Sven Mislintat

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » vr okt 06, 2023 11:48 am

Mano schreef:
vr okt 06, 2023 11:26 am
Lionel schreef:
vr okt 06, 2023 11:04 am
Precies. Bosz was natuurlijk nooit akkoord gegaan met de manier van werken van Mislintat.
Wie zegt dat?
Misschien had Bosz wel betere voorstellen dan Steijn.
Schouten, Dest, Lang… en kijk waar Mislintat mee is aangekomen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » vr okt 06, 2023 11:48 am

999 schreef:
vr okt 06, 2023 11:23 am
Lionel schreef:
vr okt 06, 2023 11:18 am
De Dominee schreef:
vr okt 06, 2023 11:17 am


Ehm, nee. Dat is dus juist het hele eieren eten nav dit artikel: Steijn is dus NIET de keuze van Mislintat geweest.

Mikautadze past op het oog overigens best bij Ajax, alleen niet als kapstok (wat on-Ajax is). Akpom begrijp ik ook niet. Avila speelt dan wellicht liever LCV, maar speelt uiteindelijk waar de trainer hem opstelt.

Geen enkele TD heeft 100% succes qua aankopen.

Maar goed, we vallen weer in herhaling vrees ik. Let's agree to disagree.
Mislintat heeft Steijn aangesteld. Punt. Denk je dat hij zich een trainer laat opdringen? En denk je dat Bosz akkoord was gegaan met Mislintat zijn werkwijze?
De aankopen zijn ook niet de keuze van Mislintat geweest :smallgrin.gif:
Zelfs de aankoop van Sosa wordt Steijn hier in de schoenen geschoven :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » vr okt 06, 2023 12:02 pm

999 schreef:
vr okt 06, 2023 11:42 am

Vraagje : Wat vind jij van het feit dat spelers, die in principe nog niet op het AJAX niveau zich hebben geëtaleerd ( stuk of 11 ) een contract voor 5 jaar krijgen ?.
Wie bedoel je?
Neres? Antony? Martinez? Sanchez? Alvarez?
allemaal amper minuten gemaakt in het eerste voordat ze naar Ajax kwamen.

Het probleem dit jaar was dat je niet kon doorbouwen op een groep van 8 a 9
alles wat in 2022 was gekocht, was mislukt en moest vervangen worden.
Je speelt geen CL, dus de eerste 40mio moest je even 'goed maken' = Timber


Als je hier een coach neerzet die wat kan, kan je het dicht timmeren zodat er geen 25 kansen komen.
vervolgens kan je aan patronen werken, komt zelfvertrouwen omhoog en gaat Ajax echt wel voetballen.
Ik maak me geen illusies, er zitten echt wel spelers tussen die het niet gaan worden. Maar er zitten ook spelers tussen die het prima gaan doen
Net als onder Overmars. Alleen hij hoefde er geen 12 te halen per seizoen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » vr okt 06, 2023 12:07 pm

Lionel schreef:
vr okt 06, 2023 11:48 am
Mano schreef:
vr okt 06, 2023 11:26 am
Lionel schreef:
vr okt 06, 2023 11:04 am
Precies. Bosz was natuurlijk nooit akkoord gegaan met de manier van werken van Mislintat.
Wie zegt dat?
Misschien had Bosz wel betere voorstellen dan Steijn.
Schouten, Dest, Lang… en kijk waar Mislintat mee is aangekomen.
moeten we dat ECHT nog een keer uitleggen?

Lang
We hadden Bergwijn, Daramy en Tadic toen dat speelde. Een pure linksbuiten
hou aub op met dit soort slap gelul

Dest is gehuurd door psv want kopen + salaris is belachelijk niveau voor iemand die structureel op de bank zit
de man verdiend 5 a 6 mio
btw, hadden we nu beter gespeeld met Dest? :hypocrite.gif:

Schouten stond op onze lijst maar wij hadden geen geld. Het missen van CL moest gecompenseerd worden. eerst verkopen dan kopen.
We hadden geen AD die de laatste regel kon overrulen. Een TD kan een CFO niet overrulen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » vr okt 06, 2023 12:22 pm

Mano schreef:
vr okt 06, 2023 12:07 pm

Lang
We hadden Bergwijn, Daramy en Tadic toen dat speelde. Een pure linksbuiten
hou aub op met dit soort slap gelul
Een kleine week nadat Lang bij psv tekende, was Tadic weg. Dat zag de club niet aankomen? Tadic had toch ook al aangegeven dat hij ontevreden was?
Daramy stond bepaald niet wekelijks op het wedstrijdformulier. Moet je een potentiële eerste keus laten lopen voor een speler waarvan nog niet eens duidelijk was of hij überhaupt ooit derde keus zou worden?
En ja, Bergwijn. Speler waar een seizoen lang enorme kritiek op was. Kritiek die ook dit seizoen niet verstomt. En Bergwijn kwam toch ook, terwijl Tadic er al was?

Moet je ijzerenheinerig vasthouden aan een niet-functionerende linkervleugelaanvaller, alleen omdat hij 30 miljoen heeft gekost? Als je voetballend met hem zóveel inlevert dat je buiten prijzen valt (en bijv CL misloopt), lever je òòk in.

En als Bergwijn overhoopt op de bank was beland, dan was vanzelf het moment gekomen dat zijn zaakwaarnemer mee was gaan zoeken naar een andere club. Zelfs Daramy raaakten ze met winst kwijt, als ik mij niet vergis. En ook Wijndal wisten ze te slijten. Voorlopig lijkt het er op dat ze het gros van de spelers voor een prima prijs hebben kunnen doorverkopen. Ook 'kneuzen'. Dus het risico dat die 30 miljoen geheel zou moeten worden afgeschreven is ook niet heel groot.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door 999 » vr okt 06, 2023 12:34 pm

Mano schreef:
vr okt 06, 2023 12:02 pm
999 schreef:
vr okt 06, 2023 11:42 am

Vraagje : Wat vind jij van het feit dat spelers, die in principe nog niet op het AJAX niveau zich hebben geëtaleerd ( stuk of 11 ) een contract voor 5 jaar krijgen ?.
Wie bedoel je?
Neres? Antony? Martinez? Sanchez? Alvarez?
allemaal amper minuten gemaakt in het eerste voordat ze naar Ajax kwamen.

Het probleem dit jaar was dat je niet kon doorbouwen op een groep van 8 a 9
alles wat in 2022 was gekocht, was mislukt en moest vervangen worden.
Je speelt geen CL, dus de eerste 40mio moest je even 'goed maken' = Timber


Als je hier een coach neerzet die wat kan, kan je het dicht timmeren zodat er geen 25 kansen komen.
vervolgens kan je aan patronen werken, komt zelfvertrouwen omhoog en gaat Ajax echt wel voetballen.
Ik maak me geen illusies, er zitten echt wel spelers tussen die het niet gaan worden. Maar er zitten ook spelers tussen die het prima gaan doen
Net als onder Overmars. Alleen hij hoefde er geen 12 te halen per seizoen.
Mano, ik heb het over de aankopen van Mislintat allemaal met 5 jarige contracten .. Gebruikelijk is toch dat je bij die " twijfelgevallen " andere looptijden w.b. contract gebruikt.Nee, 11 met 5 jarig contract.M.a.w. ( mede gezien de talenten die zich aandienen ) als er 4 slagen zit je met 8 spelers die de bank gaan warmhouden.

Denk jij echt dat Bosz of elke andere trainer van naam zou accepteren dat Mislintat op eigen houtje, dus naar zijn visie , spelers gaat shoppen ?.

Waarom haal je een b.v. een speler als linksbuiten terwijl je die al hebt ( laten we het functioneren van Bergwijn even buitenbeschouwing, Mislintat passeert dus ook Godts ) , blijkbaar weten we nu niet of Avila een back is of Centraal .. We hebben 4 spelers voor op het middenveld voor dezelfde positie. Waar zet je Mikautadze neer . Enz, Enz. Akpom zelfde verhaal,

In mijn ervaring als voetballer en gelegenheid trainertje gaan ( in mijn tijd gewoon doorschuiven ) aankopen altijd in overleg met een trainer.Simpel.Moeten we alle berichten geloven heeft Mislintat alles op de solo toer gedaan. Op basis van wat laat, of keur je goed, dat iemand het op de solo toer doet ?.

Steijn mag van mij ( en van Lionel ook hoor) wieberen, maar gezien de aankopen en hun kwaliteiten ben ik er niet van overtuigd dat een andere trainer er een geoliede machine van gaat maken, zeker niet op de korte termijn ( en de langere termijn, tja ik heb geen glazen bol ) , ook dat gaf Mislintat zelf al aan al is dat wel heel makkelijk natuurlijk ...

Overigens, Lang kan niet omdat we al een linksbuiten hebben maar Forbs wel ,!?!?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door Jinne » vr okt 06, 2023 1:05 pm

Is 5 jaar contract zo bijzonder? En twijfelgeval is wat jij ze noemt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » vr okt 06, 2023 1:06 pm

999 schreef:
vr okt 06, 2023 12:34 pm
Mano schreef:
vr okt 06, 2023 12:02 pm
999 schreef:
vr okt 06, 2023 11:42 am

Vraagje : Wat vind jij van het feit dat spelers, die in principe nog niet op het AJAX niveau zich hebben geëtaleerd ( stuk of 11 ) een contract voor 5 jaar krijgen ?.
Wie bedoel je?
Neres? Antony? Martinez? Sanchez? Alvarez?
allemaal amper minuten gemaakt in het eerste voordat ze naar Ajax kwamen.

Het probleem dit jaar was dat je niet kon doorbouwen op een groep van 8 a 9
alles wat in 2022 was gekocht, was mislukt en moest vervangen worden.
Je speelt geen CL, dus de eerste 40mio moest je even 'goed maken' = Timber


Als je hier een coach neerzet die wat kan, kan je het dicht timmeren zodat er geen 25 kansen komen.
vervolgens kan je aan patronen werken, komt zelfvertrouwen omhoog en gaat Ajax echt wel voetballen.
Ik maak me geen illusies, er zitten echt wel spelers tussen die het niet gaan worden. Maar er zitten ook spelers tussen die het prima gaan doen
Net als onder Overmars. Alleen hij hoefde er geen 12 te halen per seizoen.
Mano, ik heb het over de aankopen van Mislintat allemaal met 5 jarige contracten .. Gebruikelijk is toch dat je bij die " twijfelgevallen " andere looptijden w.b. contract gebruikt.Nee, 11 met 5 jarig contract.M.a.w. ( mede gezien de talenten die zich aandienen ) als er 4 slagen zit je met 8 spelers die de bank gaan warmhouden.

Denk jij echt dat Bosz of elke andere trainer van naam zou accepteren dat Mislintat op eigen houtje, dus naar zijn visie , spelers gaat shoppen ?.

Waarom haal je een b.v. een speler als linksbuiten terwijl je die al hebt ( laten we het functioneren van Bergwijn even buitenbeschouwing, Mislintat passeert dus ook Godts ) , blijkbaar weten we nu niet of Avila een back is of Centraal .. We hebben 4 spelers voor op het middenveld voor dezelfde positie. Waar zet je Mikautadze neer . Enz, Enz. Akpom zelfde verhaal,

In mijn ervaring als voetballer en gelegenheid trainertje gaan ( in mijn tijd gewoon doorschuiven ) aankopen altijd in overleg met een trainer.Simpel.Moeten we alle berichten geloven heeft Mislintat alles op de solo toer gedaan. Op basis van wat laat, of keur je goed, dat iemand het op de solo toer doet ?.

Steijn mag van mij ( en van Lionel ook hoor) wieberen, maar gezien de aankopen en hun kwaliteiten ben ik er niet van overtuigd dat een andere trainer er een geoliede machine van gaat maken, zeker niet op de korte termijn ( en de langere termijn, tja ik heb geen glazen bol ) , ook dat gaf Mislintat zelf al aan al is dat wel heel makkelijk natuurlijk ...

Overigens, Lang kan niet omdat we al een linksbuiten hebben maar Forbs wel ,!?!?
Wat is het probleem van een lang contract? Je verkoopt ze gewoon als ze niet voldoen :confused.gif:
als ze wel voldoen pak je meer geld.

Wie zegt dat Bosz geen (betere) inspraak had? dat is allemaal what if....

normaal gaan aankopen in overleg ja dat klopt maar dat schip was al gezonken in 2022, toen Schreuder alles bepaalde.
De rvc en TD gingen er dit keer wat harder in staan. Tel daarbij op dat salaris omlaag moest en dan komt steijnemans met open deur namen omdat meneer in de top wil trainen maar geen woord engels kan.
vergeet niet dat er ook geen AD was die het schip stuurt

Forbs is links/rechts en rechts vind ik hem dus beter dan links. onvoorspelbaarder dan op links. Of vind je forbs troep?
Lang kan niks op rechts
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » vr okt 06, 2023 1:10 pm

Mano schreef:
vr okt 06, 2023 1:06 pm
Wat is het probleem van een lang contract? Je verkoopt ze gewoon als ze niet voldoen :confused.gif:
als ze wel voldoen pak je meer geld.
Dan is Bergwijn ook geen sta-in-de-weg voor Lang. :neutral.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » vr okt 06, 2023 1:14 pm

zeux schreef:
vr okt 06, 2023 12:22 pm
Mano schreef:
vr okt 06, 2023 12:07 pm

Lang
We hadden Bergwijn, Daramy en Tadic toen dat speelde. Een pure linksbuiten
hou aub op met dit soort slap gelul
Een kleine week nadat Lang bij psv tekende, was Tadic weg. Dat zag de club niet aankomen? Tadic had toch ook al aangegeven dat hij ontevreden was?
Daramy stond bepaald niet wekelijks op het wedstrijdformulier. Moet je een potentiële eerste keus laten lopen voor een speler waarvan nog niet eens duidelijk was of hij überhaupt ooit derde keus zou worden?
En ja, Bergwijn. Speler waar een seizoen lang enorme kritiek op was. Kritiek die ook dit seizoen niet verstomt. En Bergwijn kwam toch ook, terwijl Tadic er al was?

Moet je ijzerenheinerig vasthouden aan een niet-functionerende linkervleugelaanvaller, alleen omdat hij 30 miljoen heeft gekost? Als je voetballend met hem zóveel inlevert dat je buiten prijzen valt (en bijv CL misloopt), lever je òòk in.

En als Bergwijn overhoopt op de bank was beland, dan was vanzelf het moment gekomen dat zijn zaakwaarnemer mee was gaan zoeken naar een andere club. Zelfs Daramy raaakten ze met winst kwijt, als ik mij niet vergis. En ook Wijndal wisten ze te slijten. Voorlopig lijkt het er op dat ze het gros van de spelers voor een prima prijs hebben kunnen doorverkopen. Ook 'kneuzen'. Dus het risico dat die 30 miljoen geheel zou moeten worden afgeschreven is ook niet heel groot.
Er stonden nogal wat posities open om in te vullen.
Volgens mij had niemand binnen Ajax moeite met Bergwijn alleen wij hier op AT.
dus links was in niets een prio maar laten we vooral een linksbuiten halen. Daarnaast hebben we ook Godts, en Tadic.
Tadic was nog niet bij Ajax geweest om zichzelf af te kopen. Dat kwam erna en was met 1 a 2 dagen rond.


Ik praat Sven niet goed, maar een TD kies je voor de lange adem en een coach moet meteen presteren.
Reactie Ajax: Oh, coach en team presteert niet, dus TD eruit en Coach laten we zitten.
en nu presteren we nog niet en is er 0,0 directie om die gruwel van een coach te ontslaan.
geweldig beleid, precies wat nodig is :excited.gif:


had je het omgedraaid had je Steijn kunnen dumpen en een interimmer erop kunnen zetten.
De koopfase was toch al voorbij
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door raymon » vr okt 06, 2023 1:14 pm

Juist bij twijfelgevallen is een langdurig contract vaak belangrijk, want stel dat het 1 of 2 jaar duurt voordat ze echt doorbreken, dan zit je meteen met een probleem dat ze meteen weer opgepikt worden door een grotere club terwijl ze nog maar 1 of 2 jaar contract hebben. Akpom is een beetje een apart verhaal, omdat hij wat ouder is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » vr okt 06, 2023 1:15 pm

zeux schreef:
vr okt 06, 2023 1:10 pm
Mano schreef:
vr okt 06, 2023 1:06 pm
Wat is het probleem van een lang contract? Je verkoopt ze gewoon als ze niet voldoen :confused.gif:
als ze wel voldoen pak je meer geld.
Dan is Bergwijn ook geen sta-in-de-weg voor Lang. :neutral.gif:
Van mij mocht Lang komen (behalve dat ik het kut gozer vind)
maar dan moet je bergwijn wel verkopen.
Denk dat Steijn Bergwijn graag hield, want spreekt NL en is international.
maar Bergwijn presteert niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » vr okt 06, 2023 1:22 pm

Mano schreef:
vr okt 06, 2023 1:15 pm
zeux schreef:
vr okt 06, 2023 1:10 pm
Mano schreef:
vr okt 06, 2023 1:06 pm
Wat is het probleem van een lang contract? Je verkoopt ze gewoon als ze niet voldoen :confused.gif:
als ze wel voldoen pak je meer geld.
Dan is Bergwijn ook geen sta-in-de-weg voor Lang. :neutral.gif:
Van mij mocht Lang komen (behalve dat ik het kut gozer vind)
maar dan moet je bergwijn wel verkopen.
Denk dat Steijn Bergwijn graag hield, want spreekt NL en is international.
maar Bergwijn presteert niet.
Precies.

Dat 'niemand' bij Ajax dat ziet (of wil erkennen) is een majeur defect op technisch gebied. Maar goed, ze 'zien' het bij Steijn ook niet.

Club zit voetbaltechnisch in een diep wak, omdat er niemand zit die een zinvolle analyse weet te maken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » vr okt 06, 2023 1:24 pm

zeux schreef:
vr okt 06, 2023 1:22 pm

Precies.

Dat 'niemand' bij Ajax dat ziet (of wil erkennen) is een majeur defect op technisch gebied. Maar goed, ze 'zien' het bij Steijn ook niet.

Club zit voetbaltechnisch in een diep wak, omdat er niemand zit die een zinvolle analyse weet te maken.
Eens! en ik sta echt versteld.
Buiten Ajax wordt er ook geen enkele aandacht aan gegeven.
Alleen Perez hoorde ik 1x zeggen: Of ligt het aan de tactiek
Nou, ... dat was wel spannend... gooide hij bijna een trainer voor de bus
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door raymon » vr okt 06, 2023 1:25 pm

Mano schreef:
vr okt 06, 2023 1:15 pm
zeux schreef:
vr okt 06, 2023 1:10 pm
Mano schreef:
vr okt 06, 2023 1:06 pm
Wat is het probleem van een lang contract? Je verkoopt ze gewoon als ze niet voldoen :confused.gif:
als ze wel voldoen pak je meer geld.
Dan is Bergwijn ook geen sta-in-de-weg voor Lang. :neutral.gif:
Van mij mocht Lang komen (behalve dat ik het kut gozer vind)
maar dan moet je bergwijn wel verkopen.
Denk dat Steijn Bergwijn graag hield, want spreekt NL en is international.
maar Bergwijn presteert niet.
Lang spreekt inderdaad amper ABN :hypocrite.gif:

Maar iemand voor 10m verkopen is wel even wat anders dan iemand voor 30m verkopen. En Lang komt natuurlijk ook niet zolang Bergwijn er nog zit, die gaat niet het risico lopen om op de bank te komen. We doen overigens wel erg arrogant dat we wel eventjes speler zus en zo binnenhalen. Ajax speelt geen CL met een trainer die voorheen bij Sparta zat. Dat zal geen motiverende reden zijn.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » vr okt 06, 2023 1:26 pm

Mano schreef:
vr okt 06, 2023 1:14 pm
Er stonden nogal wat posities open om in te vullen.
Volgens mij had niemand binnen Ajax moeite met Bergwijn alleen wij hier op AT.
dus links was in niets een prio maar laten we vooral een linksbuiten halen. Daarnaast hebben we ook Godts, en Tadic.
De belangrijke opgave was: herstellen van het Annus horribilis van Schreuder.

Dat heeft onder meer voor een gemankeerde aanval (oa op links) gezorgd.

Een derde keeper is ook geen prioriteit. Is ook gekomen. Al die twaalf spelers die zijn gekomen waren niet allemaal even nodig...

En Godts, die kreeg aan begin seizoen niet eens een rugnummer, dus die als sta-in-de-weg voor Lang invullen is ook een stretch.

(disclaimer: Lang doet het nu leuk bij psv, maar we moeten natuurlijk nog wel de duurzaamheid daarvan zien. Toch denk ik dat we met hem erbij sterker waren geweest. Then again: in de zandwoestijn van Steijn bloeit helemaal geen bloem).
Laatst gewijzigd door zeux op vr okt 06, 2023 1:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » vr okt 06, 2023 1:30 pm

raymon schreef:
vr okt 06, 2023 1:25 pm

Lang spreekt inderdaad amper ABN :hypocrite.gif:
:ajaxsmiley.gif:

Maar iemand voor 10m verkopen is wel even wat anders dan iemand voor 30m verkopen. En Lang komt natuurlijk ook niet zolang Bergwijn er nog zit, die gaat niet het risico lopen om op de bank te komen. We doen overigens wel erg arrogant dat we wel eventjes speler zus en zo binnenhalen. Ajax speelt geen CL met een trainer die voorheen bij Sparta zat. Dat zal geen motiverende reden zijn.
Dit zijn lastige zaken: modder je eindeloos door vanwege het transferbedrag van de speler, of schakel je door omdat je selectie rammelt?

Lang zal niet voor de bank gekomen zijn nee. Was ook niet nodig geweest als je het spelpeil (tot nu toe) van Lang en Bergwijn vergelijkt.

Doorkloten met niet functionerende speler(s) heeft ook gevolgen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » vr okt 06, 2023 1:37 pm

zeux schreef:
vr okt 06, 2023 1:26 pm


(disclaimer: Lang doet het nu leuk bij psv, maar we moeten natuurlijk nog wel de duurzaamheid daarvan zien. Toch denk ik dat we met hem erbij sterker waren geweest. Then again: in de zandwoestijn van Steijn bloeit helemaal geen bloem).
Dit is natuurlijk het belangrijkste onderdeel van ieder zijn betoog (op AT).
En zolang die droogte blijft, kunnen we discussiëren tot we een ons wegen.


Als je Steijn lang genoeg laat zitten, gaat hij echt wel puntjes sprokkelen.
maar wel met foeilelijk counter voetbal.
dus of het nu wel of niet draait, zijn hele spelopvatting is geen Ajax
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » vr okt 06, 2023 1:39 pm

@ Mano: het gaat mij erom dat Bosz echt niet had gewerkt met de eigenwijze Mislintat. Bosz drukt vrij nadrukkelijk zijn stempel op de aankopen.

Mislintat, bleek ook uit het verleden (van horen zeggen) werkt graag ‘alleen’. Bovendien heeft Mislintat zelf al eerder aangegeven dat hij de selectie samenstelt en dat de trainer daar mee aan de slag moet.

Bosz had dus ook niet gewerkt. Knutsen was ook al niet haalbaar. Dus dat lijstje zegt mij niks. Mbappe is volgend jaar goedkoper qua transfersom dan Gaaei afgelopen zomer was. Maar totaal niet realistisch. Wat hebben we aan lijstjes als ze niet realistisch zijn?

Mislintat heeft Steijn aangetrokken. Steijn is zijn trainer. Na een maand kon hij al niet door 1 deur met hem.

Dat Ajax niet presteert is dus ook gewoon Mislintat zijn schuld. Niet alles. Maar Steijn is wel zijn trainer. En hij had ook allerlei andere afwegingen kunnen maken afgelopen zomer. Hij heeft geen moeite om spelers te kopen die liever ergens anders spelen dan waar ze binnen het Ajax systeem voor in aanmerking komen.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » vr okt 06, 2023 1:43 pm

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door 999 » vr okt 06, 2023 1:44 pm

Mano schreef:
vr okt 06, 2023 1:06 pm
999 schreef:
vr okt 06, 2023 12:34 pm
Mano schreef:
vr okt 06, 2023 12:02 pm


Wie bedoel je?
Neres? Antony? Martinez? Sanchez? Alvarez?
allemaal amper minuten gemaakt in het eerste voordat ze naar Ajax kwamen.

Het probleem dit jaar was dat je niet kon doorbouwen op een groep van 8 a 9
alles wat in 2022 was gekocht, was mislukt en moest vervangen worden.
Je speelt geen CL, dus de eerste 40mio moest je even 'goed maken' = Timber


Als je hier een coach neerzet die wat kan, kan je het dicht timmeren zodat er geen 25 kansen komen.
vervolgens kan je aan patronen werken, komt zelfvertrouwen omhoog en gaat Ajax echt wel voetballen.
Ik maak me geen illusies, er zitten echt wel spelers tussen die het niet gaan worden. Maar er zitten ook spelers tussen die het prima gaan doen
Net als onder Overmars. Alleen hij hoefde er geen 12 te halen per seizoen.
Mano, ik heb het over de aankopen van Mislintat allemaal met 5 jarige contracten .. Gebruikelijk is toch dat je bij die " twijfelgevallen " andere looptijden w.b. contract gebruikt.Nee, 11 met 5 jarig contract.M.a.w. ( mede gezien de talenten die zich aandienen ) als er 4 slagen zit je met 8 spelers die de bank gaan warmhouden.

Denk jij echt dat Bosz of elke andere trainer van naam zou accepteren dat Mislintat op eigen houtje, dus naar zijn visie , spelers gaat shoppen ?.

Waarom haal je een b.v. een speler als linksbuiten terwijl je die al hebt ( laten we het functioneren van Bergwijn even buitenbeschouwing, Mislintat passeert dus ook Godts ) , blijkbaar weten we nu niet of Avila een back is of Centraal .. We hebben 4 spelers voor op het middenveld voor dezelfde positie. Waar zet je Mikautadze neer . Enz, Enz. Akpom zelfde verhaal,

In mijn ervaring als voetballer en gelegenheid trainertje gaan ( in mijn tijd gewoon doorschuiven ) aankopen altijd in overleg met een trainer.Simpel.Moeten we alle berichten geloven heeft Mislintat alles op de solo toer gedaan. Op basis van wat laat, of keur je goed, dat iemand het op de solo toer doet ?.

Steijn mag van mij ( en van Lionel ook hoor) wieberen, maar gezien de aankopen en hun kwaliteiten ben ik er niet van overtuigd dat een andere trainer er een geoliede machine van gaat maken, zeker niet op de korte termijn ( en de langere termijn, tja ik heb geen glazen bol ) , ook dat gaf Mislintat zelf al aan al is dat wel heel makkelijk natuurlijk ...

Overigens, Lang kan niet omdat we al een linksbuiten hebben maar Forbs wel ,!?!?
Wat is het probleem van een lang contract? Je verkoopt ze gewoon als ze niet voldoen :confused.gif:
als ze wel voldoen pak je meer geld.

Wie zegt dat Bosz geen (betere) inspraak had? dat is allemaal what if....

normaal gaan aankopen in overleg ja dat klopt maar dat schip was al gezonken in 2022, toen Schreuder alles bepaalde.
De rvc en TD gingen er dit keer wat harder in staan. Tel daarbij op dat salaris omlaag moest en dan komt steijnemans met open deur namen omdat meneer in de top wil trainen maar geen woord engels kan.
vergeet niet dat er ook geen AD was die het schip stuurt

Forbs is links/rechts en rechts vind ik hem dus beter dan links. onvoorspelbaarder dan op links. Of vind je forbs troep?
Lang kan niks op rechts
Ja verkoopt ze gewoon als ze niet voldoen !?!?! ..

En bij de discussie over Bosz is het What if, en bij wat jij verkondigd NIET !?!? .

Wat is dit nu weer voor een discussie. Al wat andere zeggen is What if, kan niet en al wat jij zegt klopt precies !?!? .

Nee, niet normaal gesproken gaan aankopen in overleg, aankopen gaan altijd in overleg. Dat legde ze w.b. Feyenoord precies uit in Rondo, en dat doen ze nu dus ook MET Bosz bij Psv ..

Behalve bij AJAX met Mislintat aan de knoppen .. Wat is daar nu zo moeilijk aan te begrijpen ..

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » vr okt 06, 2023 1:47 pm

Lionel schreef:
vr okt 06, 2023 1:39 pm
@ Mano: het gaat mij erom dat Bosz echt niet had gewerkt met de eigenwijze Mislintat. Bosz drukt vrij nadrukkelijk zijn stempel op de aankopen.

Mislintat, bleek ook uit het verleden (van horen zeggen) werkt graag ‘alleen’. Bovendien heeft Mislintat zelf al eerder aangegeven dat hij de selectie samenstelt en dat de trainer daar mee aan de slag moet.

Bosz had dus ook niet gewerkt. Knutsen was ook al niet haalbaar. Dus dat lijstje zegt mij niks. Mbappe is volgend jaar goedkoper qua transfersom dan Gaaei afgelopen zomer was. Maar totaal niet realistisch. Wat hebben we aan lijstjes als ze niet realistisch zijn?

Mislintat heeft Steijn aangetrokken. Steijn is zijn trainer. Na een maand kon hij al niet door 1 deur met hem.

Dat Ajax niet presteert is dus ook gewoon Mislintat zijn schuld. Niet alles. Maar Steijn is wel zijn trainer. En hij had ook allerlei andere afwegingen kunnen maken afgelopen zomer. Hij heeft geen moeite om spelers te kopen die liever ergens anders spelen dan waar ze binnen het Ajax systeem voor in aanmerking komen.
Die hele bosz op 2 of Knudsen op 1 discussie interesseert me eigenlijk bar weinig.
Net als de hypothese of Bosz wel had gewerkt ja of nee. Bosz heeft in Dortmund en Lyon ook weinig te zeggen gehad, toch sprong hij op die wagen.
Bosz heeft aan de andere kant meer internationale visie dan Steijn dus was (wellicht) met betere opties gekomen en daarmee tevreden geweest.
Maar hoe dan ook, we gaan het niet weten

Ik zeg nergens dat het niet Sven is die Steijn heeft aangesteld
Maar het is ook Sven zn taak om snel in te grijpen als dingen niet werken en dat wilde hij.
En dat hij daarnaast andere dingen niet goed deed of te solistisch, ja dat lees en hoor ik ook.
maar het team is geen cm beter gaan ballen door Sven te dumpen en Sven zijn transfer taken zaten erop, dus de drang om hem te dumpen was pure onderbuik en 0 verstand.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » vr okt 06, 2023 2:01 pm

999 schreef:
vr okt 06, 2023 1:44 pm


Ja verkoopt ze gewoon als ze niet voldoen !?!?! ..

En bij de discussie over Bosz is het What if, en bij wat jij verkondigd NIET !?!? .

Wat is dit nu weer voor een discussie. Al wat andere zeggen is What if, kan niet en al wat jij zegt klopt precies !?!? .

Nee, niet normaal gesproken gaan aankopen in overleg, aankopen gaan altijd in overleg. Dat legde ze w.b. Feyenoord precies uit in Rondo, en dat doen ze nu dus ook MET Bosz bij Psv ..

We hebben Bassey en Daramy toch ook weer verkocht?
dus JA!

Bosz is toch een totaal ander persoon? We weten toch helemaal niet hoe dat gesprek verlopen zou zijn?
Doet toch helemaal niet ter zake
Behalve bij AJAX met Mislintat aan de knoppen .. Wat is daar nu zo moeilijk aan te begrijpen ..
Die pippo bij Rondo zat er alleen om zout in de wonden te wrijven.
Daarnaast is er wel overleg geweest m.b.t. welke positie wil jij (Steijn) vervangen zien.
Steijn heeft zeer zeker namen genoemd maar die waren allemaal niet handig of haalbaar.
Ziyech, Dest, vd Beek, Almada, Sambo, olij
op basis daarvan is her en der (nioet overal) geïnformeerd en besloten het niet te doen. Om tal van redenen maar salaris/transfersom was er vaak 1 van.
Dan komt de TD met andere namen

Daarmee zeg ik niet dat het allemaal parels zijn, ik verwacht wel een aantal mislukkingen
maar met dit team kan je gewoon de 0 houden en scoren. Moet je ze wel goed gebruiken
En dat laatste kan Steijn niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door 999 » vr okt 06, 2023 2:01 pm

Kortom, bij de belangrijkste functie, de trainer, ging ie al meteen de mist in :smallgrin.gif:

Ja want verkoop successen in het verleden is een garantie voor de toekomst.

Nee, die van Feyenoord zat er niet om zout in de wonden te smeren, maar gewoon om uit te leggen hoe het werkt, Slot heeft een visie hoe hij wil spelen, en dan ga je in overleg met je TD.Simpel. Gebeurt overal. Mislintat ging gewoon op de solotoer en dumpte 12 spelers op de trainer zijn bordje. En je, statistisch gezien zullen er heus , bij zoveel spelers, wel tussen zitten die MISSCHIEN op termijn een meerwaarde gaan krijgen bij AJAX ( als ze niet voorbijgestreefd worden door talenten zoals nu ook al het geval is ) . Hoeveel, of anders gezegd, op welk niveau dan deze gekochte spelers AJAX gaan krijgen is ongewis, ook met een andere trainer. Als een andere trainer er zin in heeft om met deze groep aan de slag te gaan natuurlijk. Want ik hoor of lees nergens namen ...
Laatst gewijzigd door 999 op vr okt 06, 2023 2:19 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Dubbel » vr okt 06, 2023 2:10 pm

Toen Sven begon duurde het nog een hele tijd voordat hij van het bestuur geld mocht uitgeven terwijl je geen helderziende hoefde te zijn om te voorspellen dat Alvarez en Kudus voor veel geld zouden vertrekken. We zullen helaas nooit weten hoe het was gelopen als er voetbalverstand in het bestuur had gezeten en Sven eerder de markt op had gekund.

Plaats reactie