De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33592
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » do nov 17, 2011 11:01 am

niet-voetbalmensen die hun plaats niet kennen.
Stuitende uitspraak. Maar die vat wel meteen de houding van 'Kamp Cruijff' samen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » do nov 17, 2011 11:02 am

joey schreef:Wat wil je, als alles afgeschoten wordt. En we weten nu waarom.
Eerst werd Ling afgeschoten, toen Tsjeu en toen La?
Cruijff was druk bezig met de jeugdopleiding.
Ja? Wat was hij aan het doen dan? En dan bedoel ik doen, niet wat hij aan het zeggen was.
Maar dat houdt nu op, vrees ik. Gaan we vrolijk verder met het opleiden van Donaldjes en Anitaatjes.

Voor de jeugdspelers en hun ouders vind ik het jammer.
Zoals dat bij gelovigen gaat wordt er altijd van alles bij verzonnen om het dicht te praten. Maar Van Basten kwam niet uit de eigen jeugdopleiding, de producten van Cruijffs jeugdopleiding waren vooral spelers als Kreek, Winter en Oulida. De latere generatie van Kluivert komt van jeugdopleiding die volgens mij al het stempel van Van Gaal droeg. Van der Vaart en Sneijder kwamen ook voort uit de jeugdopleiding waar Van Gaal zijn stempel op had gedrukt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33592
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » do nov 17, 2011 11:05 am

Uberhaupt de gedachte dat nu 'dus' alles bij de jeugdopleiding verandert/veranderingen worden teruggedraaid. Tendentieus.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » do nov 17, 2011 11:09 am

Zeux schreef:Uberhaupt de gedachte dat nu 'dus' alles bij de jeugdopleiding verandert/veranderingen worden teruggedraaid. Tendentieus.
Inderdaad een volslagen ridicule gedachte. Hoe lang heb jij onder een steen gezeten om niet in te zien dat de visie op jeugdvoetbal van Cruijff een wezenlijk andere is dan die van van Gaal?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » do nov 17, 2011 11:12 am

Natuurlijk gebeurt dat. Van Gaal gelooft niet in individuele begeleiding. Hij heeft een totaal andere opvatting van opleiden. Die van Adriaanse, zeg maar. Bij de KNVB hebben we dat ook gezien. Toen kwam hij met dat achterlijke Masterplan.

Van Gaal heeft het als trainer goed gedaan, maar hij heeft ook de vrije val van Ajax ingeleid door Adriaanse aan te stellen als Directeur Opleidingen. Van Gaal was trainer en TD. Als trainer was hij top maar als TD heeft hij een puinhoop achtergelaten. Na zijn vertrek naar Barcelona viel Ajax in een diep gat, omdat er totaal niet aan de toekomst gedacht was en de jeugdopleiding niet meer functioneerde.

Toen kwam hij terug als TD en heeft hij weer een puinhoop achtergelaten. Een half elftal liep gratis de deur uit.

Dus wat denken ze nu bij Ajax: weet je wat? We maken Van Gaal TD!

Als het niet zo treurig was, zou het grappig zijn. :blush.gif: :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » do nov 17, 2011 11:14 am

Het is ook vooral niet waar.

Waar waren de Cruijffianen toen de hele organisatie in handen werd gegeven van twee rookies, waarvan één uitblonk in onvoldoendes bij de beoordeling? Toen was het gebrek aan ervaring geen enkel onderwerp van gesprek. Of het karakter van betrokkenen.
Laatst gewijzigd door LucaS op do nov 17, 2011 11:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » do nov 17, 2011 11:14 am

Vroeger had Dick (Bruynestein van Appie Happie) altijd iemand die op de voetbaltribune vroeg 'ben ik hier bij de zaaduientelers?' Vooruitziende blik van die striptekenaar.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » do nov 17, 2011 11:16 am

LucaS schreef:Het is ook vooral niet waar.

Waar waren de Cruijffianen toen de hele organisatie in handen werd gegeven van twee rookies, waarvan één uitblonk in onvoldoendes bij de beoordeling? Toen was het gebrek aan ervaring geen enkel onderwerp van gesprek. Of het karakter van betrokkenen.
Nu is juist de ervaring een gebrek haha, want het zijn bewezen faalhazen. Karakter staat hier to-taal los van.

Ik heb overigens meer vertrouwen in een net afgestudeerde RA accountant dan Jeroen Slop, hoor. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » do nov 17, 2011 11:30 am

Overigens zou het wel hilarisch zijn geweest als van Basten gisteren wel mocht spreken haha. Zie je hem daar al zitten terwijl een uurtje daarvoor van Gaal is aangesteld als nieuwe AD? Dat zou me een slapstick worden, zeg. Over de rug van Basten, maar dat boeit allemaal niet.

Ergens is het diep treurig hoe al die iconen worden gebruikt voor een interne machtsstrijd. De rol van van Basten is eigenlijk nog wel meest treurige, want hij was dus niet meer dan een vooruitgeschoven verkenner. Schietschijf.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » do nov 17, 2011 11:33 am

Daar zal hij nu wel achter zijn. Ze hebben hem gewoon gebruikt.

Van Basten is zo vol van zichzelf dat hij verder weinig ziet.
Het stinkt aan alle kanten!

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Alexander » do nov 17, 2011 11:33 am

Ik wou niet eerder reageren, ik ben diep teleurgesteld.

Hoe kan het zo zijn dat 4 leden van een RVC weken verborgen houden dat ze met een kandidaat bezig zijn? Een kandidaat die zo gevoelig ligt en zo een ander idee heeft over (jeugd)voetbal?

Hoe kan het zo zijn dat een RVC geheel tegen de wens van de ledenraad (sterker nog, het is ze verboden door de verzoeningscommissie) 1 uur (EEN UUR) voor het begin van de ledenraad vergadering met een nieuwe kandidaat op de proppen komt?

Hoe kan het zo zijn dat 3 commissarissen met werkelijk de ballen verstand van voetbal, de belangrijkste man binnen een voetbalclub aannemen?

Hoe kan het zo zijn dat bewezen mislukkelingen bij Ajax als Danny Blind, Jeroen Slop en van der Aat blijven in de club met zulke bepalende functies?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » do nov 17, 2011 11:34 am

Onzin, als Cruijff zich niet op het laatst had bedacht was van Basten het geworden.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » do nov 17, 2011 11:40 am

Cohen: Zo'n achterbakse actie is niks voor Louis

ANP/Redactie − 17/11/11, 10:24
Rob Cohen, de voormalige zaakwaarnemer van Louis van Gaal. © PRO SHOTS

UPDATE Rob Cohen is zeer verrast door de 'coup' die woensdagavond is gepleegd bij Ajax. De voormalige zaakwaarnemer van Louis van Gaal had zo'n actie nooit verwacht. 'Dat achterbakse is niets voor Louis', aldus Cohen.


'Ze hadden Johan Cruijff hoe dan ook moeten informeren, ook al was hij het niet eens geweest met de aanstelling van Van Gaal. Dat was wel zo eerlijk geweest. Dit gaat alleen nog maar veel grotere shit geven.'

Volgens Cohen zal dit de oud-spelers Dennis Bergkamp, Wim Jonk en ook coach Frank de Boer aan het denken zetten. Ze hebben zich achter de visie van Cruijff geschaard. 'Ze zullen toch wel even gaan nadenken of ze nu wel bij de club moeten blijven, want ze wilden dit met Cruijff gaan doen.'

Van Gaal liet eind vorig jaar in het tv-programma Nova College Tour nog weten dat hij nooit meer bij Ajax wilde werken. Maar Cohen vindt het niet verrassend dat hij op zijn woorden is teruggekomen. 'Louis heeft een heel groot hart voor deze club. Hij wilde nog graag bondscoach worden, maar dat is steeds lastiger. Bonden kiezen toch steeds vaker een trainer uit eigen land. Ik denk dat de functie als algemeen directeur hem heel goed past. Hij is een voetbalbeest, goudeerlijk en recht door zee. Ik hoop dat hij in staat is de bezem door de club te halen.'

Cohen schreef vorig jaar al een brief naar Ajax met het voorstel om Van Gaal algemeen directeur te maken, met Co Adriaanse als technisch directeur. 'Uiteindelijk tekende hij toch toch bij Bayern München bij. Maar het is wel leuk dat het nu toch zover is gekomen. Zo veranderlijk is dus voetbal. Alleen de manier waarop is niet netjes.'

Cohen groeide op met Cruijff en bouwde de afgelopen jaren een goede band op met Van Gaal. Hij heeft het altijd jammer gevonden dat de twee kemphanen zijn. 'Ze lijken ontzettend op elkaar en hebben ook dezelfde visie. Die eeuwige strijd is echt zonde. Ik zou ze echt graag samen weer aan tafel brengen.'

Volkskrant

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » do nov 17, 2011 11:41 am

Eigenlijk is het allemaal de schuld van Jeroennaarbeneden. Hij heeft Louis getriggerd door hem bij NOVA te smeken om terug te komen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

GangstaRiB
Berichten: 16872
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » do nov 17, 2011 11:41 am

De Boer heeft z'n eigen visie, daar heeft Cruijff geen invloed op.

Sterker nog, ik denk dat De Boer meer met Van Gaal dan Cruijff heeft.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » do nov 17, 2011 11:43 am

Was die vraag bij de NOVA Collegetour van 'Onze Jeroen' ? Het antwoord dat Van Gaal toen gaf was wel uitermate zwak. Sowieso raad ik iedereen aan die aflevering eens terug te kijken. Je begrijpt dan direct waarom Louis van Gaal volstrekt ongeschikt is. Als directeur, als spil in een organisatie en als mens.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jeroen126 » do nov 17, 2011 11:44 am

Dat was ik ja. Met een kater en tien kilootjes zwaarder dan nu, welteverstaan. :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » do nov 17, 2011 11:47 am

GangstaRiB schreef:De Boer heeft z'n eigen visie, daar heeft Cruijff geen invloed op.

Sterker nog, ik denk dat De Boer meer met Van Gaal dan Cruijff heeft.


Zo dacht Ronald Koeman ook.

De Boer komt er wel achter. Van Gaal gaat zich namelijk met zijn werk bemoeien.
Het stinkt aan alle kanten!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » do nov 17, 2011 11:49 am

Jeroennaarbeneden schreef:Dat was ik ja. Met een kater en tien kilootjes zwaarder dan nu, welteverstaan. :hypocrite.gif:
Minder gaan zuipen en lekker aan het hardlopen geslagen in de tussentijd? Wat vond je zelf van het antwoord dat je toen van Louis kreeg, Jeroen? "Ik ben diep beledigd. Ze hebben me als een baksteen laten vallen. Ze moeten eerst allemaal hun excuses aan mij aanbieden. Ajax is Louis van Gaal niet waard." was onder meer wat hij zei. Toen je hem ermee confronteerde dat alle mensen met wie hij gebotst was inmiddels niet meer bij Ajax zaten, kwam Louis alleen maar tot wat gehakkel. Wat vond je daarvan?

GangstaRiB
Berichten: 16872
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » do nov 17, 2011 11:53 am

joey schreef:
GangstaRiB schreef:De Boer heeft z'n eigen visie, daar heeft Cruijff geen invloed op.

Sterker nog, ik denk dat De Boer meer met Van Gaal dan Cruijff heeft.


Zo dacht Ronald Koeman ook.

De Boer komt er wel achter. Van Gaal gaat zich namelijk met zijn werk bemoeien.
Heeft Van Gaal zich bemoeit met Koeman bij Ajax?

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thom » do nov 17, 2011 11:56 am

LucaS schreef:Het is ook vooral niet waar.

Waar waren de Cruijffianen toen de hele organisatie in handen werd gegeven van twee rookies, waarvan één uitblonk in onvoldoendes bij de beoordeling? Toen was het gebrek aan ervaring geen enkel onderwerp van gesprek. Of het karakter van betrokkenen.
Juist. Het feit alleen al dat de RvC nooit zeker weet of lid Cruijff er bij de vergaderiongen zal zijn, is al zeer frustererend voor een groep mensen die aan de slag wil. Dan constant dat gedweep met Ling, waarvan 4 mensen gezegd hebben dat ze hem niet willlen en dan nog steeds met hem aan komen zetten. Dan dat communiceren via de Telegraaf. Het grote probleem met Cruijff is dat hij inmiddels zelf ook is gaan geloven dat hij God is. Ik heb hem hoog als trainer, als speler uiteraard ook, maar als bestuurder is hij waardeloos. Als hij God is , dan moet hij af en toe maar wat gaan roepen vanuit Barcelona, maar zich verder nergens mee bemoeien. Ik vind het erg jammer, maar er is met Cruijff niet samen te werken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » do nov 17, 2011 11:57 am

GangstaRiB schreef:
joey schreef:
GangstaRiB schreef:De Boer heeft z'n eigen visie, daar heeft Cruijff geen invloed op.

Sterker nog, ik denk dat De Boer meer met Van Gaal dan Cruijff heeft.


Zo dacht Ronald Koeman ook.

De Boer komt er wel achter. Van Gaal gaat zich namelijk met zijn werk bemoeien.
Heeft Van Gaal zich bemoeit met Koeman bij Ajax?
Hahaha ja en of hij zich met Ronald Koeman heeft bemoeid. En niet een klein beetje ook. De manier waarop Koeman vervolgens forceerde om de clubleiding voor hem te laten kiezen was helemaal een kunststukje huichelarij. Maarja, zo is Ronald Koeman.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » do nov 17, 2011 12:01 pm

Zeux schreef:
Van Gaal zet aandeel Ajax op winst
AMSTERDAM (AFN) - De komst van Louis van Gaal naar Ajax werd donderdag goed ontvangen door beleggers. De koers van het aandeel van de beursgenoteerde Amsterdamse voetbalclub steeg in de eerste handelsminuten met 3,9 procent tot 6,65 euro.

Het handelsvolume lag kort na opening ongeveer vier keer zo hoog als gemiddeld. Ongeveer 2000 aandelen Ajax werden verhandeld, tegen een gemiddeld dagvolume van 470 stukken.
Woensdagavond werd onverwacht bekend dat Ajax Van Gaal per 1 juli 2012 wil benoemen tot algemeen directeur.
Het is en blijft een beursgenoteerde club. Met ook flinke financiële belangen van externe partijen zoals sponsors. Ook dáár heeft een RvC rekening mee te houden. Als het een serieus orgaan is.
Jij weer met die beursnotering.....wat boeit dat nou? Zoals Feest al zegt: dit is echt peanuts.

Stel nou dat Van Gaal een geweldige AD is, wat zou je er dan van vinden als de beursregels voorschrijven dat hij op zijn 65ste moet stoppen als directeur? Vind je dat dan ook een goede zaak omdat de beursregels het voorschrijven?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » do nov 17, 2011 12:04 pm

@Thom: klopt niet. Cruijff was vorige week nog in Amsterdam (ik meen woensdag) en heeft toen nog met twee leden van de RVC gesproken. Op dat moment is hem niets gezegd, terwijl ze toen natuurlijk allang bezig waren met Van Gaal. Want vijf gesprekken voer je niet in een paar dagen.

De vergadering van gisteren, die om 4 uur begon, is pas om 11.00 aangekondigd. Hoe kon Cruijff daar dan zijn? :confused.gif:

Niemand kan toch ontkennen dat de RVC achterbaks heeft gehandeld? Kom op, zeg. Dan maak je jezelf belachelijk. Het is allemaal achter de rug van Cruijff gegaan, terwijl hij uiteraard op de hoogte had moeten zijn.

Het zegt alles over het niveau van die vier. Vier engerds.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jeroen126 » do nov 17, 2011 12:12 pm

Cruijff schreef:
Jeroennaarbeneden schreef:Dat was ik ja. Met een kater en tien kilootjes zwaarder dan nu, welteverstaan. :hypocrite.gif:
Minder gaan zuipen en lekker aan het hardlopen geslagen in de tussentijd? Wat vond je zelf van het antwoord dat je toen van Louis kreeg, Jeroen? "Ik ben diep beledigd. Ze hebben me als een baksteen laten vallen. Ze moeten eerst allemaal hun excuses aan mij aanbieden. Ajax is Louis van Gaal niet waard." was onder meer wat hij zei. Toen je hem ermee confronteerde dat alle mensen met wie hij gebotst was inmiddels niet meer bij Ajax zaten, kwam Louis alleen maar tot wat gehakkel. Wat vond je daarvan?
Ik vond dit: http://www.deoptimist.net/2010/12/de-das-van-louis/

(Voor de vorm gechargeerd, maar toch. Ik mag die lompe, pompeuze vetnek wel. Kan er ook niets aan doen.)

Plaats reactie