De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 20, 2011 4:46 pm

:alc.gif:
joey schreef:Maar Blind begint morgen? Hoe moet ik me dat voorstellen? :confused.gif:

Los van het champagne drinken dan, hè? :smallgrin.gif:
:alc.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 4:46 pm

joey schreef:Maar Blind begint morgen? Hoe moet ik me dat voorstellen? :confused.gif:
Gewoon: aangesteld door de RvC. Die daarvoor bevoegd is.

Dit hele gedoe is er alleen, omdat 1 lid van die RvC het meerderheidsbesluit van de RvC niet kan verkroppen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » zo nov 20, 2011 4:47 pm

Goh de NOS krikt de kijkcijfers van het schaatsen weer lekker op door zolang mogelijk de uitzending van het allang opgenomen interview met Davids te rekken. En nog even een reclameblokje ertussendoor! :excited.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » zo nov 20, 2011 4:48 pm

Davids heb ik steeds gezien als een junior die aan de hand van Cruijff ervaring kon opdoen. Niets als iemand die de lijnen ging uitzetten.
Het stinkt aan alle kanten!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 4:50 pm

joey schreef:Davids heb ik steeds gezien als een junior die aan de hand van Cruijff ervaring kon opdoen. Niets als iemand die de lijnen ging uitzetten.
Mensen kunnen zich vergissen; ik had nooit gedacht dat Davids een universitaire studie kon volgen/afronden, maar heb me dus vergist.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Raymond » zo nov 20, 2011 4:50 pm

Demosthenes schreef:
joey schreef:Davids heb ik steeds gezien als een junior die aan de hand van Cruijff ervaring kon opdoen. Niets als iemand die de lijnen ging uitzetten.
Mensen kunnen zich vergissen; ik had nooit gedacht dat Davids een universitaire studie kon volgen/afronden, maar heb me dus vergist.
Smeergeld, of dreigen met een boksbeugel tegen het hoofd, :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » zo nov 20, 2011 4:51 pm

Tja joey, maar Davids heeft in zijn bol gekregen dat hij wel een heel belangrijke pief is en dat als Jonk, Bergkamp en Cruijff niet met hem willen werken, zij alledrie dan maar moeten wijken... Wie was het AT lid ook alweer die een leuke aanvaring met Edgar Davids had bij de bakker?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 4:51 pm

joey schreef:Davids heb ik steeds gezien als een junior die aan de hand van Cruijff ervaring kon opdoen. Niets als iemand die de lijnen ging uitzetten.
Die ontzettende neiging steeds om iedereen die niet pro-Cruijff is totaal af te fikken en te willen kleineren, gatverdamme...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 20, 2011 4:52 pm

Telesport schreef:'Cruijff en Van Gaal kunnen samen'

AMSTERDAM -  Voorzitter Rob Been junior van de ledenraad van Ajax sluit niet uit dat Johan Cruijff en Louis van Gaal in de toekomst samenwerken bij de Amsterdamse club. "Nee, dat zou best wel eens kunnen”, zei hij zondag na vijf uur vergaderen in de ArenA.


Louis van Gaal
Foto: Hans van Tilburg

"Het ging Johan niet om Van Gaal”, aldus Been junior. "Hij wil alleen niet meer verder met de huidige raad van commissarissen.
"Daarvoor is er voor hem te veel gebeurd. Johan vindt het ook belangrijk dat zijn plan op de Toekomst verder wordt uitgevoerd. Of Van Gaal een plan van Cruijff kan uitvoeren? Ja, waarom niet.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 4:53 pm

Cruijff schreef:Tja joey, maar Davids heeft in zijn bol gekregen dat hij wel een heel belangrijke pief is en dat als Jonk, Bergkamp en Cruijff niet met hem willen werken, zij alledrie dan maar moeten wijken... Wie was het AT lid ook alweer die een leuke aanvaring met Edgar Davids had bij de bakker?
In zijn bol gekregen? Hoe vaak heb jij de laatste maanden Davids horen praten over deze affaire?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » zo nov 20, 2011 4:55 pm

Er is niets kleinerends aan. Cruijff heeft veel meer ervaring dan Davids. Davids heeft nog nooit een baan gehad sinds hij is gestopt het voetballen. Hij heeft nooit een team getraind, nooit leiding gegeven.

Rob Been krijg de prijs van Sul van de Week. Van Gaal die een plan van Cruijff gaat uitvoeren... Ik zie hem nog eerder zichzelf lanceren naar de maan. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » zo nov 20, 2011 4:56 pm

Zeux schreef:
joey schreef:Davids heb ik steeds gezien als een junior die aan de hand van Cruijff ervaring kon opdoen. Niets als iemand die de lijnen ging uitzetten.
Die ontzettende neiging steeds om iedereen die niet pro-Cruijff is totaal af te fikken en te willen kleineren, gatverdamme...
Ik zit even de laatste 6 pagina's van deze topic door te pluizen en het lijkt of de pro-Cruijff zich aardig emotioneel voelen. Iets met 'de overige 4 op de brandstapel gooien' etc etc. Nivo'tje Telegraaf zullen we maar zeggen. Dat oeverloze gezeik dat Ten Have geen voetbalman is bla bla bla... Ajax wordt met Cruijff niks wijzer.

Ik heb het helaas niet kunnen volgen, moest zelf voetballen. Maar het lijkt erop dat Cruijff voor de zoveelste keer zijn draai niet kan vinden en dat ie de handdoek werpt. Natuurlijk ligt dat nooit aan Cruijff, maar aan anderen.

Als Cruijff nu afstand doet van deze positie, dan is het: forever be silent.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » zo nov 20, 2011 4:58 pm

joey schreef:Er is niets kleinerends aan. Cruijff heeft veel meer ervaring dan Davids. Davids heeft nog nooit een baan gehad sinds hij is gestopt het voetballen. Hij heeft nooit een team getraind, nooit leiding gegeven.

Rob Been krijg de prijs van Sul van de Week. Van Gaal die een plan van Cruijff gaat uitvoeren... Ik zie hem nog eerder zichzelf lanceren naar de maan. :smallgrin.gif:
Ow ja.. nu telt ervaring ineens wel.. complete rookies aanstellen op de Toekomst en als trainer van Ajax 1 kan geen kwaad....

Cruijff zoekt alleen z'n vriendjes, voor de rest vertrouwt ie niemand.
Laatst gewijzigd door GangstaRiB op zo nov 20, 2011 4:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 4:58 pm

joey schreef:Er is niets kleinerends aan. Cruijff heeft veel meer ervaring dan Davids. Davids heeft nog nooit een baan gehad sinds hij is gestopt het voetballen. Hij heeft nooit een team getraind, nooit leiding gegeven.

Flikker toch op man. Als Davids gewoon in jullie pas zou lopen, dan was het een briljant leermeester voor de jeugd geweest om - als een van de helden van '95 - te leren strijd te maken op het middenveld en was zijn bemoeienis met het opzetten van de 'Street Legends'-tour geroemd, omdat straatvoetbal heel belangrijk is voor jeugd.

100 % zeker gericht op kleineren je opmerking. Bah.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 5:00 pm

InnerHarbour schreef:
Hoe doen we dat hier tegenwoordig? Oh ja +1 :ajaxsmiley.gif:
Heb ik toch nog iets nuttig bijgedragen aan dit forum :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » zo nov 20, 2011 5:00 pm

Tja Zeux, als Davids zich zou concentreren op straatvoetbal... Maar tot op heden heeft hij nog geen enkel initiatief genomen.

Wat reageer je trouwens emotioneel. 'Nivo'tje' Telegraaf. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door joey op zo nov 20, 2011 5:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 5:01 pm

joey schreef:Moet ik nu nog tot de 28e op AT blijven? Wat denken jullie, heeft Cruijff nog een kans/

Ik denk het niet, hè? :excited.gif:
Ik denk het wel.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 5:06 pm

Cruijff heeft veel meer ervaring dan Davids.
??? In welke RvC heeft JC gezeten?

Meer ervaring houdt niet altijd in dat beslissingen beter zijn. Mourinho ken ik niet als speler, had geen ervaring maar wint wel erg veel. LvG was speler minder dan JC, maar wint veel meer prijzen.

Puskas, de held van de jaren vijftig, met Gento en Di Stefano, maar hoeveel prijzen als trainer?

Maradona, een grootse voetballer, veel ervaring, maar in een RvC???

Het argument van als speler groter zijn, zegt niets over functioneren in een RvC of functioneren als trainer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 666 » zo nov 20, 2011 5:06 pm

Vertrekt Cruijff nou voor of na joey's 100.000e post?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 5:08 pm

jamie schreef:
joey schreef:Moet ik nu nog tot de 28e op AT blijven? Wat denken jullie, heeft Cruijff nog een kans/

Ik denk het niet, hè? :excited.gif:
Ik denk het wel.
Aseblieft niet, dat op de man spelen begint mij de keel uit te hangen ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 5:10 pm

Demosthenes schreef:
Cruijff heeft veel meer ervaring dan Davids.
??? In welke RvC heeft JC gezeten?

Meer ervaring houdt niet altijd in dat beslissingen beter zijn. Mourinho ken ik niet als speler, had geen ervaring maar wint wel erg veel. LvG was speler minder dan JC, maar wint veel meer prijzen.

Puskas, de held van de jaren vijftig, met Gento en Di Stefano, maar hoeveel prijzen als trainer?

Maradona, een grootse voetballer, veel ervaring, maar in een RvC???

Het argument van als speler groter zijn, zegt niets over functioneren in een RvC of functioneren als trainer.
Het gaat niet over inhoud. Het gaat over loyaliteit aan Cruijff. Die dicteert voor de Joey's van deze wereld wat al dan niet je kwaliteiten zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » zo nov 20, 2011 5:12 pm

999 schreef:
jamie schreef:
joey schreef:Moet ik nu nog tot de 28e op AT blijven? Wat denken jullie, heeft Cruijff nog een kans/

Ik denk het niet, hè? :excited.gif:
Ik denk het wel.
Aseblieft niet, dat op de man spelen begint mij de keel uit te hangen ..
Maar wat denk je? Is er een kans dat hij blijft en dat bvb de RvC er uitvliegt samen met de aanbieding aan van Gaal?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 5:16 pm

jamie schreef:
999 schreef:
jamie schreef:
Ik denk het wel.
Aseblieft niet, dat op de man spelen begint mij de keel uit te hangen ..
Maar wat denk je? Is er een kans dat hij blijft en dat bvb de RvC er uitvliegt samen met de aanbieding aan van Gaal?
Ik zie het wel gebeuren Jamie, of dat het nu van Gaal of JC wordt.Of toch beide ..

Overgens, maar dat terzijde, is het niet alleen JC die betekenis voor AJAX heeft gehad .. Er zijn er zoveel meer ...

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door M.. » zo nov 20, 2011 5:16 pm

Begrijp ik goed dat Joey zijn positie op dit forum laat afhangen van de uiteindelijke beslssing van Ajax?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » zo nov 20, 2011 5:16 pm

Demosthenes schreef:
Cruijff heeft veel meer ervaring dan Davids.
??? In welke RvC heeft JC gezeten?

Meer ervaring houdt niet altijd in dat beslissingen beter zijn. Mourinho ken ik niet als speler, had geen ervaring maar wint wel erg veel. LvG was speler minder dan JC, maar wint veel meer prijzen.

Puskas, de held van de jaren vijftig, met Gento en Di Stefano, maar hoeveel prijzen als trainer?

Maradona, een grootse voetballer, veel ervaring, maar in een RvC???

Het argument van als speler groter zijn, zegt niets over functioneren in een RvC of functioneren als trainer.

Nee, Cruijff heeft als trainer niets gepresteerd. :hypocrite.gif:

Zo heeft de discussie geen zin.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie