John Jaakke

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

John Jaakke

Bericht door Nihad » ma mei 08, 2006 9:12 pm

Jaakke staat open voor vertrek bij Ajax
Gepubliceerd door: Chiron Tabak
Gepubliceerd op: 08 mei 06 om 19:00 uur.




Volgens de Amsterdamse televisiezender AT5 zouden twee bestuursleden van Ajax van plan zijn op te stappen. Het zou gaan om onder andere de fel bekritiseerde John Jaake. De laatste weken komt er kritiek van zowel de supporters als de aandeelhouders. Jaakke zou zelf al aangegeven hebben een voorkeur te hebben voor een vertrek.

Sinds het uitlekken van een vrijwel zeker ontslag van Danny Blind hebben vooral de supporters van de ploeg uit Amsterdam duidelijk hun mening laten horen. Vrijwel wekelijks waren er spreekkoren te horen gericht naar Jaakke en zijn collega's. Vooral "Jaakke rot op!" schalde menig maal door de Amsterdam ArenA. Een vertrek van Martin van Geel lijkt overigens niet logisch. De technisch directeur kreeg veel krediet na het contracteren van spelers als Kenneth Perez en Jaap Stam.

Vanavond (maandag, red.) zal er op het Leidseplein een huldiging zijn voor het behalen van de Gatorade Cup. De supporters uit vak 410, vak 423 en de F-Side eisen tijdens de huldiging duidelijkheid van het bestuur. Naar alle waarschijnlijkheid zullen er tijdens de huldiging dan ook geen bestuursleden aanwezig zijn omdat het naar eigen zeggen "een feestje moet blijven".
Bron: http://www.thefootballbox.nl
Ik zou het erg vinden als hij weggaat. :sad:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma mei 08, 2006 9:28 pm

Ik ook. Overigens, mis ik iets mbt 'vak423'? Dat is toch gewoon een doodsimpel vak net zoals bijna elk ander vak in de Arena?

Flinke rellen overigens in Amsterdam. Iedereen zag het aankomen.. :sad:

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » ma mei 08, 2006 10:04 pm

Thijs schreef:Ik ook. Overigens, mis ik iets mbt 'vak423'? Dat is toch gewoon een doodsimpel vak net zoals bijna elk ander vak in de Arena?

Flinke rellen overigens in Amsterdam. Iedereen zag het aankomen.. :sad:
Noem het maar doodsimpel, daar zit ik!

En v.w.b. je tweede uitspraak, de rellen waren inderdaad voorspeld. Jammer dat er dan toch een stel %$$%$*@ zijn die het nodig vinden om los te gaan en zodoende een volgende huldiging die wel de moeite waard zal zijn, te verpesten.
Laatst gewijzigd door MHF op ma mei 08, 2006 10:07 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Bericht door Cruijff » ma mei 08, 2006 10:04 pm

Je hebt niet veel gemist met betrekking tot vak 423. Stelt inderdaad geen reet voor, maar er zitten een paar pannenkoeken in dat vak die een website over het betreffende vak in elkaar hebben geflanst en in media-uitingen doen voorkomen alsof ze een mening hebben over bepaalde dingen (in werkelijk papegaaien ze de niet altijd even doordachte taal die wordt uitgekraamd door instanties als Vak 410 en Dapp're Strijders).

De rellen waren hier op AT al voorspeld ja (en niet alleen hier, vanavond bij onze training hadden mensen het er al over en daarna zat ik ff bij iemand een bakkie te doen waarop we op een gegeven moment tegen elkaar zeiden: "Even op Teletekst kijken of het al uit de hand is gelopen op het Leidseplein.")

Mijn visie wat dit betreft is als volgt:

1. Vieze flikker Cohen organiseert zo'n huldiging om zichzelf weer wat populairder te maken.
2. Danny Blind gebruikt dezelfde huldiging lekker om het bestuur in een moeilijke positie te brengen doordat hij steenhard wordt toegejuicht en verder keurig zijn mond houdt.
3. Het bestuur is verstandig om zich koest te houden (op het bordes verschijnen was niet slim geweest).
4. Een stel hersenlozen roept wat dommigheid dat prutstrainer Danny moet blijven, Jaakke moet oprotten en het bestuur duidelijke taal moet uitslaan.
5. De ME roept om dat iedereen van het Leidseplein af moet, dit gebeurt niet en leidt tot relletjes en arrestaties.
6. Ajax staat weer in een kwaad daglicht en vieze flikkers als Cohen hebben nu weer een stok om mee te slaan naar de supporters.


Ben blij dat ik lekker in Zuid-Holland ben gebleven om mijn eigen voetbalskills te verbeteren, daar haal ik meer voldoening uit dan uit het toejuichen van zo'n Ajax onwaardig elftal. Nu even afwachten tot Danny Blind eruit wordt geflikkerd en we een trainer krijgen die ons aller Ajax tenminste fatsoenlijk laat voetballen.

Beetje jammer alleen dat Henk ten Cate door dit gedoe sowieso een valse start maakt en door de supporters 410 keer kritischer zal worden bekeken dan de echte Ajacied Danny Blind die er mee weg heeft weten te komen dat Ajax dit seizoen in meer dan 80% van de wedstrijden voetbal liet zien waar ze zich bij Top Oss nog voor zouden schamen.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma mei 08, 2006 10:13 pm

Vak 423, is dat niet dat kindervak? ;)

Dat Jaakke weg gaat, zou me niks verbazen. Heb het al eerder gezegd: is betrekkelijk ideaal poldercompromis. Rust in de tent en toch een nieuwe trainer.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » ma mei 08, 2006 10:14 pm

Cruijff schreef:Je hebt niet veel gemist met betrekking tot vak 423. Stelt inderdaad geen reet voor, maar er zitten een paar pannenkoeken in dat vak die een website over het betreffende vak in elkaar hebben geflanst...
Ik ben dan weer niet 1 van die pannenkoeken die iets te maken heeft met e.o.a. site en kan mij al helemaal niet vinden in het standpunt aangaande Blind....

:D

Edit: En ik mag mij van tijd tot tijd graag 'onvolwassen gedragen', Louis. 'Never grow up!', zou Ko zeggen... ;)
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma mei 08, 2006 10:18 pm

De functie van Jaakke ontgaat me ook een beetje eerlijk gezegd. Uithangbord ofzo? Hij is op voorspraak van Van Praag gekomen, niemand had ooit van Jaakke gehoord. Als hij puur symbolisch daar zit, dan kan je em laten zitten. Zodra hij een splijtzwam wordt, moet je je afvragen wat het nut van Jaakke nog is.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma mei 08, 2006 10:20 pm

Als hij er puur symbolisch zit, kun je hem ook puur symbolisch vevangen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 08, 2006 10:25 pm

Great. Straks krijgen we weer een of andere popie-jopie voorzitter die veel Ajacieden in de organisatie wil betrekken en allerlei andere populaire maar onverstandige veranderingen wil gaan maken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Bericht door Cruijff » ma mei 08, 2006 10:28 pm

Ik ga wel voor een groot deel mee in de theorie van Louis dat Jaakke straks vervangen wordt om de supporters koest te krijgen.

Je kunt inderdaad stellen: wat heeft Jaakke nu eigenlijk fout gedaan? Net zozeer kun je stellen: wat heeft Jaakke nu eigenlijk goed gedaan? Hij vervult een min of meer overbodige positie, dus het zou zomaar kunnen dat Van Geel en Fontein straks bekend maken dat zowel Danny Blind als John Jaakke het veld zullen gaan ruimen, omdat ze bepaalde doelstellingen niet hebben bereikt.

Dan heb je direct rust in de tent en een goede trainer. Dat laatste vind ik vooral erg belangrijk, want nog een jaar zulk voetbal als dat Danny Blind en zijn ploeg ons afgelopen jaar hebben voorgeschoteld zou mij als Ajacied afgrijzelijk veel pijn doen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Bericht door Cruijff » ma mei 08, 2006 10:29 pm

Thomas schreef:Great. Straks krijgen we weer een of andere popie-jopie voorzitter die veel Ajacieden in de organisatie wil betrekken en allerlei andere populaire maar onverstandige veranderingen wil gaan maken.
Ik acht de kans groot dat Piet Keizer de nieuwe voorzitter zal worden.

Hij is een Ajax monument en zal daarnaast geen bizarre veranderingen gaan doorvoeren, hij zit behoorlijk op één lijn met Van Geel en Fontein, hij schijnt zelfs degene te zijn geweest die naar Barcelona is gevlogen om met ten Cate te prate.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mei 08, 2006 10:31 pm

Wat Jaakke goed heeft gedaan? Hij heeft Martin van Geel aangesteld.

En zonder Van Geel (en dus zonder Jaakke) was Psv ons binnen 10 jaar definitief voorbij gestreefd.

Nu kunnen we ein-de-lijk gaan bouwen aan een nieuwe succesperiode. En ja hoor: het gezeik komt los. :redcard: Wat heeft het overgrote deel van de Ajax-aanhang toch een slechte timing. Niet te geloven.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma mei 08, 2006 10:31 pm

Hij wil totaal geen contact met de media, dus dat lijkt me sterk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mei 08, 2006 10:33 pm

Ik geloof er ook niets van. Jaakke is een man met karakter. :yes:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma mei 08, 2006 10:36 pm

Afbeelding

Jaakke for Chairman!

Ohnee, dat is ie al... :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Bericht door Cruijff » ma mei 08, 2006 10:39 pm

Een man met karakter? Langer op een Vak 410 5 jaar party blijven hangen dan mijn persoontje om in het supportershome tot diep in de nacht een beetje de popi-jopie uit te hangen bij de fanatieke aanhang vind ik niet echt van karakter getuigen.

Dat p$v ons binnen 10 jaar definitief voorbij zal streven lijkt me ook gelul. Ze winnen heus niet opeens 4 Europacups en 10 landstitels in 10 jaar tijd. Zeker niet nu afbraaktrainer Ronald Koeman het daar over heeft genomen.

Overigens vind ik dat er niets mis is met John Jaakke. Net als Martin van Geel en Maarten Fontein staat hij voor een consequent beleid. Het ontslaan van Danny Blind is ook gewoon consequent, want wat voor afgrijzelijk voetbal zijn team de Ajax aanhang heeft voorgeschoteld valt simpelweg niet te tolereren.

Ondanks het feit dat ik John Jaakke een prima gast vind denk ik wel dat hij heeft onderschat wat er allemaal bij komt kijken als je opeens voorzitter van Ajax wordt. Bedreigingen in privé sfeer zijn van die pittige bijkomstigheden bijvoorbeeld, vraag maar aan ene Michael van Praag.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma mei 08, 2006 10:52 pm

Prima dat Jaakke weggaat. Absoluut geen voetbalman. Een overwinning voor de supporters.

Nou, over die huldiging...You have GOT to be kidding.
LMAO. Alleen een Europacup is dat waard.

En van je la-la-la-ge la-la-la-latje

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mei 08, 2006 10:53 pm

Cruijff schreef:Een man met karakter? Langer op een Vak 410 5 jaar party blijven hangen dan mijn persoontje om in het supportershome tot diep in de nacht een beetje de popi-jopie uit te hangen bij de fanatieke aanhang vind ik niet echt van karakter getuigen.
Want?
Dat p$v ons binnen 10 jaar definitief voorbij zal streven lijkt me ook gelul. Ze winnen heus niet opeens 4 Europacups en 10 landstitels in 10 jaar tijd. Zeker niet nu afbraaktrainer Ronald Koeman het daar over heeft genomen.
Tja, zelfs met Eric Gerets aan het roer won Psv prijzen.

En ik bedoel niet ingehaald qua statistieken. Op het moment dat Psv 20 jaar lang het Nederlandse voetbal domineert, zijn de gloriedagen van Ajax mooi maar irrelevant.

Ajax heeft nog steeds een achterstand op Psv. Een achterstand die Ajax nu gaat goedmaken. Als wij ons koest houden tenminste.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Bericht door Cruijff » ma mei 08, 2006 11:23 pm

Jöhnk schreef:Tja, zelfs met Eric Gerets aan het roer won Psv prijzen.
Ach, dat kan één of twee keer gebeuren. Ajax is ook twee kampioen geworden met Ronald Koeman. Dat waren kampioenschappen van de armoede. Ik vind Ronald Koeman echt een afbraaktrainer, hij heeft geen enkele speler beter gemaakt. Talenten als Mido en Van der Vaart hooguit zelfs slechter.

De kampioenschappen die psv onder Gerets haalde hadden ook geen glans, ze kwamen alleen tot stand omdat Ajax liep te klooien en feyenoord deze eeuw jaar in jaar uit tekort komt voor de landstitel.
Jöhnk schreef:En ik bedoel niet ingehaald qua statistieken. Op het moment dat Psv 20 jaar lang het Nederlandse voetbal domineert, zijn de gloriedagen van Ajax mooi maar irrelevant.

Ajax heeft nog steeds een achterstand op Psv. Een achterstand die Ajax nu gaat goedmaken. Als wij ons koest houden tenminste.
Ik houd me in ieder geval koest, ik trek mijn bek in het stadion zelden nog open. Alleen af en toe om de ploeg aan te moedigen, verder zit ik in de Arena voornamelijk te controleren of er wel gewonnen wordt. Helaas komen er jaar in jaar uit een hoop pubertjes bij de Ajax wedstrijden die zich enorm laten meeslepen in het supporters gebeuren. Een huldiging op het Leidseplein vinden ze fantastisch, of het nou voor een fucking Gatorade Cup is of de Johan Cruijff Frisbee. Ze zullen er staan. Door dat soort kritiekloos klapvee wordt de lat bij Ajax lager gelegd. Er zitten nog steeds heel wat cynische Amsterdammers op de tribunes bij Ajax en pure voetballiefhebbers, maar ook een boel lompe provincialen of Amsterdamse pummels die geen fuck om voetbal geven, maar het stoer vinden om bij Ajax rond te hangen en zich met de club te identificeren.
Jöhnk schreef:
Cruijff schreef:Een man met karakter? Langer op een Vak 410 5 jaar party blijven hangen dan mijn persoontje om in het supportershome tot diep in de nacht een beetje de popi-jopie uit te hangen bij de fanatieke aanhang vind ik niet echt van karakter getuigen.
Want?
Dus helemaal niets.

Ik vind Jaakke vlees noch vis. Water noch vuur.

Van mij hoeft hij niet weg, maar als hij opeens het veld ruimt voor pakweg Piet Keizer dan vind ik het ook best.

Jaakke is binnen de Ajax organisatie een stukje lucht. Alleen Blind(e) supporters zien in hem een boeman.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma mei 08, 2006 11:25 pm

:worshippy:

Volkomen eens!
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 08, 2006 11:31 pm

Over je betoog over de supporters kan ik niet oordelen. Daar heb ik geen verstand van.

Vooral wat Jaakke betreft ben ik het helemaal met je eens. Vlees noch vis. Maar wel iemand die vertrouwen heeft in de technische mensen en hun het volste vertrouwen geeft.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mei 08, 2006 11:43 pm

Cruijff schreef:Helaas komen er jaar in jaar uit een hoop pubertjes bij de Ajax wedstrijden die zich enorm laten meeslepen in het supporters gebeuren. Een huldiging op het Leidseplein vinden ze fantastisch, of het nou voor een fucking Gatorade Cup is of de Johan Cruijff Frisbee. Ze zullen er staan. Door dat soort kritiekloos klapvee wordt de lat bij Ajax lager gelegd. Er zitten nog steeds heel wat cynische Amsterdammers op de tribunes bij Ajax en pure voetballiefhebbers, maar ook een boel lompe provincialen of Amsterdamse pummels die geen fuck om voetbal geven, maar het stoer vinden om bij Ajax rond te hangen en zich met de club te identificeren.
:yes:

Dat merk je dus, die kloof is zo groot. On-be-grij-pe-lijk vind ik zo'n huldiging, een blamage, een aanfluiting, welke woorden bestaan er nog meer voor? Kampioenen staat blèren terwijl je geen kampioen bent geworden, oei, ik krijg er oprispingen van. Dat andere supporters (betere, vinden ze zelf) hopsen op het Leidseplein, dat de spelers vinden dat ze zo'n feestje verdiend hebben (blijkbaar), daar kan ik met mijn verstand niet bij. Het zal wel aan mij liggen, ik ben blijkbaar een ouwe *** geworden die nog leeft in de tijd dat wij zulke dingen niet deden omdat we Ajax waren. :blush:

Morgen hopelijk nieuws over het vertrek van Blind! :eusa_pray:
Laatst gewijzigd door joey op ma mei 08, 2006 11:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » ma mei 08, 2006 11:44 pm

Cruijff schreef:1. Vieze flikker Cohen organiseert zo'n huldiging om zichzelf weer wat populairder te maken.

6. Ajax staat weer in een kwaad daglicht en vieze flikkers als Cohen hebben nu weer een stok om mee te slaan naar de supporters.
Zoek de verschillen:
Afbeelding Afbeelding

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mei 08, 2006 11:47 pm

Wat kan Cohen eraan doen? Ajax moet voor die huldiging bedanken.
Het stinkt aan alle kanten!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Bericht door Cruijff » ma mei 08, 2006 11:50 pm

Thomas schreef:Vooral wat Jaakke betreft ben ik het helemaal met je eens. Vlees noch vis. Maar wel iemand die vertrouwen heeft in de technische mensen en hun het volste vertrouwen geeft.

Om die laatste reden hoeft Jaakke dus helemaal niet weg van mij. We zitten op één lijn wat het volgende betreft: Jaakke geeft vertrouwen aan Maarten Fontein en Martin Van Geel (Van Geel zie ik momenteel behoorlijk als "the boss").

Van Geel is het vertrouwen in Blind een tijdje terug kwijtgeraakt, logisch, want Blind heeft het vertrouwen ernstig beschaamd. Blind moet het veld ruimen, terecht.

De Ajax directie is erg consequent wat dit betreft, Blind is in de media een gentleman richting spelers en supporters, zwijgt over de directie waardoor zij de boeman dreigen te worden.
Zo'n theorie als die van Louis geloof ik eigenlijk wel, intern heeft Blind al duidelijkheid, maar hij misbruikt zijn populariteit, speelt via media en supporters vieze spelletjes over de rug van Van Geel, Jaakke en Fontein en wanneer Van Geel over een tijdje met alle argumenten een boekje open doet over Blind zal elk helder denkend mens de conclusie trekken dat de Ajax directie helemaal gelijk had en we maar blij moeten zijn om straks van Blind verlost te zijn.
Thomas schreef:Over je betoog over de supporters kan ik niet oordelen. Daar heb ik geen verstand van.
Het siert je trouwens Thomas dat je toegeeft geen verstand te hebben over supporters, vanuit Aruba is het inderdaad onmogelijk om een goed beeld te krijgen van de Ajax supporter (hoeveel je je ook inleest via internet, in de Arena, bij uitwedstrijden en dwaze protestacties en andere capriolen zie je de ware aard van veel meelopers).

Jij als Antilliaan erkent gewoon dat jouw afstand tot de Ajax supporter (= fysieke ondersteuner in het stadion) te groot is, een hoop figuren op dit forum die wél in Nederland wonen, maar nooit een voetbalstadion betreden denken over internet wel heel vaak hun mening over voetbalsupporters in het algemeen en "Ajax tuig" in het bijzonder te kunnen spuien en dat vinden ik en een aantal anderen nog weleens irritant. :nooo:
Laatst gewijzigd door Cruijff op ma mei 08, 2006 11:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie