Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » ma dec 25, 2017 11:49 am

Sandro schreef:Ik heb gelezen dat Keizer is ontslagen en Bergkamp vervolgens zelf zijn conclusies heeft getrokken. Maar of dat de waarheid is....Heeft vd Sar eigenlijk al verteld hoe het zit?
Dat zou wel op zijn plaats zijn ja. Een duidelijke uitleg. Maar als ik reacties van spelers als De Ligt en De Jong zie, die het nieuws via de radio in de auto of van een vriend moesten vernemen, denk ik niet dat we nog op veel moeten rekenen. De hele gang van zaken straalt amateurisme uit.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Monkey Tonk » ma dec 25, 2017 11:58 am

Marillion schreef:
Sandro schreef:Ik heb gelezen dat Keizer is ontslagen en Bergkamp vervolgens zelf zijn conclusies heeft getrokken. Maar of dat de waarheid is....Heeft vd Sar eigenlijk al verteld hoe het zit?
Dat zou wel op zijn plaats zijn ja. Een duidelijke uitleg. Maar als ik reacties van spelers als De Ligt en De Jong zie, die het nieuws via de radio in de auto of van een vriend moesten vernemen, denk ik niet dat we nog op veel moeten rekenen. De hele gang van zaken straalt amateurisme uit.
Ze weten hoe het circus in elkaar zit. Het gebrek aan duidelijkheid is daarom denk ik meer in de trent van de vuile was binnenshuis houden. Anders springt de pers erbovenop en dat soort afleiding gaat uiteindelijk ten koste van het voetbal. De pers accepteert het nu verder zonder veel vragen.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Gezond verstand » ma dec 25, 2017 12:11 pm

Bergkamp is gewoon ontslagen, niet zelf opgestapt.

Wat die Valentijn Driessen gisteren uitkraamde is te dom voor woorden, die beweerde dat Bergkamp zich solidair verklaarde met Keizer en zei "als jullie dat doen dan stap ik op" en in de zin daarna zegt hij dat hij benieuwd is hoe het financieel wordt afgerond en dat Bergkamp geld wilt zien. Die twee dingen rijmen dus niet met elkaar, als Bergkamp solidair is en zelf is opgestapt dan is er financieel helemaal niets af te handelen, alleen als Ajax Bergkamp heeft ontslagen zijn er contractuele verplichtingen af te kopen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » ma dec 25, 2017 12:12 pm

Het ging nu al ten koste van het voetbal. 0-1 achter aan het begin van de tweede helft tegen Willem II. Als het niet was rechtgezet hadden de heren met deze bijzonder ongelukkige timing rechtstreeks bijgedragen aan het weggeven van onze laatste kansen op de titel. De manier waarop dit is uitgevoerd is echt bizar slecht.

Ze zijn gewoon blij geweest dat Ajax die strafschoppen serie verloor. Als dat niet was gebeurd en Vitesse per ongeluk een puntje mee had genomen uit Eindhoven hadden ze helemaal geen grond meer voor dit ontslag.

Misschien komen ze er bij de nieuwjaarsreceptie nog op terug maar ook dat is dan weer slechte timing. Als je nu door de zure appel heen bijt kun je in Januari echt met een schone lei beginnen. Nu begint het hele verhaal straks eerst weer met een verhandeling over het verleden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Monkey Tonk » ma dec 25, 2017 12:42 pm

Marillion schreef:Het ging nu al ten koste van het voetbal. 0-1 achter aan het begin van de tweede helft tegen Willem II. Als het niet was rechtgezet hadden de heren met deze bijzonder ongelukkige timing rechtstreeks bijgedragen aan het weggeven van onze laatste kansen op de titel. De manier waarop dit is uitgevoerd is echt bizar slecht.

Ze zijn gewoon blij geweest dat Ajax die strafschoppen serie verloor. Als dat niet was gebeurd en Vitesse per ongeluk een puntje mee had genomen uit Eindhoven hadden ze helemaal geen grond meer voor dit ontslag.

Misschien komen ze er bij de nieuwjaarsreceptie nog op terug maar ook dat is dan weer slechte timing. Als je nu door de zure appel heen bijt kun je in Januari echt met een schone lei beginnen. Nu begint het hele verhaal straks eerst weer met een verhandeling over het verleden.
Klopt.

Waarschijnlijk had Overmars zijn pijlen gericht op de week psv thuis/AZ uit en uit de verwachting van puntenverlies het contact met Ten Hag al gelegd. De 'nederlaag' (strafschoppen zijn voor mij geen echte nederlaag) in de beker was voor hem de laatste kans voor de winterstop. Zeer teleurstellend dat het zo oneerlijk gespeeld wordt.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Gezond verstand » ma dec 25, 2017 12:42 pm

scorebordjournalistiek, als Neres in de eerste minuut of Van de Beek in de 10de minuut hun grote kansen hadden afgemaakt was het een monsterscore geworden. Ajax speelde gewoon het overgrote deel van de wedstrijd prima, dus dat het z'n weerslag heeft op het voetbal is simpelweg niet waar.

En voor wat je andere scenario betreft, ook met 2 punten achterstand had er een 'evaluatie in de winterstop' gevolgd en was dit gebeurd. Overmars (en in mindere mate) Van der Sar wilden en moesten van Bergkamp af, Keizer en assistenten wegsturen was waarschijnlijk de enige mogelijkheid, ze kunnen het ontslag nu op resultaat en vertoont spel gooien, als ze alleen Bergkamp hadden gewipt hadden ze met een veel dikker en beter opgebouwd dossier moeten komen, dat hadden ze waarschijnlijk niet en dus vreesde ze een verloren arbitragezaak. Daarmee was het ontslag van Keizer onvermijdelijk, maar hij is niets meer of minder dan 'collateral damage'.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » ma dec 25, 2017 12:48 pm

Feit blijft wat mij betreft dat de timing echt heel vreemd is. Het begin van het seizoen was een absoluut drama. Maar Ajax begon de laatste weken resultaten te halen en beter te spelen.

Nu mist Ziyech een strafschop en gooien ze hem er zo snel uit dat er kennelijk niet eens tijd was om de spelersgroep op fatsoenlijke wijze te informeren. Het komt allemaal niet bijster professioneel over om het maar eens voorzichtig te zeggen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Gezond verstand » ma dec 25, 2017 12:52 pm

Timing is inderdaad ongelukkig en dat versterkt het gevoel alleen maar dat het plan voor de executie van Bergkamp al enige weken klaar lag, maar dat de resultaten zorgde voor een vertraging in de uitvoering.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door 999 » ma dec 25, 2017 1:59 pm

Weet je wat ik nu erg vindt , dat gemekker achteraf.Bijna iedereen was het er over eens dat Keizer moest wieberen, eigenlijk al meteen na het debacle na de internationale uitschakeling.Nu is hij weg en gaan we weer liggen te zeiken dat het te vroeg was, niet de juiste timing , dat Bergkamp niet de reden is of wel.Dat er een paar hun hachje willen redden lijkt me ook meer dan logisch.En echt wenselijk is het nu ook weer niet om effe heel het TH er uit te gooien.

Keizer is weg, had niet eens hoofdcoach van AJAX 1 mogen worden.Half jaar geklooi , spelers waarvan je niet ziet dat ze onder Keizer beter worden, chaos tactiek, zeer foute wissels, hoop Keizer gezever na een wedstrijd waar je meestal geen touw aan kon vastknopen.

Die goeie man kan er zelf natuurlijk niks aan doen, maar blij dat het weg is.

En al het gelul van de spelers achteraf dat ze het niet wisten of nog wel even door wilde gaan enz. neem ik niet serieus ...

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Iniesta » ma dec 25, 2017 2:27 pm

Als de resultaten en het spel het enige was geweest, dan was het wellicht een vreemde beslissing op dit moment. Hij heeft echter diverse malen volstrekt onzinnige wissels toegepast, ook weer tegen Twente. Valt inhoudelijk daarom inderdaad prima te verdedigen om niet verder met hem te gaan.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma dec 25, 2017 3:37 pm

Zeker. Te meer daar de idiote wissels van zowel speelsysteem als spelers in zowel de basiself als tijdens de wedstrijd al het hele seizoen plaatsvonden.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door zeux » ma dec 25, 2017 3:44 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zeker. Te meer daar de idiote wissels van zowel speelsysteem als spelers in zowel de basiself als tijdens de wedstrijd al het hele seizoen plaatsvonden.
En daarmee werd iedere wedstrijd een soort Russische roulette.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » ma dec 25, 2017 3:55 pm

zeux schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zeker. Te meer daar de idiote wissels van zowel speelsysteem als spelers in zowel de basiself als tijdens de wedstrijd al het hele seizoen plaatsvonden.
En daarmee werd iedere wedstrijd een soort Russische roulette.
De wedstrijd tegen PSV werd volkomen terecht gewonnen, daar bleek de tactiek van de coach aan de andere kant nog een stuk warriger en vooral laffer.
Maar met zijn wissels heeft hij diverse keer de tegenstander weer terug in een anders (afgetekend) gewonnen wedstrijd gewisseld. En dat heeft gewoon punten gekost. En Europees voetbal.

Yopii
Berichten: 18441
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Yopii » ma dec 25, 2017 5:48 pm

999 schreef:En al het gelul van de spelers achteraf dat ze het niet wisten of nog wel even door wilde gaan enz. neem ik niet serieus ...
Spelers houden van aardige trainers. Marcel Keizer is vast een aardige man. Na Peter Bosz met zijn fanatieke benadering een joviale campingbaas aan het roer, dat is best even prettig. :smallgrin.gif:



Daarbij moet je wel weten wie het zegt. Veltman, nogal logisch. Keizer maakte hem aanvoerder. Frenkie de Jong, goh. Die brak door onder Keizer. Zou Dolberg het zo erg vinden, bijvoorbeeld? Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Waar uiteraard niet iedereen op zit te wachten.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Alexander » ma dec 25, 2017 5:55 pm

Ik las ook dat Ziyech het erg vond. Geloof ik 0,0 van. Die jongen speelde gisteren bevrijd.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Gezond verstand » ma dec 25, 2017 7:21 pm

Alexander schreef:Ik las ook dat Ziyech het erg vond. Geloof ik 0,0 van. Die jongen speelde gisteren bevrijd.
Tegen PSV en AZ ook, je ziet dingen die er niet zijn.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Gezond verstand » ma dec 25, 2017 7:29 pm

999 schreef:Weet je wat ik nu erg vindt , dat gemekker achteraf.Bijna iedereen was het er over eens dat Keizer moest wieberen, eigenlijk al meteen na het debacle na de internationale uitschakeling.Nu is hij weg en gaan we weer liggen te zeiken dat het te vroeg was, niet de juiste timing , dat Bergkamp niet de reden is of wel.Dat er een paar hun hachje willen redden lijkt me ook meer dan logisch.En echt wenselijk is het nu ook weer niet om effe heel het TH er uit te gooien.
Snap je dat niet? Na de uitschakeling was het emotie, het is een schande dat Ajax geen Europees speelt dus trainer moet wieberen. Nu is de publieke opinie veranderd na goede resultaten met als hoogtepunt de nummer 1 en de nummer 3 te verslaan in een week tijd en de achterstand in de competitie te halveren, met goed en leuk voetbal. Het team leek in de lift te zitten.

Dat de timing vreemd is, die kritiek is terecht.

Dat mensen plotseling bakzeil halen over Bergkamp vind ik wel raar, net als de opmerkingen dat hij solidair is, dat laatste klopt al helemaal van geen kant maar dat heb ik hier boven al een keer onderuit gehaald.

Keizer is weg, had niet eens hoofdcoach van AJAX 1 mogen worden.Half jaar geklooi , spelers waarvan je niet ziet dat ze onder Keizer beter worden, chaos tactiek, zeer foute wissels, hoop Keizer gezever na een wedstrijd waar je meestal geen touw aan kon vastknopen.

Die goeie man kan er zelf natuurlijk niks aan doen, maar blij dat het weg is.
Keizer had inderdaad nooit hoofdtrainer moeten worden, nog niet in ieder geval, en hij was de eerste om dat te beamen. Hij heeft aangegeven liever eerst als assistent aan het grote werk te hebben willen ruiken maar hij kon, uit liefde voor Ajax en loyaliteit naar z'n jeugdvriend Bergkamp moeilijk nee zeggen. Dat laatste pleit ook wel weer voor de man. Helaas ontplofte het in z'n gezicht en kost zijn loyaliteit aan Bergkamp hem nu zijn baan.
En al het gelul van de spelers achteraf dat ze het niet wisten of nog wel even door wilde gaan enz. neem ik niet serieus ...
Dat ligt er aan welke speler, ik denk dat een aantal spelers best nog met hem door wilde omdat ze zich ontwikkelen onder hem en vaak spelen. Natuurlijk zullen er andere spelers zijn die daar anders over denken, maar dat heb je met iedere trainer.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Nihad » di dec 26, 2017 3:15 am

Snap je dat niet? Na de uitschakeling was het emotie, het is een schande dat Ajax geen Europees speelt dus trainer moet wieberen. Nu is de publieke opinie veranderd na goede resultaten met als hoogtepunt de nummer 1 en de nummer 3 te verslaan in een week tijd en de achterstand in de competitie te halveren, met goed en leuk voetbal. Het team leek in de lift te zitten.
Het team zat helemaal niet in de lift. Het was net zo waardeloos als ervoor. Tegen AZ en Excelsior leek het helemaal nergens op. Alleen tegen PSV speelde Ajax een behoorlijke pot, maar daarbij moet gezegd worden dat PSV erbij stond als een stel makke schapen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Gezond verstand » di dec 26, 2017 12:12 pm

Boabdil schreef:
Snap je dat niet? Na de uitschakeling was het emotie, het is een schande dat Ajax geen Europees speelt dus trainer moet wieberen. Nu is de publieke opinie veranderd na goede resultaten met als hoogtepunt de nummer 1 en de nummer 3 te verslaan in een week tijd en de achterstand in de competitie te halveren, met goed en leuk voetbal. Het team leek in de lift te zitten.
Het team zat helemaal niet in de lift. Het was net zo waardeloos als ervoor. Tegen AZ en Excelsior leek het helemaal nergens op. Alleen tegen PSV speelde Ajax een behoorlijke pot, maar daarbij moet gezegd worden dat PSV erbij stond als een stel makke schapen.
Tegen AZ was het ook prima, tegen Twente ook trouwens op het scoren na. Zowel de resultaten als het spel waren stijgende.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di dec 26, 2017 1:24 pm

AZ had minimaal gelijk kunnen spelen; tegen Twente hadden we een overwicht maar (in de reguliere speeltijd) nauwelijks kansen. PSV speelde met de poep in de broek. Pas bij 3-0 kropen ze uit een schulp. Maar daarnaast is vooral de essentie: Keizer voerde te vaak idiote wissels door die vrijwel altijd negatieve gevolgen hadden. Tot en met Twente uit in de beker aan toe. Het spel kan soms goed zijn; maar wanneer een trainer een goed resultaat te vaak eigenhandig verkloot, moet ie gewoon weg.

Overigens zie ik met een nieuwe trainer ook een frisse start; hij heeft het drama Nouri niet van dichtbij meegemaakt dus hoeft dat ook niet mee te torsen. Het zou een andere, positieve mindset aan de selectie kunnen geven.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Gezond verstand » di dec 26, 2017 1:43 pm

AZ had ook veel eerder dik achter kunnen staan, er stond alleen een Griek een paar keer in de weg. Tegen Twente had er ook eerder gescoord kunnen worden, de kansen waren er wel alleen het geluk in de afronding ontbrak.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door zeux » di dec 26, 2017 1:52 pm

Gezond verstand schreef:AZ had ook veel eerder dik achter kunnen staan, er stond alleen een Griek een paar keer in de weg. Tegen Twente had er ook eerder gescoord kunnen worden, de kansen waren er wel alleen het geluk in de afronding ontbrak.
Had Keizer wat jou betreft überhaupt niet weg gehoeven/gemogen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Gezond verstand » di dec 26, 2017 2:01 pm

Keizer had nooit aangesteld moeten worden, laat dat duidelijk zijn. Maar hem op dit moment wegsturen had ook niet gehoeven. Een ervaren trainer naast hem neer zetten voor de rest van het seizoen, zoals PSV en Feyenoord ook gedaan hebben met Hiddink/Cocu en Advocaat/Van Bronkhorst had ook prima gewerkt. Na een zwakke start, zowel van het team als van Keizer zelf, ging het de laatste tijd stukken beter, statistisch zelfs beter dan onder Bosz in de competitie dus vanwege die resultaten had hij wat mij betreft niet weg gehoeven, ook onder De Boer hebben we in de winterstop veel verder achter gestaan op PSV en lagen we voor de winterstop al uit Europa.

maar, en dit is een hele dikke maar, Bergkamp moest in ieder geval weg. En dat had in dat scenario niet gelukt, dus puur vanuit die optiek is het goed dat Keizer is ontslagen, alleen is dat meer als collateral damage dan wat anders.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door WP_Legend » di dec 26, 2017 2:18 pm

mwah met het oog op volgend jaar kan je beter nu iemand aanstellen die alvast kan wennen aangezien dit bijna een verloren jaar is. Marcel Keizer had het zowiezo niet recht kunnen trekken. Iemand anders waarschijnlijk ook niet, maar misschien dat die dan wel alvast het raamwerk kan neerzetten zodat we volgend jaar kunnen doorpakken!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door 999 » di dec 26, 2017 2:19 pm

Ja en dan ?.Geloof er niks van dat Keizer ooit het niveau zou/zal gaan halen om b.v. AJAX 1 te trainen.En eigenlijk zeg jij dat ook steeds n.l.
Gezond verstand schreef:Keizer had nooit aangesteld moeten worden, laat dat duidelijk zijn.
.

Dus waarom nog door gaan met Keizer ...

Plaats reactie