Danny Blind

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Danny Blind

Bericht door Jöhnk » di mei 06, 2008 4:25 pm

Onze nieuwe TD verdient wel een eigen topic, dacht ik zo! :ajaxscarf.gif: :cheer.gif: :worshippy.gif: :bis.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 06, 2008 4:27 pm

Het is alleen geen TD. En dat is maar goed ook. Blind moet niet al teveel zeggenschap krijgen op technisch gebied en bovendien schiet het niet op om iemand boven Van Basten te plaatsen. Dat gaat niet werken.

Ik schat zo dat Blind ook de rol van hoofd scouting op zich gaat nemen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Danny Blind

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 06, 2008 4:28 pm

Jöhnk schreef:Onze nieuwe TD verdient wel een eigen topic, dacht ik zo! :ajaxscarf.gif: :cheer.gif: :worshippy.gif: :bis.gif:
Manager Technische zaken!

Zojuist weer terug van vakantie. Gelukkig Heerenveen uitgeschakeld en een Manager Technisch zaken aangesteld. Een echte Ajacied terug. Ik ben er wel blij mee.

Nu een aantal aankopen afhandelen Danny! :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di mei 06, 2008 4:49 pm

dinsdag 06 mei 2008 16:42 MAIL | PRINT
Danny Blind kwam dit seizoen nog op bezoek in de ArenA. FOTO: PROSHOTS.
Blind manager technische zaken Ajax

Amsterdam, 06 mei 2008
AFC Ajax heeft met Sparta Rotterdam en Danny Blind overeenstemming bereikt over de overgang van Blind naar Ajax. De huidige technisch directeur van Sparta treedt per 15 mei 2008 bij Ajax in dienst als manager technische zaken.

Blind (46) neemt een aantal taken over van de kortgeleden bij Ajax vertrokken Martin van Geel. Hij gaat zich ondermeer bezighouden met de jeugdopleiding, de scouting en de aan- en verkopen. Met de aanstelling van Blind als manager technische zaken geeft Ajax verdere invulling aan het nieuwe organisatiemodel waarin Marco van Basten leiding gaat geven aan de gehele technische organisatie.

Blind tekent een contract met dezelfde afloopdatum als de nieuwe technische staf, namelijk 30 juni 2012. Ajax en Blind kennen samen een lange en succesvolle historie. De voormalige aanvoerder was 13 seizoenen contractspeler bij Ajax, daarin won hij vele (inter)nationale prijzen. Na zijn actieve loopbaan als voetballer is hij bij Ajax in dienst geweest als directeur spelersbeleid, trainer van de A1, hoofd jeugdopleiding en hoofdtrainer/coach van Ajax 1.

Marco van Basten: ,,Ik ben heel blij met de komst van Danny. Door het vertrek van Martin van Geel zouden erg veel zaken op mijn bord terechtkomen. En ik wil mij kunnen focussen op het eerste elftal. Het was noodzakelijk dat er zo snel mogelijk iemand bij zou komen. Want er zijn belangrijke maanden aangebroken bij Ajax die van invloed zijn op de komende seizoenen en ik heb mijn volle aandacht nodig bij het Nederlands elftal. Met Danny komt er iemand die de ins en outs van deze wereld kent en die kwaliteit toevoegt aan ons team. Ik heb veel vertrouwen in hem. We hebben uitvoerig over de taakverdeling gesproken en ik kijk erg uit naar de samenwerking.”

Danny Blind: ,,Er zijn twee clubs in mijn leven die een belangrijke rol hebben gespeeld, Ajax en Sparta Rotterdam. Toen ik een contract als technisch directeur tekende bij Sparta Rotterdam voor de duur van 4 jaar was dat in de vaste overtuiging om dat contract ook uit te dienen. Toch hebben wij in het contract voorwaarden opgenomen die het mogelijk maken om naar Ajax te gaan wanneer die situatie zich zou aandienen. Ik heb de afgelopen periode met bijzonder veel plezier bij Sparta Rotterdam gewerkt maar deze aanbieding van Ajax kan ik simpelweg niet laten lopen.”
Ajax.nl

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di mei 06, 2008 4:55 pm

Past weer in het manier van denken van Cruijff. Veel clubmensen erbij betrokken houden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di mei 06, 2008 4:58 pm

Welke sparta speler gaat ermee :hypocrite.gif:

1 Nadeel meer alcohol controle bij de Arena :alc.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di mei 06, 2008 5:12 pm

6/5/2008 - Van Basten heeft veel vertrouwen in Blind
(Gepost door P. )

BRON: Ajax.nl

Op de clubsite reageerde Marco van Basten erg positief op de komst van Danny Blind als manager technische zaken. "Ik ben heel blij met de komst van Danny. Door het vertrek van Martin van Geel zouden erg veel zaken op mijn bord terechtkomen. En ik wil mij kunnen focussen op het eerste elftal. Het was noodzakelijk dat er zo snel mogelijk iemand bij zou komen. Want er zijn belangrijke maanden aangebroken bij Ajax die van invloed zijn op de komende seizoenen en ik heb mijn volle aandacht nodig bij het Nederlands elftal. Met Danny komt er iemand die de ins en outs van deze wereld kent en die kwaliteit toevoegt aan ons team. Ik heb veel vertrouwen in hem. We hebben uitvoerig over de taakverdeling gesproken en ik kijk erg uit naar de samenwerking."

Danny Blind zelf is van mening dat hij geen nee kon zeggen tegen deze nieuwe kans bij Ajax : "Er zijn twee clubs in mijn leven die een belangrijke rol hebben gespeeld, Ajax en Sparta Rotterdam. Toen ik een contract als technisch directeur tekende bij Sparta Rotterdam voor de duur van 4 jaar was dat in de vaste overtuiging om dat contract ook uit te dienen. Toch hebben wij in het contract voorwaarden opgenomen die het mogelijk maken om naar Ajax te gaan wanneer die situatie zich zou aandienen. Ik heb de afgelopen periode met bijzonder veel plezier bij Sparta Rotterdam gewerkt maar deze aanbieding van Ajax kan ik simpelweg niet laten lopen."

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di mei 06, 2008 5:13 pm

Emnes mag van mij mee hoor. Jaar of 2 verhuren gelijk
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mei 06, 2008 5:16 pm

Afwachten maar. In ieder geval veel succes Danny.

Zijn eerste periode als TD was toch absoluut geen succes, maar wellicht heeft hij er van geleerd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 06, 2008 5:17 pm

Gaat iedereen hem nou heel koppig TD blijven noemen? :ajaxsmiley.gif: :1evil.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mei 06, 2008 5:19 pm

Manager Technische zaken dan maar inderdaad. Het feit dat Danny Blind de jeugdopleiding van Sparta geweldig neer heeft gezet is een pluspunt, trouwens.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di mei 06, 2008 5:22 pm

Peter schreef:Manager Technische zaken dan maar inderdaad. Het feit dat Danny Blind de jeugdopleiding van Sparta geweldig neer heeft gezet is een pluspunt, trouwens.
Blind had al ervaring met de Jeugd bij Ajax, dus geen verrassing

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 06, 2008 5:25 pm

Een echte Ajacied. Nog geen jaar nadat hij er walgelijk uit werd gewerkt, nam hij bij zijn nieuwe werkgeve toch een clausule op die een terugkeer mogelijk maakte. Blij dat passant van Geel weg is en op wordt gevolgd door de man die hij zo onbeschofd en onterecht buiten werkte. Nou, het was niet Blind die van Geel ontsloeg, maar dit is close enough! :ajaxscarf.gif:
I think I lost my fucking headache

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di mei 06, 2008 5:25 pm

Misschien neemt ie Boukhari wel mee :smallgrin.gif:
Pompiedom

Gebruikersavatar
Martin Eden
Berichten: 53
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 6:51 pm

Bericht door Martin Eden » di mei 06, 2008 5:42 pm

Waar staat die hoge hoed waar deze namen uitkomen? Misschien zegt het meer over mij maar ik had dit niet verwacht. Grappig ook achteraf hoe MvB bij Voetbal Insite het vermoeden dat Perry Overeem de zaken tijdelijk waar zou nemen in leven hield. Genee in dit verband:"opmerkelijk dat Overeem het bestuur vergezelde". MvB:"opmerkelijk inderdaad".
At the moment he knew, he ceased to know.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 06, 2008 5:46 pm

Thomas schreef:Gaat iedereen hem nou heel koppig TD blijven noemen? :ajaxsmiley.gif: :1evil.gif:
Ik wel. :icon_mrgreen.gif:

Maar serieus, Blind is wel gewoon TD, maar dan zonder directe bemoeienis met het eerste (tenzij hier of daar wat hand- en spandiensten). Zoals de TD bedoeld is, dus.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di mei 06, 2008 6:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » di mei 06, 2008 5:48 pm

Ik ben ook blij met D. Blind. Het is een Ajacied in hart en nier, heeft kijk op het Ajax-spelletje en neemt een bagage vol goede én slechte ervaringen met zich mee. Ik neem aan dat hij enigszins heeft geleerd van zijn fouten als voormalig directeur spelersbeleid. Ik verwacht ook dat met deze aanstelling de hoofd scoutingszaken overbodig is geworden. Gelukkig geen Spijkerman. Dat was namelijk het idee van Martin van Geel.

De vervoerskosten voor het personeel zullen volgend seizoen wél stijgen helaas. :hypocrite.gif:

Over Emnes mag inderdaad gesproken worden binnen Ajax. Die jongen is in één seizoen ontzettend gegroeid. Weliswaar niet qua lengte maar...
Laatst gewijzigd door Starring op di mei 06, 2008 5:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Bericht door Kilroy » di mei 06, 2008 5:49 pm

Ach, ach, ach . . . wat een dilitantisch, amateuristisch gehannes weer. Typisch het moderne Ajax, en ja, eigenlijk ook typisch Nederlands. Management is daar een volkomen onbekend begrip zoals weer blijkt.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » di mei 06, 2008 5:53 pm

Wat versta jij onder management in deze dan, Kilroy? De Nederlandse managementstijl betreft over het algemeen het nemen van beslissingen en het aansturen van personeel.
AFCA!

Gebruikersavatar
Martin Eden
Berichten: 53
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 6:51 pm

Bericht door Martin Eden » di mei 06, 2008 6:02 pm

En wat verstaat Kilroy onder "dilitantisch" ([i]sic[/i]) vraag ik me meer af!
At the moment he knew, he ceased to know.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mei 06, 2008 6:03 pm

Nu Hans Westerhof nog en de cirkel is rond ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 06, 2008 6:14 pm

Danny Blind: luxe rechterhand

Amsterdam, 06 mei 2008
Danny Blind is terug bij Ajax. De Ajacied in hart en nieren gaat aan de slag als technisch manager. ,,Ik word in feite de rechterhand van Van Basten”, legt hij zijn nieuwe functie uit.

Blind tekende dinsdagmiddag in de ArenA zijn nieuwe contract. Het is niet de eerste overeenkomst die de Zeeuw met de Amsterdamse club in zijn leven heeft gesloten. Blind en Ajax zijn eigenlijk onlosmakelijk met elkaar verbonden. Hij maakte furore als speler en was in de jaren daarna actief als directeur spelersbeleid, jeugdtrainer, hoofd jeugdopleiding en hoofdtrainer van Ajax 1. In die laatste functie moest hij in 2006 plaatsmaken voor Henk ten Cate. Nu is hij terug, in een nieuwe rol. ,,Marco van Basten is de eindverantwoordelijke op technisch gebied”, lichtte hij dinsdagavond zijn nieuwe baan toe. ,,Maar hij krijgt het natuurlijk heel druk met het eerste elftal, dus ben ik er om de technische zaken te gaan managen. In feite word ik zijn rechterhand. Of ik er zin in heb? Ja, natuurlijk. Anders was ik hier niet.”

Bij het technisch beleid moet onder andere gedacht worden aan de aan- en verkoop van spelers. In de zomermaanden staat zoals altijd op dit gebied ongetwijfeld veel te gebeuren. Het worden drukke tijden voor Blind, want Van Basten begint vanaf 20 mei als bondscoach van oranje met de voorbereiding op EURO 2008. ,,Daar moet hij zich op dat moment op kunnen concentreren. Maar daar war het echt nodig is, zullen we met elkaar overleggen." Ook de jeugdopleiding en de scouting vallen onder het takenpakket. ,,Ook daar heeft Van Basten ideeën over", zegt de vader van Daley Blind, die bij Ajax in de A1 voetbalt. ,,Ik zal die visie bewaken, natuurlijk in overleg met alle andere betrokkenen."
Ajax.nl

Op Ajax.tv het volledige interview.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 06, 2008 6:23 pm

LucaS schreef:Een echte Ajacied. Nog geen jaar nadat hij er walgelijk uit werd gewerkt, nam hij bij zijn nieuwe werkgeve toch een clausule op die een terugkeer mogelijk maakte. Blij dat passant van Geel weg is en op wordt gevolgd door de man die hij zo onbeschofd en onterecht buiten werkte. Nou, het was niet Blind die van Geel ontsloeg, maar dit is close enough! :ajaxscarf.gif:
Mwah, Van Geel heeft bedankt voor deze bijrol. Maar goed, daarom ook dat een echte clubman als Blind zich er niet te groot voor voelt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mei 06, 2008 6:27 pm

Precies. De taken zijn duidelijk en voor Danny Blind is het ook duidelijk zoals ik uit zijn woorden kan optekenen.

Nee, dit voelt wel goed aan bij mij nu.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 06, 2008 6:29 pm

Peter schreef:Precies. De taken zijn duidelijk en voor Danny Blind is het ook duidelijk zoals ik uit zijn woorden kan optekenen.

Nee, dit voelt wel goed aan bij mij nu.
Bij mij ook. Daarnaast heb ik liever iemand als Blind dan iemand van een kleinere club, die de spelletjes met Spaanse zaakwaarnemers en oorlogsmisdadigers die zich voor zaakwaarnemer uitgeven niet kent.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie