Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47295
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » do apr 18, 2024 1:19 pm

Monkey Tonk schreef:
wo apr 17, 2024 11:12 pm
In ieder geval liggen de twee weergaloze dames er bij Ajax helaas uit. Maar gelukkig is er de wet die voorschrijft dat daar twee anderen voor in de plaats moeten komen. Dus Dortmund kan de borsten natmaken. Komt helemaal goed.

De CL gaat verder met dezelfde vaste klanten. Bayern, Real. Daar had Ajax bij kunnen zijn met een beter beleid. Maar Ajax mag weer van voren af aan beginnen. Stuntelclub aan de bestuurderskant.

De patatgeneratie heeft er niet veel trek in om het gekapseisde schip weer tot vlaggeschip te maken. Had Leo het misschien toch goed gezien. Ze zitten liever bij praatprogrammas.

Ter achtergrond. Vandaag in de beroemde T:
DEN HAAG - Ambtenaren op het ministerie van Binnenlandse Zaken hebben bewust de term ’moeder’ door ’ouder uit wie kind geboren is’ vervangen in wetgeving. Minister Hugo de Jonge sprak na de ophef daarover van een ’fout’, maar uit vrijgegeven stukken blijkt het zorgvuldig te zijn doorgevoerd. Daar was De Jonge zelf ook pissig over: „Ik sta voor lul.”
Go woke, go broke. Diversiteit gaat niet om gelijke kansen. De gelijkheid die diversiteit voorstaat heeft zijn wortels in het absolute ontkennen van fundamentele en natuurlijke verschillen. Op nationaal gebied, op sexueel gebied, het moet allemaal een identiteitsloze prak worden. Of het volk dat nu wil of niet. Erger nog, het volk wordt hierover keihard voorgelogen...
En wat heeft dat te maken met het handelen met voorkennis van Alex Kroes?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18488
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » do apr 18, 2024 2:03 pm

Kroes is een transgender. :biggrin.gif: :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47295
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » vr apr 19, 2024 8:46 am

Het is saai bij Ajax :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53558
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door LucaS » vr apr 19, 2024 8:55 am

Nou is er flink wanbeleid bij onze club, maar om daarbij te wijzen naar Dortmund is onzin natuurlijk. De Nlse competitie is shit en Ajax zal haar beste spelers nooit jarenlang vast kunnen houden. Een heel andere situatie
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 18488
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » vr apr 19, 2024 9:03 am

Precies, die vergelijking slaat nergens op.
De CL gaat verder met dezelfde vaste klanten. Bayern, Real. Daar had Ajax bij kunnen zijn met een beter beleid.
Het kan een enkele keer, maar structureel meedoen met zulke clubs is een illusie. Op het moment dat we een keer leuk meedoen in Europa, worden we meteen leeggehaald.

Het zegt genoeg dat spelers als Alvarez en Kudus per se naar West Ham United willen. Middelmatige club, grote competitie, vet salaris.

Lionel
Berichten: 47295
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » vr apr 19, 2024 10:23 am

Maar ook Dortmund is geen structurele topclub. Staan vijfde in de competitie en hebben over de loting niks te klagen gehad vooralsnog. PSV en daarna Atletico. Dan kunnen ze een keer de halve finale halen.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5872
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door De Dominee » vr apr 19, 2024 11:08 am

Misschien toch tijd voor een Sjeik. Krijg je een PSG idee. Sterke selectie in een matige competitie.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Cluijffert » vr apr 19, 2024 11:43 am

Ajax is al decennia veruit de rijkste club van Nederland. Zolang de Amsterdamse incompetentie, eigenbelang en zelfbevlekking de norm is binnen Ajax, loopt al dat geld weg in het putje zonder resultaat.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » vr apr 19, 2024 11:44 am

De Dominee schreef:
vr apr 19, 2024 11:08 am
Misschien toch tijd voor een Sjeik. Krijg je een PSG idee. Sterke selectie in een matige competitie.
Met de huidige structuur zou dat natuurlijk niet zomaar mogelijk zijn. Maar als deze situatie op dit moment concreet zou zijn denk ik dat heel veel mensen bereid zouden zijn om 'm met beide handen aan te pakken.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47295
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » vr apr 19, 2024 12:01 pm

Cluijffert schreef:
vr apr 19, 2024 11:43 am
Ajax is al decennia veruit de rijkste club van Nederland. Zolang de Amsterdamse incompetentie, eigenbelang en zelfbevlekking de norm is binnen Ajax, loopt al dat geld weg in het putje zonder resultaat.
Het scheelt natuurlijk wel of je 50 mio kunt uitgeven of 500 mio per jaar. Ook aan salarissen.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5872
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door De Dominee » vr apr 19, 2024 12:04 pm

Marillion schreef:
vr apr 19, 2024 11:44 am
De Dominee schreef:
vr apr 19, 2024 11:08 am
Misschien toch tijd voor een Sjeik. Krijg je een PSG idee. Sterke selectie in een matige competitie.
Met de huidige structuur zou dat natuurlijk niet zomaar mogelijk zijn.
Mooie reden om het wel te doen. Meteen van die idiote structuur af.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » vr apr 19, 2024 12:08 pm

Ja, dat zou een prioriteit moeten zijn inderdaad. De huidige structuur is een garantie voor verschillende kampen en culturen die iedere keer weer een gelegenheid aangrijpen om zichzelf te profileren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 21, 2024 2:00 pm

Te makkelijk opzij geschoven door Ajax, en niet door mensen met Ajax-DNA

Simon Tahamata baalt nog altijd van zijn vertrek bij Ajax, maar herkennen deed hij de club al niet meer. De voormalig jeugdtrainer hoopt dat de geschorste algemeen directeur Alex Kroes daar alsnog verandering in kan brengen.

"Om eerlijk te zijn mis ik de club niet. Ik mis wel de vrijwilligers die er werken, de mensen van het restaurant. Die mis ik eigenlijk het meest", begint Tahamata in gesprek met SBS. "Het is niet meer de club waar ik begonnen ben. Wij worden te gemakkelijk opzijgeschoven. En niet door mensen met Ajax-DNA. Het doet wel pijn. Ik ben weggegaan omdat ik niet wil dat de club mijn toekomst vastlegt. Dat bepaal ik zelf wel."

Tahamata kon alleen voor minder uren bij Ajax blijven, waarna hij besloot aan de slag te gaan bij een voetbalschool in Berlijn. Hij weerspreekt echter dat voormalig Chief Sports Officer Maurits Hendriks degene is die hem naar de uitgang duwde. "In het begin kreeg ik twintig uurtjes, Maurits heeft dat eigenlijk teruggedraaid. Hij heeft met veertig uurtjes gegeven. Dat is toch goed."

"Maar daarna, eind februari, hebben we een gesprek gehad. Ga ik met pensioen? Ga ik minder uren maken? Als ze dat beginnen te zeggen, dan bepaal ik zelf wel wanneer ik met pensioen ga", vervolgt Tahamata. "Normaal gesproken draaide ik veertig uur, maar ik werkte er vijftig. Die tien extra uurtjes worden ook niet betaald hè."

Tahamata hoopt dat Ajax-DNA kan terugkeren binnen de club. Daar zou Alex Kroes voor kunnen zorgen. "Hij moet gewoon terugkomen", stelt de clubicoon. "Ze hebben het over die aandelen, maar dat zegt dat hij een Ajacied is." Of de deur ook weer openstaat voor de 67-jarige Tahamata als Kroes terugkeert, weet hij niet. "Ik denk dat ze mij te oud vinden."

Tahamata blijft wel bij zijn punt dat clubmensen nodig zijn. "Ik wil niet zeggen dat wij het hebben uitgevonden. Maar wij willen altijd de beste zijn. Dat heeft niets met kapsones te maken, want heel veel mensen waren blij toen wij achttiende stonden. Mogen wij kapsones hebben? Wij hebben drie sterren op ons shirt."
Wat er met Ajax gebeurd is in de laatste twee jaar is eigenlijk onvoorstelbaar. Het grappige met dit soort artikelen is dat namen bewust omzeild worden. Er wordt alleen vermeld wie het niet was.... 'Mensen zonder Ajax-DNA' blijven steevast buiten schot, in tegenstelling tot mensen met Ajax-DNA. Het was dus iemand die 20 uur aan kosten wilde besparen op Tahamata. :excited.gif: Dezelfde die vorige zomer, toen iedereen halsreikend uitkeek naar versterkingen, besloot dat er eerst verkocht moest worden? In ieder geval niet iemand die groot denkt.

Komt Ajax er nog bovenop? Ik denk het niet.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Lionel
Berichten: 47295
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » ma apr 22, 2024 6:52 pm

Hoe functioneerde de beste man?
IK GELOOF!!!!!!

Marcel
Berichten: 763
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marcel » di apr 23, 2024 9:23 am

De beste man is 67, tijd voor pensioen in de meeste gevallen. Toch niet zo gek dat daar dan over gesproken wordt?
"Ik bepaal zelf wel wanneer ik met pensioen ga"... ja en nee, de club moet ook nog wel verder willen he.
Kan me enigszins voorstellen dat men wil verjongen in het trainersgilde bijvoorbeeld en dan is dit wel een goed moment.
Lullig voor Tahamata, maar Ajax is een professionele voetbalclub (althans... dat is wat ze graag willen dat wij geloven), dus ja... time to move on.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » di apr 23, 2024 12:01 pm

Dit is inderdaad niet per definitie heel gek.

Al kan ik me wel voorstellen dat je iemand die zo fit en gedreven is toch wel op één of andere manier betrokken wil houden. Ajax DNA is niet zaligmakend maar dat er hier en daar oud spelers in je organisatie zitten die ook echt een positieve bijdrage leveren is wel een pre.

Beoordelen welke jeugdtrainers het nou goed doen en welke niet is lastig. Als ik Tahamata met jonge spelers bezig zie raak ik er wel enthousiast van. Maar ik weet niet of hij ook de beste trainer is voor die jongens.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mano » di apr 23, 2024 12:35 pm

blablablabla blablablabla blablablabla blablablabla blablablabla blablablabla blablablabla AJAX DNA blablablabla blablablabla blablablabla blablablabla blablablabla blablablabla AJAX DNA blablablabla blablablabla blablablabla blablablabla

dan weet je dat er geen echte argumenten zijn.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » di apr 23, 2024 12:46 pm

Je ziet in ieder geval dat er veel ruis op de lijn zit. Eerder is het toch vooral gebracht als een besluit van Hendriks. Dat past ook wel in het plaatje dat bestond. Hendriks is de man van de harde beslissingen en de hockeyer zonder Ajax verleden. Tahamata geeft nu aan dat dit gewoon niet juist is.

Er zit natuurlijk ook emotie op. Tahamata is gek van het spelletje. Is ook echt nog superfit. Die wil natuurlijk helemaal niet met pensioen maar in plaats daarvan veel liever actief blijven. Leeftijd zegt mij niet zoveel. Dus als iemand goed functioneert en door wil, waarom niet?

De andere kant van het verhaal is dat het feit dat hij graag actief wil blijven niet per definitie een reden is om hem zo lang als hij wil te laten zitten. Misschien zijn anderen inmiddels beter op die positie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58903
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door 999 » di apr 23, 2024 12:55 pm

Marillion schreef:
di apr 23, 2024 12:46 pm
Je ziet in ieder geval dat er veel ruis op de lijn zit. Eerder is het toch vooral gebracht als een besluit van Hendriks. Dat past ook wel in het plaatje dat bestond. Hendriks is de man van de harde beslissingen en de hockeyer zonder Ajax verleden. Tahamata geeft nu aan dat dit gewoon niet juist is.

Er zit natuurlijk ook emotie op. Tahamata is gek van het spelletje. Is ook echt nog superfit. Die wil natuurlijk helemaal niet met pensioen maar in plaats daarvan veel liever actief blijven. Leeftijd zegt mij niet zoveel. Dus als iemand goed functioneert en door wil, waarom niet?


De andere kant van het verhaal is dat het feit dat hij graag actief wil blijven niet per definitie een reden is om hem zo lang als hij wil te laten zitten. Misschien zijn anderen inmiddels beter op die positie.
Precies, we halen twee oude zakken binnen voor de RVC want dat is ervaring en vervolgens gooien we iemand die gewoon fit is en een behoorlijke voetbal knowhow heeft buiten.

Je kan AJAX DNA ook gewoon vertalen in .. Dat waar AJAX voor staat op het voetbalveld. En natuurlijk is dat niet heilig, maar dat is en was onze club .. Bravoure , techniek, en enz ..

En waar of wie zijn dat dan ..


