Adrie Koster

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr mei 16, 2008 8:56 pm

Ik heb geen idee. Laat ik een tegenvraag stellen. Waarom zouden we de media moeten geloven na alle berichten (dagelijks) over spelers die waarschijnlijk komen, maar waar niets van blijkt te kloppen?
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 16, 2008 8:57 pm

Bedankt, Luuk!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mei 16, 2008 9:04 pm

LucaS schreef:Ik heb geen idee. Laat ik een tegenvraag stellen. Waarom zouden we de media moeten geloven na alle berichten (dagelijks) over spelers die waarschijnlijk komen, maar waar niets van blijkt te kloppen?
Daar heb je op zich ook weer gelijk in. Ik wilde in ieder geval alleen maar aangeven dat er geen reden is om maar aan te nemen dat het allemaal niet klopt. Kosters woord is immers ook nergens goed voor. Maar goed, we zullen zien hoe het loopt.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr mei 16, 2008 9:07 pm

We moeten afwachten. Maar het blijkt steeds weer dat we iets pas echt kunnen geloven als het officieel naar buiten wordt gebracht
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr mei 16, 2008 9:14 pm

Als Ajax zondag niet wint, dan gaan ze Adrie toch minstens lynchen?

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr mei 16, 2008 11:08 pm

Natuurlijk, want als Adrie niet met Twente had gepraat was de wedstrijd een formaliteit geweest
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » vr mei 16, 2008 11:19 pm

A3 schreef:"Ik heb ook gelezen dat ik na dit weekeinde gepresenteerd zou worden. Maar ik weet echt nergens iets van. Daarom wil ik er ook niet zo heel lang over praten. Het is namelijk niet waar."
Met zo'n uitspraak kan je alle kanten op. Het enige dat A3 hier zegt is dat ie niet na dit weekend gepresenteerd wordt. Als ie pas een weekendje later wordt gepresenteerd heeft ie strict formeel volgens de kleine lettertjes in deze quote de waarheid gezegd, zelfs als ie het nu al lang en breed met Twente eens is.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za mei 17, 2008 6:51 am

AD schreef:FC Twente zoekt type Koster
Door RENZE LOLKEMA
AMSTERDAM - Uitgerekend Adrie Koster, die morgen voor het laatst op de bank zit bij Ajax, is de voornaamste kandidaat om Fred Rutten op te volgen als coach van tegenstander FC Twente.
afbeelding vergroten Adrie Koster. FOTO PIM RAS
Ajax 1, dat staat toch aardig op je cv. De naam Ajax garandeert sowieso bijna altijd werk, waar ook ter wereld. De magie straalt plots ook af op Adrie Koster die anders dan de meeste Ajacieden wars is van uiterlijk vertoon, van spectaculaire media-optredens en van grootspraak. Om die reden lijkt de Zeeuw de ideale trainer voor FC Twente.

Morgen zit Koster, van 18 november 1954, voor de laatste keer op de bank bij Ajax. De Zeeuw loodste de ploeg naar de finale van de play-offs, in één van de moeilijkste en qua voetbal lelijkste jaren van de club. Het is één van zijn grootste verdiensten voor de Amsterdamse elitevereniging.

In Enschede houden ze van trainers van onbesproken gedrag, van types die in eerste instantie alleen maar aan voetbal denken en dan pas aan zichzelf.

Koster is zo’n iemand, zo bewees hij sinds hij het roer overnam van de naar Chelsea vertrokken Henk ten Cate, begin oktober. Ajax leek meteen tot rust te komen. Wanneer het wel onrustig werd in Amsterdam, had dat te maken met bestuurs- en beleidsperikelen. Koster reageerde nooit op wat er buiten het veld op Ajax afkwam.

Hij bleef ook rustig onder alle aandacht. Zelfs voor een duel met Excelsior of VVV weigerde hij vooraf zijn opstelling prijs te geven. Daar had niemand iets mee te maken en vooral de tegenstander niet, hoe klein die ook was. Bij Ajax is bijna niemand onrustig van hem geworden. Behalve dan enkele spelers, maar dat is bij andere clubs niet anders. Geen voetballer vindt een middag als tribuneklant leuk.

Koster leek een ideale trainer om talenten klaar te stomen voor het grote werk. Voor een baan als coach van onder meer Roda JC en RKC bleek hij meer dan geschikt en bij Ajax wilden ze deze stille kracht graag hebben om talenten rijp te maken voor de laatste stap. Zodoende belandde Koster bij Ajax, hij tekende voor twee seizoenen. Op het moment dat Ten Cate opteerde voor het avontuur bij Chelsea en Ajax dreigde alle boten te missen, kozen de bazen in Amsterdam voor een tegenpool. Koster was snel gevonden.

Toen hij aan de slag ging, moest Koster zich eerst bewijzen tegenover de assistenten van Ten Cate, Alfons Groenendijk en Hennie Spijkerman. Die hadden de klus van Ten Cate ook wel over willen nemen.

Als iemand met de status van Co Adriaanse voor de groep was komen te staan, was er niets aan de hand geweest. Maar Spijkerman en Groenendijk voelden zich niets minder dan Koster.

Eenmaal aan het werk bleken de drie aardig te klikken, hoewel Koster toch even de kat uit de boom keek. Zo werd in het begin de opstelling niet eens samen doorgenomen. Maar omdat de resultaten tot de maand december niet zorgwekkend waren, bleef de teruggekeerde rust gewaarborgd.

Koster ging zich echter pas lekker voelen toen Ajax in de winterstop een paar gerichte aankopen deed. Er werd gewinkeld in Groningen (Lindgren en Silva) en Eindhoven (Perez) en de inhaalrace op de koplopers Feyenoord en PSV kon worden ingezet. In die tijd kwam ook de eerste kritiek op Koster. Hij paste zich vaak aan aan de tegenstander, hoewel hij dat zelf ontkende. Maar in de topper tegen PSV in Eindhoven, speelde Ajax beschamend. Topschutter Klaas Jan Huntelaar kon niet begrijpen waarom Ajax die avond zo behoudend en avontuurloos voor de dag kwam (0-0).

Om die wedstrijd zien veel fans van FC Twente de komst van Koster niet zitten. Zij willen aanvallen, of de tegenstander nu FC Utrecht, NEC of PSV heet. Het excuus van Koster is helder: dit Ajax moest van ver komen. Dat vond ook Ten Cate al.

Die antwoordde, als Ajax weer eens slecht had gespeeld, maar toch had gewonnen: ‘Moet je eens zien als we straks wel in vorm zijn.’

Pikant detail morgen is dat tegenstander FC Twente al twee keer met Koster heeft gesproken. Over de uitkomst doet iedereen geheimzinnig, omdat het nieuws over de finale van de play-offs moet worden heen getild; het belang van de wedstrijd is te groot.

In Enschede is de Duitser Jürgen Klopp, de jonge en succesvolle trainer van FSV Mainz, ook kandidaat, maar zijn komst wordt als bijna onhaalbaar beschouwd.

Koster, zo vinden ze in Twente, is een perfecte trainer omdat ze op die manier Erik ten Hag nog even uit de wind kunnen houden. Ten Hag wordt gezien als de ideale oefenmeester voor FC Twente. Als speler kon hij de wedstrijd al lezen, als trainer heeft hij in de ogen van de Twentse beleidsmakers nog meer indruk gemaakt met zijn strategische inzichten. Omdat hij als nog te jong wordt beschouwd – Ten Hag is 38 jaar – moet Koster twee jaar lang die leemte opvullen. Daarna is Ten Hag aan de beurt.

De vraag is alleen of Koster dat wil. Hij tekende een contract voor twee jaar bij Ajax en gaat daarom volgend jaar weer Jong Ajax trainen, zoals afgesproken.

Koster is een man van zijn woord, alleen is het ook menselijk dat door zijn huidige werkzaamheden een baan in de eredivisie hem beter bevalt dan in de beloftencompetitie.

Dat mag Ajax hem niet kwalijk nemen. De Amsterdammers verboden hem assistent te worden van Huub Stevens omdat dat een versterking voor concurrent PSV zou betekenen. FC Twente is in dat opzicht van een andere orde, hoe goed bedoeld de bedoelingen in Enschede ook zijn. Als Ajax morgen FC Twente verslaat, heeft Koster die transfer eigenlijk wel verdiend.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za mei 17, 2008 10:10 am

LucaS schreef:Natuurlijk, want als Adrie niet met Twente had gepraat was de wedstrijd een formaliteit geweest
Dat is het niet zozeer, ik ben namelijk blij als hij oprot. Ik vind hem gewoon een saboteur.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mei 17, 2008 10:32 am

Van mij mag Koster ook wel per direct de overstap maken.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za mei 17, 2008 10:54 am

Als A3 gepraat heeft met Twente en Ajax weet dat, dan moeten ze hem niet bij de wedstrijd betrekken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mei 17, 2008 10:59 am

goodfella schreef:
LucaS schreef:Natuurlijk, want als Adrie niet met Twente had gepraat was de wedstrijd een formaliteit geweest
Dat is het niet zozeer, ik ben namelijk blij als hij oprot. Ik vind hem gewoon een saboteur.
Toen we met PSV streden sprak hij met PSV. Nu we met Twente strijden spreekt hij met Twente.

Je zou er bijna iets van gaan denken.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » za mei 17, 2008 3:31 pm

Jöhnk schreef:
goodfella schreef:
LucaS schreef:Natuurlijk, want als Adrie niet met Twente had gepraat was de wedstrijd een formaliteit geweest
Dat is het niet zozeer, ik ben namelijk blij als hij oprot. Ik vind hem gewoon een saboteur.
Toen we met PSV streden sprak hij met PSV. Nu we met Twente strijden spreekt hij met Twente.

Je zou er bijna iets van gaan denken.
Ik denk er niets van, buiten dat Adrie natuurlijk een nogal 'gewone' man en een 'gewone' trainer is, die opeens de zwaarste trainersklus van Nederland kreeg. Dan kunnen er rare dingen gebeuren en ik weet bijvoorbeeld niet of Adrie in staat is/was om, op het moment dat een concurrent vlak voor ene belangrijke ontmoeting naar zijn diensten komt hengelen, de juiste besslingen te maken. Kon/kan hij dan keihard 'nee' zeggen en vertellen dat dít niet het juiste moment is? Of vond hij die aandacht stiekem toch wel mooi en ging hij in op de avances? Zou zomaar kunnen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za mei 17, 2008 4:40 pm

Een gewone trainer die het in zijn bolletje heeft gekregen. Hij is immers toch maar mooi trainer van Ajax 1 geweest.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mei 17, 2008 4:45 pm

En waar blijkt uit dat hij het in zijn bolletje heeft gekregen? Op welke manier gedraagt hij zich nu anders dan een jaar terug?
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mei 17, 2008 5:17 pm

Filmsterrengedrag.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mei 17, 2008 5:19 pm

Waar, wanneer, hoe?
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za mei 17, 2008 6:02 pm

LucaS schreef:Waar, wanneer, hoe?
Trainer van Jong Ajax was de enige job voor handen voor Koster. Nee, daar voelde hij zich niets te groot voor. Na een paar maanden adje interim gaat meneer al onderhandelen om het rechterslaafje van Huub Hitler te worden. En nu flikt hij hetzelfde kunstje. Gewoon ruilen tegen Douglas zou ik zeggen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » za mei 17, 2008 6:03 pm

Z'n vrouw knipt 'm nu met een gouden designerbloempot vol diamanten. Die goeie ouwe bloempot van Tuincentrum Osdorp is niet goed genoeg meer voor onze over het paard getilde A3.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mei 17, 2008 6:52 pm

goodfella schreef:
LucaS schreef:Waar, wanneer, hoe?
Trainer van Jong Ajax was de enige job voor handen voor Koster. Nee, daar voelde hij zich niets te groot voor. Na een paar maanden adje interim gaat meneer al onderhandelen om het rechterslaafje van Huub Hitler te worden. En nu flikt hij hetzelfde kunstje. Gewoon ruilen tegen Douglas zou ik zeggen. :smallgrin.gif:
Ach, dat is dus filmsterren gedrag? Tja, het zal wel. Ik vind het een slechte trainer voor Ajax, maar qua persoonlijkheid is er niets mis mee. Een rustige, evenwichtige man, zo komt hij iig op mij over.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za mei 17, 2008 6:57 pm

Dat is nou juist hetgene wat me tegenstaat. Kerel komt over als een zekere thomas zonder een greintje flair. Na de wedstrijd garant voor wat open deuren. Ook ziet hij ons altijd 'vrij aardig' spelen, terwijl ik toch altijd andere wedstrijden zie. Eén van de meest kleurloze Ajaxtrainers in de historie.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mei 17, 2008 8:15 pm

Is ie nou kleurloos of vertoont hij filmsterrengedrag?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » za mei 17, 2008 8:32 pm

The worst of both worlds: hij gedraagt zich als een kleurloze filmster.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mei 17, 2008 8:54 pm

Tja, het kom mij over als op Koster hakken op onderwerpen waarover we niets weten, filmsterrengedrag, kleurloos, verrader.... Ik vind dat overdreven, Koster is een trainer die niet bij Ajax past. En een trainer die het gezien alle problemen dit seizoen binnen en buiten het veld, niet opzienbarend goed, maar ook niet opzienbarend slecht heeft gedaan.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za mei 17, 2008 10:51 pm

Ik vind hem geen filmster. Ik vind hem kleurloos. Erg kleurloos zelfs.

Plaats reactie