Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door De Dominee » ma nov 06, 2023 1:41 pm

Lionel schreef:
ma nov 06, 2023 1:35 pm
Akpom kan niet voetballen.

Dat hij die kansen miste is ook geen pech hè… die kopbal tegen Volendam raakt hij met z’n schouder. Die bal in de laatste minuut mist hij omdat hij niet snel en wendbaar genoeg is.
Moet eerlijk zeggen dat dit ook mijn eerste indruk van hem was, inderdaad. Hem had ik WEL al afgeschreven. Echter zag ik gisteren toch duidelijk dat hij wel echt slim en goed loopt en daardoor dus vaak op de goede plek staat. Lijkt ook wel een afmaker met functionele techniek. Die kerel is levensgevaarlijk. Ik moet het nog maar zien met hem dus. Kan er zomaar 30 inleggen in een heel seizoen Ajax. Zal geen Van Basten worden natuurlijk, maar wel een echte goaltjesdief.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door LucaS » ma nov 06, 2023 2:06 pm

De Dominee schreef:
ma nov 06, 2023 12:14 pm
Ajax Rules schreef:
ma nov 06, 2023 12:04 pm
Het blijft heel jammer dat Sven niet een eerlijke kans heeft gekregen om een eigen (buitenlandse, oe eng!) trainer te halen. En dat hij ook niet de kans heeft gekregen om Steijn te ontslaan toen bleek hoe hij als trainer en vooral karakterologisch in elkaar zat.

Sven heeft niet alles goed gedaan en de balans in de selectie was niet optimaal (al zijn er ook op 7 en 10 wel degelijk wat opties), maar als je iemand zo laat saneren en zoveel puin laat ruimen als Sven moest doen, dan kun je een sterke persoonlijkheid juist goed gebruiken en moet je hem op zijn minst een eerlijke kans geven. Zeker als diegene (itt de trainer) er WEL volledig voor gaat en dag en nacht bezig is voor de goede zaak.
Precies, AR. Eeuwig zonde. Nu maar hopen dat we er snel bovenop komen, want plek 5 en zelfs plek 3 lijken nog haalbaar. CL is een utopie, helaas.
Plaats 3 is voorronde CL. Maar goed, die lijkt wmb ook wel heel.lastig haalbaar
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Lionel » ma nov 06, 2023 2:08 pm

De Dominee schreef:
ma nov 06, 2023 1:41 pm
Lionel schreef:
ma nov 06, 2023 1:35 pm
Akpom kan niet voetballen.

Dat hij die kansen miste is ook geen pech hè… die kopbal tegen Volendam raakt hij met z’n schouder. Die bal in de laatste minuut mist hij omdat hij niet snel en wendbaar genoeg is.
Moet eerlijk zeggen dat dit ook mijn eerste indruk van hem was, inderdaad. Hem had ik WEL al afgeschreven. Echter zag ik gisteren toch duidelijk dat hij wel echt slim en goed loopt en daardoor dus vaak op de goede plek staat. Lijkt ook wel een afmaker met functionele techniek. Die kerel is levensgevaarlijk. Ik moet het nog maar zien met hem dus. Kan er zomaar 30 inleggen in een heel seizoen Ajax. Zal geen Van Basten worden natuurlijk, maar wel een echte goaltjesdief.
Wel als spits dan. Als 10 vind ik hem echt om te janken.

Maar hij kan koppen, slimme loopacties. Dan kan je er bij Ajax 20+ inleggen.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door De Dominee » ma nov 06, 2023 2:12 pm

Als hij dat doet is hij zijn gewicht in goud waard als Engelsman. Alweer zo'n goede aankoop van Mislintat :biggthumpup.gif: :666.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33477
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door zeux » ma nov 06, 2023 3:03 pm

LucaS schreef:
ma nov 06, 2023 2:06 pm
Plaats 3 is voorronde CL. Maar goed, die lijkt wmb ook wel heel.lastig haalbaar
12 punten verschil, op net iets minder dan 1/3 van de competitie. Het is heel lastig, maar niet helemaal onmogelijk. Maar dan moet Ajax natuurlijk vanaf nu een winstpercentage van iets van 85% hebben of zo. Dat zou een reuze-verbetering moeten inhouden.

Maar àls je die 'sprint' in wilt zetten, zul je de komende 9 wedstrijden - met op papier in principe allemaal mindere tegenstanders - 27 punten moeten pakken. En hopen dat AZ en Twente punten morsen. F. lijkt mij te stabiel daarvoor.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door elliquido » ma nov 06, 2023 7:47 pm

Ze spelen nu onderling ook nog, met een paar gelijke spelen gaat het dan hard
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Lionel » ma nov 06, 2023 8:01 pm

Komende zondag is het Feyenoord-AZ….
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Jinne » za dec 30, 2023 9:19 am

Hij mocht leeglopen vandaag bij de T. Hij had natuurlijk alles goed gedaan...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za dec 30, 2023 9:22 am

Classic, had eerlijk gezegd dit interview voor de kerst verwacht in de T, maar ze hebben nog een weekje gewacht. Wat een afgrijselijk verhaal waarin het allemaal aan anderen ligt; nauwelijks wordt de hand in eigen boezem gestoken. Natuurlijk was Mislintat een charlatan, maar je zelf zo overschatten als Steijn hier doet is welhaast gênant.

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door De Dominee » za dec 30, 2023 10:26 am

Tja.

Lang - Brobbey - Ziyech
Vos - Isco - Schouten
Nico - Hato - De Vrij - Dest
Olij

Had wat geweest! Om diverse redenen onhaalbaar en onrealistisch, maar toch.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Liberty » za dec 30, 2023 10:56 am

Kan die charlatan alsjeblieft zijn mond dichthouden over Ajax. Hij bakte er helemaal niets van en heeft het voor elkaar gekregen om vrijwel alle spelers tegen zich te krijgen. Binnen een paar maanden tijd.
Slechtste trainer van Ajax ooit.
Van 't Schip, ook geen wondertrainer, laat zien wat een normale trainer al kan bereiken met deze groep.
De Dominee schreef:
za dec 30, 2023 10:26 am
Lang - Brobbey - Ziyech
Vos - Isco - Schouten
Nico - Hato - De Vrij - Dest
Olij
Oke, laten we ze langslopen. Van dit elftal lopen er nu 3 spelers rond bij Ajax: Vos, Brobbey en Hato. Daarvan zijn de laatste twee basisspelers en onmisbaar. Vos daarentegen moet het nog laten zien.

De Vrij, Dest en Isco lijken me sowieso onhaalbaar. Als ze al betaalbaar zijn dan ligt het salaris veel te hoog.

Nico is gewoon puur populisme. Die haal je om een wit voetje te halen bij de fans. Maar had hij zelf wel gewild?

Houd je Olij, Ziyech, Lang en Schouten over. En bij elk kan je vraagtekens zetten. Voor Lang had je al Bergwijn en in eerste instantie liep Tadic er nog rond.
Ziyech zou mooi zijn geweest maar zal ook hoog in het salaris hebben gezeten.
Olij had gekund maar betwijfel het of hij nou echt een toekomstige topkeeper is.
Alleen Schouten was haalbaar geweest en echt een toegevoegde waarde waarschijnlijk.

Maar wat Steijn doet is het droppen van wat namen om elke vorm van verantwoordelijkheid af te schuiven.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33477
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door zeux » za dec 30, 2023 11:31 am

Liberty schreef:
za dec 30, 2023 10:56 am
Voor Lang had je al Bergwijn en in eerste instantie liep Tadic er nog rond.
Tadic was al op weg naar buiten. Blijkt ook uit zijn interview. Raar dat dit argument maar gebruikt blijft worden.
Bergwijn --> hoeveel fans roepen wel niet dat hij een sta-in-de-weg is? De vraag is dan dus: modder je door of selecteer je door?
Het is een dure klant, dus dat doorselecteren kun je niet eindeloos doen bij falende dure spelers, maar je kunt er op individuele basis wel naar kijken.
Stel, Lang was gehaald, dan had je met Bergwijn 'gezeten'. De realiteit van de voetbalmarkt is dat er vaak wel ergens een plekje te vinden is, zéker als de speler (en zijn makelaar) graag weg willen. Dat blijkt wel uit de lijst verkochte 'onverkoopbare' spelers van de afgelopen jaren. Spelers die nauwelijks een knikker raakten of vrijwel niet aan spelen toekwamen, gingen toch voor behoorlijke bedragen weg. Misschien zou er een klein verlies zijn gedraaid op Bergwijn, maar houd je vast aan 'gemodder' of probeer je het elftal kwaliteitsimpulsen te geven? Wat gemodder oplevert hebben we in 2023 in ieder geval kunnen zien.

(twee disclaimers: we weten nog niet of Lang langdurig bij psv gaat slagen en gezien het trainwreck dat Mislintat heeft veroorzaakt binnen Ajax had Lang ook niet uitgemaakt, maar dat is hindsight.)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door peter » za dec 30, 2023 12:11 pm

Heb het gelezen en dit is fantastisch:
voor mezelf kon ik toch met opgeheven hoofd door de voordeur vertrekken
Uitgesproken door Maurice Steijn. Opgeschreven door Mike Verweij.

Nou Ries, je was een topper. Dank voor alles he.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33477
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door zeux » za dec 30, 2023 12:19 pm

Steijn doet boekje open over dramatische Ajax-periode en haalt uit naar Mislintat
Door onze sportredactie

Maurice Steijn heeft in gesprek met De Telegraaf uitgehaald naar voormalig Ajax-directeur Sven Mislintat. De oud-coach gaat ook dieper in op zijn dramatische periode in Amsterdam. "Een groot deel van de staf wilde niet verder met Steven Berghuis."
Mislintat stelde Steijn in juni aan als opvolger van interim-trainer John Heitinga. De voormalig directeur voetbalzaken beloofde de coach dat ze goed zouden samenwerken. "Het was samen, maar in de praktijk al heel snel ieder voor zijn eigen", zegt de vijftigjarige Steijn.

De trainer en zijn staf droegen tal van mogelijke versterkingen aan, zoals Noa Lang, Nicolás Tagliafico, Justin Kluivert, Sergiño Dest, Stefan de Vrij, Jerdy Schouten, Vangelis Pavlidis, Hakim Ziyech en de aangeboden Isco. "Voor die spelers had hij altijd zijn argumenten klaar om ze niet te halen", zegt Steijn, die het gevoel bekroop dat Mislintat hem had gehaald zodat de Duitser vrij spel zou hebben op de transfermarkt.

Voor de uitwedstrijd tegen Ludogorets op 24 augustus kwam het tot een botsing. "Wij als staf hadden volgens hem geen verstand van het samenstellen van een selectie en hoefden ons daar niet mee te bemoeien. 'Ik ben verantwoordelijk voor de selectie en jullie voor het elftal.' Voor het eerst dacht ik: hier ben ik niet op mijn plaats."

Steijn gaf openlijk toe dat de aankopen - afgezien van Josip Sutalo - niet zijn keuzes waren. De trainer erkent dat die uitspraak niet handig was. Mislintat reageerde intern woedend. "Vanaf dat moment voelde ik dat Mislintat niet langer met me door wilde. Ook tot ergernis van de Nederlandse spelers was hij altijd met zijn aankopen bezig en leek hij ze tegen mij op te zetten. Achter mijn rug om besprak hij mijn functioneren met de assistent-trainers Hedwiges Maduro en Said Bakkati."

Ajax kende onder Steijn erbarmelijke maanden. De Amsterdammers wonnen slechts twee van de elf duels onder de Haagse coach. Onder interim-trainer Maduro zakte Ajax verder weg naar de laatste plek in de Eredivisie. Inmiddels is de club onder John van 't Schip opgeklommen naar de vijfde positie. Ajax sloot het kalenderjaar af met een bekernederlaag tegen amateurclub Hercules.

Steijn steekt de hand deels in eigen boezem. "Ik zal met de staf ook verkeerde keuzes hebben gemaakt. De omstandigheden stonden het uiteindelijk ook niet toe", aldus de coach, die naar eigen zeggen geen klik had met de spelersgroep en de aankopen. Onder meer de relatie met Steven Berghuis was moeizaam. De aanvaller weigerde Steijn openlijk te steunen. Daarnaast leek Berghuis weinig inzet te tonen tijdens de nederlaag tegen FC Utrecht (4-3) eind oktober.

In de interlandbreak voorafgaand aan het duel met Utrecht zat Steijn in Noordwijk nog met zijn staf om de tafel om tot een ommekeer te komen. "Toen gaf een groot deel van de staf aan niet met Steven Berghuis verder te willen. Zover was ik niet." Na de nederlaag in De Galgenwaard besloot Steijn de handdoek in de ring te gooien.

Steijn voelde gedurende zijn periode bij Ajax veel steun van Ajacieden van verschillende generaties, zoals Marco van Basten, Rafael van der Vaart en ook Louis van Gaal (adviseur rvc Ajax). Van Gaal probeerde Steijn nog over te halen om te blijven. "Maar mijn besluit stond vast. Hoewel het veel pijn deed. Mijn missie, de mooiste uitdaging uit mijn leven, mislukte."

Steijn is blij dat Ajax onder Van 't Schip de weg omhoog heeft gevonden. De coach weet niet of hij ooit nog de kans krijgt om bij een grote club te werken. "Hoewel het nooit een eerlijke kans is geweest bij Ajax, zal ik eerst een stap terug moeten doen en me opnieuw moeten waarmaken. Daartegenover staat dat ik ook weet dat we met een Ajax-elftal zoals ik voor ogen had met PSV en Feyenoord om de hoofdprijzen hadden gespeeld." (nu.nl)

"Wij als staf hadden volgens hem geen verstand van het samenstellen van een selectie en hoefden ons daar niet mee te bemoeien. 'Ik ben verantwoordelijk voor de selectie en jullie voor het elftal.'

Lijkt mij niet ondenkbeeldig dat Mislintat dit daadwerkelijk heeft gezegd. En is iemand hier op AT blij met deze uitspraak?

Als trainer ben je dan wel gezien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Liberty » za dec 30, 2023 12:49 pm

Tja, of Steijn dekt zich in zoals hij al die tijd heeft gedaan.

We kunnen afgeven op Mislintat, maar Steijn is gewoon een prutser gebleken. Die kan en kon er gewoon helemaal niets van. Dat toont Van 't Schip wel aan.

Het feit dat Verweij hem alle ruimte geeft is veelzeggend. De Telegraaf is het kankergezwel binnen de club.
Tijd voor iets nieuws.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za dec 30, 2023 1:06 pm

Het is niet of of, maar en en. Steijn en Mislintat waren het equivalent van een ramp.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » za dec 30, 2023 1:14 pm

Mwah, een trainer moet werken met de spelers die hij krijgt ( van Mislintat in dit geval die alles op eigen houtje deed ) Dus voor mij is dieje Duitser degene die deze ramp heeft veroorzaakt ...

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » za dec 30, 2023 1:16 pm

Toen er sprake was van Lang had Ajax dus

1. Tadic
2. Bergwijn
3. Daramy
4. Mika Godts
5. Van Axel Dongen

Nee, het was perfect logisch geweest om dan nog een linksbuiten te halen, zelfs al stond Tadic op vertrekken. :drecul.gif: Daarnaast kun je natuurlijk ook niet een speler die 30 miljoen kostte en 5 miljoen salaris opstrijkt (sowieso een achterlijk bedrag maargoed) naar de bank dirigeren.
Tot slot wordt ook nog even vergeten dat de directie het principe hanteerde ''eerst verkopen dan pas kopen''.

Voor wat Steijn betref ik denk dat de volgende zin alles samenvat "De Klik met de spelersgroep, met name de aankopen, was er niet. Daar doe je alles aan maar in wedstrijden ging alsnog van alles fout"

Ja Steijn heeft er echt alles aan gedaan om de aankopen te laten functioneren en de spelersgroep zijn kant op te krijgen. "Dit zijn niet mijn spelers" en publique en meteen het hazenpad kiezen naar Ibiza tijdens de interlandbreak. Dan heb je er echt alles aan gedaan. :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » za dec 30, 2023 1:22 pm

Zijn onze spelers toch ook niet ??????.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Liberty » za dec 30, 2023 1:28 pm

999 schreef:
za dec 30, 2023 1:14 pm
Mwah, een trainer moet werken met de spelers die hij krijgt ( van Mislintat in dit geval die alles op eigen houtje deed ) Dus voor mij is dieje Duitser degene die deze ramp heeft veroorzaakt ...
Als je ziet wat Van 't Schip al kan bereiken met deze spelers dan moge het duidelijk zijn dat Steijn gewoon een prutser is. We stonden 18e onder zijn leiding, nu staan we 5e. Met precies dezelfde spelers.
Ik zeg niet dat we kampioen waren geworden maar Steijn heeft er een puinhoop van gemaakt.

Wat veel mensen vergeten is dat Mislintat ook de tering naar de nering moest zetten. Er moest worden gesneden in kosten. Het salarishuis moest omlaag en dat hield in dat dure spelers weg moesten en dat zij vervangen zouden worden door veel goedkopere opties. Ook moest er eerst verkocht worden voor er gekocht kon worden.

Uiteraard kan je een hele discussie voeren over het werk van Mislintat. Maar hij had geen vrije hand. Er moest gewoon bezuinigd worden.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » za dec 30, 2023 1:33 pm

Liberty schreef:
za dec 30, 2023 1:28 pm
999 schreef:
za dec 30, 2023 1:14 pm
Mwah, een trainer moet werken met de spelers die hij krijgt ( van Mislintat in dit geval die alles op eigen houtje deed ) Dus voor mij is dieje Duitser degene die deze ramp heeft veroorzaakt ...
Als je ziet wat Van 't Schip al kan bereiken met deze spelers dan moge het duidelijk zijn dat Steijn gewoon een prutser is. We stonden 18e onder zijn leiding, nu staan we 5e. Met precies dezelfde spelers.
Ik zeg niet dat we kampioen waren geworden maar Steijn heeft er een puinhoop van gemaakt.

Wat veel mensen vergeten is dat Mislintat ook de tering naar de nering moest zetten. Er moest worden gesneden in kosten. Het salarishuis moest omlaag en dat hield in dat dure spelers weg moesten en dat zij vervangen zouden worden door veel goedkopere opties. Ook moest er eerst verkocht worden voor er gekocht kon worden.

Uiteraard kan je een hele discussie voeren over het werk van Mislintat. Maar hij had geen vrije hand. Er moest gewoon bezuinigd worden.
Hij gebruikt niet tot bijna niet de aankopen van Mislintat.Als je achter Mislintat zijn aankopen blijft staan die niks met waar AJAX voor staat te maken hebben, brutaliteit, Gogme, Techniek enz. dan houdt het op.

Schip heeft wat meer " geluk " dan Steijn ( niet dat Steijn goed is ) kwartje valt soms wat beter, maar het voetbal onder van het Schip is een beetje beter geworden maar meer ook niet.

Overigens als je vrije hand 115 Miljoen aan aankopen is kun je niet meer lullen over " hij moest bezuinigen " .Zeker niet als bijna elke aankoop een 5 jarig contract heeft gekregen.Kijk de voetbal wereld is knettergek, dat hebben we gemerkt met de aankopen van een jaar eerder die gewoon ook weer tegen achterlijk prijzen zijn verkocht.Dus hopen we maar dat we een beetje gelijk gaan spelen als er wat spelers de deur uit gaan, hopen dat de voorwaarde bij interesse gelijk of beter zijn, want als die voorwaarde slechter zijn b.v. kwa salaris zitten ze gewoon nog 4.5 jaar de bank warm te houden ...
Laatst gewijzigd door 999 op za dec 30, 2023 1:39 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33477
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door zeux » za dec 30, 2023 1:37 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za dec 30, 2023 1:06 pm
Het is niet of of, maar en en. Steijn en Mislintat waren het equivalent van een ramp.
:biggthumpup.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Liberty » za dec 30, 2023 1:51 pm

Dat is niet helemaal waar, maar dan nog. Ook Steijn had die optie en maakte constant de verkeerde keuzes.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Liberty » za dec 30, 2023 2:12 pm

999 schreef:
za dec 30, 2023 1:33 pm
Liberty schreef:
za dec 30, 2023 1:28 pm
999 schreef:
za dec 30, 2023 1:14 pm
Mwah, een trainer moet werken met de spelers die hij krijgt ( van Mislintat in dit geval die alles op eigen houtje deed ) Dus voor mij is dieje Duitser degene die deze ramp heeft veroorzaakt ...
Als je ziet wat Van 't Schip al kan bereiken met deze spelers dan moge het duidelijk zijn dat Steijn gewoon een prutser is. We stonden 18e onder zijn leiding, nu staan we 5e. Met precies dezelfde spelers.
Ik zeg niet dat we kampioen waren geworden maar Steijn heeft er een puinhoop van gemaakt.

Wat veel mensen vergeten is dat Mislintat ook de tering naar de nering moest zetten. Er moest worden gesneden in kosten. Het salarishuis moest omlaag en dat hield in dat dure spelers weg moesten en dat zij vervangen zouden worden door veel goedkopere opties. Ook moest er eerst verkocht worden voor er gekocht kon worden.

Uiteraard kan je een hele discussie voeren over het werk van Mislintat. Maar hij had geen vrije hand. Er moest gewoon bezuinigd worden.
Hij gebruikt niet tot bijna niet de aankopen van Mislintat.Als je achter Mislintat zijn aankopen blijft staan die niks met waar AJAX voor staat te maken hebben, brutaliteit, Gogme, Techniek enz. dan houdt het op.

Schip heeft wat meer " geluk " dan Steijn ( niet dat Steijn goed is ) kwartje valt soms wat beter, maar het voetbal onder van het Schip is een beetje beter geworden maar meer ook niet.

Overigens als je vrije hand 115 Miljoen aan aankopen is kun je niet meer lullen over " hij moest bezuinigen " .Zeker niet als bijna elke aankoop een 5 jarig contract heeft gekregen.Kijk de voetbal wereld is knettergek, dat hebben we gemerkt met de aankopen van een jaar eerder die gewoon ook weer tegen achterlijk prijzen zijn verkocht.Dus hopen we maar dat we een beetje gelijk gaan spelen als er wat spelers de deur uit gaan, hopen dat de voorwaarde bij interesse gelijk of beter zijn, want als die voorwaarde slechter zijn b.v. kwa salaris zitten ze gewoon nog 4.5 jaar de bank warm te houden ...
Zoals gezegd kan je een discussie voeren over het werk van Mislintat. Of zijn spelers het wel of niet gaan redden. Of ze wel of niet bij Ajax passen.

Maar er zijn vooral jonge spelers gehaald terwijl er oudere spelers zijn vertrokken. Er is flink gesneden in het salarishuis. Ook waren de inkomsten uit transfer hoger dan de uitgaven die zijn gedaan.

Mislintat had geen vrije hand zoals Schreuder en Huntelaar & Hamstra dat een jaar eerder wel hadden. Zij konden Bergwijn voor 30 miljoen halen. En Brobbey. En Bassey. En Wijndal.
Zij gaven net zoveel uit aan minder spelers en vrijwel geen van die spelers is van meerwaarde geweest.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » za dec 30, 2023 2:22 pm

Liberty schreef:
za dec 30, 2023 2:12 pm
999 schreef:
za dec 30, 2023 1:33 pm
Liberty schreef:
za dec 30, 2023 1:28 pm


Als je ziet wat Van 't Schip al kan bereiken met deze spelers dan moge het duidelijk zijn dat Steijn gewoon een prutser is. We stonden 18e onder zijn leiding, nu staan we 5e. Met precies dezelfde spelers.
Ik zeg niet dat we kampioen waren geworden maar Steijn heeft er een puinhoop van gemaakt.

Wat veel mensen vergeten is dat Mislintat ook de tering naar de nering moest zetten. Er moest worden gesneden in kosten. Het salarishuis moest omlaag en dat hield in dat dure spelers weg moesten en dat zij vervangen zouden worden door veel goedkopere opties. Ook moest er eerst verkocht worden voor er gekocht kon worden.

Uiteraard kan je een hele discussie voeren over het werk van Mislintat. Maar hij had geen vrije hand. Er moest gewoon bezuinigd worden.
Hij gebruikt niet tot bijna niet de aankopen van Mislintat.Als je achter Mislintat zijn aankopen blijft staan die niks met waar AJAX voor staat te maken hebben, brutaliteit, Gogme, Techniek enz. dan houdt het op.

Schip heeft wat meer " geluk " dan Steijn ( niet dat Steijn goed is ) kwartje valt soms wat beter, maar het voetbal onder van het Schip is een beetje beter geworden maar meer ook niet.

Overigens als je vrije hand 115 Miljoen aan aankopen is kun je niet meer lullen over " hij moest bezuinigen " .Zeker niet als bijna elke aankoop een 5 jarig contract heeft gekregen.Kijk de voetbal wereld is knettergek, dat hebben we gemerkt met de aankopen van een jaar eerder die gewoon ook weer tegen achterlijk prijzen zijn verkocht.Dus hopen we maar dat we een beetje gelijk gaan spelen als er wat spelers de deur uit gaan, hopen dat de voorwaarde bij interesse gelijk of beter zijn, want als die voorwaarde slechter zijn b.v. kwa salaris zitten ze gewoon nog 4.5 jaar de bank warm te houden ...
Zoals gezegd kan je een discussie voeren over het werk van Mislintat. Of zijn spelers het wel of niet gaan redden. Of ze wel of niet bij Ajax passen.

Maar er zijn vooral jonge spelers gehaald terwijl er oudere spelers zijn vertrokken. Er is flink gesneden in het salarishuis. Ook waren de inkomsten uit transfer hoger dan de uitgaven die zijn gedaan.

Mislintat had geen vrije hand zoals Schreuder en Huntelaar & Hamstra dat een jaar eerder wel hadden. Zij konden Bergwijn voor 30 miljoen halen. En Brobbey. En Bassey. En Wijndal.
Zij gaven net zoveel uit aan minder spelers en vrijwel geen van die spelers is van meerwaarde geweest.
Wat wil je nu ?. Als je gewoon reel bent kun je maar tot een conclusie komen, Mislintat had de vrije hand om voor 115 miljoen aan spelers te halen.Hij koos dus voor kwantiteit in plaats van KWALITEIT .En wat of wie er vertrokken zijn doet er toch helemaal niet toe ?. Het is Mislintat zijn baan om de JUISTE spelers ( of ze nu jong of oud of duur of goedkoop zijn ) voor AJAX te halen.En daar in heeft ie er dus een gigantische puinzooi van gemaakt ..

Liberty, we hebben het in eerste instantie over de NLD competitie.En zelfs daar zijn veel van deze spelers die Mislintat gehaald heeft niet goed genoeg voor .. Zelfs Schippie stelt ze liever niet op :smallgrin.gif:

Plaats reactie