Hoe wordt AJAX wel kampioen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo apr 23, 2008 11:11 am

Je kunt ook andere voorbeelden nemen die het tegenovergestelde zeggen.
Het maakt niet veel uit, gemiddeld is het vertrekgedrag hetzelfde.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Hoe wordt AJAX wel kampioen?

Bericht door Neefkens » zo mei 18, 2008 4:13 pm

op 20 april Neefkens schreef:Poeh, zelfs IK heb het helemaal gehad. :blush.gif: :blush.gif:

Ik wil NU gewoon een nieuw AJAX zien groeien. Het hoeft niet meteen, het krijgt zelfs wat tijd als er maar groei te zien is.
Ik wil een fatsoenlijke voorzitter die op afstand regeert, die de vakmensen faciliteert om hún het werk te laten doen.
Ik wil een onafhankelijke, humoristische, rustige, technische leider die dagelijks bezig is om AJAX beter te maken.
Ik wil een AD die mensen kan laten samenwerken, die snapt hoe het spelletjein elkaar zit, die sponsors én supporters verbindt.
Ik wil óf spelers waar je meteen van weet dat het versterkingen zijn, of anders gewoon jeugdspelers. Geen breedteaankopen meer.
Ik wil een scouting die ons verrast, die spelers als Chivu of Zlatan opduikelt.
Ik wil de vereniging AJAX terug, het samen trainen op 1 complex, waar je als jeugd de toppers ziet spelen en waar de toppers langs de lijn staan bij de C-tjes.
Even heel diep ademhalen, dikke streep onder dit waardeloze seizoen dat ik al lang meer dan zat was en nu proberen vooruit te kijken.

Misschien hoort dit ook wel bij het seizoen, was het gewoon nodig om ons te louteren, om ons schoon te wassen van alle ellende. Laten we maar rustig gaan bouwen nu, laat de goede spelers maar komen en anders doen we het met de jeugd.

Er is al aan een aantal voorwaarden die ik hierboven stelde voldaan. Nu de rest nog.

Pfffffffffffffffffff. :eusa_pray.gif: :eusa_pray.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mei 18, 2008 4:15 pm

Het belangrijkste komt nu: goede spelers kopen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo mei 18, 2008 4:20 pm

Juist en die wil ik deze week al weten. Eigenlijk gewoon morgen. Marco van Basten was toch zo perfect voorbereid bij de gesprekken? Dan wil ik dus NU zien welke spelers hij wilde hebben. Geld moet op het veld staan, nu hup met de geit en investeren maar.

En dan rustig het aloude combinatiespel weer inslijpen, dat mag zelfs een jaar duren van mij. Als we maar weer iets zien dat op AJAX lijkt. Qua trainer gaan we er in ieder geval al mijlen op vooruit.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mei 18, 2008 4:23 pm

Neefkens schreef:Juist en die wil ik deze week al weten. Eigenlijk gewoon morgen. Marco van Basten was toch zo perfect voorbereid bij de gesprekken? Dan wil ik dus NU zien welke spelers hij wilde hebben. Geld moet op het veld staan, nu hup met de geit en investeren maar..
Er hadden al spelers moeten zijn, het gaat weer zo traaaag.

Stel, je hebt 10 mogelijke versterkingen op je lijstje staan, dan bestaat het toch niet dat je bij al die spelers zoveel tegenwerking ondervindt dat er nog niets rond kon zijn? Er is maar één conclusie en dat is dat Ajax nog steeds laks en traag handelt.

Ik vrees dus het ergste.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo mei 18, 2008 4:25 pm

Ik kan me voorstellen dat als ze Douglas en Engelaar gekocht hebben in ruil voor Koster dat ze dat wel ff geheim houden. :ajaxsmiley.gif:

Nu zijn de competities bijna allemaal klaar, nu is er tijd en ruimte om alles definitief af te ronden.






Hoop ik....

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Hoe wordt AJAX wel kampioen?

Bericht door Neefkens » zo mei 18, 2008 7:09 pm

op 20 april Neefkens schreef:Ik wil de vereniging AJAX terug, het samen trainen op 1 complex, waar je als jeugd de toppers ziet spelen en waar de toppers langs de lijn staan bij de C-tjes.
En weer een die vervuld gaat worden:
zondag 18 mei 2008 17:42

Ajax en de partners die de club begeleiden bij de eerste stappen voor het 'Ajax Football Centre' proosten op de toekomst.

Eerste stap naar 'nieuw huis'

Amsterdam, 18 mei 2008
Voor het duel met FC Twente werden belangrijke stappen gezet voor de realisatie van het ‘Ajax Football Centre’. De samenwerking die Ajax aangaat met partners de VU, het ROC, De Principaal en de Universiteit van Wageningen moeten leiden tot een unieke uitkomst.
Met het Ajax Football Centre heeft Ajax de ambitie, zo staat in het projectplan beschreven, om ‘een toonaangevend, innoverend voetbalkennis instituut te ontwikkelen.’ In de plannen is sprake van drie pijlers: de jeugdopleiding, een Sportmedisch Centrum en een Soccer School waarin de (internationale) opleiding van trainers, begeleiders en scouts centraal staat.

Kort gezegd draait het ‘AFC’ ook om de verhuis- en de nieuwbouwplannen die de club al enige tijd voorbereidt. De complete Ajax-organisatie (A-selectie, kantoren ArenA, de Toekomst) moet worden gehuisvest op, of nabij het eigen sportpark de Toekomst. De buurtclubs Kismet’82 en SV Bijlmer verhuizen daarvoor in 2010 mogelijk naar het Bijlmerpark. Maar het project behelst (veel) meer dan een simpele verhuizing van de Ajacieden in de ArenA naar het eigen sportcomplex. Ajax ziet bij de ontwikkeling van het Ajax Football Centre (dit is nog de werknaam) een grote meerwaarde in samenwerking met partners.

,,Het is een prachtig project’’, weet Sander Mallie, die als externe projectmanager is betrokken bij het project. Naast de oud-speler van Ajax Zaterdag 1 is namens de club zelf ook Ed Lefeber (manager verenigings- en facilitaire zaken) nauw betrokken bij het projectmanagement. ,,De plannen om de selectie, de kantoren en de jeugdopleiding op één locatie samen te voegen zijn er eigenlijk al sinds de verhuizing vanuit de Meer naar de ArenA. John Jaakke heeft de plannen nieuw leven in geblazen en heeft het voortouw genomen om het ook écht van de grond te krijgen. Het is prettig om te constateren dat alle geledingen binnen Ajax ervan overtuigd zijn dat samenvoegen zeer wenselijk is.”


Lachende gezichten na de ondertekening van de contracten die de samenwerking bekrachtigen tussen club en partners.
Met de ondertekening van de contracten is de eerste fase van voorbereiding vrijwel afgerond. Het vergaren van kennis en het aangaan van partnerships is stap nummer één. Zondag werd duidelijk dat de partnerships kunnen worden aangegaan met hoogstaande kenniscentra als universiteiten, alsook met commerciële partijen. De zakelijke afspraken met partners moeten zorgen voor een budget voor een goed haalbaarheidsonderzoek. Het haalbaarheidsonderzoek, dat wordt uitgevoerd met de partners, is in feite de start van het inhoudelijke gedeelte van het project.

,,Wij weten natuurlijk niet hoe een sportmedisch centrum eruit moet gaan zien, of hoe je een voedingsbeleid opzet’’, zegt Mallie, nog altijd Ajax-lid. ,,Binnen Ajax is ongelooflijk veel kennis aanwezig, en een enorm netwerk. Ik verbaas me daar nog dagelijks over. Onze taak is om er op toe te zien dat de aanwezige kennis goed benut en gecombineerd wordt met de kennis van partners.’’

,,Het doel is Ajax op de verschillende pijlers verder te ontwikkelen’’, neemt Lefeber het woord over. ,,Binnen Ajax leeft hier en daar het gevoel dat de oorspronkelijke voorsprong slinkt, en erger nog: dat Ajax wat achterop is geraakt. Met die inhaalslag moeten en kunnen we vandaag al beginnen. Uiteindelijk krijgt dat dan allemaal een plek in een mooi, nieuw en ambitieus huis. Dat is de volgorde van het project. De bedoeling is dat we een aantal toonaangevende algemene sport- en voetbalcentra gaan onderzoeken in binnen- en buitenland. We willen ons laten inspireren door diverse sporten, niet alleen het voetbal. Om een voorbeeld te geven: onlangs liep er op de Toekomst een Australische coach mee. Hij vertelde ons hoe professioneel sporters in het Australian Institute of Sports worden begeleid op het gebied van voeding. In het haalbaarheidsonderzoek gaan we kijken wat we hiervan kunnen leren. En doorvertaald naar het Ajax Football Centre is de vraag belangrijk: hoe gaan we dat uiteindelijk fysiek vormgeven in het nieuwe huis.”
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=66506

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 18, 2008 10:22 pm

Ik diep deze topic eens op, omdat het nog steeds een actuele vraag is. Hoe worden we kampioen?

Ik ben blij met de komst van Sulej en Assaiti (dat is nog niet officieel, maar ik ge er gemakshalve vanuit dat ie komt).

Daarnaast moeten er dus minimaal 1, maar eigenlijk 2 verdedigers bijkomen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor budget daar nog voor over is, nu, zonder spelers te (kunnen) verkopen (omdat we ze niet aan de straatstenen kwijt kunnen raken).

Probleem is wel: die verdediger moet het schaap met 5 poten worden; want: l'histoire se repete. Ik denk namelijk terug aan een paar jaar geleden, toen Ajax grotendeels (eigenlijk: geheel) uit jonkies en waterdragers bestond. Er was geen ervaring, geen leider in het veld; we schreeuwden het uit: wie moet die jongens op hun donder geven, wie zet de lijnen uit, wie staat er hierarchisch hoog op de ladder en kan die positie waarmaken. Noodgedwongen werden spelers als VdV, Sneijder en Heitinga veel te vroeg gebombardeerd tot aanvoerder; wat als een molensteen om hun nek leek te werken.

Ajax had dit (eindelijk) ook door en kocht Stam en later Davids.

Maar wat nu? Beiden zijn gestopt. Capabele vervangers hebben we (nog) niet. Want wie moet(en) nu de ervaren leider(s) zijn? Welke speler heeft in deze selectie de ""been there, done that" attitude en heeft respect van de hele selectie? En wie gaat ons op sleeptouw nemen als we, bijvoorbeeld, op 1-0 achter komen in De Kuip? Dat moét dan die nieuwe aankoop achterin gaan worden.

En als ik naar die "functieomschrijving" kijk, en constateer dat Ajax in feite al twee jaar geen goeie verdediger heeft aangetrokken, terwijl er 3 (relatief) goeie zijn vertrokken, en bovendien een type Davids niet meer aanwezig is, wordt dat een hele moeilijke. En zonder wordt Ajax volgens mij niet eenvoudig kampioen. Dartele aanvallers, perfect, maar balans in de selectie: ik zie 'm nog niet.

Stel me gerust AT. Ik heb het nodig.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jul 18, 2008 10:25 pm

Oké, we zijn dus op zoek naar een snelle, sterke mandekker met ervaring en leiderskwaliteiten.

Thomas? :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 18, 2008 10:26 pm

"Thomas"? Jij bent toch een kenner, Jesse?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 18, 2008 10:27 pm

Dit ziet er vooralsnog niet erg geruststellend uit.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jul 18, 2008 10:27 pm

Nee, een expert. Dat is héél wat anders!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 18, 2008 10:27 pm

Ah, dat krijg je als je vluchtig leest. Ik vrees dat we Cees hier geen genoegen mee doen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jul 18, 2008 10:28 pm

Met die leiders/ervaren spelers Davids en Stam presteerde Ajax niets beter dan destijds met VDV als aanvoerder. Integendeel, want VDV heeft de schaal omhoog mogen houden. Ik hoop dat ik je daarmee gerust kan stellen. Het gaat erom hoe goed de spelers zijn en hoe goed de staf is. Niet om hoe oud de spelers zijn.

Leiderschap en ervaring wordt wat mij betreft nogal overschat. Jaap Stam bijvoorbeeld is goed als mandekker, niet als leider.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 18, 2008 10:30 pm

Persoonlijk maakt Huntelaar bijvoorbeeld op mij meer indruk als leider/persoonlijkheid dan Stam of Davids.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 18, 2008 10:30 pm

Bertje schreef:Ah, dat krijg je als je vluchtig leest. Ik vrees dat we Cees hier geen genoegen mee doen.
Je vrees wordt bewaarheid. Doe iets Bertje! Stel me gerust! Die opmerking van Junk maakt het er ook al niet beter op.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jul 18, 2008 10:30 pm

Mwah, ik denk dat een leiderstype wel belangrijk kan zijn voor een ploeg. Iemand die de ploeg op sleeptouw kan nemen of voorop kan gaan in de strijd etc.

Dat hoeft echter niet iemand te zijn die de 30 al is gepasseerd of die van een topclub komt. Chivu was het bijvoorbeeld ook al bij Ajax.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jul 18, 2008 10:31 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Je vrees wordt bewaarheid. Doe iets Bertje! Stel me gerust! Die opmerking van Junk maakt het er ook al niet beter op.
Stel dat er een snelle, sterke mandekker met ervaring en leiderskwaliteiten komt, Cees. Ben je dan wel tevreden?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 18, 2008 10:31 pm

Bertje schreef:Persoonlijk maakt Huntelaar bijvoorbeeld op mij meer indruk als leider/persoonlijkheid dan Stam of Davids.
Mwoch... Is toch veel met zichzelf bezig; en kan erg chagrijnig worden als het niet loopt zoals het moet. Andere aansporen is dan het laatste wat ie doet. Bovendien is de kans (alleen al gezien ons uitgavenpatroon de laatste weken) reeel dat hij nog verkocht gaat worden deze zomer; immers de enige echte kans om nog te cashen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 18, 2008 10:33 pm

Jesse schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Je vrees wordt bewaarheid. Doe iets Bertje! Stel me gerust! Die opmerking van Junk maakt het er ook al niet beter op.
Stel dat er een snelle, sterke mandekker met ervaring en leiderskwaliteiten komt, Cees. Ben je dan wel tevreden?
Potdomme, dat schrijf ik net! Maar met een onervaren snelle sterke mandekker inclusief leiderskwaliteiten zal ik ook tevreden zijn.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jul 18, 2008 10:34 pm

Jesse schreef:Mwah, ik denk dat een leiderstype wel belangrijk kan zijn voor een ploeg. Iemand die de ploeg op sleeptouw kan nemen of voorop kan gaan in de strijd etc.

Dat hoeft echter niet iemand te zijn die de 30 al is gepasseerd of die van een topclub komt. Chivu was het bijvoorbeeld ook al bij Ajax.
Klopt helemaal, maar Chivu wás de leider. Je koopt niet zomaar een leider, zoiets moet groeien.


Van Geel heeft nadrukkelijk ingezet op ervaring, leiderschap, fysieke kracht en mouwen opstropen. En wat heeft het ons gebracht? Een sportief failliet elftal.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 18, 2008 10:35 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Potdomme, dat schrijf ik net! Maar met een onervaren snelle sterke mandekker inclusief leiderskwaliteiten zal ik ook tevreden zijn.
:worshippy.gif:

Maar eh, tevreden met minder dan de schaal kan natuurlijk niet. :icon_wink.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jul 18, 2008 10:36 pm

Gabri is natuurlijk de man van 'been there, done that', die ieders respect geniet

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jul 18, 2008 10:36 pm

Jöhnk schreef:Klopt helemaal, maar Chivu wás de leider. Je koopt niet zomaar een leider, zoiets moet groeien.

Van Geel heeft nadrukkelijk ingezet op ervaring, leiderschap, fysieke kracht en mouwen opstropen. En wat heeft het ons gebracht? Een sportief failliet elftal.
Dan zijn we het eens.

Ik zie die rol in de toekomst trouwens wel voor vd. Wiel weggelegd. Ik weet niet hoe het komt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jul 18, 2008 10:37 pm

LucaS schreef:Gabri is natuurlijk de man van 'been there, done that', die ieders respect geniet
Maar die zit komend seizoen op de bank. :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie