Terugkeer van Danny Blind

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Gezond verstand » di mar 13, 2018 12:44 pm

Marillion schreef: Je kan er gewoon op wachten dat dit het begin is van de terugkeer van de stroming rondom Louis van Gaal. Die recente aanval van Arie van Os op Van der Sar kun je hier ook niet los van zien.
Als Van Gaal niet was afgeserveerd als potentieel RvC lid had ik hier misschien in geloofd. Maar hij is niet welkom in de RvC vanwege zijn leeftijd (aldus de 6 jaar oudere RvC voorzitter Van Wijk)
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Yopii » di mar 13, 2018 1:01 pm

Vanwege zijn leeftijd? Laat me niet lachen.

LVG walst over het OBN heen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door LucaS » di mar 13, 2018 7:02 pm

Het is ook niet waar. Voornaamste reden was dat v Gaal te dominant is voor een controlerende en adviserende functie. Lijkt me een juiste inschatting
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9072
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mar 13, 2018 7:50 pm

Maar waarom heb jij zo’n hoge pet op over Blind? Wat heeft hij sinds hij met voetballen gestopt is in vredesnaam voor goeds gedaan waardoor je hem zo verdedigt?

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Mano » di mar 13, 2018 8:19 pm

Laten we de vraag is omdraaien, wat heeft ie jou/Ajax aangedaan dat je hem zo uitkotst?
(behalve slecht presteren als coach/td)

Hij wordt RVC lid oftewel, houdt toezicht op raad van bestuur (TH) - geen coach/beleidmaker/td'er
als zij (TH) er een zooitje van maken, grijpt RvC in.
wat is een zooitje? zich niet houden aan de regels, het niet volgen van de gestelde doelen (plan JC), sportieve wanprestatie, etc.
wat niet bij de rvC hoort is: beleid maken.
Wel bij totale ontslag raad van bestuur, aanwijzen nieuw bestuur maar ook daarin heeft Blind maar een deel-stem.
RvC bestaat uit minimaal 3 personen. Blind is daar 1 van en niet de president-commissaris. zijn stem is dus maximaal 1/3de deel.

Hij kent Ajax, hij kent alle kampen, hij weet wat er verwacht wordt van coach/spelers. Dat hij er zelf niet zoveel van gebrouwen heeft als coach. tja... paard/ruiter verhaal...

Lijkt erop dat JC adepten bang zijn dat er een pion van LvG is binnen gekomen en de JC revolutie weer omdraait.
Ik heb nieuws: die was al mislukt. :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41013
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Marillion » di mar 13, 2018 8:25 pm

Gezond verstand schreef:
Marillion schreef: Je kan er gewoon op wachten dat dit het begin is van de terugkeer van de stroming rondom Louis van Gaal. Die recente aanval van Arie van Os op Van der Sar kun je hier ook niet los van zien.
Als Van Gaal niet was afgeserveerd als potentieel RvC lid had ik hier misschien in geloofd. Maar hij is niet welkom in de RvC vanwege zijn leeftijd (aldus de 6 jaar oudere RvC voorzitter Van Wijk)
Ik had het ook niet over een mogelijke rol als RvC lid voor Van Gaal. Dáár zit Blind straks al. De aanval van Arie van Os was gericht op de directie. Ik denk dat hij Van Gaal als directeur wil hebben. En het ego van Louis is echt veel te groot om dat niet te willen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9072
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mar 13, 2018 8:29 pm

Mano schreef:Er zijn kampen dat is een gegeven.
Dan is het toch logisch dat je geen 'normale' rvc-lid kan vinden. :confused.gif:

lijkt me logisch dat je dan bij Blind uitkomt. Die kent de klappen van de zweep qua kampen en is Ajax goed gezind.
Even los van het feit of hij geschikt en capabel is.

Iemand die in verschillende rvc's heeft gezeten en dat vak prima verstaat, brand zijn vingers niet aan Ajax.


janken dat elke keer weer dezelfde koppen komen bovendrijven,....
Dit gebeurde 20 jaar geleden en zal over 20 jaar nog steeds gebeuren.
Daar heb ik me allang bij neergelegd.

Blind kan in deze functie 'het minst' verkeerd doen.
dus als hij dan toch een rol binnen Ajax krijgt, dan maar deze.

Eigenlijk bijzonder fout hoe ik over blind praat in deze.
De man heeft mij mooie jaren ajax geleverd, is als coach/td niet succesvol maar om nou te zeggen dat hij Ajax (of mij) wat aan gedaan heeft :confused.gif: :blush.gif:
allemaal gebaseerd op het 'scholletje' verhaal. Komt hij nooit meer vanaf.
Ik kots hem helemaal niet uit. Ik ben gewoon oprecht benieuwd waarom Luuk het al jaren te vuur en te zwaard voor hem opneemt, that’s it.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door LucaS » di mar 13, 2018 8:39 pm

Blind heeft bij Ajax vele functies vervuld. Soms slecht, soms goed. Net een echt mens. Als ik hier de haat van sommigen tov Blind zie, kan ik die mening niet meer serieus nemen. Blijkbaar heerst er bij sommigen zo'n afkeer dat een eerlijk oordeel over Blind niet meer mogelijk lijkt. Blind is een ervaren echte Ajacied die uitstekend in staat is om de rol van commissaris in te vullen

Eigenlijk lijk ik wel op Cruijff, ik ben erg loyaal
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Rednose » di mar 13, 2018 9:50 pm

Wat mij betreft is Danny welkom!

https://www.youtube.com/watch?v=yj_4MUBE_4c
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11919
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Sandro » di mar 13, 2018 10:13 pm

Dat kuchje voordat hij de penalty neemt staat in mijn geheugen gegrift. Beetje hetzelfde als het blazen van Van Basten nadat hij die penalty miste op EK92. Van een andere orde, maar die dingen vergeet je nooit.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9370
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Monkey Tonk » wo mar 14, 2018 3:14 am

Blind heeft zichzelf bewezen. Namelijk dat hij voor een warrige kijk staat. Daar heb je niks aan in topvoetbal, of in welke top ook. Mensen die het verschil maken hebben een heldere visie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41013
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Marillion » wo mar 14, 2018 8:44 am

Rednose schreef:Wat mij betreft is Danny welkom!

https://www.youtube.com/watch?v=yj_4MUBE_4c
Als speler was hij ontzettend belangrijk voor Ajax. Dat zal ik nooit vergeten.

Nu is het de vraag of hij de meest geschikte kandidaat is om tot de RvC toe te treden. Die competenties zie ik dan weer niet terug op zijn CV. En dat is wat mij betreft het enige dat relevant is.

Los daarvan baal ik er vooral van dat Ajax weer in diezelfde vijver gaat zitten vissen. Continu van het ene naar het andere kamp. Met alle discussies die je daar weer gratis bij krijgt. Het gaat niet primair om beter worden maar om gelijk halen zo is mijn indruk. En daar ben ik als supporter zo ongelofelijk klaar mee.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51973
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door wimpey » wo mar 14, 2018 9:03 am

LucaS schreef: Als ik hier de haat van sommigen tov Blind zie, kan ik die mening niet meer serieus nemen.
En jouw erg gekleurde mening over Blind neem je wel serieus?

Je vertelde ons dat blijkt uit wat hij over voetbal zegt dat hij erg veel verstand van het spel heeft. Kun je dat ook met citaten onderbouwen?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door LucaS » wo mar 14, 2018 11:17 am

Komop Wimpey, die man zit 30 jaar grotendeels bij Ajax. Daar zijn scherpe, intelligente en to-the-point citaten van te vinden. Net zoals er ongetwijfeld citaten te vinden zijn waar velen het niet mee eens zijn, of die door de praktijk onjuist gebleken zijn.

Ik vind zeker niet alles wat Blind heeft gedaan goed, maar dat hij alleen maar foute dingen heeft gedaan is natuurlijk BS. Die nuance is bij de mensen die Blind verafschuwen niet aanwezig
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47467
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Lionel » wo mar 14, 2018 11:31 am

Hij zegt zeker weleens wat interessants. Maar dat zeggen er hier meerderen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51973
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door wimpey » wo mar 14, 2018 11:41 am

LucaS schreef: Daar zijn scherpe, intelligente en to-the-point citaten van te vinden.
Jij zegt het. Je hoeft die citaten alleen maar te posten.

Zlatan
Berichten: 135
Lid geworden op: wo dec 24, 2003 9:48 pm

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Zlatan » wo mar 14, 2018 12:40 pm

LucaS schreef:Komop Wimpey, die man zit 30 jaar grotendeels bij Ajax. Daar zijn scherpe, intelligente en to-the-point citaten van te vinden. Net zoals er ongetwijfeld citaten te vinden zijn waar velen het niet mee eens zijn, of die door de praktijk onjuist gebleken zijn.

Ik vind zeker niet alles wat Blind heeft gedaan goed, maar dat hij alleen maar foute dingen heeft gedaan is natuurlijk BS. Die nuance is bij de mensen die Blind verafschuwen niet aanwezig
Dit intrigeert me. Wat heeft Blind in hemelsnaam goed gedaan na zijn actieve carrière? Ben heel benieuwd naar de top-3, heb hem even niet op mijn radar staan.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Dubbel » wo mar 14, 2018 4:13 pm

• 'Gelukkig hebben we de play-offs nog.'
Danny Blind over Ajax' doelsteling voor 2006.
Weet dat het behalen van de Champions League tegenwoordig een utopie is. 'Het zou heel, heel erg moeilijk worden. Zelfs in mijn tijd, zo'n twintig jaar geleden, was het een enorme prestatie', Maar toentertijd had je slechts een club per land en misschien zestien ploegen in de finales van de Champions League. Met het nieuwe systeem is de romantiek wel een beetje verdwenen. Ook al passen ze de regels wat aan, dan nog steeds zullen de grotere teams het toernooi domineren aangezien ze zulke grote budgetten hebben
Zinnige citaten van Blind zijn nou eenmaal dun gezaaid. Onderste citaat klopt natuurlijk wel als een bus maar is niet van Blind maar van Sar. Heb em er toch maar bij gezet omdat zij beiden behoren tot dezelfde kop-in-de-aars-van-VG-schuivende incestueuze bende.

Interim-directeuren Martin Sturkenboom en Danny Blind stapten gisteren vrijwillig op bij Ajax. Niettemin bedong het duo, dat zich solidair toonde aan het besluit van de raad van commissarissen, een 'afscheidsbonus' van enkele maanden.
Zijn laatste acte bij Ajax tot nu toe....
AS Roma heeft afgezien van het huren van Daley Blind en dat komt mede doordat Danny Blind de onderhandelingen voerde, weet de Italiaanse ‘transferexpert’ Fabio Parisi. Tegenover Calciomercato laat hij weten dat Blind niet zijn zaakwaarnemer heeft laten onderhandelen, maar zijn vader. De voormalig bondscoach van Oranje heeft de onderhandelingen echter compleet verkeerd aangepakt.
Onderhandelaar Blind ook al geen succes.

Lionel
Berichten: 47467
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Lionel » wo mar 14, 2018 10:56 pm

Hoezo verkeerd aangepakt?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Gezond verstand » do mar 15, 2018 5:57 pm

Marillion schreef:
Gezond verstand schreef:
Marillion schreef: Je kan er gewoon op wachten dat dit het begin is van de terugkeer van de stroming rondom Louis van Gaal. Die recente aanval van Arie van Os op Van der Sar kun je hier ook niet los van zien.
Als Van Gaal niet was afgeserveerd als potentieel RvC lid had ik hier misschien in geloofd. Maar hij is niet welkom in de RvC vanwege zijn leeftijd (aldus de 6 jaar oudere RvC voorzitter Van Wijk)
Ik had het ook niet over een mogelijke rol als RvC lid voor Van Gaal. Dáár zit Blind straks al. De aanval van Arie van Os was gericht op de directie. Ik denk dat hij Van Gaal als directeur wil hebben. En het ego van Louis is echt veel te groot om dat niet te willen.
Als de RvC hem al te oud vind als RvC lid, denk je dan dat ze met hem instemmen als AD?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41013
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Marillion » do mar 15, 2018 8:54 pm

Om te beginnen is de samenstelling van de RvC gewijzigd. En daarbij, als dit het plan is laten ze zich echt niet op voorhand door zoiets tegenhouden. Als dat van die leeftijd überhaupt al waar is.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Mano » vr mar 16, 2018 8:59 am

Monkey Tonk schreef:Blind heeft zichzelf bewezen. Namelijk dat hij voor een warrige kijk staat. Daar heb je niks aan in topvoetbal, of in welke top ook. Mensen die het verschil maken hebben een heldere visie.
je kan niet alleen maar mensen met visie hebben.
Dan eindig je nergens.
Dus dat blind geen visie heeft, prima!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Mano » vr mar 16, 2018 9:06 am

dus we hebben een Ajax dat door revolutie Cruijff in handen is van JC adepten.
en toch komt Blind binnen. Dat betekent dat iemand een dubbelspion is van LvG :hypocrite.gif:
want echte JC Adepten hadden hem buiten gelaten... :blush.gif:





Als je Blind uitkotst, is dat prima. Denk dat de man er geen nachtje minder om slaapt.
Ik ken dat gevoel wel, ik heb het zelf met Arie Boonsma :smallgrin.gif: heeft me nooit iets aangedaan maar krijg moordneigingen van hem.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41013
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door Marillion » vr mar 16, 2018 9:29 am

Volgens mij staat de meerderheid er wat genuanceerder in. Als speler was Blind geweldig maar in zijn functies daarna was het niet zo’n succes. De simpele vraag of je op basis daarvan dan de ideale RvC kandidaat bent zal door velen om die reden met nee worden beantwoord.

Het heeft voor mij in ieder geval niets met hem als persoon te maken. Ik ken ‘m simpelweg ook niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Terugkeer van Danny Blind

Bericht door InnerHarbour » vr mar 16, 2018 10:51 am

Marillion schreef:Het heeft voor mij in ieder geval niets met hem als persoon te maken. Ik ken ‘m simpelweg ook niet.
Het feit dat hij met drank op achter het stuur kroop pleit niet voor zijn karakter.
YNWA

Plaats reactie