De Ajax-scouting... al uw grieven, opmerkingen en suggesties

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Heeft het scoutingapparaat de laatste jaren goed gefunctioneerd?

Ja
15
31%
Nee
24
50%
Twijfel
9
19%
 
Totaal aantal stemmen: 48

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

De Ajax-scouting... al uw grieven, opmerkingen en suggesties

Bericht door Eric » wo nov 26, 2003 2:12 pm

wimpey schreef:Ik kan me Juan nog redelijk herinneren. De T. slingerde in de zomer van 1996 weer eens een voorbarig bericht de wereld in: Ajax zou de Argentijn Juan en de Fransman Vieira (toen nog Milan) hebben vastgelegd. Helaas bleek Ajax de 1e - en niet de 2e speler onder contract te hebben genomen... Tevens had Ajax destijds ene Pires willen vastleggen, die bleek niet haalbaar, waardoor we met Baba werden opgescheept. Joepie X'C Juan begon nog wel redelijk, maar het werd al snel heel veel minder. Hij raakte in z'n 1e seizoen al uit beeld en kwam onder Olsen helemaal op de achtergrond terecht. Ging naar Getafe en speelt nu dus blijkbaar in de Argentijnse 2e divisie. Je vraagt je af wat de Ajax-scouts ooit in die speler hebben gezien, tevens vraag ik me sindsdien in ieder steakhouse af of ik nou wel een Argentijnse biefstuk moet nemen...

De scouting bij Ajax is een topic op zich waard: wat ziet / zag een trainer / scout in spelers als: Juan, Gabrich, Veldman, Santos, Van Halst, vd Brom, v Vossen, Kinkladze, Verlaat (na rentree), Winter (na rentree), Nieuwenburg, Rudy, Oliseh, Gorré, Ledezma, Sikora, Soetaers, Escudé, Boukhari, Culina, Walker, Mofokeng, Valencia?! Tel de transfersommen en salarissen van deze heren op en je komt tot een duizelingwekkende som geld. Geld dat zoveel beter besteed had kunnen worden. Vanaf heden dient te gelden: if in doubt, don't spend! Dus: wanneer er ruimte voor twijfel is, koop niet, maar trek maar iemand uit de opleiding!!!

Pal
Berichten: 1879
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 11:28 pm

Bericht door Pal » wo nov 26, 2003 2:17 pm

Veldman kwam nadat hij bij Sparta een geweldig seizoen draaide, dat was toen een logische aankoop.

De Ajax scouting doet het geweldig als het gaat om (onbekend) talent, maar zodra ze spelers moeten scouten die al enige tijd in het betaalde voetbal spelen gaan ze vaak de fout in, misschien komt dat wel omdat de wat oudere spelers zich moeilijker aanpassen aan de Ajax speelwijze (die onder Koeman volledig in de vergetelheid is geraakt)?

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » wo nov 26, 2003 2:20 pm

Ach, bij veel kan ik me wel een voorstelling maken wat de motivatie is geweest om de betreffende speler naar Amsterdam te halen.

Juan zal wel een 'Maxwell' geval geweest zijn... alleen kwam het er bij de Argentijn nooit uit. Santos was gewoon een topverdediger, maar uiteindelijk totaal ongeschikt voor het Ajax-systeem. Oliseh heeft veel geld opgebracht, dus is in principe geen slechte aankoop geweest. Was ook geen slechte, maar kon zijn eigen gebreken niet herkennen en dacht dat ie een spelverdeler was met een schot gelijk aan dat van Roberto Carlos. Voor Soetaers en Escude vind ik het nog te vroeg om ze af te schrijven. Zeker bij SQD zie je de potentie... en dus is het afwachten hoe hij zijn zwakke punten gaat verbeteren. Voor de rest veel talentvolle spelers die de verwachting niet hebben waargemaakt, maar goed... chips happens en probeer je het niet en heb je ook nooit de topper ertussen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13414
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo nov 26, 2003 2:32 pm

Ajax is inderdaad het beste in jonge onbekende spelers aantrekken. Daarom zit ik er ook helemaal niet zo op te wachten dat Ajax goud geld binnenhaalt via transfers. Pas als het geld op is en creativiteit vereist is, zie je dat Ajax goed handelt.

Stop alle winst in een potje voor mindere tijden en eventueel een deel in de jeugdopleiding.

Alexander
Berichten: 8571
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » wo nov 26, 2003 3:04 pm

Ik ben het helemaal met Athur eens. Zodra Ajax veel geld heeft, gaat het dit uitgeven en komen er veel te veel middelmatige spelers binnen, zoals op dit moment Grygera, Soetears en Sikora.

Ik vind ook absoluut dat Ajax het geld wat ze met zo een transfer verdient moet investeren in de jeugdopleiding, of van dat geld bijvoorbeeld een jeugdopleiding in een een of ander land op poten moeten zetten!

Maar wat me duidelijk lijkt, is dat Ajax zoveel het geld 'over' heeft rare, verkeerde dingen gaat doen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo nov 26, 2003 3:09 pm

Alexander schreef:Maar wat me duidelijk lijkt, is dat Ajax zoveel het geld 'over' heeft rare, verkeerde dingen gaat doen.
Ja, dat lijkt me ook duidelijk. Aan de andere kant, Ajax heeft niet voor niets veel geld. Dat gebeurt steeds als er spelers worden verkocht. Dus als er gaten in het team vallen, die dan moeten worden opgevuld terwijl er blijkbaar niets doorkomt uit de jeugd.

Escude is uitgebreid gescout, daar ligt het niet aan. Hij heeft ook zeker mogelijkheden, maar ook tekortkomingen waaraan nog flink gewerkt moet worden. Grygera is in mijn ogen een goede voetballer, de tijd moet leren of hij bij Ajax past. Van de andere aankopen van dit jaar ben ik niet onder de indruk.

De vraag is, wie bepaalt het aankoopbeleid? De TD? Ton Pronk? Koeman soms? Maxwell werd gekocht zonder dat de hoofdtrainer hem gezien had, gebeurt dit vaker? Kan een trainer een speler in de maag splitsen terwijl hij een ander wilde, zoals met Zlatan gebeurde? Moet Ajax tegen de trainer zeggen: dit is de spelersgroep, doe het er maar mee, of is het: de trainer moet met de spelers werken dus die bepaalt uiteindelijk hoe de groep eruit ziet?

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » wo nov 26, 2003 3:15 pm

volgens mij geeft de trainer aan voor welke posities een speler nodig is (naast het altijd speuren naar toptalent door de scouting).

Ton Pronk zorgt dan voor een aantal kandidaten (of eventueel de TD/trainer als de speler 'bekend' is).

De kandidaten worden door de TD en trainer bekeken en vervolgens wordt samen besloten of ie komt.

Zoiets... hoop ik :)

wimpey
Berichten: 51946
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo nov 26, 2003 3:39 pm

Het lijkt me duidelijk dat Koeman verantwoordelijk is voor de vracht aan halfzachte linksbuitens die ons regelmatig kwellen. Hij heeft €10,5 miljoen aan Soetaers en Sikora verbrast, weggegooid geld. Reken ik Koeman zwaar aan, zijn Ikedia, vd Gun, Boukhari en Cruz (met een beetje fantasie als linksbuitens te gebruiken) minder dan deze belgische - en poolse stumpers? Het Sikora-verhaal is een classic: Koeman wilde bij hoog en bij laag dat deze prutser naar Amsterdam zou komen. Hij dreigde zelfs met vertrek. Gek dat de media hem nooit met zijn haperende inkooppolitiek confronteren... €10,5 miljoen euro, mensen!! Dat geld had veel beter geinvesteerd moeten worden!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7356
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » wo nov 26, 2003 3:52 pm

Pal Fischer schreef:
De Ajax scouting doet het geweldig als het gaat om (onbekend) talent, maar zodra ze spelers moeten scouten die al enige tijd in het betaalde voetbal spelen gaan ze vaak de fout in.
Helemaal mee eens. :xyxthumbs:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo nov 26, 2003 4:04 pm

wimpey schreef: Reken ik Koeman zwaar aan, zijn Ikedia, vd Gun, Boukhari en Cruz (met een beetje fantasie als linksbuitens te gebruiken) minder dan deze belgische - en poolse stumpers?
Boukhari is ook een aankoop van Koeman, die andere jongens kunnen echt niet op links spelen. Maar we hadden dit seizoen natuurlijk Boukhari als stand-in voor Mitea kunnen houden.

Het gaat dus vaak andersom, de trainer weet al wie hij wil. Blijkbaar geeft de scouting dan geen tegengas. Hier wordt gesteld dat Ajax vaak wel goede jonge spelers scout. Daar wil ik aan toevoegen: en ook slechte jonge spelers. Pienaar,Yakubu, O'Brien en Obodai zijn zo ongeveer de enigen die de A-selectie hebben gehaald, uit een leger buitenlandse jeugdspelers dat onze club sinds de dagen van Co Adriaanse (als opleider) is komen versterken. Waar zijn Ramberg, Quansah, Walker, Culina, Valencia, etc. etc. gebleven? Ze voegen niets toe en drukken op de begroting, waardoor die paar goede spelers per saldo toch nog duur zijn geworden.

Alexander
Berichten: 8571
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » wo nov 26, 2003 4:57 pm

Ja, dat is inderdaad een grote fout gebleken. Het is duidelijk dat Ajax in de toekomst nooit en te nimmer meer in 1 periode zoveel spelers moeten gaan kopen die uit het buitenland komen. Daarbij lijkt het mij duidelijk dat je nooit meer spelers moet gaan halen uit tropische orde. Spelers als Valencia, Walker (daar heb ik het wel heel lang in zien zitten), Cruz, Mofokeng, Quansah etc etc komen gewoon te kort voor Ajax. Ik vind dat als Ajax een speler uit het buitenland haalt, ze eerst verdomd goed moeten gaan scouten of deze jongen wel het niveau van Ajax 1 ooit kan bereiken. Het lijkt wel of dat niet wordt gedaan. Blijkt dit nu al wel te gebeuren, dan lijkt me duidelijk dat de scouting dan behoorlijk te kort komt, en er dan dus ontslagen moeten gaan vallen.

Pal
Berichten: 1879
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 11:28 pm

Bericht door Pal » wo nov 26, 2003 5:23 pm

wimpey schreef:Het lijkt me duidelijk dat Koeman verantwoordelijk is voor de vracht aan halfzachte linksbuitens die ons regelmatig kwellen. Hij heeft €10,5 miljoen aan Soetaers en Sikora verbrast, weggegooid geld. Reken ik Koeman zwaar aan, zijn Ikedia, vd Gun, Boukhari en Cruz (met een beetje fantasie als linksbuitens te gebruiken) minder dan deze belgische - en poolse stumpers? Het Sikora-verhaal is een classic: Koeman wilde bij hoog en bij laag dat deze prutser naar Amsterdam zou komen. Hij dreigde zelfs met vertrek. Gek dat de media hem nooit met zijn haperende inkooppolitiek confronteren... €10,5 miljoen euro, mensen!! Dat geld had veel beter geinvesteerd moeten worden!!
Voor de zoveelste keer: Soetaers koste geen 6,5 miljoen, Ajax bood 3 miljoen dus de daadwerkelijke transfersom ligt ergens in het midden. Sikora koste 4 miljoen euro, dus Koeman heeft aan linksbuitens een miljoen of 9 weggegooit (maar ja, Koeman is dan ook de verkeerde man op de verkeerde plek geworden, hij was de juiste man maar zit nu te lang bij Ajax, das een ander verhaal).

wimpey
Berichten: 51946
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo nov 26, 2003 5:54 pm

Pal Fischer schreef: Voor de zoveelste keer: Soetaers koste geen 6,5 miljoen, Ajax bood 3 miljoen dus de daadwerkelijke transfersom ligt ergens in het midden.
Nog veel te veel.
Pal Fischer schreef: Sikora koste 4 miljoen euro.
4,5 bij mijn weten. Erg veel geld voor iemand die amper een bloemkool van een voetbal kan onderscheiden.
Pal Fischer schreef: (maar ja, Koeman is dan ook de verkeerde man op de verkeerde plek geworden, hij was de juiste man maar zit nu te lang bij Ajax, das een ander verhaal).
Hij functioneerde het eerste 1,5 jaar beter dan dit seizoen, maar m.i. is en blijft hij een goede trainer. Alleen: ontneem hem iedere bevoegdheid m.b.t. aankopen. Geef 'm een selectie en zeg 'm dat ie het daar maar mee te doen heeft.

PcR

Bericht door PcR » wo nov 26, 2003 6:10 pm

Hij functioneerde het eerste 1,5 jaar beter dan dit seizoen, maar m.i. is en blijft hij een goede trainer.

Door het vertrek van Chivu en v.d. Meyde en de komst van Grygera, SQD en Sonck moest het team weer een aantal treden lager beginnen en aan elkaar wennen. Logisch dat de prestaties minder zijn.
Alleen: ontneem hem iedere bevoegdheid m.b.t. aankopen. Geef 'm een selectie en zeg 'm dat ie het daar maar mee te doen heeft.
Prima voorstel. Handtekeningenactie beginnen? (Je krijgt zeker weten vele postzakken vol) :D

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » wo nov 26, 2003 6:24 pm

hmmm, opeens hangt er een pol aan mijn draadje... heel curieus :roll:

ah, ik zie het al :)

nou, vooruit dan ;)

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo nov 26, 2003 6:35 pm

Het was een bevel van Partycrew Roden. Ik voerde het alleen maar uit. :hypocrite:

PcR

Bericht door PcR » wo nov 26, 2003 7:10 pm

Partycrew Almighty :yes: :D

k was druk bezig een polletje te maken, heb ik m klaar, staat er ineens al een topic over het onderwerp. en omdat ie van jou meer reacties kreeg heb ik mijn opofferingsgezindheid maar ff uit de kast gehaald ;)
Maar ik was nogal gehecht aan de poll, met uw welbevinden natuurlijk :eusa_pray:
Ik voerde het alleen maar uit
Medeplichtigheid is ook strafbaar :yes:
Laatst gewijzigd door PcR op wo nov 26, 2003 7:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo nov 26, 2003 7:11 pm

Pal Fischer schreef:Veldman kwam nadat hij bij Sparta een geweldig seizoen draaide, dat was toen een logische aankoop.

Daar zit 'm juist de bottleneck. Een scout moet in kunnen zien dat John Veldman -ondanks dat-ie een uitstekend seizoen draait- niet geschikt is voor Ajax, aangezien z'n inspeelpass onvoldoende is en hij alleen kan uitblinken als men verdedigt op de rand van de eigen zestien, gesteund door nog 5 defensief ingestelde spelers + een doelman die allen in z'n buurt lopen.

Scouten is kijken of specifieke kwaliteiten van een speler passen in de spelopvatting en de visie van een club. Bij Ajax is het zelfs nog lastiger, aangezien de speler ook in een bepaald spelsysteem dient te passen - ondanks dat hier steeds vaker van wordt afgeweken.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » wo nov 26, 2003 8:02 pm

Veldman kwam toch vanuit Spanje [mallorca?] en ik dacht dat het een paniekaankoop was [kwam halverwege het seizoen] en die zijn meestal niet echt prima. Of heb ik het mis?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » wo nov 26, 2003 8:04 pm

Nieuwenburg is degene die je bedoeld Pal, en hij was ook al niet de beste keuze...
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo nov 26, 2003 8:06 pm

Ja. Veldman kwam van Sparta aan het begin van seizoen 1996/97.
Ik denk, dat je Vierklau bedoelde van Tenerife.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » wo nov 26, 2003 8:10 pm

Bedankt, Vierklau was ookal niet de beste hé?

Jongens ik begin depressief te worden en dat met Koos Alberts op TV stemt me niet gerust voor de wedstrijd vanavond. X'C
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Re: De Ajax-scouting... al uw grieven, opmerkingen en sugges

Bericht door Ik ben ik » do nov 27, 2003 11:27 am

Eric schreef:
wimpey schreef:De scouting bij Ajax is een topic op zich waard: wat ziet / zag een trainer / scout in spelers als: Juan, Gabrich, Veldman, Santos, Van Halst, vd Brom, v Vossen, Kinkladze, Verlaat (na rentree), Winter (na rentree), Nieuwenburg, Rudy, Oliseh, Gorré, Ledezma, Sikora, Soetaers, Escudé, Boukhari, Culina, Walker, Mofokeng, Valencia?! Tel de transfersommen en salarissen van deze heren op en je komt tot een duizelingwekkende som geld. Geld dat zoveel beter besteed had kunnen worden. Vanaf heden dient te gelden: if in doubt, don't spend! Dus: wanneer er ruimte voor twijfel is, koop niet, maar trek maar iemand uit de opleiding!!!
Gabrich: een speler die nooit om zou vallen, een rots in de branding... Ik denk gewoon niet intensief genoeg gescout...
Juan: begon aardig, hij kon het vast best wel, maar het kwam er om de e.o.a. reden niet uit.
Veldman: weer zo'n nieuwe Nederlandse topper die het niet werd...
Santos: goede verdediger, maar iets ging niet helemaal lekker. Misschien het een trainer als Koeman echt doorgebroken.
Van Halst: degene die niet met een witte broek van het veld moest komen, een type Wouters... Die scheen nodig te zijn voor een mentaliteitsomslag.
V/d Brom: ik zou het werkelijk niet weten
Van Vossen: top bij de subtop, subtop bij de top... Een twijfelgeval, maar echt slecht was hij niet
Kinkladze: kon goed voetballen, maar was geen vleugelspeler en schakelde te sloom om voor de '10'. Gewoon een verkeerd systeem voor hem. Hij moest een balafpakker in de buurt hebben, die het vuile werk opknapte voor hem.
Verlaat: de ervaring en de klasse van vroeger terughalen, was geen scouting maar ingeving van het wonderduo Jan & Danny.
Winter: idem.
Nieuwenburg: was een talent, stond ook in de belangstelling van Feyenoord en PSV. Jammer genoeg raakte hij geblesseerd en het werkt ook niet mee als je als talent in het Ajax van '99/'00 kwam.
Rudy: zeker geen slechte voetballer, een speler die op meerdere posities terecht kon. Alleen niet volgens het Ajaxbeleid jong en talentvol... Olsen moest echter snel presteren en hij had geen team, want dat zat in Barcelona... Hij deed het met zijn aankopen best goed, fantastisch zelfs het eerste jaar. Rudy was gewoon een aankoop voor de korte termijn.
Oliseh: was niet slecht. Zijn schot is ongeveer even goed als dat van Roberto Carlos, ook bij hem gaat er maar een paar procent van de vrije trappen in... Lijdde echter aan grootheidswaan.
Gorré: zelfde als Rudy: aankoop voor de kortere termijn. Is zelfs topscorer van de Amstel Cup geworden namens Ajax, maar is daarna ver weggezakt. Maar nogmaals: het niveau dat Ajax nu heeft, had het toen niet. Geen enkele topper gaat zomaar naar een club met een kutteam. Je moet het iets geleidelijker opbouwen, het was ook een tussenstation. Jammer genoeg kregen ze allemaal van die lange contracten...
Ledezma: een strijd met Feyenoord die op het vliegveld uitgevochten werd. Heeft nooit in Ajax 1 gespeeld, voornamelijk door gebrek aan discipline vermoed ik.
Sikora: was een van de besten van het Vitesse-team waar hij deel van uitmaakte. Bovendien had Ajax geen echte linksbuiten. Als hij niet zoveel geblesseerd was geweest, had hij misschien meer mee kunnen groeien met de groep. Ik zie hem niet als miskoop, meer als breedte-versterking.
Soetaers: heeft een redelijk goede trap, maar is ook geen geweldenaar. Ook breedteversterking.
Escudé: wat is er mis met hem? Was Chivu in het begin zo goed? Nee toch?
Boukhari: daar wilde Ajax toch een spits van maken, en het was ook nog eens een vriendendienst voor Sparta. Voor in de breedte een leuk spelertje, leek het. Maar als je wilt saneren, ga je die het eerst eruit snijden.
Culina: scheen een talent te zijn. Heeft nooit echt de kans gekregen, misschien wel terecht, maar is gewoon nooit eerste keus geweest en dan ontwikkel je je ook niet snel.
Walker: deed het in het stunt-team van Ajax 2 helemaal niet slecht, was zelfs een van de beteren. Vanaf zijn periode bij GBA is het echter misgegaan...
Mofokeng: voorganger van Trabelsi waarschijnlijk. Miskoop. Maar die mogen er best tussenzitten, als je weet dat Ibrahimovic nu al meer dan het dubbele van zijn aankoopbedrag waard is, Maxwell voor een relatief laag bedrag is gekomen, Sonck het begint te doen, terwijl we nog een zinloze speler zijn kwijtgeraakt door zijn komst, Trabelsi is van een onbekende tot de 'beste rechtsachter van de wereld' geworden. Daar mag toch best een missertje tussenzitten? Liever Mofokeng dan De Nooijer, Van Wonderen, Paauwe en Van den Berg samen!
Valencia: idem.

En je zegt dat er toen uit de jeugdopleiding meer moest komen. Geef eens een drietal spelers dat goed genoeg geweest was voor Ajax. Bobson? Hosé? Turpijn? Wooter? Er moest gewoon gekocht worden, want er was geen goede jeugd beschikbaar.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do nov 27, 2003 11:56 am

Hans! Waar zat je? :xyxthumbs:

Het kopen van spelers is gewoon heel moeilijk. Zeker voor AJAX zoals Steef al heeft uitgelegd. Op het seizoen 1999/2000 na, vind ik AJAX een redelijk aankoopbeleid voeren. Ik daag je uit om het aantal miskopen van Psv en AJAX naast elkaar te leggen. Daaruit kun je concluderen dat het aantal miskopen elkaar amper of niet ontlopen. En Psv wordt toch geprezen om haar aankoopbeleid, toch?

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do nov 27, 2003 12:35 pm

Ik zat op AjaxForum... Niet echt heel actief, maar toch een beetje. Vandaag is de eerste dag dat ik hier weer op kan :bis:

En PSV heeft inderdaad wel wat miskopen gedaan:
Koreanen: 2
Brazilianen: ongeveer 10?
Nederlandse toptalenten: 5

En het mooiste vind ik dat Ajax types als Litmanen wel terug kan halen, terwijl Numan geen zin heeft ("Ik ga niet voor een type als Lee op de bank zitten") in PSV.

Om het over Feyenoord maar niet te hebben. Daar moet je het aantal selectiespelers met vijf verminderen om het aantal miskopen te krijgen :D
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Plaats reactie