Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » do aug 26, 2021 9:45 am

Sommige uitspraken en citaten zijn het waard om te blijven herinneren en daarmee over te dragen aan een volgende generatie. Ze zeggen wat over de grandeur van Ajax, de bekrompenheid van het voetbal of de gekkigheid van sommige spelers danwel trainers van eigen club of concurrent. Daarom dus deze topic, met meteen een verzoek aan iedereen wat naar boven te halen. Wel graag exact mogelijk het citaat, de aanleiding en eventuele context.

Zelf zal ik maar even naar de moeder aller Ajaxcitaten gaan.

Fabio Capello: ‘The only thing I know about Feyenoord, is that they are from the country of Ajax’

Het ging hier om een persconferentie naar aanleiding van de Champions League Loting van 1997 waarin Juventus Feyenoord in de poule geloot had. Ajax zat in zijn piektijd waarin het een benchmarkclub was, tegelijkertijd bewees het ook hoe erg de Rotterdamse club in de schaduw stond. Juventus zou Feyenoord thuis met 5-1 verslaan. Deze uitspraak staat niet opzichzelf, een kleine twintig jaar later zou Maurizio Sarri nog met een vergelijkbare opmerking komen.

Maurizio Sarri: “Als je tegen Ajax speelt, vertelt iedereen je dat je een lastige avond tegemoet gaat. Alleen ging de titel in het afgelopen seizoen in Nederland niet naar Ajax, maar naar Feyenoord. Dat betekent dat we ze niet mogen onderschatten. Ze gaan ons vast in de moeilijkheden brengen en we hebben de steun in het San Paolo hard nodig”

Feyenoord speelde in de Europa League waarin ze nog verrassend een resultaat wisten te boeken tegen de club uit Napels.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Leon » do aug 26, 2021 10:00 am

Voormalig FC Utrecht speler, en toen bankzitter Hans Somers met 11 minuten dat seizoen in de benen, die bij z'n afscheid gewoon doodleuk verkondigde: "Er wordt van alles gezegd van waar ik eventueel naar toe zou gaan, maar ik kan jullie één ding verzekeren, ik ga zeker en vast, NIET. NAAR. AJAX!"

Vervolgens maakte hij transfervrij de overstap naar KSV Schriek in België.
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » do aug 26, 2021 10:08 am

Leon schreef:
do aug 26, 2021 10:00 am
Voormalig FC Utrecht speler, en toen bankzitter Hans Somers met 11 minuten dat seizoen in de benen, die bij z'n afscheid gewoon doodleuk verkondigde: "Er wordt van alles gezegd van waar ik eventueel naar toe zou gaan, maar ik kan jullie één ding verzekeren, ik ga zeker en vast, NIET. NAAR. AJAX!"
Ja die was illustratief voor de kinderachtige Ajaxhaat, maar we weten allemaal wat er gebeurt als spelers dan wel kunnen gaan.

Twente speelster Kika Van Es in 2017: '‘Ik ben echt wel anti-Ajax. Amsterdam is sowieso niks voor mij, ik voel me er niet veilig'

Kika van Es als nieuwe Ajax speelster een jaar later “Mensen verwachten het niet, maar sportief gezien is het een logische stap”

Kjell Scherpen op twitter tien jaar terug 'Kut Joden, Lucky Ajax'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » do aug 26, 2021 10:42 am

Co Adriaanse: "Een goed paard is nog geen goede ruiter''

Naar aanleiding van de vraag wat hij dacht van Marco Van Basten als nieuwe bondscoach. Bij Ajax en de KNVB vond men de opmerking niet erg collegiaal, al heeft in retrospectief hij geen ongelijk gehad. Of zoals hij het zelf ooit formuleerde; “Ik ben niet betweterig, want achteraf krijg ik meestal wel gelijk”,

Diezelfde Adriaanse over inspiratieloos voetbal: ‘rotondevoetbal’ “De bal rondtikken, zonder de overtuiging om een doelpunt te maken.”

Over Barry Van Galen: “'s Ochtends om tien uur spaghetti, biefstuk of kip naar binnen werken was niets voor Barry. Hij kwam langzaam op gang en was 's middags niet op zijn top. Dan waren zijn spieren nog stram. Barry was een avondvoetballer”

Het befaamde kerstboomsysteem
En elftal met een keeper, vier verdedigers, drie middenvelders, twee aanvallende middenvelders en een spits? Hé, dat lijkt verdacht veel op een kerstboom!

Adriaanse naar aanleiding van de loting van FC Kopenhagen in de derde ronde Uefa Cup "Ik sla het Deens voetbal hoog aan. Denemarken is wel actief op het WK en Nederland niet. Ik beschouw Kopenhagen dan ook als favoriet" Ajax zou uiteindelijk ook de bietenbrug op gaan tegen Kopenhagen, al sloeg het hele underdogbetoog natuurlijk nergens op.

Adriaanse over Harry Van Raaij
: " Harry Van Raaij? Dat is een pratende lampekap" naar aanleiding van de in zijn ogen beperkte publieke spreekvaardigheden van de PSV voorzitter.

Adriaanse op 5 augustus voorafgaand aan het CL duel tegen Celtic: 'Ik ben niet bang voor Hartson. Larsson is daarentegen veel te gevaarlijk om hem man tegen man te laten spelen. Twee verdedigers zullen hem in de gaten moeten houden'

Natuurlijk was niet iedereen gecharmeerd van Adriaanses tactische vondsten. In de voorronde Champions League wedstrijd tegen Celtic vlak na de eeuwwisseling werd Ajax tactisch compleet overklast. Ajax speelde in een gewaagde driemans verdediging. Thuis werd het elftal met 3 doelpunten weggevaagd door
uitgerekend John Hartson en Chris Sutton. Beide aanvallers vormden een nachtmerrie voor de Ajaxdefensie.

Daniel Cruz, de Colombiaanse middenvelder van Ajax, had na de wedstrijd dan ook een duidelijk antwoord wat hij van de tactische aanpak tegen Celtic vond: 'It was suicide'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Arthur » do aug 26, 2021 10:49 am

Gerard Cox: "Ajax is dood...!", 1 jaar voordat Ajax 3 seizoenen achter elkaar de beste club ter wereld zou zijn.

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Mano » do aug 26, 2021 10:56 am

Hier kunnen de uitspraken van Cruijff niet uitblijven. :confused.gif:

Hier een aantal op een rijtje;
Vaak moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.
Je moet schieten, anders kun je niet winnen.
Als wij de bal hebben, kunnen hun niet scoren.
Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken.
Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet.
Voetbal is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen.
Je kan ook goed spelen, zonder een bal te raken.
Als je niet kan winnen, moet je zorgen dat je niet verliest
.
Als ik zou willen dat je het begreep, zou ik het beter hebben uitgelegd.
Persoonlijk vind ik de leukste als hij een rondleiding geeft in Camp Nou en men vraagt over bijgeloof/geloof.
Ik geloof daar niet in, als alle 22 een kruisje slaan, zou je altijd gelijk spelen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Mr. Ajax » do aug 26, 2021 11:46 am

Je gaat het pas zien als het het doorhebt. Die hoort daar ook bij natuurlijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » do aug 26, 2021 12:30 pm

Pele over het Barcelona van Guardiola "Ik heb het Barcelona van de laatste tijd gezien en ze zijn net als Santos in mijn hoogtijdagen. Of als het grote Benfica, Ajax, AC Milan of Real Madrid. De sleutel van de successen is het feit dat ze een ploeg hebben die voor een langere periode bij elkaar is. Vergeet niet dat Barça de kern is van het Spaanse team. Er is een soort verbinding. Net zoals die er was tussen Ajax en het Nederlands Elftal. En jaren geleden tussen Brazilië en Santos."
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » vr aug 27, 2021 8:41 am

Zlatan Ibrahimovic na de polemiek met John Carew; "Wat hij kan met een bal kan ik met een sinaasappel''

Zlatan Ibrahimovic over de adviezen van stagiair Marco Van Basten 'Toen Gaal op een dag zei dat ik meer aan het teambelang moest denken, reageerde ik geprikkeld. Van Basten had precies het tegenovergestelde tegen me gezegd op de trainingen. Ik moest veel meer gefocust zijn op de goal, vond hij - en niet te veel tegelijk willen doen. Naar wie moet ik luisteren?, zei ik tegen Van Gaal. Naar Louis van Gaal of naar een legende? Dat vond hij niet zo leuk, geloof ik.'

Marco Van Basten: 'Toen ik begon met mijn trainersloopbaan, was er bij Ajax een jongen die mij provoceerde. "Jij bent Van Basten, laat me eens zien wat je kan doen", zei hij, en hij gaf me de bal', vertelt Van Basten. 'Maar vanwege mijn enkel kon ik niets doen. Wie die jongen was? Jullie kennen hem wel. Ze noemden hem Zlatan, zijn achternaam is Ibrahimovic.'

Ibrahimovic over mensen die hem minder lagen: 'Johan Cruijff is een halve zool. En Van Gaal een dictator, zonder ook maar een beetje gevoel voor humor'

Zlatan op de vraag of hij net een Porsche gekocht heeft: "Absoluut niet, ik heb net een vliegtuig gekocht, die zijn veel sneller"
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door LucaS » vr aug 27, 2021 10:57 am

'Geen idee, een tonnetje of zo’, antwoordde Marco van Basten ooit in een talkshow op de vraag hoeveel een bijstandsmoeder ontvangt.
I think I lost my fucking headache

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » vr aug 27, 2021 12:57 pm

LucaS schreef:
vr aug 27, 2021 10:57 am
'Geen idee, een tonnetje of zo’, antwoordde Marco van Basten ooit in een talkshow op de vraag hoeveel een bijstandsmoeder ontvangt.
Qua domheid was die wel raak; meer van zulks

Frank De Boer naar aanleiding van weinig homo's in de voetballerij: Het komt misschien vanwege de motoriek van homoseksuele mannen, ‘die wat a-sportief is’.

Later in de Libelle
“Je kunt vaak aan de motoriek zien of iemand een homo is, toch? Maar dat betekent niet dat ik tegen homo’s ben!”
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Zuidema » vr aug 27, 2021 1:38 pm

Andriy Demchenko schreef:
vr aug 27, 2021 8:41 am

Zlatan Ibrahimovic over de adviezen van stagiair Marco Van Basten 'Toen Gaal op een dag zei dat ik meer aan het teambelang moest denken, reageerde ik geprikkeld. Van Basten had precies het tegenovergestelde tegen me gezegd op de trainingen. Ik moest veel meer gefocust zijn op de goal, vond hij - en niet te veel tegelijk willen doen. Naar wie moet ik luisteren?, zei ik tegen Van Gaal. Naar Louis van Gaal of naar een legende? Dat vond hij niet zo leuk, geloof ik.'
:drecul.gif:

Heerlijk, heerlijk. Ik had dat gezicht van Louis wel eens willen zien. :666.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » vr aug 27, 2021 1:56 pm

Vincent Kompany bij aantreden als coach van Anderlecht. De van Manchester City overgekomen verdediger heeft grootse plannen. 'Anderlecht moet kunnen wat FC Porto, Benfica of Ajax doen, maar dat zal heel wat tijd kosten. Er loopt heel veel talent bij Anderlecht en ik wist dat, maar ik ben toch nog verrast over het potentieel dat hier rondloopt. Ze moeten nog veel leren, maar ik ga de jonge gasten helpen de stap naar een volwassen te zetten.'

Jan Vertonghen bij de bekerfinale "Het zijn maar kutkakkerlakken" Wat voor FC Knudde aanleiding was voor een zeldzaam briljante cartoon.

https://www.google.nl/search?q=kutkakke ... q8EDI0iLUM

Als ik als Kakkerlak geboren was zou ik ook niet met Feyenoord vergeleken willen worden. :hypocrite.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Cruijff » zo aug 29, 2021 10:20 am

Andriy Demchenko schreef:
vr aug 27, 2021 1:56 pm
Jan Vertonghen bij de bekerfinale "Het zijn maar kutkakkerlakken" Wat voor FC Knudde aanleiding was voor een zeldzaam briljante cartoon.

https://www.google.nl/search?q=kutkakke ... q8EDI0iLUM

Als ik als Kakkerlak geboren was zou ik ook niet met Feyenoord vergeleken willen worden. :hypocrite.gif:

Dat was lachen, ja.
Dat was deze cartoon:

Afbeelding

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Cruijff » zo aug 29, 2021 10:21 am


Afbeelding
Afbeelding

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » di aug 31, 2021 3:56 pm

Ene Francesco Totti, u zult hem misschien herrinneren van een Jeugd WK midden jaren negentig waaraan hij deelnam en waar toekomstige superster Andriy Demtsjenko de grote uitblinker was.

Dit zei hij een paar jaar terug "AS Roma verlaten voelt als sterven. Het werd me de afgelopen tijd wel duidelijk dat de Amerikaanse eigenaren mij hier niet wilden hebben. Er werd niet naar mijn mening geluisterd. Ik wil uit respect geen namen noemen, maar ik stelde dat een bepaalde speler (naar verluidt Pastore red.) geen goede aankoop zou zijn. Nu is hij een keer of duizend geblesseerd geweest. Ik wilde een speler van Ajax hebben (Ziyech? red.), want AS Roma had een ander type speler nodig,"

Het ging dus om Ziyech, want enkele dagen terug toen Mourinho Pastore transfervrij op straat had geschopt haalde hij nog eens zijn gram. Roma had Ziyech moeten halen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » di aug 31, 2021 4:03 pm

Nog even ruimte voor luchtfietser Aad De Mos. U weet wel, dat is die man die Ajax nooit heeft kunnen vergeven er ontslagen te zijn.

'Ajax, ik vond het wel een mooie vrouw, maar het is ook een kreng'

'In het leven bestaan twee zekerheden, iedereen gaat dood en de trainer wordt ontslagen'

Die laatste komt ook niet toevallig van een trainer die als bijnaam Aadje Afkoopsom had.

En dan hebben we natuurlijk ook nog Tseu La Ling die al als voetballer oreerde

De voetballerij zit vol blatende schaapjes, het is een kudde meelopers.

Of de variant van Theo Janssen

'Ik ben mezelf dat zouden meer mensen moeten proberen'

Ron Jans na de eclatante bekeroverwinning van PEC op Ajax

'Deze kan in het rijtje van de slag bij Nieuwpoort'

Zlatan Ibrahimovic is natuurlijk een blijvende bron van inspiratie

"Arsene Wneger wilde me op proef hebben toen ik zeventien was. Ik zei nee, want Zlatan doet niet aan audities"'


"Kom maar naar mijn huis en neem je zus mee, dan zal ik je laten zien wie homo is" [tegenover een vrouwelijke journaliste die vroeg of hij homo was]

We zijn op zoek naar een geschikt apartment in Parijs. Als we geen geschikt huis vinden koop ik dit hotel

Nadat hij de vraag kreeg wat zijn vrouw voor verjaardagscadeau zou krijgen

'Niks, ze heeft Zlatan al'


Over Pep Guardiola

'Hij kocht een Ferari maar reed hem als een Fiat"
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Jöhnk » di aug 31, 2021 9:39 pm

Ten Hag over Overmars:

Hè misschien komt hè hij hè weer met een hè cadeautje hè voor zijn hè trainer hè hè

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » zo sep 05, 2021 11:03 am

Oud jeugdspeler en broer van Jefrrey Sneijder over opgroeien een Ajaxhatend Utrecht;

Als ik met mijn grote voetbaltas over straat moest, verborg ik het logo. Als mensen vroegen of ik bij Ajax speelde, probeerde ik dat altijd eerst te ontkennen. Ik kon het natuurlijk niet helemaal geheimhouden. Soms wilden gasten uit de buurt een wedstrijdje van me komen bekijken, maar dan zei ik: Doe geen moeite. Kwamen ze toch, dan raakte ik heel toevallig altijd geblesseerd tijdens de warming-up.’

Andy van der Meijde ging het anders toe

Alleen al het lopen met de Ajax-tas door Arnhem was geweldig, ik kreeg daar zo'n kracht van."
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Historicus » zo sep 05, 2021 2:27 pm

Ronald Spelbos over Willy Brokamp.
"Als voetballer was hij te lui om te lopen. Nu loopt hij marathons. Daar snap ik nou niets van. Ik geef onmiddellijk toe dat Onze Lieve Heer vreemde schepselen heeft voorgebracht."
Bron: Sport International (november 1987).

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Historicus » zo sep 05, 2021 9:29 pm

Litmanen speelde altijd op het hetzelfde soort Adidas-schoenen. John Heitinga hierover: "Elk jaar kwamen er nieuwe modellen, maar Jari hield het bij de worldcupjes. Op een gegeven moment heeft hij zelfs tientallen paren tegelijk gehaald. Om erop voorbereid te zijn als ze ooit uit de collectie zouden worden gehaald."

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Mano » ma sep 06, 2021 11:33 am

Coach zijn van Ajax is een soort omgekeerde wasstraat: je gaat er schoon in en komt er vies uit.''
weet eerlijk gezegd niet meer zeker wie het was die dit zei, MvB?
"Als iemand mij passeert, gaat-ie er eigenlijk met een stuk van mijn salaris vandoor."
Johan Neeskens
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Historicus » ma sep 06, 2021 4:47 pm

Mano schreef:
ma sep 06, 2021 11:33 am
Coach zijn van Ajax is een soort omgekeerde wasstraat: je gaat er schoon in en komt er vies uit.''
weet eerlijk gezegd niet meer zeker wie het was die dit zei, MvB?
"Als iemand mij passeert, gaat-ie er eigenlijk met een stuk van mijn salaris vandoor."
Johan Neeskens
Dat van die ongekeerde wasstraat was Erik ten Hag in een interview met het Algemeen Dagblad, https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/aj ... ~aa68bcf9/.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » ma sep 06, 2021 6:55 pm

Wijlen Jesus Gil y Gil, de politicus, burgemeester van Marbella, maffioso en voorzitter van Atletico Madrid na de wedstrijd in de Champions League.

“Het lijkt daar Kongo wel, ik zag overal van die snelle zwartjes in die ploeg. Komen ze misschien uit een oliebollenmachine? Ik respecteer wel ieders huidskleur, hoor”,

over het niet regelen van een aparte loge voor de voorzitter van de uitspelende club

“Ik begrijp Ajax niet. Misschien is het in Nederland gebruikelijk, maar ik vind het een gebrek aan respect”

Richard Witschge over het spelen van de uitwedstrijd in Madrid

'Ratjes waren het eigenlijk, schoften. we stonden niet echt te juichen dat we nog naar Madrid moesten met die supporters. Het is een club die zich kenmerkt door echte vechtlust en strijd, dus dan weet je dat je het heel zwaar gaat krijgen. Het was hopen op een mirakel.'

Dat mirakel kwam er natuurlijk via Dani, voor mij nog altijd een van de mooiste doelpunten ooit in een Ajaxshirt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Iniesta » ma sep 06, 2021 7:55 pm

Een van mn grootste voetbal juichexplosies

Plaats reactie