Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 26, 2017 5:17 pm

Oké, let's do the math.

Men neme; een TH met zeer beperkt gebruik van hersenkwabben als het aankomt op mogelijke trainers; Crystal Palace staat met 0 uit 3 onderaan in de sterkste competitie ter wereld en ver daarbuiten; Keizer is lief.

Gevolg: De Boer wordt in september ontslagen, het TH benadert hem in november en na de winterstop wordt hij de nieuwe trainer van Ajax en Keizer assistent.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58822
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door 999 » za aug 26, 2017 6:14 pm

Iniesta schreef:Bosz deed het even dramatisch in zn eerste weken, maar had net het geluk aan zn zijde dat ze Europees wel doorgingen.
Vraag is en blijft heb je vertrouwen in Keizer.Dat Bosz het ook dramatisch deed weten we, maar gezien de reacties toen was er wel vertrouwen in Bosz.

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door LucaS » za aug 26, 2017 8:19 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Oké, let's do the math.

Men neme; een TH met zeer beperkt gebruik van hersenkwabben als het aankomt op mogelijke trainers; Crystal Palace staat met 0 uit 3 onderaan in de sterkste competitie ter wereld en ver daarbuiten; Keizer is lief.

Gevolg: De Boer wordt in september ontslagen, het TH benadert hem in november en na de winterstop wordt hij de nieuwe trainer van Ajax en Keizer assistent.

Ik zei vanmiddag exact hetzelfde tegen Syl. Dat zou de ramp compleet maken
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40912
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » za aug 26, 2017 8:39 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef:Ja, je kan een aardig elftal samenstellen met spelers die nu nog actief zijn en in het verleden voor Ajax hebben gespeeld. Dan was Rosenborg het probleem niet geweest.
Ik vond net als tegen Nice vooral de trainer het probleem. Een trainer moet het optimale uit de middelen halen. Keizer schippert met opstellingen en systemen: hij komt op mij simpelweg incompetent over.
Ik heb een aantal wedstrijden niet gezien. Dat maakt dat ik nog een slag om de arm wil houden wat betreft mijn definitieve oordeel. Maar van wat ik wel heb gezien ben ik ook niet enthousiast.

Er zijn wel een aantal omstandigheden die maken dat het een lastige start was. Uiteraard de dramatische situatie rondom Nouri en het vertrek van belangrijke spelers als Klaassen, Sanchez, Traore en Tete die niet goed zijn vervangen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Jöhnk » za aug 26, 2017 8:43 pm

Sanchez was er nog gewoon bij tegen Nice, laten we dat niet vergeten. En Heracles en Rosenborg zijn zo zwak dat je zelfs met Jong Ajax ervan zou moeten winnen.

Ik lees ook weer de vergelijking met de stroeve start van Bosz. Die is misplaatst, vind ik. Bosz erfde een selectie met een totaal verziekte hiërarchie, waar alle voetbal, initiatief, durf en spelplezier uit was geramd.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Iniesta » za aug 26, 2017 8:54 pm

Jöhnk schreef:Sanchez was er nog gewoon bij tegen Nice, laten we dat niet vergeten. En Heracles en Rosenborg zijn zo zwak dat je zelfs met Jong Ajax ervan zou moeten winnen.

Ik lees ook weer de vergelijking met de stroeve start van Bosz. Die is misplaatst, vind ik. Bosz erfde een selectie met een totaal verziekte hiërarchie, waar alle voetbal, initiatief, durf en spelplezier uit was geramd.
Ga je nu echt beweren dat Bosz onder moeilijkere omstandigheden startte dan Keizer dit jaar?
Zie zelf tot dusverre ook nog weinig positieve punten, maar de randvoorwaarden zijn tot dusverre ook wel erg lastig geweest.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Jöhnk » za aug 26, 2017 8:58 pm

Afgezien van de zaak Nouri had Bosz het inderdaad veel moeilijker. Ook vorig jaar verloor Ajax spelers he.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door InnerHarbour » za aug 26, 2017 9:06 pm

Jöhnk schreef:En Heracles en Rosenborg zijn zo zwak dat je zelfs met Jong Ajax ervan zou moeten winnen.
Zie hier de op niets gebaseerde Amsterdamse arrogantie perfect verwoord
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op za aug 26, 2017 9:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40912
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » za aug 26, 2017 9:17 pm

Het zal de teleurstelling zijn. Voor enige vorm van nuance is op het moment geen plaats.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » za aug 26, 2017 9:19 pm

Jöhnk schreef:Afgezien van de zaak Nouri had Bosz het inderdaad veel moeilijker. Ook vorig jaar verloor Ajax spelers he.
:excited.gif:

Je praat erover alsof er een probleem was met de kleding. Verkeerde rugnummers ofzo. Kijk eens naar Ziyech, naar Donny. Zelfs een Dolberg lijkt nog afweziger dan vorig jaar.

Dat de mensen in het bestuur snel moeten schakelen en zakelijke beslissingen moeten nemen snap ik. Maar de spelers...

Betekent overigens niet dat Keizer zo beroerd hoeft te wisselen maar de spelers waren of zijn er veel mee bezig.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Khraa » za aug 26, 2017 9:25 pm

Het gaat mij niet eens zozeer om het resultaat. Het gaat mij om de manier waarop. 4-2-4, 5-2-3, dekken van de verdedigers op 5 meter, ballen die zo aan de tegenstander worden gegeven of over de zijlijn worden gespeeld. Trainbare zaken gaan mis, zaken die vorig jaar minder mis gingen doordat er niet in kermisopstellingen werd gespeeld en er duidelijkheid was over wat er moest gebeuren.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40912
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » za aug 26, 2017 9:28 pm

In mijn herinnering probeerde Bosz ook het nodige en viel alles thuis tegen Willem II (de bekerwedstrijd) min of meer toevallig op de juiste plaats. Ik wil daarbij Bosz en Keizer niet op één lijn zetten maar er ging vorig seizoen in het begin ook echt van alles helemaal mis.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Sandro » za aug 26, 2017 9:39 pm

Marillion schreef:Het zal de teleurstelling zijn. Voor enige vorm van nuance is op het moment geen plaats.
Het is niet alsof we pal na een wedstrijd zitten. Dan zou er voor nuance wel plaats moeten zijn.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40912
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » za aug 26, 2017 9:43 pm

Dat zou je zeggen maar ik lees het vrijwel niet terug.

Feit is dat een onervaren trainer te maken heeft met hele lastige omstandigheden bij de start van het seizoen. Die omstandigheden zijn deels door het noodlot en deels door het TH gecreëerd. Het pleit hem niet vrij van zijn fouten maar we moeten niet doen alsof hij in een gespreid bedje terecht kwam. Die EL finale van vorig seizoen telt niet meer.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58822
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door 999 » za aug 26, 2017 9:46 pm

Tja, het is altijd iets.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door brigade zuid » za aug 26, 2017 9:51 pm

Hij heeft nu toch al aantoonbare fouten gemaakt. De man is gewoon niet geschikt. Het is niet voor niks dat hij alleen maar in de Eerste divisie heeft gewerkt, maarja Bergkamp kan er zo lekker mee he,

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Jöhnk » za aug 26, 2017 10:09 pm

Lionel schreef:
Jöhnk schreef:Afgezien van de zaak Nouri had Bosz het inderdaad veel moeilijker. Ook vorig jaar verloor Ajax spelers he.
:excited.gif:

Je praat erover alsof er een probleem was met de kleding. Verkeerde rugnummers ofzo. Kijk eens naar Ziyech, naar Donny. Zelfs een Dolberg lijkt nog afweziger dan vorig jaar.

Dat de mensen in het bestuur snel moeten schakelen en zakelijke beslissingen moeten nemen snap ik. Maar de spelers...

Betekent overigens niet dat Keizer zo beroerd hoeft te wisselen maar de spelers waren of zijn er veel mee bezig.
Ik praat er liever helemaal niet over. Ik voel me er niet senang bij om het tragische lot van Nouri als excuus te gebruiken voor de mindere resultaten van een voetbalclub. Dan maar geen nuance, wat dat ook moge zijn en wie daar ook over moge gaan.

Het zijn niet alleen de wissels. Zoals Khraa ook aangeeft: het is met name het lamlendige, tactiekloze spel als de tegenstander de bal heeft. Kijk de 1-1 van Heracles nog eens terug. Zulk los zand heb ik zelden gezien.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Khraa » za aug 26, 2017 10:13 pm

Eerste wedstrijd eredivisie - verloren
CL - Uitgeschakeld (overkomt bijna elke trainer)
UEFA - Uitgeschakeld

We schijnen ons nu op de beker te gaan richten. :drecul.gif:

Hoe slecht moet je bij Ajax presteren om de laan uitgestuurd te worden? Rosenborg was tot de 60ste minuut gewoon beter in de 2e helft. Nice was terecht door. Er wordt gevoetbald zonder idee. Keizer is nu weg, of hij wordt in de winterstop weggestuurd, alleen hebben we dan 15 punten achterstand.

Van Bergkamp, Winter, Heitinga en Keizer moeten we zsm afscheid nemen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door InnerHarbour » za aug 26, 2017 10:22 pm

Khraa schreef:Eerste wedstrijd eredivisie - verloren
CL - Uitgeschakeld (overkomt bijna elke trainer)
UEFA - Uitgeschakeld

We schijnen ons nu op de beker te gaan richten. :drecul.gif:

Hoe slecht moet je bij Ajax presteren om de laan uitgestuurd te worden? Rosenborg was tot de 60ste minuut gewoon beter in de 2e helft. Nice was terecht door. Er wordt gevoetbald zonder idee. Keizer is nu weg, of hij wordt in de winterstop weggestuurd, alleen hebben we dan 15 punten achterstand.

Van Bergkamp, Winter, Heitinga en Keizer moeten we zsm afscheid nemen.
Ik moet zeggen dat het inteelt gehalte binnen Ajax heel hoog is. Degene die jij opnoemd hebben zelf aardig kunnen ballen op de laatste na maar niemand heeft ook maar iets bewezen als trainer.

Blijkbaar is een Ajax (speler) verleden belangrijker dan iets gepresteerd te hebben als trainer .
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op zo aug 27, 2017 6:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » za aug 26, 2017 10:26 pm

Dat laatste is wel echt zorgwekkend. Wie Heitinga als analist heeft horen praten kan hem toch geen trainer van de A1 maken?
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 27, 2017 7:19 am

Dat blijkt inmiddels ook na de 5-0 (!) nederlaag van O19 tegen PSV...

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » zo aug 27, 2017 7:37 am

Zie in Keizer geen leider / winnaar. Voetbalbrein heeft ie zeker niet. Gaat 'm niet worden.

Net als die domme sul Heitinga op de A1 zetten. O.b.v. wat precies?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Demosthenes » zo aug 27, 2017 12:21 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dat blijkt inmiddels ook na de 5-0 (!) nederlaag van O19 tegen PSV...
Zou kunnen, heb de wedstrijd niet gezien, maar de overwinning die dezelfde spelers (halve elftal het laatste gehaald uit het buitenland) boeken op Anderlecht (9-0, snap dat nog steeds niet) komt niet voor, past niet in echt in het neerhalen van Ajaxtrainers, op AT vooral iedereen die vanaf de A1 bij Ajax werkt, Heitinga, Keizer, Spijkerman, Winter. Reiziger nog niet, maar die heeft nog niet verloren, dus dat dat komt nog wel.

Op AN beginnen ze een lichting eerder, bij Gery Vink. Schandalig dat hij bij een 1-0 achterstand tien minuten voor tijd van tactiek verandert, zielig voor die AN'ers dat Ajax juist dan weet te scoren. Gery Vink zit opgescheept met "de
puinhopen van Jonk"
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Cluijffert » zo aug 27, 2017 12:24 pm

InnerHarbour schreef:
Khraa schreef:Eerste wedstrijd eredivisie - verloren
CL - Uitgeschakeld (overkomt bijna elke trainer)
UEFA - Uitgeschakeld

We schijnen ons nu op de beker te gaan richten. :drecul.gif:

Hoe slecht moet je bij Ajax presteren om de laan uitgestuurd te worden? Rosenborg was tot de 60ste minuut gewoon beter in de 2e helft. Nice was terecht door. Er wordt gevoetbald zonder idee. Keizer is nu weg, of hij wordt in de winterstop weggestuurd, alleen hebben we dan 15 punten achterstand.

Van Bergkamp, Winter, Heitinga en Keizer moeten we zsm afscheid nemen.
Ik moet zeggen dat het inteelt gehalte binnen Ajax heel hoog is. Degene die jij opnoemd hebben zelf aardig kunnen ballen op de laatste na maar niemand heeft ook maar iets bewezen als trainer.

Blijkbaar is een Ajax (speler) verleden belangrijker dan iets gepresteerd te hebben als trainer .
Da's de Cruijff doctrine... werkt ook goed bij Bayern (dus overal).
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Javiskamp » do aug 31, 2017 5:38 pm

Keizer: 'Hopelijk vinden ze het geen probleem als ik er niet naar luister'
Donderdag 31 augustus 2017 om 18:04
De eerste maanden als trainer van Ajax zijn Marcel Keizer qua resultaat niet meegevallen. De kritiek van de buitenwacht deert hem naar eigen zeggen niet.

Keizer beleeft een roerige start, met de gebeurtenissen rond Abdelhak Nouri als dieptepunt. Daarnaast werd Ajax uitgeschakeld in Europa. "Roerig is nog zwak uitgedrukt", aldus Keizer tegen Ajax TV. "Ik moet wel zeggen dat ik goed word gesteund door de mensen in de eigen staf, dus dat is allemaal geen enkel probleem."

"Het allerbelangrijkste tot nu toe is Appie. Dat blijft gewoon heel erg moeilijk. Daarna is het supersnel gegaan met de Champions League-voorronde, Europa League-voorronde en de competitie, met een hoop teleurstellingen. Nu is het wel even lekker om die break te hebben en daarna vol door te gaan."

Keizer laat de kritiek op zijn functioneren naar eigen zeggen van zich afglijden. "Natuurlijk heb ik liever dat iedereen positief is, maar als trainer van Ajax is het tegenwoordig logisch dat iedereen daar een mening over heeft. Dat mag ook, dat is geen probleem. Maar ik hoop dat mensen het ook geen probleem vinden als ik er niet naar luister en kijk."

Plaats reactie