Opvolger Johnny Heitinga

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Ajax aankomend seizoen gaan leiden als hoofdtrainer

Heitinga zelf
1
7%
Bosz
3
20%
Jans
0
Geen stemmen
Hjulmand
0
Geen stemmen
Labadia
0
Geen stemmen
Nagelsmann
3
20%
Van Gaal
0
Geen stemmen
Slot
1
7%
Reiziger
0
Geen stemmen
Vos
0
Geen stemmen
Pascal Jansen
2
13%
Jesse Marsch
1
7%
Zidane
0
Geen stemmen
Hasenhuttl
0
Geen stemmen
Sampaoili
0
Geen stemmen
Bielsa
0
Geen stemmen
Gallardo
0
Geen stemmen
Low
0
Geen stemmen
Advocaat
0
Geen stemmen
Meulensteen
0
Geen stemmen
Van T Schip
0
Geen stemmen
De Boer
1
7%
Luis Enrique
3
20%
Conte
0
Geen stemmen
Brendan Rodgers
0
Geen stemmen
Benitez
0
Geen stemmen
Villas Boas
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 15

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door wimpey » ma jun 19, 2023 12:10 pm

Lionel schreef:
ma jun 19, 2023 12:07 pm
Ik had na een aantal wedstrijden ook positieve vibes bij Heitinga omdat hij deed wat hij moest doen. Niet verliezen bij Feyenoord, winnen van kleine clubs. Dat het daarna fout is gegaan hadden we op dat moment toch ook niet kunnen verwachten?
Feyenoord was nog onder het waterhoofd, Rishi. En die overwinningen op kleine cluppies zeggen niks. Ze waren allang blij dat ze Schreuder kwijt waren. Met jou of mij of AR hadden ze die wedstrijden ook gewonnen.

Heitinga heeft bij O19 en JA getoond niet veel te kunnen. Tegen Union en na rust tegen de kakkies had Ajax een coach nodig, omdat het team het niet wist. Van Heitinga kwam niets.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Jöhnk » ma jun 19, 2023 12:21 pm

Waarom zijn jullie eigenlijk niet benaderd door een headhunter?

Op basis van wat Heitinga had ‘neergezet’ bij Jong Ajax, had ik er al weinig vertrouwen in bij voorbaat.

Na het tweeluik tegen Union in februari was Heitinga ‘af’. Thuiswedstrijd: geen enkel schot op doel gevolgd door dom gezwam. Uitwedstrijd: jezelf uit de wedstrijd wisselen door het middenveld weg te geven.

Een ronde later werd Berlijn eenvoudig uitgeschakeld door ‘het andere Union’. Daahaaag, Heitinga.

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Lionel » ma jun 19, 2023 1:11 pm

wimpey schreef:
ma jun 19, 2023 12:10 pm
Lionel schreef:
ma jun 19, 2023 12:07 pm
Ik had na een aantal wedstrijden ook positieve vibes bij Heitinga omdat hij deed wat hij moest doen. Niet verliezen bij Feyenoord, winnen van kleine clubs. Dat het daarna fout is gegaan hadden we op dat moment toch ook niet kunnen verwachten?
Feyenoord was nog onder het waterhoofd, Rishi. En die overwinningen op kleine cluppies zeggen niks. Ze waren allang blij dat ze Schreuder kwijt waren. Met jou of mij of AR hadden ze die wedstrijden ook gewonnen.

Heitinga heeft bij O19 en JA getoond niet veel te kunnen. Tegen Union en na rust tegen de kakkies had Ajax een coach nodig, omdat het team het niet wist. Van Heitinga kwam niets.
Feyenoord was ik ff vergeten. Maar die overwinningen zeggen niks inderdaad, maar Schreuder wist er niet van te winnen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18441
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Yopii » ma jun 19, 2023 1:23 pm

Topvoetballers (en dan bedoel ik degenen die op jonge leeftijd al dan niet terecht in het bovenste segment van de markt belanden) leven in een aparte wereld: ze vertegenwoordigen een zekere transferwaarde, waardoor ze geblesseerd kunnen zijn of kunnen onderpresteren en dan nog een vet salaris kunnen vangen en het daarna nog eens ergens kunnen proberen en nog eens... Denk maar aan Bouy, die op zijn dertigste pas 111 wedstrijden achter zijn naam heeft en toch steeds weer een club vindt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ouasim_Bouy

Het salaris van de speler staat vaak in geen verhouding tot zijn prestaties. Hij krijgt gratis geld, zeg maar. In het geval een speler een echte topper is geweest, gaat hij in zijn mythe geloven. Al die mensen die hem naar de mond mond praten vertellen hem dat hij er enorm veel kijk op heeft.

Dan wil zo'n voormalige topvoetballer trainer worden en maakt hij een keiharde reality check mee: trainers moeten presteren, anders is het einde verhaal. Dan denkt hij: WTF! Weten ze wel wie ik ben? :1evil.gif: Zijn omgeving, die net als hij niet gewend is aan zijn nieuwe status, jammert met hem mee: kind van de club! Geen kans gehad! Het is niet eerlijk, o nee!

Modale voetballers die trainer worden, passen zich gemakkelijker aan de nieuwe realiteit aan: zij waren als kind blij dat ze bij een profclub mochten spelen en moesten elk jaar maar afwachten of ze niet 'mochten' vertrekken. Om zich heen zagen ze veel spelers die niet slechter waren dan zij maar voortijdig sneuvelden in het profvoetbal. Voor doorsneevoetballers is het een ratrace, daar word je hard van.
Laatst gewijzigd door Yopii op ma jun 19, 2023 1:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jun 19, 2023 1:23 pm

Heitinga en Schreuder hadden vrijwel dezelfde start: een keer of 7 winnen tegen de kleintjes en daarna ging het bergafwaarts tot donkere dieptes.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Nihad » ma jun 19, 2023 5:59 pm

Good riddance. Johnny kon er als trainer geen klote van.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Lionel » ma jun 19, 2023 8:32 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma jun 19, 2023 1:23 pm
Heitinga en Schreuder hadden vrijwel dezelfde start: een keer of 7 winnen tegen de kleintjes en daarna ging het bergafwaarts tot donkere dieptes.
Waarbij het na een prima start toch niet gek is dat er wat positivisme is?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Marillion » ma jun 19, 2023 9:00 pm

Klopt, bij de entree van Heitinga was de vreugde overigens ook deels toe te schrijven aan de opluchting over het vertrek van Schreuder. Ik denk zowel bij supporters als bij spelers.

Alleen de opleving was van korte duur. Al snel kwamen problemen die we hadden weer terug. Ik hoop ook dat Mislintat en Steijn echt goed hebben gekeken naar onze problemen en daar korte metten mee maken. Anders hebben we straks drie op een rij maar dan niet met schalen.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » ma jun 19, 2023 10:09 pm

Ajax heeft het netjes gespeeld.

Interim coach aanstellen want geen TD.
Jonny hoopte op succes en dan vaste coach te worden. Zijn omgeving had hem moeten waarschuwen, gezien zijn resultaten bij jong.

Vervolgens vallen de resultaten tegen en houdt Ajax zich aan zijn interim rol.

Er is echt niets schimmigs aan vanuit Ajax en JH loopt te janken in de krant
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18441
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Yopii » ma jun 19, 2023 10:22 pm

Ik zie het probleem ook niet.

Het lijkt me een afleidingsmanoeuvre: zo vergeet iedereen hoe slecht Heitinga het deed.

Je kunt ook zien hoe de lijntjes liepen, met name de lijn naar de T.

Hoe dan ook, Heitinga moet zich eerst maar eens ergens anders bewijzen. Dan zien wel wel.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jun 19, 2023 10:54 pm

Bizarre framing op fc uodate, werd erop gewezen door een maatje:

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2 ... n-heitinga

Wat is dat nou joh? Hebben Peppie en Kokkie vele nep-accounts? Zijn er toch nog mensen die hun verhalen geloven? Bestaat er een parallelle wereld?

Andriy Demchenko
Berichten: 5005
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Andriy Demchenko » ma jun 19, 2023 11:49 pm

Het wordt dat ik me op twitter aanmeld als Mauriesv Misteijntat en als insider al deze onzin de wereld uit help.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 18441
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Yopii » di jun 20, 2023 9:25 am

Overigens, ik begrijp Rob Jansen niet. Wat denkt hij te bereiken met dat een-tweetje met de T? Een zo ervaren zaakwaarnemer zou moeten weten hoe de hazen lopen. :confused.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Jinne » di jun 20, 2023 10:10 am

Misschien is de ontslagvergoeding nu beter dan wat er nog verwacht wordt qua inkomsten de komende jaren. :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 18441
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Yopii » di jun 20, 2023 11:41 am

Ik heb geen medelijden met types als Heitinga, die sowieso financieel onafhankelijk zijn en ook nog een hoge ontslagvergoeding opstrijken als ze eruit worden gegooid omdat ze niet presteren.


Welkom in de echte wereld, Johnny! :biggthumpup.gif:

Sowieso: oud-spelers zijn van harte welkom mits ze iets toevoegen. Een dagbesteding zoeken ze maar elders. Het idee is dat Ajax hen nodig heeft en niet andersom.

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Lionel » di jun 20, 2023 11:57 am

Yopii schreef:
di jun 20, 2023 11:41 am
Ik heb geen medelijden met types als Heitinga, die sowieso financieel onafhankelijk zijn en ook nog een hoge ontslagvergoeding opstrijken als ze eruit worden gegooid omdat ze niet presteren.


Welkom in de echte wereld, Johnny! :biggthumpup.gif:

Sowieso: oud-spelers zijn van harte welkom mits ze iets toevoegen. Een dagbesteding zoeken ze maar elders. Het idee is dat Ajax hen nodig heeft en niet andersom.
+ 1
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door peter » di jun 20, 2023 12:20 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma jun 19, 2023 10:54 pm
Bizarre framing op fc uodate, werd erop gewezen door een maatje:

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2 ... n-heitinga

Wat is dat nou joh? Hebben Peppie en Kokkie vele nep-accounts? Zijn er toch nog mensen die hun verhalen geloven? Bestaat er een parallelle wereld?
Nou dat is er dus wel degelijk. Ik zit in zo'n whatsapp groep met wat 'vakgenoten', maar daar komt soms de meest vreemde prietpraat naar boven. "Er zitten nu allemaal gasten die hun zakken willen vullen en niet in het belang van onze club!" of "Heitinga is een echte Ajacied! Oprotten bestuur!" En dan overigens een week eerder wel opgelucht zijn dat die "prutser van der Sar eindelijk weg is, want die is alleen maar uit op macht".

Dat moet je toch ook wel herkennen als je op de tribune zit? Ik zie vaak heel andere wedstrijden dan de mensen die voor me zitten. :smallgrin.gif:

Ik vind het ook wel grappig om te zien dat zo'n Heitinga een soort van 'cultstatus' krijgt. Hij groeide uit tot een aardige centrale verdediger met volgens mij twee goede seizoenen, maar als we een elftal moeten maken over de afgelopen 15 jaar zou hij bij niemand in de basis-11 staan toch?

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door wimpey » di jun 20, 2023 12:37 pm

Peter schreef:
di jun 20, 2023 12:20 pm
Dat moet je toch ook wel herkennen als je op de tribune zit? Ik zie vaak heel andere wedstrijden dan de mensen die voor me zitten. :smallgrin.gif:
Jij hebt vast ook een belletje van een headhunter namens Ajax gehad. :hypocrite.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » di jun 20, 2023 1:18 pm

Peter schreef:
di jun 20, 2023 12:20 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma jun 19, 2023 10:54 pm
Bizarre framing op fc uodate, werd erop gewezen door een maatje:

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2 ... n-heitinga

Wat is dat nou joh? Hebben Peppie en Kokkie vele nep-accounts? Zijn er toch nog mensen die hun verhalen geloven? Bestaat er een parallelle wereld?
Nou dat is er dus wel degelijk. Ik zit in zo'n whatsapp groep met wat 'vakgenoten', maar daar komt soms de meest vreemde prietpraat naar boven. "Er zitten nu allemaal gasten die hun zakken willen vullen en niet in het belang van onze club!" of "Heitinga is een echte Ajacied! Oprotten bestuur!" En dan overigens een week eerder wel opgelucht zijn dat die "prutser van der Sar eindelijk weg is, want die is alleen maar uit op macht".

Dat moet je toch ook wel herkennen als je op de tribune zit? Ik zie vaak heel andere wedstrijden dan de mensen die voor me zitten. :smallgrin.gif:

Ik vind het ook wel grappig om te zien dat zo'n Heitinga een soort van 'cultstatus' krijgt. Hij groeide uit tot een aardige centrale verdediger met volgens mij twee goede seizoenen, maar als we een elftal moeten maken over de afgelopen 15 jaar zou hij bij niemand in de basis-11 staan toch?
:biggrin.gif:
herkenbaar

en ze grijpen ook altijd terug op oud Ajacieden.
Ze moeten Donny halen (25mio voor 2 jaar bankzitter) fZiyech! (10 mio salaris) Sanchez (niks beter geworden 30mio plus)

nog effe en ze roepen om Litmanen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Frank » di jun 20, 2023 2:27 pm

Dit forum kan er anders ook wat van:

'Bojan naar Ajax? Of toch Chivu'

(Onderschrift van het ' Transfer & Geruchten' deel van het forum)

:smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » di jun 20, 2023 2:46 pm

Pep, Nagelsmann, Klopp en Enrique in het lijstje Coaches :smallgrin.gif:

nee, we hebben het niet heel hoog in de bol :hypocrite.gif: :biggrin.gif:
al heb ik hier wel het gevoel dat men ook wel weet dat het niet kan of gaat gebeuren
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Cruijff » di jun 20, 2023 7:52 pm

Frank schreef:
di jun 20, 2023 2:27 pm
Dit forum kan er anders ook wat van:

'Bojan naar Ajax? Of toch Chivu'

(Onderschrift van het ' Transfer & Geruchten' deel van het forum)

:smallgrin.gif:

:biggrin.gif: Nou Frank, uiteindelijk kwam Bojan Krkic dan toch naar Ajax.
Of dat echt een succes is geworden, dat is een tweede. :smallgrin.gif:
Chivu werd op een gegeven moment zoveel transferzomers- én 'transferwinters' op rij met Ajax in verband gebracht, dat dat wel echt een soort running gag is geworden. Chivu terug naar Ajax? Dit seizoen ein-de-lijk wel? Ik vind eigenlijk dat dat sowieso als onderschrift bij Transfer & Geruchten moet blijven staan tot Chivu minimaal 75 is en schuifelend achter een rollator loopt. :smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 18785
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Wouter » di jun 20, 2023 8:08 pm

Hij kan straks toch de opvolger van Steijn worden?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Cruijff » di jun 20, 2023 8:12 pm

Wouter schreef:
di jun 20, 2023 8:08 pm
Hij kan straks toch de opvolger van Steijn worden?
Omdat Maurice Steijn na 4 keer op rij de CL winst met Ajax besluit om in de zomer ook supervisor van het Nederlands elftal te worden?
En Steijn dan na een met Nederland gewonnen WK een sabbatical neemt?
Het zou kunnen dat net als met Rinus Michels - Ștefan Kovács men dan na de succesperiode Maurice Steijn - Cristian Chivu opnieuw een Roemeen een paar seizoenen op de winkel laat passen.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Frank » di jun 20, 2023 9:01 pm

4x achter elkaar de CL winnen? Wat heb jij gedronken vanavond? :drecul.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Plaats reactie