Ajax Cape Town

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wat te doen met Ajax Cape Town?

Doorgaan; leuk zo'n troetelclubje in Zuid Afrika!
29
73%
Afkappen; nergens voor nodig!
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 40

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do jun 15, 2006 3:03 pm

Ertugral named the new Ajax coach

Bron: ajaxct.com

Ajax Cape Town have announced that former Kaizer Chiefs coach Muhsin Ertugral has signed a three-year contract with the team.

"We appointed Ertugral because he is a fully qualified coach with a UEFA certificate," club boss John Comitis told the Ajax official website.

He added: "Ertugral's football philosophy is similar to that of our mother club, Ajax Amsterdam - an attacking and attractive brand of football."

Comitis also revealed that the Turk has been given the green light to instill his football methodology from the Under-9s up to the senior team.

"The Ajax style of play has to be taught at a very young age so that the youngsters grow with it. Hence we want our juniors to learn it as well," said Comitis.

Meanwhile, Ajax PRO Shooz Mekuto is happy that the team has acquired the services of a top coach like Ertugral.

"Ertugral is the ideal coach to take us to greater heights," said Mekuto.

Ertugral had brief stints at Ismalia of Egypt, SV Mattersberg of Austria as well as at the PSL’s Santos.

Ajax Cape Town will resume training at the beginning of July and Ertugral's first task will be to assess the current Ajax squad.

-----------------------------------------------------------

Ertugral - I can't wait

Newly-appointed Ajax Cape Town coach Muhsin Ertugral cannot wait for the Castle Premiership season to resume so that he can get a chance to implement the 'Ajax philosophy' into the team.



Ertugral, who joined Ajax earlier this week, is currently putting structures in place for the implementation of the Ajax style.

"The Ajax system is familiar to the system I use, therefore it won't be difficult for me to implement it," Ertugral told the club's official website.

He added: "Ajax have a young team and youngsters learn very quickly so they will soon get used to the new system.

"It will take a while for them to adapt to it, but give them three to four months and they will master it."

The new Ajax mentor said he was lucky to have a player like Hans Vonk, who knows all about the Ajax style of play, having played for the mother club, Ajax Amsterdam, for a number of years.

"I also have players like Nathan Paulse, whom I believe is an underrated striker and who has so much potential," said Ertugral.

Meanwhile, Ertugral revealed that he will be sitting down with his Chairman John Comitis, and the Ajax players, to outline his plans for the new season.

"All the players will be given a fair chance. For now I'm not even thinking about off-loading any of them," Ertugral concluded.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do jun 15, 2006 3:15 pm

CV'tje op Wikipedia
Muhsin Ertugral was born 15 September 1959 in Turkey, and is an football coach. He speaks German and Turkish fluently.

Ertugral is most notable for coaching in Africa.

He picked up a number of trophies with South African team Kaizer Chiefs, including the African Cup Winners' Cup, being the only person to lead a South African team to this honour. He also coached Congo DR (Zaire), taking them to the African Cup of Nations in 1996, where they were eliminated in the quarterfinals. Ertugral was asked to be the technical director of Kaizer Chiefs but he preferred to stay on the coaching stage.

Ertugral was also asked to coach South Africa at the 2002 World Cup.

He has managed the following teams:

Bani Yas - United Arab Emirates
Kaizer Chiefs - South-Africa
Santos - South-Africa
Club Africain - Tunisia
SV Mattersburg - Austria
Ismaily - Egypte
Congo DR (Zaire)
He is now coaching Ajax Cape Town in South Africa.
Op het oog geen slechte dus.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » zo jul 02, 2006 9:50 am

Scott - 'The injury cost me dearly'

Bron: ajaxct.com

Ajax Cape Town midfielder Granwald Scott believes that the injury he sustained whilst undergoing trials in Holland may have cost him the chance of playing for mother club, Ajax Amsterdam.

Scott, together with fellow team-mates Stanton Lewis and Coburn Woodington, were invited by Ajax Amsterdam to undergo trials at the club in May.

"It's my dream to go and play overseas one day and when the chance to go for trials at Ajax came, I was very excited," Scott told the club's official website.

He added: "But I didn't know that luck would desert me when I needed it most. I got injured in my first training session with Ajax and I never recovered from that injury until now.

"The worst thing about my situation is that the Ajax technical team did not get the chance to see me in action and chances of me joining our mother team are very slim."

Scott, however, believes that Lewis and Woodington did enough to warrant a move overseas.

But he added that such move would depend entirely on the technical team.

"I have not given up hope of playing for Ajax Amsterdam yet and I believe that another will come my way in the future and I intend to grab that one with both hands," concluded Scott.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » zo jul 02, 2006 2:36 pm

Hoe oud is die Scott? Even oud als die andere twee jongens, wat dat waren toch nog jeugdspelers??
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 02, 2006 3:04 pm

Uit m'n hoofd is Lewis 19, Scott 18 en dat megatalent waar alleen JC de naam van weet 16.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » zo jul 02, 2006 4:56 pm

oké dankjewel.
Dan zou Scott dus ook nog altijd wel in de loop van dit seizoen op proef kunnen komen als. Zal in principe geen directe versterking voor Ajax 1 zijn.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » do jul 06, 2006 9:17 am

Ajax set to lose Lewis?

05/07/06

Ajax Cape Town are set to lose striker Stanton Lewis after the player was offered a four-year contract by mother club, Ajax Amsterdam.

Lewis was one of the revelations in the Ajax squad this past season and his impressive displays persuaded Ajax Amsterdam to ask him to join their reserve side.

The youngster went to Amsterdam in March for two weeks and played friendly games with their reserve side after which he was told to come back in June to take part in a tournament.

"They were impressed with me and they phoned me after I had returned home to offer me a four-year contract with their reserve side," Lewis told the Soccer Laduma publication.

He added: "I will sign with them, provided that Ajax Cape Town give me their blessing.

"My goal was to play overseas at age 18 and that's how old I am now. It's up to Ajax though to release me and let me fulfill my dream."

Lewis said he would have extended his contract with the 'Urban Warriors' if he had not received the Ajax Amsterdam offer.

Meanwhile, Ajax Cape Town CEO John Comitis has confirmed that Lewis might be leaving his team for Ajax Amsterdam.

"We obviously want to keep Stanton because he has great potential, but our mother club in Amsterdam also wants him," said Comitis.

"At the moment the deal is on ice, but the is a very good chance he will go if the outstanding details are sorted out," he added.
www.ajaxct.com

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 9:20 am

en als je hem over een paar jaar voor een paar miljoen weet te verkopen is de hele investering terugverdient en is het gezeik over ACT ook over.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do jul 06, 2006 1:31 pm

Of hij loopt weer gratis de deur uit, net zoals Pienaar......... ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 1:33 pm

als hij ons 3 landstitels bezorgt dan mag dat :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do jul 06, 2006 2:22 pm

Henk de Gier schreef:en als je hem over een paar jaar voor een paar miljoen weet te verkopen is de hele investering terugverdient en is het gezeik over ACT ook over.

En blijft men dus wel zeiken dat er weinig spelers vandaan komen en dat het niets oplevert......... :aai:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 06, 2006 2:57 pm

als hij 3 keer topscorer van Ajax wordt zeikt men echt niet meer dat het niks oplevert.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » di jul 11, 2006 7:13 pm

Ajax contracteert Stanton Lewis

Amsterdam, 11 juli 2006
Ajax heeft vandaag overeenstemming bereikt met de Zuid-Afrikaan Stanton Lewis. De aanvaller zal bij de selectie van Jong Ajax beginnen. Het contract met Lewis heeft een looptijd van vier jaar.

De 18-jarige Lewis speelde tot voor kort bij Ajax Cape Town, de Zuid-Afrikaanse dochter van Ajax. De aanvaller was 14 jaar toen hij de overstap maakte van Orlando Pirates naar Ajax Cape Town, waar hij het afgelopen seizoen onderdeel uitmaakte van het eerste elftal.
In juni van dit jaar speelde Stanton Lewis tijdens een stageperiode al mee met Jong Ajax in het Copa Amsterdam Toernooi.

www.ajax.nl

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Daily Blind » vr jun 19, 2009 10:59 am

www.kickoff.com schreef:Ajax in talks with Vieri
Posted: 2009-06-18 10:20

Ajax Cape Town have joined the race to sign Christian Vieri, who was once the most expensive player in the world.

The Italian striker was last month offered to Moroka Swallows following the expiry of his contract with Atalanta in Serie A, but nothing came of the move.

But according to sources at Ajax, negotiations between the Cape side and Vieri are ongoing, though club CEO George Comitis is refusing to comment.

KickOff.com understands that before making a move for Vieri, Ajax tried to sign former Ajax Amsterdam midfielder Clarence Seedorf.

Now at AC Milan, Seedorf was keen to join Ajax Cape Town, but the three-time Uefa Champions League winner wants to play in Europe for two more seasons before contemplating a move to South Africa.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax Cape Town

Bericht door joey » vr jun 19, 2009 11:13 am

Bedoelen ze niet Stefano Seedorf of een van de broertjes van Clarence? :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax Cape Town

Bericht door peter » vr jun 19, 2009 1:44 pm

Vieri is een parodie op een voetballer geworden.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Demosthenes » do nov 07, 2013 12:44 am

Vreemde zaak, ik zoek Ajax Cape Town en zit ineens bij "De Ajax F/E/D", er is op AT geen aparte rubriek voor, neem ik maar aan.

Serero, hij was zestien of zeventien en hij deed mee op het Copa-toernooi (toernooi voor onder 20), toen nog bij Blauw-Wit (veel gezelliger dan nu) en speelde met tien anderen (logisch, het is een elftal), o.a. met Daylon Claassen en een prima rechtsbuiten, een jongen met een Pakistaanse achtergrond. Nog nooit zulk goed, aansprekend, verrassend jeugdvoetbal gezien, de pass van Serero vandaag (makkie, toen, trouwens ook tegen Vitesse zet hij twee keer een speler alleen voor de keeper, weet niet of dat in de samenvatting zat, hoop het wel), dat zag je iedere wedstrijd een paar keer, maar toen kwamen er geen goedgekeurde doelpunten uit, Zuid-Afrikanen houden meer van voetbal dan van scoren? In ieder geval keurde de scheidsrechter ze gewoon af, want mocht Cape Town winnen (of gelijkspelen tegen Juventus), dan zat Ajax niet in de finale, dus drie keer werd een doelpunt "op eigen wijze gewaardeerd". Ajax in de finale, de volgende dag 1000 toeschouwers extra.

Moest er vandaag weer aan denken en ik ben blij voor Serero, hij verdient nu goed voor de hele familie, zal geen plezier beleven aan het voetbal, maar mag deze zomer gratis weg (misschien al deze winter) en kan dan weer gaan voetballen met hakjes, balletje links, rechts enz. Serero past niet in het huidige Ajax, hij hoort niet bij de "grote rondo", jammer dat Ajax niet aanvalt met vleugelspelers, maar het is niet anders. Moest ook denken aan 1980 en Cerezo Tininho, het mini-wk in Uruguay. Mijn vrouw had een ernstig ongeluk gehad, mocht gelukkig het ziekenhuis uit en thuis verder herstellen en ik zat naar het mini-wk te kijken, zij ook en zij genoot, net als ik, van Brazilië, van het spel, van de "hakjes-van-Cerezo", ik heb geen idee welk land de titel in de wacht heeft gesleept en ik snap dat volgens de "nieuwe waarheid" dat het enige is dat telt (We zijn drie keer kampioen geworden), maar ik heb de beelden nog wel op mijn netvlies staan (mijn vrouw trouwens ook), wat een mooi voetbal.

Waarom ik dit schrijf? Ik las op AS (denk ik) dat Ajax (lees de voetballers o.l.v. Overmars of Van der Sar) overweegt te stoppen met Ajax Cape Town. Mijn idee: per vandaag stoppen (als met terugwerkende kracht niet lukt), want ik heb vijf of zes keer jeugdteams van Ajax Cape Town gezien (in Nederland) en al die teams spelen aanvallend, met buitenspelers die een actie durven maken (vorig jaar of twee jaar geleden, een linksbuiten, 15 jaar: zo goed), dat past totaal niet bij het huidige Ajax. De spelwijze zo aanpassen dat in Zuid-Afrika ook de grote rondo wordt gespeeld (gebeurt dat de laatste twee jaar?) is zo onnatuurlijk voor die jonge spelers, moet Ajax niet willen. Stop maar, het gaat niet om de schoonheid en beleving van het spel, maar om de punten, hoe die ook worden vergaard.

Ja, ik weet dat Ajax in 2013 totaal anders is.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Lionel » do nov 07, 2013 8:49 am

Niet genoten van de goal, Demo?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door wimpey » do nov 07, 2013 8:56 am

Demosthenes schreef: de "nieuwe waarheid"
De nieuwe waarheid is dat Ajacieden geen acties mogen maken.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Yopi » do nov 07, 2013 9:39 am

Demosthenes schreef:Vreemde zaak, ik zoek Ajax Cape Town en zit ineens bij "De Ajax F/E/D", er is op AT geen aparte rubriek voor, neem ik maar aan.

Serero, hij was zestien of zeventien en hij deed mee op het Copa-toernooi (toernooi voor onder 20), toen nog bij Blauw-Wit (veel gezelliger dan nu) en speelde met tien anderen (logisch, het is een elftal), o.a. met Daylon Claassen en een prima rechtsbuiten, een jongen met een Pakistaanse achtergrond. Nog nooit zulk goed, aansprekend, verrassend jeugdvoetbal gezien, de pass van Serero vandaag (makkie, toen, trouwens ook tegen Vitesse zet hij twee keer een speler alleen voor de keeper, weet niet of dat in de samenvatting zat, hoop het wel), dat zag je iedere wedstrijd een paar keer, maar toen kwamen er geen goedgekeurde doelpunten uit, Zuid-Afrikanen houden meer van voetbal dan van scoren? In ieder geval keurde de scheidsrechter ze gewoon af, want mocht Cape Town winnen (of gelijkspelen tegen Juventus), dan zat Ajax niet in de finale, dus drie keer werd een doelpunt "op eigen wijze gewaardeerd". Ajax in de finale, de volgende dag 1000 toeschouwers extra.

Moest er vandaag weer aan denken en ik ben blij voor Serero, hij verdient nu goed voor de hele familie, zal geen plezier beleven aan het voetbal, maar mag deze zomer gratis weg (misschien al deze winter) en kan dan weer gaan voetballen met hakjes, balletje links, rechts enz. Serero past niet in het huidige Ajax, hij hoort niet bij de "grote rondo", jammer dat Ajax niet aanvalt met vleugelspelers, maar het is niet anders. Moest ook denken aan 1980 en Cerezo Tininho, het mini-wk in Uruguay. Mijn vrouw had een ernstig ongeluk gehad, mocht gelukkig het ziekenhuis uit en thuis verder herstellen en ik zat naar het mini-wk te kijken, zij ook en zij genoot, net als ik, van Brazilië, van het spel, van de "hakjes-van-Cerezo", ik heb geen idee welk land de titel in de wacht heeft gesleept en ik snap dat volgens de "nieuwe waarheid" dat het enige is dat telt (We zijn drie keer kampioen geworden), maar ik heb de beelden nog wel op mijn netvlies staan (mijn vrouw trouwens ook), wat een mooi voetbal.

Waarom ik dit schrijf? Ik las op AS (denk ik) dat Ajax (lees de voetballers o.l.v. Overmars of Van der Sar) overweegt te stoppen met Ajax Cape Town. Mijn idee: per vandaag stoppen (als met terugwerkende kracht niet lukt), want ik heb vijf of zes keer jeugdteams van Ajax Cape Town gezien (in Nederland) en al die teams spelen aanvallend, met buitenspelers die een actie durven maken (vorig jaar of twee jaar geleden, een linksbuiten, 15 jaar: zo goed), dat past totaal niet bij het huidige Ajax. De spelwijze zo aanpassen dat in Zuid-Afrika ook de grote rondo wordt gespeeld (gebeurt dat de laatste twee jaar?) is zo onnatuurlijk voor die jonge spelers, moet Ajax niet willen. Stop maar, het gaat niet om de schoonheid en beleving van het spel, maar om de punten, hoe die ook worden vergaard.

Ja, ik weet dat Ajax in 2013 totaal anders is.
Als het aan Ajax ligt, waarom schitteren die jongens dan niet ergens anders?

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door wimpey » do nov 07, 2013 9:58 am

Yopi schreef: Als het aan Ajax ligt, waarom schitteren die jongens dan niet ergens anders?
Misschien heeft Demo er wat minder kijk op dan hij zelf denkt te hebben?
De Boer niet blij: 'Verwacht meer van hem'
Ajax Life
KRITISCH - Frank de Boer is niet tevreden over het optreden van Thulani Serero woensdagavond. De Zuid-Afrikaan leed veel balverlies en dat viel bij de Ajax-trainer niet in goede aarde.

'Thulani had goede momenten, maar ook slordige. Ik moet ook zeggen dat het veld wat vettiger was dan normaal. Lichtvoetige jongens, zoals hij, hebben dan een beetje problemen. Hij speelde een beetje on-Serero’s en maakte fouten op momenten dat hij die juist niet mag maken', vertelt De Boer aan Ajax Life.

De coach vervolgt: 'Thulani heeft hiervoor ook al veel linkshalf gespeeld. Juist ook met Boilesen die daar goed in is. Het moet gewoon beter. Ik verwacht meer van hem in dit soort wedstrijden.'
Maar goed, dat is De Boer. Die begrijpt er sowieso geen kloten van.
Laatst gewijzigd door wimpey op do nov 07, 2013 10:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Yopi » do nov 07, 2013 10:04 am

Daylon Claasen gold een jaar of wat terug als het grootste talent van ACT. Ik zag hem op een jeugd-WK (?), hij kon niet mee. Fysiek zwak en zijn handelingssnelheid was ook te laag.

Ik vind Ajax CT een sympathiek project. Van mij mogen ze het aanhouden. Voor de PR dan, want er komt amper wat uit.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Alexander » do nov 07, 2013 10:25 am

Voor PR is het inderdaad goed. Ajax brengt de arme mensen in ZAF wat verder. Positief. Qua spelers is het niet veel soeps. Serero is de beste die er is uitgekomen de afgelopen jaren. Dat zegt genoeg.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door wimpey » do nov 07, 2013 10:47 am

Yopi schreef:Daylon Claasen gold een jaar of wat terug als het grootste talent van ACT. Ik zag hem op een jeugd-WK (?), hij kon niet mee. Fysiek zwak en zijn handelingssnelheid was ook te laag.
Kwaliteit dus. Steven Pienaar was in een sterk Ajax van begin deze eeuw een van de beteren. Serero speelt in z'n 3e Ajax-jaar nog steeds als een pupil.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Yopi » do nov 07, 2013 11:39 am

Precies.

Ben het niet eens met wat Demo suggereert. Bij Ajax zitten ze juist te springen om creatieve spelers. Kijk maar naar de kansen die Fischer krijgt, kijk maar naar het krediet dat Serero heeft.

Het niveau van het voetbal in Zuid-Afrika is ontzettend laag. Daar heeft Ajax zich op verkeken.

Plaats reactie