Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door LucaS » vr feb 16, 2018 6:08 pm

Jammer. Ik vind dat Cassiera wel eens een kans in het eerste verdient
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Mr. Ajax » za feb 17, 2018 1:00 pm

InnerHarbour schreef:Nou heren veel plezier, er gaat niet veel veranderen in het Ajax-spel omdat experimenteren op dit moment dodelijk kan zijn.

Aldus Ten Hag.

VI
Tijdens de persconferentie liet hij weten 'dat' geleerd te hebben van zijn wissel tegen Twente. Want dat ging niet goed. :excited.gif: Volgens mij had 97,5% AT het hem voor de wedstrijden al kunnen verklappen. Hadden we dat genante vertoning van Veltman vs. Tom Boere niet hoeven aanschouwen.

Maar dit snap ik toch echt niet, Ten Hag is toch geen rookie? Hoezo had ie die wisselblunder nodig om erachter te komen dat je halverwege een wedstrijd je elftal beter niet op 6 plekken moet omgooien en spelers uit hun positie halen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » za feb 17, 2018 3:37 pm

Uit datzelfde artikel:
Tijdens de persconferentie werd Ten Hag ook gevraagd naar de oorzaak van die soms in wedstrijden zo wisselende vorm van Ajax. Of een gebrek aan concentratie niet gewoon de oorzaak is? 'Ik denk dat dat zeker een factor is. Concentratie valt onder het hele mentale aspect. Drie duels in de week is pittig, daar heb je een bepaalde hardheid voor nodig. Wij hebben veel jonge jongens, dus daar zit dan ook een fysiek aspect in. Dat zijn de jonge jongens nog niet gewend. Wij zullen dus de belasting moeten verhogen. Dat kan alleen niet tijdens het seizoen, dat vele bijsturen. Als wij ook op dit moment nog continu drie duels in de week hadden gehad, dan was dat wel nodig geweest.'
Ik geloof dat ik even iets mis. In welke competitie zijn we nog meer actief? Telt hij Jong Ajax, de dames en de E-Divisie soms mee? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Erik ten Hag

Bericht door Sandro » za feb 17, 2018 6:07 pm

4 feb gespeeld, 11 feb en nog een keer tussendoor. Zal hij dat bedoelen? Dan is hij wel heel suggestief bezig :smile-ajax.gif: Bovendien moet dat zo vlak na de winterstop natuurlijk geen enkel probleem zijn.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » za feb 17, 2018 6:57 pm

Geen Ajax-Trainer. Lekker dit seizoen laten aankloten en hopelijk nemen ze in de zomer Bosz terug.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Erik ten Hag

Bericht door raymon » za feb 17, 2018 7:41 pm

Lionel schreef:Geen Ajax-Trainer. Lekker dit seizoen laten aankloten en hopelijk nemen ze in de zomer Bosz terug.
Dat gaat niet gebeuren natuurlijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Jöhnk » zo feb 18, 2018 7:40 pm

Hij heeft het aardig op de rails hoor. Toch knap als je bedenkt wat voor puinzooi Keizer ervan gemaakt had.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » zo feb 18, 2018 7:43 pm

Omdat we één goede wedstrijd spelen? Afgelopen zondag was het nog om te janken zo slecht. Vooruit, op het eerste kwartier na.

Vandaag was zeker hoopvol maar voor ik met meer complimenten ga strooien wil ik eerst een goede serie wedstrijden zien.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » zo feb 18, 2018 7:44 pm

Wat heeft hij exact op de rails?

Hij heeft er een fantastische linksback bij maar borduurt verder voort op het experiment van Keizer.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » zo feb 18, 2018 8:09 pm

Ajax liet het vaak liggen wanneer een concurrent morste. Ik had vandaag pas na het missen van 10 kansen het idee dat het mis kon gaan. Ajax was superieur na rust, dat was prima. Goede wissel, goed veldspel. Hier kan Ten Hag verder mee, al helpt het dat PEC probeerde te voetballen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58872
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » zo feb 18, 2018 8:35 pm

Geef die man wat tjjd en credits...

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 18, 2018 10:42 pm

Tijd? Akkoord. Credits? Die moet hij niet krijgen, maar verdienen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58872
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » zo feb 18, 2018 10:58 pm

Nee nu moet je hem ook wat credits even geven ..

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 18, 2018 11:31 pm

Niet van Weekend Cees!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Erik ten Hag

Bericht door beelzebub » ma feb 19, 2018 2:28 am

En van Doordeweeks Cees? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » ma feb 19, 2018 8:13 am

Nee, laat 'm die inderdaad maar verdienen. Hij krijgt daar natuurlijk wel de tijd voor. Maar punten scoren moet hij zelf doen.

Als Ajax de wedstrijd tegen Zwolle verder weet uit te bouwen kon ik wel eens enthousiast worden. Maar het is slechts één goede wedstrijd dus ik wacht nog even met juichen. We hebben namelijk ook al een aantal keren naar slaapverwekkend voetbal zitten kijken.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » ma feb 19, 2018 9:51 am

We speelden tegen een dat lekker open huis hield hé.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Gezond verstand » ma feb 19, 2018 10:39 am

1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar het was eindelijk weer eens leuk om naar te kijken.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » ma feb 19, 2018 5:49 pm

Lionel schreef:We speelden tegen een dat lekker open huis hield hé.
Zeker, PEC was slecht.

Neemt niet weg dat Ten Hag mij beter bevalt dan de campingbaas van de eerste seizoenshelft.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » ma feb 19, 2018 6:32 pm

Yopii schreef: Neemt niet weg dat Ten Hag mij beter bevalt dan de campingbaas van de eerste seizoenshelft.
Denk dat vd Sar nog wel eens rechtop in bed zit 's nachts. Hij had Bergkamp er een half jaar eerder uit kunnen mikken en Bosz aan z'n contract kunnen houden... Overmars wilde Ten Hag als opvolger van Bosz, maar Sar liet zich ringeloren door Bergkamp...

Bosz is verbaal handiger dan Ten Hag. Niet onbelangrijk voor een trainer van een club die onder een vergrootglas ligt. 'Hoog in de concentratie': dat vonden we op AT onwijs grappig, toen het uit de mond van Flet Lutten kwam. :blush.gif:

Niettemin is Ten Hag een duidelijke verbetering. Onder Keizer deden ze maar wat. Vis en kop. Dat hoeven ze bij Ten Hag niet te flikken, dat is wel een man van Ordnung und Struktur.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » ma feb 19, 2018 8:42 pm

Zie jij echt al verschil?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door LucaS » ma feb 19, 2018 8:58 pm

Ja, jij niet?
Het is zakelijker. Ajax geeft bijna geen kansen meer weg. Beek en Zyech zijn van kant gewisseld. O.a.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » di feb 20, 2018 7:50 am

Bijna geen kansen meer weg? Tegen Zwolle misschien ja.

Ajax heeft nu ook een topper als linksback. Scheelt ook natuurlijk.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » di feb 20, 2018 9:17 am

Lionel schreef:Zie jij echt al verschil?
Ik heb na een handvol wedstrijden een tijdlang Ajax 'unfollowed'. Denk dat iedere Ajacied na Nice, Rosenborg en Heracles al wist dat het niets zou worden. Het trainerschap is een gecompliceerd vak, de minimale vereiste is dat je een evenwichtig leider hebt staan voor een groep jonge mensen met elk hun individuele belangen. Helaas koos Ajax weer eens voor een onervaren chaotische twijfelaar van het niveau Bassie, Wouters, Blind.

Ik heb de 2e helft tegen de kakkies gezien en zo'n 75 minuten van de wedstrijd in Zwolle. De andere wedstrijden onder Ten Hag in samenvatting. Minder structuur dan onder Keizer kan natuurlijk niet: toen deden de spelers maar wat. En de trainer ook met z'n rare opstellingen en feestwissels. Dat overkomt Ten Hag niet.

Ten Hag moet echter voortborduren op de één nacht ijs van Keizer. Je kunt in Januari niet effe een geoliede voetbalmachine uit de grond stampen. De man zal op zoek zijn naar stabiliteit. In Zwolle speelde Ajax op een lastig veld een prima 2e helft. Wissel Eiting pakte prima uit. Daar kan ie verder mee.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door Mano » di feb 20, 2018 9:40 am

wimpey schreef:
Ik heb na een handvol wedstrijden een tijdlang Ajax 'unfollowed'. Denk dat iedere Ajacied na Nice, Rosenborg en Heracles al wist dat het niets zou worden.
na deze zin, is jouw mening een stuk minder waard :biggrin.gif:

Ten Hag is anders met zijn vak bezig dan Keizer. Keizer was hier ook nog niet klaar voor, Ten Hag wel.

Ik denk dat Ten Hag stabiel zal presteren. Misschien een kampioenschapje hier of daar.
ik denk wel dat hij net niet goed genoeg is om Ajax echt naar de top te trekken. Daarmee bedoel ik: door de poulefase CL of halve finale EL.

een gouden mix zou Bosz/ten Hag zijn (in 1 persoon)
De overrompel-techniek die Bosz gebruikte en dat kunnen afwisselen met de controle die Ten Hag wenst te hebben.


Dat ten Hag beter is dan Keizer, staat als een paal boven water, of hij het niveau is wat Ajax moet nastreven (qua trainer), ben ik nog niet van overtuigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie