Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

De opvolger van Van t Schip

Schip zelf
1
8%
Erik Ten Hag (Man utd, nog steeds)
2
15%
Dave Vos (Jong Ajax, nog steeds)
1
8%
Ron Jans (Twente, nog steeds)
1
8%
Ronald Koeman (Oranje, nog steeds)
1
8%
Pascal Jansen (AZ, nog steeds)
1
8%
Kasper Hjulmand (bondscoach Denemarken nog steeds)
0
Geen stemmen
Philip Cocu (Vitesse)
0
Geen stemmen
Gio van Bronckhorst (Rangers)
0
Geen stemmen
Marcello Gallardo (Al Ittigad, nog steeds)
0
Geen stemmen
Julien Loptegui (Sevilla)
0
Geen stemmen
Ralph Hasenhuttl (Southampton)
0
Geen stemmen
Jorge Sampaoili (Flamemgo)
0
Geen stemmen
Oliver Glasner (Eintract Frankfurt)
0
Geen stemmen
Hansi Flick (Duits elftal)
0
Geen stemmen
Rudi García (Napoli)
0
Geen stemmen
Jesse March (Leeds)
0
Geen stemmen
Lucien Favre (Nice)
0
Geen stemmen
Bo Svensson (Mainz)
0
Geen stemmen
Shota Arveladze (Hull)
0
Geen stemmen
Kjetil Knutsen (Bodo, nog steeds)
5
38%
Een andere Nederlandse trainer
1
8%
Een andere buitenlandse trainer
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 13

Andriy Demchenko
Berichten: 5007
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Andriy Demchenko » do dec 28, 2023 9:01 pm

''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5007
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Andriy Demchenko » ma jan 01, 2024 10:58 pm

''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Historicus
Berichten: 3362
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Historicus » ma jan 01, 2024 11:18 pm

Best raar, toch? Want hij kon vorig seizoen Schreuder opvolgen en haakte af vanwege een paniekaanval snachts.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door zeux » ma jan 01, 2024 11:57 pm

Neeeeeee!

Wat een klotevoetbal in zijn laatste jaren…
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5352
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door columbus » di jan 02, 2024 10:57 am

Hmm, het zou wel lekker passen in de idee en fantasieloze directie (althans wat er nog is). Qua resultaat was de Boer wel goed maar het spel was heel erg behoudend en jaren 90.

Ik denk dat de Boer op de een of andere manier een hele goede jeugdtrainer zou zijn

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58888
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door 999 » di jan 02, 2024 11:29 am

Misschien heeft de b.v. AJAX ( en de supporters ) dat effe nodig ( zeker als blijkt dat we gaan inleveren op al die aankopen van Mislintat ) : Effe een jaar 0f 1 - 3 pootjes weer op de grond, misschien wel met wat degelijker ( saaier ) voetbal , maar wel een reële kans op prijzenpakken ( de titel ) om daarna ( weer ) iets meer gecalculeerde risico ( of hoe je dat ook wil noemen) te gaan nemen.

Niet dat het van mij moet, maar als het niet anders kan kwa trainer ...

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jan 02, 2024 12:42 pm

Historicus schreef:
Best raar, toch? Want hij kon vorig seizoen Schreuder opvolgen en haakte af vanwege een paniekaanval snachts.
Neenee, die paniekaanval kregen wij juist van de mogelijkheid dat hij Schreuder zou opvolgen.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door GangstaRiB » di jan 02, 2024 3:31 pm

columbus schreef:
di jan 02, 2024 10:57 am
Hmm, het zou wel lekker passen in de idee en fantasieloze directie (althans wat er nog is). Qua resultaat was de Boer wel goed maar het spel was heel erg behoudend en jaren 90.
De voetbalwereld evolueert constant. Trainers als FdB niet. Ik schaar hem in het rijtje Van Bronckhorst, Cocu, Van den Brom etc etc.

Ajax heeft iemand nodig zoals EtH, De Zerbi.. vakidoten die ervoor hebben moeten werken en zich helemaal overgeven aan de baan.

Andriy Demchenko
Berichten: 5007
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Andriy Demchenko » di jan 02, 2024 5:17 pm

999 schreef:
di jan 02, 2024 11:29 am
Misschien heeft de b.v. AJAX ( en de supporters ) dat effe nodig ( zeker als blijkt dat we gaan inleveren op al die aankopen van Mislintat ) : Effe een jaar 0f 1 - 3 pootjes weer op de grond, misschien wel met wat degelijker ( saaier ) voetbal , maar wel een reële kans op prijzenpakken ( de titel ) om daarna ( weer ) iets meer gecalculeerde risico ( of hoe je dat ook wil noemen) te gaan nemen.

Niet dat het van mij moet, maar als het niet anders kan kwa trainer ...
Nou onder de combi Schreuder en Heitinga haalde we 69 punten. Onder De Boer haalden we in die jaren 71,73,73 en 76 en 71 punten. Dat is in puntenaantal ook maar marginaal beter dan wat we vorig seizoen kregen laat staan dat het qua spel en prestaties in Europa vaak genoeg even dramatisch was met uitschakelingen tegen clubs als Molde, Steaua etc. en het spel ook niet over naar huis te schrijven. Er wordt vergeten dat in die tijd alle clubs (PSV, Feyenoord, AZ) op hun gat lagen en we alsnog achtervolgingen nodig hadden.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Marillion » di jan 02, 2024 6:55 pm

Inderdaad. De opluchting was bij ons toen groot maar feitelijk waren we in meer dan één seizoen toen ook wel kampioen van de armoede. Er was geen hele sterke concurrent.

Dat kan natuurlijk weer gebeuren. Ook de concurrentie kan weer inzakken. Maar als de tegenstanders wel goed presteren dan gaan we het echt niet redden met een coach die niet met de moderne ontwikkelingen van het voetbal mee is gegaan.

Hij moet het overigens zelf ook echt niet willen. Zijn erfenis is nu nog vier kampioenschappen bij Ajax.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58888
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door 999 » di jan 02, 2024 7:12 pm

Andriy Demchenko schreef:
di jan 02, 2024 5:17 pm
999 schreef:
di jan 02, 2024 11:29 am
Misschien heeft de b.v. AJAX ( en de supporters ) dat effe nodig ( zeker als blijkt dat we gaan inleveren op al die aankopen van Mislintat ) : Effe een jaar 0f 1 - 3 pootjes weer op de grond, misschien wel met wat degelijker ( saaier ) voetbal , maar wel een reële kans op prijzenpakken ( de titel ) om daarna ( weer ) iets meer gecalculeerde risico ( of hoe je dat ook wil noemen) te gaan nemen.

Niet dat het van mij moet, maar als het niet anders kan kwa trainer ...
Nou onder de combi Schreuder en Heitinga haalde we 69 punten. Onder De Boer haalden we in die jaren 71,73,73 en 76 en 71 punten. Dat is in puntenaantal ook maar marginaal beter dan wat we vorig seizoen kregen laat staan dat het qua spel en prestaties in Europa vaak genoeg even dramatisch was met uitschakelingen tegen clubs als Molde, Steaua etc. en het spel ook niet over naar huis te schrijven. Er wordt vergeten dat in die tijd alle clubs (PSV, Feyenoord, AZ) op hun gat lagen en we alsnog achtervolgingen nodig hadden.
Zeker, de Boer is ook niet mijn favoriet.Al had de Boer nu ook weer niet zo'n geweldige selecties.En het gezeik over het " spel " begon eigenlijk pas nadat ie vertrokken was en de kampioenschappen uit bleven :smallgrin.gif: .. Maar goed. Ik kijk naar dat lijstje en dan denk ik dat van al die trainers die nu bij hun buitenlandse clubs zitten niet ( NU) naar AJAX willen komen, en die ene ( Arveladze ) is mijn inziens ook een veels te grote gok.Van de namen die dan overblijven wordt ik ook niet vrolijk van. Hebben we het niet eens over de " grote " namen die zowiezo nooit gaan komen.

Dus herhaal ik het : Niet dat het van mij moet, maar als het niet anders kan kwa trainer ...

Had AJAX gewoon in de laatste 2 jaar niet zo'n achterlijk transferbeleid gevoerd, dan zou het natuurlijk w.b. trainers die ons zouden willen trainer er heel anders uit hebben gezien.

Maar wie had jij in gedachte ?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Jinne » wo jan 03, 2024 8:08 am

Ik zag dat Bodo een nieuwe hoofdtrainer heeft gehaald van Tromso. De nummer 3 van afgelopen seizoen. Al hebben ze hem in eerste instantie als assistent gehaald.

Ook als Knutsen niet naar ons gaat interessant om te zien of ie elders zijn kunstje ook kan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door peter » wo jan 03, 2024 9:46 am

GangstaRiB schreef:
di jan 02, 2024 3:31 pm
columbus schreef:
di jan 02, 2024 10:57 am
Hmm, het zou wel lekker passen in de idee en fantasieloze directie (althans wat er nog is). Qua resultaat was de Boer wel goed maar het spel was heel erg behoudend en jaren 90.
De voetbalwereld evolueert constant. Trainers als FdB niet. Ik schaar hem in het rijtje Van Bronckhorst, Cocu, Van den Brom etc etc.

Ajax heeft iemand nodig zoals EtH, De Zerbi.. vakidoten die ervoor hebben moeten werken en zich helemaal overgeven aan de baan.
Helemaal mee eens, maar ik ben bang dat met de vijfde colonne er nooit zo'n trainer meer gaat komen. Met Lowie als adviseur en Blind en van Praag als commissaris zou het mij erg verbazen als er nu opeens heel erg out of the box gedacht wordt. Je moet als directeur nu maar durven om een spannende keuze te maken.
Ik laat me graag verrassen, maar wie gaat er nu over het trainerschap? En is die persoon mans genoeg om dan zo'n Knudsen te contracteren? Toen we er nog wat beter voor stonden kozen "we" voor Steijn. En toen "we" op zoek moesten naar interimmer kwamen we uit bij van 't Schip.
Nu is er een muur omheen getimmerd met vrijblijvende/voorschrijvende adviseurs en dan zou het opeens heel tropisch worden? Het zou mij verbazen.

Frank de Boer is natuurlijk geen wondertrainer, maar in het rijtje Steijn, van 't Schip/Valkanis, zet ik hem echt nog wel op één.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door GangstaRiB » wo jan 03, 2024 11:09 am

Schip en Boer zijn wat mij betreft een pot nat.

Dat LvG boven de partijen hangt lijkt me ook niet heel wenselijk. De man is een top trainer geweest, maar kon uiteindelijk niet bijblijven met de nieuwere generaties, wat helemaal niet gek is natuurlijk. Dus in hoeverre kan LvG nieuw talent goed inschatten? Zelfde geldt voor Blind, heeft hij wel die out-of-the-box mentaliteit?

Maar als ik de succesvolle Ajax trainers analyseer, dan zijn het allemaal vrij dwarse persoonlijkheden geweest. Michels, Cruijff, LvG en ETH. Die 'kwamen, zagen en overwonnen' en hadden schijt aan de rest van de organisatie als die zich roerde. Maar wel stuk voor stuk vernieuwers en control-freaks.

Good luck om de volgende te vinden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Marillion » wo jan 03, 2024 3:05 pm

Ja, gaat een moeilijke opgave worden. Voorlopig zien we sinds de entree van Louis va Gaal vooral de namen die we allemaal al konden invullen. Grote vraag is, komt de nieuwe trainer uit die hoek of komt Alex Kroes met een kandidaat?

Met een echt goede trainer kan het best snel weer goed gaan. Maar met een nieuwe slechte keuze gaat deze periode nog vee langer duren. En eerlijk gezegd, ik zou geen geschikte én haalbare kandidaat kunnen noemen waarbij ik op voorhand echt veel vertrouwen zou hebben. Al komt dat voor een belangrijk deel ook doordat ik simpelweg de markt niet ken.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5007
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Andriy Demchenko » do jan 04, 2024 2:47 am

GangstaRiB schreef:
wo jan 03, 2024 11:09 am
Schip en Boer zijn wat mij betreft een pot nat.

Dat LvG boven de partijen hangt lijkt me ook niet heel wenselijk. De man is een top trainer geweest, maar kon uiteindelijk niet bijblijven met de nieuwere generaties, wat helemaal niet gek is natuurlijk. Dus in hoeverre kan LvG nieuw talent goed inschatten? Zelfde geldt voor Blind, heeft hij wel die out-of-the-box mentaliteit?

Maar als ik de succesvolle Ajax trainers analyseer, dan zijn het allemaal vrij dwarse persoonlijkheden geweest. Michels, Cruijff, LvG en ETH. Die 'kwamen, zagen en overwonnen' en hadden schijt aan de rest van de organisatie als die zich roerde. Maar wel stuk voor stuk vernieuwers en control-freaks.

Good luck om de volgende te vinden.
Ik wil Bosz daar nog aan toevoegen, 83 punten en EL finale. Raakte bij start wat punten kwijt doordat hij spelers laat kreeg maar bleek ook tegendraads genoeg. Al werkte dat later tegen hem.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5007
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Andriy Demchenko » do jan 04, 2024 2:49 am

Marillion schreef:
wo jan 03, 2024 3:05 pm
Ja, gaat een moeilijke opgave worden. Voorlopig zien we sinds de entree van Louis va Gaal vooral de namen die we allemaal al konden invullen. Grote vraag is, komt de nieuwe trainer uit die hoek of komt Alex Kroes met een kandidaat?

Met een echt goede trainer kan het best snel weer goed gaan. Maar met een nieuwe slechte keuze gaat deze periode nog vee langer duren. En eerlijk gezegd, ik zou geen geschikte én haalbare kandidaat kunnen noemen waarbij ik op voorhand echt veel vertrouwen zou hebben. Al komt dat voor een belangrijk deel ook doordat ik simpelweg de markt niet ken.
Onze AD heeft grote schoenen aangetrokken aangaande die nieuwe trainer maar ik ben er heel sceptisch over.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Jinne » vr jan 05, 2024 7:44 am

Zit er in de SEG stal nog wat interessants buiten de 2 trainers in Manchester?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12867
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Liberty » di jan 09, 2024 12:55 pm

Niet dat de discussie niet interessant is ofzo, maar volgens mij kunnen beide partijen het over één ding eens zijn: Cruijff wordt niet de opvolger van Van 't Schip.
Tijd voor iets nieuws.

Andriy Demchenko
Berichten: 5007
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Andriy Demchenko » di jan 09, 2024 2:55 pm

Liberty schreef:
di jan 09, 2024 12:55 pm
Niet dat de discussie niet interessant is ofzo, maar volgens mij kunnen beide partijen het over één ding eens zijn: Cruijff wordt niet de opvolger van Van 't Schip.
Je weet nooit of Jordi er straks toch nog zin in heeft. :hypocrite.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Duke » wo jan 10, 2024 9:49 am

Zo, even wat opgeruimd. Hier verder over de opvolger van Van 't Schip graag. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door WP_Legend » di jan 16, 2024 3:01 pm

Mourinho is vrij... Goede relatie met LvG...

De Dominee
Berichten: 5857
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door De Dominee » wo jan 17, 2024 4:15 pm

Pascal Jansen is helaas beschikbaar. LVG, Kroes en Beuker kennen hem uit Alkmaar.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18456
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » wo jan 17, 2024 4:36 pm

Frank de Boer ook.

De Dominee
Berichten: 5857
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door De Dominee » wo jan 17, 2024 4:47 pm

Kroes en Beuker hebben geen connectie met FdB. :confused.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie