Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Onze nieuwe technisch directeur

Jordi Cruijff
1
3%
Frank Arnesen
1
3%
Peter Bosz
2
6%
Louis Van Gaal
2
6%
Danny Blind
1
3%
Max Huiberts
0
Geen stemmen
Henk Veldmate
1
3%
Ronald Koeman
0
Geen stemmen
Grads Fuhler
3
9%
Tsjeu La Ling
1
3%
Garry Hamstra
2
6%
Marcel 'de Tovenaar' Brands
1
3%
Maxwell
2
6%
Soren Lerby
0
Geen stemmen
Demy De Zeeuw
0
Geen stemmen
Patrick Kluivert
0
Geen stemmen
Christian Poulsen
0
Geen stemmen
Jari Litmanen
1
3%
Julien Escude
0
Geen stemmen
Martin Van Geel
0
Geen stemmen
Hans Vonk
0
Geen stemmen
Morten Olsen
1
3%
Klaas-Jan Huntelaar
2
6%
Campos
0
Geen stemmen
Thomas Schaling
1
3%
Wimpey 'de antithesis van Overmars'
3
9%
Marko Pantelic
1
3%
Een andere oud-Ajacied
2
6%
Iemand bij een andere eredivisieclub niet in de lijst
1
3%
Een andere buitenlandse optie
3
9%
 
Totaal aantal stemmen: 32

columbus
Berichten: 5344
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door columbus » vr feb 10, 2023 4:47 pm

Maar ik ken de hele kerel ook totaal niet. Maar om dan, zonder enige kennis, het nu al negatief te bekijken want hij moet straks met een kleinere portemonnee op pad en hij zal dat wel niet kunnen…

Eerst maar eens zien wie het wordt, toch?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Jöhnk » vr feb 10, 2023 4:53 pm

De vraag waarom hij geschikt is moet men stellen voordat hij wordt aangesteld, toch? De invalshoek dat Ajax een kleinere portemonnee heeft dan Liverpool lijkt me daarbij geen vergezochte.

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door LucaS » vr feb 10, 2023 6:18 pm

Ik mag aannemen (is meer hopen, ik geef het toe) dat bij Ajax die vraag is gesteld en er een bevredigend antwoord op gegeven kon worden
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za feb 11, 2023 10:12 am

Het is in ieder geval wel een keertje out of the box, als dit doorgaat.

Mr. Ajax
Berichten: 14482
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Mr. Ajax » za feb 11, 2023 10:23 am

Jöhnk schreef:
vr feb 10, 2023 4:53 pm
De vraag waarom hij geschikt is moet men stellen voordat hij wordt aangesteld, toch? De invalshoek dat Ajax een kleinere portemonnee heeft dan Liverpool lijkt me daarbij geen vergezochte.
Dit dus…
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40930
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Marillion » za feb 11, 2023 10:35 am

Ik heb er natuurlijk alle vertrouwen in. Maar misschien dat de onze vragen toch even moeten mailen?

Wij verkopen Antony voor 100. Liverpool koopt in die categorie Nunez. Dat is grofweg het verschil.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Jinne » di mar 21, 2023 10:20 am

Hamstra weg volgens De Telegraaf.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47895
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door peter » di mar 21, 2023 10:26 am

Niet meer dan terecht natuurlijk. Mede verantwoordelijk voor het binnenhalen van de karrevrachten aan miskopen en de slechtste trainer van de laatste decennia.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Mano » di mar 21, 2023 10:32 am

Gerry Hamstra gaat op eigen initiatief vertrekken bij Ajax, zo meldt De Telegraaf. De technisch manager van de Amsterdammers neemt een groot deel van de verantwoordelijkheid voor de mislukte samenwerking met Alfred Schreuder en de teleurstellende transferzomer, terwijl de komst van Julian Ward ook in verband staat met zijn exit.

Maandag kwam clubwatcher Mike Verweij al met het nieuws dat Hamstra waarschijnlijk zou vertrekken uit Amsterdam. Nu komt De Telegraaf met de bevestiging: Hamstra gaat inderdaad weg. Hij onderhandelt met de club over het opzeggen van zijn verbintenis, die nog tot medio 2024 loopt. Duidelijk is nu ook dat Hamstra op eigen initiatief vertrekt uit de Johan Cruijff Arena.

De Telegraaf noemt vier verschillende redenen voor het besluit van de bestuurder. Hamstra houdt zichzelf namelijk grotendeels verantwoordelijk voor de mislukte samenwerking met Schreuder en de slechte zomerse transferwindow. Ook heeft de aanstaande komst van Ward geleid tot het besluit van Hamstra, net als het feit dat Klaas-Jan Huntelaar hem intern voorbij is gestreefd. De clubleiding van Ajax heeft wel het volle vertrouwen in de oud-spits.

Hamstra werd bij Ajax gehaald als rechterhand van Overmars. De oud-directeur van sc Heerenveen werd voorgehouden dat hij Overmars op termijn definitief kon opvolgen. Dat gebeurde sneller dan verwacht, maar Hamstra stelde teleur in het afgelopen jaar.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10416
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door mattie » di mar 21, 2023 12:10 pm

Jinne schreef:
di mar 21, 2023 10:20 am
Hamstra weg volgens De Telegraaf.

En hoe dom Dom kan je zijn om te vertrouwen op begeleiders ipv scouts..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Yopii
Berichten: 18376
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » di mar 21, 2023 1:49 pm

Op eigen initiatief? Maak dat de kat wijs! :smallgrin.gif:

Zou deze ontwikkeling ook te maken hebben met het onderzoek naar het lek van afgelopen zomer? Alles lag op straat.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10416
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door mattie » di mar 21, 2023 3:02 pm

Op de plek van RvC en de rangen van Directeur moeten mensen zitten , met verstand van zaken en het liefst ruime ervaring daarin hebben.. een zwak voor Ajax is een Pre.. of gevoetbald hebben op nivo .. of in een andere tak van sport..

Laat de TD samen met de trainer en hoofd scout verantwoordelijk zijn / worden van Ajax 1..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Yopii
Berichten: 18376
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » di mar 21, 2023 4:26 pm

Overigens schreeuwt iedereen nu moord en brand dat Hamstelaar met een kantoor samenwerkte, maar Overmars (Essel) deed niet anders. Hoe kwamen we aan de jurist? :confused.gif:

wimpey
Berichten: 51800
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door wimpey » di mar 21, 2023 4:45 pm

Peter schreef:
di mar 21, 2023 10:26 am
Niet meer dan terecht natuurlijk. Mede verantwoordelijk voor het binnenhalen van de karrevrachten aan miskopen en de slechtste trainer van de laatste decennia.
Degene die hem ver boven z'n stand liet werken blijft gewoon zitten? :confused.gif:

Hamstra is een makkelijk slachtoffer. Want Sar en KJH hebben status en zijn 'echte Ajacieden'. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7288
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Trab » di mar 21, 2023 5:18 pm

wimpey schreef:
Peter schreef:
di mar 21, 2023 10:26 am
Niet meer dan terecht natuurlijk. Mede verantwoordelijk voor het binnenhalen van de karrevrachten aan miskopen en de slechtste trainer van de laatste decennia.
Degene die hem ver boven z'n stand liet werken blijft gewoon zitten? :confused.gif:

Hamstra is een makkelijk slachtoffer. Want Sar en KJH hebben status en zijn 'echte Ajacieden'. :excited.gif:
Ja precies. Die Hamstra was toch vooral gehaald voor de jeugdcontracten? Vreemd dat alle schuld nu bij hem gelegd wordt en de verantwoordelijke voor het niet aanstellen van een opvolger voor Overmars mag blijven zitten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33456
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door zeux » di mar 21, 2023 6:01 pm

Met terugwerkende kracht blijkt natuurlijk wel de waarde van Overmars...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47895
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door peter » di mar 21, 2023 6:26 pm

Trab schreef:
di mar 21, 2023 5:18 pm
wimpey schreef:
Peter schreef:
di mar 21, 2023 10:26 am
Niet meer dan terecht natuurlijk. Mede verantwoordelijk voor het binnenhalen van de karrevrachten aan miskopen en de slechtste trainer van de laatste decennia.
Degene die hem ver boven z'n stand liet werken blijft gewoon zitten? :confused.gif:

Hamstra is een makkelijk slachtoffer. Want Sar en KJH hebben status en zijn 'echte Ajacieden'. :excited.gif:
Ja precies. Die Hamstra was toch vooral gehaald voor de jeugdcontracten? Vreemd dat alle schuld nu bij hem gelegd wordt en de verantwoordelijke voor het niet aanstellen van een opvolger voor Overmars mag blijven zitten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Begrijp me niet verkeerd, want ik vind ook dat Sar zijn conclusie moet trekken. KJH vind ik wel een iets ander verhaal, want hij liep een jaar terug nog als stagiaire rond. Hij heeft nu in ieder geval gezien hoe het niet moet. :smallgrin.gif:

Denk dat die Ward het wel wordt, maar ik kan me niet voorstellen dat dat een succesnummer wordt. Jullie wel?

Yopii
Berichten: 18376
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » di mar 21, 2023 6:42 pm

zeux schreef:
di mar 21, 2023 6:01 pm
Met terugwerkende kracht blijkt natuurlijk wel de waarde van Overmars...
Je weet niet wat hij had gedaan met al dat geld.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33456
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door zeux » di mar 21, 2023 6:43 pm

Yopii schreef:
zeux schreef:
di mar 21, 2023 6:01 pm
Met terugwerkende kracht blijkt natuurlijk wel de waarde van Overmars...
Je weet niet wat hij had gedaan met al dat geld.
Zijn trackrecord staat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Andriy Demchenko » di mar 21, 2023 7:12 pm

Peter schreef:
di mar 21, 2023 6:26 pm
Trab schreef:
di mar 21, 2023 5:18 pm
wimpey schreef:
Degene die hem ver boven z'n stand liet werken blijft gewoon zitten? :confused.gif:

Hamstra is een makkelijk slachtoffer. Want Sar en KJH hebben status en zijn 'echte Ajacieden'. :excited.gif:
Ja precies. Die Hamstra was toch vooral gehaald voor de jeugdcontracten? Vreemd dat alle schuld nu bij hem gelegd wordt en de verantwoordelijke voor het niet aanstellen van een opvolger voor Overmars mag blijven zitten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Begrijp me niet verkeerd, want ik vind ook dat Sar zijn conclusie moet trekken. KJH vind ik wel een iets ander verhaal, want hij liep een jaar terug nog als stagiaire rond. Hij heeft nu in ieder geval gezien hoe het niet moet. :smallgrin.gif:

Denk dat die Ward het wel wordt, maar ik kan me niet voorstellen dat dat een succesnummer wordt. Jullie wel?
Heeft een scoutingschtergrond en met hard werken langzaam zijn carrière opgebouwd. Als je zowel voor het Portugese elftal, Manchester City als Liverpool gewerkt hebt zul je wel iets kunnen ook.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40930
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Marillion » wo mar 22, 2023 11:43 am

Ik durf 'm totaal niet in te schatten. Ben benieuwd naar zijn visie als hij daadwerkelijk de nieuwe TD is geworden. En wat de reden is waarom hij nu vanuit Engeland naar Ajax wil komen. Een interessante keuze is het zeker.

En ik hoop dat hij een koers gaat uitzetten die echt bij de club past. Dus vooral de lijn kiezen van relatief jonge spelers met groeimarge. Niet de selectie volledig vullen met aankopen maar ruimte voor jeugdspelers om kansen te pakken. Geen afdankertjes of uitgerangeerde spelers vanuit Liverpool omdat hij die toevallig kent.

Voor Hamstra is denk ik simpelweg geen plaats meer. Laten we niet vergeten dat hij is gehaald om Overmars te ondersteunen, met name rondom jeugd. Ajax lijkt nu een nieuwe organisatie neer te zetten. Eerder kwam ook Maurits Hendriks als Chief Sports Officer om de sportieve organisatie te verbeteren.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo mar 22, 2023 12:59 pm

Andriy Demchenko schreef:
Peter schreef:
di mar 21, 2023 6:26 pm
Trab schreef:
di mar 21, 2023 5:18 pm
Ja precies. Die Hamstra was toch vooral gehaald voor de jeugdcontracten? Vreemd dat alle schuld nu bij hem gelegd wordt en de verantwoordelijke voor het niet aanstellen van een opvolger voor Overmars mag blijven zitten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Begrijp me niet verkeerd, want ik vind ook dat Sar zijn conclusie moet trekken. KJH vind ik wel een iets ander verhaal, want hij liep een jaar terug nog als stagiaire rond. Hij heeft nu in ieder geval gezien hoe het niet moet. :smallgrin.gif:

Denk dat die Ward het wel wordt, maar ik kan me niet voorstellen dat dat een succesnummer wordt. Jullie wel?
Heeft een scoutingschtergrond en met hard werken langzaam zijn carrière opgebouwd. Als je zowel voor het Portugese elftal, Manchester City als Liverpool gewerkt hebt zul je wel iets kunnen ook.
Maar waarom zou dan vanuit zijn perspectief de volgende stap Ajax zijn…?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40930
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Marillion » wo mar 22, 2023 1:01 pm

En waarom weg bij Liverpool?

Is het misschien net als met zo'n Football Manager spel? Dat het niet leuk is als je elke speler kunt kopen ongeacht de prijs en het salaris? :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18376
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » wo mar 22, 2023 1:47 pm

zeux schreef:
di mar 21, 2023 6:43 pm
Yopii schreef:
zeux schreef:
di mar 21, 2023 6:01 pm
Met terugwerkende kracht blijkt natuurlijk wel de waarde van Overmars...
Je weet niet wat hij had gedaan met al dat geld.
Zijn trackrecord staat.
Dat valt toch wel mee? Van de jurist tot Daramy, hij heeft nogal wat missers gehad. Valt een leuk lijstje van te maken.

Lijkt me waarschijnlijk dat het lijstje van Hamstelaar voor een deel bestond uit namen die al ten tijde van Overmars in beeld waren. Bergwijn bijvoorbeeld was al topprioriteit in de winter.

Verder had Overmars natuurlijk het geluk aan zijn kont hangen dat hij Ten Hag kende van vroeger. Het is zeker zijn verdienste dat hij de campingbaas eruit gegooid heeft en Ten Hag heeft aangesteld, begrijp me goed, maar het begon ermee dat hij een geschikte kandidaat wist.

Volgens de geruchten had hij Peter Bosz willen terughalen als vervanger van Ten Hag, maar PB had afgelopen zomer nog een contract bij Lyon. Bij wie was Overmars dan uitgekomen? Van Bommel of zo? :confused.gif:

Mijn stelling: om te slagen als TD/trainer bij Ajax heb je om te beginnen een forse dosis geluk nodig. Zo moet er toevallig een toplichting (De Ligt, Donny, Frenkie, Mazraoui, Onana) doorstromen vauit de jeugd, want een topteam volledig bij elkaar kopen is niet te betalen. Ajax (of elke Nederlandse club) is geen City of Real Madrid, de toptalenten uit het buitenland halen hun neus op voor onze competitie, of er moet financieel enorm veel tegenover staan, met alle risico's van dien. Antony blijvoorbeeld moest gezien zijn transfersom (25+) de hoofdprijs opbrengen. Wat als hij was mislukt?

De afgelopen jaren haalde Overmars steeds meer breedteaankopen die vervolgens in de weg liepen of elders mislukten. Zijn Pierie of Sanchez of Daramy minder dan wat we in Jong Ajax hebben lopen? Sowieso lijkt de jeugdopleiding steeds meer een doodlopende weg. Spelers als Rasmussen, Jensen enz. die voor veel geld gehaald worden en vervolgens niet aan de bak komen: een dure grap en frustrerend voor die jongens.

In tegenstelling tot anderen ben ik niet onverdeeld positief over onze dickpickkampioen. Het is natuurlijk geen toeval dat er na zijn vertrek een gat valt. Het ging al niet zo fantastisch toen hij er al was.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33456
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door zeux » wo mar 22, 2023 1:57 pm

Yopii schreef:
wo mar 22, 2023 1:47 pm
zeux schreef:
di mar 21, 2023 6:43 pm
Yopii schreef:
Je weet niet wat hij had gedaan met al dat geld.
Zijn trackrecord staat.
Dat valt toch wel mee? Van de jurist tot Daramy, hij heeft nogal wat missers gehad. Valt een leuk lijstje van te maken.
Van iedere TD - bij iedere club - is een lijstje met miskopen te maken. Dat is jouw hobby.

Ik heb eerder in dit topic al eens de opsomming gemaakt waarom hij wèl geslaagd is. Sportief én zakelijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie