De Commissie

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

De Commissie

Bericht door Neefkens » wo okt 24, 2007 12:42 pm

Binnenkort worden de namen bekend gemaakt van de wijze mannen die AJAX gaan doorlichten en AJAX weer op de rit moeten brengen. Om de discussie wat te stroomlijnen open ik een aparte topic, omdat er nu in diverse topics over dit onderwerp gesproken wordt. Hieronder in het kort de achtergrond en de opdracht.
Het bestuur van Ajax heeft dinsdagavond 16 oktober vergaderd met de Ledenraad. Lees hier een korte toelichting van voorzitter John Jaakke op deze vergadering.

,,In deze vergadering is uitvoerig gesproken over het functioneren van Ajax, zowel in voetbaltechnische als in bestuurlijke zin”, aldus Jaakke. ,,Besloten is een commissie te benoemen met als opdracht het bestuursmodel van Ajax en het voetbaltechnisch beleid van de afgelopen tien jaar te evalueren en daarover te adviseren.”

,,De commissie zal op korte termijn benoemd worden en dient binnen vier maanden na benoeming te rapporteren.”
Parool schreef: Commissie onderzoekt organisatie

woensdag 17 oktober, door SV, Amsterdam, 11:42u, Het Parool

Ajax stelt een commissie in het leven die de club organisatorisch en technisch tegen het licht moet houden.

Dat hebben ledenraad en bestuur dinsdagavond na een lange vergadering besloten. De kritiek is dat het bestuur te weinig afstand neemt van de dagelijkse leiding. De vergadering van de ledenraad vond dinsdagavond plaats in de Arena en niet, zoals gebruikelijk, op de Toekomst.

De maatregel was genomen om te voorkomen dat kwade supporters de bijeenkomst zouden verstoren. Het was een reguliere vergadering van de ledenraad, zoals die om de twee maanden wordt gehouden.

Het zittende bestuur (voorzitter John Jaakke, bestuurslid technische zaken Henni Henrichs en bestuurslid financiële zaken Joop Saan) kreeg zware kritiek uit de ledenraad, al is niet gestemd over het aanblijven van het driemanschap. De ledenraad heeft de bevoegdheid om het bestuur 'te allen tijde' uit functie te zetten.

Gezien de grote bemoeienis van het bestuur met de dagelijkse gang van zaken, is besloten de organisatiestructuur van Ajax met een nog op te richten commissie tegen het licht te houden. Sinds de club in 1998 een beursnotering kreeg, is er een structuur in het leven geroepen die zowel de vereniging (AFC Ajax) als het bedrijf Ajax (Ajax NV) recht moet doen. Dat leidt tot onduidelijkheid.

De vereniging bestaat uit leden, die worden vertegenwoordigd door de 24 man sterke ledenraad. De ledenraad benoemt het driekoppige bestuur, dat tevens de meerderheid vormt van een vijfkoppige Raad van Commissarissen. De RvC benoemt de directie, die momenteel bestaat uit Maarten Fontein (algemeen directeur), Martin van Geel (technisch directeur) en Jeroen Slop (financieel directeur). De vereniging is met 73 procent grootaandeelhouder van de club.

In het huidige model is het verenigingsbestuur de partij die de directie aanstelt, maar in de hoedanigheid van RvC controleert het bestuur de directie ook. Door die constructie kunnen Jaakke en de zijnen dus het beleid beïnvloeden dat ze als RvC moeten controleren. Dat leidt tot een onoverzichtelijke situatie. Verder mengt het bestuur zich volgens de ledenraad te veel in actuele zaken, wat eigenlijk de taak is van de directie.

Veel kritiek op Jaakke en de zijnen kwam gisteravond uit de hoek van oud-voorzitter Michael van Praag en de oud-bestuursleden en ereleden Arie van Os en Uri Coronel. Coronel had al aangekondigd zich niet meer herkiesbaar te stellen. Hij zou zich kunnen opwerpen als opvolger van Jaakke, die in 2009 moet worden herkozen.

De ledenraad plaatste ook vraagtekens bij de technische structuur van de club. In de huidige vorm heeft technisch adviseur Piet Keizer bijvoorbeeld een functie naast technisch directeur Van Geel. De club heeft de aloude clubfilosofie verlaten en ingeruild voor een meer pragmatische variant. De rol van de scoutingafdeling is bij recente aankopen klein geweest. De commissie zal ook de technische structuur tegen het licht houden.

De commissie moet nog worden opgericht. Namen van commissieleden zijn nog onbekend. Ook was vanochtend niet bekend wanneer de commissie de bevindingen moet presenteren.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo okt 24, 2007 12:47 pm

Misschien iets voor de mensen van het supportersforum??? :hypocrite.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo okt 24, 2007 12:55 pm

Ze hebben in ieder geval een AJAX-hart dus de betrokkenheid zal er zeker zijn. :ajaxsmiley.gif:

Om een organisatie zo complex als AJAX door te kunnen lichten, heb je nog wel wat meer nodig. Misschien is een AJAX-hart zelfs ballast omdat je dan altijd belangen hebt.
Uitgangspunten moeten wat mij betreft zijn dat er transparantie moet komen. Dat van iedereen duidelijk is wat de toegevoegde waarde en de precieze rol is. Dat er een ander model gekozen wordt dat weer toekomstvast is. Een NV naast een vereniging is een gekunstelde constructie, dat moet beter kunnen, zeker op het gebied van voetbaluitstraling en maximale betrokkenheid met het spelletje zélf. De rest is alleen maar randvoorwaardelijk voor een zo krachtig mogelijk eerste elgftal, nu en in de toekomst.

Zouden ze ook AJAX-clubcard leden vragen? :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo okt 24, 2007 1:22 pm

Ligt er aan of ze een goednieuwsshow willen horen. Dan komen ze vast wel bij jou uit :wink.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo okt 24, 2007 1:31 pm

Als Cruijff erin zit, geef ik de moed écht op.

K.
Still alive...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 24, 2007 1:38 pm

Het lijkt mij het beste dat er een nieuwe voorzitter komt die precies doet wat Cruijff wil. Dan komt het goed.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo okt 24, 2007 1:54 pm

Harm schreef:Ligt er aan of ze een goednieuwsshow willen horen. Dan komen ze vast wel bij jou uit :wink.gif:
Ik weet niet of ik hier zo blij mee ben :blush.gif:

JC is nu al weer bezig aan te zagen:"ik ben nog niet gevraagd, wel een beetje vreemd" "Als ze me zouden vragen, zeg ik niet meteen NEE".

Niet meteen NEE? Als "je club" in nood vraagt om te helpen, dan zeg je godgloeiende meteen JA. Of vind je lekker veilig langs de zijlijn zonder enige verantwoordelijkheid wel zo lekker?

Vooraf al weer manipuleren, neem je verantwoordelijkheid of hou op met zeiken. Misschien dat hij voetbaltechnisch echt iets kan bijdragen, qua organiosatie kwam hij al niet verder dat het vroeger allemaal beter was omdat er toen alleen maar ex-voetballers in zaten.
Moeten we blij zijn met Pietje K.? I doubt it :blush.gif:

Edit:
deze vond ik ook nog op AN.
23/10/2007 - Cruijff: niet gevraagd voor commissie
(Gepost door RvN)

Volgens Johan Cruijff is hij door Ajax (nog) niet gevraagd voor de commissie die de organisatie van Ajax moet evalueren. Cruijff liet weten daarover niet verbaasd te zijn. Of hij daaraan zou deelnemen zou afhankelijk zijn van de voorwaarden van die commissie en wie daar in zitten. Al was hij heel sceptisch over het nut van de commissie. 'Je gaat toch niet in een commissie zitten als je al weet wat er aan de hand is? Een commissie heeft geen zin. Er moeten beslissingen genomen worden. Je moet de boel op een rij zetten. Dat is niet zo verschrikkelijk moeilijk.'
JC weet het alweer, het is zo simpel volgens hem. Nou vertel dat dan even en help je club.
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo okt 24, 2007 1:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » wo okt 24, 2007 1:59 pm

Cruijjf in de commissie zetten, is hetzelfde als Karremans voorzitter maken van de parlementaire enquête Srebrenica...
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 24, 2007 2:01 pm

Het gesprek met Martin van Geel


5 december 2005

Ik werd deze week nogal verrast door de presentatie van de jaarcijfers van Ajax. Het ging trouwens niet om de getallen, maar de mededeling van technisch directeur Martin van Geel aan de aandeelhouders, dat hij enige tijd geleden met mij had gesproken over de toekomst van de club. Hij had aan mij de te volgen koers uitgelegd en ik was het roerend met hem eens geweest.


Het eerste dat in je opkomt is, waarom het uitgerekend op zo'n moment naar buiten wordt gebracht. Is het gedaan om wat druk weg te nemen? Daar heb ik op zich geen probleem mee. Alleen zit ik natuurlijk wel met het verleden en dan doel ik vooral op de eerdere gesprekken die ik met Ajax heb gehad. Ik voelde me toen achteraf misbruikt. In twee gevallen was ik zelfs aantoonbaar in de maling genomen.

Vandaar de twijfel toen ik de afgelopen week hoorde, dat mijn naam weer werd gebruikt. Maar goed, eigenlijk is het simpel. Het is nu aan de Ajax-leiding om te laten zien dat ik niet opnieuw word misbruikt.

Wat het gesprek met Martin van Geel betreft, heb ik daar inderdaad positief op gereageerd. Vooral omdat ik eindelijk iemand tegenover me had zitten, die ziet waar het binnen de club fout zit. Laat ik het zo zeggen, de manier waarop het aan me verteld werd, was uitstekend. Alleen tussen praten en doen zit natuurlijk een wereld van verschil.

Ik moet toegeven, dat Martin van Geel me wel de indruk heeft gegeven dat hij iemand is die doet wat-ie zegt. Dat is essentieel, want anders blijft het bij praten. Of zoals dat in het verleden vaak is gebeurd, dat het verhaal naar buiten toe vooral als alibi wordt gebruikt om wat druk weg te nemen.

In grote lijnen komt het probleem Ajax erop neer, dat iedereen naar buiten toe weet hoe het allemaal moet, maar dat intern te veel langs elkaar heen wordt gefunctioneerd. Ik laat even in het midden of dit bewust gebeurt, maar zo liggen de kaarten wel. Wat mij betreft moet Ajax daarom snel af van de verdeel-en-heers-situatie en weer als een team worden geleid. Om in voetbaltermen te spreken, de linksback moet weten waar hij moet lopen als de rechtshalf de bal heeft.

Daarom lig ik ook niet zo wakker van de huidige stand op de ranglijst. Vaak moet je heel diep zakken om iedereen weer in de goede richting te laten kijken. Alleen zal tijdens dat proces de leiding heel scherp moeten zijn. Tenslotte zat Ajax zo'n veertig jaar geleden in hetzelfde schuitje, maar uiteindelijk is daar toch iets heel moois uit voortgekomen.

Mooi was ook het jubileum rond de uitreiking van de vijftigste Gouden Bal voor de Europees Voetballer van het Jaar in Parijs. Op een enkeling na waren alle winnaars aanwezig. Maar voor mij was het meest verrassende, dat Nederland in die vijftig jaar de meeste Gouden Ballen heeft gewonnen. Ruud Gullit, Marco van Basten en ik zijn goed voor zeven titels geweest en geen land kan daar aan tippen.

Op zo'n moment realiseer je ineens, hoe goed je als land ooit geweest bent, maar dat het alweer zo'n vijftien jaar geleden is dat we de laatste Gouden Bal hebben gewonnen. Als ik dan ook nog eens kijk naar de drie spelers (Marco van Basten, Michel Platini en Johan Cruyff) die ooit drie keer tot Europees Voetballer van het Jaar zijn gekozen, dan zijn dat vooral drie superintelligente voetballers geweest. Topspelers die in een oogopslag konden zien waar het tactisch aan schortte.

Nederland mag dan terecht heel trots zijn op het feit, dat ons land straks tijdens het WK door vier coaches wordt vertegenwoordigd, maar als je even doordenkt dan zit daar maar één jonge trainer tussen. Dat zegt misschien toch iets over de generatie die achter Guus Hiddink, Leo Beenhakker en Dick Advocaat zit. Voor mij is het in ieder geval geen toeval, dat uitgerekend Marco van Basten de uitzondering is.
Cruyff.com

Cruijff constateert dus al veel langer dat de problemen dieper zitten dan de stand op de ranglijst. Jaakke en co komen daar nu pas achter.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo okt 24, 2007 2:02 pm

Neefkens schreef:JC weet het alweer, het is zo simpel volgens hem. Nou vertel dat dan even en help je club.
Ik zou eerder zeggen, hou voortaan je mond over hoe het zou moeten
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » wo okt 24, 2007 2:03 pm

'Je gaat toch niet in een commissie zitten als je al weet wat er aan de hand is? Een commissie heeft geen zin. Er moeten beslissingen genomen worden. Je moet de boel op een rij zetten. Dat is niet zo verschrikkelijk moeilijk.'
Volgens mij is het doel van de commissie juist om de dingen op een rij te zetten. Verder is het een inhoudsloze bijdrage van onze verlosser, want zijn advies gaat niet verder dan dat er dingen moeten gebeuren. Ja duh!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 24, 2007 2:06 pm

Louis, lees nou eens even die column die ik geplaatst heb. Daarin geeft Cruijff expliciet aan wat er moest gebeuren. En dat heeft hij tegen Van Geel gezegd. Maar wat is ermee gedaan? Niets. Ajax is nog steeds aan het schipperen waarbij het ene compromis op het andere wordt gestapeld.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo okt 24, 2007 2:17 pm

LucaS schreef:
Neefkens schreef:JC weet het alweer, het is zo simpel volgens hem. Nou vertel dat dan even en help je club.
Ik zou eerder zeggen, hou voortaan je mond over hoe het zou moeten
Kan ook idd.

Of "speak now or forever be silent".

Het moet wel een verademing zijn om straks als de cie een goed stuk werk verricht heeft, dat dan ook gewoon precies zo uit te voeren. Onafhankelijk wat de vijfde colonne vindt, wat JC vindt, wat schoonvader Cohen daarvan vindt, wat de gemiddelde AJAX-supporter daarvan vindt, ja zelfs wat AT ervan vindt. :ajaxsmiley.gif:

Wel essentieel is dan wie als opdrachtgever gezien wordt, wat het mandaat is van de cie en wat er gedaan gaat worden met het advies.

GangstaRiB
Berichten: 16854
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo okt 24, 2007 2:28 pm

Kowalczyk schreef:Als Cruijff erin zit, geef ik de moed écht op.

K.
Ik ook, en gelukkig heeft Cruijff aangegeven dat hij het niet wil doen. Maar wat ik niet begrijp, de ledenraad (waar jij in zit, toch Ko?) heeft gekozen voor de commissie. Waarom is er niet gelijk besloten wie er in zitten? Want op deze manier bereik je nog niks.... Je hebt de toezegging gekregen dat er een commissie komt die de boel gaat onderzoeken (lekker oppervlakkig en vrijblijvend), maar Ajax kan nog gaan goochelen met de bezetting. De kans is dus aanwezig dat er geen fluit uitkomt... Of lijkt je dat onwaarschijnlijk en hoe kunnen jullie dat voorkomen?

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo okt 24, 2007 2:52 pm

GangstaRiB schreef:... de ledenraad (waar jij in zit, toch Ko?)...
Nee, daar zit ik niet in. Ik ben lid (officieel: 'werkend lid') van Ajax. In totaal heeft de vereniging zo'n 500 leden, geloof ik. Die leden kunnen zich verkiesbaar stellen voor de ledenraad, een gekozen afvaardiging van de leden, bestaande uit 24 leden. Van die 24 gaan er elk jaar 8 weg, en worden er weer 8 nieuwe gekozen.

In die ledenraad zit ik niet. Ik zou me verkiesbaar kunnen stellen, maar daarvoor heb ik de positie en het draagvlak nog niet, vind ik. Wie weet over een aantal jaren.

Goede analogie van Louis XIV, trouwens: Cruijff benoemen tot lid van de onderzoekscommissie zou hetzelfde zijn als Karremans benoemen tot lid van de parlementaire enquêtecommissie over Srebrenica... Ietwat macaber en een klein tikje overdreven wellicht, maar er zit beslist iets in. De invloed van Cruijff is nou juist een fenomeen dat door die commissie onderzocht moet worden. Om precies te zijn: tast zijn schimmige aanwezigheid de autonomie van de bestuurlijke besluiten bij de club aan? Veroorzaakt Cruijff, bewust of onbewust, ruis op de lijn bij Ajax, en is het verstandig of onverstandig om dat toe te laten?

Die man hoort per definitie niet in die commissie, zoals Martin van Geel er ook niet in hoort. Er moet door deskundige buitenstaanders een analyse gemaakt worden van het technisch beleid en hoe dat de laatste tien jaar gefunctioneerd heeft.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op wo okt 24, 2007 2:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

GangstaRiB
Berichten: 16854
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo okt 24, 2007 2:55 pm

En welke 'zware' jongen gaat dat lukken? Cruijff heeft overal vrienden binnen Ajax heb ik het idee. Wie kan Cruijff écht z'n mond laten snoeren?

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo okt 24, 2007 3:03 pm

GangstaRiB schreef:En welke 'zware' jongen gaat dat lukken? Cruijff heeft overal vrienden binnen Ajax heb ik het idee. Wie kan Cruijff écht z'n mond laten snoeren?
Als het een beetje meezit, doet 'ie dat zelf.

Je merkt in de publieke opinie al dat het respect langzaam afneemt. Heel Nederland constateert dat zijn hetze tegen Ruud van Nistelrooij ('slechte voetballer') volkomen geflipt is. Als hij het één keer zou zeggen, kun je het nog opvatten als een mening van een analist, maar hij slaat echt volkomen door. Het is echt een kruistocht, waarvoor De Telegraaf en de NOS hem nog een podium geven ook.

Alles wat hij zegt is zó schaamteloos nadrukkelijk ingegeven door loyaliteit aan zijn vriendjes (Van Basten, Wim Jansen) en rancune jegens zijn vijanden (Van Gaal, Adriaanse) dat steeds meer mensen gaan denken: Johan, nu moet je ophouden!

De volgende stap is, wellicht, dat hij Ajax Marco van Basten in de maag gaat splitsen. Als dat mis gaat (en dat gaat het geheid, want paard/ruiter, etc.), dan zal ook bij Ajax de roep krachtiger worden om eens te stoppen met luisteren naar die man.

Johan Cruijff is bezig zichzelf in de knoop te draaien. Laat hem daar nog maar even mee doorgaan, want nogmaals: de enige die hem kan uitschakelen is hijzelf (maar: he's working on it and doing a good job). Dat hij maar nooit échte verantwoordelijkheid op zich wil nemen, gaat zich tegen hem keren. Kwestie van karma.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op wo okt 24, 2007 3:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 24, 2007 3:14 pm

Zoals Jöhnk al zegt is het probleem juist dat Cruijff wél een buitenstaander is. Luister nou eens naar Johan! :eusa_pray.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo okt 24, 2007 3:17 pm

JC een buitenstaander? Juist niet of juist wel, hij is the Phantom of the Arena. Dat is het probleem en dat moet je dus onderzoeken. Wordt het wenselijk geacht dat hij een rol heeft? Dan precies definieren wat die rol inhoudt en hem daarvoor laten tekenen en op aanspreken. Als men hem geen rol wil geven, dan je volstrekt onafhankelijk opstellen.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo okt 24, 2007 3:28 pm

Bertje schreef:Zoals Jöhnk al zegt is het probleem juist dat Cruijff wél een buitenstaander is. Luister nou eens naar Johan! :eusa_pray.gif:
Ik zou Johan Cruijff gráág een officiële positie binnen Ajax zien bekleden. Graag! Trainer, technisch directeur, voorzitter... Wat 'ie maar wil. Hij mag kiezen.

Maar: als 'ie wéér nee zegt, wordt het tijd om de banden door te snijden, want voor onofficiële stoorzenders is binnen een moderne organisatie geen plaats.

K.
Still alive...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 24, 2007 3:30 pm

Niets mis met luisteren naar adviezen. Als je de kennis van iemand anders kunt gebruiken, moet je dat altijd doen. Pas als goede adviezen niet goed of niet gevolgd worden en slechte adviezen wel opgevolgd worden, is er iets mis. Maar dan ligt het dus niet aan de persoon die deze adviezen aanbiedt, maar aan degene die moet bepalen of die adviezen inderdaad goed zijn.

Het probleem ligt gewoon bij de uitvoerende mensen bij Ajax. Daar mag je heel eerlijk in zijn.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo okt 24, 2007 3:34 pm

En door wie worden die steeds weer aangesteld? En waarom is het klimaat blijkbaar zo, dat ze de een na de ander weer falen?

Toch iets structureler lijkt dat.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 24, 2007 3:40 pm

Neefkens schreef:En door wie worden die steeds weer aangesteld?
Niet door Cruijff, want die werkt niet bij Ajax.
En waarom is het klimaat blijkbaar zo, dat ze de een na de ander weer falen?
Misschien moeten ze een keer de juiste mensen aanstellen, zodat het publiek ook eens tevreden kan zijn.
Toch iets structureler lijkt dat.
Ja, de juiste kennis ontbreekt, want men stelt structureel de verkeerde mensen aan.

Cruijff wordt er regelmatig van beschuldigd dat hij zich verschuilt achter adviserende rollen, maar ik vind het er eerder op lijken dat de leiding van Ajax zich verschuilt achter het advies van Cruijff.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 24, 2007 3:43 pm

Sterker nog: Cruijff heeft geen adviserende rol. Dat wil Jaakke kennelijk niet.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo okt 24, 2007 3:52 pm

Bertje schreef:Het probleem ligt gewoon bij de uitvoerende mensen bij Ajax. Daar mag je heel eerlijk in zijn.
Uiteraard. Die zijn verantwoordelijk.

Ik zou die verantwoordelijken alleen het advies will geven om niet meer te luisteren naar adviezen van mensen die geen officiële plaats in de clubstructuur hebben.

:ajaxsmiley.gif:

Het aantal mensen dat zich tegen het voetbaltechnische beleid aan loopt te bemoeien, moet worden teruggebracht. Da's de crux.

K.
Still alive...

Plaats reactie