Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12869
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Liberty » do apr 11, 2024 7:47 am

wimpey schreef:
wo apr 10, 2024 9:15 pm
Net uit betrouwbare bron vernomen dat Kroes nog wel meer domme dingen heeft gedaan en dat er nog wel meer naar buiten zal sijpelen met verloop van tijd.
Dan ben ik ook wel benieuwd wat die domme dingen zijn.
Tijd voor iets nieuws.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mano » do apr 11, 2024 8:04 am

Als dit waar is, is het helemaal feest.

De rvc kan alleen in zijn geheel ontslagen worden, je kan wel vrijwillig opstappen en zo de RvC 'verschonen' op plaatsen
Ik heb niet het idee dat de 3 overgeblevene leden, die betrokken waren bij alles (Mislintat en Kroes) uit zichzelf opstappen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Jinne » do apr 11, 2024 9:23 am

Liberty schreef:
do apr 11, 2024 7:47 am
wimpey schreef:
wo apr 10, 2024 9:15 pm
Net uit betrouwbare bron vernomen dat Kroes nog wel meer domme dingen heeft gedaan en dat er nog wel meer naar buiten zal sijpelen met verloop van tijd.
Dan ben ik ook wel benieuwd wat die domme dingen zijn.
Dat wordt dan wel gelekt voor de BAVA. Wel benieuwd of iedereen het dom vindt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » do apr 11, 2024 9:26 am

wimpey schreef:
wo apr 10, 2024 9:15 pm
Net uit betrouwbare bron vernomen dat Kroes nog wel meer domme dingen heeft gedaan en dat er nog wel meer naar buiten zal sijpelen met verloop van tijd.
Dom? Wat bedoel je daarmee? Strafbaar?

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Dubbel » do apr 11, 2024 9:51 am

Accountantsbureau KPMG Nederland heeft een boete van 25 miljoen dollar (23,2 miljoen euro) gekregen vanwege examenfraude. De schikking is het gevolg van onderzoek naar het delen van antwoorden van toetsen en testen.
Het gaat om de hoogste boete die toezichthouder PCAOB ooit heeft opgelegd, melden de Amerikaanse waakhond en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) woensdag.
https://www.nu.nl/economie/6308559/25-m ... raude.html
Ergens wel grappig dat je onderzoek naar ethiek laat doen door KPMG....

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » do apr 11, 2024 9:56 am

:smallgrin.gif:

Wat Kroes betreft. Van Praag heeft duidelijk uitgelegd wat de basis is van de stap die de RvC heeft gezet. Als er meer redenen zijn moet hij ze op tafel leggen. Dat lijkt me niet teveel gevraagd als je de club in deze cruciale fase per saldo stuurloos maakt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door 999 » do apr 11, 2024 10:28 am

Wordt steeds ongeloofwaardiger dit onderzoeks buro , u vraagt wij draaien ' :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » do apr 11, 2024 11:46 am

Marillion schreef:
do apr 11, 2024 9:56 am
:smallgrin.gif:

Wat Kroes betreft. Van Praag heeft duidelijk uitgelegd wat de basis is van de stap die de RvC heeft gezet. Als er meer redenen zijn moet hij ze op tafel leggen. Dat lijkt me niet teveel gevraagd als je de club in deze cruciale fase per saldo stuurloos maakt.
Privacy?

Van Praag is een zeer ervaren bestuurder, je zou denken dat hij niet zomaar wat roept. De slangenkuil Ajax kent hij ook van binnen en van buiten.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12869
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Liberty » do apr 11, 2024 12:06 pm

Yopii schreef:
do apr 11, 2024 11:46 am
Marillion schreef:
do apr 11, 2024 9:56 am
:smallgrin.gif:

Wat Kroes betreft. Van Praag heeft duidelijk uitgelegd wat de basis is van de stap die de RvC heeft gezet. Als er meer redenen zijn moet hij ze op tafel leggen. Dat lijkt me niet teveel gevraagd als je de club in deze cruciale fase per saldo stuurloos maakt.
Privacy?

Van Praag is een zeer ervaren bestuurder, je zou denken dat hij niet zomaar wat roept. De slangenkuil Ajax kent hij ook van binnen en van buiten.
Als dat zo is dan moet Van Praag in gesprek gaan met Kroes. Dan kan hij neerleggen wat hij heeft en de keuze aan Kroes laten om zelf op te geven of niet. Als het dan naar buiten komt, wat onvermijdelijk lijkt, dan weet Kroes ook waar hij aan toe is.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » do apr 11, 2024 12:09 pm

Ja, hij kent de club en de complexiteit. Eens.

Tegelijkertijd is dit echt zo ongeveer de meest vervelende en bedreigende situatie die we ons kunnen voorstellen als het gaat om de toekomst van diezelfde club. Als er relevante redenen zijn die maken dat het echt niet mogelijk was om voorlopig door te gaan en ondertussen naar de AFM te stappen dan denk ik wel dat het belangrijk is om die te melden. Want nu begrijp ik de risico afweging gewoon echt niet en ik heb niet de indruk dat ik de enige ben.

Ik lees dat hij nu toelichting wil geven aan de leden vooruitlopend op de aandeelhoudersvergadering. Hij zal zich gezien zijn kennis van de club ook realiseren dat alles wat hij daar zegt nog tijdens die bijeenkomst op straat ligt.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Dubbel » do apr 11, 2024 12:14 pm

Yopii schreef:
do apr 11, 2024 11:46 am
Van Praag is een zeer ervaren bestuurder, je zou denken dat hij niet zomaar wat roept.
Als je wilt dan PM ik je het telefoonnummer van Fortuna Sittard wel even. :hypocrite.gif:

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » do apr 11, 2024 12:47 pm

Ik ben zeer benieuwd waar Wimpey op doelt. Graag een pm, Wimpey! :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Maar serieus, op basis van wat we weten is het lastig om een oordeel te vellen. Wat we wel weten:

1. Kroes heeft de schijn tegen wat die aandelenkwestie betreft.
2. Kroes had zijn mond moeten houden over Mislintat. Het zou zomaar kunnen (@Klerryhunstra) dat Mislintat een claim gaat indienen. Dat kan pijnlijk worden voor Ajax, Kroes en wellicht ook de T.
3. Kroes is nog steeds geschorst en dat kan nog een tijd duren. Ajax zal waarschijnlijk op korte termijn een interim moeten aanstellen, conform de regels van de KNVB.
4. De AFM kunnen we wegstrepen, die route duurt te lang.
5. Van Praag wil de leden bijpraten, dat moet de Bestuursraad blijkbaar regelen. Doet de BR dat niet, dan ligt het met de RVD/de directie op ramkoers.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12869
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Liberty » do apr 11, 2024 12:55 pm

Marillion schreef:
do apr 11, 2024 12:09 pm
Ja, hij kent de club en de complexiteit. Eens.

Tegelijkertijd is dit echt zo ongeveer de meest vervelende en bedreigende situatie die we ons kunnen voorstellen als het gaat om de toekomst van diezelfde club. Als er relevante redenen zijn die maken dat het echt niet mogelijk was om voorlopig door te gaan en ondertussen naar de AFM te stappen dan denk ik wel dat het belangrijk is om die te melden. Want nu begrijp ik de risico afweging gewoon echt niet en ik heb niet de indruk dat ik de enige ben.

Ik lees dat hij nu toelichting wil geven aan de leden vooruitlopend op de aandeelhoudersvergadering. Hij zal zich gezien zijn kennis van de club ook realiseren dat alles wat hij daar zegt nog tijdens die bijeenkomst op straat ligt.
Nou ja, er zijn inmiddels al wel wat zaken naar voren gekomen die vermoedelijk twijfel zullen hebben gezaaid bij mensen binnen de club. Zijn gedragingen tijdens de overgangsperiode waren niet bepaald CEO-waardig. Opmerkingen maken over Mislintat terwijl je er niet bij betrokken bent kan je doen als supporter maar als directeur moet je beter weten. Tel daarbij de handel en wandel rondom de aandelen (niet één keer blijkbaar maar op verschillende momenten (bij GAE en AZ)), het gedoe rondom de transfer van De Vrij (of hij er nou wel of niet iets mee te maken heeft), dat gedoe in België. Er ontstaat, terecht of onterecht wel een beeld van een man die bij veel louche zaken betrokken is of is geweest. Als TD zal het meeste niet zo heel veel uitmaken. Het wereldje van de spelershandel is sowieso louche dus een foute vent meer of minder valt niet op. Maar als AD moet je toch een ander profiel hebben.

Kan zomaar zijn dat de RvC zich erg ongemakkelijk is gaan voelen met de aanstelling van Kroes. Dat ze in de loop van de tijd zijn gaan twijfelen. En dat de aandelenhandel uiteindelijk slechts de druppel was. Of de knuppel, als je het zo wilt zien. Voor de één is het hele verhaal voldoende, de ander zal meer nodig hebben.

Ben het wel met je eens dat als er meer is dan zal Van Praag open kaart moeten spelen. Maar dan zou ik eerst met Kroes om de tafel gaan zitten en alles neerleggen. Dan kan Kroes nog altijd de eer aan zichzelf houden.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » do apr 11, 2024 1:12 pm

...of hij er nou wel of niet iets mee te maken heeft...
Huh? :confused.gif:
Zo is het wel heel makkelijk om iemand zwart te maken.

Maar stel dat het inderdaad in de sfeer zit dat ze zich ongemakkelijk zijn gaan voelen bij de keuze voor Kroes. Even los van waarom dat gevoel dan is ontstaan en in hoeverre dat terecht is. Is dat dan voldoende reden om de club in deze kritieke periode volledig stuurloos te maken? Je weet dat er vervolgens een strijd gaat ontstaan die maanden gaat duren en je weet wat dit voor gevolgen heeft voor de bezetting van cruciale posities in deze fase. Dan moeten ze het begrip ongemakkelijk voelen wat mij betreft wel een hele nieuwe dimensie gaan geven.

Is dit de juiste afweging als het gaat om risico management voor de club? Met wat ik nu weet zeg ik nee.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door 999 » do apr 11, 2024 1:43 pm

Er ontstaat, terecht of onterecht wel een beeld van een man die bij veel louche zaken betrokken is of is geweest.
Huh !?!?, is dit het nieuwe Woke ?

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12869
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Liberty » do apr 11, 2024 1:50 pm

Marillion schreef:
do apr 11, 2024 1:12 pm
...of hij er nou wel of niet iets mee te maken heeft...
Huh? :confused.gif:
Zo is het wel heel makkelijk om iemand zwart te maken.
Zo bedoelde ik het niet. Maar hij zou er blijkbaar wel over gehoord zijn, dus helemaal los staat hij er niet van.

Maar het gaat meer om het feit dat het ook weer iets is waarbij zijn naam rondzingt. En terecht of onterecht, dingen gaan dan aan je kleven. Als de affaire met De Vrij het enige zou zijn dan gaf helemaal niemand daar iets om. Maar dat is helaas niet het geval. Zoals gezegd, terecht of onterecht, het past wel in een lijstje met akkefietjes waarbij hij, direct of indirect, bij betrokken is of is geweest.
Maar stel dat het inderdaad in de sfeer zit dat ze zich ongemakkelijk zijn gaan voelen bij de keuze voor Kroes. Even los van waarom dat gevoel dan is ontstaan en in hoeverre dat terecht is. Is dat dan voldoende reden om de club in deze kritieke periode volledig stuurloos te maken? Je weet dat er vervolgens een strijd gaat ontstaan die maanden gaat duren en je weet wat dit voor gevolgen heeft voor de bezetting van cruciale posities in deze fase. Dan moeten ze het begrip ongemakkelijk voelen wat mij betreft wel een hele nieuwe dimensie gaan geven.

Is dit de juiste afweging als het gaat om risico management voor de club? Met wat ik nu weet zeg ik nee.
Dat kan je je inderdaad ook afvragen. Ik mag er vanuit gaan dat Van Praag niet zomaar hiertoe heeft besloten maar uiteraard is het wel aan hem om uiteindelijk tekst en uitleg te geven.

Al is de verdediging naar mijn inziens ook niet heel sterk. Heb niemand voorbij horen komen die heeft aangegeven dat Kroes niet schuldig zou zijn. Men vindt vooral dat de RvC niet moet zeuren want er zijn wel ergere dingen in deze wereld. Of men gooit het op 'woke, vrouwen en minderheden'.
Tijd voor iets nieuws.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mano » do apr 11, 2024 1:57 pm

volgens mij is het evident dat Kroes geen CEO is. (qua profiel en handel en wandel)
een TD kan ik wel in hem zien, dat was tenslotte ook zijn vakgebied.

Ik heb sterk het idee dat hij bij Ajax wil werken 'no matter what' en nadat de TD functie aan zijn neus voorbij was gegaan, is hij voor de next best thing, CEO gegaan.
Maar daar heeft hij eigenlijk helemaal de cv niet voor. Wat dat betreft heeft de RvC niet zijn werk gedaan. Er komt allemaal stront omhoog waar Kroes bij betrokken lijkt.
En ook al is het niet strafbaar er straalt geen integer gedrag vanuit. Weet je dat op dag 1, neem je zo'n man nooit aan voor zo'n functie.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12869
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Liberty » do apr 11, 2024 2:01 pm

Mano schreef:
do apr 11, 2024 1:57 pm
volgens mij is het evident dat Kroes geen CEO is. (qua profiel en handel en wandel)
een TD kan ik wel in hem zien, dat was tenslotte ook zijn vakgebied.

Ik heb sterk het idee dat hij bij Ajax wil werken 'no matter what' en nadat de TD functie aan zijn neus voorbij was gegaan, is hij voor de next best thing, CEO gegaan.
Maar daar heeft hij eigenlijk helemaal de cv niet voor. Wat dat betreft heeft de RvC niet zijn werk gedaan. Er komt allemaal stront omhoog waar Kroes bij betrokken lijkt.
En ook al is het niet strafbaar er straalt geen integer gedrag vanuit. Weet je dat op dag 1, neem je zo'n man nooit aan voor zo'n functie.
Dat is mijn idee ook. Als TD zou hij prima kunnen werken. Is ook gewoon zijn vakgebied.
Al heb ik inmiddels wel het idee dat dat schip ook voorbij aan het varen is.

Wat me wel opvalt is dat Kroes zelf erg stil is. Het praten wordt voornamelijk voor hem gedaan.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » do apr 11, 2024 2:03 pm

Ik denk ook dat hij veel beter zou passen als TD. En dat zou ook alsnog een vluchtroute kunnen zijn als alle kampen in het belang van de club over hun schaduw heen stappen.

Maar nu terug naar de actualiteit. Met dat wat we nu weten en de constatering dat deskundigen toch wel wat uiteenlopen in hun mening over de vraag of zijn handelen met aandelen nu moet worden gezien als handel met voorkennis. Was het dan verstandig om de boel op te blazen op de wijze zoals de RvC dat nu heeft gedaan?

Was dat in het belang van Ajax de beste zet om op dat moment te doen of had het wellicht op een andere manier gekund zodat de club wel door kon met handelen in deze kritieke fase? Het gaat hier over risico management voor de club. Je moet bij de keuze hoe hier mee om te gaan wel meewegen wat de gevolgen zijn.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mano » do apr 11, 2024 2:13 pm

Marillion schreef:
do apr 11, 2024 2:03 pm
Ik denk ook dat hij veel beter zou passen als TD. En dat zou ook alsnog een vluchtroute kunnen zijn als alle kampen in het belang van de club over hun schaduw heen stappen.

Maar nu terug naar de actualiteit. Met dat wat we nu weten en de constatering dat deskundigen toch wel wat uiteenlopen in hun mening over de vraag of zijn handelen met aandelen nu moet worden gezien als handel met voorkennis. Was het dan verstandig om de boel op te blazen op de wijze zoals de RvC dat nu heeft gedaan?

Was dat in het belang van Ajax de beste zet om op dat moment te doen of had het wellicht op een andere manier gekund zodat de club wel door kon met handelen in deze kritieke fase? Het gaat hier over risico management voor de club. Je moet bij de keuze hoe hier mee om te gaan wel meewegen wat de gevolgen zijn.
volgens mij hebben ze (rvc) wel degelijk advies ingewonnen bij advocaten en is dit de uitkomst.
Dat er andere 'experts' zijn, die een andere mening zijn toegedaan, staat daar los van.
De berichten van die 'experts' zijn wel vaak doordrenkt met woorden als denk/lijkt/zou kunnen/mogelijk

Staat verder los van een andere feit en dat is dat de rvc (in oude vorm) ook behoorlijk gefaald heeft.
De 3 overgebleven leden zou het sieren als zij hun verantwoordelijkheid nemen en opstappen.
Als zij niet opstappen en er is geen vertrouwen in de rvc, dient de gehele rvc ontslagen te worden. Inclusief de pas aangestelde mensen. (die niets met de legacy te maken hebben)
en dan kom je op een nieuw dieptepunt, namelijk: eerst een nieuwe rvc aanstellen en daarna pas een nieuwe directie, welke vervolgens een trainer/speler beleid uitzet.

seizoen 24/25 kan al bijna de prullenbak in maar dan 100% zeker
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » do apr 11, 2024 2:39 pm

Uiteraard is er advies ingewonnen. En dat moeten ze ook meewegen. Het uiteindelijke besluit en de risico afweging voor de club ligt natuurlijk wel bij de RvC. Dat is ook niet het vraagstuk dat is voorgelegd aan dat kantoor, die zullen zich beperken tot een oordeel over de voorgelegde transacties.

En dat er mitsen en maren zijn is ook precies het punt. Je kunt op verschillende manieren tegen deze zaak aankijken. Dit is geen volstrekt binaire situatie. Dat wil niet zeggen dat ze het dan maar hadden moeten laten lopen maar in mijn ogen lag er wel ruimte om minder drastisch te reageren. Daar zit op het moment de allergrootste pijn want juist door die drastische reactie zijn we nu vermoedelijk nog maanden stuurloos.

Tenzij er op korte termijn nog een onverwachte wending komt ben ik inderdaad ook bang dat we het volgende seizoen nu al kunnen afschrijven. Met het risico dat dit nog veel grotere gevolgen gaat hebben want dan gaat het onderhand financieel ook echt wel serieus pijn doen voor zover dat niet nu al het geval is. Een scenario waar je als topclub echt voor een lange periode gaat wegzakken dreigt.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mr. Ajax » do apr 11, 2024 3:50 pm

Marillion schreef:
do apr 11, 2024 2:39 pm
Uiteraard is er advies ingewonnen. En dat moeten ze ook meewegen. Het uiteindelijke besluit en de risico afweging voor de club ligt natuurlijk wel bij de RvC. Dat is ook niet het vraagstuk dat is voorgelegd aan dat kantoor, die zullen zich beperken tot een oordeel over de voorgelegde transacties.

En dat er mitsen en maren zijn is ook precies het punt. Je kunt op verschillende manieren tegen deze zaak aankijken. Dit is geen volstrekt binaire situatie. Dat wil niet zeggen dat ze het dan maar hadden moeten laten lopen maar in mijn ogen lag er wel ruimte om minder drastisch te reageren. Daar zit op het moment de allergrootste pijn want juist door die drastische reactie zijn we nu vermoedelijk nog maanden stuurloos.

Tenzij er op korte termijn nog een onverwachte wending komt ben ik inderdaad ook bang dat we het volgende seizoen nu al kunnen afschrijven. Met het risico dat dit nog veel grotere gevolgen gaat hebben want dan gaat het onderhand financieel ook echt wel serieus pijn doen voor zover dat niet nu al het geval is. Een scenario waar je als topclub echt voor een lange periode gaat wegzakken dreigt.
+1.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Cluijffert » do apr 11, 2024 4:35 pm

Marillion schreef:
do apr 11, 2024 2:03 pm
Ik denk ook dat hij veel beter zou passen als TD. En dat zou ook alsnog een vluchtroute kunnen zijn als alle kampen in het belang van de club over hun schaduw heen stappen.

Maar nu terug naar de actualiteit. Met dat wat we nu weten en de constatering dat deskundigen toch wel wat uiteenlopen in hun mening over de vraag of zijn handelen met aandelen nu moet worden gezien als handel met voorkennis. Was het dan verstandig om de boel op te blazen op de wijze zoals de RvC dat nu heeft gedaan?

Was dat in het belang van Ajax de beste zet om op dat moment te doen of had het wellicht op een andere manier gekund zodat de club wel door kon met handelen in deze kritieke fase? Het gaat hier over risico management voor de club. Je moet bij de keuze hoe hier mee om te gaan wel meewegen wat de gevolgen zijn.
Bij Ajax zitten er traditioneel maar weinig mensen die het belang van Ajax boven eigen belang dan wel ego stellen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » do apr 11, 2024 5:09 pm

Marillion schreef:
do apr 11, 2024 2:39 pm
Uiteraard is er advies ingewonnen. En dat moeten ze ook meewegen. Het uiteindelijke besluit en de risico afweging voor de club ligt natuurlijk wel bij de RvC. Dat is ook niet het vraagstuk dat is voorgelegd aan dat kantoor, die zullen zich beperken tot een oordeel over de voorgelegde transacties.

En dat er mitsen en maren zijn is ook precies het punt. Je kunt op verschillende manieren tegen deze zaak aankijken. Dit is geen volstrekt binaire situatie. Dat wil niet zeggen dat ze het dan maar hadden moeten laten lopen maar in mijn ogen lag er wel ruimte om minder drastisch te reageren. Daar zit op het moment de allergrootste pijn want juist door die drastische reactie zijn we nu vermoedelijk nog maanden stuurloos.

Tenzij er op korte termijn nog een onverwachte wending komt ben ik inderdaad ook bang dat we het volgende seizoen nu al kunnen afschrijven. Met het risico dat dit nog veel grotere gevolgen gaat hebben want dan gaat het onderhand financieel ook echt wel serieus pijn doen voor zover dat niet nu al het geval is. Een scenario waar je als topclub echt voor een lange periode gaat wegzakken dreigt.
OF

We moeten blij zijn dat Kroes de club niet verder de afgrond in had gekieperd door domme uitspraken en door dom handelen.

Zeg het maar..
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » do apr 11, 2024 5:10 pm

Michael van Praag is in gesprek met Ajax Life ingegaan op de bestuurlijke crisis bij Ajax. De voorzitter van de Raad van Commissarissen van Ajax vertelt dat er voor de geschorste algemeen directeur Alex Kroes geen mogelijkheid is om terug te keren, al dan niet in een andere functie. Volgens Van Praag zou de schade voor Ajax dan groot zijn. Hij wijst onder meer op de 'geloofwaardigheid van Ajax'. "Bij ons hoort ethisch leiderschap."
Kan iemand zorgen dat deze man z'n mond houdt?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie