Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door GangstaRiB » ma apr 15, 2024 3:40 pm

Liberty schreef:
ma apr 15, 2024 1:46 pm
De F-side wil echte Ajacieden blijkbaar. De bestuursraad ook.

Maar, ondanks alles, is Michael van Praag toch wel meer een Ajacied dan Kroes dat is. Je kan vinden van Van Praag wat je wilt maar hij heeft natuurlijk wel iets gedaan voor de club. Heeft jarenlang leiding gegeven en was de voorzitter in de tijd dat we Europees nog echt iets voorstelden. Werd voorzitter in de tijd dat de club ook in de fik stond en kon dat rechtbreien.

Wat heeft Kroes gedaan dan? Wat maakt hem meer Ajacied?

Van Praag heeft toch vele malen meer met Ajax.
Van Praag is te oud. Je ziet het met meer mensen die zichzelf overschatten. Die denken nog even scherp te zijn als 30 (!!) jaar geleden. Nou vergeet dat maar.

Van Praag was toch ook die ijdeltuit die bij de UEFA en FIFA de baas wilde spelen? Grandioos mislukt.

Met alle respect, maar Opa mag lekker op de tribune plaatsnemen en laat vitale mensen het alsjeblieft gaan doen.

In de situatie waar Ajax zit moet hard ingegrepen worden. Kroes is/was daarmee bezig. Ik heb daar veel meer vertrouwen in dan iemand die nu nog niet op de radar staat.

Kroes wordt hoe langer dit duurt, meer en meer beschadigd. Ook op dit forum. Zonder enig bewijs is de man al veroordeeld.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » ma apr 15, 2024 3:45 pm

In de situatie waar Ajax zit moet hard ingegrepen worden. Kroes is/was daarmee bezig. Ik heb daar veel meer vertrouwen in dan iemand die nu nog niet op de radar staat.
Op basis waarvan eigenlijk? Op basis van wat hoera-verhalen van vriendjes? :confused.gif:

Serieuze vraag, hoor. Ik lees het een en ander over die man en word niet direct enthousiast. Dan heb ik het over verifieerbare zaken als aandelenhandel, gelebber met SEG, Kortrijk-affaire, enz.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Alexander » ma apr 15, 2024 3:45 pm

Cluijffert schreef:
ma apr 15, 2024 2:28 pm
Mensen moeten mij eens uitleggen waarom bijv. onze CFO Susan Lenderink het veld moet ruimen. Heeft volgens mij jaren op concern niveau zo'n rol gehad, financial controller geweest... dus dan heb je echt wel het niveau dat een BVO zou moeten hebben. Maar ja, niet helder is wat haar mandaat is en in hoeverre de voetbaltak haar heeft overruled in de afgelopen jaren.
Op wat gebaseerd is dit? Deze vrouw heeft er aantoonbaar een enorm zooitje van gemaakt. Ze heeft overal haar handtekening onder gezet. Ook deze winter weer met een enorme investering in Henderson. Terwijl daar vooraf al veel twijfels over gesteld hadden kunnen worden. In de dramatische financiële situatie waarin Ajax nu zit had daar ook nooit toestemming voor gegeven mogen worden. Ze heeft aantoonbaar geen leiderschap getoond op hele belangrijke momenten en is er mede de oorzaak van dat we er nu zo slecht voorstaan. Van een CFO mag je niet verwachten dat ze kan bepalen of Sosa een goede speler is. Van een CFO mag je wel verwachten dat er wordt gecontroleerd of alle interne vinkjes zijn gezet als er, in geval van Sosa, een investering wordt gedaan van 20 miljoen+. Net zoals je van een fatsoenlijke CFO ook de interne vraag mag verwachten waarom je Bergwijn als recordaankoop inclusief recordsalaris haalt voor de zelfde positie als je aanvoerder, met eveneens een enorm salaris.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » ma apr 15, 2024 3:49 pm

Een CFO geeft hooguit de marges aan. Hoe kan zij, zoals in het geval van Henderson, LVG, Blind én op de achtergrond Kroes overrulen, die de deal een goed idee vonden?

CFO's moeten zich buiten de technische zaken houden.

Ajax kan Henderson echt wel betalen. Waarschijnlijk hoopten ze dat met hem de CL nog haalbaar was. Een schoolvoorbeeld van 'de kost gaat voor de baat uit', wat je in het voetbal zo vaak ziet.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door GangstaRiB » ma apr 15, 2024 3:56 pm

Yopii schreef:
ma apr 15, 2024 3:45 pm
In de situatie waar Ajax zit moet hard ingegrepen worden. Kroes is/was daarmee bezig. Ik heb daar veel meer vertrouwen in dan iemand die nu nog niet op de radar staat.
Op basis waarvan eigenlijk? Op basis van wat hoera-verhalen van vriendjes? :confused.gif:

Serieuze vraag, hoor. Ik lees het een en ander over die man en word niet direct enthousiast. Dan heb ik het over verifieerbare zaken als aandelenhandel, gelebber met SEG, Kortrijk-affaire, enz.
Van der Vaart en Vink hebben dat openlijk in de publiciteit gezegd dat Kroes binnen 2 weken al aardig de boel aan het afstoffen was. Die twee lijken me vrij onafhankelijk in hun mening.

Verifieerbare zaken... de Kortijk-affaire is helemaal niks geks met Kroes gebeurt. Heb je dat stuk wel zelf gelezen vraag ik me af?
Gelebber met SEG? De man is ondernemer, hij heeft ook een leven naast Ajax he?
Die aandelenhandel is onhandig.. maar meer dan dat moet nog blijken.

Maar dat bedoel ik. Alle geruchten worden bij elkaar opgeteld om het een feit te laten lijken. Oneerlijk.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » ma apr 15, 2024 4:08 pm

Van der Vaart en Vink... oké... :excited.gif:

Dat bewijst he-le-maal niets.
Alle geruchten worden bij elkaar opgeteld om het een feit te laten lijken.
Zijn geen geruchten.

Kwestie-De Vrij komt er nog bij - de ethiek van SEG...NOT.

Wat Kortrijk betreft:
Aan Soccernews.nl bevestigd Kroes inderdaad dat hij de oplichters in contact bracht met de club uit België, maar kan er inhoudelijk niet op ingaan vanwege afspraken met Ajax.
Dat zal de reden zijn, haha.
De vraag is natuurlijk waarom Kroes bij dit soort handeltjes betrokken was, terwijl hij gewoon in dienst was van AZ. Net zo goed als dat hij in Ajax-aandelen handelde toen hij in dienst was van AZ, enz.

Hij komt op mij niet integer over - meer een handige jongen met een babbel die kijkt waar hij zijn zakken kan vullen. Ik laat me graag verrassen, desondanks. Ik hoop echt dat niet van de koude kermis thuiskomen met deze figuur.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Alexander » ma apr 15, 2024 4:18 pm

Yopii schreef:
ma apr 15, 2024 3:49 pm

CFO's moeten zich buiten de technische zaken houden.
Haha. Praktisch het enige waar Ajax grote investeringen (en ontvangsten) in doet zijn spelers. Heeft ze daar dan dus helemaal niets over te zeggen? Dan is de functie van statutaire financieel directeur misschien ook wat overbodig, niet?

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Alexander » ma apr 15, 2024 4:19 pm

Yopii schreef:
ma apr 15, 2024 3:49 pm
Een CFO geeft hooguit de marges aan. Hoe kan zij, zoals in het geval van Henderson, LVG, Blind én op de achtergrond Kroes overrulen, die de deal een goed idee vonden?
Het slaat helemaal nergens op om hier Kroes nu ook al de schuld van te geven.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Cluijffert » ma apr 15, 2024 4:21 pm

Het zou natuurlijk ook een complot kunnen zijn van de vrouwen binnen Ajax om met het dameselftal in de heren eredivisie te gaan spelen. Daarvoor werkten ze eerst Overmars weg door hem met "honey trapping" in de val te lokken, vervolgens manipuleerden zij Van de Sar in het aannemen van de grootst mogelijke kneus als trainer (want welke andere logische verklaring is er voor de keuze op Schreuder).

Omdat het anders wel heel doorzichtig zou worden, zorgden zij ervoor dat vdSar eerst de komst van Mislintat er doorheen drukte om het TD-gat op te vallen. Zodat Mislintat, als proxy vrouw, vervolgens een nog grotere prutser als trainer kon aanstellen en vervolgens al het transferbudget er doorheen zou jagen. Met als achterliggende gedachte dat het Ajax publiek en de F-side het 1e mannen elftal zo zat zou zijn, dat ze en masse de vrouwen zouden gaan steunen als primair Ajax-team.

Vooralsnog speculatie, maar een dergelijk politiek steekspel zou de vreemde gang van zaken van de laatste 2 jaar perfect verklaren.

Zo'n scenario zou in principe neerkomen op Kroes versus de dames, waarbij de laatsten van Praag gemanipuleerd hebben om ze uit de wind te houden.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » ma apr 15, 2024 4:23 pm

Alsof ze zo'n dure speler gingen halen zonder hem erin te kennen - daar geloof ik niets van.

Al is het maar omdat je hem dan later op je dak krijgt, als Henderson niet brengt wat gehoopt werd. Kroes is nogal radicaal in zijn kritiek, nietwaar?

Er was geen TD, dus zeg het maar: wie heeft Henderson dan gehaald? De Lang in zijn eentje?

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door GangstaRiB » ma apr 15, 2024 4:44 pm

Yopii schreef:
ma apr 15, 2024 4:08 pm
Van der Vaart en Vink... oké... :excited.gif:

Dat bewijst he-le-maal niets.
Alle geruchten worden bij elkaar opgeteld om het een feit te laten lijken.
Zijn geen geruchten.

Kwestie-De Vrij komt er nog bij - de ethiek van SEG...NOT.

Wat Kortrijk betreft:
Aan Soccernews.nl bevestigd Kroes inderdaad dat hij de oplichters in contact bracht met de club uit België, maar kan er inhoudelijk niet op ingaan vanwege afspraken met Ajax.
Dat zal de reden zijn, haha.
De vraag is natuurlijk waarom Kroes bij dit soort handeltjes betrokken was, terwijl hij gewoon in dienst was van AZ. Net zo goed als dat hij in Ajax-aandelen handelde toen hij in dienst was van AZ, enz.

Hij komt op mij niet integer over - meer een handige jongen met een babbel die kijkt waar hij zijn zakken kan vullen. Ik laat me graag verrassen, desondanks. Ik hoop echt dat niet van de koude kermis thuiskomen met deze figuur.
Kwestie-dit, affaire-dat. Het is allemaal een beetje gebakken lucht. Klinkt interessant, maar niks concreets. Ook allemaal zaken uit het verleden waar nooit iets uit is gekomen.

Ja die aandelenhandel is niet handig, maar ook hier heb ik nog steeds niet gehoord of het nou echt illegaal of laakbaar is.

De man is een ondernemer en ineens ben je dan een 'handige jongen' die z'n zakken willen vullen... haha ja.. wie niet?

Tot nu toe nog niks concreets gezien waarom Kroes geen functie bij Ajax kan vervullen. En die halfbakken geruchten en incomplete verhalen vertroebelen de boel. En dat gebeurt met opzet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » ma apr 15, 2024 5:36 pm

Die kwestie De Vrij blijft maar voorbij komen maar volgens mij heeft De Volkskrant daarvan aangegeven dat hij daar op geen enkele wijze mee te maken heeft gehad. Je kunt zo'n zaak niet aan hem blijven koppelen enkel omdat hij één van de oprichters van SEG is.

Het is lastig om de verschillende verhalen op waarde te wegen maar in zijn algemeenheid moeten we wat terughoudend zijn in een situatie als deze waarbij allerlei partijen zich direct en indirect roeren in de media.

Waar ik wel benieuwd naar ben is een hele andere vraag. Wat zien we nou als een realistisch en goed alternatief gegeven de huidige situatie? Als het gaat om de herinrichting van de technische organisatie. Van welke geschikte kandidaat kunnen we nou verwachten dat hij vrijwel per direct beschikbaar is (eventueel met afkoop van een contract) om deze opdracht op zich te nemen? Want dat is voor een deel de reden dat het heel interessant is om gewoon met hem door te gaan, al is het alleen voor het technische deel. Ajax moet nu schakelen. Er zijn ongetwijfeld al trajecten in gang gezet die waarschijnlijk vervallen met zijn ontslag. Dan moet je dus eerst een nieuwe kandidaat gaan vinden (dat ging de vorige keer ook zo vlot) en daarna moet je dan weer de markt op. Die tijd hebben we helemaal niet.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2024 7:30 pm

Handel met voorkennis is gewoon strafbaar, Gangstarib. Dat jij dat niet wil geloven is wat anders.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Trab » ma apr 15, 2024 9:17 pm

Volgens Chris Woerts komt ie gewoon terug


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

columbus
Berichten: 5354
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door columbus » ma apr 15, 2024 9:19 pm

Hmm. Ik weet niet of dat positief is. Die man heeft werkelijk nog nooit wat goeds voorspeld

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door 999 » ma apr 15, 2024 9:21 pm

Trab schreef:
ma apr 15, 2024 9:17 pm
Volgens Chris Woerts komt ie gewoon terug


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ook leuk dat vergeten verhaal w.b. die AJAX affaire ( met Os en Praag ) :smallgrin.gif:

W.b. Kroes .. R.de Boer zei in Rondo dat hier eerst een andere oplossing voor gevonden had moeten worden.En volgens de experts krijg je hier hoogstens een vermaning of berisping voor

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door elliquido » ma apr 15, 2024 11:21 pm

Van de Amstel naar de Noordzee
Van Praag uit de rvc :au.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33834
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Duke » di apr 16, 2024 7:50 am

Trab schreef:
ma apr 15, 2024 9:17 pm
Volgens Chris Woerts komt ie gewoon terug


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het zij zo. Voor mij is het lijstje met gedragingen die op of over het randje zijn net iets te groot om vertrouwen in te hebben, maar de F-Side vindt hem blijkbaar zeer geschikt, dus zal het wel goed komen. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door LucaS » di apr 16, 2024 8:32 am

Ik vetrouw die Kroes echt voor geen meter

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... lemen.html
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mr. Ajax » di apr 16, 2024 8:35 am

LucaS schreef:
di apr 16, 2024 8:32 am
Ik vetrouw die Kroes echt voor geen meter

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... lemen.html
Kroes is toch al een jaar of vijf weg daar? Heeft al zijn aandelen daar verkocht, werd hier laatst nog geplaatst. Waarom zou Ajax geen zaken met SEG mogen doen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door LucaS » di apr 16, 2024 8:39 am

Mogen ze ook wel. Alleen Kroes zit nog wel diep in die makelaarswereld en als er dadelijk allemaal vriendjes binnenkomen....

Heb gewoon geen goed gevoel bij die man. Ritselaar
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door peter » di apr 16, 2024 8:43 am

SEG die op de voorpagina van het Parool dan Alex Kroes succes wenst op zijn eerste dag. Het is natuurlijk niet verboden, maar het zegt natuurlijk ook wel weer een hoop.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » di apr 16, 2024 8:53 am

Ja, dat is wel een beetje een lastige situatie. Het mag natuurlijk gewoon maar of het ook handig is? Had een kaartje gestuurd of een flesje wijn of zo in plaats van zo'n advertentie.

Ik zie er overigens geen probleem in dat hij daar een verleden heeft. Die "hindernis" is ook door alle betrokken mensen al genomen. Voordeel is dat hij die wereld enorm goed kent. Nadeel is dat je altijd kans op verhalen over belangenverstrengeling hebt. Dus je moet contact met SEG dan nooit exclusief via hem laten verlopen. Vraag is op het moment wel wie daar dan wel bij betrokken moet zijn maar het verhaal is bekend dus je kunt dit bij uitstek vooraf goed regelen. Inclusief controle op transfers vanuit de RvC.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door peter » di apr 16, 2024 8:59 am

Heb wel ergens een keer gelezen dat ze dat ook hebben vastgelegd. Hier dus:

https://ajax.supporters.nl/nieuws/artik ... ansfers%27

Dit is inderdaad wel te controleren. Kees Vos en hij zijn boezemvrienden en gelet op de nonchalance van Kroes zul je daar een lastige taak aan hebben. Heel eerlijk? Mocht het tot een terugkeer komen, dan denk ik dat we binnen notime weer in een vreemde situatie belanden. Voor Kroes zou het veel handiger zijn als hij bij een club als PSV of Feyenoord aan de slag zou gaan. Minder spotlights, geen beurs en minder internationale allure.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » di apr 16, 2024 9:12 am

Dat gedoe met SEG begint blijkbaar nu al. Dat is geen goed teken. :1evil.gif:

We gaan het zien, hij zal wel terugkomen. Hopelijk komt er nu een RVC die hem tot op de cent controleert.

Plaats reactie