Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door wimpey » zo jan 21, 2018 4:13 pm

Kilo of 20 aan extra spierkracht post-Ajax heeft Zlatan geen windeieren gelegd.

Vergelijk de spelers van topploegen in voetbal, rugby, volleybal, handbal e.d. met die van 20 jaar geleden. Topatleten nu, veredelde hobbyisten toen.

Bij Ajax (b)lijkt atletisch vermogen nog altijd niet key te zijn. Je gaat met Schöne, KJH, Veltman, Frenkie e.c. niet voor niets onderuit tegen Rosenborg, toch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door InnerHarbour » zo jan 21, 2018 4:44 pm

wimpey schreef:Bij Ajax (b)lijkt atletisch vermogen nog altijd niet key te zijn. Je gaat met Schöne, KJH, Veltman, Frenkie e.c. niet voor niets onderuit tegen Rosenborg, toch?
Je ziet het aan dit topic, Nederlanders, op een paar na, vinden het nog steeds niet belangrijk, liever praten zij wie Zlatan heeft opgeleid en hoe goed een steekbal gegeven kan worden. Prima hoor Nederland loopt al jaren achter de feiten, onderzoeken geven aan dat men eigenlijk alleen geintereseerd is hoe de locale club het in de eredivisie doet het achterlopen zal nog wel een tijdje zo blijven.
YNWA

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door wimpey » zo jan 21, 2018 5:01 pm

InnerHarbour schreef: Je ziet het aan dit topic, Nederlanders, op een paar na, vinden het nog steeds niet belangrijk, liever praten zij wie Zlatan heeft opgeleid en hoe goed een steekbal gegeven kan worden. Prima hoor Nederland loopt al jaren achter de feiten, onderzoeken geven aan dat men eigenlijk alleen geintereseerd is hoe de locale club het in de eredivisie doet het achterlopen zal nog wel een tijdje zo blijven.
Beetje jammer dat Messi, Xavi en Iniesta als voorbeeld dienen voor het 'feit' dat atletisch vermogen niet 'leading' is. De uitzondering die de regel bevestigt, zeg maar. :smallgrin.gif: 3 spelers met een uniek inzicht en dito balbehandeling.

Neem Eriksen, een topatleet. Maakte als jongen van 20 bij Ajax al de meeste kilometers per wedstrijd in de CL. Kevin de Bruyne stond in de top 10 van kilometervreters van het EK 2016. En in de CL, vóór de eveneens briljante Saul Niguel: http://www.voetbal24.be/news/de-bruyne- ... statistiek Fred van Shakhtar is 3e. Staat (toevallig?) in de belangstelling van City, las ik vandaag.

Óók de besten lopen zich de blubber. Spelers van Ajax zijn - door de bank genomen - onvoldoende fit (naast hun onvoldoende bal-skills). Wanneer je het niet kunt belopen, komen de fouten vanzelf. Het lijkt me bijv. ook geen toeval dat Messi dit seizoen weer excelleert, met middenvelder Paulinho achter zich i.p.v. Neymar voor zich.

Yopii
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door Yopii » zo jan 21, 2018 6:08 pm

Tja, spelers met een enorm loopvermogen zijn doorgaans juist geen krachtpatsers met enorme spierbundels. De meeste langeafstandsatleten zijn juist smal gebouwd. Ook is een kleine speler niet per definitie zwak of slap.

Zlatan was bij Ajax al oersterk, Willem.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door Cruijff » zo jan 21, 2018 6:27 pm

Björn Kuipers hielp vandaag ook niet mee, wat floot die gozer pietluttig.
Als de scheids 't ritme van de wedstrijd continu onderbreekt met nonsens vrije trappen worden spelers in Nederland helaas nooit echt kerels.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jan 21, 2018 8:02 pm

Zeker in de eerste helft. Hij spaarde de kakkies opzichtig. Nadat ze eindelijk eens een gele kaart had gekregen dacht vakkie 115 al collectief: let op hij gaat bij de eerste Ajax-overtreding de compensatiekaart geven; en ja hoor, die kreeg (om voor mij onduidelijke redenen) Kluivert.
Om daarna herderlijke gesprekken te voeren met o.a. Toornstra en nog zo’n havenslaaf, waar ie gewoon geel had moeten trekken.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door InnerHarbour » zo jan 21, 2018 8:07 pm

Verkeerde topic heren, laat ik het calimero gehalte nog maar even buiten beschouwing.
YNWA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door Jöhnk » zo jan 21, 2018 8:14 pm

Yopii schreef:Tja, spelers met een enorm loopvermogen zijn doorgaans juist geen krachtpatsers
Uiteraard niet. Sinds wanneer wordt Eriksen tot de fysiek sterke spelers gerekend?

Techniek, inzicht en atletisch vermogen, daar gaat het om. Jammer dat Jonk niet werd geloofd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door Cruijff » zo jan 21, 2018 8:43 pm

InnerHarbour schreef:Verkeerde topic heren, laat ik het calimero gehalte nog maar even buiten beschouwing.
Nee hoor, want over hoeveel fysieke bagage je moet beschikken als topspeler valt precies samen met hoeveel de scheidsrechter wel of niet toelaat.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nadat ze eindelijk eens een gele kaart had gekregen dacht vakkie 115 al collectief: let op hij gaat bij de eerste Ajax-overtreding de compensatiekaart geven; en ja hoor, die kreeg (om voor mij onduidelijke redenen) Kluivert.
Om daarna herderlijke gesprekken te voeren met o.a. Toornstra en nog zo’n havenslaaf, waar ie gewoon geel had moeten trekken.
Tja.
Los van met welke keuzes ik het wel eens en niet eens was gewoon bloed irritant dat het spel dan telkens stil ligt voor die gesprekjes. Brad Jones kon al vanaf de 1e minuut tijdrekken, wat de kakkies vervolgens vakkundig bleven doen ook bij een 2-0 achterstand.

Op zo'n manier ontstaan er zelden tot nooit topwedstrijden.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door wimpey » ma jan 22, 2018 10:12 am

Jöhnk schreef: Uiteraard niet. Sinds wanneer wordt Eriksen tot de fysiek sterke spelers gerekend?

Techniek, inzicht en atletisch vermogen, daar gaat het om. Jammer dat Jonk niet werd geloofd.
Uithoudings- en loopvermogen zijn toch fysieke kenmerken? Zeker wanneer iemand kan blijven lopen met behoud van techniek en inzicht.

In principe heb je twee type spelers: fitte en niet fitte.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door 999 » ma jan 22, 2018 10:50 am

Tja, ga eens de gemiddelde leeftijden van b.v. de Liverpool en AJAX selectie met elkaar vergelijken ... of individueel mag ook hoor ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door Cruijff » ma jan 22, 2018 11:14 am

999 schreef:Tja, ga eens de gemiddelde leeftijden van b.v. de Liverpool en AJAX selectie met elkaar vergelijken ... of individueel mag ook hoor ..
Ik wil individueel best graag wat spelers van Ajax en Liverpool vergelijken, hoor.
Dan zijn een boel van de spelers die Ajax de afgelopen jaren aan buitenlandse clubs heeft verkocht een stuk beter en succesvoller dan de aankopen én verkopen van Liverpool.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40883
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door Marillion » ma jan 22, 2018 11:22 am

wimpey schreef:
Jöhnk schreef: Uiteraard niet. Sinds wanneer wordt Eriksen tot de fysiek sterke spelers gerekend?

Techniek, inzicht en atletisch vermogen, daar gaat het om. Jammer dat Jonk niet werd geloofd.
Uithoudings- en loopvermogen zijn toch fysieke kenmerken? Zeker wanneer iemand kan blijven lopen met behoud van techniek en inzicht.

In principe heb je twee type spelers: fitte en niet fitte.
Precies, fysiek sterk kun je vrij breed uitleggen. Het is niet zo dat er alleen maar kleerkasten in het veld moeten staan. Het gaat er ook om dat je conditioneel in staat bent om op tempo te blijven spelen. Wanneer je er doorheen zit ga je fouten maken.

Uiteraard moet je daarnaast ook wel stevig genoeg in je schoenen staan om duels uit te vechten. Die kun je nu eenmaal niet altijd ontlopen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door InnerHarbour » ma jan 22, 2018 11:39 am

Marillion schreef:Uiteraard moet je daarnaast ook wel stevig genoeg in je schoenen staan om duels uit te vechten. Die kun je nu eenmaal niet altijd ontlopen.
Juist, neem Mo Salah, die is klein maar als die zijn shirt uittrekt zie een gozer met brede schouders en een paar spierballen, die zet je niet zomar weg hoor en je wilt er zeker geen ruzie mee krijgen. Als hij achter je aankomt kan je hem niet ontlopen ook. :smallgrin.gif:
YNWA

Yopii
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door Yopii » ma jan 22, 2018 11:41 am

wimpey schreef:Uithoudings- en loopvermogen zijn toch fysieke kenmerken? Zeker wanneer iemand kan blijven lopen met behoud van techniek en inzicht.
Natuurlijk, maar eerder heb je het over de extra kilo's aan spierkracht van Zlatan. Terwijl veel spelers juist geen baat hebben bij die extra kilo's. Loopvermogen, wendbaarheid, startsnelheid kunnen minder worden als je te veel aan de gewichten gaat hangen. Slimme spelers hoeven minder meters te maken, zoals Cruijff vaak heeft aangegeven. Aan statistieken heb je in het voetbal betrekkelijk weinig.

Neem Tagliafico: een speler die door IH meteen zou worden afgekeurd. Klein en licht. Echter, die man springt hoog, tackelt hard, speelt doortastend, heeft een motortje op zijn rug. Dijks is vast sterker, maar weet zijn lichaam niet op de juiste manier te gebruiken.

Frank de Boer won de meeste luchtduels van grotere spelers door zijn goede timing. Zlatan is ondanks zijn lengte juist een matige kopper. Cruijff was fysiek zwak en had een hekel aan hardlopen. Door zijn inzicht en intuïtie was hij haast niet te stoppen door beren van verdedigers. Hetzelfde zie je bij Messi, die ook de grootste niet is. Ze krijgen de kans niet om hem neer te schoppen. Romario was ook geen krachtpatser, en bovendien deed hij in het veld haast niets. Wel speelde hij zo gemakkelijk tegenstanders uit dat er altijd twee man op hem stonden. Misschien is Weghorst fitter, maar met hem krijg je minder snel een overtalsituatie. :smallgrin.gif:


In principe heb je twee type spelers: fitte en niet fitte.[/quote]

Natuurlijk moet een speler fit zijn, anders deed Sjakie nog mee. Niemand zal ontkennen dat topvoetbal een sport is voor jonge, fitte mannen. Zijn Nederlandse spelers slap? Soms wel. Toch vallen spelers uit de Nederlandse competitie eerder technisch dan fysiek door de mand als ze naar een van de grote voetballanden verkassen. En Nederland levert ook grote, sterke spelers als Van Dijk of Dost. Als Bazoer, Depay of Vertonghen. Als Luuk de Jong of Weghorst. Daarbij moet worden aangetekend dat die jongens fysiek hebben moeten rijpen. De Eredivisie is een competitie van jonge spelers.

@Jöhnk: dat is inderdaad zonde.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door wimpey » ma jan 22, 2018 11:47 am

Marillion schreef: Het is niet zo dat er alleen maar kleerkasten in het veld moeten staan.
Gaat om de mix. De grote (Ajax) ploegen waren / zijn op ieder vlak top, ook fysiek. Finidi / Overmars die de hele flanken bestreken. Bijv. Litmanen en RdB die enorm veel kilometers maakten. Powerhouses als Davids, Bogarde, Rijkaard, Kluivert. Stuk voor stuk zeer goede atleten.

VDV, Sneyder en Persie waren rond (of al voor) hun 30e wel redelijk op. Non-wendbare spelers als Vlaar, Blind, Strootman en De Vrij waren in NL da bomb. Het komt toch niet uit de lucht vallen dat NL niet meer meetelt? Je hebt als speler de bal meestal niet. Als je je werktuig (kop en lichaam) niet perfect op orde hebt, dan red je het dus niet.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door InnerHarbour » ma jan 22, 2018 11:58 am

In Nederlandlopen er veel te veel Joey's in het voetbal rond die met hun achterhaalde gedachten de dienst uitmaken, vandaar dat Nederland het zo goed doet. :excited.gif:
YNWA

Yopii
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door Yopii » ma jan 22, 2018 12:06 pm

Dat nuance niet aan jou besteed is, weten we al langer, IH. :aai.gif:

Jouw geliefde Engelse voetbal brengt haast geen creatieve spelers voort. Er wordt veel te veel op fysieke kracht geselecteerd. Bijna alle creativiteit komt van buiten.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door InnerHarbour » ma jan 22, 2018 12:30 pm

<sprookje aan>Dat Nederland het nu even niet lukt komt door een mindere generatie, we gaan gewoon zo daar als wij altijd deden, vooral de inspanning/rust goed in de gaten houden en luitsteren naar hoe Cruijff er 30 jaar geleden over dacht niet te hard trainen en als er weer een goede generatie aankomt, is er niets meer aan de hand.<sprookje uit>

De romantici krijgen warme gevoelens bij de bovenstaande gedachte, de CL mislopen.... ach als aanhangers van het echte voetbal snobisme trokken wij toch eigenlijk altijd al onze neus daarvoor op. :hypocrite.gif:
YNWA

Yopii
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door Yopii » ma jan 22, 2018 1:16 pm

Niet te hard trainen? Je kletst uit je nek. Jonk wilde juist dat spelers meer trainden en fysiek beter voorbereid werden.

"Je moet het zien als een totaalpakket", aldus Jonk in gesprek met Topsport Amsterdam. De opleider denkt dan niet alleen aan techniek en tactiek. "Het is belangrijk die jongens ook bewust te maken van topsport. Op mentaal vlak, maar ook qua voeding en fitheid."

Ajax heeft een aantal voormalig topsporters in dienst om de talenten zo goed mogelijk te begeleiden. Het gaat daarbij niet alleen om voormalig voetballers. "Zij zijn het fysiek performance team en spelen ze een belangrijke rol bij bijvoorbeeld blessurepreventie", aldus Jonk, die met Ajax ook samenwerkt met diverse scholen om de talenten te begeleiden. "Wel met het topsportleven in het achterhoofd. Op deze manier kunnen de talenten meer trainen en werken aan hun fysieke gesteldheid. We proberen hier een omgeving te creëren waarin jonge talentvolle voetballers op een goede en verantwoorde manier tot volle wasdom komen."
Niet voor niets dat spelers als De Ligt en Van de Beek gemakkelijk de overstap hebben gemaakt naar Ajax 1. Ook Bazoer, Tete en Riedewald waren er in fysiek opzicht klaar voor.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door Jöhnk » ma jan 22, 2018 6:26 pm

Natuurlijk is atletisch vermogen superbelangrijk. Snelheid, wendbaarheid, uithoudingsvermogen, rompstabiliteit; veel belangrijker dan lengte of massa. Wel grappig dat Jonk belachelijk werd gemaakt vanwege zijn ‘atletiektrainers’. Het kan verkeren.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40883
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door Marillion » ma jan 22, 2018 9:03 pm

Dat was bepaald niet unaniem. Er waren zeker ook voorstanders van het moderniseren van de opleiding op dat gebied. Het is van buitenaf altijd lastig te beoordelen of het op de goede manier gebeurd maar dat er buiten de bekende voetbalwereld is gekeken sprak mij in ieder geval wel aan.

Ik denk dat iedereen ook wel snapt dat fysieke eigenschappen belangrijker zijn geworden ten opzichte van vroeger. Zet een wedstrijd uit de jaren 70, 80 of 90 op en vergelijk dat met nu. Dan kun je niet anders dan constateren dat het een ander spelletje is geworden.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door Mano » di jan 23, 2018 9:10 am

Ik denk dat het verschil wel meevalt. Tuurlijk zie ik ook dat er bij Man Utd mannen staan en bij Ajax een aantal jongentjes. Maar dat is ook letterlijk het leeftijdsverschil.
Als ik mezelf neem op 18jarige leeftijd. ik was gewoon een magere, in de groei zijnde gozer. At voor een weeshuis en werd geen gram dikker. Zou ik hebben getraind, was ik iets gespierder misschien maar nog steeds een jochie.
Dat verschil ga je nooit dichten.

Op loopvermogen/fysiek gestel vergeten jullie even dat Ajax gedurende een seizoen 5 a 6 wedstrijden speelt op hoog tempo (wegens tegenstander) en een Man Utd zeker 20+.
Je kan looptrainingen uitvoeren tot je een ons weegt. Als de tegenstander zich komt ingraven en zelf geen energie in de strijd brengt, kan jij de ruimtes niet benutten en je energie niet kwijt.

Ajax tegen Lyon/Schalke/PSV/Feyenoord daar zag ik spelers toch echt wel serieuze meters maken.
(Ziyech afgelopen zondag weer volle bak jagend over het middenveld)
Denk dat als Ajax in de PL zou spelen, ze echt wel mee komen en fysiek (hardlopend) niet veel onder doen.
Fysiek (kracht) valt er nog een slag te maken maar wellicht zijn ze technisch een stuk beter dan de halve PL.

kort door de bocht, je hebt ook het manco dat je in een competitie speelt die gewoon geen geld heeft.
Roda, NAC etc gaan echt geen investeringen doen om naar een 2.0 trainingscomplex te groeien.
Die zijn al blij als ze groene cijfers schrijven.
Als je tegenstanders niet groeien, wordt het moeilijk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33420
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door zeux » di jan 23, 2018 9:26 am

Marillion schreef: Ik denk dat iedereen ook wel snapt dat fysieke eigenschappen belangrijker zijn geworden ten opzichte van vroeger.
Het lijkt me ook echt gelul dat daar geen aandacht voor zou zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Nederlandse spelers komen fysiek enorm tekort

Bericht door Yopii » di jan 23, 2018 12:49 pm

Mano schreef:Ik denk dat het verschil wel meevalt. Tuurlijk zie ik ook dat er bij Man Utd mannen staan en bij Ajax een aantal jongentjes. Maar dat is ook letterlijk het leeftijdsverschil.
Als ik mezelf neem op 18jarige leeftijd. ik was gewoon een magere, in de groei zijnde gozer. At voor een weeshuis en werd geen gram dikker. Zou ik hebben getraind, was ik iets gespierder misschien maar nog steeds een jochie. Dat verschil ga je nooit dichten.
:biggthumpup.gif:
Sommige spelers zijn op jonge leeftijd al volgroeid, andere niet. Zelfs Stam was tot ver in de puberteit een krielkip. Seedorf daarentegen was al beresterk op zijn zestiende.

Op loopvermogen/fysiek gestel vergeten jullie even dat Ajax gedurende een seizoen 5 a 6 wedstrijden speelt op hoog tempo (wegens tegenstander) en een Man Utd zeker 20+.
Om die reden selecteren ze in Engeland op fysieke kracht. En betaalt een subtopper de hoofdprijs voor een beperkte speler als Virgil van Dijk.
Engelse clubs zijn dus op andere vlakken kwetsbaar. Zoals de CL jaar na jaar bewijst. 'De brains' moeten ze importeren, en dan nog is het Engelse voetbal tactisch minder ontwikkeld dan bijvoorbeeld het Spaanse.

Ajax tegen Lyon/Schalke/PSV/Feyenoord daar zag ik spelers toch echt wel serieuze meters maken.
(Ziyech afgelopen zondag weer volle bak jagend over het middenveld)
Inderdaad, incidenteel kunnen de spelers dat best opbrengen. Twee keer per week is een ander verhaal, daarvoor moeten ze nog inhoud kweken.
Fysiek (kracht) valt er nog een slag te maken maar wellicht zijn ze technisch een stuk beter dan de halve PL.
Wat is fysiek? In Engeland halen ze bouw en inhoud door elkaar.
Neem Eriksen: voor hem was betrekkelijk weinig belangstelling, ongetwijfeld omdat hij niet zo groot en sterk oogt. Maar al bij Ajax was Eriksen juist sterk door zijn looparbeid en zijn positiespel.


kort door de bocht, je hebt ook het manco dat je in een competitie speelt die gewoon geen geld heeft.
Roda, NAC etc gaan echt geen investeringen doen om naar een 2.0 trainingscomplex te groeien.
Die zijn al blij als ze groene cijfers schrijven.
Als je tegenstanders niet groeien, wordt het moeilijk
Precies, in de Eredivisie lopen veel matige spelers. Heeft meer met een gebrekkige techniek dan met een tekort aan fysieke kracht te maken. Je ziet juist in mindere competitie veel houthakkers.

Plaats reactie