De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Raymond » ma nov 21, 2011 12:00 am

Jabu schreef:Gelukkig zitten er nu wel twee voetballers in de RvC! Davids komt amper uit z'n woorden en JC.... :eusa_silenced.gif:
Ik pleit voor nog meer voetballers :blub.gif:
Kauwgom-Fredje in de RvC! :onfire.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33566
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma nov 21, 2011 12:05 am

@vkwillemvissers
Willem Vissers
Anderhalf uur geleden gesproken met #tenhave. Als racistisch aangemerkte opmerkingen staan op tape. Dat we het weten. #Cruijff #Ajax
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23023
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » ma nov 21, 2011 12:05 am

999 schreef:
Telegraaf: opening voor samenwerking tussen Cruijff en Van Gaal

20 november 2011

De Telegraaf opent haar sportkrant morgen met het bericht dat er een opening is in de impasse bij Ajax. Cruijff en Van Gaal zouden beiden open staan voor samenwerking. Valentijn Driessen van de Telegraaf redactie meldde dat bij Eredivisie Live, waarbij de voorpagina van morgen getoond werd. Ajax wil serieus werk maken van het samenbrengen van de twee iconen. Louis van Gaal zou inmiddels hebben aangegeven het plan van Cruijff voor de jeugdopleiding te willen omarmen. Cruijff op zijn beurt zou in dat geval geen belemmering zien in de komst van Van Gaal, omdat het Cruijff om de hervorming van de jeugdopleiding te doen is.

Een verzoening met de overige leden van de RvC zit er echter absoluut niet in. De club zal zich van Cruijff moeten uitspreken over de gevolgen daarvan.
AN
Volgens Joey is dit absoluut onmogelijk. Kan niet waar zijn etc etc etc
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » ma nov 21, 2011 12:06 am

Zeux schreef:
@vkwillemvissers
Willem Vissers
Anderhalf uur geleden gesproken met #tenhave. Als racistisch aangemerkte opmerkingen staan op tape. Dat we het weten. #Cruijff #Ajax
Maar zeg eens denk jij dat dit toeval is dat dit nu naar buiten komt?
YNWA

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Iniesta » ma nov 21, 2011 12:07 am

Zeux schreef:
Scherrer schreef:
Maar puur technische gezien doet Cruijff dat hier natuurlijk niet.
Haarkloverij.

Het is een negatieve opmerking, die denigrerend bedoeld is, waarin huidskleur als 'motief' wordt gebruikt.

De opmerking wordt gemaakt vanuit de huidskleur. Dat kan niet, dat mag niet.

En ja, ik vind het óók denigrerend naar 'zwarten' in het algemeen. Alsof ze alleen op die manier in zo'n RvC kunnen komen.
Hij suggereert dat bij de benoeming de huidskleur een afweging is geweest. Of je het hier wel of niet mee eens bent, je kunt toch onmogelijk beweren dat dit niet kan of mag.

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Raymond » ma nov 21, 2011 12:07 am

@advillemwissers
Villem Wissers
Anderhalf uur geleden gesproken met #cruijff. Als racistisch aangemerkte opmerkingen zijn nooit gemaakt. Dat we het weten. #TenHave#Ajax

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » ma nov 21, 2011 12:08 am

Jabu schreef:En Olfers is volgens jou dus ook niet voldoende gekwalificeerd?
Nee. In mijn ogen hebben we aan Marjan Olfers helemaal niets.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » ma nov 21, 2011 12:08 am

Raymon schreef:
999 schreef:
Telegraaf: opening voor samenwerking tussen Cruijff en Van Gaal

20 november 2011

De Telegraaf opent haar sportkrant morgen met het bericht dat er een opening is in de impasse bij Ajax. Cruijff en Van Gaal zouden beiden open staan voor samenwerking. Valentijn Driessen van de Telegraaf redactie meldde dat bij Eredivisie Live, waarbij de voorpagina van morgen getoond werd. Ajax wil serieus werk maken van het samenbrengen van de twee iconen. Louis van Gaal zou inmiddels hebben aangegeven het plan van Cruijff voor de jeugdopleiding te willen omarmen. Cruijff op zijn beurt zou in dat geval geen belemmering zien in de komst van Van Gaal, omdat het Cruijff om de hervorming van de jeugdopleiding te doen is.

Een verzoening met de overige leden van de RvC zit er echter absoluut niet in. De club zal zich van Cruijff moeten uitspreken over de gevolgen daarvan.
AN
Volgens Joey is dit absoluut onmogelijk. Kan niet waar zijn etc etc etc
Nou ik moet het toch echt eerst zien en dan geloven. :ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op ma nov 21, 2011 12:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » ma nov 21, 2011 12:08 am

Cruijff schreef:
Jabu schreef:En Olfers is volgens jou dus ook niet voldoende gekwalificeerd?
Nee. In mijn ogen hebben we aan Marjan Olfers helemaal niets.
En waarop baseer je dat?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33566
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma nov 21, 2011 12:09 am

Iniesta schreef:
Zeux schreef:
Scherrer schreef:
Maar puur technische gezien doet Cruijff dat hier natuurlijk niet.
Haarkloverij.

Het is een negatieve opmerking, die denigrerend bedoeld is, waarin huidskleur als 'motief' wordt gebruikt.

De opmerking wordt gemaakt vanuit de huidskleur. Dat kan niet, dat mag niet.

En ja, ik vind het óók denigrerend naar 'zwarten' in het algemeen. Alsof ze alleen op die manier in zo'n RvC kunnen komen.
Hij suggereert dat bij de benoeming de huidskleur een afweging is geweest. Of je het hier wel of niet mee eens bent, je kunt toch onmogelijk beweren dat dit niet kan of mag.
Het is denigrerend bedoeld. Dus nee, dat kan niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Raymond » ma nov 21, 2011 12:09 am

Jabu schreef:
Cruijff schreef:
Jabu schreef:En Olfers is volgens jou dus ook niet voldoende gekwalificeerd?
Nee. In mijn ogen hebben we aan Marjan Olfers helemaal niets.
En waarop baseer je dat?
Haar te hoge oestrogeen-gehalte, dat moge duidelijk zijn. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33566
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma nov 21, 2011 12:12 am

InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:
@vkwillemvissers
Willem Vissers
Anderhalf uur geleden gesproken met #tenhave. Als racistisch aangemerkte opmerkingen staan op tape. Dat we het weten. #Cruijff #Ajax
Maar zeg eens denk jij dat dit toeval is dat dit nu naar buiten komt?
Weet ik niet. Het kwam er vrij onverwacht uit bij Davids, naar aanleiding van vraag van Joep Schreuders over sfeer en 'respect' in de RvC. Leek mij totaal niet gepland. Niet van Davids, niet van Schreuders. Davids heeft natuurijk een ontzettende strontkar over zich heen gehad de afgelopen dagen (en blijkbaar ook vandaag, volgens de berichten). Blijkbaar triggerde de vraag deze reactie. Binnen de context van alles dat is voorgevallen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Scherrer » ma nov 21, 2011 12:13 am

Zeux schreef:
Scherrer schreef:
Maar puur technische gezien doet Cruijff dat hier natuurlijk niet.
Haarkloverij.

Het is een negatieve opmerking, die denigrerend bedoeld is, waarin huidskleur als 'motief' wordt gebruikt.

De opmerking wordt gemaakt vanuit de huidskleur. Dat kan niet, dat mag niet.

En ja, ik vind het óók denigrerend naar 'zwarten' in het algemeen. Alsof ze alleen op die manier in zo'n RvC kunnen komen.
Ik vind het ook een walgelijk opmerking, maar puur technisch is het natuurlijk niet racistisch, hoe graag jij dat ook lijkt te willen.

Je laatste opmerking slaat natuurlijk nergens op, maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet. Je legt Cruijff daar woorden in de mond die hij absoluut nooit heeft geuit. Heel erg jammer, want je kunt in deze prima een punt maken zonder er onwaarheden bij te slepen. Johan zegt niet dat negers niet in de RvC kunnen komen zonder positieve discriminatie, hij zegt alleen dat Davids daar nooit in was gekomen zonder positieve discriminatie. Omdat hij Davids blijkbaar niet competent genoeg vindt. Hij zegt daarmee werkelijk niets over alle andere negers op deze planeet.
***

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33566
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma nov 21, 2011 12:14 am

Het blijft saillant dat De Telegraaf van alle prominente media het tot net in ieder geval nog niet heeft gemeld.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Iniesta » ma nov 21, 2011 12:15 am

Zeux schreef: Het is denigrerend bedoeld. Dus nee, dat kan niet.
Het is denigrerend richting de kwaliteiten van Davids, niet richting zijn huidskleur.

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door CdE » ma nov 21, 2011 12:15 am

Zeux schreef:
CdE schreef: En in de 2de plaats, als het waar blijkt te zijn dus, is het wél erg maar géén racisme.
Iedere opmerking die iemand op een negatieve manier labelt op basis van zijn huidskleur, is in mijn ogen racistisch.
En dat gebeurt hier?

Cruijff geeft een oordeel over z'n capaciteiten. Niet over z'n huidskleur. Niet racistisch, wél fout.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » ma nov 21, 2011 12:16 am

Misschien doet de Telegraaf aan hoor en wederhoor. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » ma nov 21, 2011 12:20 am

Zeux schreef:Het blijft saillant dat De Telegraaf van alle prominente media het tot net in ieder geval nog niet heeft gemeld.
Ho, ho, 17:32 al.
zo 20 nov 2011, 17:32
'Racisme binnen rvc Ajax'

Van onze Telesportredactie
"Soms gaan mensen over de schreef. Tot het racistische aan toe", zei Edgar Davids na afloop van de langdurige ledenraadsvergadering bij Ajax. "Ook in de rvc."


Steven ten Have en Edgar Davids, beiden lid van de rvc van Ajax.

"Ik schrok er wel van", vervolgde Davis tegenover de NOS. "Er komt in deze rol veel op je af. Vaak krijg je de zwartepiet toebedeeld. Dat is niet prettig,”
Van Gaal
Davids polste als eerste van de raad van commissarissen Louis van Gaal voor de functie van algemeen directeur bij Ajax. Dat gebeurde zonder medeweten van medecommissaris Johan Cruijff.
Cruijff hekelde Davids onlangs voor de betreffende rol die hij speelde in de benoeming van Van Gaal.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33566
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma nov 21, 2011 12:23 am

Scherrer schreef:
Zeux schreef:
Scherrer schreef:
Maar puur technische gezien doet Cruijff dat hier natuurlijk niet.
Haarkloverij.

Het is een negatieve opmerking, die denigrerend bedoeld is, waarin huidskleur als 'motief' wordt gebruikt.

De opmerking wordt gemaakt vanuit de huidskleur. Dat kan niet, dat mag niet.

En ja, ik vind het óók denigrerend naar 'zwarten' in het algemeen. Alsof ze alleen op die manier in zo'n RvC kunnen komen.
Ik vind het ook een walgelijk opmerking, maar puur technisch is het natuurlijk niet racistisch, hoe graag jij dat ook lijkt te willen.

Je laatste opmerking slaat natuurlijk nergens op, maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet. Je legt Cruijff daar woorden in de mond die hij absoluut nooit heeft geuit. Heel erg jammer, want je kunt in deze prima een punt maken zonder er onwaarheden bij te slepen. Johan zegt niet dat negers niet in de RvC kunnen komen zonder positieve discriminatie, hij zegt alleen dat Davids daar nooit in was gekomen zonder positieve discriminatie. Omdat hij Davids blijkbaar niet competent genoeg vindt. Hij zegt daarmee werkelijk niets over alle andere negers op deze planeet.
Natuurlijk is er ook die uitstralende werking. Waarom is het nodig die huidskleur er als 'motief' bij te halen? Als je iemand niet geschikt vindt, kun je dat toch gewoon zeggen? En zijn gebrek aan kwaliteiten aanstippen? Daar heeft huidskleur helemaal niets mee te maken. Het feit dat je dat erbij haalt is wat mij betreft ontzettend fout. Heel simpel. En het zegt ook iets over Cruijff dat hij blijkbaar zo denkt over 'zwart zijn'. Als 'excuus' om in zo'n commissie te zitten.

Huidskleur is irrelevant. Altijd en overal. Als je dat erbij haalt - en al helemaal om iemand denigrerend neer te zetten - dan is dat in mijn ogen fout.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33566
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma nov 21, 2011 12:24 am

InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:Het blijft saillant dat De Telegraaf van alle prominente media het tot net in ieder geval nog niet heeft gemeld.
Ho, ho, 17:32 al.
zo 20 nov 2011, 17:32
'Racisme binnen rvc Ajax'

Van onze Telesportredactie
"Soms gaan mensen over de schreef. Tot het racistische aan toe", zei Edgar Davids na afloop van de langdurige ledenraadsvergadering bij Ajax. "Ook in de rvc."


Steven ten Have en Edgar Davids, beiden lid van de rvc van Ajax.

"Ik schrok er wel van", vervolgde Davis tegenover de NOS. "Er komt in deze rol veel op je af. Vaak krijg je de zwartepiet toebedeeld. Dat is niet prettig,”
Van Gaal
Davids polste als eerste van de raad van commissarissen Louis van Gaal voor de functie van algemeen directeur bij Ajax. Dat gebeurde zonder medeweten van medecommissaris Johan Cruijff.
Cruijff hekelde Davids onlangs voor de betreffende rol die hij speelde in de benoeming van Van Gaal.
Staat daar de opmerking van Cruijff in?

Nee. Nergens op de site. Parool heeft het als opening, NRC heeft het prominent, alle media hebben het.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » ma nov 21, 2011 12:28 am

Nee maar dat vertelde je er ook niet bij. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door CdE » ma nov 21, 2011 12:33 am

Bij mij geldt altijd dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. Ten Have beweert tapes te hebben; laat ze dan maar horen ook.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » ma nov 21, 2011 12:33 am

Jabu schreef:
Cruijff schreef:
Jabu schreef:En Olfers is volgens jou dus ook niet voldoende gekwalificeerd?
Nee. In mijn ogen hebben we aan Marjan Olfers helemaal niets.
En waarop baseer je dat?
Als je haar CV helemaal natrekt vind je over Marjan Olfers nog wel een behoorlijk schandaaltje uit haar arbeidsverleden...

...Maar los daarvan: alle 4 de commissarissen die hebben gelogen over de benadering van Van Gaal moeten vanwege dit bedrag hoe dan ook vertrekken. Ze zijn echt niet te handhaven. En als de beschuldiging van Davids/Ten Have van Johan Cruijff zijn racisme juist zou zijn (betwijfel het zeer) dan had dit mens sowieso haar mond open moeten trekken. Direct die avond bij Johan zelf, in de openbaarheid of zelfs bij de politie. Als je dit weken lang verzwijgt en het nu weer als een 'wapen' inzet en 'strategisch timed' deug je niet.

De affiniteit van Marjan met Ajax was altijd nagenoeg nihil, ze was weleens mee naar een wedstrijd geweest". Maar daar houdt het dan ook mee op. Voor haar tienduizend andere vrouwen met een opleiding. Of desnoods geen vrouw. How important is it?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » ma nov 21, 2011 12:42 am

Cruijff schreef:Als je haar CV helemaal natrekt is er over Marjan Olfers nog wel een behoorlijk schandaaltje op te duiken..
Vertel?
Ik heb meerdere keren cursussen van haar gehad en acht haar bekwaam op haar vakgebied. Gezien het feit dat het Sport&Recht wereldje niet heel groot in Nederland is en m.i. wel relevant voor een club als Ajax, kan ik haar commissarisschap wel begrijpen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59086
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma nov 21, 2011 12:43 am

Of dat JC het nu zo gezegt heeft of bedoeld heeft weet ik niet.

Maar als zo'n opmerking gemaakt is dan kan dat natuurlijk niet en heeft wel degelijk met de huidskleur van Davids te maken.JC had ook kunnen zeggen " en jij zit alleen hier om als uithangbord street soccer te promoten ".Dat doet ie dus niet.

Verder geeft het dan wel aan dat, ondanks velen in zijn nabijheid steeds roepen dat JC de rust zelve is en nooit te betrappen is op .. , hij wel degelijk ook een andere kant heeft.En personen die hem dwars zitten ongenuanceerd aanpakt.

Maar erg is om te lezen hoe men hier met steeds twee maten meet.Dat gebeurde eerder met b.v. de T. dat de foutste krant van Nederland is maar waar nu de JC aanhangers geen probleem mee hebben, niet met Derksen en nu niet met deze uitspraak ...

Plaats reactie