt doorverkocht, zullen wij een percentage van de transfersom opstrijken,’ vertelt Magrone.

De kosten van de samenwerking worden door de AFA opgebracht. ‘AFA zal de investeringen op zich nemen, in ruil voor het exclusieve gebruik in Australië van de merknaam en de Ajax-methode. Ajax hoeft zelf niet te investeren in de academie en zal amper omkijken hebben naar Ajax Australia.’

www.sportweek.nl
I think I lost my fucking headache

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do mei 15, 2008 3:36 pm

Als je het zo bekijkt zitten we daar al een hele tijd in. Kijk maar naar Ajax Orlando (alleen maar jeugd) en we hadden toch in Ghana ofzo ook zoiets zitten eerst? En die hele hordes Chinezen C1's die een half jaar mee komen draaien in de toekomst.. Dit is niks nieuws voor Ajax ofzo hoor..

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » do mei 15, 2008 4:36 pm

Lijkt me wederom een prima deal.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do mei 15, 2008 5:28 pm

Ronald! schreef:Lijkt me wederom een prima deal.
Ze zijn wel erg jong! Kinderhandel? Niet als ze op die leeftijd nog niet naar Ajax komen, maar eventueel jaren later?

Veel Engelse topclubs hebben toch al zoiets in Australië? Wie blijven er voor Ajax over?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » do mei 15, 2008 5:53 pm

Demosthenes schreef:
Ronald! schreef:Lijkt me wederom een prima deal.
Ze zijn wel erg jong! Kinderhandel? Niet als ze op die leeftijd nog niet naar Ajax komen, maar eventueel jaren later?

Veel Engelse topclubs hebben toch al zoiets in Australië? Wie blijven er voor Ajax over?
Ik weet eigenlijk niet hoe het systeem daar werkt en op wat voor leeftijd ze naar Amsterdam zouden moeten komen, maar ik neem aan dat we niet gaan handelen in 14-jarigen e.d.

Wel vreemd: zoiets gaat natuurlijk altijd pas werken op de lange termijn. Als het na 5,5 jaar op houdt zitten we zonder 'opbrengst' terwijl we wel onze kennis overgebracht hebben.

Het goede aan deze deal vindt ik echter dat het opnieuw weinig (financieel) risico met zich meeneemt. We nemen niet, zoals eerder, belangen in clubs. Of het een succesvolle samenwerking is moet natuurlijk nog blijken, maar we lopen nauwelijks risico. Op z'n slechts lopen we quite, op z'n best halen we een paar goede spelers deze kant op.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do mei 15, 2008 11:39 pm

De constructie ziet er natuurlijk mooi uit. Met name op het financiële vlak. Maar de kans dat Australië toptalenten met de specifieke Ajax-stijl weet op te leiden, acht ik bijzonder klein. Scandinavië lijkt mij een veel betere optie, naast Zuid-Amerika en het continent Afrika uiteraard.

We zullen zien...
AFCA!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mei 16, 2008 8:14 am

Wat heeft Ajax tot nu toe bereikt met de samenwerkingen in België, Zuid-Afrika, Ghana en de US? Volgens mij nog erg weinig, op een schandalige scène in 'Daar hoorden zij engelen zingen' na.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mei 16, 2008 9:57 am

Ghana en de US waren complete flops. Uit België hebben we in ieder geval nog voetballers gehaald die Ajax winst op hebben geleverd of zullen leveren. Met Zuid-Afrika gaat het wel goed, heb ik het idee.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mei 16, 2008 10:11 am

Ik moet bij zulke projecten, zeker in Afrika, toch altijd denken aan de VOC-mentaliteit uitspraken van JPB.

Plaats reactie