De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » di jan 07, 2014 2:32 pm

Peter schreef:
Baseman schreef: 'De sporter' (ineens zijn alle sporters gelijk?) heeft zijn of haar hele carrière de kans om te studeren.
Met name voetballers hebben meer dan voldoende tijd naast hun sporten...
Ligt wel aan het niveau natuurlijk. Een topvoetballer heeft niet zo gek veel tijd om te studeren.
Het is inderdaad nogal kort door de bocht om te stellen dat, ook al traint menig voetballer minder uren dan bijvoorbeeld hoogspringers, hij zijn hele carrière de kans heeft om te studeren en dat daar altijd meer dan voldoende tijd voor is.

Veel voetballers zijn 6 dagen per week verplicht aanwezig op de club, degenen die CL of EL wedstrijden spelen zijn diverse perioden van het seizoen telkens alle 7 dagen van de week in de ochtend en in de middag gemiddeld tussen de 5,5 en 7,5 uur per dag van huis. Hoewel andere 'beroepen' op het oog veel zwaarder lijken, is het stramien waarin een voetballer zit vrijwel nooit met een voltijd studie te combineren. Colleges zijn vrijwel altijd overdag en bij nagenoeg elke studie is er een tentamenweek in januari, net op het moment dat de hele Eredivisie en halve Jupiler League in het buitenland op trainingskamp is.

De JCU is één van de weinige onderwijsinstellingen waarbij de lesuren en toetsdagen volledig worden afgestemd op het trainingsrooster van de sporter. Dus zowel iemand die in een Olympische cyclus zit en daardoor in het ene jaar heel wat meer tijd voor de studie heeft en in een ander jaar dergelijke activiteiten voor 8 maanden volledig stil moet leggen als iemand die een teamsport doet en zich daardoor aan de trainingstijden en trainingskampen van de club moet houden, heeft de mogelijkheid om het studierooster volledig op de sportagenda te kunnen afstemmen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Baseman » di jan 07, 2014 2:45 pm

Peter schreef:Ligt wel aan het niveau natuurlijk. Een topvoetballer heeft niet zo gek veel tijd om te studeren.
Een beetje onderwijsinstelling biedt studies aan die thuis gevolgd kunnen worden, waarbij docenten online om hulp/begeleiding gevraagd kunnen worden.
Afhankelijk van de competitie hebben daarom ook topvoetballers veel tot voldoende tijd om een studie vanuit huis te kunnen volgen, al hebben de meesten daar geen behoefte aan. Wat ik me kan voorstellen als je toch miljonair bent...

Maar inderdaad, hoe lager het niveau hoe makkelijker er een studie gevolgd kan worden.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » di jan 07, 2014 3:10 pm

Baseman schreef:Let eens op zou ik zeggen, al kan Cruijff bij jou toch geen kwaad doen.
Zwak hoor beweren dat Cruijff doet alsof zijn universiteit de enige juiste opleiding is voor topsporters en als iemand dan vraagt wanneer hij dat gezegd heeft niet thuisbleven. :excited.gif:
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16855
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » di jan 07, 2014 3:50 pm

InnerHarbour schreef:
Baseman schreef:Let eens op zou ik zeggen, al kan Cruijff bij jou toch geen kwaad doen.
Zwak hoor beweren dat Cruijff doet alsof zijn universiteit de enige juiste opleiding is voor topsporters en als iemand dan vraagt wanneer hij dat gezegd heeft niet thuisbleven. :excited.gif:
Cruijff zegt het niet letterlijk, maar impliceert het wel natuurlijk. Wat schrijft ie nou in z'n collum? Het gaat alleen maar om z'n eigen school. Nou ja, het is weer eens anders dan de zorgen om z'n Skipper-card van KLM.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » di jan 07, 2014 5:23 pm

Dat is niet meer dan jouw interpretatie van wat hij zegt, dat hij niet in het voordeel van Cruijff uitvalt zal niemand verbazen.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33555
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » di jan 07, 2014 5:26 pm

Gezien het feit dat Cruijff allemaal 'leerlingen' van de Cruijff University in de staf van Ajax posteert, lijkt een studie aan die HBO toch wel een heel erg duidelijke pré voor de Skipper.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » di jan 07, 2014 5:26 pm

Zeux schreef:Gezien het feit dat Cruijff allemaal 'leerlingen' van de Cruijff University in de staf van Ajax posteert, lijkt een studie aan die HBO toch wel een heel erg duidelijke pré voor de Skipper.
Wie dan 'allemaal'?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33555
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » di jan 07, 2014 5:29 pm

Bert schreef:
Zeux schreef:Gezien het feit dat Cruijff allemaal 'leerlingen' van de Cruijff University in de staf van Ajax posteert, lijkt een studie aan die HBO toch wel een heel erg duidelijke pré voor de Skipper.
Wie dan 'allemaal'?
Sar. Smeets. In ieder geval. Volgens mij zijn er nog een paar, maar ben te lui om dat nu te researchen. Maar Sar en Smeets zijn - voor die plekken - al interessant genoeg.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » di jan 07, 2014 5:53 pm

Ajaciedjuh schreef:Morgen in de VI:
Twee jaar na de afloop van de machtsstrijd bij Ajax geven Wim Jonk (hoofd opleiding)en Ruben Jongkind (hoofd talentontwikkeling) uitleg over wat er tijdens de hervorming van de Amsterdamse jeugdopleiding allemaal is veranderd. 'Talenten van internationale topclubs beginnen ons zelfs op te bellen, of ze naar Ajax mogen komen.'
Het zal druk worden. :666.gif:
Dat is natuurlijk wel ontzettend goed nieuws als dit klopt.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » di jan 07, 2014 6:28 pm

Als het om de toptalenten van die clubs gaat wel, in andere gevallen schiet Ajax er weinig mee op. Benieuwd of er morgen in de VI meer over wordt uitgeweid.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » di jan 07, 2014 6:37 pm

Talent is talent, voor het tot wasdom komen hebben we trainers in huis. Ze moeten wel iets doen voor die CL winst! :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » di jan 07, 2014 8:57 pm

Zeker goed nieuws, als het klopt.

Zeux schreef:
Bert schreef:
Zeux schreef:Gezien het feit dat Cruijff allemaal 'leerlingen' van de Cruijff University in de staf van Ajax posteert, lijkt een studie aan die HBO toch wel een heel erg duidelijke pré voor de Skipper.
Wie dan 'allemaal'?
Sar. Smeets. In ieder geval. Volgens mij zijn er nog een paar, maar ben te lui om dat nu te researchen.
Twee dus. Anders zocht je wel even.

Twee. Wat een stoet. :666.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33555
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » di jan 07, 2014 9:08 pm

Maar wat een plekken!!!

Directeur Marketing, opgelijnd om Algemeen Directeur te worden en een ouwe getrouwe Ajacied die als teammanager moest verdwijnen ten faveure van een product van de Skipper.

Heb jij de lijst van namen in hogere functies die de afgelopen pak m beet twee jaar bij Ajax vrijkwamen waar je überhaupt een beetje opleiding voor nodig hebt? Liefst met CV van degene die werd ingehuurd. :-)
En is er zicht wie op De Toekomst zijn of haar toekomst zeker stelt, door op de juiste university te studeren?
Ik kan geen lijsten vinden, maar er zijn hier vast ingewijden die het weten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » di jan 07, 2014 9:17 pm

Haha, grapjas. Als je iets beweert, lever daar dan zelf de bewijzen voor.

Wat die banen betreft, Van der Sar bekleedt inderdaad een belangrijke post. De positie van teammanager daarentegen... een mooie en belangrijke, maar niet een waarvoor een CV van jewelste wordt gevraagd. David Endt heeft bij mijn weten niets gestudeerd, en de meeste teammanagers zijn bepaald geen academici.
Laatst gewijzigd door Yopi op di jan 07, 2014 9:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33555
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » di jan 07, 2014 9:21 pm

Yopi schreef:Haha, grapjas. Als je iets beweert, lever daar dan zelf de bewijzen voor.
De staf van Ajax bestaat ook weer niet uit zo heel veel man. Met Sar en Smeets heb je al een behoorlijk deel. Zeker omdat Kinsbergen alleen op de winkel past, totdat Sar zijn stage heeft afgerond. :blub.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » di jan 07, 2014 9:21 pm

InnerHarbour schreef:
Baseman schreef:Let eens op zou ik zeggen, al kan Cruijff bij jou toch geen kwaad doen.
Zwak hoor beweren dat Cruijff doet alsof zijn universiteit de enige juiste opleiding is voor topsporters en als iemand dan vraagt wanneer hij dat gezegd heeft niet thuisbleven. :excited.gif:
Cruijff zegt zelfs dit:
Het aantal inschrijvingen op mijn universiteit neemt ieder jaar toe, terwijl steeds meer andere onderwijsinstellingen jonge atleten studies aanbieden waarin rekening met hun trainingen en wedstrijden wordt gehouden.
Nou zeg, hij doet echt alsof sporters alleen bij de JCU terecht kunnen. :confused.gif:

Ik blijf me erover verbazen hoe Cruijff iedere week weer de gevoelige snaar weet te raken bij menigeen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33888
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » di jan 07, 2014 9:28 pm

Aan gevoelige snaren geen gebrek hier. :headbang.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door sander » di jan 07, 2014 9:31 pm

Peter schreef:Ik snap AR wel. AR valt over het woordje 'universiteit'. Cruijff heeft een mooie school opgezet (university), maar het is natuurlijk geen universiteit, zoals wij 'm kennen.

Is het niveau echt HBO+? Ik heb altijd het idee (nergens op gebaseerd overigens) dat het eerder HBO- is.
Cruyff University is de HBO versie. En de topsportvariant van commerciële (sport) economie en wordt gegeven op de Hogeschool van Amsterdam en de Fontys Hogeschool in Tilburg. Je hebt een zelfde variant in Rotterdam en Deventer, namelijk Randstad Topsport Académie.

Daarnaast heb je de HBO+ variant, namelijk bij het Johan Cruyff Institute in oa Barcelona en Amsterdam met de master in Sportmanagement en de master in coaching. Het is alleen geen master en meer een hbo+ opleiding en duurt 1 jaar (2dagen in de week les). Deze heeft vd Sar gevolgd. http://www.cruyffinstitute.nl/Column-Ed ... oie-trofee
Smeets de HBO studie http://cruyffinstitute.nl/TjerkSmeets

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » di jan 07, 2014 9:47 pm

Baseman schreef: Een beetje onderwijsinstelling biedt studies aan die thuis gevolgd kunnen worden, waarbij docenten online om hulp/begeleiding gevraagd kunnen worden.
Afhankelijk van de competitie hebben daarom ook topvoetballers veel tot voldoende tijd om een studie vanuit huis te kunnen volgen, al hebben de meesten daar geen behoefte aan. Wat ik me kan voorstellen als je toch miljonair bent...
Dat is Jan Vertonghen niet met je eens.

http://www.cruyffinstitute.nl/Ajax-als- ... Vertonghen

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door sander » di jan 07, 2014 9:50 pm

Yopi schreef:
Baseman schreef: Een beetje onderwijsinstelling biedt studies aan die thuis gevolgd kunnen worden, waarbij docenten online om hulp/begeleiding gevraagd kunnen worden.
Afhankelijk van de competitie hebben daarom ook topvoetballers veel tot voldoende tijd om een studie vanuit huis te kunnen volgen, al hebben de meesten daar geen behoefte aan. Wat ik me kan voorstellen als je toch miljonair bent...
Dat is Jan Vertonghen niet met je eens.

http://www.cruyffinstitute.nl/Ajax-als- ... Vertonghen
Naar mijn weten heeft hij de opleiding nog niet afgemaakt. Te slecht!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » di jan 07, 2014 9:54 pm

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door ferry » wo jan 08, 2014 7:57 pm

Hier maar even:
PSV: 'Van der Sar komt net kijken'

MASPALOMAS -
De scheidende PSV-directeur Tiny Sanders heeft zich woensdag tijdens het trainingskamp op de Canarische Eilanden minder vleiend uitgelaten over zijn 43-jarige collega Edwin van der Sar, die bij Ajax na zijn actieve loopbaan als directeur marketing aan de slag is gegaan. De recordinternational van Oranje werd in september vorig jaar verkozen tot Nederlandse afgevaardigde bij de European Club Association (ECA), de belangenvereniging voor de grotere clubs in Europa.

Volgens Sanders komt de benoeming van de oud-doelman erg vroeg in zijn maatschappelijke loopbaan. „We hebben groot respect voor zijn carrière als keeper, maar dit betreft niet alleen sportieve zaken”, liet Sanders weten op de wesbite van VI. „Het gaat om de positie van Nederland in het Europese topvoetbal. Er moeten zaken veranderen en het is de vraag of iemand, die als bestuurder op dit niveau pas net komt kijken, dat wel kan.”
Zowel PSV als FC Twente had een andere Nederlandse vertegenwoordiger bij de ECA in gedachten. Beide clubs trokken hun kandidaat echter terug nadat, ook met Ajax, geen akkoord kon worden bereikt over één gegadigde namens Nederland.
De T.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » wo jan 08, 2014 8:17 pm

Zonde inderdaad dat Tiny Sanders niet is verkozen :excited.gif:
thijsslegers ‏@thijsslegers 1u
Droom van Sanders: 'hartslag van speler die penalty moet nemen zichtbaar op boarding, toeschouwers die online gokken op raak of mis.' #psv

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » wo jan 08, 2014 8:18 pm

Haha, dit is een grapje van Thijs Slegers, toch?

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » wo jan 08, 2014 8:20 pm

Nee, is serieus.

Haha, jammer dat 'ie stopt :smallgrin.gif:

Plaats reactie