Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door LucaS » di apr 02, 2024 9:38 am

Dit verbaast toch niet? Die man zit in de voetballerij om zichzelf te verrijken
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door bryan » di apr 02, 2024 9:41 am

Marillion schreef:
di apr 02, 2024 9:02 am
Hoe kom je daar als club achter? Krijg je bericht van de aankoop van een dergelijk pakket door één persoon?
Denk ik niet, je ziet bij de markten alleen de naam van de bank die heeft gekocht. Als Kroes bijvoorbeeld zijn zaken doet bij ABN Amro, dan kan je slechts zien dat ABN Amro 17.000 aandelen heeft gekocht in opdracht van een klant.
Wat gaat hij potentieel verdienen aan dat pakket? Die man is financieel onafhankelijk. Ajax aandelen zijn doorgaans niet de beste manier om geld te verdienen is mijn indruk.
Nou ja, in totaal had hij dus 42.000 aandelen opgebouwd, koers schommelt de laatste jaar rond de €10, dus laten we zeggen rond de €420.000 aan Ajax aandelen opgebouwd. De koers is op de lange termijn momenteel vrij laag, want het gaat nu niet goed bij Ajax. Wanneer Ajax ver komt in de Champions League kan de koers richting €15 of €20 oplopen. Reken de winst maar uit.

Naast de winst op speculatie (verkoop bij een hogere prijs) betaalt Ajax NV ook een uitdeling, laten we zeggen een soort rente, aan de aandeelhouders. Kroes zou in principe medezeggenschap hebben in het bepalen van die uitdeling... dus dat is ook problematisch natuurlijk.
Laatst gewijzigd door bryan op di apr 02, 2024 9:46 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Valerius
Berichten: 157
Lid geworden op: za sep 17, 2011 10:07 am
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Valerius » di apr 02, 2024 9:44 am

Lionel schreef:
di apr 02, 2024 9:35 am
1) Hij kocht aandelen voor EUR 17.000
Hij kocht voor de bekendmaking van zijn aanstelling 17.000 aandelen erbij (ter waarde van ongeveer EUR 190.000).

Maar dit heeft hij dus blijkbaar niet aan de RVC gemeld, alleen dat hij aandelen in zijn bezit had.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » di apr 02, 2024 9:45 am

Mr. Ajax schreef:
di apr 02, 2024 9:22 am
Ik vind zijn verklaring op LinkedIn niet eens zo heel gek. Mij bekruipt nu het gevoel dat de RVC hier eerder dom heeft gehandeld, en niet zo zeer Kroes, alles meegenomen.
Nou nee, Ajax moet zich aan de regels houden.
"Het leek mij een positief signaal om vertrouwen in de club uit te stralen. Ik geloof erin dat je vertrouwen uitstraalt als je zelf aandelen koopt en ook zelf financieel risico loopt."
Wie moest er dan vertrouwen krijgen en op welke manier, als hij buiten medeweten van anderen aandelen kocht?

Niemand verwacht ook van een AD dat hij zelf financieel risico gaat lopen, dat slaat nergens op.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58892
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door 999 » di apr 02, 2024 9:46 am

Geschorste Alex Kroes gaat beslissing rvc Ajax aanvechten: ’Kopen aandelen leek mij positief signaal’
author avatar
MIKE VERWEIJ

Aangepast: 39 min geleden1 uur geledenin VOETBAL

AMSTERDAM - Algemeen directeur Alex Kroes, die dinsdagochtend met onmiddellijke ingang is geschorst door Ajax vanwege mogelijke voorkennis bij de handel in Ajax-aandelen, is met een uitgebreide reactie gekomen op de beslissing van de raad van commissarissen. Daarin geeft Kroes aan dat hij de beslissing van de rvc gaat aanvechten en de stap naar de AFM (Autoriteit Financiële Markten) zal maken.

Alex Kroes gaat beslissing rvc Ajax aanvechten.
© RENÉ BOUWMAN

„Met pijn in het hart laat ik weten dat de Raad van Commissarissen (RvC) van Ajax heeft aangegeven mij per direct te schorsen als Algemeen Directeur van Ajax.


Vorige week zijn er door enkele media vragen gesteld over de aandelen Ajax die ik in mijn bezit heb. Onder meer is gevraagd of ik deze als tekengeld van Ajax had gekregen of zelf heb gekocht. Dat laatste is het geval. Ieder aandeel Ajax heb ik zelf gekocht.

Aandelenpakket
Na beantwoording van deze vragen heeft de RvC aanleiding gezien om zich nader te buigen over mijn aandelenpakket. Een pakket waarvan zij ten tijde van het rondkomen van mijn benoeming in augustus 2023 al op de hoogte waren. In die periode heb ik uiteraard volledige openheid van zaken gegeven aan de RvC over relevante bezittingen waaronder 42.500 aandelen in het kapitaal van Ajax.

In de periode van 6 april 2022 tot 26 juli 2023 heb ik met stukjes en beetjes Ajax aandelen aangeschaft, oplopend tot 42.500 stuks (van de in totaal 18,33 miljoen bestaande Ajax aandelen). Op 31 december 2022 had ik reeds 20.000 stuks. Een ander deel heb ik bijgekocht in de maanden april, mei en juni van 2023. Het laatste deel (ca 17.500 stuks) heb ik op 26 juli 2023, kort voor mijn aanstelling op 2 augustus 2023, aangeschaft.

Goed gevoel
Op dat moment was ik nog niet rond met Ajax, maar ik had – door mijn eigen intenties - er een goed gevoel bij. Het leek mij een positief signaal om vertrouwen in de club en naar aandeelhouders uit te stralen. Om daar ook - letterlijk en figuurlijk - onderdeel van te zijn. Ik geloof erin dat je vertrouwen uitstraalt naar je medeaandeelhouders en stakeholders als je zelf aandelen koopt en daarmee ook zelf financieel risico loopt. ’Skin in the game’, zoals dat heet.

Na 26 juli 2023 en, ter voorkoming van misverstanden, sinds ik toegang heb tot enige vertrouwelijke informatie, heb ik geen aandelen Ajax meer gekocht of verkocht. Hoewel het niet onmogelijk is dat ik op langere termijn met deze aandelen geld zou kunnen verdienen, is dat zeker tot op heden niet het geval geweest. Er zit ook zeker geen ’quick win’ gedachte achter, ik wilde eerst zorgen dat het weer heel goed zou gaan met Ajax op allerlei vlakken. En hier heel positief aan bijdragen.


Van het feit dat ik dit aandelenpakket heb, heb ik nooit een geheim gemaakt. Sterker nog, ik heb in augustus vorig jaar Ajax erop gewezen dat ik dit pakket had en dat ik graag zou horen hoe hiermee om te gaan omdat ik mij de specifieke regels nog niet eigen had gemaakt. Die vraag is tot op heden niet beantwoord. En hoewel de RvC maanden de tijd heeft gehad (nog vóór mijn officiële benoeming (op 27 december 2023) en mijn feitelijke indiensttreding (op 15 maart 2024) om alsnog iets te vinden van het feit dat ik deze aandelen heb aangeschaft, ben ik hier niet op aangesproken en zijn er ook geen vragen gesteld.

Plotseling
Afgelopen vrijdag heeft de RvC mij plotseling laten weten geen vertrouwen meer in mij te hebben. Mij is gemeld dat ik in de ogen van de RvC met de aanschaf van de aandelen op 26 juli 2023 en de timing daarvan, kwade opzet voor ogen had. Ik zou voorwetenschap hebben gehad en daarmee hebben gehandeld. Dit is niet ingegeven door een signaal van de bevoegde toezichthouder, de Autoriteit Financiële Markten (AFM), maar naar eigen zeggen op basis van het eigen ’moreel kompas’ van de RvC.

Wat ik daarvan vind en wat ik vind van de timing van dit besef, heb ik aangegeven in een gesprek met de RvC. Ook heb ik nogmaals mijn positieve beweegredenen voor de aanschaf van het laatste pakket aangegeven. Hoe zeer ik ook overtuigd ben van mijn goede intenties, snap ik inmiddels na overleg met mijn advocaat, dat ik op 26 juli 2023 niet de meest verstandige beslissing heb genomen door de schijn van de situatie. Dit neemt niet weg dat er nog de nodige vraagtekens gesteld kunnen worden bij de kwalificatie als „voorwetenschap” en daarmee zeker de zwaarte van de beslissing van ontslag op staande voet door de RvC.

Transparantie
Het lijkt ons, nog steeds, veel verstandiger en in het belang van Ajax om gezamenlijk de kwestie in alle transparantie voor te leggen aan de AFM. De AFM kan dan onafhankelijk oordelen of ik al dan niet in strijd met de wet heb gehandeld en de zwaarte hiervan. Vanzelfsprekend zal ik daar de consequenties van dragen. De RvC kan daarna zelf nog bepalen welke volgende stappen zij in deze kwestie zou willen zetten. Dit heb ik zowel mondeling als op schrift aangegeven bij de RvC.

Aan een onafhankelijk oordeel van de AFM zijn we helaas niet toegekomen. De RvC heeft al geoordeeld dat ik kennelijk niet over het ’juiste moreel kompas’ beschik. Een kompas dat ik omgekeerd de afgelopen maanden juist graag door de RvC gehanteerd had gezien. De RvC die de aankoop van het laatste deel aandelen eerder deze week nog als niet meer dan „ongelukkig” bestempelde.

Vanaf mijn negende ben ik Ajacied
Vanaf mijn negende ben ik Ajacied. Ik ben altijd betrokken geweest bij de club, als speler en als lid. In mijn hart en later ook via deze aandelen. Aandelen die ik kocht uit betrokkenheid bij de club. Uit vertrouwen in de club. Niet om er snel geld mee te verdienen, maar als positief signaal naar alle stakeholders.

Ik heb de afgelopen periode steeds gezegd dat ik wil dat alle aandacht uitgaat naar Ajax, niet naar Alex. Maar mijn moreel kompas zegt dat ik mij niet zomaar bij deze beslissing van de RvC kan neerleggen. Ik zal nu zelfstandig naar de AFM stappen om mijn kwestie voor te leggen om tot een onafhankelijk oordeel te komen.

Dit alles levert onrust op voor Ajax en dat spijt mij oprecht. Hopelijk is deze periode snel voorbij. Vanaf vandaag zal ik, met pijn in het hart, op afstand, bekijken wat er bij Ajax gebeurt. Ajax moet weer Ajax worden.”

Laatst gewijzigd door 999 op di apr 02, 2024 9:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Alexander » di apr 02, 2024 9:47 am

Yopii schreef:
di apr 02, 2024 9:45 am
Mr. Ajax schreef:
di apr 02, 2024 9:22 am
Ik vind zijn verklaring op LinkedIn niet eens zo heel gek. Mij bekruipt nu het gevoel dat de RVC hier eerder dom heeft gehandeld, en niet zo zeer Kroes, alles meegenomen.
Nou nee, Ajax moet zich aan de regels houden.
"Het leek mij een positief signaal om vertrouwen in de club uit te stralen. Ik geloof erin dat je vertrouwen uitstraalt als je zelf aandelen koopt en ook zelf financieel risico loopt."
Wie moest er dan vertrouwen krijgen en op welke manier, als hij buiten medeweten van anderen aandelen kocht?

Niemand verwacht ook van een AD dat hij zelf financieel risico gaat lopen, dat slaat nergens op.
Er staat nergens dat Kroes zich niet aan de regels heeft gehouden. Er is ook geen melding gedaan voor het instituut wat hier verantwoordelijk voor is.

Kroes heeft zich verkeken op de interne politiek. Gewoon ouderwets gewipt door Praag.

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door De Dominee » di apr 02, 2024 9:49 am

Alexander schreef:
di apr 02, 2024 9:01 am
Het is dus oliedom, maar geen directe reden om iemand op straat te zetten. Dit had ook op een andere manier opgelost kunnen worden.
Begrijp ik tussen de regels door hier dat er meer speelt? De RVD wilde van Kroes af? Weet je ook waarom?

Voor wat betreft Kroes: tja... ik was aanvankelijk enthousiast, maar na zijn gebral in de media al iets minder. Het is wel bizar hoe alles bij Ajax verloopt. Helemaal murw ben ik. Komt het nog goed met onze club? Geen TD, geen trainer, geen AD. Het gaat maar door...
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door bryan » di apr 02, 2024 9:50 am

Het is een goede teken wanneer de topman zelf aandelen in een bedrijf heeft, want die heeft dan "skin in the game" zo als ze zeggen. Maar alles moet dan netjes gebeuren en volgens de regels gemeld worden, en dat is hier niet het geval geweest. Van Praag had geen keuze, Kroes is gewoon dom geweest. Met of zonder opzet, uiteindelijk maakt het niet uit.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door LucaS » di apr 02, 2024 9:53 am

Handel met voorkennis is verboden.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door elliquido » di apr 02, 2024 9:55 am

Geschorst is anders dan non-actief juridischgezien toch? @wckdwn?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door De Dominee » di apr 02, 2024 9:55 am

Wie nu? Gaat Van Praag zijn boy Danny Blind pushen? Jordi Cruijff? Schuift Menno van Geelen toch door? Gaan ze Eenhoorn polsen? Demy de Zeeuw?

Kan Ajax überhaupt verder zolang die procedure van Kroes loopt? Hoe lang duurt zo'n procedure gemiddeld?

Wat een cluster fuck :blush.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » di apr 02, 2024 9:56 am

Bij een voetbalclub ligt het iets ingewikkelder. De AD zit op een berg met geld. Gunt hij baantjes en transfers aan mensen uit zijn circuit en zo ja, wordt hij daar beter van?

Integriteit is daarom superbelangrijk bij deze baan. De AD mag geen ander belang hebben dan Ajax.

Daarom was ik van meet af wat huiverig over Kroes. Zoals Luuk zegt: hij heeft altijd in de voetballerij gezeten om rijk te worden.
Ik vond het ook heel merkwaardig dat hij zich blijkbaar met Ajax bemoeide ('Ik heb de RVC gewaarschuwd', blabla) toen hij werknemer van AZ was. Dat is niet integer.

Valerius
Berichten: 157
Lid geworden op: za sep 17, 2011 10:07 am
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Valerius » di apr 02, 2024 9:57 am


Alexander schreef: Er staat nergens dat Kroes zich niet aan de regels heeft gehouden.
Jawel hoor, dat staat gewoon in de wet. Hij heeft, zo het er nu uitziet, bewust of onbewust, een strafbaar feit gepleegd.

Sent from my Pixel 8 Pro using Tapatalk


Laatst gewijzigd door Valerius op di apr 02, 2024 9:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door LucaS » di apr 02, 2024 9:58 am

Ik zei maanden geleden al dat ik een slecht gevoel had bij Kroes en zijn lijntjes en belangen met makelaars. Ik denk dat het alleen maar goed is dat dit nu gebeurt. Anders hadden we straks wel een directeur gehad die zichzelf verrijkt
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » di apr 02, 2024 10:02 am

Valerius schreef:
di apr 02, 2024 9:44 am
Lionel schreef:
di apr 02, 2024 9:35 am
1) Hij kocht aandelen voor EUR 17.000
Hij kocht voor de bekendmaking van zijn aanstelling 17.000 aandelen erbij (ter waarde van ongeveer EUR 190.000).

Maar dit heeft hij dus blijkbaar niet aan de RVC gemeld, alleen dat hij aandelen in zijn bezit had.
Ah, verkeerd overgenomen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door bryan » di apr 02, 2024 10:05 am

LucaS schreef:
di apr 02, 2024 9:58 am
Ik zei maanden geleden al dat ik een slecht gevoel had bij Kroes en zijn lijntjes en belangen met makelaars. Ik denk dat het alleen maar goed is dat dit nu gebeurt. Anders hadden we straks wel een directeur gehad die zichzelf verrijkt
elk nadeel hepp z'n voordeel idd
Laatst gewijzigd door bryan op di apr 02, 2024 10:06 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door elliquido » di apr 02, 2024 10:05 am

Ik word meer en meer voorstander van het engelse fenomeen "fan owned" club. Weg met die patjepeeers , krijtstrepers en buisnesseatplakkers.
Er zullen toch genoeg echte fans zijn met kennis en kunde?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » di apr 02, 2024 10:06 am

LucaS schreef:
di apr 02, 2024 9:58 am
Ik zei maanden geleden al dat ik een slecht gevoel had bij Kroes en zijn lijntjes en belangen met makelaars. Ik denk dat het alleen maar goed is dat dit nu gebeurt. Anders hadden we straks wel een directeur gehad die zichzelf verrijkt
En belangrijker nog... die gewoon incompetent is.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mano » di apr 02, 2024 10:07 am

Yopii schreef:
di apr 02, 2024 9:56 am
Bij een voetbalclub ligt het iets ingewikkelder. De AD zit op een berg met geld. Gunt hij baantjes en transfers aan mensen uit zijn circuit en zo ja, wordt hij daar beter van?

Integriteit is daarom superbelangrijk bij deze baan. De AD mag geen ander belang hebben dan Ajax.

Daarom was ik van meet af wat huiverig over Kroes. Zoals Luuk zegt: hij heeft altijd in de voetballerij gezeten om rijk te worden.
Ik vond het ook heel merkwaardig dat hij zich blijkbaar met Ajax bemoeide ('Ik heb de RVC gewaarschuwd', blabla) toen hij werknemer van AZ was. Dat is niet integer.
precies. Ik riep om dezelfde redenen dat hij in niets een goede AD was.
totaal niet integer en mensen die zeggen dat hij omwille van een machtspel is weggezet, hij speelde zelf mee.
Deze man was niet integer.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mano » di apr 02, 2024 10:09 am

elliquido schreef:
di apr 02, 2024 10:05 am
Ik word meer en meer voorstander van het engelse fenomeen "fan owned" club. Weg met die patjepeeers , krijtstrepers en buisnesseatplakkers.
Er zullen toch genoeg echte fans zijn met kennis en kunde?
Kroes is al fan vanaf zijn 9de, volgens zijn linkedin post :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door wimpey » di apr 02, 2024 10:12 am

Wat een club :drecul.gif:

We gaan van Sar/Overmars, naar Schreuder, naar Mislintat / Steijn, naar Kroes.

Effe serieus: wat zegt dat over een club (mensen)? Hoe kun je telkens weer de verkeerde aanstellen? :confused.gif:

Who's next?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door WP_Legend » di apr 02, 2024 10:15 am

Eigenlijk wel blij, want hij roeptoeterde een hoop onzin!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Arthur » di apr 02, 2024 10:18 am

wimpey schreef:
di apr 02, 2024 10:12 am
Wat een club :drecul.gif:

We gaan van Sar/Overmars, naar Schreuder, naar Mislintat / Steijn, naar Kroes.

Effe serieus: wat zegt dat over een club (mensen)? Hoe kun je telkens weer de verkeerde aanstellen? :confused.gif:

Who's next?
Het probleem is dat degenen die boven in de boom zitten de ouwe lullen van de ledenraad zijn die zelf niks kunnen en alleen 'Ajax-DNA' en vriendjes zoeken om op de topposities neer te zetten. Hierdoor krijg je de rest van de organisatie ook nooit structureel op orde.

Heel soms gaat het goed als je zoals een Overmars tegelijkertijd voldoet aan het profiel en toevallig ook nog kwaliteiten hebt, maar meestal is het dus helemaal niks. Dit patroon zie je al decennia en er is geen enkel zicht op verbetering.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door zeux » di apr 02, 2024 10:21 am

wimpey schreef:Wat een club :drecul.gif:

We gaan van Sar/Overmars, naar Schreuder, naar Mislintat / Steijn, naar Kroes.

Effe serieus: wat zegt dat over een club (mensen)? Hoe kun je telkens weer de verkeerde aanstellen? :confused.gif:

Who's next?
Wimpey to the rescue?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mano » di apr 02, 2024 10:23 am

Arthur schreef:
di apr 02, 2024 10:18 am


Het probleem is dat degenen die boven in de boom zitten de ouwe lullen van de ledenraad zijn die zelf niks kunnen en alleen 'Ajax-DNA' en vriendjes zoeken om op de topposities neer te zetten. Hierdoor krijg je de rest van de organisatie ook nooit structureel op orde.

Heel soms gaat het goed als je zoals een Overmars tegelijkertijd voldoet aan het profiel en toevallig ook nog kwaliteiten hebt, maar meestal is het dus helemaal niks. Dit patroon zie je al decennia en er is geen enkel zicht op verbetering.
leuk verhaal maar als hij geen 17.000 aandelen koopt, kan die ledenraad niks.
het begint toch echt bij zichzelf en zijn kruideniersmentaliteit.


maar ik ben niet getreurd, de man was helemaal niet capabel als AD.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie