De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » zo nov 20, 2011 5:47 pm

Die interviews van Schreuder zijn wel ontzettend irritant. Slijmen, slijmen en nog eens slijmen. Geen enkele kritische of relevante vraag. En daar zit 'ie dan 4,5 uur voor te blauwbekken. Gauw naar huis sturen met een bakkie choco.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 5:48 pm

999 schreef: Oke ( kijk naar Chelsea - Liverpool ) .. Maar goed, wat is er dan racistisch gezegt is de vraag ( negro? )
Ja, toen viel hij stil. En daar gaat Davids niet mee wegkomen denk ik. En terecht. Zoiets kun je niet even uit de losse pols beweren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » zo nov 20, 2011 5:48 pm

Cruijff heeft als trainer meer Europacups gewonnen dan Van Gaal. En ook meer titels in een topcompetitie.

Het scheelt echt zeer weinig hoor.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » zo nov 20, 2011 5:48 pm

999 schreef:Maar wel over RVC dat ze er niks van snappen omdat het geen oud-voetballers zijn .. Trouwens dat roept Derksen en schrijft J. de Groot ook altijd ..
Zoek de verschillen en leg Luuk z'n post er nog eens bij, zou ik zeggen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 5:48 pm

Luciano schreef:Die interviews van Schreuder zijn wel ontzettend irritant. Slijmen, slijmen en nog eens slijmen. Geen enkele kritische of relevante vraag. En daar zit 'ie dan 4,5 uur voor te blauwbekken. Gauw naar huis sturen met een bakkie choco.
Tja misschien moet je Cruijff zichzelf laten interviewen ..

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » zo nov 20, 2011 5:48 pm

Demosthenes schreef:Iemand vroeg om de talenten die een contract kregen toen JC trainer was; hieronder de lijst. Ik neem aan dat er selectief gewinkeld zal worden.

Bron (en dan jaartallen veranderen)
http://www.jumpingjack.nl/Ajax_Kick-off ... -1988_.htm

1985-86: Fred Grim, Erik Regtop, Desmond Gemert, Rob Witschge, Michel van Oostrum en Walter Smak
1986-87: Aron Winter, Dennis Bergkamp, Erik de Haan, Frank Verlaat, Richard Witschge, Ruud Harms en Peter v.d. Zwan
1987-88: Brian Roy, Ronald de Boer, Marcel Keizer en Danny Hesp
Debuteren is wat anders dan opleiden natuurlijk. Was Cruijff betrokken bij de opleiding van deze lijst? Want daar gaat het hier toch om. Dat Cruijff's opleidingstechniek bewezen is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » zo nov 20, 2011 5:50 pm

Sam schreef:
joey schreef:Er is niets kleinerends aan. Cruijff heeft veel meer ervaring dan Davids. Davids heeft nog nooit een baan gehad sinds hij is gestopt het voetballen. Hij heeft nooit een team getraind, nooit leiding gegeven.

Rob Been krijg de prijs van Sul van de Week. Van Gaal die een plan van Cruijff gaat uitvoeren... Ik zie hem nog eerder zichzelf lanceren naar de maan. :smallgrin.gif:

Maar, wanneer stop je nu? Of wacht je op de smeekbedes van andere chronisch verslaafde AT posters die je toch doen besluiten om ons blij te blijven maken met je Cruijff propaganda?

Da's onaardig natuurlijk, maar serieus. Als Ajax je echt zo aan de hart is, dan laat je dit toch niet lijdzaam gebeuren? Ga van mij part bij de Arena met een spandoek staan, maar op een forum dreigen dat je niet meer komt posten als Cruijff weg wordt gewerkt, dat is wel heel slappe hap.
Technisch gesproken zei Joey dat als er vandaag geen motie van wantrouwen zou worden ingediend hij weg zou zijn.

Niet dat ik 'm weg wil hebben trouwens. Ik vind alleen dat 'Verlosser' en 'Cruijff groter dan Ajax' idee een klein beetje kinderachtig.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 5:50 pm

Bertje schreef:
999 schreef:Maar wel over RVC dat ze er niks van snappen omdat het geen oud-voetballers zijn .. Trouwens dat roept Derksen en schrijft J. de Groot ook altijd ..
Zoek de verschillen en leg Luuk z'n post er nog eens bij, zou ik zeggen.
Bert Bert Bert toch, steeds op het moment dat het niet goed gaat wat JC betreft, roept ie steevast hetzelfde .. Ze snappen er niks van want ze hebben nooit gevoetbald . En verder maakt het me ook niks uit ..

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Banjavi » zo nov 20, 2011 5:55 pm

Davids: 'Racisme binnen RvC'
20 november 2011 16:53

Edgar Davids​ heeft tegenover de NOS laten weten dat er vormen van racisme zijn geweest binnen de RvC.

Meer wilde hij er niet over kwijt, maar hij is er wel van geschrokken zei hij. 'Soms gaan mensen over de schreef. Tot het racistische aan toe', zegt Davids en keek vervolgens naar beneden: 'Ook binnen de RvC'.

Davids krijgt het gevoel dat hij en zijn medecommissarissen 'de zwarte piet krijgen toebedeeld'. 'En het is nog geen december', grapt hij.

Commissaris zijn bijna full-time job
Davids zei verder dat hij zijn functie als commissaris onderschat heeft. 'Het is veel werk en ik heb ook een eigen bedrijf en doe nog veel ander werk voor andere organisatie. Het is bijna een full-time functie', zegt Davids. 'En wat krijg je er voor terug? Dat je de zwarte piet wordt toebedeeld'.

Hij hoop dat Danny Blind gewoon zijn taken kan uitvoeren als technisch directeur.

Tot slot zou de voormalig voetballer van Ajax hebben gezegd in het interview: 'Ik ben Raad van Commissaris', wat bij veel kijkers de wenkbrauwen heeft doet fronzen.

(foto: Black Bath Towel Photographers)
Davids... die jongen heb ik nog nooit een verstandig woord horen zeggen. Op basis van wat zit hij daar eigenlijk zijn "ding te doen"?
Laatst gewijzigd door Banjavi op zo nov 20, 2011 5:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » zo nov 20, 2011 5:55 pm

Jöhnk schreef:Cruijff heeft als trainer meer Europacups gewonnen dan Van Gaal.
Is dat zo? Beide een EC I, Cruijff de ECII, Van Gaal de Uefacup. Of reken je de Europese supercup mee, en de wereldcup niet omdat dat geen Europacup is?
En ook meer titels in een topcompetitie.
Met een internationale topclub met alleen maar topspelers.
Het scheelt echt zeer weinig hoor.
Het is natuurlijk duidelijk dat Van Gaal met Ajax veel meer gepresteerd heeft, iets waar Cruijff niet in de buurt bij is gekomen. En het gaat om Ajax, niet om Cruijff en Barcelona, dat vergeten mensen nog wel eens.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » zo nov 20, 2011 5:58 pm

Cruijff heeft tweemaal de ECII gewonnen.

Van Gaal heeft bij Ajax duidelijk meer gewonnen, dat klopt.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door D_skilled » zo nov 20, 2011 6:01 pm

Ten Have biedt excuses aan

Steven ten Have, voorzitter van de raad van commissarissen van Ajax, heeft zondag tijdens een vergadering van de ledenraad zijn excuses gemaakt voor het gegeven dat hij Louis van Gaal achter de rug van Johan Cruijff als beoogd directeur van Ajax heeft binnengehaald.

"De ledenraad vond dat dit niet de schoonheidprijs verdiende”, zei voorzitter Rob Been junior van de ledenraad. "Hij heeft daarvoor zijn excuses gemaakt. Maar hij vond ook dat hij toen zo moest handelen.”
Bron: de Telegraaf

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 6:04 pm

Raymon schreef:
Demosthenes schreef:Iemand vroeg om de talenten die een contract kregen toen JC trainer was; hieronder de lijst. Ik neem aan dat er selectief gewinkeld zal worden.

Bron (en dan jaartallen veranderen)
http://www.jumpingjack.nl/Ajax_Kick-off ... -1988_.htm

1985-86: Fred Grim, Erik Regtop, Desmond Gemert, Rob Witschge, Michel van Oostrum en Walter Smak
1986-87: Aron Winter, Dennis Bergkamp, Erik de Haan, Frank Verlaat, Richard Witschge, Ruud Harms en Peter v.d. Zwan
1987-88: Brian Roy, Ronald de Boer, Marcel Keizer en Danny Hesp
Debuteren is wat anders dan opleiden natuurlijk. Was Cruijff betrokken bij de opleiding van deze lijst? Want daar gaat het hier toch om. Dat Cruijff's opleidingstechniek bewezen is.
Vroeg jij niet om een lijst? Het probleem is dat JC claimde ooit Seedorf en Kluivert te hebben opgeleid, want hij had ze als negenjarige zien voetballen; daarna is er blijkbaar niets meer gebeurd? Er wordt altijd selectief gewinkeld.

Wikipedia:
Na zijn actieve loopbaan was Cruijff tijdens het seizoen 1984/85 korte tijd technisch adviseur bij Roda JC (Klopt dit? Demosthenes!). Cruijff leek nadien zijn weg te vervolgen bij Feyenoord, maar besloot medio 1985 toch terug te keren naar zijn jeugdliefde Ajax. Omdat hij echter niet over de vereiste diploma's beschikte om als trainer aan de slag te gaan, trad de oud-speler op 6 juni 1985 als technisch directeur in dienst bij Ajax. Met deze functie kreeg hij de verantwoordelijkheid over alle technische zaken binnen de Amsterdamse club, van de jeugdopleiding tot het eerste elftal.
Wat zijn bemoeienis betreft met de jeugdopleiding: van 1973 t/m 1981 zit hij in het buitenland bij achtereenvolgens Barcelona, Los Angeles Aztecs, Washington Diplomats en Levante. Van 1981 tot 1983 zit hij bij Ajax als speler, 1983-1984 bij Feyenoord. Is hij echt actief geweest voor Roda, dan kan hij niet veel bij de jeugdopleiding zijn geweest.

@Raymond

Welke criteria worden wel geaccepteerd? Ik ben zo eigenwijs om te denken dat je er geen bemoeienis mee hebt als je in de VS voetbalt, bij Feyenoord zit of in Spanje voetbalt. Ik lever niet zelf de data, zoals Diederik Stapel en 50% van de supporters.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » zo nov 20, 2011 6:04 pm

Typisch de Telegraaf (of Dskilled heeft niet het hele stukje geplaatst). Dit stukje komt van nusport.nl , alleen staat er daar nog een extra alinea:
D_skilled schreef:
Ten Have biedt excuses aan

Steven ten Have, voorzitter van de raad van commissarissen van Ajax, heeft zondag tijdens een vergadering van de ledenraad zijn excuses gemaakt voor het gegeven dat hij Louis van Gaal achter de rug van Johan Cruijff als beoogd directeur van Ajax heeft binnengehaald.

"De ledenraad vond dat dit niet de schoonheidprijs verdiende”, zei voorzitter Rob Been junior van de ledenraad. "Hij heeft daarvoor zijn excuses gemaakt. Maar hij vond ook dat hij toen zo moest handelen.”
Bron: de Telegraaf
Been beaamde dat de ledenraad ook niet geheel blij was met de wijze waarop Cruijff zich had opgesteld de afgelopen periode. Op de vraag of ook de voormalige nummer veertien 'sorry' had gezegd, zei Been: ''Nee, dat is niet gebeurd.''

© NUsport
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Banjavi » zo nov 20, 2011 6:07 pm

Zouden die mensen zichzelf nou nog serieus nemen?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 6:08 pm

Achter de rug van JC om, dat is heiligschennis.

Hoe noem je het als JC met Ling komt aanzetten (achter de rug van vier leden van de RvC om? Of is dat juist geniaal?), want de vergadering is maar gecanceld, Ling kan daar toch niet bijzitten!

Het is steeds meten met twee maten; ik weet niet wie er gelijk heeft, maar weet wel dat één partij constant met modder gooit.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 6:09 pm

banjavi schreef:
Davids: 'Racisme binnen RvC'
20 november 2011 16:53

Edgar Davids​ heeft tegenover de NOS laten weten dat er vormen van racisme zijn geweest binnen de RvC.

Meer wilde hij er niet over kwijt, maar hij is er wel van geschrokken zei hij. 'Soms gaan mensen over de schreef. Tot het racistische aan toe', zegt Davids en keek vervolgens naar beneden: 'Ook binnen de RvC'.

Davids krijgt het gevoel dat hij en zijn medecommissarissen 'de zwarte piet krijgen toebedeeld'. 'En het is nog geen december', grapt hij.

Commissaris zijn bijna full-time job
Davids zei verder dat hij zijn functie als commissaris onderschat heeft. 'Het is veel werk en ik heb ook een eigen bedrijf en doe nog veel ander werk voor andere organisatie. Het is bijna een full-time functie', zegt Davids. 'En wat krijg je er voor terug? Dat je de zwarte piet wordt toebedeeld'.

Hij hoop dat Danny Blind gewoon zijn taken kan uitvoeren als technisch directeur.

Tot slot zou de voormalig voetballer van Ajax hebben gezegd in het interview: 'Ik ben Raad van Commissaris', wat bij veel kijkers de wenkbrauwen heeft doet fronzen.

(foto: Black Bath Towel Photographers)
Davids... die jongen heb ik nog nooit een verstandig woord horen zeggen. Op basis van wat zit hij daar eigenlijk zijn "ding te doen"?
Al die gasten sporen uiteindelijk niet - Cruijff niet, de RvC niet, allemaal niet. Edje.. wat heeft het nou voor zin om het over racistische opmerkingen te hebben in de pers. (of het nou waar is of niet) Nu maak je nog grotere problemen voor alles en iedereen.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Banjavi » zo nov 20, 2011 6:13 pm

Ach... die arme Edgar... die jongen weet natuurlijk ook wel dat hij in de RvC niets te zoeken heeft... wat is hij nou eigenlijk buiten een leuke voetballer...

Eigenlijk moet hij gewoon zeggen... (net als de rest) "ik kan dit niet.. ik heb hier niets te zoeken"..

Maar het zal wel geld opleveren ofzo...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » zo nov 20, 2011 6:15 pm

Ik ben raad van commissaris. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 6:16 pm

"Ik accepteer het niet dat ex-voetballers van de club, de iconen, belachelijk worden gemaakt." Letterlijk citaat Cruijff. Interessant in verband met het staaltje afzeiken van Davids hierboven.. (iets waar Cruijff zelf aan mee doet overigens)
Laatst gewijzigd door zeux op zo nov 20, 2011 6:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » zo nov 20, 2011 6:16 pm

Misschien heeft Davids wel zelf racistische opmerkingen gemaakt. Hij is er tenslotte ook niet vies van om zijn vrouw een paar meppen te verkopen.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 6:17 pm

banjavi schreef:Ach... die arme Edgar... die jongen weet natuurlijk ook wel dat hij in de RvC niets te zoeken heeft... wat is hij nou eigenlijk buiten een leuke voetballer...

Eigenlijk moet hij gewoon zeggen... (net als de rest) "ik kan dit niet.. ik heb hier niets te zoeken"..

Maar het zal wel geld opleveren ofzo...
Geen idee of hij het goed doet, ik zit, i.t.t. vele anderen, maar wat is hij buiten een leuke voetballer is wel echt geschreven "niet gehinderd door enige kennis".

Bron: http://ajax1.nl/archief/rvc-voorgedragen-aan-ledenraad/
Edgar Davids is een oud-Ajacied welke 130 duels speelde voor Ajax, en onder andere verantwoordelijk was voor de succesvolle periode rondom 1995, waarin Ajax de Champions League en de Wereldbeker won. Naast de 21 goals die hij maakte voor Ajax speelde de 38-jarige geboren Surinamer 49 wedstrijden voor het nationale elftal van Nederland. Tegenwoordig is hij oprichter van de SVBN, de straatvoetbalbond Nederland, deze heeft hij samen opgericht met presentator Humberto Tan. ’The Pitbull’ heeft een universitaire opleiding Economie gedaan in Oxford en is momenteel bezig met zijn master business administration.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » zo nov 20, 2011 6:18 pm

Jöhnk schreef:Ik ben raad van commissaris. :smallgrin.gif:
Tot twee of driemaal toe nog wel :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » zo nov 20, 2011 6:20 pm

Demosthenes schreef:
Raymon schreef:
Demosthenes schreef:Iemand vroeg om de talenten die een contract kregen toen JC trainer was; hieronder de lijst. Ik neem aan dat er selectief gewinkeld zal worden.

Bron (en dan jaartallen veranderen)
http://www.jumpingjack.nl/Ajax_Kick-off ... -1988_.htm

1985-86: Fred Grim, Erik Regtop, Desmond Gemert, Rob Witschge, Michel van Oostrum en Walter Smak
1986-87: Aron Winter, Dennis Bergkamp, Erik de Haan, Frank Verlaat, Richard Witschge, Ruud Harms en Peter v.d. Zwan
1987-88: Brian Roy, Ronald de Boer, Marcel Keizer en Danny Hesp
Debuteren is wat anders dan opleiden natuurlijk. Was Cruijff betrokken bij de opleiding van deze lijst? Want daar gaat het hier toch om. Dat Cruijff's opleidingstechniek bewezen is.
Vroeg jij niet om een lijst? Het probleem is dat JC claimde ooit Seedorf en Kluivert te hebben opgeleid, want hij had ze als negenjarige zien voetballen; daarna is er blijkbaar niets meer gebeurd? Er wordt altijd selectief gewinkeld.
Bedankt voor de lijst :biggthumpup.gif: Ik bedoelde er ook alleen maar mee te zeggen dat Cruijff moeilijk kan volhouden dat hij ook maar 1 van de lijst heeft opgeleiden. Als hij in 1985 als TD in dienst kwam waren ze natuurlijk allemaal al gevormd.
Wikipedia:
Na zijn actieve loopbaan was Cruijff tijdens het seizoen 1984/85 korte tijd technisch adviseur bij Roda JC (Klopt dit? Demosthenes!). Cruijff leek nadien zijn weg te vervolgen bij Feyenoord, maar besloot medio 1985 toch terug te keren naar zijn jeugdliefde Ajax. Omdat hij echter niet over de vereiste diploma's beschikte om als trainer aan de slag te gaan, trad de oud-speler op 6 juni 1985 als technisch directeur in dienst bij Ajax. Met deze functie kreeg hij de verantwoordelijkheid over alle technische zaken binnen de Amsterdamse club, van de jeugdopleiding tot het eerste elftal.
Wat zijn bemoeienis betreft met de jeugdopleiding: van 1973 t/m 1981 zit hij in het buitenland bij achtereenvolgens Barcelona, Los Angeles Aztecs, Washington Diplomats en Levante. Van 1981 tot 1983 zit hij bij Ajax als speler, 1983-1984 bij Feyenoord. Is hij echt actief geweest voor Roda, dan kan hij niet veel bij de jeugdopleiding zijn geweest.

@Raymond

Welke criteria worden wel geaccepteerd? Ik ben zo eigenwijs om te denken dat je er geen bemoeienis mee hebt als je in de VS voetbalt, bij Feyenoord zit of in Spanje voetbalt. Ik lever niet zelf de data, zoals Diederik Stapel en 50% van de supporters.
Weet niet of je mij of Raymond bedoelt maar naar mijn weten is Cruijff z'n invloed op de jeugd in Ajax maar minimaal geweest. In ieder geval niet met aantoonbare betere resultaten als voor of na zijn tijd. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » zo nov 20, 2011 6:21 pm

Wat een tyfusclub zeg.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie