Sven Mislintat

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door LucaS » wo apr 10, 2024 8:50 am

De VEB is wel heel fel op Ajax. En dat voor een funaandeel
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » wo apr 10, 2024 9:08 am

Dat valt mij ook op. De meerderheid van de aandelen is in handen van de vereniging. Binnen de vereniging spelen heel andere dingen dan het pure aandeelhoudersbelang.

De transfer van Avila ging 'gewoon' via Essel. Een Overmarsje dus. Daarbij: Essel heeft in de loop van de tijd heel wat geld aan Ajax verdiend, daar heeft niemand het over. Spelers die via die weg kwamen, stapten meteen over naar Essel, dat was- blijkbaar - een voorwaarde voor een transfer. Ook dat is dubieus, vind ik, omdat de spelers graag de stap willen zetten.

Maar goed, het gaat hier over de DD. Tot op heden is er niets strafbaars naar buiten gekomen. Dat is het uitgangspunt. Er moet bewijs komen. Aan al dat geroddel hebben we niets.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58892
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door 999 » wo apr 10, 2024 9:16 am

Probleem is Joop, dat door zo'n flut onderzoek het alleen maar erger wordt. En zeker gezien het gezeik rond en in AJAX zou dat niet moeten zijn.

Als het allemaal van een groot vrijwillig gehalte is dan heb je ook nog, al van te voren, een smak geld weggegooid ..

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo apr 10, 2024 9:47 am

Mensen hebben gewoon te hoge verwachtingen. Wat denk je nou dat er een heel recherche team op gezet gaat worden?
Want dan kunnen we dat ook op Essel zetten en vermoed ik dat daar meer modder boven komt dan bij SM.

Dit is typisch supporter gedrag, hoge in de emo en laag in de ratio
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » wo apr 10, 2024 9:58 am

Of het een flutonderzoek is, kan ik niet beoordelen. Ik heb er geen verstand van en daarbij is het onderzoek niet openbaar. Het lag voor de hand dat Ajax onderzoek liet doen en dan is KPMG geen vreemde keuze. De conclusie dat KPMG niet deugt, gaat mij iets te ver.
Aan zo'n onderzoek zitten natuurlijk beperkingen. Het is geen strafrechtelijk onderzoek, je kunt geen huiszoeking doen of mensen onder ede verhoren. Daarvoor moet je de politie inschakelen en daar was blijkbaar geen aanleiding toe. Ik heb ook nergens gelezen dat Kroes dat wilde.

Het lijkt me evident dat Kroes, als aankomend AD, geen beschuldigingen had moeten uiten die hij niet hard kan maken. Hij mag best boos zijn, maar in zo'n situatie moet je je tong afbijten. Sowieso hoort doordacht en diplomatiek optreden bij zo'n functie. Ik heb niet het idee dat hij over zijn eigen schaduw heen kan springen.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo apr 10, 2024 10:08 am

Yopii schreef:
wo apr 10, 2024 9:58 am
Of het een flutonderzoek is, kan ik niet beoordelen. Ik heb er geen verstand van en daarbij is het onderzoek niet openbaar. Het lag voor de hand dat Ajax onderzoek liet doen en dan is KPMG geen vreemde keuze. De conclusie dat KPMG niet deugt, gaat mij iets te ver.
Aan zo'n onderzoek zitten natuurlijk beperkingen. Het is geen strafrechtelijk onderzoek, je kunt geen huiszoeking doen of mensen onder ede verhoren. Daarvoor moet je de politie inschakelen en daar was blijkbaar geen aanleiding toe. Ik heb ook nergens gelezen dat Kroes dat wilde.

Het lijkt me evident dat Kroes, als aankomend AD, geen beschuldigingen had moeten uiten die hij niet hard kan maken. Hij mag best boos zijn, maar in zo'n situatie moet je je tong afbijten. Sowieso hoort doordacht en diplomatiek optreden bij zo'n functie. Ik heb niet het idee dat hij over zijn eigen schaduw heen kan springen.
precies en dus is hij geen CEO waardig persoon.
lekker op niveau spelersmakelaar houden of als TD met strenge toezicht.
hosselaar pur sang
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12868
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door Liberty » wo apr 10, 2024 10:36 am

Mano schreef:
wo apr 10, 2024 10:08 am
Yopii schreef:
wo apr 10, 2024 9:58 am
Of het een flutonderzoek is, kan ik niet beoordelen. Ik heb er geen verstand van en daarbij is het onderzoek niet openbaar. Het lag voor de hand dat Ajax onderzoek liet doen en dan is KPMG geen vreemde keuze. De conclusie dat KPMG niet deugt, gaat mij iets te ver.
Aan zo'n onderzoek zitten natuurlijk beperkingen. Het is geen strafrechtelijk onderzoek, je kunt geen huiszoeking doen of mensen onder ede verhoren. Daarvoor moet je de politie inschakelen en daar was blijkbaar geen aanleiding toe. Ik heb ook nergens gelezen dat Kroes dat wilde.

Het lijkt me evident dat Kroes, als aankomend AD, geen beschuldigingen had moeten uiten die hij niet hard kan maken. Hij mag best boos zijn, maar in zo'n situatie moet je je tong afbijten. Sowieso hoort doordacht en diplomatiek optreden bij zo'n functie. Ik heb niet het idee dat hij over zijn eigen schaduw heen kan springen.
precies en dus is hij geen CEO waardig persoon.
lekker op niveau spelersmakelaar houden of als TD met strenge toezicht.
hosselaar pur sang
Ja toch. In dat wereldje zal hij zich ook veel meer thuis voelen. Snap sowieso niet waarom hij AD wil zijn. Dan heb je het gezeik van het hele bedrijf dat op je bordje ligt.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Arthur » wo apr 10, 2024 10:42 am

LucaS schreef:De VEB is wel heel fel op Ajax. En dat voor een funaandeel
Dat zie je wel vaker. Mooie gelegenheid voor zo’n figuur om over de rug van Ajax wat aandacht in de media te krijgen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » wo apr 10, 2024 10:47 am

Mano schreef:
wo apr 10, 2024 9:47 am
Mensen hebben gewoon te hoge verwachtingen. Wat denk je nou dat er een heel recherche team op gezet gaat worden?
Want dan kunnen we dat ook op Essel zetten en vermoed ik dat daar meer modder boven komt dan bij SM.

Dit is typisch supporter gedrag, hoge in de emo en laag in de ratio
Punt is dat zo'n onderzoek gewoon totaal zinloos is. Het kost geld en het dient niet het echte doel. Want je weet van te voren dat je op deze wijze niets gaat vinden. Of er nu strafbare feiten zijn gepleegd of dat het gewoon slecht werk was.

Mijn gevoel is dat dit hele onderzoek eerder is ingezet als een soort bliksemafleider.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » wo apr 10, 2024 10:49 am

Mijn gevoel is dat dit hele onderzoek eerder is ingezet als een soort bliksemafleider.
Zo is het nooit goed. Wat moeten ze dan doen? Niets? :confused.gif:


We moeten niet net doen alsof het alleen van belang is wat de Ajax zaterdag 5 ervan vindt. Ajax is beursgenoteerd en wordt gesponsord door grote bedrijven. Daar heeft de RVC ook rekening mee te houden. Ik vind de benadering van de media daarom beperkt. Die verkondigen vooral het standpunt van hun contacten binnen Ajax.

Uiteindelijk betaalt niet de Ajax zaterdag 5 maar de sponsorpot de salarissen van de spelers.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » wo apr 10, 2024 11:07 am

We wisten vooraf toch allemaal wat de uitslag van het onderzoek zou zijn? Als je niets concreets in handen hebt en je middel is een vrijblijvend onderzoek bespaar jezelf dan de moeite.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo apr 10, 2024 11:11 am

Marillion schreef:
wo apr 10, 2024 10:47 am
Mano schreef:
wo apr 10, 2024 9:47 am
Mensen hebben gewoon te hoge verwachtingen. Wat denk je nou dat er een heel recherche team op gezet gaat worden?
Want dan kunnen we dat ook op Essel zetten en vermoed ik dat daar meer modder boven komt dan bij SM.

Dit is typisch supporter gedrag, hoge in de emo en laag in de ratio
Punt is dat zo'n onderzoek gewoon totaal zinloos is. Het kost geld en het dient niet het echte doel. Want je weet van te voren dat je op deze wijze niets gaat vinden. Of er nu strafbare feiten zijn gepleegd of dat het gewoon slecht werk was.

Mijn gevoel is dat dit hele onderzoek eerder is ingezet als een soort bliksemafleider.
je hebt iemand ontslagen op basis van twijfel aan zijn ethiek. Dat moet je vervolgens wel onderzoeken. (voor de bühne inderdaad)
maar je wilde van hem af, en dit was de stok.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » wo apr 10, 2024 11:29 am

Je kan iemand altijd buitenzetten natuurlijk, daar is geen onderzoek voor nodig. De gekozen route heeft een bepaald doel gehad. Wat dat doel precies was is wel interessant.

Wat mij betreft is de hele discussie rondom Mislintat vooral verloren energie. Had hem buiten gezet als dat is wat je wil en was daarna overgegaan tot de orde van de dag. Dan was het ook niet zo lang blijven naslepen zoals nu het geval is. Want nu zitten we dus weer met dat waardeloze rapport in onze maag waar iedereen iets van gaat vinden maar waar we eigenlijk niets mee kunnen.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » wo apr 10, 2024 11:32 am

Marillion schreef:
wo apr 10, 2024 11:07 am
We wisten vooraf toch allemaal wat de uitslag van het onderzoek zou zijn? Als je niets concreets in handen hebt en je middel is een vrijblijvend onderzoek bespaar jezelf dan de moeite.

Dat wisten ze zelf ook wel. Zo'n onderzoek komt er onder druk van de buitenwacht.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58892
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door 999 » wo apr 10, 2024 3:59 pm

NOS Voetbal

Vandaag, 16:30
Sleutelfiguur Eringa niet benaderd in Ajax-onderzoek naar Mislintat

Guido van Gorp

onderzoeksjournalist NOS Sport

De voormalig voorzitter van de raad van commissarissen van Ajax, Pier Eringa, is niet benaderd voor het onderzoek van KPMG naar mogelijke belangenverstrengeling van voormalig technisch directeur Sven Mislintat. Dat blijkt uit navraag van de NOS.

Dat Eringa niet is benaderd om deel te nemen aan het onderzoek is opvallend. Eringa was in de gehele periode waarin Mislintat werkzaam was bij Ajax, voorzitter van het toezichthoudend orgaan binnen de club. Hij nam een sleutelpositie in bij het controleren van de directie tijdens de veelbesproken transferzomer van 2023 en trad in september vorig jaar terug.

Eringa wil desgevraagd niet reageren op de kwestie. KPMG verwijst in een reactie naar Ajax en wijst op de geheimhouding waaraan zij als onderzoeksbureau gehouden zijn. Ajax zegt niet te willen ingaan op het individuele geval Eringa en schrijft: "Het betrof een onafhankelijk onderzoek van KPMG Forensic. Zij hebben bepaald met wie te spreken en met wie niet."

Eringa was als voorzitter destijds, in september vorig jaar, ook betrokken bij de keuze om KPMG aan te wijzen als onderzoeksbureau.

Maandagmiddag publiceerde Ajax een eigen samenvatting van het KPMG-onderzoek. In een verslag van tweeënhalve pagina stelt de huidige rvc dat Mislintats handelswijze vragen oproept, maar dat er "geen formele belangenverstrengeling" plaatsvond.

Tevens concludeert men dat het tijdens de transferperiode binnen de toenmalige rvc, waarvan Eringa dus voorzitter was, heeft ontbroken aan de nodige "checks en balances" op voetbaltechnisch vlak. Simpel gezegd: er was te weinig controle op de directie.

Ook wordt gesteld dat "alle betrokkenen" om wederhoor is gevraagd, maar dat blijkt dus niet helemaal waar te zijn.

NOS

het KPMG-onderzoek is geheim, maandag verscheen een samenvatting van de rvc van Ajax op basis van een juridische analyse van het KPMG-onderzoek door de advocaat van Ajax,

De rvc van Ajax, die eindverantwoordelijkheid draagt voor het KPMG-rapport, heeft ervoor gekozen om het onderzoeksrapport niet te openbaren. Hoe diepgravend het onderzoek is geweest en op welke bronnen en informatie KPMG zich baseert, is niet te beoordelen van buitenaf. KPMG heeft geen onderzoeksbevoegdheid en was bij dit onderzoek volledig afhankelijk van openbare bronnen, vrijwillige medewerking van betrokkenen en informatie van Ajax zelf.

Een van de betrokken onderzoekers van KPMG laat aan de NOS weten niets inhoudelijks over het rapport te mogen zeggen. En dus ook niet over de keuze om Eringa niet bij het onderzoek te betrekken. "We verwijzen hierbij naar Ajax. We zijn gehouden aan geheimhouding", laat een onderzoeker weten.

Nos.nl

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Alexander » wo apr 10, 2024 6:26 pm

Wat is dit wel niet voor belachelijk onderzoek geweest zeg? Als zelfs de voorzitter van de RvC niet is gehoord, wie dan wel? En waarom is er gekozen om het op deze manier te doen? Wat moet er verdoezeld worden?

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door LucaS » do apr 11, 2024 8:54 am

Vast dat Eringa zich samen met Mislintat heeft verrijkt. Als het onderzoek ging over of dat zo is, is het al dan niet falende toezicht niet zo heel belangrijk. Dat wordt pas belangrijk als blijkt dat er wel misbruik is gemaakt
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » do apr 11, 2024 2:36 pm

Alexander schreef:
wo apr 10, 2024 6:26 pm
Wat is dit wel niet voor belachelijk onderzoek geweest zeg? Als zelfs de voorzitter van de RvC niet is gehoord, wie dan wel? En waarom is er gekozen om het op deze manier te doen? Wat moet er verdoezeld worden?
Ga het onderzoeken, zou ik zeggen. Wie weet kom jij met BEWIJS.

Als Eringa wel gehoord was, had je vast gezegd dat het niets toevoegde omdat hij iets te verbergen had.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58892
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door 999 » do apr 11, 2024 3:20 pm

De hand van Eringa, volgens de kenners ..
Yopii schreef:
ma jul 31, 2023 10:07 am
Neefkens schreef:
ma jul 31, 2023 7:29 am
Ik zie nadrukkelijk de hand van Pier Eringa in het nieuwe beleid van AJAX. Als bewindvoerder was altijd het eerste wat hij deed de bedrijfsvoering in evenwicht brengen: een sluitende begroting. En dat houdt dus in: evenwicht in de structurele inkomsten en uitgaven. En dat deed hij op nietsontziende wijze, eerst hard snoeien om later weer door te kunnen.

Nu heeft hij weliswaar een andere rol als voorzitter RvC, maar ook vanuit die controlerende rol geeft hij die kaders aan. Geen structurele kosten dekken met (mogelijke) incidentele opbrengsten, zoals CL-opbrengsten of transferinkomsten. Natuurlijk is de voetbalwereld een bijzondere wereld, maar dit soort basisregels zal hij willen opleggen.

Continuiteit voor een bedrijf van honderden medewerkers mag natuurlijk niet afhankelijk zijn van toevallige meevallers.
:biggthumpup.gif:


Als je rekent op hoge transferinkomsten +CL moet het wel misgaan.
:smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » do apr 11, 2024 4:34 pm

Dat blijft natuurlijk staan. Een crisis later en je zit een of twee jaar zonder CL-inkomsten. Volgens veel supporters zou dat Ajax nooit meer overkomen, wij waren immers het Bayern van Nederland. :blush.gif:

Over Eringa:

Wat zou je hem dan willen vragen. En wat zal zijn antwoord zijn? Kies uit: geen commentaar/ik ging daar niet over/ik heb daar geen herinnering aan.

*doorhalen wat niet van toepassing is.

Als je mensen niet onder ede kunt horen, zullen ze niet gedwongen zijn om antwoorden te geven die voor henzelf belastend zijn.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58892
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door 999 » do apr 11, 2024 4:41 pm

Als dat zijn antwoorden zijn dan weet je toch meer dan genoeg, de zoveelste onbekwame pluche zittende droplul die AJAX als een soort van " kijk mij eens " gebruikte.

En vervolgens bewijst dat eens te meer dat dit onderzoek geen onderzoek is geweest.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » do apr 11, 2024 4:53 pm

Nee, dan weet je niets. Je kunt het wel vermoeden maar niet bewijzen.

'Daar ga ik niet over' is het te verwachten antwoord. Hoe kan een gewezen politiefunctionaris oordelen over de transferwaarde van spelers?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58892
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door 999 » do apr 11, 2024 4:59 pm

Dus jij vindt het niet vreemd dat ze hem niet bevraagd hebben ?. Oke ..

Dan hadden ze dat bij de rest ook niet hoeven doen, dus dan ruikt dat onderzoek toch gewoon naar ( gestuurde ) dunne str..t

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door Jinne » vr apr 12, 2024 9:28 am

Een Telegraaf leeghoofd was naar Dortmund gestuurd om Sven thuis op te zoeken. :kots:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58892
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door 999 » vr apr 12, 2024 10:13 am

Nou de leeghoofd is Mislintat .. Wat een gelul van die vent ..

Plaats reactie