Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Monkey Tonk » za apr 13, 2024 2:57 pm

Trab schreef:
za apr 13, 2024 9:26 am
Interview met Tahamata vandaag in de Telegraaf. Die wou helemaal niet weg. Maurits Hendriks heeft hem weggestuurd. Bood hem nog maar een baan voor 20 uur aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zal ook wel op stellig advies zijn geweest.

Volgens de diversiteit moeten er minstens drie aanhangers van psv of Feyenoord in de RvC.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Cluijffert » za apr 13, 2024 5:05 pm

Monkey Tonk schreef:
za apr 13, 2024 2:57 pm
Trab schreef:
za apr 13, 2024 9:26 am
Interview met Tahamata vandaag in de Telegraaf. Die wou helemaal niet weg. Maurits Hendriks heeft hem weggestuurd. Bood hem nog maar een baan voor 20 uur aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zal ook wel op stellig advies zijn geweest.

Volgens de diversiteit moeten er minstens drie aanhangers van psv of Feyenoord in de RvC.
Logisch, Tahamata is geen blanke vrouw en heeft dus niets te zoeken in de RvC van Ajax.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door mattie » zo apr 14, 2024 8:00 am

Dus voordat hij zelf eruit moest die Hendriks , schopte hij eerst nog ff ( volgens meerdere ) een bekwame jeugdtrainer eruit...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » zo apr 14, 2024 8:08 am

Onze jeugd bakt er toch weinig van?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » zo apr 14, 2024 9:36 am

https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... r-ajax-had

In die reconstructie is de rol van Danny Blind opmerkelijk, die had namelijk officieel geen rol.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Cluijffert » zo apr 14, 2024 9:59 am

Tuurlijk Yopii, ga echte Ajacied en witte man Danny Blind maar aanvallen... zal vast ook weer onderdeel zijn van deze woke revolutie om de club van binnenuit kapot te maken.

(Blind speelt natuurlijk al jaren een toch wat dubieuze rol op de achtergrond bij Ajax, dus verbazend is het allemaal niet)
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » zo apr 14, 2024 10:00 am

Ik denk dat niemand daar echt héél erg van opkijkt. Verder bevat het artikel eigenlijk niet of nauwelijks nieuws. Dit wisten we allemaal al.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Alexander » zo apr 14, 2024 10:01 am

De bestuursraad en de F-Side hebben gisteren aangegeven Kroes terug te willen hebben. Ik neem aan dat de RvC dus binnen hele korte termijn de eer aan zichzelf houdt en opstapt.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » zo apr 14, 2024 12:19 pm

Drie gaan er opstappen.

Maar gelukkig vindt de F-Side Kroes geschikt :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » zo apr 14, 2024 12:31 pm

Wat de F-side vindt, boeit me niet.
Wij supporters tellen sowieso niet mee, wij zijn hooguit pion op het schaakbord.

Ik begrijp dat zelfs Jorien van den Herik zijn mening heeft gespuid over Ajax. Het moet niet gekker worden. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » zo apr 14, 2024 12:46 pm

Zelfs Jorien heeft wel eens gelijk. :smallgrin.gif:

Ik ben er met wat ik nu weet ook voor om Kroes weer terug te brengen, en dan het liefst alsnog als TD. Nee, dat is geen garantie dat het allemaal gaat lukken deze zomer. Maar ik heb tot op heden nog geen enkel alternatief voorbij zien komen dat de potentie heeft om beter te zijn. Überhaupt geen alternatief eerlijk gezegd.

Nu snap ik ook wel dat je plannen niet publiek maakt voor je ze hebt gerealiseerd. Maar als je een stap als deze zet in de huidige situatie moet je wel echt snel doorpakken. En dat is er niet bij. Wachten tot eind mei is geen optie. Dus laat hem dan voorlopig zijn gang maar gaan met de technische invulling. En dan horen we later wel wat de schade is voor de NV. Ik geef er de voorkeur aan om de voetbalclub proberen te redden.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » zo apr 14, 2024 1:02 pm

De vorige RVC werd ook weggepest. Het is hopeloos. :blush.gif:

Wie controleert Kroes? Vervallen we in dezelfde fout, keer op keer?

Ik heb trouwens niet de indruk dat LVG veel bijdraagt. Dit is niet zijn terrein.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Cluijffert » zo apr 14, 2024 1:08 pm

Ach ja, gevraagd worden en vrijblijvend meepraten streelt ieders ego.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » zo apr 14, 2024 1:15 pm

Yopii schreef:
zo apr 14, 2024 1:02 pm
De vorige RVC werd ook weggepest. Het is hopeloos. :blush.gif:

Wie controleert Kroes? Vervallen we in dezelfde fout, keer op keer?

Ik heb trouwens niet de indruk dat LVG veel bijdraagt. Dit is niet zijn terrein.
Ja, dat is een risico inderdaad.

Het verhaal is wel dat hij met Beuker en De Lange bezig was. Dat ze meer de samenwerking met elkaar zoeken. Vanuit de RvC zou Blind dan het beleid moeten controleren. Hij en Kroes begrepen elkaar kennelijk goed als je verhalen over hun gesprekken mag geloven.

Nogmaals, er is geen zekerheid. Ook met Kroes niet. Maar wat is het alternatief? Wie is geschikt, beschikbaar én geïnteresseerd?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 14, 2024 2:19 pm

Annette Mosman, Georgette Schlick en Cees van Oevelen vertrekken uit de raad van commissarissen van Ajax. Dat maakt de Amsterdamse club zondagmiddag bekend via de officiële kanalen. Het drietal, dat al langer onder grote druk stond, is van mening dat de huidige discussie zich momenteel te veel rondom hun persoon concentreert.

Zowel Mosman, Schlick als Van Oevelen vindt dat de discussie momenteel op de inhoud gericht moet zijn, terwijl het de laatste tijd voornamelijk gaat over het drietal. Op basis daarvan hebben ze besloten er mee te stoppen. Ze zullen hun taken zo snel mogelijk overdragen aan nieuwe commissarissen.
Ze vinden dat de discussie teveel over hen gaat. Waar dan? In ieder geval niet in de media.

Bedoelen ze dat als je een puinhoop aanricht, en anderen binnen de club je erover op de vingers tikken, dit teveel over jou gaat?

Of gaat dit alleen om de ophef omtrent het opzijzetten van Kroes, waarin van Oevelen, als vriend van Kroes, geen stem had? Gaat dit, met andere woorden, over het 'stellige advies' dat van Praag aanhaalde? Ik vertaal stellig in dat geval naar pedanterig. A la het KNVB beleid om de wedstrijd te staken niet vanwege geweld of hooligans, maar om het gooien van het volgende bekertje. Een voetbalstadion als heropvoedingskamp. Haha. Van Nigel karatetrap de Jong komt het in ieder geval niet.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » zo apr 14, 2024 2:51 pm

Ajax is de omgekeerde wasstraat... Uiteindelijk komt bijna elke commissaris er smerig uit.

Op een gegeven moment is het een patroon.

Kroes heeft een goede PR, hij en zijn vrienden suggereren dat ze Ajax wel even op het goede spoor gaan zetten. We gaan het zien.

Wat ik tot op heden van hem heb gezien is niet overtuigend.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 14, 2024 4:56 pm

Er zit wel een aardige tegenstrijdigheid in de beslissing om Kroes weg te manoevreren.

Hij zo met voorkennis gehandeld hebben. Maar over wat voor voorkennis gaat het? Dat hijzelf bij Ajax aan zou treden! We weten helemaal niet of dat goed of slecth voor Ajax is, en of dit het aandeel positief of negatief beinvloedt. Kroes zette enkel en alleen op zichzelf in.

Als je vliegaandelen 'short' omdat je weet dat er twee vliegtuigen in Manhattan in twee torens gaan vliegen dan is dat handelen met voorkennis. Maar inzetten op jezelf, omdat je denkt dat je het goed gaat doen? Wat Kroes deed is meer in het straatje van een performance bonus. Alleen als hij het goed ging doen zouden de aandelen omhoog knallen. (Echt niet op het nieuws van zijn aanstelling). Als hij het daarentegen slecht zou gaan doen, dan zou hij erop verliezen.

Het is dus een hele truttige interpretatie van de regels. The letter of the law versus the spirit of the law. Zij die enkel op de letter of the law staan, denken nooit na over de onderliggende bedoeling van die wet.

Maar als ze daadwerkelijk vinden dat Kroes zichzelf bevoordeeld heeft door die aandelen te kpen, dan geven ze daarmee toe dat Kroes inderdaad geweldig voor Ajax is.

Hoe dan ook, we weten al dat niet Ajax maar ethiek (een duur woord voor gedrag) voor hen op de eerste plaats komt. Mensen worden tegenwoordig al hard gestraft voor grensoverschrijdend gedrag, terwijl ze geen wet overtreden hebben. Cancel culture...

Als je dus vindt dat Kroes de spirit of the law niet overtreden heeft, dan werd hij gewoon gecancelled. Via de letter-of-the-law kunnen ze wijzen op hun eigen superieure ethiek, die in werkelijkheid, als je het belang van Ajax-in-crisis wel overweegt, niets dan tunnel vision is.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » zo apr 14, 2024 7:32 pm

Daar zit inderdaad de ruimte om zelf te bepalen hoe je hier als club mee omgaat.

Kijk. Als hij in functie is en hij weet bijvoorbeeld dat Ajax morgen Brobbey voor 200 miljoen verkoopt aan Real Madrid. En op dat moment koopt hij een enorme zak met aandelen omdat hij verwacht dat de prijs omhoog gaat dan is er echt maar één uitleg mogelijk. Dit is echt een andere situatie.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » zo apr 14, 2024 7:51 pm

Ik snap je punt, MT. En je bent wel een ontzettende narcist om te denken dat de aandelen van Ajax met 500% gaan stijgen als bekend wordt dat jij als AD aangesteld zou worden.

Maar...

1) Het is / was een bende bij Ajax. Niet gek om te denken dat het alleen maar beter zou kunnen gaan.
2) Het gegeven dat hij als Algemeen Directeur helemaal niet wist dat dit niet mocht vind ik zorgwekkender dan het kopen van de aandelen an sich met het doel daar rijk mee te worden. Dat in combinatie met wat andere 'vervelende' zaken rondom Kroes (het uithalen naar Mislintat, het lekken naar de Telegraaf, auteurtje spelen voor een boek) kan een bepaalde druppel zijn geweest.

Ik ben nu op het punt bereikt dat hij het maar mag uitzoeken. Dat er iets moet gebeuren in plaats van dat we nu weer gaan zoeken. Er moet gewoon nu iets gebeuren anders belanden we straks alleen maar bij oud voetballers die de club wel willen helpen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 15, 2024 5:09 am

Je ziet hetzelfde verschijnsel bij scheidsrechters. De goede refs handelen altijd in de spirit of the law. Spelers houden van dat soort scheidsrechters. Daar dwars tegenover heb je de letter of the law en de pendanterige kaartensmijters waar iedereen zich aan ergert.

Dus wat voor RvC wil je als Ajax?

Ajax moet hier veel dieper over nadenken. Het is telkens weer hetzelfde verhaal. De voetballers bouwen het op, de bestuurders breken het af. Leer dan nou eens van.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door peter » ma apr 15, 2024 6:44 am

Marillion schreef:
zo apr 14, 2024 7:32 pm
Daar zit inderdaad de ruimte om zelf te bepalen hoe je hier als club mee omgaat.

Kijk. Als hij in functie is en hij weet bijvoorbeeld dat Ajax morgen Brobbey voor 200 miljoen verkoopt aan Real Madrid. En op dat moment koopt hij een enorme zak met aandelen omdat hij verwacht dat de prijs omhoog gaat dan is er echt maar één uitleg mogelijk. Dit is echt een andere situatie.
Dat is het dus niet. Voorkennis is voorkennis. Je kan het positief uitleggen voor Kroes dat hij het allemaal niet wist omdat hij een domme, naïeve jongen is, maar dat maakt het nog geen andere situatie. Ook de situatie dat hij niet wist dat hij als eigenaar van SEG (?). GAE en Directeur bij AZ zich hier niet in moet mengen is exact dezelfde situatie. We gaan nu verzachtende omstandigheden bedenken voor een man waar ik overigens zeker niet mijn handen voor in het vuur zou steken.

En met alle dingen die hij nu heeft gedaan snap ik niet zo goed dat dit dus koste wat kost moet worden teruggedraaid. Geen beter alternatief voorhanden? Omdat we de situatie niet kennen. Ik denk overigens dat Geelen als interimmer al een veel betere keuze zou zijn. Mocht hij dat willen.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2024 7:21 am

Monkey Tonk schreef:
ma apr 15, 2024 5:09 am
Je ziet hetzelfde verschijnsel bij scheidsrechters. De goede refs handelen altijd in de spirit of the law. Spelers houden van dat soort scheidsrechters. Daar dwars tegenover heb je de letter of the law en de pendanterige kaartensmijters waar iedereen zich aan ergert.

Dus wat voor RvC wil je als Ajax?

Ajax moet hier veel dieper over nadenken. Het is telkens weer hetzelfde verhaal. De voetballers bouwen het op, de bestuurders breken het af. Leer dan nou eens van.
Maar waarom vind jij dat bestuurders de wetten maar aan hun laars mogen lappen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Cluijffert » ma apr 15, 2024 7:53 am

Volgens dezelfde 'redenering' van onze Misogynistische Trol is het dan ook geen enkel probleem als Ajax wordt overgenomen door broodheren uit Rusland of Saudi Arabië. Zolang Ajax maar succesvol is, met in ieder geval de illusie van aantrekkelijk, aanvallend voetbal. Ethiek is een vies woord als het succes enigszins in de weg staat.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » ma apr 15, 2024 8:04 am

@Peter: Geelen gaat natuurlijk geen technische organisatie neerzetten. Dát is waar de pijn om dit moment zit. Dit nog even los van dat ik denk dat we hem beter kunnen laten doen waar 'ie goed in is. We gaan de inkomsten die hij weet te genereren nog hard nodig hebben.

En voorlopig heb ik nog niet één realistisch en interessant voorstel voorbij zien komen voor iemand die dat wel gaat doen. De timing is natuurlijk ook cruciaal hierin. Je hebt iemand nodig die vrijwel direct beschikbaar moet zijn en diegene moet het ook nog zien zitten.

Tenslotte. Waar het bij de beoordeling volgens mij vooral om gaat is de vraag of het koersgevoelige informatie betreft. En daar zijn echt wel verschillende interpretaties op los te laten. Zoals bijvoorbeeld uitgelegd door die hoogleraar in het FD. Natuurlijk zit er wel verschil in situaties en zijn er voorbeelden te verzinnen die zwaar of minder zwaar wegen.

Het is aan Ajax om te bepalen of we daar iets mee willen doen of niet. Er mag van mij ook een ander komen hoor. Kroes is beslist niet heilig. Maar ik heb er nul vertrouwen in dat Ajax met deze groep mensen snel tot een geschikt alternatief gaat komen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 15, 2024 8:45 am

Ik heb het idee dat Ajax het allang wist en dat er een machtsspel gaande is. In dat geval is er iets gebeurd in de korte tijd sinds Kroes bij Ajax aan de slag ging dat bij mensen in het verkeerde keelgat schoot. Slechts een hypothese, maar het zou de vreemde timing verklaren.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Plaats reactie