Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » ma mar 05, 2018 3:57 pm

InnerHarbour schreef:Zou Ten Hag eigenlijk wel vrij genoeg in zijn hoofd zijn?
Kluivert inmiddels wel. Hij tekent bij tot en met het volgende kampioenschap dus de aankomende decennia is hij nog wel verzekerd van een contract:

Afbeelding

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » do mar 08, 2018 7:14 pm

Marillion schreef:
Alexander schreef:
Van Gaal doet het 100% zeker.
Dat denk ik ook. Want dat zal hij zien als een kans om nog een keer te laten zien dat hij de allerbeste is. Van Gaal die de boel een aantal jaren na de zogenaamde fluwelen revolutie moet komen redden. Ja, dat ziet hij wel zitten.
Is het al tijd om te speculeren over de opvolger van Erik ten Hag?


Van Gaal: My philosophy makes me one of the best
https://www.youtube.com/watch?v=7cgAKZkX_yE

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11919
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Erik ten Hag

Bericht door Sandro » za mar 10, 2018 7:55 am

Ten Hag tobt met Ajax: 'Hij had al lang moeten ingrijpen' 

Hij werd aangesteld om Ajax kampioen te maken, maar tien weken later is de achterstand op koploper PSV alleen maar groter geworden. Een verhaal over trainer Erik ten Hag (48), die tijd nodig heeft het "proces" in de Arena tot een succes te maken.

Het is een veelvuldig gedeeld Erik ten Hag-moment deze week op sociale media. "Wat praat jij nou raar?", snauwt de trainer Volkskrant-journalist Willem Vissers toe na de 3-2 nederlaag van Ajax bij Vitesse. Ten Hag bedoelt eigenlijk dat hij de vraag van de journalist ("Vind je dat de vorm de laatste weken te veel is weggevloeid bij Ajax?") nergens op vindt slaan, maar "wat praat jij nou raar" klinkt wat vreemd uit de mond van een man die eeuwig schor lijkt.

"Deze man zei in de persconferentie dat ik raar praatte", countert Vissers een dag later bij het FOX Sports-programma Natafelen. "Maar hij zegt in een halve minuut 27 keer 'uh'."

Nee, Ten Hag moet het niet van zijn flitsende teksten hebben. Waar ze bij zijn vorige clubs Go Ahead Eagles en FC Utrecht zijn weinig swingende presentatie voor lief namen, kan dat bij Ajax wel hoofdzaak zijn. "Je moet als trainer flair hebben om te slagen bij Ajax en dat heeft Ten Hag niet", zegt Aad de Mos, die van 1981 tot 1985 zelf trainer was bij de Amsterdamse club.

Dat Ten Hag, geboren in het Twentse Haaksbergen en jarenlang aanvoerder van FC Twente, geen achtergrond heeft bij Ajax helpt volgens De Mos ook al niet.

"De wijzen komen misschien uit het oosten, maar de voetbalwijzen komen uit het westen, vinden ze. In de Arena moet Ten Hag zich daarom meteen bewijzen. Ze gaan zitten en zeggen: laat het maar zien. Hij heeft niet het krediet dat bijvoorbeeld Frank de Boer had toen die begon als Ajax-trainer."

Geen visie

Inmiddels is het spaarzame krediet van Ten Hag al aardig afgebrokkeld. Hij moest Ajax dit seizoen eindelijk weer kampioen maken, was de doelstelling toen hij eind december bij FC Utrecht werd weggekocht als opvolger van de ontslagen Marcel Keizer. Het "proces", een woord dat Ten Hag vaak gebruikt, werd in gang gezet, maar tien weken later is het gevolg dat de achterstand op koploper PSV is opgelopen van vijf tot tien punten.

Een vierde seizoen op rij zonder prijs lijkt onvermijdelijk voor het tobbende Ajax, dat onder Ten Hag gemiddeld minder punten (2,1 punt om 2,2 punt per wedstrijd) pakt dan onder de door de directie afgeserveerde Keizer. Ten Hag zelf ziet wel vooruitgang. Ajax passt meer en dus is het spel dominanter, somde hij vorige week op. Er worden bovendien meer kansen gecreëerd en verdedigend zou het stabieler zijn.

"Hij kan het allemaal wel zeggen, maar ik zie de hand van Ten Hag nog niet bij Ajax", zegt De Mos. "Ik zie nog geen specifieke speelwijze, waar ik hem wel over hoor praten. Hij lijkt in de val te trappen waar veel Ajax-trainers intrappen. Hij laat zich inpalmen door het bestuur, in plaats van dat hij vasthoudt aan zijn eigen visie. Peter Bosz deed dat vorig seizoen wel. Die haalde het grote talent Riechedly Bazoer eruit, omdat hij Lasse Schöne beter vond op die specifieke positie. En het ging draaien. Bosz liet zich gelden, maar Ten Hag speelt zichzelf de crisis in. Ik zie geen visie."

Ligbedjes

Toch heeft Ten Hag wel een duidelijke verandering doorgevoerd bij Ajax. Langer dan ooit zijn de spelers op de club te vinden en dan vooral op het trainingsveld, want daar moet de basis gelegd worden voor succes. Als trainer van het tweede van Bayern München, waar hij van 2013 tot 2015 werkte, werd hij geïnspireerd door Manuel Neuer, Philipp Lahm en Arjen Robben.  

"Ik was echt verbaasd over hun instelling. Ze hadden alles bereikt in hun carrière, maar als je dan zag met welke intensiteit ze trainden… Ongekend", liet hij in het najaar – toen nog trainer van FC Utrecht - optekenen in Voetbal International. "Die zoeken letterlijk de grens op van hun vermogen, precies de essentie van topsport."

Eerder, in zijn tijd bij Go Ahead, vroeg Ten Hag ook al veel van zijn spelers. "Een training van twee uur en een kwartier was geen uitzondering", vertelt Jan Kromkamp, die in het seizoen 2012/2013 zijn loopbaan afsloot bij de club uit Deventer. "Het kostte tijd, maar aan het eind van het seizoen hadden we de fitste ploeg van de Jupiler League en promoveerden we naar de Eredivisie."

“Ik vind Ten Hag als persoon meer bij PSV passen dan bij Ajax”

Aad de Mos

Maar het was niet alleen maar trainen. De inmiddels 37-jarige Kromkamp, elfvoudig Oranje-international en oud-speler van onder meer AZ, PSV en Liverpool, ziet ze nog de kleedkamer binnengedragen worden. "Ligbedjes. Daarop moesten we van Ten Hag na een training rusten. En daarna weer trainen. De middelen waren beperkt bij Go Ahead, maar zo creëerde hij toch een topsportklimaat."

Het was volgens Kromkamp precies wat Go Ahead op dat moment nodig had. "De club speelde al zeventien jaar op het tweede niveau. De klad zat erin en Ten Hag bracht de ommekeer. Hij was altijd als eerste op de club, liet niets aan het toeval over. In het begin zetten spelers misschien hun vraagtekens, tot ze merkten dat ze beter werden en dat alles naar een hoger niveau ging. Bij een topclub als Ajax is het topsportklimaat natuurlijk al meer aanwezig, maar ook daar zie ik Ten Hag slagen. Geef hem alleen de tijd om een fundament te leggen."

Lachen

René Eijkelkamp herkent de verhalen over de extreme professional Ten Hag, die bijna bezeten lijkt van voetbal. "Hij is altijd zo serieus geweest als het over zijn vak gaat", vertelt de oud-spits die jarenlang met Ten Hag samenwerkte toen ze beiden assistent-trainer waren van Fred Rutten bij eerst FC Twente en daarna PSV. "Buiten het voetbal kun je trouwens best met hem lachen, alleen dat ziet een buitenstaander niet."

Toen Ten Hag in 2012 als assistent vertrok bij PSV ging hij verder op eigen benen, terwijl zesvoudig Oranje-international Eijkelkamp nu met zijn broer een bedrijf heeft dat spelers begeleidt.

“Een training van twee uur en een kwartier was geen uitzondering onder Ten Hag”

Jan Kromkamp

"Weet je wat ik nu van spelers hoor die met Ten Hag gewerkt hebben: door hem ben ik beter geworden als voetballer. Dat is een groot compliment voor een trainer. En dat terwijl diezelfde spelers in het begin klaagden dat ze te hard moesten trainen. In de eerste maanden van Ten Hag bij Go Ahead ging het ook nog niet top, zoals nu bij Ajax. Maar uiteindelijk kwam het goed. En bij Utrecht ook. Alleen bij Utrecht en Go Ahead staat de druk er minder op."

Na de 0-0 tegen ADO Den Haag en de nederlaag bij Vitesse staat de druk er zeker op voor Ten Hag en Ajax, al kun je ook zeggen dat nu de landstitel uit beeld lijkt hij wat meer ruimte heeft om aan zijn proces te werken.

"Ja, maar zo werkt het niet bij Ajax", zegt Eijkelkamp. "Je moet elke week winnen en de tweede plaats moet nu veiliggesteld worden. Maar ik denk dat je volgend seizoen pas echt het voetbal gaat zien zoals hij dat wil, al vind ik het nu ook niet zo slecht als geschreven wordt. Het is alleen niet makkelijk geweest voor Ten Hag om halverwege in te stromen, maar uiteindelijk zie ik hem wel slagen bij Ajax."

Kalf verdronken

De Mos kan zich niet vinden in de woorden van Eijkelkamp. ''Ten Hag had al lang moeten ingrijpen", vindt hij. "Neem de wedstrijd tegen Vitesse. Toen had hij Joël Veltman al in de rust moeten wisselen, maar dat deed hij niet. Hij wisselt steeds als het kalf verdronken is en dan verlies je je geloofwaardigheid bij een spelersgroep. Zeker bij dit Ajax, dat vooral spelers heeft die voor zichzelf spelen. Dan moet je optreden. Vergelijk het met een schoolklas, die voelt ook meteen aan of een leraar de boel in de hand kan houden."

Daar komt volgens De Mos bij dat Ajax een apart soort club is. "Het is de meest gecompliceerde club van Nederland, met verschillende kampen. En dat is onvergelijkbaar met FC Utrecht, sc Heerenveen en zelfs PSV, waar het rustiger is. Daar komt Ten Hag nu ook achter. Ik vind hem als persoon meer bij PSV passen dan bij Ajax."

Eijkelkamp: "Of Ten Hag bij Ajax past? Marc Overmars (directeur spelersbeleid, red.) heeft met hem samengewerkt bij Go Ahead dus die heeft zeker kunnen inschatten of hij bij Ajax past. En qua spel past het ook. Erik krijgt weleens het stempel een verdedigende trainer te zijn en inderdaad; hij wil de zaakjes verdedigend goed voor elkaar hebben. Maar hij denkt wel aanvallend. Kijk naar Utrecht. Daar zette hij met Willem Janssen een middenvelder centraal achterin en op het middenveld stonden bijna alleen maar aanvallende spelers."

Kromkamp: "Ten Hag is een van de beste trainers die ik in mijn loopbaan heb meegemaakt. Hij is een toptrainer, Ajax is een topclub en dus moet dat uitstekend bij elkaar passen. En dan maakt het echt niet uit waar iemand vandaan komt. En zeker niet hoe iemand praat."
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door Mano » ma apr 09, 2018 7:38 am

Dit seizoen kan hij zich schuilen achter Keizer's erfenis.

volgend seizoen niet.
Ben alleen bang dat we na 6 wedstrijden 100% zeker weten dat hij er ook geen pepernoot van kan en we overal alweer uit liggen.

Sorry mensen, maar dit is em niet.
please heel snel lozen die vent
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13416
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Arthur » vr apr 13, 2018 12:31 pm

Erik ten Hag heeft zijn verdedigers gewaarschuwd. Dat gaf hij vrijdagmiddag aan toen hem tijdens de persconferentie gevraagd werd naar de penalty's van PSV. "PSV krijgt heel veel penalty's. Of ze allemaal terecht zijn... Laat ik het zo zeggen: het zit ze wel mee," gaf de trainer van Ajax aan.
Kan er geen kurk in die man? Dit soort geneuzel past echt niet bij Ajax.

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » vr apr 13, 2018 12:38 pm

Arthur schreef:
Erik ten Hag heeft zijn verdedigers gewaarschuwd. Dat gaf hij vrijdagmiddag aan toen hem tijdens de persconferentie gevraagd werd naar de penalty's van PSV. "PSV krijgt heel veel penalty's. Of ze allemaal terecht zijn... Laat ik het zo zeggen: het zit ze wel mee," gaf de trainer van Ajax aan.
Kan er geen kurk in die man? Dit soort geneuzel past echt niet bij Ajax.
Mwah, dit zou Frank de Boer ook kunnen zeggen.

Lionel
Berichten: 47467
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » vr apr 13, 2018 1:28 pm

Maar dat zegt hij niet
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5917
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Erik ten Hag

Bericht door De Dominee » vr apr 13, 2018 1:44 pm

Prima opmerking, bovendien waarheid als een koe.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door Rednose » vr apr 13, 2018 5:31 pm

Arthur schreef:
Erik ten Hag heeft zijn verdedigers gewaarschuwd. Dat gaf hij vrijdagmiddag aan toen hem tijdens de persconferentie gevraagd werd naar de penalty's van PSV. "PSV krijgt heel veel penalty's. Of ze allemaal terecht zijn... Laat ik het zo zeggen: het zit ze wel mee," gaf de trainer van Ajax aan.
Kan er geen kurk in die man? Dit soort geneuzel past echt niet bij Ajax.
Ken je de uitdrukking "spijkers op laag water zoeken"?
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11919
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Erik ten Hag

Bericht door Sandro » vr apr 13, 2018 5:58 pm

Wie neuzelt hier nou :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Javiskamp » vr apr 13, 2018 9:25 pm

Wat zegt hij precies verkeerd?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13416
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Arthur » vr apr 13, 2018 9:46 pm

De trainer van Ajax moet niet de calimero gaan uithangen over Psv dat penalties cadeau krijgt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59080
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » za apr 14, 2018 8:44 am

Want ?.Psv heeft dit seizoen, net als Feyenoord vorig seizoen de scheidsrechters niet tegen ... ( mee eigenlijk ) ... En dat mag gerust gezegd worden, ook om je verdedigers wakker te schudden ..

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13416
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Arthur » za apr 14, 2018 8:18 pm

Dat mogen supporters best zeggen ja, maar als club ga je niet zo lopen piepen.

GangstaRiB
Berichten: 16856
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Erik ten Hag

Bericht door GangstaRiB » zo apr 15, 2018 10:29 am

Arthur schreef:Dat mogen supporters best zeggen ja, maar als club ga je niet zo lopen piepen.
Psies. Ajax moet niet afhankelijk zijn van penalty's die aan PSV gegeven worden. Je moet bij jezelf te rade gaan als je met veruit de hoogste begroting, veel te veel punten laat liggen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59080
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » zo apr 15, 2018 10:53 am

Dan zou Ten Hag dus de enige trainer zijn die zoiets niet een keertje benoemd .. Zo ver gezocht steeds ...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11431
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Toppie » zo apr 15, 2018 5:52 pm

Als hij nog trainer is volgend seizoen kijk ik niet meer dan mag de club z'n supporters in de zeik nemen mij niet

GangstaRiB
Berichten: 16856
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Erik ten Hag

Bericht door GangstaRiB » zo apr 15, 2018 5:56 pm

Nou.. volgend jaar met niks minder dan de landstitel. Dat is ie nu wel verplicht. Dit seizoen heeft ie verkloot. Volgend seizoen moet het gebeuren. Waarschijnlijk zonder een paar sterkhouders, want die hebben niet zoveel met die onverstaanbare boer.

Lionel
Berichten: 47467
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » zo apr 15, 2018 6:10 pm

Ik mag aannemen dat Ten Hag ontslagen wordt. Wat een wanprestatie. Wat een kut coach. Wat een fucking loser.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door Mano » ma apr 16, 2018 7:40 am

Viel hij nou gewoon zijn groep af :confused.gif: in de persconferentie.


Toen ik dit las een paar weken geleden, wist ik het: deze man is ongeschikt voor Ajax.
Stegeman geniet van 'spelletje' met Ten Hag: "Eens kijken hoe ze reageren"
Zondag 8 april 2018 om 19:52
De competitiewedstrijd tussen Ajax en Heracles Almelo was zondag óók een duel tussen Erik ten Hag en John Stegeman. De twee trainers vochten een tactische strijd uit.

In de tweede helft probeerden Ten Hag en Stegeman elkaar de loef af te steken met een aantal wissels en tactische omzettingen. "Zij haalden een back (Rasmus Kristensen, red.) eruit, dus ik dacht: dan zet ik er een buitenspeler op, eens kijken hoe ze reageren", grijnst Stegeman tegenover FOX Sports.

"Nou, zij reageerden daar vrij snel op door Noussair Mazraoui te brengen. Zij gingen met drie man achterop spelen om onze twee spitsen te bespelen, dus gingen wij weer 4-3-3 spelen. Toen greep hij (Ten Hag, red.) ook weer terug met een wissel. Ja, het was even een tactisch steekspelletje. Het leverde niets op, maar we wilden alles of niets spelen."

De Heracles-trainer kan uiteindelijk leven met de 1-0 nederlaag. "Ajax was goed en heeft ook genoeg kansen gehad, daar moet je niet voor weglopen. We hebben het niet goed genoeg gedaan in de omschakeling."
In dit tactisch spelletje zie je Ten Hag alleen maar reageren en Stegeman gniffelt. :blackcat.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47467
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » ma apr 16, 2018 7:48 am

Ik ben echt klaar met deze vent. Wat een puinhoop maakt hij er van.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door InnerHarbour » ma apr 16, 2018 8:24 am

Ten Hag gaat alleen als van der Sar ook gaat. Als die geen zin heeft blijft Ten Hag ook en buiten dat zorg eerst eens dat je behoorlijke verdedigers krijgt dan worden de resultaten vanzelf beter.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41013
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » ma apr 16, 2018 9:51 am

Van der Sar stopt er wel mee. Ik heb nooit de indruk gehad dat hij helemaal op zijn gemak was in deze rol. Het past niet bij zijn persoonlijkheid en dat is iets wat je niet kunt veranderen.

Blijven wisselen met trainers is op zichzelf ook geen oplossing. Maar feit is wel dat we voorlopig met Ten Hag werkelijk niets zijn opgeschoten. Het spel is niet beter geworden, er zijn niet meer punten gehaald en PSV is alleen maar verder weggelopen. Daar komt nog bij dat zijn presentatie naar buiten toe ook allesbehalve overtuigend is. Er komt allemaal wartaal uit waar ze bij Jiskefet trots op waren geweest.

Ik weet dat het lastig is om halverwege het seizoen in te stappen maar dat is van zowel club als trainer een bewuste keuze. Het zal vanaf het begin van volgend seizoen echt fors beter moeten. Maar eerlijk gezegd heb ik er onder de huidige leiding geen vertrouwen in.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33890
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Duke » ma apr 16, 2018 10:28 am

Mano schreef:Viel hij nou gewoon zijn groep af :confused.gif: in de persconferentie.


Toen ik dit las een paar weken geleden, wist ik het: deze man is ongeschikt voor Ajax.
Stegeman geniet van 'spelletje' met Ten Hag: "Eens kijken hoe ze reageren"
Zondag 8 april 2018 om 19:52
De competitiewedstrijd tussen Ajax en Heracles Almelo was zondag óók een duel tussen Erik ten Hag en John Stegeman. De twee trainers vochten een tactische strijd uit.

In de tweede helft probeerden Ten Hag en Stegeman elkaar de loef af te steken met een aantal wissels en tactische omzettingen. "Zij haalden een back (Rasmus Kristensen, red.) eruit, dus ik dacht: dan zet ik er een buitenspeler op, eens kijken hoe ze reageren", grijnst Stegeman tegenover FOX Sports.

"Nou, zij reageerden daar vrij snel op door Noussair Mazraoui te brengen. Zij gingen met drie man achterop spelen om onze twee spitsen te bespelen, dus gingen wij weer 4-3-3 spelen. Toen greep hij (Ten Hag, red.) ook weer terug met een wissel. Ja, het was even een tactisch steekspelletje. Het leverde niets op, maar we wilden alles of niets spelen."

De Heracles-trainer kan uiteindelijk leven met de 1-0 nederlaag. "Ajax was goed en heeft ook genoeg kansen gehad, daar moet je niet voor weglopen. We hebben het niet goed genoeg gedaan in de omschakeling."
In dit tactisch spelletje zie je Ten Hag alleen maar reageren en Stegeman gniffelt. :blackcat.gif:
Stegeman heeft verloren, dus wie gniffelt er het laatst? Ten Hag reageert tenminste.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33890
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Duke » ma apr 16, 2018 11:02 am

Ajax-spelers ergeren zich aan Ten Hag
Door MIKE VERWEIJ

Het zou normaal gesproken logisch zijn dat Erik ten Hag ook komend seizoen de kans krijgt bij Ajax, omdat hij halverwege onder moeilijke omstandigheden instapte en al vijf punten achterstond. Maar de oud-trainer van Go Ahead Eagles, FC Bayern München 2 en FC Utrecht deed zo veel meer fout dan goed dat hij zijn eigen positie ondermijnt.

Tot dusver is hij een defensieve denker en – in vele opzichten – beslist nog geen typische Ajax-coach gebleken. Kortom, Edwin van der Sar en Marc Overmars hadden hun huiswerk beter moeten doen om te bepalen aan wie zij de duurste selectie van Nederland en de grootste talenten in handen gaven.

Het irriteert de spelers bijvoorbeeld mateloos dat zij in de aanloop naar PSV al vanaf woensdag (!) elf-tegen-elf moesten spelen. Partijtjes die ook nog eens om de haverklap werden stilgelegd, omdat een looplijntje een metertje te veel naar links of rechts werd gevolgd.

Niet voor niets sprak Hakim Ziyech veel harder dan nodig was uit komende zomer te willen vertrekken en sommige medespelers adviseren Matthijs de Ligt zelfs nu al een stap te maken.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie