De toekomst van Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47443
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di mar 18, 2008 10:36 pm

Farfan, Alex, Gomes, nu zo een Doedszak, die jongens krijgen bij binnenkomt iemand met zich mee die hun begeleidt.

Ajax dropt spelers in een hotel voor een paar maanden. Ik kan je verzekeren dat, hoe luxe ook, het geen pretje is met je vrouw en kinderen in een hotel ( al heb ik geen vrouw en kinderen).

Het gaat niet om de eigen jeugd. Die wonen namelijk al in Nederland en is ingeburgerd. Het gaat om buitenlandse aankopen!
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 18, 2008 10:37 pm

Met je vrouw en kinderen is nog tot daar aan toe en kan natuurlijk best gezellig zijn. Het lijkt me veel erger voor die jongens die in hun uppie naar Nederland komen. Dan zit je niet lekker in zo'n onpersoonlijke hotelkamer hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 18, 2008 10:48 pm

Maar dit is niet de reden dat spelers niet naar Ajax komen of niet bij Ajax blijven.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo mar 19, 2008 7:25 am

Klopt, maar het helpt wel (of in het geval van Ajax, niet).
Daar is bij PSV altijd veel aandacht voor, de begeleiding van nieuwe spelers. Dat heeft niets te maken dat het gras bij de buren groener is, maar alles met het gevoel dat PSV als club wil uitstralen. PSV wordt gezien als een warme en familiaire club, met een professioneel klimaat. Dat wordt door veel spelers beaamd en goede begeleiding van (vooral) nieuwe spelers hoort daar zeker bij.

Het lijkt me duidelijk dat het lastig is om jezelf snel aan te passen als je als nieuwe buitenlandse speler in je eentje op een hotelkamer zit.

Lionel
Berichten: 47443
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2008 8:50 am

Precies! Als je als buitenlandse speler ziet dat veel spelers mislukken bij Ajax of misschien bij landgenoten navraag doet kom je er al gauw achter dat Ajax spelers aan hun lot overlaat. Komt daarbij het hoge verwachtingspatroon, het publiek en dat kan een reden zijn om niet te komen.

Het zou toch leuk zijn als onze aankoop uit Afrika straks in de kwalificatie van de CL zich al helemaal thuisvoelt in Nederland ipv in een gaar hotel te zitten. Dan speel je gewoon net wat lekkerder
IK GELOOF!!!!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo mar 19, 2008 9:55 am

Warme klimaat, ach, praat er eens over met Andre Ooijer.

Welke buitenlandse spelers hebben het trouwens niet gered bij Ajax door "het ontbreken van die warmte/begeleiding", maar redden het daarna wel bij een andere club? Graag de namen.

GangstaRiB
Berichten: 16854
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo mar 19, 2008 10:06 am

Demosthenes schreef:Warme klimaat, ach, praat er eens over met Andre Ooijer.

Welke buitenlandse spelers hebben het trouwens niet gered bij Ajax door "het ontbreken van die warmte/begeleiding", maar redden het daarna wel bij een andere club? Graag de namen.
Mjah.. maar Ooijer bleef wel 7 jaar stug bij psv voetballen. Pas rond zijn 30ste ging ie moeilijk doen. Heitinga wil 'al' op z'n 24ste weg. Dat is het verschil.

Gomes heeft liever een gesettled leven met iets minder salaris dan een leven vol trainingskampen voor iets meer geld. Dat zijn voordelen in Nederland die Ajax niet goed benut.

Lionel
Berichten: 47443
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2008 10:08 am

Je begrijpt het niet. Het interesseert me geen fuck wat die spelers bij andere clubs doen maar het gaat erom dat als zoveel spelers aangeven dat ze aan hun lot worden overgelaten (Charisteas, Maxwell, Zlatan, Chivu), dat Sonck aangeeft dat hij het moeilijk heeft met de andere spelers dat zulke spelers niet begeleidt worden. Ajax wilt naar de top, dan moeten de randvoorwaarden top zijn. En dan drop je geen spelers in een hotel voor een paar maanden.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo mar 19, 2008 10:15 am

Demosthenes schreef:Warme klimaat, ach, praat er eens over met Andre Ooijer.
Je kunt nooit iedereen tevreden houden, lijkt me logisch.
Welke buitenlandse spelers hebben het trouwens niet gered bij Ajax door "het ontbreken van die warmte/begeleiding", maar redden het daarna wel bij een andere club? Graag de namen.
Jij vindt het dus onzin om het nieuwe spelers makkelijker te maken zich aan te passen ? Gewoon dumpen in een hotel en ze zoeken het zelf maar uit, worden ze hard van ofzo ? Dat ze daardoor misschien meer tijd nodig hebben om optimaal te presteren maakt jou verder niets uit ?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mar 19, 2008 10:26 am

Rishi schreef:Je begrijpt het niet. Het interesseert me geen fuck wat die spelers bij andere clubs doen maar het gaat erom dat als zoveel spelers aangeven dat ze aan hun lot worden overgelaten (Charisteas, Maxwell, Zlatan, Chivu), dat Sonck aangeeft dat hij het moeilijk heeft met de andere spelers dat zulke spelers niet begeleidt worden. Ajax wilt naar de top, dan moeten de randvoorwaarden top zijn. En dan drop je geen spelers in een hotel voor een paar maanden.
Volgens mij praten Zlatan, Chivu en Maxwell met veel enthousiasme en 'warmte' over Ajax. Het zijn vooral de spelers die mislukken die klagen
I think I lost my fucking headache

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo mar 19, 2008 10:36 am

Er zit een groot verschil tussen klagen en iets aangeven.

Lionel
Berichten: 47443
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2008 10:39 am

LucaS schreef:
Rishi schreef:Je begrijpt het niet. Het interesseert me geen fuck wat die spelers bij andere clubs doen maar het gaat erom dat als zoveel spelers aangeven dat ze aan hun lot worden overgelaten (Charisteas, Maxwell, Zlatan, Chivu), dat Sonck aangeeft dat hij het moeilijk heeft met de andere spelers dat zulke spelers niet begeleidt worden. Ajax wilt naar de top, dan moeten de randvoorwaarden top zijn. En dan drop je geen spelers in een hotel voor een paar maanden.
Volgens mij praten Zlatan, Chivu en Maxwell met veel enthousiasme en 'warmte' over Ajax. Het zijn vooral de spelers die mislukken die klagen
Het werd Zlatan anders niet makkelijk gemaakt. Zlatan is gegroeid als speler, dat geeft hij aan.

Ajax kan spelers gewoon beter begeleiden. Heel simpel. Iedereen heeft lievr een eigen huis dan wonen in een hotel.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 19, 2008 10:48 am

Baseman schreef:Je kunt nooit iedereen tevreden houden, lijkt me logisch.
Nee, Ooijer, Hiele, Wouters, Erwin Koe... Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Topsport is een hard bedrijf. Ik weet wel, PSV doet het op het punt van spelersbegeleiding beter dan Ajax, maar ook bij PSV denken ze zakelijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47443
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2008 10:51 am

Zakelijk denken moet ook juist. Daarom is het toch schikbarend om te horen hoe miljoenenaankopen NIET worden geholpen waardoor ze niet optimaal presteren?
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo mar 19, 2008 10:52 am

joey schreef:Nee, Ooijer, Hiele, Wouters, Erwin Koe...
Die laatste 3 zijn geen spelers jongeman :eusa_naughty.gif: :wink.gif:
Ik weet wel, PSV doet het op het punt van spelersbegeleiding beter dan Ajax, maar ook bij PSV denken ze zakelijk.
Tuurlijk, hierin heb je helemaal gelijk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 19, 2008 10:55 am

Nee, dat is waar. Maar het geeft iets aan over de manier waarop PSV met mensen omgaat.
Iemand als Gomes had het bij Ajax ook naar zijn zin gehad. Hij is een positief ingesteld mens. Net als Chivu, die laatst zei dat hij van elke dag bij Ajax had genoten. Zelfs van de dagen waarop hij rode kaarten kreeg, blijkbaar. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47443
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2008 10:59 am

Iemand als Gomes zou misschien zijn weggepest en na een paar maanden heimwee hebben gehad.

Punt is Joey, hoe je het ook wilt goedpraten, dat de begeleiding bij Ajax voor verbetering vatbaar is. Je doet het niet in eerste instantie voor de spelers, maar gewoon voor de club! Daarom snap ik niet waarom de situatie zo slecht is.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 19, 2008 11:03 am

Ik vind individuele begeleiding ook belangrijk en wat mij betreft stellen ze gewoon een x-aantal mensen aan die er dag in dag uit voor de buitenlandse spelers zijn in hun eerste jaar in Nederland. Alles valt of staat echter met de prestaties op het veld. Bankzitters klagen altijd over heimwee of dat ze zich niet goed konden aanpassen in Nederland. Zie Da Costa laatst weer bij PSV.

Lionel
Berichten: 47443
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2008 11:16 am

Maar de prestaties op het veld zijn gewoon beter als iemand zich op zijn gemak voelt. Dat is niet alleen voor voetbal maar ieder ander werk.

Jij zal het misschien ook moeilijker gehad hebben hier om gelijk te presteren op school als je de taal niet zou kennen, Bertje niet kende en noem maar op.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 19, 2008 11:20 am

Gelukkig kende ik wel al meer mensen dan alleen Bert hoor. Wat voor indruk had ik anders wel niet gehad van Nederlanders... :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47443
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2008 11:27 am

:ajaxsmiley.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 19, 2008 11:32 am

Rishi schreef:Punt is Joey, hoe je het ook wilt goedpraten, dat de begeleiding bij Ajax voor verbetering vatbaar is. Je doet het niet in eerste instantie voor de spelers, maar gewoon voor de club! Daarom snap ik niet waarom de situatie zo slecht is.
Er is al iemand aangesteld om de spelers te begeleiden. Ik heb begrepen dat Herman Pinxter dat (fulltime) doet. Ik hoorde toch heus laatst Gabri zeggen dat hij bij Ajax perfect was opgevangen.
Wat dat wonen in hotels betreft: misschien duurt het in Amsterdam wat langer dan in Eindhoven voor de speler een woning gevonden heeft die hem bevalt.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47443
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2008 11:35 am

Je kan als Ajax zijnde ook gewoon 2 apartementen aanschaffen waar dan spelers kunnen verblijven. Al dan niet tijdelijk
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 19, 2008 11:38 am

Mwah, en dan koop je zes spelers tegelijk. Wat dan?
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47443
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2008 11:47 am

Ja dat is altijd een probleem he. Dan heb je ook niet genoeg aan 1 of 2 begeleiders.

Maar je geeft ieder geval aan dat je moeite doet.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie