De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » wo nov 16, 2011 8:02 pm

CdE schreef:Van der Aat en Slop die blijven zitten, Danny Blind die er wéér doorheen glibbert en wéér een belangrijke technische functie krijgt (na in alle vorige functies gefaald te hebben), Van Gaal die directeur wordt. Ik zie dit echt niet zitten. :excited.gif:

Ik heb echt niks tegen Van Gaal, vind het een geweldige trainer en als mens mag ik hem ook, maar die man is toch geen algemeen directeur?
Dat deel ik wel. Ik vind het ook jammer dat hij nergens traint. Anderzijds acht ik hem er wel capabel genoeg voor, niet zeer geschikt, maar wel capabel. Ook belangrijk.

Maar ik denk dat hij misschien wel de enige is die de schade van een jaar Cruijff kan beperken en kan voorkomen dat die niet nog vanzelf veel groter wordt. Hij kan wel Jonk en Bergkamp in het zadel houden als ze dat willen, hij heeft met ze gewerkt, hij kent ze, zou hun vertrouwen ook moeten genieten. Frank de Boer komt onder druk, hij kan hem goed inhoudelijk beoordelen en dus ook op zijn plek houden, hij zou hem zelfs nog even kunnen komen helpen (op de achtergrond uiteraard).

Hij houdt klaplopers en kwakzalvers als Van Basten etc buiten de deur, dat moet ook gebeuren. In de door Cruijff veroorzaakte omstandigheden is hij dus misschien wel de enige die het kan. Het zou dus wel heel erg ironisch zijn dat Cruijff met zijn revolutie Van Gaal aan de macht helpt. Laten we hopen dat Van Gaal die ironie wel ziet, maar dat dat niet zijn drijfveer is.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 8:04 pm

ANN:
Maxwell Cabelino Andrade
Basisspeler

Uit: Haarlem
Vak: 412
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Posts: 1338
Reg.: 18 juli 2010
Gepost op 16 november 2011 om 19:58:48.

Het word een overweldigend succes met

V Gaal - nooit meer Ajax tot op het bot beledigd

Blind - Scholletje die weer ze naam eer aan doet

Slop en V/d Aat - het succes duo die zich jaarlijks bewijzen
wimpey schreef:
Ajax Rules schreef: Trouwens ook de ultieme wraak van Danny Blind op Cruijff! (Danny is in mijn ogen zeer onheus behandeld door JC in dezen).
JC e.c. hadden Danny meteen bij het vuil moeten zetten. Onkruid vergaat immers niet.

Ik vind trouwens dat Ten Have en Keizer een goed verhaal afsteken in Parool. :biggthumpup.gif:

JC is de oplossing niet en LvG zal het ook niet zijn. Alpha males breken altijd af wat andere alpha males hebben proberen op te bouwen. LvG's 1e move zal de reorganisatie op De Toekomst zijn: het collectieve denken weer invoeren. Funest voor de opleiding van jonge spelers.

LvG als AD: ik kan er met m'n pet niet bij. Een verlicht despoot aan het hoofd van je organisatie zetten. Ten Have preekt enkel voor eigen parochie. JC moet eruit, coute que coute. Dus ga je in zee met LvG, die rancuneus genoeg is om erin te stappen om JC pootje te halen.

In het belang van Ajax? Neuh. De 'intellectuele' Ten Have wil gewoon bewijzen dat hij ook een alpha male is.
Goed verhaal Wimpey. Ik vind dat ook sterk: we moeten van Cruijff af, DUS dan maar LvG polsen en contracteren. NIKS met beleid of visie te maken, want het eerste wat LvG gaat doen is alles kapot maken wat Cruijff in de jeugdopleiding net verbeterd heeft. Lekker rondo's spelen, JOR aanstellen, video analyses doen... Siem de Jongs opleiden.
Face your fears and live your dreams, No Fear

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo nov 16, 2011 8:06 pm

De Dominee schreef:ANN:
Maxwell Cabelino Andrade
Basisspeler

Uit: Haarlem
Vak: 412
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Posts: 1338
Reg.: 18 juli 2010
Gepost op 16 november 2011 om 19:58:48.

Het word een overweldigend succes met

V Gaal - nooit meer Ajax tot op het bot beledigd

Blind - Scholletje die weer ze naam eer aan doet

Slop en V/d Aat - het succes duo die zich jaarlijks bewijzen
wimpey schreef:
Ajax Rules schreef: Trouwens ook de ultieme wraak van Danny Blind op Cruijff! (Danny is in mijn ogen zeer onheus behandeld door JC in dezen).
JC e.c. hadden Danny meteen bij het vuil moeten zetten. Onkruid vergaat immers niet.

Ik vind trouwens dat Ten Have en Keizer een goed verhaal afsteken in Parool. :biggthumpup.gif:

JC is de oplossing niet en LvG zal het ook niet zijn. Alpha males breken altijd af wat andere alpha males hebben proberen op te bouwen. LvG's 1e move zal de reorganisatie op De Toekomst zijn: het collectieve denken weer invoeren. Funest voor de opleiding van jonge spelers.

LvG als AD: ik kan er met m'n pet niet bij. Een verlicht despoot aan het hoofd van je organisatie zetten. Ten Have preekt enkel voor eigen parochie. JC moet eruit, coute que coute. Dus ga je in zee met LvG, die rancuneus genoeg is om erin te stappen om JC pootje te halen.

In het belang van Ajax? Neuh. De 'intellectuele' Ten Have wil gewoon bewijzen dat hij ook een alpha male is.
Goed verhaal Wimpey. Ik vind dat ook sterk: we moeten van Cruijff af, DUS dan maar LvG polsen en contracteren. NIKS met beleid of visie te maken, want het eerste wat LvG gaat doen is alles kapot maken wat Cruijff in de jeugdopleiding net verbeterd heeft. Lekker rondo's spelen, JOR aanstellen, video analyses doen... Siem de Jongs opleiden.
Ten Have schetst juist een beeld dat de jeugdopleiding nu geleid wordt door een stel imcompetenten die hulp nodig hebben.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » wo nov 16, 2011 8:07 pm

Ten Have heeft er natuurlijk verstand van. :drecul.gif:

LVG was als directeur een complete mislukking bij Ajax. Misschien wel de slechtste die we ooit gehad hebben. Die man is totaal ongeschikt om achter een bureau te zitten. Het volgende fiasco is al in de maak.

Maar oké, dat is mijn probleem niet meer. Ik ga lekker wat anders doen op wedstrijddagen.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » wo nov 16, 2011 8:10 pm

joey schreef:Ik ga lekker wat anders doen op wedstrijddagen.
Je ging toch al lang niet meer?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » wo nov 16, 2011 8:11 pm

Ten Have straks bij Nieuwsuur met Arno Vermeulen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » wo nov 16, 2011 8:12 pm

Die rat hoef ik niet te zien.

Zouden ze dit echt achter de rug van Cruijff hebben gedaan? Onvoorstelbaar. :excited.gif:

De zwakke schakels blijven zitten. Blind, Slop, Van der Aat.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2011 8:12 pm

Thijs schreef:
joey schreef:Ik ga lekker wat anders doen op wedstrijddagen.
Je ging toch al lang niet meer?
Joey gaat weer fietsen! En het mooie is, dat Ajax dan altijd wint! :ajaxscarf.gif: :blub.gif: :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo nov 16, 2011 8:13 pm

joey schreef:Ten Have heeft er natuurlijk verstand van. :drecul.gif:

LVG was als directeur een complete mislukking bij Ajax. Misschien wel de slechtste die we ooit gehad hebben. Die man is totaal ongeschikt om achter een bureau te zitten. Het volgende fiasco is al in de maak.

Maar oké, dat is mijn probleem niet meer. Ik ga lekker wat anders doen op wedstrijddagen.
Ik weet niet of Ten Have er verstand van heeft, maar zo kan het niet langer. Cruijff heeft alles geprobeert om geruisloos te verdwijnen, dat is mislukt. Nu moet ie kleur bekennen en dat heeft ie: hij weigert zich te voegen bij de RvC.

Dat is allemaal best, maar dan moet ie vanaf nu opzouten en Van Gaal mag het gaan doen. Ik heb het volste vertrouwen in Van Gaal. Is wat milder geworden over de jaren... komt helemaal goed.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » wo nov 16, 2011 8:14 pm

Ik ga niet fietsen. Ik stop met Ajax. En ik stop met AT.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 8:14 pm

[quote="GangstaRiB"][quote="De Dominee"]ANN:


Alsof Ten have dat kan bepalen! En of Jonk en Bergkamp nou wel of niet hulp nodig hebben: niet van JOR en andere aanhangers van de grote rondo! Wil jij nog meer Siem de Jongs?!

Arno Vermeulen trouwens, gadverdamme wat een smerige achterbakse vent. Ten Have doet alles om Cruijff eruit te krijgen, dat is duidelijk. Vermeulen, LvG. Wat een ongelooflijke lulhannes die vent.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2011 8:15 pm

Hoe goed Van Gaal ook kan zijn (moet nog blijken in die functie); hij zal het nooit kunnen winnen van de propaganda van de Telegraaf en VI. Alleen de combi Van Gaal/Cruijff kan rust brengen, maar ook dat is uitgesloten.

Slotconclusie: het is en blijft een teringzooi bij Ajax. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » wo nov 16, 2011 8:15 pm

joey schreef: ....Maar oké....
Wil je Ronald Koeman er buiten laten. Het is al ingewikkeld genoeg zo. :smallgrin.gif:

Van Gaal is absoluut ongeschikt als AD. De beste man is trainer, geen directeur.
Het zal wel laat worden vanavond maar ik ben erg benieuwd met welk bericht men vanavond naar buiten komt en hoe de kampen er dan uit zien.
Nil volentibus arduum

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 8:15 pm

joey schreef:Die rat hoef ik niet te zien.

Zouden ze dit echt achter de rug van Cruijff hebben gedaan? Onvoorstelbaar. :excited.gif:

De zwakke schakels blijven zitten. Blind, Slop, Van der Aat.
+1. Blind is ook een flikker dat hij aan dit plan meegewerkt heeft achter de rug van velen om. Vuile aasgier.

De incompetentie van Slop en Van der Aat is trouwens met geen pen te beschrijven. Daar hoor ik die kale professor van de UvA dan weer niet over. Nee, die heeft het liever over Jonk en Bergkamp. Dat kan hij namelijk zo goed beoordelen als niet voetbalkenner.
Laatst gewijzigd door Michael_B op wo nov 16, 2011 8:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » wo nov 16, 2011 8:16 pm

Puinhoop is het en blijft het. Rancune regeert.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » wo nov 16, 2011 8:16 pm

Ajaciedjuh schreef:Hoe goed Van Gaal ook kan zijn (moet nog blijken in die functie); hij zal het nooit kunnen winnen van de propaganda van de Telegraaf en VI. Alleen de combi Van Gaal/Cruijff kan rust brengen, maar ook dat is uitgesloten.

Slotconclusie: het is en blijft een teringzooi bij Ajax. :blush.gif:
Hier ben ik ook bang voor. De Telegraaf en VI gaan nu een oorlog starten en veel mensen slikken die praatjes voor zoete koek.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2011 8:17 pm

joey schreef:Ik ga niet fietsen. Ik stop met Ajax. En ik stop met AT.
Kom op Joey! Op de barricade. Je kunt nooit je eeuwige liefde de rug toekeren, hoe je liefde je ook teleurstelt. Rustperiodes op zijn tijd zijn prima, maar je komt altijd weer bij je eeuwige liefde terug.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 8:17 pm

Thijs schreef:
Ajaciedjuh schreef:Hoe goed Van Gaal ook kan zijn (moet nog blijken in die functie); hij zal het nooit kunnen winnen van de propaganda van de Telegraaf en VI. Alleen de combi Van Gaal/Cruijff kan rust brengen, maar ook dat is uitgesloten.

Slotconclusie: het is en blijft een teringzooi bij Ajax. :blush.gif:
Hier ben ik ook bang voor. De Telegraaf en VI gaan nu een oorlog starten en veel mensen slikken die praatjes voor zoete koek.
De anti Cruijff praatjes zijn anders ook niet van de lucht. Arno Vermeulen voorop. Vies zwijn dat het is.
Face your fears and live your dreams, No Fear

columbus
Berichten: 5354
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door columbus » wo nov 16, 2011 8:18 pm

De Dominee schreef:
GangstaRiB schreef:
De Dominee schreef:ANN:


Alsof Ten have dat kan bepalen! En of Jonk en Bergkamp nou wel of niet hulp nodig hebben: niet van JOR en andere aanhangers van de grote rondo! Wil jij nog meer Siem de Jongs?!

Arno Vermeulen trouwens, gadverdamme wat een smerige achterbakse vent. Ten Have doet alles om Cruijff eruit te krijgen, dat is duidelijk. Vermeulen, LvG. Wat een ongelooflijke lulhannes die vent.
De enige die schuld heeft dat Cruijff gepasseerd wordt is vooral de schuld van Cruijff zelf. Totaal niet mee te werken met die man.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » wo nov 16, 2011 8:19 pm

De Dominee schreef:De anti Cruijff praatjes zijn anders ook niet van de lucht. Arno Vermeulen voorop. Vies zwijn dat het is.
Iedereen, van beide kampen, heeft een verborgen agenda. Eigen lijntjes, eigen belangen. Dat is het verneukeratieve.

Het lijkt Israel en Palestina wel, je vraagt je af of er uberhaupt een theoretische mogelijkheid is dat het nog goedkomt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 8:19 pm

Nee met LvG is goed te werken zeker. Het bestuur van Bayern heeft zich laatst nog laten ontvallen dat het onmogelijk was met hem samen te werken!

Beiden zijn niet mee te werken. Maar dan kies ik voor Cruijff, want die heeft tenminste (de enige juiste) visie op de jeugdopleiding. Laat dat nou net ons belangrijkste punt zijn.
Laatst gewijzigd door Michael_B op wo nov 16, 2011 8:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » wo nov 16, 2011 8:20 pm

De Dominee schreef:+1. Blind is ook een flikker dat hij aan dit plan meegewerkt heeft achter de rug van velen om. Vuile aasgier.
Hoe noemen we dat? "een Jonk doen"? "Een Bergkamp doen"?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 8:21 pm

Le T. schreef:
De Dominee schreef:+1. Blind is ook een flikker dat hij aan dit plan meegewerkt heeft achter de rug van velen om. Vuile aasgier.
Hoe noemen we dat? "een Jonk doen"? "Een Bergkamp doen"?
Nee, dat noemen we een scholletje. Een vuile aasgier en een flikker.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » wo nov 16, 2011 8:22 pm

De Dominee schreef:Nee met LvG is goed te werken zeker. Het bestuur van Bayern heeft zich laatst nog laten ontvallen dat het onmogelijk was met hem samen te werken!

Beiden zijn niet mee te werken. Maar dan kies ik voor Cruijff, want die heeft tenminste (de enige juiste) visie op de jeugdopleiding. Laat dat nou net ons belangrijkste punt zijn.
Jaar daarvoor liepen ze met hem weg. Dat soort dingen hangen samen met prestaties, dan wordt er net even wat meer gepikt. Een conflict hier en daar hoeft niet verkeerd te zijn.

Zorgelijker is het dat Slop/Vd Aat wederom buiten schot lijken te blijven en Danny Blind toch weer op een technische post terecht komt. Die man weet zich elke keer in z'n zwakte te positioneren.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » wo nov 16, 2011 8:23 pm

Thijs schreef:
De Dominee schreef:De anti Cruijff praatjes zijn anders ook niet van de lucht. Arno Vermeulen voorop. Vies zwijn dat het is.
Iedereen, van beide kampen, heeft een verborgen agenda. Eigen lijntjes, eigen belangen. Dat is het verneukeratieve.

Het lijkt Israel en Palestina wel, je vraagt je af of er uberhaupt een theoretische mogelijkheid is dat het nog goedkomt.
Het maakt in ieder geval dat het voor een buitenstaander ondoenlijk is om te bepalen wat er nu waar is en wat niet. Ik weet gewoon echt niet wat ik kan geloven.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie