De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 4:32 pm

Ajax Rules schreef:Ik vind die Olfers wel een MILF....
Een Moro Islamic Liberation Front ?.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jesse » zo nov 20, 2011 4:32 pm

LucaS schreef:Gelukkig wil de RvC wel de bewezen middelmaat in de leiding op[ de Toekomst aanpakken. En uiteindelijk gaat het natuurlijk om het voetbal.
Op welke bewezen middelmaat doel je, Luuk?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » zo nov 20, 2011 4:32 pm

Ajaciedjuh schreef:Ten Have zegt juist dat er maar 1 belang is: dat van Ajax! Helaas (val de zoveelste keer in herhaling) gaat het over ego's en gelijk halen.
Dat zegt Cruijff ook. De vraag is of er door de partijen in kwestie ook naar gehandeld wordt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » zo nov 20, 2011 4:33 pm

Zeux schreef:Ten Have is calm, cool & collected. Cruijff was puur emotioneel.

Het conflict ligt in de manier waarop je het bedrijf leidt en welke structuren daarbij horen.

Cruijff vindt die structuren nonsens. Prima. Maar dan moet je de NV-constructie opheffen en Ajax van de beurs halen.

Je kunt niet bedrijfje spelen en ondertussen een loopje nemen met de (in de wet vastgelegde) structuren die daarbij horen.
Ook geen vereniging, en dus een voetbalclub. Zelfs bij een klaverjasvereniging met 20 leden kun je niet hebben dat een klaverjaskampioen vanuit het buitenland eventjes gaat vertellen wat er moet gebeuren en dat dan de bestuursleden dat onder eigen verantwoordelijkheid doen en de penningmeester maar een beetje de knip trekt.

Zo werkt een organisatie gewoon niet, wat voor een dan ook. Daarin heb je mensen met verantwoordelijkheden, en daar gaat het bij Cruijff meteen al fout.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » zo nov 20, 2011 4:34 pm

Jesse schreef:
LucaS schreef:Gelukkig wil de RvC wel de bewezen middelmaat in de leiding op[ de Toekomst aanpakken. En uiteindelijk gaat het natuurlijk om het voetbal.
Op welke bewezen middelmaat doel je, Luuk?
Bergkamp en Jonk. Prima als (techniek)trainer, ongeschikt om zo'n organisatie te leiden. Tenminste, niet zonder iemand boven zich.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » zo nov 20, 2011 4:35 pm

Cruijff schreef:
999 schreef:
CdE schreef:Ten Have snapt echt niks van het verschil in visie tussen Van Gaal en Cruijff.
Of wel.Misschien heeft Van Gaal gezegt dat ie de opleiding met rust zal laten ..
Het feit dat we Van Gaal er zelf nog helemaal niet over genoemd hebben zegt genoeg. Het is een vuil spelletje en Ten Have is een leugenaar en intrigant. Het feit dat mensen onder de indruk zijn van Ten Have omdat hij zijn leugens redelijk weet te formuleren zegt genoeg over een bepaalde sneuheid. Wat zijn we in de voetballerij toch afgegleden in niveau...
Hoe doen we dat hier tegenwoordig? Oh ja +1 :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Raymond » zo nov 20, 2011 4:35 pm

Neefkens schreef:
Raymond schreef:Leuke truc hoor. Eerst schep je zélf een conflict-situatie, en maak daarna gebruik van de reacties op de door jouw acties ontstane onrust om Cruijff en consorten als onprofessioneel neer te zetten.
Grappig dat je dat zegt, volgens mij is het hele leven van JC een lange aaneenschakeling van conflicten. Daar heeft hij geen ten Have voor nodig.
Daar heb je inderdaad geen Ten Have voor nodig, maar karma is in deze situatie volgens mij niet relevant. Het gaat er om dat 'de 4' een bommetje onder de club hebben gelegd, en nu de vermoorde onschuld spelen, en van de onrust gebruik maken om de schuld bij het Cruijff-kamp te leggen.

Overigens presenteerde Römer zich vrij open bij P&W. Nu afwachten hoe Davids de situatie zal omschrijven.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » zo nov 20, 2011 4:35 pm

Moet ik nu nog tot de 28e op AT blijven? Wat denken jullie, heeft Cruijff nog een kans/

Ik denk het niet, hè? :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jesse » zo nov 20, 2011 4:36 pm

LucaS schreef:
Jesse schreef:
LucaS schreef:Gelukkig wil de RvC wel de bewezen middelmaat in de leiding op[ de Toekomst aanpakken. En uiteindelijk gaat het natuurlijk om het voetbal.
Op welke bewezen middelmaat doel je, Luuk?
Bergkamp en Jonk. Prima als (techniek)trainer, ongeschikt om zo'n organisatie te leiden. Tenminste, niet zonder iemand boven zich.
Het is toch niet bewezen dat zij niet geschikt zouden zijn in zo'n functie of vind jij van wel?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Raymond » zo nov 20, 2011 4:36 pm

joey schreef:Moet ik nu nog tot de 28e op AT blijven? Wat denken jullie, heeft Cruijff nog een kans/

Ik denk het niet, hè? :excited.gif:
Was de eerstvolgende vergadering niet op 12-12? Verkeerd onthouden?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 20, 2011 4:37 pm

joey schreef:Moet ik nu nog tot de 28e op AT blijven? Wat denken jullie, heeft Cruijff nog een kans/

Ik denk het niet, hè? :excited.gif:
Ligt aan hem zelf. Wil hij het alleen doen met zijn loyalen of wil hij samenwerken?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 20, 2011 4:38 pm

Raymond schreef:
joey schreef:Moet ik nu nog tot de 28e op AT blijven? Wat denken jullie, heeft Cruijff nog een kans/

Ik denk het niet, hè? :excited.gif:
Was de eerstvolgende vergadering niet op 12-12? Verkeerd onthouden?
Ledenraad, maar aandelenvergadering pas formeel (later dus).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » zo nov 20, 2011 4:38 pm

joey schreef:Moet ik nu nog tot de 28e op AT blijven? Wat denken jullie, heeft Cruijff nog een kans/

Ik denk het niet, hè? :excited.gif:
Wie weet. Dat Coronel opstapt is misschien een teken aan de wand. Hij zal de zaak niet willen faciliteren als Cruijff wint.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 4:39 pm

Waarom die vergadering niet op 5 december, kan JC met Sint en Piet meekomen vanuit Spanje ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 20, 2011 4:40 pm

Een dag later kunnen er een aantal in de zak mee naar Spanje :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » zo nov 20, 2011 4:40 pm

999 schreef:Waarom die vergadering niet op 5 december, kan JC met Sint en Piet meekomen vanuit Spanje ..
En Davids krijgt met de roe en Ten Have kan terug mee in de zak. :smile-ajax.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » zo nov 20, 2011 4:40 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Moet ik nu nog tot de 28e op AT blijven? Wat denken jullie, heeft Cruijff nog een kans/

Ik denk het niet, hè? :excited.gif:
Wie weet. Dat Coronel opstapt is misschien een teken aan de wand. Hij zal de zaak niet willen faciliteren als Cruijff wint.
Hoe zie jij het dan voor je als Cruijff wint? Wanneer heeft hij zijn nieuwe RvC dan weer compleet?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 4:40 pm

joey schreef:Moet ik nu nog tot de 28e op AT blijven? Wat denken jullie, heeft Cruijff nog een kans/

Ik denk het niet, hè? :excited.gif:
Nou houdoe dan ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 20, 2011 4:43 pm

Het aanblijven van Joey zal toch ook wel onderdeel van gesprek zijn geweest tijdens de 4,5 uur!? Cruijff is zonder meer loyaal aan Joey :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » zo nov 20, 2011 4:43 pm

Maar Blind begint morgen? Hoe moet ik me dat voorstellen? :confused.gif:

Los van het champagne drinken dan, hè? :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 4:44 pm

Jöhnk schreef:
999 schreef:Waarom die vergadering niet op 5 december, kan JC met Sint en Piet meekomen vanuit Spanje ..
En Davids krijgt met de roe en Ten Have kan terug mee in de zak. :smile-ajax.gif:
Mwah, JC kennende zal ie vertellen hoe Sinterklaas het moet doen op al die gladde daken, hoe de Pieten moeten strooien en dat pakjes echt niet via de schoorsteen kunnen.Is het niet dat Zwarte Piet hem in de zak doet dan doet dat het paard van de Sint het wel ..
Tscheu La Ling was een van de weinigen die het rechtstreeks op durfde te nemen tegen Johan Cruijff. Nadat Cruijff aanmerkingen bleef hebben op zijn manier van biljarten zou Tscheu La Ling gezegd hebben: "Als je nou je bek niet houdt, dan krijg je een keu in je reet".
Laatst gewijzigd door 999 op zo nov 20, 2011 4:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 4:44 pm

Het is toch niet bewezen dat zij niet geschikt zouden zijn in zo'n functie of vind jij van wel?
Het is niet bewezen dat zij (on)geschikt zijn, maar is dat dan niet meteen een deel van het probleem? Wouters als coach, MvB, Blind, FdB; van hen was niet bewezen dat zij (on)geschikt waren en zij kregen wel de leiding over de grootste voetbalvereniging in de Benelux, met in ieder geval de hoogste begroting. Zij mogen bij Ajax proefdraaien en bleken ongeschikt (FdB is dat nog niet, hij krijgt de tijd) Ajax is de proeftuin, zelfs RKC wil een coach met ervaring.

Van Danny Blind is duidelijk dat hij gefaald heeft als coach van de A1, als hoofd jeugdopleidingen, coach, TD, TA. Wim Jonk heeft trouwens volgens de Volendamfans (Ja, die zijn er) gefaald in aankoopbeleid en de vereniging op een hoger plan brengen, daarom moest hij vertrekken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » zo nov 20, 2011 4:44 pm

Daley's contract wordt morgen om 9.00 uur verlengd t/m 2017

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Raymond » zo nov 20, 2011 4:46 pm

Benji schreef:Daley's contract wordt morgen om 9.00 uur verlengd t/m 2017
En Vertonghen wordt uit de selectie gezet. :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » zo nov 20, 2011 4:46 pm

Benji schreef:Daley's contract wordt morgen om 9.00 uur verlengd t/m 2017
En een basisplaats voor hem. Om het ongemak te ondervangen laat De Boer Ajax vanaf nu met twee linksbacks spelen. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie