Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » di sep 05, 2023 12:31 pm

wimpey schreef:
di sep 05, 2023 12:12 pm
Mr. Ajax schreef:
di sep 05, 2023 11:35 am
Waaruit blijkt dat precies?
Nou, de woorden van Steyn wekken de indruk dat hem menig aankoop in de maag gesplitst is. Daar was waarschijnlijk geen rekening mee gehouden door onze TD. Die had wellicht op wat meer dankbaarheid gerekend.

Misschien heeft ie z'n huiswerk v.w.b. aankopen beter gedaan. Hopelijk. Maar daar zie ik tot dusver ook meer losse flodders dan voltreffers.
Hij mag janken, kankeren, schelden, alles!
alleen INTERN! tenzij hij niet verder wilt.

daarnaast moet je realistisch blijven. Wat weet Steijn nou? Die heeft 0 netwerk.
Zijn wens was Nederlands talige spelers. Ja sorry maar dan moet je terug naar Sparta. 22 spelers op top niveau ga je niet vinden met alleen NL's
Zijn lijstje bestond uit spelers van Ajax uit 18/19 met salaris eisen en prijskaartjes. Niet te vergeten 0 restwaarde. We zijn bezig aan een nieuw hoofdstuk, we herschrijven niet een oud hoofdstuk.
Zijn eigen toevoegingen waren: Olij en Sambo.
Sambo werd peperduur puur en alleen omdat Ajax interesse had. En is hij echt beter dan Rensch? dan speelde hij namelijk wel bij PSV
Olij was prima keuze maar niet voor een 2de keeper. Wij hebben Rulli en zochten iemand erachter.

De lijstjes met keuzes zijn gewoon aan hem voorgelegd. Hij had het zelf over 'langer wachten om de no.1 te halen'
of was dat allemaal voor de bühne? Hij heeft echt wel de lijst gezien en het werd dus niet allemaal de no.1. Deal with it!

Ik geloof nog steeds dat deze nieuwe spelers echt wel een bal kunnen spelen.
zijn allemaal internationals en jeugd internationals. Je moet er alleen wel iets van maken.

Steijn stelde heel opzichtig geen rechtsbuiten op
Zette daar Hvyllson, wat een 10 is neer.
Zet Mikautadze (een 9,5) op 10.
Draai ze minimaal om
nu heb je 2 spelers die niet op hun eigen positie spelen.

De backs kwamen amper op.
Gaaei kwam erin en was meteen beter dan Rensch.
Hoezo slechte aankoop.

nee, we kunnen echt wel overal minpuntjes zoeken maar Steijn moet gewoon an die arbeit en zijn brutale bek houden.
al ben ik bang dat hij 0 skills heeft om hier chocolade van te maken
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Zuidema » di sep 05, 2023 12:44 pm

wimpey schreef:
di sep 05, 2023 12:12 pm

Nou, de woorden van Steyn wekken de indruk dat hem menig aankoop in de maag gesplitst is. Daar was waarschijnlijk geen rekening mee gehouden door onze TD. Die had wellicht op wat meer dankbaarheid gerekend.
Ik vrees dat je ergens heel dicht bij de waarheid zit. En als dit de gebruikelijke samenwerking is tussen een TD en een coach in Duitsland, verwacht ik vanaf oktober een Duitse trainer bij Ajax. Want ik denk dat veel coaches uit andere landen dit autoritaire ''Duitse model'' niet snel zullen pikken. Het zou ook nog wel eens goed kunnen klikken met een Duitse coach. Het huidige Ajax lijkt me namelijk vooral naar Bundesliga-maatstaven samengesteld. En dan denk ik aan zaken als kracht, lengte, ausdauer, dynamiek, een kollektief met gemiddelde technische kwaliteiten. Op alle veldspel moet wel voortdurend getraind worden, weinig creatief en improvisatievermogen.

Mr. Ajax
Berichten: 14503
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » di sep 05, 2023 12:52 pm

wimpey schreef:
di sep 05, 2023 12:12 pm
Mr. Ajax schreef:
di sep 05, 2023 11:35 am
Waaruit blijkt dat precies?
Nou, de woorden van Steyn wekken de indruk dat hem menig aankoop in de maag gesplitst is. Daar was waarschijnlijk geen rekening mee gehouden door onze TD. Die had wellicht op wat meer dankbaarheid gerekend.

Misschien heeft ie z'n huiswerk v.w.b. aankopen beter gedaan. Hopelijk. Maar daar zie ik tot dusver ook meer losse flodders dan voltreffers.
Sven gaf vanaf minuut 1 aan dat hij over de aankopen gaat en dat vorig jaar een schoolvoorbeeld was van waarom de trainer niet moet gaan over aankopen. Dat was echt al drie maanden geleden bij heel NL bekend, dus ook bij Steijn. Maar waar het eerder om gaat is dat Steijn meteen na speelronde drie al meteen naar buiten toe op iedereen loopt af te geven. Intern mag je aangeven wat je wilt, maar naar buiten toe moet je een eenheid vormen. Steijn is als hoofdcoach een deel van het proces, net zoals Sven en de spelers dat ook zijn. Er zijn echt tig andere dingen die hij had kunnen zeggen in plaats van op zo’n manier Sven en zijn spelers (!) onder de bus te gooien.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14503
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » di sep 05, 2023 1:00 pm

Zuidema schreef:
di sep 05, 2023 12:44 pm
wimpey schreef:
di sep 05, 2023 12:12 pm

Nou, de woorden van Steyn wekken de indruk dat hem menig aankoop in de maag gesplitst is. Daar was waarschijnlijk geen rekening mee gehouden door onze TD. Die had wellicht op wat meer dankbaarheid gerekend.
Ik vrees dat je ergens heel dicht bij de waarheid zit. En als dit de gebruikelijke samenwerking is tussen een TD en een coach in Duitsland, verwacht ik vanaf oktober een Duitse trainer bij Ajax. Want ik denk dat veel coaches uit andere landen dit autoritaire ''Duitse model'' niet snel zullen pikken. Het zou ook nog wel eens goed kunnen klikken met een Duitse coach. Het huidige Ajax lijkt me namelijk vooral naar Bundesliga-maatstaven samengesteld. En dan denk ik aan zaken als kracht, lengte, ausdauer, dynamiek, een kollektief met gemiddelde technische kwaliteiten. Op alle veldspel moet wel voortdurend getraind worden, weinig creatief en improvisatievermogen.
Wat is er zo gek aan dit “model”? Overal behalve in Engeland gaat de TD over aankopen. Overmars gaf hier en daar een kadootje aan Ten Hag in de vorm van een Labyad of een Klaiber, maar in de regel haalde hij zelf de spelers. Of denken jullie dat Ten Hag zelf met Antony, Martinez etc. kwam? En ook die kadootjes kwamen pas nadat Ten Hag al een tijdje aan het roer stond en zich bewezen had.

Stel Steijn krijgt zijn gewenste aankopen maar verliest alsnog vijf keer op rij en wordt dan de laan uitgestuurd. Het is toch gekkenwerk om hem dan zelf zijn aankopen te laten kiezen?

Sven heeft gewoon zijn werk gedaan. Steijn moet zijn grote waffel houden en aan het werk gaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » di sep 05, 2023 1:03 pm

Mr. Ajax schreef:
di sep 05, 2023 1:00 pm
Zuidema schreef:
di sep 05, 2023 12:44 pm
wimpey schreef:
di sep 05, 2023 12:12 pm

Nou, de woorden van Steyn wekken de indruk dat hem menig aankoop in de maag gesplitst is. Daar was waarschijnlijk geen rekening mee gehouden door onze TD. Die had wellicht op wat meer dankbaarheid gerekend.
Ik vrees dat je ergens heel dicht bij de waarheid zit. En als dit de gebruikelijke samenwerking is tussen een TD en een coach in Duitsland, verwacht ik vanaf oktober een Duitse trainer bij Ajax. Want ik denk dat veel coaches uit andere landen dit autoritaire ''Duitse model'' niet snel zullen pikken. Het zou ook nog wel eens goed kunnen klikken met een Duitse coach. Het huidige Ajax lijkt me namelijk vooral naar Bundesliga-maatstaven samengesteld. En dan denk ik aan zaken als kracht, lengte, ausdauer, dynamiek, een kollektief met gemiddelde technische kwaliteiten. Op alle veldspel moet wel voortdurend getraind worden, weinig creatief en improvisatievermogen.
Wat is er zo gek aan dit “model”? Overal behalve in Engeland gaat de TD over aankopen. Overmars gaf hier en daar een kadootje aan Ten Hag in de vorm van een Labyad of een Klaiber, maar in de regel haalde hij zelf de spelers. Of denken jullie dat Ten Hag zelf met Antony, Martinez etc. kwam? En ook die kadootjes kwamen pas nadat Ten Hag al een tijdje aan het roer stond en zich bewezen had.

Stel Steijn krijgt zijn gewenste aankopen maar verliest alsnog vijf keer op rij en wordt dan de laan uitgestuurd. Het is toch gekkenwerk om hem dan zelf zijn aankopen te laten kiezen?

Sven heeft gewoon zijn werk gedaan. Steijn moet zijn grote waffel houden en aan het werk gaan.
+ 1.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door bryan » di sep 05, 2023 1:04 pm

Zuidema schreef:
di sep 05, 2023 12:44 pm
wimpey schreef:
di sep 05, 2023 12:12 pm

Nou, de woorden van Steyn wekken de indruk dat hem menig aankoop in de maag gesplitst is. Daar was waarschijnlijk geen rekening mee gehouden door onze TD. Die had wellicht op wat meer dankbaarheid gerekend.
Ik vrees dat je ergens heel dicht bij de waarheid zit. En als dit de gebruikelijke samenwerking is tussen een TD en een coach in Duitsland, verwacht ik vanaf oktober een Duitse trainer bij Ajax. Want ik denk dat veel coaches uit andere landen dit autoritaire ''Duitse model'' niet snel zullen pikken. Het zou ook nog wel eens goed kunnen klikken met een Duitse coach. Het huidige Ajax lijkt me namelijk vooral naar Bundesliga-maatstaven samengesteld. En dan denk ik aan zaken als kracht, lengte, ausdauer, dynamiek, een kollektief met gemiddelde technische kwaliteiten. Op alle veldspel moet wel voortdurend getraind worden, weinig creatief en improvisatievermogen.
Gelukkig deze keer geen De Boertjes die gaan staken omdat de training te saai is.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » di sep 05, 2023 1:05 pm

Lionel schreef:
di sep 05, 2023 1:03 pm
Mr. Ajax schreef:
di sep 05, 2023 1:00 pm
Zuidema schreef:
di sep 05, 2023 12:44 pm


Ik vrees dat je ergens heel dicht bij de waarheid zit. En als dit de gebruikelijke samenwerking is tussen een TD en een coach in Duitsland, verwacht ik vanaf oktober een Duitse trainer bij Ajax. Want ik denk dat veel coaches uit andere landen dit autoritaire ''Duitse model'' niet snel zullen pikken. Het zou ook nog wel eens goed kunnen klikken met een Duitse coach. Het huidige Ajax lijkt me namelijk vooral naar Bundesliga-maatstaven samengesteld. En dan denk ik aan zaken als kracht, lengte, ausdauer, dynamiek, een kollektief met gemiddelde technische kwaliteiten. Op alle veldspel moet wel voortdurend getraind worden, weinig creatief en improvisatievermogen.
Wat is er zo gek aan dit “model”? Overal behalve in Engeland gaat de TD over aankopen. Overmars gaf hier en daar een kadootje aan Ten Hag in de vorm van een Labyad of een Klaiber, maar in de regel haalde hij zelf de spelers. Of denken jullie dat Ten Hag zelf met Antony, Martinez etc. kwam? En ook die kadootjes kwamen pas nadat Ten Hag al een tijdje aan het roer stond en zich bewezen had.

Stel Steijn krijgt zijn gewenste aankopen maar verliest alsnog vijf keer op rij en wordt dan de laan uitgestuurd. Het is toch gekkenwerk om hem dan zelf zijn aankopen te laten kiezen?

Sven heeft gewoon zijn werk gedaan. Steijn moet zijn grote waffel houden en aan het werk gaan.
+ 1.
+2 :headbang.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » di sep 05, 2023 1:12 pm

Steijn moet eens stoppen met zeiken
Redactie
05 september 2023 - 11:23

Het lijkt erop dat Maurice Steijn vergeten is dat hij trainer is bij een topclub. De Hagenees zonder Haagse bluf had beter bij Sparta kunnen blijven als hij niet bestand is tegen de druk die hoort bij het werken bij Ajax. Na de derde wanprestatie op rij in het nog prille seizoen hoort het niet om de kwaliteit van nieuwe aankopen publiekelijk in twijfel te trekken. Het is calimero gedrag van de bovenste plank.

Wat zou er in het hoofd van Steijn zijn omgegaan afgelopen zondag? Het spel van Ajax was niet om aan te gluren, dat moet hij ook gezien hebben. Maar hij weet ook dat het nog tijd kost om een team te formeren. Tijd is echter schaars bij Ajax en De Telegraaf heeft zijn messen al geslepen. Ook weet hij dat Ajax na de interlandbreak wedstrijden speelt tegen FC Twente, Olympique Marseille en Feyenoord. Wordt er dan niet geleverd, en die kans is levensgroot, dan heb je bij Ajax de poppen aan het dansen.

Zou het allemaal door het hoofd van Steijn zijn geschoten? Waren de hersenen onder de geïmplanteerde haren al druk aan het voortborduren op nog meer onheil? En dacht hij daarom: laat ik de verantwoordelijkheid voor de slechte prestaties maar direct in de schoenen schuiven van iemand anders? Laat ik de man die verantwoordelijk is voor mijn aanstelling maar voor de bus gooien? Laat ik de nieuwe spelers die hij heeft aangetrokken maar meteen in twijfel trekken? Het is ongekend calimero gedrag van een trainer die nu al de grip op de situatie kwijt is.

En dat terwijl het zijn taak is om van de gerenoveerde selectie een geheel te maken. Daar is hij voor aangesteld en niemand anders. Dat hij geen of weinig inspraak zou krijgen in het aantrekken van nieuwe spelers, wist hij op voorhand. Dat Ajax een andere positie in de markt inneemt dan een paar jaar geleden, wist hij ook. Dat Ajax genoodzaakt is minder uit te geven aan salarissen, was hem ook verteld. Dat hij nu huilie huilie doet is daarom zeer Ajax-onwaardig.

Ga niet lopen janken Steijn, maar ga aan de slag. Mislintat heeft in het aantrekken van onbekende maar talentvolle spelers meer bewezen dat jij als trainer. En daarbij: zonder de avontuurlijke geest van Mislintat was jij nooit trainer van Ajax geworden. In de media lopen miepen over Mislintat is daarom kinderachtig, kleinzerig en zeer ongepast. Het is dat hij met zijn diamantaugen blijkbaar een goede trainer in je ziet, anders had hij je na je Ajax-onwaardige interviews direct moeten ontslaan.
bij pownews zijn ze duidelijk supporter van Ajax :ajaxsmiley.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14503
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » di sep 05, 2023 1:37 pm

Mano schreef:
di sep 05, 2023 1:12 pm
Steijn moet eens stoppen met zeiken
Redactie
05 september 2023 - 11:23

Het lijkt erop dat Maurice Steijn vergeten is dat hij trainer is bij een topclub. De Hagenees zonder Haagse bluf had beter bij Sparta kunnen blijven als hij niet bestand is tegen de druk die hoort bij het werken bij Ajax. Na de derde wanprestatie op rij in het nog prille seizoen hoort het niet om de kwaliteit van nieuwe aankopen publiekelijk in twijfel te trekken. Het is calimero gedrag van de bovenste plank.

Wat zou er in het hoofd van Steijn zijn omgegaan afgelopen zondag? Het spel van Ajax was niet om aan te gluren, dat moet hij ook gezien hebben. Maar hij weet ook dat het nog tijd kost om een team te formeren. Tijd is echter schaars bij Ajax en De Telegraaf heeft zijn messen al geslepen. Ook weet hij dat Ajax na de interlandbreak wedstrijden speelt tegen FC Twente, Olympique Marseille en Feyenoord. Wordt er dan niet geleverd, en die kans is levensgroot, dan heb je bij Ajax de poppen aan het dansen.

Zou het allemaal door het hoofd van Steijn zijn geschoten? Waren de hersenen onder de geïmplanteerde haren al druk aan het voortborduren op nog meer onheil? En dacht hij daarom: laat ik de verantwoordelijkheid voor de slechte prestaties maar direct in de schoenen schuiven van iemand anders? Laat ik de man die verantwoordelijk is voor mijn aanstelling maar voor de bus gooien? Laat ik de nieuwe spelers die hij heeft aangetrokken maar meteen in twijfel trekken? Het is ongekend calimero gedrag van een trainer die nu al de grip op de situatie kwijt is.

En dat terwijl het zijn taak is om van de gerenoveerde selectie een geheel te maken. Daar is hij voor aangesteld en niemand anders. Dat hij geen of weinig inspraak zou krijgen in het aantrekken van nieuwe spelers, wist hij op voorhand. Dat Ajax een andere positie in de markt inneemt dan een paar jaar geleden, wist hij ook. Dat Ajax genoodzaakt is minder uit te geven aan salarissen, was hem ook verteld. Dat hij nu huilie huilie doet is daarom zeer Ajax-onwaardig.

Ga niet lopen janken Steijn, maar ga aan de slag. Mislintat heeft in het aantrekken van onbekende maar talentvolle spelers meer bewezen dat jij als trainer. En daarbij: zonder de avontuurlijke geest van Mislintat was jij nooit trainer van Ajax geworden. In de media lopen miepen over Mislintat is daarom kinderachtig, kleinzerig en zeer ongepast. Het is dat hij met zijn diamantaugen blijkbaar een goede trainer in je ziet, anders had hij je na je Ajax-onwaardige interviews direct moeten ontslaan.
bij pownews zijn ze duidelijk supporter van Ajax :ajaxsmiley.gif:
Nou, dit dus…
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Zuidema » di sep 05, 2023 1:46 pm

Mr. Ajax schreef:
di sep 05, 2023 1:00 pm
Wat is er zo gek aan dit “model”?
Op zich is er niks mis mee. Het is maar wat je gewend bent. Er zit wel duidelijk teveel ruimte tussen wat Mislintat aangaf en wat Steijn desondanks verwachtte (zeg maar TD wel de eindbeslissing, maar de coach meer inspraak).
Overal behalve in Engeland gaat de TD over aankopen. Overmars gaf hier en daar een kadootje aan Ten Hag in de vorm van een Labyad of een Klaiber, maar in de regel haalde hij zelf de spelers. Of denken jullie dat Ten Hag zelf met Antony, Martinez etc. kwam? En ook die kadootjes kwamen pas nadat Ten Hag al een tijdje aan het roer stond en zich bewezen had.
Waar het mij om gaat is dat er een veel striktere samenwerking moet zijn tussen TD en coach. Zij bouwen BEIDEN aan een speelwijze en een team dat dat mogelijk moet maken. Welk type spelers haal je daarvoor? En wie heeft de TD dan in de aanbieding? Het lijkt nu eenrichtingsverkeer daarin, geen tweerichtingsverkeer. Natuurlijk heeft de TD ook belangen op de lange termijn. Generate continuity and budget for the future. Maar het lijkt mij wel prettig als de TD met de coach gaat bespreken of een speler die hij op de korrel heeft ook interessant is voor de coach in zijn beoogde spelconcept. Twee eilandjes lijken mij dan niet erg handig. De rechterhand weet zo niet wat de linkerhand doet. En omgekeerd.
Stel Steijn krijgt zijn gewenste aankopen maar verliest alsnog vijf keer op rij en wordt dan de laan uitgestuurd. Het is toch gekkenwerk om hem dan zelf zijn aankopen te laten kiezen?
Weer eenrichtingsverkeer. Maar nu van de coach naar de TD. Wat mij betreft ook not done.

Het rijtje van de Telegraaf is bijvoorbeeld best wel lachwekkend. Als een TD goed samenwerkt met een coach, zal die TD uitleggen waarom die namen niet gehaald kunnen worden. En met de coach bekijken wat de alternatieven zijn in zijn netwerk en database. Laat in ieder geval dat overleg er zijn. Maar de TD houdt wel de eindbeslissing en kan dat ook beargumenteren naar de coach. Er moet een draagvlak zijn voor de aankopen. Opnieuw: tweerichtingsverkeer.

Sven heeft gewoon zijn werk gedaan. Steijn moet zijn grote waffel houden en aan het werk gaan.
Nogmaals: ik verdedig Steijns handelwijze absoluut niet in deze kwestie. Boven alles vind ik het walgelijk dat hij hiermee naar buiten komt en dit niet intern bespreekt met (godbeterehet) Van Halst en Mislintat. Aan de andere kant kennen we nu wel het karakter van het beestje. Zo zit hij blijkbaar zijn paadje al schoon te vegen en te wachten op een fijne oprotpremie. Dit is een selectie waarmee hij kennelijk niet uit de voeten kan. Over een maand ook niet. Misschien wel omdat hij niet de buitenlandse talen goed beheerst en dus nooit zijn verhaal duidelijk kan maken naar de spelers? Terzijde: hoe deed EtH dat eigenlijk met zijn Argentijnen en Brazilianen? Misschien wil hij zich zelfs niet verdiepen in de spelers die Mislintat bij hem over de schutting heeft gegooid, omdat hij zich zwaar gepasseerd voelt? Nog waarschijnlijker en veel erger: hij heeft geen sjoege hoe je met je ploeg twee bussen moet doorbreken en hoe je spelers daarin kollektief en individueel beter maakt?

Steijn scoort met deze handelswijze natuurlijk geen punten. Integendeel, eigenlijk is de basis aan samenwerking tussen TD, team en coach nu al vrijwel onmogelijk geworden. Nog drie wedstrijden en dan is ie pleitos op deze manier. En staan wij 10+ punten achter op Psv en F. Punt van aandacht voor Mislintat: zoek een coach die gewend is/accepteert in dat Duitse model te werken en de know-how heeft hoe je een defensie weet te ontregelen met aanvallend spel. En die wel zijn talen kent.
Laatst gewijzigd door Zuidema op di sep 05, 2023 2:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Frank » di sep 05, 2023 2:06 pm

Mano schreef:
di sep 05, 2023 10:05 am

:smallgrin.gif: sorry, ik trek het heel slecht :smallgrin.gif:
(ik zal er nu over ophouden) :hypocrite.gif:
Dat er over ophouden lukt niet echt, geloof ik
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Yopii
Berichten: 18441
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » di sep 05, 2023 2:20 pm

Waar het mij om gaat is dat er een veel striktere samenwerking moet zijn tussen TD en coach. Zij bouwen BEIDEN aan een speelwijze en een team dat dat mogelijk moet maken. Welk type spelers haal je daarvoor? En wie heeft de TD dan in de aanbieding? Het lijkt nu eenrichtingsverkeer daarin, geen tweerichtingsverkeer. Natuurlijk heeft de TD ook belangen op de lange termijn. Generate continuity and budget for the future. Maar het lijkt mij wel prettig als de TD met de coach gaat bespreken of een speler die hij op de korrel heeft ook interessant is voor de coach in zijn beoogde spelconcept. Twee eilandjes lijken mij dan niet erg handig. De rechterhand weet zo niet wat de linkerhand doet.
Daar heb je gelijk in.

Probleem is wel: als de trainer gaat zeuren om Almada, Ziyech en Donny, dan wordt het lastig.

Ajax betaalt de salarissen niet meer die zulke jongens willen verdienen. Simpel.

Ik vind het ook een beetje lui. Hij wil wel Almada, Ziyech, Donny, Lang er ook nog graag bij, Sutalo natuurlijk, en god weet wie meer. Sanchez misschien?

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » di sep 05, 2023 2:34 pm

Yopii schreef:
di sep 05, 2023 2:20 pm
Waar het mij om gaat is dat er een veel striktere samenwerking moet zijn tussen TD en coach. Zij bouwen BEIDEN aan een speelwijze en een team dat dat mogelijk moet maken. Welk type spelers haal je daarvoor? En wie heeft de TD dan in de aanbieding? Het lijkt nu eenrichtingsverkeer daarin, geen tweerichtingsverkeer. Natuurlijk heeft de TD ook belangen op de lange termijn. Generate continuity and budget for the future. Maar het lijkt mij wel prettig als de TD met de coach gaat bespreken of een speler die hij op de korrel heeft ook interessant is voor de coach in zijn beoogde spelconcept. Twee eilandjes lijken mij dan niet erg handig. De rechterhand weet zo niet wat de linkerhand doet.
Daar heb je gelijk in.

Probleem is wel: als de trainer gaat zeuren om Almada, Ziyech en Donny, dan wordt het lastig.

Ajax betaalt de salarissen niet meer die zulke jongens willen verdienen. Simpel.

Ik vind het ook een beetje lui. Hij wil wel Almada, Ziyech, Donny, Lang er ook nog graag bij, Sutalo natuurlijk, en god weet wie meer. Sanchez misschien?
Hahaha mooi he. Mbappe is volgend jaar gratis :headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Ajax Rules
Berichten: 31405
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Ajax Rules » di sep 05, 2023 2:37 pm

bryan schreef:
di sep 05, 2023 8:13 am
Ziyech krijgt 4,2 miljoen in Turkije dus dat kunnen we beter niet hebben in ieder geval.
Dat valt me eerlijk gezegd nog wel een klein beetje mee.

Ik was consequent tegen het terughalen van Ziyech (en nog steeds wel), maar dit was voor Ajax wel echt te matchen geweest (als ze dan toch een beetje die koers op hadden willen gaan). De man is jaren jonger dan Tadic (die substantieel meer verdiende dan dit).
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Ajax Rules
Berichten: 31405
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Ajax Rules » di sep 05, 2023 2:42 pm

Lionel schreef:
di sep 05, 2023 9:31 am
Steijn is per 1 oktober geen trainer meer van Ajax durf ik wel te stellen. Want we gaan er drie keer keihard af.
Als we denken dat het die kant opgaat, moet er dan niet eigenlijk nu al worden ingegrepen? Het klinkt radicaal en ergens ook onverantwoord, maar kan dit redelijkerwijs nog goed komen?

Er zijn hier een paar mensen die het allemaal heel overdreven vinden, maar vertrouwen is de basis van alles. Is het vertrouwen tussen Steijn en enerzijds zijn spelersgroep en anderzijds de organisatie (en met name Sven) redelijkerwijs nog te herstellen?
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Zuidema » di sep 05, 2023 2:47 pm

Yopii schreef:
di sep 05, 2023 2:20 pm
Probleem is wel: als de trainer gaat zeuren om Almada, Ziyech en Donny, dan wordt het lastig. Ajax betaalt de salarissen niet meer die zulke jongens willen verdienen. Simpel.
En dan nog het transfergeld dat met sommigen gemoeid was. Dat moet Steijn toch wel aan het verstand te brengen zijn? Je zit bij Ajax dat noodgedwongen in een forse sanering en renovatie zit en een andere koers moet varen qua spelersbeleid. We zijn echt niet City.
Ik vind het ook een beetje lui. Hij wil wel Almada, Ziyech, Donny, Lang er ook nog graag bij, Sutalo natuurlijk, en god weet wie meer. Sanchez misschien?
Erg lui. En het is dan ook nog zeer de vraag of ze nog wel van toegevoegde waarde waren geweest voor Ajax.

Wat ik daarentegen momenteel wel erg mis bij Ajax: die roemruchte ervaren as met coachende en corrigerende leiders. Twee, misschien drie spelers. Gijp attendeerde trouwens gisteravond tussen al zijn banale gegiechel en vulgaire gegiebel ook nog op iets anders wat ik wel plausibel vond. Het zijn allemaal jonkies (op Sutalo en Branco na) die door Ajax zijn aangekocht. Vaak ook nog van een divisie lager. Daar kan je gewoonweg niet van verwachten dat die er direct staan bij een club als Ajax. Dat duurt een paar maanden, voordat die zich echt senang voelen en echt hun draai gaan vinden. Zeker als er nog amper met elkaar getraind is en de spelers mekaar amper kennen in het veld. En er in en buiten het veld niet een paar jongens zijn die die gasten opvangen en begeleiden. Je laat ze op vele vlakken gewoonweg verzuipen lijkt het wel. Ik geef Gijp hierin gelijk. Die balans, die structuur is nu nog ver te zoeken. Wat mij betref zeker ook een factor, waarom het zo moeizaam gaat allemaal. Aandachtspuntje voor Mislintat.
Laatst gewijzigd door Zuidema op di sep 05, 2023 2:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajax Rules
Berichten: 31405
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Ajax Rules » di sep 05, 2023 2:48 pm

Yopii schreef:
di sep 05, 2023 9:48 am
Ik vind: je doet het of je doet het niet.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Daarom vind ik het ook onzin om te zeggen dat een grote trainer als Van Gaal zich nooit een selectie in de maag had laten splitsen zonder inspraak. Dat gaat voorbij aan de kern. De kern is dat je in volle openheid afspraken met elkaar maakt over de verdeling van de verantwoordelijkheden. Dan moet je je daaraan houden.

Wat het iets lastiger maakt is dat de twaalf aankopen er nog niet waren op het moment dat Steijn tekende. Die zijn gehaald na zijn aanstelling. Maar dan nog geldt: stap op als je vindt dat je de afgesproken targets niet kunt halen met deze selectie. Misschien is er een compromis te bereiken waarin Steijn zelf mag opstappen, maar in ruil daarvoor een deel van het geld waarop hij bij ontslag recht zou hebben inlevert. Dan krijgt hij een kleiner bedrag mee (omdat hij dan natuurlijk wel plotseling zonder werk zit), maar houdt hij enigszins de eer aan zichzelf en heeft hij geen ontslag in recordtijd op zijn naam.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Mr. Ajax
Berichten: 14503
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » di sep 05, 2023 2:53 pm

Zuidema schreef:
di sep 05, 2023 2:47 pm
Yopii schreef:
di sep 05, 2023 2:20 pm
Probleem is wel: als de trainer gaat zeuren om Almada, Ziyech en Donny, dan wordt het lastig. Ajax betaalt de salarissen niet meer die zulke jongens willen verdienen. Simpel.
En dan nog het transfergeld dat met sommigen gemoeid was. Dat moet Steijn toch wel aan het verstand te brengen zijn? Je zit bij Ajax dat noodgedwongen in een forse sanering en renovatie zit en een andere koers moet varen qua spelersbeleid. We zijn echt niet City.
Ik vind het ook een beetje lui. Hij wil wel Almada, Ziyech, Donny, Lang er ook nog graag bij, Sutalo natuurlijk, en god weet wie meer. Sanchez misschien?
Erg lui. En het is dan ook nog zeer de vraag of ze nog wel van toegevoegde waarde waren geweest voor Ajax.

Wat ik daarentegen momenteel wel erg mis bij Ajax: die roemruchte ervaren as met coachende en corrigerende leiders. Twee, misschien drie spelers. Gijp attendeerde trouwens gisteravond tussen al zijn banale gegiechel en vulgaire gegiebel ook nog op iets anders wat ik wel plausibel vond. Het zijn allemaal jonkies (op Sutalo en Branco na) die door Ajax zijn aangekocht. Vaak ook nog van een divisie lager. Daar kan je gewoonweg niet van verwachten dat die er direct staan bij een club als Ajax. Dat duurt een paar maanden, voordat die zich echt senang voelen en echt hun draai gaan vinden. Zeker als er nog amper met elkaar getraind is en de spelers mekaar amper kennen in het veld. En er in en buiten het veld niet een paar jongens zijn die die gasten opvangen en begeleiden. Je laat ze op vele vlakken gewoonweg verzuipen lijkt het wel. Ik geef Gijp hierin gelijk. Die balans, die structuur is nu nog ver te zoeken. Wat mij betref zeker ook een factor, waarom het zo moeizaam gaat allemaal. Aandachtspuntje voor Mislintat.
Naast Sutalo en Branco zijn ook Akpom, Sosa, Medic en volgens mij ook Mikautadze geen jonkies. De helft van de 12 aankopen dus. Gijp klets hier ook maar wat…
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Trab » di sep 05, 2023 2:53 pm

Ajax Rules schreef:
bryan schreef:
di sep 05, 2023 8:13 am
Ziyech krijgt 4,2 miljoen in Turkije dus dat kunnen we beter niet hebben in ieder geval.
Dat valt me eerlijk gezegd nog wel een klein beetje mee.

Ik was consequent tegen het terughalen van Ziyech (en nog steeds wel), maar dit was voor Ajax wel echt te matchen geweest (als ze dan toch een beetje die koers op hadden willen gaan). De man is jaren jonger dan Tadic (die substantieel meer verdiende dan dit).
Tuurlijk viel het te matchen. Maar ze willen van de grote salarissen af. Nog los van zijn blessuregevoeligheid en het feit dat hij weinig gespeeld heeft. Maar of dit nu de weg is met goedkopere spelers die minder salaris eisen? Uiteindelijk verdien je die hogere salarissen weer terug met CL voetbal. Nu helemaal met 2 CL plaatsen en hogere startpremies.
Maar het gaat natuurlijk al mis bij de aanstelling van de trainer. We hebben 2x geblunderd. Je had eerst Slot moeten afkopen bij Feyenoord. Die was echt wel gekomen op dat moment. Sar koos voor Schreuder. En dit seizoen was er alle tijd om Bosz vast te leggen maar is er gekozen voor Steijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mr. Ajax
Berichten: 14503
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » di sep 05, 2023 2:54 pm

Overigens zijn de eerste trainers dit seizoen inmiddels ontslagen. Dat wil zeggen: Setien, Silberbauer en Reinier Robbemond zijn in ieder geval beschikbaar :ajaxsmiley.gif: :hypocrite.gif:.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ajax Rules
Berichten: 31405
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Ajax Rules » di sep 05, 2023 2:54 pm

wimpey schreef:
di sep 05, 2023 11:22 am
Freund Mislintat heeft hem blijkbaar aangesteld omdat ie dacht dat Steyn een push-over zou zijn.
Hoezo "blijkbaar"? Waaruit blijkt dat?

Jij denkt dat Mislintat geen overachiever of goede trainer wil, maar vooral iemand die naar zijn eigen pijpen danst? En dat acht je zelfs aangetoond?

Edit: oh, ik zie dat hier al op gereageerd was.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » di sep 05, 2023 3:03 pm

Frank schreef:
di sep 05, 2023 2:06 pm
Mano schreef:
di sep 05, 2023 10:05 am

:smallgrin.gif: sorry, ik trek het heel slecht :smallgrin.gif:
(ik zal er nu over ophouden) :hypocrite.gif:
Dat er over ophouden lukt niet echt, geloof ik
:biggrin.gif: :biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » di sep 05, 2023 3:04 pm

Ajax Rules schreef:
di sep 05, 2023 2:37 pm
bryan schreef:
di sep 05, 2023 8:13 am
Ziyech krijgt 4,2 miljoen in Turkije dus dat kunnen we beter niet hebben in ieder geval.
Dat valt me eerlijk gezegd nog wel een klein beetje mee.

Ik was consequent tegen het terughalen van Ziyech (en nog steeds wel), maar dit was voor Ajax wel echt te matchen geweest (als ze dan toch een beetje die koers op hadden willen gaan). De man is jaren jonger dan Tadic (die substantieel meer verdiende dan dit).
je vergeet het belastingsvoordeel vs NL
is minimaal 6mio hier.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Ajax Rules
Berichten: 31405
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Ajax Rules » di sep 05, 2023 3:07 pm

Ik denk dat Ziyech ook best wel akkoord was gegaan met hetzelfde brutosalaris, als hij hier bij Ajax had kunnen spelen en bij zijn moeder in Amsterdam had kunnen zijn.

Maar goed, ik sta er 100% achter om niet op deze toer te gaan. Al denk ik wel dat we misschien nog net die ene dominante patron missen (in deze verder sterke selectie, althans naar mijn mening).
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Zuidema » di sep 05, 2023 3:10 pm

Mr. Ajax schreef:
di sep 05, 2023 2:53 pm
Naast Sutalo en Branco zijn ook Akpom, Sosa, Medic en volgens mij ook Mikautadze geen jonkies. De helft van de 12 aankopen dus. Gijp klets hier ook maar wat…
Even de namen die je noemt nagekeken. Je hebt gelijk. Allemaal rond de 25 of meer. Alleen Mikautadze is een vroege twintiger. Blijft voor mij wel staan, dat het voor sommige spelers een flinke stap zal zijn naar Ajax. En nu helemaal, in een niet bepaald gespreid bedje. Zeker de jonkies. Vanuit de NL subtop slaagt er immers ook slechts incidenteel iemand echt bij Ajax. Hopelijk zijn de data van Mislintat goed doordacht en zien we spoedig wel hun kwaliteiten naar boven komen drijven. Ook bij een moeilijke club als Ajax.

Plaats reactie