Sluiting Supportershome

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Sluiting Supportershome

Bericht door Thijs » ma okt 22, 2007 1:18 pm

Bericht van het bestuur van de Stichting Supportershome Ajax:

Aan alle bezoekers van het supportershome,

Vandaag, maandag 22 oktober 2007, is er mededeling gedaan van het besluit van de burgemeester dat het supportershome voor onbepaalde tijd gesloten wordt. Dit naar aanleiding van de ongeregeldheden bij de wedstrijd Ajax-Dinamo Zagreb van 4 oktober jl.

Naar aanleiding van het besluit van de burgemeester, moeten wij jullie tot onze spijt meedelen dat wij, als bestuur van de Stichting Beheer Supportershome Ajax, hebben besloten onze bestuursfunctie neer te leggen. Wij kunnen niet langer de verantwoording dragen voor de exploitatie van het home.

Wij zijn ons ervan bewust dat dit grote gevolgen heeft voor de openstelling van het home. Wij hebben, samen met de medewerkers en vrijwilligers van het home, altijd geprobeerd de afgesproken maatregelen na te komen. Dit blijkt niet genoeg te zijn. Er wordt van ons verlangd te voorkomen dat vanuit het supportershome bezoekers naar plekken gaan waar ongeregeldheden plaatsvinden. Deze taak is voor ons onuitvoerbaar.

Wij danken jullie voor de gezelligheid en steun van de afgelopen jaren.

Bestuur Stichting Supportershome Ajax
En ik blijf het maar héél raar vinden dat het home gewoon open was, terwijl elke debiel kon voorspellen dat het mis zou gaan.
Een vaag vermoeden heb ik wel dat Cohen die rellen helemaal niet slecht uitkwam.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 22, 2007 1:19 pm

Ben benieuwd of dit de schuld van Jaakke is. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma okt 22, 2007 3:50 pm

Het home had ook gesloten moeten zijn die dag. Iedereen kon op z'n klompen aanvoelen dat er wat stond te gebeuren die dag.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 22, 2007 3:52 pm

Dat zal allemaal wel. En het is vast ook een grove (bewuste) inschattingsfout geweest. Maar men had zich ook gewoon kunnen gedragen, natuurlijk.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma okt 22, 2007 3:56 pm

De marokkanen in Slotervaart ook :hypocrite.gif:

In Zagreb zijn verschillende Ajacieden overvallen, in elkaar geslagen en weet ik veel allemaal wat. Dat hadden zelfs Heerenveen supporters niet gepikt.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma okt 22, 2007 3:58 pm

Hoe is dat hier eigenlijk afgelopen Spijker? Ik lees alleen maar dingen over mislukte acties van Ajax kant. Zijn er nog wat gasten gepakt of niet?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma okt 22, 2007 4:01 pm

Spijker schreef:Het home had ook gesloten moeten zijn die dag. Iedereen kon op z'n klompen aanvoelen dat er wat stond te gebeuren die dag.
Had gemoeten wellicht alleen was 't dan elders fout gegaan...
Ik zie sluiting dan ook niks oplossen...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma okt 22, 2007 4:07 pm

Wie bepaald er eigenlijk of het home open of dicht is op zo'n dag?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma okt 22, 2007 4:12 pm

Marillion schreef:Wie bepaald er eigenlijk of het home open of dicht is op zo'n dag?
Gemeente denk ik...de burgemeester dus...die ook op de hoogte moet zijn geweest dat e.e.a. stond te gebeuren...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma okt 22, 2007 4:14 pm

Die zal misschien toestemming moeten geven. Maar ik heb Cohen nog nooit achter de bar zien staan.

Waar het mij om gaat is dit. Ik hoor veel mensen zeggen dat ze dit wel zagen aankomen en zelf was ik ook niet bepaald verrast door de rellen. Als je nou een beetje zuinig wilt zijn op dat home en je weet dat ze aan het zoeken zijn naar een reden om de tent misschien wel definitief te sluiten. Dan kun je toch ook, als verantwoordelijke voor het home, zelf besluiten om niet open te gaan?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma okt 22, 2007 4:17 pm

Het bestuur van het supportershome is opgestapt dus...en zie hun statement... ;)

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma okt 22, 2007 4:21 pm

Van nu.nl

Amsterdam sluit supportershome Ajax

Uitgegeven: 22 oktober 2007 16:04
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2007 16:44

AMSTERDAM - Het supportershome van Ajax moet op last van de gemeente de deuren sluiten. Volgens een woordvoerder van burgemeester Job Cohen hebben de ongeregeldheden voorafgaand aan de wedstrijd Ajax-Dinamo Zagreb, begin oktober, tot het besluit geleid.
ANP


De maatregel gaat maandag in en geldt voor onbepaalde tijd. De gemeente spreekt van een "risico voor de openbare orde" als het honk openblijft. "Er gaat van alles mis daar", aldus de zegsman.

Hooligans

De politie hield op 4 oktober 43 hooligans aan. De meesten van hen maakten het bont bij het supportershome bij de Amsterdam ArenA. Raddraaiers gooiden met flessen en stenen naar de politie.

Tijdens deze ongeregeldheden raakten drie politiemensen gewond. Volgens de gemeentewoordvoerder bewapenden de supporters zich vooral met spullen uit het clubhuis.

Opstappen

Op de website van supportersvereniging AFCA staat te lezen dat naar aanleiding van het besluit van Cohen het bestuur van de Stichting Beheer Supportershome Ajax opstapt.

"Wij kunnen niet langer de verantwoording dragen voor de exploitatie van het home", schrijft het bestuur. "Wij zijn ons ervan bewust dat dit grote gevolgen heeft voor de openstelling van het home. Wij hebben, samen met de medewerkers en vrijwilligers van het home altijd geprobeerd de afgesproken maatregelen na te komen. Dit blijkt niet genoeg te zijn."

Onuitvoerbaar

De ondergetekenden noemen het "onuitvoerbaar" dat van hen wordt verlangd dat ze moeten voorkomen dat bezoekers vanuit het supportershome naar plekken gaan waar ongeregeldheden plaatsvinden.

Het is de vierde keer in ruim vijf jaar tijd dat het honk dicht moet. De laatste keer was in februari 2006. Toen vond de politie er wapens en harddrugs.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma okt 22, 2007 4:31 pm

Ramona schreef:
Spijker schreef:Het home had ook gesloten moeten zijn die dag. Iedereen kon op z'n klompen aanvoelen dat er wat stond te gebeuren die dag.
Had gemoeten wellicht alleen was 't dan elders fout gegaan...
Ik zie sluiting dan ook niks oplossen...
Idd, ik zie het verband niet helemaal, dan had men zich ergens anders verzameld.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma okt 22, 2007 4:43 pm

Spijker schreef:
Jabu schreef:Voorafgaande aan Zagreb werd er massaal met flessen en stoelen gegooid naar de ME en richting de Dinamo aanhang. Die stoelen en flessen kwamen uit het clubhuis. Ook zijn er mensen gearresteerd met ploertendoders, messen, paraplu's als steekwapen, etc.
Dan versterk je ons verhaal toch juist? Wie zegt dat zij die opgepakt zijn ook wat gedaan hebben? Maar nu gaan we weer een andere discussie in. Laten we het hier over alle overlast hebben die door sommige van onze medelanders veroorzaakt wordt.
Spijker schreef:De marokkanen in Slotervaart ook :hypocrite.gif:

In Zagreb zijn verschillende Ajacieden overvallen, in elkaar geslagen en weet ik veel allemaal wat. Dat hadden zelfs Heerenveen supporters niet gepikt.
Dus omdat een groepje Marokkanen zich misdraagt mogen anderen dat ook? Ik dacht dat jij juist zo tegen het handelen van die Marokkanen en voor het hard aanpakken was. Niet erg consequent. Maar ja, jij betrekt dezelfde Marokkanen er alleen bij als het jou uitkomt. Andersom vond je dat men zich tot de situatie in de discussie moest beperken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma okt 22, 2007 4:44 pm

Zal de relatie met Politie en het Ajaxbestuur daardoor alleen nog meer verergeren, en door kolen op het vuur te gooien gaat de boel weer escaleren. :hdg.gif:

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » ma okt 22, 2007 4:56 pm

Belachelijke maatregel weer. Dan werd er wel ergens anders verzameld. Heb het idee dat dit de situatie alleen maar weer op scherp stelt.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » ma okt 22, 2007 5:12 pm

Dit is gewoon ontzettend kut, het Home was toch de plaats om met je maten een biertje te pakken en even mwat andere jongens de hand te schudden. Het was nog een verdomd mooie plek ook.

Nu gaat de verzamelbeurs ook niet door :crazy.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 22, 2007 5:14 pm

Toppie schreef:Zal de relatie met Politie en het Ajaxbestuur daardoor alleen nog meer verergeren, en door kolen op het vuur te gooien gaat de boel weer escaleren. :hdg.gif:
Wat heeft het Ajaxbestuur hier nou weer mee te maken?

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » ma okt 22, 2007 5:16 pm

Jöhnk schreef:
Toppie schreef:Zal de relatie met Politie en het Ajaxbestuur daardoor alleen nog meer verergeren, en door kolen op het vuur te gooien gaat de boel weer escaleren. :hdg.gif:
Wat heeft het Ajaxbestuur hier nou weer mee te maken?
Niets, maar het zogeheten Grote Wijzen is een hobby van velen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma okt 22, 2007 6:19 pm

Misschien een gek idee, maar als al die keren men zich gewoon gedragen had dan was het home gewoon open geweest nu.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma okt 22, 2007 6:28 pm

Neefkens schreef:Misschien een gek idee, maar als al die keren men zich gewoon gedragen had dan was het home gewoon open geweest nu.
Misschien omdat ik al een tijdje geen school meer van binnen heb gezien. Maar denk jij dat het sluiten van het home het einde betekent van het niet gedragen?

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma okt 22, 2007 6:46 pm

Je draait het om. Ik zeg dat als men het home puur had gebruikt waar het voor bedoeld was, namelijk gewoon gezellig samen met je maten genieten van je cluppie en dus geen rottigheid uithalen, dan had men het niet hoeven sluiten. Laten we niet net doen of het voor de eerste keer gesloten is.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma okt 22, 2007 6:47 pm

Doe ik ook niet.. maar daarmee vergeet je toch voor het gemak een flink percentage dat wel in het honk kwam maar geen rottigheid uit haalde.. maar dat zijn de goeden die in dit geval terecht onder de kwaden lijden zeker?

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma okt 22, 2007 6:59 pm

Niet voor het gemak, ik vind het al erg genoeg. :blush.gif:
Maar idd: de goede en de slechte...

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma okt 22, 2007 7:01 pm

Neefkens schreef:Niet voor het gemak, ik vind het al erg genoeg. :blush.gif:
Maar idd: de goede en de slechte...
Dan heb ik nieuws voor je.. iedereen die zaterdag stond te rellen komt uit de arena.. op slot die tent!

Plaats reactie