Hoe wordt AJAX wel kampioen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma aug 25, 2008 10:33 am

joey schreef:Zeker zinnige dingen, maar ook veel open deuren, inderdaad.
Zinnige dingen: die houden we vast.
Dat rapport is niet bepaald een degelijk werkje. Veel mensen die iets nuttigs hadden kunnen toevoegen zijn niet gehoord en sowieso lag het aantal geïnterviewden erg laag. Het is dan ook in een vloek en een zucht in elkaar geflanst.
Absolute onzin, er is maanden aan gewerkt en je moet nu eenmaal een selectie maken, anders duurt het gewoon te lang.
Maar het grootste bezwaar er tegen vind ik, achteraf gesproken, dat de leden van de commissie niet onbevooroordeeld waren. Of zelfs, zoals in het geval van Coronel, zelf stille ambities hadden. Men had de club beter kunnen laten doorlichten door mensen van buiten. Zoals in de meeste bedrijven gebeurt.
En dan had je weer gezegd dat "die buitenstaanders" toch niets van voetballen af weten... :1evil.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 25, 2008 10:47 am

Neefkens schreef:Zinnige dingen: die houden we vast.
Bweh.
Absolute onzin, er is maanden aan gewerkt en je moet nu eenmaal een selectie maken, anders duurt het gewoon te lang.
Maanden nog wel. Het is me wat. Hoe lang denk je dat een onderzoeksbureau aan zo'n flutrapportje werkt? Is er eigenlijk wel iemand bij betrokken geweest die wist hoe je zo'n onderzoek moet doen?

Waarom zijn er geen spelers geïnterviewd?

Hoe kun je met 40 interviews toe als je én de vereniging, en het bestuur, én de directie, en het technisch beleid, en de scouting, en de jeugdopleiding doorlichten? Zes interviews per onderwerp? Dat zegt een hoop, zeg! Neem de jeugdopleiding: het lijkt me zinvol om én JOR en alle jeugdtrainers en begeleiders en zeker een stuk of tien ouders aan het woord te laten. Dan zit je a al snel op 20 man.

Wie maakte de selectie? Waarom is Leo Beenhakker bijvoorbeeld niets gevraagd? Dat is nota bene de enige TD die wel gefunctioneerd heeft.
En dan had je weer gezegd dat "die buitenstaanders" toch niets van voetballen af weten... :1evil.gif:
Makkelijk hè, niet op de inhoud ingaan.
Op het eerste gezicht lijkt dat rapport nog wel wat, al is het maar omdat het vol open deuren staat. Ja, het beleid is de afgelopen tien jaar slecht geweest, dat weet iedereen. Dan constateert dat rapport dat (knap hoor!) en is iedereen blij. Maar kijk je iets verder dan dat, dan moet je toch constateren dat het een nogal beperkt rapport is. Jammer, een gemiste kans.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma aug 25, 2008 10:55 am

Ik ga hier alleen maar op inhoud in, JIJ komt niet verder dan "flutrapportje". Lees alle aanbevelingen maar eens door, daar staan idd zinnige dingen in.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 25, 2008 10:57 am

Ik schrijf een heel verhaal en jij reageert weer eens niet op wat ik schrijf. :1evil.gif:

Jubel maar lekker door. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma aug 25, 2008 12:54 pm

Je lijkt wel een schrijver, knap hoor.

Dit is een onderwerp dat al tientallen pagina's aan posts heeft opgeleverd en wil je wéér inhoudelijk gaan discussieren?
Maar ok, dan nog een keer. Omdat jij het bent.

Haast alle aanbevelingen die erin staan, snijden hout. Of ze nou open deuren zijn of niet. Ook de tegeltjes in mijn oma's keuken waren open deuren, maar ohh zo waar. Ik ben blij dat jij erkent dat er ook zinnige dingen in staan, dat is voor jou zoiets als iemand een TIEN geven voor zijn rapport.

Jij hebt aanmerkingen op de onderzoeksmethode, dat kan. Voor een deel ben ik het daar nog mee eens ook, er zijn altijd mensen die je óók nog had kunnen interviewen. Leo zijn mening had ik ook best willen horen.

De vraag is of het rapport er dan anders uit had gezien, we zullen het nooit weten.

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di aug 26, 2008 10:13 am

Ik schrijf een heel verhaal en jij reageert weer eens niet op wat ik schrijf. :1evil.gif:

Zeik maar lekker door. :1evil.gif:


:ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 26, 2008 10:16 am

Neefkens schreef:Haast alle aanbevelingen die erin staan, snijden hout. Of ze nou open deuren zijn of niet. Ook de tegeltjes in mijn oma's keuken waren open deuren, maar ohh zo waar.
Desondanks zal een bedrijf niet hopen op een rapport vol open deuren.
Ik ben blij dat jij erkent dat er ook zinnige dingen in staan, dat is voor jou zoiets als iemand een TIEN geven voor zijn rapport.
Ho, ho, niet overdrijven, zeg. :excited.gif:
Jij hebt aanmerkingen op de onderzoeksmethode, dat kan. Voor een deel ben ik het daar nog mee eens ook, er zijn altijd mensen die je óók nog had kunnen interviewen. Leo zijn mening had ik ook best willen horen.
Sterker, die had gehoord móeten worden. Dan kun je niet aankomen met argument dat het zo lastig is om hem te interviewen omdat hij in Polen zit.
De vraag is of het rapport er dan anders uit had gezien, we zullen het nooit weten.
Vast niet, want dit is wat ze er in wilden hebben. Wil niet zeggen dat het niet beter had gekund.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di aug 26, 2008 10:31 am

Ik had meer van je verwacht, volgens mij kun je veel beter. Zeker na zo lang nadenken :hypocrite.gif:

Er staan echt niet alleen maar open deuren in. Misschien waren het voor ons open deuren hier op AT, maar niet voor de club en de zittende leiding zelf. Er zijn echt ogen geopend, men is los geschud. Dat vergde moed van de commissie en zeker van Coronel. En iemand die niet ziet dat die man echt van AJAX houdt, die wíl het gewoon niet zien of denkt alleen maar in complotten.

Het werd als bijzonder kritisch ervaren toen het gepresenteerd werd. Jaakke zat niet echt lekker achter de tafel, MvG zat helemaal te stotteren.
Het heeft ook geleid tot een complete vervanging van de top, hoezo Flutrapport?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 26, 2008 10:35 am

Neefkens schreef:Misschien waren het voor ons open deuren hier op AT, maar niet voor de club en de zittende leiding zelf.
Dit zegt eigenlijk wel genoeg. Geloof je dat zelf? Waarom denk je dat ze die commissie hebben ingesteld? Omdat het zo goed ging?
En iemand die niet ziet dat die man echt van AJAX houdt, die wíl het gewoon niet zien of denkt alleen maar in complotten.
Mag ik a.u.b. anders over Coronel denken dan jij zonder dat je mij van van alles beschuldigt?
Jaakke zat niet echt lekker achter de tafel, MvG zat helemaal te stotteren.
Dat klopt, Jaakke en MVG moesten weg. Net als Fontein. Het was een afrekening, maar de bedrijfscultuur blijft dezelfde. Typisch dat er drie relatieve buitenstaanders zijn geslachtofferd.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di aug 26, 2008 10:56 am

Neefkens schreef:Ik had meer van je verwacht, volgens mij kun je veel beter. Zeker na zo lang nadenken :hypocrite.gif:

Er staan echt niet alleen maar open deuren in. Misschien waren het voor ons open deuren hier op AT, maar niet voor de club en de zittende leiding zelf. Er zijn echt ogen geopend, men is los geschud. Dat vergde moed van de commissie en zeker van Coronel. En iemand die niet ziet dat die man echt van AJAX houdt, die wíl het gewoon niet zien of denkt alleen maar in complotten.

Het werd als bijzonder kritisch ervaren toen het gepresenteerd werd. Jaakke zat niet echt lekker achter de tafel, MvG zat helemaal te stotteren.
Het heeft ook geleid tot een complete vervanging van de top, hoezo Flutrapport?
Dat die personen zich niet lekker voelde lijkt me logisch als je een kritisch rapport om de oren krijgt. Maar nu de rook is verdwenen zie ik weer een paar geknutselde functies terugkomen. Van der Aat mag dan weer niet de AD worden, maar geven hem weer een andere (niet eerder bestaande) directeurs functie.

Wat dat betreft kan Ajax nog veel leren van het professionalisme bij PSV. Die gasten worden na hun actieve loopbaan bij Philips gedropt bij psv en daar is de bedrijfsvoering uitmuntend te noemen. Jarelang een grote rust rond de club en altijd een doordacht aankoopbeleid.

Ajax gaat altijd van het ene naar het andere uiterste. Eerst keihard de verzakeling en toen dat mislukte moest er weer een zwikkie aan onervaren mensen aan de top komen.

En allemaal hadden ze hun eigen visie en is er aan lange termijn denken niets gebeurd. Constant spanningen die uiteindelijk op het veld eruit kwamen.

De jarenlange onrust is één van de redenen dat Ajax al 4 jaar lang geen prijs meer pakt.

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di aug 26, 2008 10:57 am

joey schreef:
Neefkens schreef:Misschien waren het voor ons open deuren hier op AT, maar niet voor de club en de zittende leiding zelf.
Dit zegt eigenlijk wel genoeg. Geloof je dat zelf? Waarom denk je dat ze die commissie hebben ingesteld? Omdat het zo goed ging?
Nee, dat zeg ik toch ook niet? Er was een aparte cie nodig om de ogen te openen.
Mag ik a.u.b. anders over Coronel denken dan jij zonder dat je mij van van alles beschuldigt?
Ik beschuldig je nergens van, ik constateer alleen dat je zelfs een echte Ajacied als Coronel van de meest verschrikkelijke dingen beschuldigt. Vind ik jammer.

Ik herinner me nog hoe hij reageerde op een vraag van een journalist of AJAX nu echt dood was. (kun je trouwens nagaan hoe de sfeer toen was), hij was des duivels vanuit een echt gevoel van clubliefde.

En JAAAA, die mensen bestaan nog. Net zoals je Marco voor de clash met JC ook een echte Ajacied noemde. Nu is het alleen nog maar de patserige egoïst, waar je je afkeur niet over kan verbergen en die je steeds de meest belachelijke zaken voor de voeten werpt.

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di aug 26, 2008 11:00 am

GangstaRiB schreef:Maar nu de rook is verdwenen zie ik weer een paar geknutselde functies terugkomen. Van der Aat mag dan weer niet de AD worden, maar geven hem weer een andere (niet eerder bestaande) directeurs functie.
Daar heb ik (zoals al eerder gezegd hier) ook zorgen over. Men zal alles erg goed moeten afbakenen en niet alleen om mensen moeten organiseren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di aug 26, 2008 11:04 am

Op zich vind ik die extra functie niet gek. Dan kan de AD zich met echt belangrijke zaken bezighouden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 26, 2008 11:07 am

Neefkens schreef:Nee, dat zeg ik toch ook niet? Er was een aparte cie nodig om de ogen te openen.
Allemachtig. Dan zijn ze bij Ajax nog bureaucratischer dan ik dacht. Zelf nadenken gaat blijkbaar niet, daar moet je eerst een commissie voor instellen.
Ik beschuldig je nergens van, ik constateer alleen dat je zelfs een echte Ajacied als Coronel van de meest verschrikkelijke dingen beschuldigt. Vind ik jammer.
Je beschuldigt me continu. Ik vind Coronel een rat omdat hij zelf voorzitter is geworden nadat hij Jaakke heeft weggewerkt. Dat hij dat wilde, zegt voor mij genoeg over hem.
Kan best zijn dat jij er andere normen en waarden op nahoudt, maar zo denk ik erover. Punt.
En JAAAA, die mensen bestaan nog. Net zoals je Marco voor de clash met JC ook een echte Ajacied noemde. Nu is het alleen nog maar de patserige egoïst, waar je je afkeur niet over kan verbergen en die je steeds de meest belachelijke zaken voor de voeten werpt.
Een echte Ajacied? Mwah, hij zal wel iets met Ajax hebben, maar een stuk meer met Van Basten.
Wat me wel aanspreekt aan hem is het Cruijffiaanse in zijn denken. Maar dat is voor mij geen reden om hem heilig te verklaren. Na het debâcle met HtC heb ik me voorgenomen om elke nieuwe trainer sceptisch te benaderen. Eerst zien, dan geloven. Ik trap niet meer in de loze praat die we elke voorbereiding opnieuw horen. Laat Van Basten maar eens aantonen dat hij geschikt is als clubtrainer. Daar hebben we op dit moment nog geen enkel bewijs van.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di aug 26, 2008 11:20 am

Dat klopt, aangezien het seizoen nog niet is begonnen. Er is echter blijkbaar wel genoeg 'bewijs' om hem alvast af te branden.

Pot verwijt de ketel. Tijd zal het leren.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di aug 26, 2008 11:26 am

joey schreef:Allemachtig. Dan zijn ze bij Ajax nog bureaucratischer dan ik dacht. Zelf nadenken gaat blijkbaar niet, daar moet je eerst een commissie voor instellen.
Dit is niet zo'n zeldzaam fenomeen hoor, komt overal voor. Als je er dagelijks in zit vind je de huidige werkwijze heel normaal. "Dat doen we al jaren zo", maar als je dan vraagt waarom dan wordt er op de kop gekrabt.
Kan best zijn dat jij er andere normen en waarden op nahoudt, maar zo denk ik erover. Punt.
Daar heb je gelijk in, dat wordt ook steeds duidelijker.
Na het debâcle met HtC heb ik me voorgenomen om elke nieuwe trainer sceptisch te benaderen. Eerst zien, dan geloven.
Dat is eigenlijk best verstandig van je, maar zo zit ik niet in elkaar. :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di aug 26, 2008 11:29 am

Het valt best mee met die loze praat. Van Basten zegt het liefst helemaal niets, heb ik het idee.

Maar hij zal zich moeten bewijzen inderdaad. Daar heeft joey gelijk in. :applaus.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di aug 26, 2008 3:02 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 7:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » di aug 26, 2008 3:09 pm

Vedette-10 schreef:Dat rapport vind ik te simpel, ik had meer revolutie willen zien. Het is terug naar de basis, niet op naar de top. Ik ben teleurgesteld in het licht dat het rapport op de zaken heeft doen schijnen: het deed voorkomen dat Van Geel en Fontein koekenbakkers zijn, terwijl je door hun gebrekkige functioneren heen hoort te kunnen kijken. Het zijn vakmannen, alleen totaal verkeerd gebruikt en daardoor konden ze niet genoeg van waarde zijn. Ik liep wat dat betreft 2 stappen voor op het rapport.

Ik ben blij dat er hoe dan ook nu alsnog oplossingen zijn doorgevoerd in de verantwoordelijkheden van de directeuren, duidelijke taakverdeling en geschikte mensen ervoor worden gezocht. Het is alleen doodzonde dat Van Geel en Fontein zijn weggestuurd, terwijl zij geschikter zijn dan de directeuren die nu de voor hun weggelegde functie bekleden. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel: er is schoon schip. Ik hoop alleen dat er dingen blijven verbeteren, want we zijn nog lang niet waar we horen.
:drecul.gif: :biggrin.gif: :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di aug 26, 2008 3:15 pm

Ben jij nou de toekomstige AD van Ajax belachelijk aan het maken? :hypocrite.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di aug 26, 2008 3:19 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 7:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di aug 26, 2008 3:21 pm

Hoe gaat het eigenlijk op school? Vallen die pubermeisjes al op je geblaat?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di aug 26, 2008 3:33 pm

niks

Plaats reactie