Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Sandro » vr aug 25, 2017 2:24 pm

Cruijff schreef:
Khraa schreef:Heel fijn dat Bergkamp de beste first touch heeft en dat voetballers op voetbalgebied iets van hem leren, maar hij is ook manager. Dat deel van zijn taken voert hij zichtbaar slechter uit.
Slechter dan wie?
Grappig hoe een zin op verschillende manier geïnterpreteerd kan worden :smallgrin.gif:

Khraa bedoelt dat de zwakke plek van Bergkamp ligt bij het uitvoeren van zijn managementtaken.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door GangstaRiB » vr aug 25, 2017 2:31 pm

columbus schreef:Ja, en het treurige is dat hij er niets vreemds in zag. "De veldbezetting bleef hetzelfde"... Dikke doei, er klopte geen reet meer van na zijn wissel. Hij ziet het echt niet
Hij begint nu al met bedriegen en hij is pas 6 officiële wedstrijden bezig. Man man.... we hebben echt weer drie stappen teruggezet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » vr aug 25, 2017 2:37 pm

Sandro_Calaaabro schreef: Grappig hoe een zin op verschillende manier geïnterpreteerd kan worden :smallgrin.gif:

Khraa bedoelt dat de zwakke plek van Bergkamp ligt bij het uitvoeren van zijn managementtaken.
Toen het nog vrij omduidelijk was waarom twee leden van eenzelfde 'Technisch Hart' tegenover elkaar waren komen te staan zijn zeiden mijn voelsprieten 'jammer dat er afscheid moet worden genomen van Jonk'.

Dat was puur een gevoel, ik heb de felle discussies die er toen ontstonden en waarbij een hoop zaken waar Ajax verder niet echt iets over losliet maar die menig AT'er al wel invulde grotendeels aan me voorbij laten gaan.
De duidelijke stelling van het gros van de forumleden was dat in die 'clash' Wim Jonk absoluut de schuldige was.

Dezelfde forumleden die toen inhakten op Wim Jonk die 'niet werkbaar' zou zijn als hij met collega's niet meer aan tafel wil gaan zitten en niet wil vergaderen roepen op dit forum nu opeens om het vertrek van Bergkamp. Waarom dan? Omdat Bosz op een 8 maal zo dik contractaanbod van Borussia Dortmund is aangegaan? Omdat hij niet functioneert met zijn techniektrainingen of op andere werkvelden? :confused.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 25, 2017 3:48 pm

Ik moet het nog steeds even bevatten... Drie maanden geleden hadden we een heel mooie basis om op voort te borduren, er was een goeie selectie, goeie trainersstaf, geld zat, het fundament voor jarenlange dominantie in de eredivisie en mogelijke volgende Europese uitschieters zag er goed uit. Nu hebben we 1 hele wedstrijd gewonnen uit 6, zijn we Europees uitgeschakeld, hebben we een beroerde trainer (wiens wissels de beide wedstrijden tegen Rosenborg evident nadelig en fataal hebben beïnvloed) en een TH dat niet op een lijn zit, maar bovendien een brevet van onvermogen heeft getoond door op geen enkele wijze te hebben geanticipeerd op het toch zeer waarschijnlijke vertrek van Klaassen en Traoré. Wat een major fuck up.

En dan heb ik als klein extra persoonlijk leed nog dat ik na 8 jaar mijn EU voorkeursrecht op kaartjes bij Europese uitwedstrijden mogelijk kwijt ben, omdat ik deze zomer niet in de gelegenheid was naar Nice en/of Trondheim af te reizen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40864
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » vr aug 25, 2017 5:00 pm

Ja, wie dit scenario hier in de periode rondom de EL finale uit de doeken had gedaan was massaal weggelachen. En terecht. Nu is het echter de keiharde werkelijkheid. :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Demosthenes » vr aug 25, 2017 5:05 pm

Vraag me, niet als enige, af waarom Keizer spelers als Zeefuik, Dankerlui en Bergsma bij de selectie haalt. Hij heeft vorig seizoen kunnen zien dat zij, zelfs in de JL, niet tot de uitblinkers behoorden. Mist hij het niveau voor de eredivisie of leert hij heel snel? Leren de beleidsbepalers snel? Toen ze kwamen zat FdB er al, maar de jaren erna zag je de angst in het spel van Ajax sluipen en werd er niet ingegrepen, met Bosz ging het, toch wel verrassend, goed, zouden ze echt denken dat ze een club kunnen leiden?

We zijn, zes jaar na het rapport "Op naar een georganiseerde chaos" beland in die chaos. In het rapport stond er iets achter, iets met Europees succes, helaas kan Ajax zich niet eens plaatsen voor Europees voetbal. Als Rosenborg je uitschakelt, hoor je niet in zo'n EL te spelen, i.t.t. Vitesse..
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40864
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » vr aug 25, 2017 5:25 pm

Demosthenes schreef:Vraag me, niet als enige, af waarom Keizer spelers als Zeefuik, Dankerlui en Bergsma bij de selectie haalt. Hij heeft vorig seizoen kunnen zien dat zij, zelfs in de JL, niet tot de uitblinkers behoorden.....
Voor wat betreft de samenstelling van de selectie kijk ik vooral naar het TH. Zij stellen de selectie samen waar Keizer mee werkt. Als we ons afvragen waarom deze spelers bij de selectie zaten moeten we ook de vervolgvraag beantwoorden. Wie had er in plaats van deze spelers dan bij de selectie moeten zitten? Ik schat zomaar in dat Keizer ook liever Tete had laten invallen aan de rechterkant. Maar ja, dat gaat niet meer.

Keizer is verantwoordelijk voor het vertoonde spel met het beschikbare materiaal. Ik denk dat het echt geen gemakkelijke klus is zonder met name Sanchez en Klaassen. Maar feit is wel dat de prestaties onder de maat zijn. Ajax heeft simpelweg een betere spelersgroep dan Rosenborg. Toch verliezen we twee keer. Dat ligt volledig op zijn bord.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18709
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Wouter » vr aug 25, 2017 6:57 pm


Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Javiskamp » vr aug 25, 2017 7:49 pm

Ik kom niet meer bijijij... :confused.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Jöhnk » vr aug 25, 2017 8:06 pm

Ik vind hem wel leuk. :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Demosthenes » vr aug 25, 2017 8:59 pm

Voor wat betreft de samenstelling van de selectie kijk ik vooral naar het TH. Zij stellen de selectie samen waar Keizer mee werkt.
Hij krijgt de baan bij Ajax aangeboden, hij ziet toch ook dat die drie spelers het in ieder geval niet zullen redden, maar hij zal worden aangesproken op een nederlaag; nu is het extreem, zo slecht, dat wordt het TH ook erop aangesproken, maar Keizer was gewild door het TH, dan kun je ook eisen stellen, Bosz eiste dat zijn assistent Krüzen op de bank plaatsnam, wat heeft Keizer geëist?

Het TH aansprakelijk stellen? Prima, maar ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, dat geldt ook voor Keizer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Javiskamp » vr aug 25, 2017 9:05 pm

Keizer had gewoon Nee kunnen zeggen tegen deze job...

Als ze mij een baan aanbieden als advocaat van de Nederlandse staat zeg ik ook Nee... "dat kan ik niet"...

Ik heb ooit een baan aangenoden gekregen voor vastgoed... sorry... dat kan ik niet en dat wordt wel van je verwacht / gedacht...

Ik snap niet dat dat in de sport niet zo werkt

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47890
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door peter » vr aug 25, 2017 9:15 pm

Ajax (Overmars?) haalt een vervanger voor Tete en iemand die de concurrentie kan aan gaan met Veltman. Veel te laat natuurlijk, maar laten we dat even buiten beschouwing. Blijkbaar is het TH (Overmars?) er niet van overtuigd dat Zeefuik een goed alternatief is. Zelfs als back-up vinden ze die jongen dus niet goed genoeg. Echter vindt Keizer het wel een goed idee om zo'n jongen op een cruciaal moment in te brengen.
Vond het ook al opvallend dat de grote aankoop van Overmars (Neres) op de tribune moest gaan zitten. We moeten 2 goals maken in Trondheim en toch kiest Keizer ervoor om Zeefuik, Eiting en Dankerlui op de bank te zetten.

Voor mijn gevoel hebben Overmars en Keizer een heel ander idee hoe Ajax-1 eruit moet komen te zien.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Javiskamp » vr aug 25, 2017 9:24 pm

Keizer denkt nog in Jong Ajax termen... hij kent die jongens...

Geef hem de ruimte om ze te laten rijpen...

Wat betreft Neres... daar zag Bosz volgens mij ook niks in

Wat betreft spreekbuis Keizer... dat klopt dan ook niet... een spreekbuis van het TH zet Neres niet op de tribune

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Demosthenes » vr aug 25, 2017 9:28 pm

Voor mijn gevoel hebben Overmars en Keizer een heel ander idee hoe Ajax-1 eruit moet komen te zien.
Als ik de berichten mag geloven hebben Overmars en Bergkamp dat meningsverschil ook. Van der Sar moet je daar niet naar vragen, veel te ingewikkeld. Het is de "georganiseerde chaos".

Bergkamp kun je alleen niet verantwoordelijk stellen voor het in het veld brengen van Zeefuik, over het niet opstellen van Neres, Ajax moet scoren, dan heb je niet veel aan de Ajaxjeugdigen, ook niet aan Eiting, al heeft hij een goed afstandsschot, maar dat hebben middenvelders Ziyech en Schöne ook.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wouter
Berichten: 18709
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Wouter » vr aug 25, 2017 10:04 pm

Javiskamp schreef:Keizer had gewoon Nee kunnen zeggen tegen deze job...

Als ze mij een baan aanbieden als advocaat van de Nederlandse staat zeg ik ook Nee... "dat kan ik niet"...

Ik heb ooit een baan aangenoden gekregen voor vastgoed... sorry... dat kan ik niet en dat wordt wel van je verwacht / gedacht...

Ik snap niet dat dat in de sport niet zo werkt
Als iemand jou een miljoen biedt voor een baan die je niet aan kan, pak je die miljoen gewoon. Of je bent gek.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Sandro » vr aug 25, 2017 10:09 pm

Wat betreft spreekbuis Keizer... dat klopt dan ook niet... een spreekbuis van het TH zet Neres niet op de tribune
Goede constatering. Veel te makkelijk in een hokje gepropt.

En sowieso, van welk deel van het TH zou hij dan de spreekbuis zijn? Er is toch geen consensus in het TH?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40864
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » vr aug 25, 2017 10:52 pm

Demosthenes schreef:
Voor wat betreft de samenstelling van de selectie kijk ik vooral naar het TH. Zij stellen de selectie samen waar Keizer mee werkt.
Hij krijgt de baan bij Ajax aangeboden, hij ziet toch ook dat die drie spelers het in ieder geval niet zullen redden, maar hij zal worden aangesproken op een nederlaag; nu is het extreem, zo slecht, dat wordt het TH ook erop aangesproken, maar Keizer was gewild door het TH, dan kun je ook eisen stellen, Bosz eiste dat zijn assistent Krüzen op de bank plaatsnam, wat heeft Keizer geëist?

Het TH aansprakelijk stellen? Prima, maar ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, dat geldt ook voor Keizer.
Dat klopt, daar had ik dan ook een alinea over geschreven:
Marillion schreef: Keizer is verantwoordelijk voor het vertoonde spel met het beschikbare materiaal. Ik denk dat het echt geen gemakkelijke klus is zonder met name Sanchez en Klaassen. Maar feit is wel dat de prestaties onder de maat zijn. Ajax heeft simpelweg een betere spelersgroep dan Rosenborg. Toch verliezen we twee keer. Dat ligt volledig op zijn bord.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » vr aug 25, 2017 10:52 pm

Jöhnk schreef:Ik vind hem wel leuk. :smallgrin.gif:
Ik ook. :smile-ajax.gif:
Het is maar een een hele kleine pleister op een nog steeds erg diepe wond, maar moest er toch even om glimlachen. :smallgrin.gif:

Net als het berichtje van de geblondeerde Siem de Jong die Ajax voor 50 miljoen aan Monaco zou hebben verkocht:

Afbeelding


https://speld.nl/2017/08/23/ajax-verkoo ... an-monaco/

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » za aug 26, 2017 10:31 am

Stel je voor dat je als Ajax trainer dagelijks met deze gasten zou kunnen werken:


Afbeelding

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40864
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » za aug 26, 2017 10:42 am

Ja, je kan een aardig elftal samenstellen met spelers die nu nog actief zijn en in het verleden voor Ajax hebben gespeeld. Dan was Rosenborg het probleem niet geweest.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Demosthenes » za aug 26, 2017 10:49 am

Dat klopt, daar had ik dan ook een alinea over geschreven:
Dan heb je dit keer gelijk :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » za aug 26, 2017 4:20 pm

Marillion schreef:Ja, je kan een aardig elftal samenstellen met spelers die nu nog actief zijn en in het verleden voor Ajax hebben gespeeld. Dan was Rosenborg het probleem niet geweest.
Ik vond net als tegen Nice vooral de trainer het probleem. Een trainer moet het optimale uit de middelen halen. Keizer schippert met opstellingen en systemen: hij komt op mij simpelweg incompetent over.

Yopii
Berichten: 18266
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Yopii » za aug 26, 2017 4:59 pm

Op mij ook. Die man is een prutser.

Hoe oud is hij inmiddels? Hij heeft niet voor niets een waardeloze CV (voor de top dan).

Ik lees nu rampverhalen over de RvC en het TH, maar wat is er nu anders dan een half jaar geleden? Precies, toen was Bosz er nog. Bosz wist hoe hij een team moest smeden.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Iniesta » za aug 26, 2017 5:13 pm

Bosz deed het even dramatisch in zn eerste weken, maar had net het geluk aan zn zijde dat ze Europees wel doorgingen.

Plaats reactie