Zelfde met dat vooruit schuiven van die Vos als AJAX 1 trainer . Die is volgens sommige de verlosser ?? , kom op zeg ..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Duke » di apr 23, 2024 1:01 pm

Marillion schreef:
di apr 23, 2024 12:46 pm
Je ziet in ieder geval dat er veel ruis op de lijn zit. Eerder is het toch vooral gebracht als een besluit van Hendriks. Dat past ook wel in het plaatje dat bestond. Hendriks is de man van de harde beslissingen en de hockeyer zonder Ajax verleden. Tahamata geeft nu aan dat dit gewoon niet juist is.

Er zit natuurlijk ook emotie op. Tahamata is gek van het spelletje. Is ook echt nog superfit. Die wil natuurlijk helemaal niet met pensioen maar in plaats daarvan veel liever actief blijven. Leeftijd zegt mij niet zoveel. Dus als iemand goed functioneert en door wil, waarom niet?

De andere kant van het verhaal is dat het feit dat hij graag actief wil blijven niet per definitie een reden is om hem zo lang als hij wil te laten zitten. Misschien zijn anderen inmiddels beter op die positie.
Daar gaat het natuurlijk om: hoe functioneert iemand? Ik lees net in een ander topic dat er nooit afscheid genomen wordt van mensen die al lang bij Ajax werken, terwijl dat soms wel verstandig is (Herman Pinkster). Ik mag hopen dat er professioneel gekeken wordt naar het functioneren van medewerkers, en dat het ook bij medewerkers met Ajax-DNA soms verstandig is om afscheid te nemen. En met alle respect voor Simon: hij bepaalt dat niet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58903
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door 999 » di apr 23, 2024 1:03 pm

Nee dat laten we aan een lobby ex-hockey bestuurder over .. :smallgrin.gif:

Ze vliegen er allemaal uit, iedereen die een beetje AJAX verleden heeft .. ( of op een zijspoor gezet :smallgrin.gif: )

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Duke » di apr 23, 2024 1:19 pm

Ik weet niet hoe die beoordeling plaats heeft gevonden, maar de vraag stellen of iemand van 67 nog van grote waarde voor de organisatie is vind ik (los van het antwoord op die vraag) niet vreemd. En dan gaat het natuurlijk ook over de manier waarop je zo'n onderwerp of uitkomst bespreekt met hem.

Overigens wel vreemd: ik lees overal dat er teveel waarde wordt gehecht aan het Ajax-DNA, maar hier is het heel belangrijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 18488
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » di apr 23, 2024 2:49 pm

Tja, die Simon... hij werd Belg omdat hij boos was op Nederland, dat had moeten zorgen dat er een Molukse staat kwam. Hij ging op bezoek bij de Molukse treinkapers, hoewel die een paar mensen hadden vermoord.

Vandaag de dag zou heel anders op zulk gedrag worden gereageerd dan toen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » di apr 23, 2024 4:28 pm

Dit zou overigens zomaar vanuit Marijn Beuker kunnen komen. Die is de organisatie natuurlijk aan het beoordelen om te kijken waar het beter kan. Kan zomaar zijn dat hij wil reorganiseren en dat één van de gevolgen is dat er voor Tahamata geen plek meer is of slechts een bijrol.
Nil volentibus arduum

Marcel
Berichten: 763
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marcel » di apr 23, 2024 4:35 pm

Er is hier volgens mij gewoon helemaal niets aan de hand.
Werknemer bereikt pensioengerechtigde leeftijd en dan mag een bedrijf het contract beëindigen, met gebruikelijke opzegtermijn.
Als ik het zo lees is hij minder gaan werken, 20 uur en heeft Hendriks dat tijdelijk teruggedraaid naar 40 uur.
Hij mocht daarna voor 20 uur blijven. Tahamata kiest zelf er dan voor te vertrekken, omdat hij wel full-time wil blijven werken.
Lijkt mij over het algemeen een hele normale gang van zaken... overal in het bedrijfsleven.

Zelfs als je je werk goed doet, kan het nog steeds zijn dat het bedrijf een andere kant op wil en reorganiseert. Dan vallen er ontslagen of is er een geforceerd natuurlijk verloop. Zelf ook meegemaakt, vervelend, maar niets bijzonders.

Het wordt hier echter weer als een schandalige gang van zaken gepresenteerd, Ajax-DNA erbij gehaald, etc, etc.
Alle analisten moeten er vervolgens hun plasje over doen en schande van spreken... bizar hoor.

Plaats reactie