Het Bestuur, de Technische staf en TD moeten vertrekken

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Plaats reactie

Het bestuur Technische staf en TD moeten vertrekken

Ja
6
55%
Nee
5
45%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Het Bestuur, de Technische staf en TD moeten vertrekken

Bericht door Toppie » do jan 31, 2008 1:43 pm

Ik wil er wel een Topic en Poll aanwagen over het Wanbeleid binnen Ajax, zowel de Technische staf en TD als het bestuur mogen van mij vertrekken.

Delen de AT 'ers ook die mening ?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13408
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do jan 31, 2008 1:47 pm

Ik stel me een soort transplantatie voor waarbij de gehele directie, technische staf, jeugdtrainers en de halve selectie in één keer worden vervangen.

Maar iets zegt me dat dat niet helemaal realistisch is :ajaxsmiley.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 31, 2008 1:49 pm

Kunnen we niet gewoon allemaal wat geld inleggen en dat geld aan Toppie meegeven om wat aankopen mee te doen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 31, 2008 1:50 pm

De gehele technische staf mag weg als je het mij vraagt, en dus inclusief MvG.

De directie doet het commercieel gezien wel goed hoor. Ajax loopt financieel gewoon goed, en de plannen op commercieel gebied zijn ook niet het geringst.....

Denk maar aan de promotie van Ajax in China, de plannen voor de TV rechten en zo nog wel meer.

Ajax krijgt ook, na onderzoek, volgens VI verreweg het meeste geld als die plannen van TV rechten doorgaan, vanwege gezonde bedrijfsvoering (let op, ik heb het hier niet over spelersbeleid).

Ik weet niet welk interview het was, maar na mijn mening gaf Jaakke min of meer ook aan dat hij MvG een beetje zat is.


Over de TD hoef ik geen verhaal te gaan vertellen, dat lijkt me wel duidelijk....


Ik heb dus nee gestemd, omdat de directie van mij mag blijven zitten, TD moet weg.
Pompiedom

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 31, 2008 1:53 pm

Uh, de TD (technisch directeur) is onderdeel van de directie.

Verder: de directie is verantwoordelijk voor alles dat binnen Ajax gebeurt. Niet alleen voor het tellen van de centen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 31, 2008 1:57 pm

Verder: de directie is verantwoordelijk voor alles dat binnen Ajax gebeurt. Niet alleen voor het tellen van de centen.
Jaakke en Fontein weten volgens mij amper wat van voetbal af... Al bemoeid Fontein zich volgens de commissie teveel met voetbal zaken...

Jaakke is er voor een gezonde bedrijfsvoering, dat lukt volgens mij aardig, hij heeft niets te maken met de spelers.. In het begin deed hij dat nog wel iets te vaak, laatste tijd is hij wat dat betreft niet meer over begonnen.
Pompiedom

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 31, 2008 2:03 pm

Jaakke zit niet in de directie, maar in de RvC.

Daarnaast: jij kent het rapport van de commissie?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do jan 31, 2008 2:13 pm

Als de trainers passanten zijn geworden en de laatste jaren spelers worden aangetrokken van het niveau eerste devisie..TD en Staf met elkaar intern overhoop liggen. Bestuurslui geen voetbal verstand of een (Ajax)voetbalhart hebben noem ik dit totaal WANBELEID. Sinds de komst in de Arena zijn we er alleen maar op achteruit gegaan Ajax heeft z'n gezicht verloren en telt europees niet meer mee.... :bomb.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op do jan 31, 2008 2:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het bestuur Technische staf en TD moeten vertrekken

Bericht door joey » do jan 31, 2008 2:13 pm

Toppie schreef:Ik wil er wel een Topic en Poll aanwagen over het Wanbeleid binnen Ajax, zowel de Technische staf en TD als het bestuur mogen van mij vertrekken.

Delen de AT 'ers ook die mening ?
Hangt er van af wat ervoor in de plaats komt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 31, 2008 2:16 pm

Van buitenaf zou ik zeggen dat Maarten en Jaake wat mij betreft mogen blijven zitten. Alles valt en staat met de resultaten op het veld. Nieuwe sponsoren, China-zaak et cetera vind ik positief. Daar hoeven ze op dit moment niet op afgerekend te worden. Verder is stabiliteit belangrijk. Continue veranderingen doorvoeren werkt averechts.

Mocht uit het rapport van de commissie zaken naar voren komen, die voor Maarten / Jaake 'slecht' zijn, dan moeten ze daaraan hun consequenties uit trekken. Nog even afwachten dus.

Daarentegen is het technisch beleid van de laatste 3 jaar? dat MvG aan de macht is, gewoonweg bedroevend. Of het moet zijn dat hij met zijn handen geboden is (overmacht), dan moet MvG hiervoor opstappen.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do jan 31, 2008 2:19 pm

De eerste die eigenlijk zijn bureau zou moeten opruimen (als het zover komt) is John Jaakke. Onder zijn toezicht én advisering is Ajax in al die jaren (uitgaande van de kernactiviteit: voetbal!) geen meter opgeschoten. Maar wat wil je? Die man heeft geen greintje voetbalverstand. Hij moet de directie van het meest bijzondere voetbalbolwerk op aarde controleren en zonodig van adviezen voorzien.

Het commissierapport zou in februari uitkomen toch? Ik zal het vreemd vinden als Jaakke niet onder vuur zou komen te liggen.
Toppie schreef:Ik wil er wel een Topic en Poll aanwagen over het Wanbeleid binnen Ajax, zowel de Technische staf en TD als het bestuur mogen van mij vertrekken.

Delen de AT 'ers ook die mening ?
Zoals Joey al zei, het hangt er puur vanaf wie de vervangers zijn. Wie weet kan het nog erger. En dat is niet toppie, toch Toppie? Sowieso eerst de vervangers in huis halen en vervolgens desbetreffende personen uitzwaaien vanaf het Arena-dek.
AFCA!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 31, 2008 2:36 pm

Starring schreef:Wie weet kan het nog erger.
O ja. Ongetwijfeld. Ze bedenken wel iets. :hypocrite.gif: :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » do jan 31, 2008 2:57 pm

:oops.gif: Hm, ik heb de vraag verkeerd gelezen. Ik las het als "Het bestuur: Technische staf en TD moeten vertrekken", dus met een dubbele punt na "het bestuur". Ik heb 'Ja' gezegd omdat de TD wat mij betreft vandaag nog mag vertrekken. Het lijkt me duidelijk dat die een brevet van onvermogen heeft afgegeven in zijn bestuursperiode. Maar wat Jaakke en Fontein betreft is het me minder duidelijk wat ze verkeerd doen. (ook wat ze goed doen trouwens, behalve de knappe deal met Aegon) Laat die nog maar even zitten dus.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » do jan 31, 2008 3:17 pm

VI: 'Naast Van Geel ook Fontein onder vuur bij commissie'
31-01-08

Volgens Voetbal International ligt naast Martin van Geel ook Algemeen Directeur Maarten Fontein onder vuur bij de evaluatiecommissie. In een flink artikel wijdt het blad uit hoe Van Geel onder druk ligt bij Ajax, zaken die inmiddels voornamelijk al algemeen bekend zijn. Opvallend is dat Ten Cate in de zomer Renato Augusto van Flamengo of Pascal Feindouno van St. Etienne wilde als opvolger van Sneijder. Daar werd niets mee gedaan. Beiden zijn nu inmiddels onbetaalbaar geworden voor Ajax.


AjaxF-side.NL
Fontein haalde danwel de prachtige deal met AEGON binnen, maar binnen de club zouden klachten zijn over zijn afstandelijke manier van werken en meebeslist over technische zaken zonder weinig voetbalkennis te bezitten, zo luidt kortweg de inhoud van het artikel.

Bron: www.ajaxf-side.nl
Volgens mij doet Fontein heel goed de taken die hij moet doen. Mocht hij zich te veel bemoeien met technische zaken dan kun je hem daarop aanspreken, maar feit is dat hij competent is voor de taak die hij heeft. Hij mag wat mij betreft dus blijven zitten. Het rapport zal daarom voor hem een goede les zijn, maar hoeft geen vertrek te betekenen.

Van Geel daarentegen heeft ondertussen wel laten zien dat hij een veel te beperkte vijver heeft om uit te vissen. Blijkbaar heeft hij niet kwaliteiten en/of het netwerk die nodig zijn voor zijn functie. Dit is niet op te lossen door hem erop te wijzen, maar enkel door hem uit zijn functie te zetten, of hem een functie te geven die wel recht doet aan zijn kwaliteiten.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jan 31, 2008 3:31 pm

Hoe vonden jullie het stuk in de DS??
Daar stond ook de organisatiestructuur enzo in vermeld.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 31, 2008 3:42 pm

Uh, Fontein is algemeen directeur, dus het lijkt me dat hij ook inspraak heeft voor wat betreft het technisch beleid. Anders hadden ze er wel commercieel directeur van gemaakt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do jan 31, 2008 3:50 pm

Zoals je kan stellen dat Urby wel talent heeft maar niet als verdediger en dat Perez geen slechte voetballer is maar wel een waardeloze nummer tien, zo kan je ook stellen dat MF en MvG de juiste man op de verkeerde plaats zijn. Martin van Geel zou als contract- en onderhandelingsexpert een perfect koppel vormen met een technische man als Beenhakker of Olsen ofzo, Fontein zou als commercieel manager vast goed kunnen functioneren met een allrounder als algemeen directeur erboven. Beetje schuiven in de opstelling, poppetjes op de juiste plaats, en je bent meteen een heel eind verder zonder dat je de complete directie op straat hoeft te schoppen.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do jan 31, 2008 3:55 pm

Daar is op zijn beurt weer visie, lef en inzicht van boven, de allerhoogste top van Ajax, voor nodig, 666. Ach, hoe je het wendt of keert. Ik heb er geen enkele vertrouwen meer in. Het komt toch niet goed. Bijna iedereen hier weet waar de schoen zich wringt, maar binnen Ajax, hò maar...

11 jaar wanbeleid is geen toeval!
Misschien iets voor een spandoek.
AFCA!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13408
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do jan 31, 2008 4:17 pm

Ehm, wanneer is wanbeleid wel toeval dan?

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do jan 31, 2008 4:31 pm

Misschien moet je wat dieper nadenken en mijn stelling niet zo letterlijk opvatten, Arthur. Met toeval bedoel ik pech oftewel balletje net naast de paal of over de lat. Een gemiste kans van Huntelaar of één of twee doelpunten verschil op het kampioenschap...

Oorzaak van het wanbeleid is gewòòn (een gebrek aan) kwaliteit natuurlijk! Zowel op als naast het veld.
AFCA!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 31, 2008 4:43 pm

VI: 'Naast Van Geel ook Fontein onder vuur bij commissie'
31-01-08

Volgens Voetbal International ligt naast Martin van Geel ook Algemeen Directeur Maarten Fontein onder vuur bij de evaluatiecommissie. In een flink artikel wijdt het blad uit hoe Van Geel onder druk ligt bij Ajax, zaken die inmiddels voornamelijk al algemeen bekend zijn. Opvallend is dat Ten Cate in de zomer Renato Augusto van Flamengo of Pascal Feindouno van St. Etienne wilde als opvolger van Sneijder. Daar werd niets mee gedaan. Beiden zijn nu inmiddels onbetaalbaar geworden voor Ajax.


AjaxF-side.NL
Fontein haalde danwel de prachtige deal met AEGON binnen, maar binnen de club zouden klachten zijn over zijn afstandelijke manier van werken en meebeslist over technische zaken zonder weinig voetbalkennis te bezitten, zo luidt kortweg de inhoud van het artikel.

Bertje, op dit stukje doelde ik dus...[/list]
Pompiedom

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 31, 2008 4:46 pm

Ah, de immer betrouwbare VI.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » do jan 31, 2008 5:06 pm

Het zou me verbazen als dit de uitkomst van de commissie zou zijn. Die commissie is in het leven geroepen om het beleid van de laatste 10 jaar onder de loep te nemen. Dat gaat verder dan kijken naar de poppetjes. Er moet gekeken worden naar de constructie van de club en de NV, naar de bestaande functies, de samenhang en het nut daarvan en de communicatie tussen de verschillende functies en afdelingen.

Er moet structureel iets veranderen. Als iemand niet functioneert, dan moet ie gewoon de consequenties daarvoor dragen. Dat is 'business as usual'. Die commissie moet verder kijken dan dat.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 31, 2008 5:10 pm

Ah, de immer betrouwbare VI

Ja als je zo gaat doen dan heeft het geen zin meer hier een artikel te plaatsen behalve van de Ajax site af....
Pompiedom

Plaats reactie