John Jaakke

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 21, 2008 5:00 pm

LucaS schreef:Ik schreef dan ook dit.
LucaS schreef:Natuurlijk is medelijden overdreven, maar zoals er de laatste dagen in de pers met mensen wordt omgegaan, en dan met name Jaakke en Fontein, is tenenkrommend en walgelijk. Ongeacht of Jaakke daar mbt Fontein zelf medeschuldig aan is, het blijft erg onfris.
Danny Blind zou dan zeggen: 'Ja oké, maar dat weet je.' :wink.gif:

Het is wel zeer vreemd dat Fontein sms'jes kreeg van mensen die hem wilden troosten op het moment dat hij de beruchte vergadering verliet. DAt zo'n persbericht uitlekt, kan natuurlijk niet.
Laatst gewijzigd door joey op do feb 21, 2008 5:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do feb 21, 2008 5:00 pm

LucaS schreef:Ik weet alleen wat ik lees, overigens drie dagen ziek is niet overdreven kort.
Fontein gewoon aan het werk bij Ajax
Maandag 18 februari 14:53 - Alex van Vogelpoel
Eredivisie - Maarten Fontein is vandaag gewoon op zijn werk verschenen. De algemeen directeur arriveerde al rond half acht bij de Amsterdam ArenA. De algemeen directeur was gisteren niet aanwezig bij de presentatie van het rapport over het beleid van de afgelopen tien jaar bij Ajax. De club verklaarde dat hij zich ziek had gemeld, alleen laat op de avond maakte zijn advocaat Harro Knijff in Studio Voetbal bekend dat Fontein niet was uitgenodigd.

Een dag eerder verschenen er publicaties dat de algemeen directeur verzocht zou zijn om op te stappen bij Ajax, maar de clubleiding ontkent dit. Fontein's advocaat liet weten dat er enkel aan hem zou zijn gevraagd hoe hij naar de toekomst keek naar aanleiding van de resultaten in het rapport. De conclusie luidde namelijk dat er momenteel geen gemotiveerde leider zou zijn en zou hij ook een voetbalachtergrond missen.

www.voetbalzone.nl
Wie moeten we nu geloven? Als we de advocaat moeten geloven, was Fontein niet ziek, maar is er ook niet verzocht om op te stappen. Of hij was wel ziek en is gevraagd om op te stappen. Zeg jij het maar daniel! Ht lijkt mij iig kort door de bocht om jaakke rat te noemen op basis van dit soort mediakronkels en geruchten
Pardon?

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 21, 2008 5:02 pm

Had ik verbeterd! Je hebt een trage PC.

Natuurlijk kan dat niet, Joey. Er wordt aan verschillende kanten gelekt, ook over Jaakke zijn er kwaadaardige roddels verspreid. Zoals dat hij Fontein wilde wippen en zdie positie overnemen..

Ik weet niet of Jaakke heeft gelekt over Fontein of dat dat in zijn opdracht is gebeurd. Jij wel?
I think I lost my fucking headache

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do feb 21, 2008 5:06 pm

Nee, ik had nog niet op submit gedrukt voordat je het had veranderd ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 21, 2008 5:09 pm

LucaS schreef:Ik weet niet of Jaakke heeft gelekt over Fontein of dat dat in zijn opdracht is gebeurd. Jij wel?
Nee, maar hij is er wel verantwoordelijk voor.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 21, 2008 9:58 pm

Flauw. En onjuist, Jaakke is voorzitter van de vereniging en lid van de RvC, en in die hoedanigheid niet verantwoordelijk voor het dagelijks bestuur en niet leidinggevend aan de persdienst
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 21, 2008 10:23 pm

Jij gelooft werkelijk dat Jaakke daar niets vanaf wist? Nou, ik niet.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 21, 2008 11:04 pm

Laten we nu geen mensen veroordelen of rat gaan noemen op basis van wat jij gelooft.
I think I lost my fucking headache

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do feb 21, 2008 11:34 pm

LucaS schreef:Flauw. En onjuist, Jaakke is voorzitter van de vereniging en lid van de RvC, en in die hoedanigheid niet verantwoordelijk voor het dagelijks bestuur en niet leidinggevend aan de persdienst
Das allemaal op papier, beste LucaS. Moet jij toch wel weten.

Ajax lapte met regelmaat de procedures en regels aan hun laars.
AFCA!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 22, 2008 7:02 am

Feit blijft dat we niet weten hoe en wat daar precies is gebeurd.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rednose » vr feb 22, 2008 7:57 pm

VI heeft vol de aanval ingezet op Jaakke, de hyena Derksen ruikt een prooi....
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr feb 22, 2008 8:23 pm

En wij als supporters moeten nu gewoon klasse tonen. Niet rancuneus door blijven gaan en daar veel negatieve energie in stoppen. Nee, gewoon vooruitkijken en alvast een beetje dromen van het nieuwe AJAX.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mar 16, 2008 8:54 pm

Ik plaats het maar even hier, aangezien Jaakke voorzitter van de RvC is en het hier om een commissaris gaat.
Van Loon stopt als commissaris Ajax
AMSTERDAM - Sjoerd van Loon heeft zondag besloten zijn taken als commissaris van AFC Ajax per direct neer te leggen. Dat heeft de club zondag bekendgemaakt. De Amsterdammer was sinds de beursgang van Ajax, acht jaar geleden, commissaris bij de club.
Met het vertrek van Van Loon loopt het aantal vacatures bij de eredivisionist verder op. Eerder maakte het bestuur van de club - bestaande uit voorzitter John Jaakke, Joop Saan (commerciële zaken) en Hennie Henrichs (technische zaken) - al bekend aan het einde van het seizoen op te stappen. Dit trio maakte tevens deel uit van de raad van commissarissen. Van de vijfkoppige RvC blijft alleen Frank Eijken over.

Ajax zoekt ook nog een nieuwe directeur, nadat begin deze maand het contract met directeur Maarten Fontein werd opgezegd. (ANP)
AD

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 03, 2008 1:03 pm

'Ajax wil Uri Coronel als voorzitter'
3 april 2008, 13:11 uur | FD.nl/Betten
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - Ajax ziet in Uri Coronel de ideale kandidaat om het voorzitterschap van John Jaakke over te nemen. De Amsterdamse club en het ex-bestuurslid hebben al enkele gesprekken gevoerd. Dat schrijft de website Goal.com donderdag op basis van 'een betrouwbare bron'.

De afgelopen maanden werden vooral de namen van Leo van Wijk en oud-speler Keje Molenaar als mogelijke kandidaten voor de functie van het voorzitterschap genoemd. Ajax ziet ere-lid Uri Coronel echter als de ideale kandidaat om vanaf 1 juli de functie van John Jaakke over te nemen.

In een reactie tegenover Goal.com ontkent Coronel in eerste instantie dat hij in de race is voor het voorzitterschap. 'Volgens mij is er geen race', aldus Coronel vanochtend. 'Ik heb het in ieder geval nog niet gehoord.'

Tegelijkertijd houdt hij de optie wel open: 'Ik zeg niet op voorhand dat het absoluut onmogelijk is.'

(c) BETTEN FINANCIAL NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
http://www.fd.nl/csFdArtikelen/BTN-BPO/ ... l_als_voor

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 03, 2008 1:05 pm

Interessant stuk, Jöhnk. Kwam op mij goed over en het is iig wel iemand die weet wat er speelt natuurlijk. Echte Ajacied ook.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do apr 03, 2008 2:13 pm

'Volgens mij is er geen race', aldus Coronel vanochtend. 'Ik heb het in ieder geval nog niet gehoord.'
Heeft hij gehoord dat hij de enige kandidaat is? :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do apr 03, 2008 3:52 pm

Neefkens schreef:En wij als supporters moeten nu gewoon klasse tonen. Niet rancuneus door blijven gaan en daar veel negatieve energie in stoppen. Nee, gewoon vooruitkijken en alvast een beetje dromen van het nieuwe AJAX.
Alweer? Stond Ajax niet in de steigers volgens jou? :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 03, 2008 4:47 pm

Peter schreef:Interessant stuk, Jöhnk. Kwam op mij goed over en het is iig wel iemand die weet wat er speelt natuurlijk. Echte Ajacied ook.
Aardige man, leuk rapport, maar zal hij ook een goede voorzitter zijn? Hij heeft X jaar in het bestuur gezeten en toen waren de problemen er ook al.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 03, 2008 4:49 pm

We hadden toch een commissie die de nieuwe bestuursleden ging benoemen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 03, 2008 4:50 pm

Nee, commissie ging slechts adviseren dacht ik.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 03, 2008 4:52 pm

Ik heb het even opgezocht. Je hebt gelijk. Vanzelfsprekend.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do apr 03, 2008 6:58 pm

Ik was erg onder de indruk van Coronel, hij had de moed om zijn club te beoordelen en niet om de zaken heen te draaien. Daarnaast was het erg duidelijk dat hij veel houdt van zijn club. En hij als geen ander weet wat de commissie geadviseerd heeft over het op afstand sturen door bestuur en de ledenraad.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do apr 03, 2008 7:52 pm

Helaas hebben zijn adviezen weinig waarde, tot op heden. Hoeveel zijn er al uitgevoerd, of althans lijkt het er op dat dit binnenkort gebeurt?

Aan de andere kant: als voorzitter heeft ie zijn beleidsplan al klaar... :666.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr jun 06, 2008 3:08 pm

Ajax.nl schreef:Afscheid Ajax-bestuur

Amsterdam, 06 jun 2008
Gisteravond heeft in besloten kring het afscheid plaatsgevonden van John Jaakke, Joop Saan en Hennie Henrichs.
In een sfeervolle ruimte in de ArenA was muziek, eten en drinken voor een groep mensen die voornamelijk bestond uit echte Ajacieden. Er waren mooie woorden van de nieuwe voorzitter Uri Coronel en van voormalig commissaris Sjoerd van Loon. John Jaakke sloot af met een indrukwekkende speech.
Jaakke: 'ik ben de beste en niet alleen van Amsterdam ......'

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jun 06, 2008 3:11 pm

'maar ook van Laren.'

Bedankt voor....ehhh...de moeite. :icon_idea.gif:

Plaats reactie