De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33800
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » vr dec 07, 2012 3:11 pm

De voormalige nummer 14 stelde in april oud-international John van ’t Schip als trainer aan.
Dat is toch een bijzondere formulering.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33800
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » vr dec 07, 2012 8:14 pm

Trencin trots op samenwerkingsverband met Ajax


Met de handtekeningen van Marc Overmars en Robert Rybnicek is het officieel: Ajax en AS Trencin werken de komende seizoenen samen. "Dit is een historisch moment voor onze club," meldt Rybnicek. Ajax zelf heeft de afspraken nog niet officieel bevestigd.

Proefspelers
Ajax en Trencin waren al langer met elkaar in gesprek en inmiddels zijn de onderhandelingen afgerond. De samenwerking spitst zich toe op het trainen van jonge spelers, de kennis van coaches bijspijkeren en ook krijgen spelers uit Slowakije de kans een contract af te dwingen bij Ajax.

"Het is voor ons fantastisch om een samenwerking met Ajax aan te gaan. Hopelijk maakt dit van Trencin een veel interessantere club voor voetballers die zich in de kijker willen spelen," aldus Rybnicek. De hoop leeft in Slowakije dat Ajaxspelers die kant op komen.

Andersom melden vier Trencinspelers zich bij Ajax in de hoop op te vallen in Amsterdam: Ivan Diaz (middenvelder) en Peter Klescik (verdediger) vanuit het eerste elftal en de jeugdspelers Denis Janco (middenvelder) en Martin Sulek (verdediger).

Ook op voetbalgerelateerde vlakken naast het veld hoopt Trencin te profiteren van de kennis die Ajax in huis heeft. Rybnicek: "Trencin is vijf jaar geleden een project gestart en Ajax is zo'n grote naam en sterke club dat wij veel van deze samenwerking kunnen leren. Hopelijk wordt niet alleen Trencin, maar het Slowaakse voetbal er als geheel beter van. Net als Ajax zelf natuurlijk."

Oud-Ajacied Tscheu La Ling is grootaandeelhouder van Trencin, dat op dit moment zesde staat in de Slowaakse competitie.
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » vr dec 07, 2012 8:35 pm

Ik zie hier echt geen voordelen in voor Ajax. Die enkele Slowaak die voor ons interessant is kunnen we zo ook wel halen en spelers daar stallen zie ik niet gebeuren. Een talent van hier zal daar niet heen willen en een speler van buitenaf die niet goed genoeg is om meteen in Amsterdam aan te sluiten moeten we niet halen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 666 » za dec 08, 2012 12:47 am

Sinds wanneer zijn boerenclubs als Heracles en Excelsior concurrenten van ons? Het is in ons voordeel als clubs als Heracles op advies van Cruijff hun kunstgras door de plee spoelen en weer echt gras in hun stadionnetjes gaan landbouwen.

Johan mag ook wel even adviseur van Volendam worden. Je weet nooit wanneer die weer promoveren of in de beker tegen ons loten. Hoe eerder dat groene plastic uit hun stadion verdwijnt hoe beter.
Le T. schreef:
666 schreef:Kan Johan Cruijff ook even een maand of negen adviseur van Heracles en Excelsior worden?
Uiteraard. Hij is nooit te beroerd geweest om de expertise van Ajax gratis en voor niets weg te geven aan internationale concurrenten, waarom zou hij voor een nationale concurrent een uitzondering maken?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » zo dec 09, 2012 10:05 am

Is deze samenwerking bedoeld om Afrikanen goedkoop aan Europees voetbal te laten wennen? Talenten uit Oost-Europa zullen niet dromen van de Slowaakse competitie!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » zo dec 09, 2012 2:56 pm

Talenten die we van ver halen, en dus gelijk een behoorlijk salaris moeten verdienen, moeten zo goed zijn dat ze die tussenstap niet nodig hebben. Als dat niet het geval is moeten we de betreffende speler niet halen. Ook niet zogenaamd goedkoop via Slowakije. Spelen in die competitie voegt ook helemaal niets toe als het gaat om de ontwikkeling van een speler.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » zo dec 09, 2012 4:23 pm

Die spelers stallen in Slowakije zorgt juist dat het vorstelijke salaris ingeperkt wordt. Dat is het idee volgens mij. Niet dat Trencin een soort Excelsior van Ajax wordt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » zo dec 09, 2012 4:28 pm

Dat snap ik. Wat ik bedoel is dat we niet naar een manier moeten zoeken om het verplichte hoge salaris te omzeilen door een speler daar te stallen. Iemand moet goed genoeg zijn om direct hierheen te komen en het dus waard zijn om dat salaris wel te betalen. Ik zie spelers daar niet veel beter worden, als ze de stap naar Ajax niet in één keer kunnen maken moeten we ze gewoon niet halen.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » zo dec 09, 2012 4:46 pm

Ik denk dat iedereen het wel met je eens is dat we goede spelers moeten halen. Dat dat niet altijd makkelijk is heeft de geschiedenis echter wel geleerd. Ajax probeert dat op te vangen door zelf beter op te leiden en spelers jonger te halen. Toch zul je altijd creatief moeten zijn. Als je dan een gokje van buiten de EU wilt nemen, kan het praktisch zijn om ze kortstondig bij Trencin te stallen. Die werkwijze is ook verre van vernieuwend. Engelse clubs stallen al jaren spelers die in Engeland geen werkvergunning kunnen krijgen elders.

Volgens mij ageren mensen vooral tegen deze constructie omdat het de club van Ling betreft. De voorgeschiedenis met Cruijff lijkt dan in zijn nadeel te spreken. Voor die redenatie valt uiteraard wel wat te zeggen. Maar zeg dat dan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo dec 09, 2012 4:51 pm

Het idee zou totaal afgefakkeld worden, als Blind, Sturkenboom of - stel je voor - VAN GAAL hiermee zou zijn gekomen. Het forum zou bol staan van de smalende opmerkingen. Maar het is Cruijff.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » zo dec 09, 2012 5:06 pm

Bertje schreef: Volgens mij ageren mensen vooral tegen deze constructie omdat het de club van Ling betreft. De voorgeschiedenis met Cruijff lijkt dan in zijn nadeel te spreken. Voor die redenatie valt uiteraard wel wat te zeggen. Maar zeg dat dan.
Dat zeg ik niet omdat het voor mij geen argument is. Ik zit niet in één van de kampen maar ben slechts Ajax supporter. Je mag van Trencin ook een andere club in Slowakije, Tjechië, Bulgarije of Polen maken. Ik zie niets in een constructie als deze.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » zo dec 09, 2012 5:16 pm

Ik zie niets in een constructie als deze.
De constructie met GBA werd meestal als "zonde van het geld gezien"; de constructie bestaat niet meer, helaas moet ik zeggen, want Vermaelen, Vertonghen, De Mul zijn voor veel geld verkocht, maar hadden vooral waarde door hun spel in Ajax 1, daar deed Ajax het voor en nu loopt Alderweireld er nog rond. Achteraf: was een prima overeenkomst.

Ajax Cape Town; Pienaar was een succes, Stanton Lewis, Gabriel Mofokeng niet, Enoh brengt zijn geld meer dan op en Serero, die naam mag niet vallen op AT. Claasen speelde bij Lierse twee jaar alles, dit jaar niet. Is hij geblesseerd? Mokoena kwam er toch ook vandaan?

Trencin zie ik als een tegemoetkoming richting Ling, zijn imago-schade wordt zo beperkt? Die linksback (Marin?) die twee keer geweest is/zou komen, bij AGOVV zou spelen? Geen idee, waar hij nu is.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » zo dec 09, 2012 5:24 pm

Met GBA hadden we een andere constructie. Die club stond bekend om de goede jeugdopleiding en de spelers die het hebben gehaald zijn op jonge leeftijd al naar Amsterdam gekomen. Met Trencin is het juist de bedoeling om spelers nog niet naar Amsterdam te halen.

Van Cape Town is tot op heden alleen Pienaar echt bruikbaar geweest. De rest was onvoldoende. Wil ik Serero nog even de tijd geven.

Volgens mij dient de samenwerking met Trencin vooral om spelers daar te stallen zodat ze kunnen rijpen en wij nog niet het volle pond aan salaris moeten betalen. Dat zijn dus kennelijk spelers die nog niet goed genoeg zijn om de overstap in een keer te maken. Laat ze dan lekker waar ze nu spelen en kijk hoe ze zich daar ontwikkelen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » zo dec 09, 2012 5:27 pm

Demosthenes schreef:
Ik zie niets in een constructie als deze.
De constructie met GBA werd meestal als "zonde van het geld gezien"; de constructie bestaat niet meer, helaas moet ik zeggen, want Vermaelen, Vertonghen, De Mul zijn voor veel geld verkocht, maar hadden vooral waarde door hun spel in Ajax 1, daar deed Ajax het voor en nu loopt Alderweireld er nog rond. Achteraf: was een prima overeenkomst.
GBA heeft zelf de beslissing genomen om te stoppen met de samenwerking met Ajax, omdat ze telkens hun beste spelers kwijtraakten. Daar hadden ze geen trek meer in. Ik weet niet hoe ze daar over Tom de Mul dachten, maar Vermaelen en Vertonghen hadden ze graag wat langer gehouden. Na 4 of 5 jaar heeft een club geen zin meer om hun grootste talenten telkens aan Ajax af te staan. In het begin vinden ze een samenwerking met Ajax echter nog een heel grote eer.

Misschien moeten we dus gewoon elke 5 jaar een andere club nemen om officieel mee samen te werken. Afbeelding

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma dec 10, 2012 9:48 am

Indrukwekkende één minuut stilte

Het meeste bijzondere moment van het weekeinde heb ik bij Ajax - FC Groningen meegemaakt. De één minuut stilte voor grensrechter Richard Nieuwenhuizen was ongelooflijk indrukwekkend. Zoals dat ook in de andere stadions het geval moet zijn geweest. Één minuut echte stilte, het was uniek.

Minder te spreken ben ik over het gedrag van diverse Europese topclubs. Vorig jaar miste Ajax de tweede ronde van de Champions League, omdat Dinamo Zagreb tegen Olympique Lyon de wedstrijd liet lopen en zeven tegentreffers toeliet. Daardoor liep Ajax ook nog eens miljoenen mis.

De door Zagreb ingezette lijn werd nu doorgetrokken door Manchester United, FC Barcelona en AC Milan. Drie grote clubs met een grote uitstraling en dus ook een voorbeeldfunctie. Omdat ze al voor de tweede ronde van de Champions League waren geplaatst, stuurden ze een tweede keus het veld in en brachten daarmee de kansen voor Galatasaray, Celtic en Anderlecht in gevaar.

Als we het dan toch over respect hebben, dan moet dat wel bij de topclubs beginnen. Omdat Manchester thuis van Cluj verloor, moest Galatasaray ineens winnen bij Braga. Dat deden de Turken uiteindelijk op eigen kracht, maar fair was het niet.

Hetzelfde gold voor Barcelona dat de lat voor Benfica een stuk lager legde, waardoor Celtic niet meer genoeg had aan een thuisoverwinning tegen Spartak Moskou. Gelukkig voor de Schotten miste Benfica veel kansen, waardoor het 0-0 bleef, maar dat was meer geluk dan wijsheid.

Ook AC Milan gaf de thuiswedstrijd tegen Zenit Sint-Petersburg weg en zo liep Anderlecht kwalificatie voor de Europa League mis. Onsportief gedrag met grote gevolgen. Vorig jaar voor Ajax en nu dus Anderlecht. Ik hou er een vieze smaak in mijn mond aan over.

Overigens was het wel aardig om het jonge Barcelona te vergelijken met Ajax dat tegen Real Madrid met 4-1 onderuit ging. Beide teams maakten exact dezelfde fouten. Zodra de tegenstander druk op de bal zet en een tempo hoger gaat spelen, komen veel jonge spelers in de problemen. Barcelona kwam ermee weg, omdat Benfica een klasse minder is dan Real. Die pech had Ajax dus, maar verder vond ik het positief om te zien dat het niveauverschil met de talenten van Barcelona verder klein is.

Hoe het ook kan, liet Michel Perridon in De Kuip zien. Tijdens de jaarlijkse veiling van de Cruyff Foundation had hij vorig jaar voor een mooi bedrag een wedstrijd gekocht met een prominententeam, dat door mij zou worden gecoacht. Deze wedstrijd met veel oud-Feyenoorders en oud-Ajacieden moest het hoogtepunt worden van zijn 50ste verjaardag, die hij in de Kuip vierde.

Alleen dreigde er problemen met het veld, dat door het slechte weer heel kwetsbaar was geworden. In het belang van Feyenoord nam Perridon zelf de beslissing om de wedstrijd niet door te laten gaan. Ondanks de teleurstelling hierover, doneerde hij ook nog een extra bedrag aan de jeugdopleiding van Feyenoord. Zo kan het dus ook.
JC Column.

Lionel
Berichten: 47245
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » ma dec 10, 2012 9:49 am

Dat van die Europese clubs is toch niet de schuld van de clubs?
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13711
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » wo dec 12, 2012 4:52 pm

Persbericht AFC AJAX

Amsterdam, 12 december 2012

Samenwerking Ajax en AS Trencín

Ajax en AS Trencín hebben overeenstemming bereikt over een samenwerkingsverband tussen beide clubs. De overeenkomst gaat in op 1 december 2012 en heeft een looptijd van twee jaar. Ajax zal met de club die uitkomt in de hoogste voetbaldivisie in Slowakije, gaan samenwerken op voetbaltechnisch gebied. Daarbij gaat het onder meer over de scouting, de doorstroming van talenten en het overnemen van spelers.
Ajax
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9368
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Dubbel » wo dec 12, 2012 6:10 pm

Afbeelding
Alle ballen op Ling! :headbang.gif:

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » wo dec 12, 2012 8:30 pm

Zeux schreef:Het idee zou totaal afgefakkeld worden, als Blind, Sturkenboom of - stel je voor - VAN GAAL hiermee zou zijn gekomen.
Maar de clou was dat Blind geen idee hád. Overmars maakt een veel actievere indruk op me.

Sprak DB een paar weken geleden in een café in de Jordaan. Vroeg 'm voor de gein naar Gerbrands. Nou, dat vond ie een prima directeur voor een cluppie als AZ. Niet voor een topclub. Ik: was jij eigenlijk een directeur voor een topclub? Die vraag vond ie niet zo leuk.

Toen kregen we het over Ajax - psv. Dat zou 0-4 worden, zei Danny. Ik: ah, zoals bij je debuut als trainer van Ajax-1. Toen kreeg ik geen nieuw biertje van 'm. :biggrin.gif:

Hij maakte een wat verbitterde indruk op me. Met Ajax heeft ie niet veel meer, zei ie... Maar best een aardige gozer verder.

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo dec 12, 2012 8:40 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef:Het idee zou totaal afgefakkeld worden, als Blind, Sturkenboom of - stel je voor - VAN GAAL hiermee zou zijn gekomen.
Maar de clou was dat Blind geen idee hád. Overmars maakt een veel actievere indruk op me.

Sprak DB een paar weken geleden in een café in de Jordaan. Vroeg 'm voor de gein naar Gerbrands. Nou, dat vond ie een prima directeur voor een cluppie als AZ. Niet voor een topclub. Ik: was jij eigenlijk een directeur voor een topclub? Die vraag vond ie niet zo leuk.

Toen kregen we het over Ajax - psv. Dat zou 0-4 worden, zei Danny. Ik: ah, zoals bij je debuut als trainer van Ajax-1. Toen kreeg ik geen nieuw biertje van 'm. :biggrin.gif:

Hij maakte een wat verbitterde indruk op me. Met Ajax heeft ie niet veel meer, zei ie... Maar best een aardige gozer verder.
Poeh he.... heb je em wel met Scholletje aangesproken?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo dec 12, 2012 8:41 pm

En het ook nog over Sturkenkurk gehad?

Kan mij wel voorstellen dat hij wat verbitterd is. Jij niet?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo dec 12, 2012 8:48 pm

Het feit dat Blind een biertje geeft aan wimpey betekent in ieder geval dat Blind hier op AT nooit heeft meegelezen. :smallgrin.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9368
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Dubbel » wo dec 12, 2012 8:56 pm

Jabu schreef:En het ook nog over Sturkenkurk gehad?

Kan mij wel voorstellen dat hij wat verbitterd is. Jij niet?
:zuidema.gif:
Tig jaar lang heeft de club zich in allerlei bochten gewrongen om meneer Blind maar aan de slag te houden en als het dan op een gegeven moment ophoudt dan is hij verbitterd... terwijl hij zelf nota bene de boel heeft lopen traineren dmv zijn rol in de Overval. Of was de teerling toen misschien al geworpen? Hoe dan ook, als hij al verbitterd is dan vooral omdat hij had gedacht levenslang in de marge te kunnen rommelen op kosten van Ajax.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » wo dec 12, 2012 10:52 pm

Trencin he. Lekker vriendjespolitiek. Sar is blijkbaar ook niet vies van.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » wo dec 12, 2012 10:54 pm


Plaats reactie