Speculatie: wie volgt Bosz op?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie is de meest geschikte trainer om Peter op te volgen?

Louis van Gaal
0
Geen stemmen
Erik ten Hag
6
19%
Clarence Seedorf
0
Geen stemmen
Jaap Stam
0
Geen stemmen
Marcel Keizer
5
16%
Martin Schmidt
1
3%
Roger Schmidt
4
13%
Thomas Tuchel
8
25%
Hein Vanhaezebrouck
1
3%
Roberto Martinez
0
Geen stemmen
Anders, namelijk...
7
22%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Cruijff » vr jun 09, 2017 11:37 am

GangstaRiB schreef: Maar goed, back on topic. Ik zie in Seedorf helemaal niks wat hem geschikt zou maken. Ajax heeft zich in een lastig parket gemanoeuvreerd. Achter de keuze van Bosz zat lef en visie, maar namen als Seedorf lijken me puur een sprong in het diepe. Keizer zou ik dan nog logischer vinden, want die is onder aan de ladder begonnen. Heeft al een aardige bagage als trainer.
Klopt. Mee eens.
Seedorf is in mijn ogen een enorm ongewisse sprong in het diepe. Een nog veel grotere gok dan iemand vanuit de club doorschuiven.
Demosthenes schreef:
De kans krijgen? Is de vraag niet waarom Keizer die kans nooit heeft gekregen? Blijkbaar viel hij niet op bij VVSB (2011-2012), Telstar (2012-2014) en Emmen (2015-2016)

Volgens Wikipedia in 2002 gestopt als voetballer, in 2011 begonnen als trainer. Ik ben wel nieuwsgierig wat hij in die tussenliggende tijd heeft gedaan (jeugdtrainer? diploma's gehaald?)?
Keizer heeft alle benodigde diploma's.
Na zijn vroeg afgebroken spelerscarrière (4 wedstrijden in Ajax 1, waaronder een Klassieker in de Kuip) heeft hij ervoor gekozen om eerst in het amateurvoetbal te gaan werken.

De geleidelijke weg. Het moment van instappen vind ik helemaal niet zo gek, Frank de Boer bijvoorbeeld stapte ook in als veertiger. Toen een wel wat jongere veertiger weliswaar, maar De Boer kon logischerwijs ook bogen op een veel grotere naam door zijn spelerscarrière.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door InnerHarbour » vr jun 09, 2017 11:47 am

Lionel schreef:
InnerHarbour schreef:Ik ken je fascinatie voor het mooie Liverpool Rishi maar kan je een beetje on topic blijven vriend? Dank. :biggthumpup.gif:
Dat je niet snapt wat al die toptrainers in hem zagen...
Ik ga weer door met de popcorn, kan niet wachten tot er daadwerkelijk een nieuwe trainer is, dan gaat één, en hopelijk beide, van de 'kampen' pas echt los.
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14461
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 09, 2017 12:57 pm

wimpey schreef:
Mr. Ajax schreef: Welke boxes zijn dat dan?
Afkomstig uit de Ajax-school, sterke persoonlijkheid met een uitgesproken mening, spreekt z'n talen.
Waar haal je deze 'vereisten' vandaan? Een beetje dikke duim lijkt me, wimpey. De club heeft namelijk geen woord gesproken over wie en wat ze nu zoeken. Een zinnetje van Sar over Keizer als hij daarover gevraagd wordt doet daar niets aan af.
wimpey schreef: We kunnen er lacherig over doen, maar voor directie en TH is hij geen vreemde eend in de bijt. Trainerservaring bij Milan.
Trainerservaring bij Milan? Die man had er nog geen 4 maanden (!) opzitten of hij werd eruit getrapt. :biggrin.gif:



We staan al godverdomme 3 jaar met lege handen, kunnen het ons echt niet veroorloven om te gaan gokken met leuke namen die er 'goed op zouden staan'. We hebben een vakman nodig. Iemand die heeft laten zien ploegen naar zijn hand te kunnen zetten. Dat deed Bosz voordat hij werd aangesteld (Vitesse en Maccabi, in mindere mate Heracles). Of Keizer dat ook kan moet ie eerst maar ergens anders bewijzen - een seizoentje Jupiler League met Jong Ajax is echt geen bewijs wat dat betreft. Hetzelfde geldt voor Seedorf, Stam, en ga zo maar door.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47240
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Lionel » vr jun 09, 2017 1:09 pm

We halen Pep wel! Of Klopp. Of Ancelotti.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door brigade zuid » vr jun 09, 2017 2:45 pm

Alsof er niks tussen zit, er zullen heus wel bewezen goede trainers zijn die naar Ajax willen. Van mij mag Ajax er best een flink salaris tegenaan gooien. Ik heb liever dat Ajax een beetje ambitieus voor de dag komt en niet die slappe hap die we nu steeds horen.

Mr. Ajax
Berichten: 14461
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 09, 2017 4:24 pm

Lionel schreef:We halen Pep wel! Of Klopp. Of Ancelotti.
Naast die drie zijn er uiteraard geen trainers die iets van ervaring op het hoogste niveau hebben en die aanvallend voetbal voorstaan he. Laten we dan maar Michel Kreek voor de groep gooien. Of Bryan Roy. Simon Tahamata?
:excited.gif:


Een beetje ambitie mag wel. De financien zijn er ook. Haal eens een keertje een echte vakman. En dan is zo'n Ten Hag met z'n zachte G nog tig keer beter dan zo'n Seedorf, Keizer enz.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58778
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door 999 » vr jun 09, 2017 4:25 pm

Het zal die Keizer wel worden ben ik bang.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40854
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Marillion » vr jun 09, 2017 4:36 pm

Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:We halen Pep wel! Of Klopp. Of Ancelotti.
Naast die drie zijn er uiteraard geen trainers die iets van ervaring op het hoogste niveau hebben en die aanvallend voetbal voorstaan he. Laten we dan maar Michel Kreek voor de groep gooien. Of Bryan Roy. Simon Tahamata?
:excited.gif:


Een beetje ambitie mag wel. De financien zijn er ook. Haal eens een keertje een echte vakman. En dan is zo'n Ten Hag met z'n zachte G nog tig keer beter dan zo'n Seedorf, Keizer enz.
Daar ben ik het op zich mee eens. Maar wat is dan ambitie? Dat laat zich nog niet zo makkelijk vertalen naar een goede trainer die ook wel enigszins redelijkerwijs haalbaar is.

Je noemt nu Ten Hag als voorbeeld maar dat is toch ook gewoon een twijfelgeval? Hij zal best enige kijk op het spelletje hebben maar bij Ajax spelen meer aspecten een rol. Trainen bij een modale club als Utrecht is echt iets anders als de baas zijn bij Ajax. Zoals hij voor een camera staat geef ik je op een briefje dat hij bij enige tegenslag al snel de kop van jut is.

Ik volg het voetbal niet goed genoeg meer om met een goede suggestie te komen. Maar van wat ik zo links en rechts voorbij heb zien komen zit er niet echt iemand bij waar ik op voorhand echt enthousiast van raak.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Sandro » vr jun 09, 2017 4:59 pm

"We moeten ambitie tonen" lees ik in deze context ook vaak. Een soort modekreet. Alsof ze bij Ajax denken: nou, nu hebben we wel weer genoeg ambitie getoond de laatste tijd, nu doen we bewust even een stapje terug hoor!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2152
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Cluijffert » vr jun 09, 2017 5:02 pm

Oei, Michel Kreek zou natuurlijk ook wel een fraaie bitch slap in de gezichten van de supporters zijn.

Ik lees trouwens dat Kluivert op korte termijn beschikbaar komt... :hypocrite.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Mano
Berichten: 15184
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Mano » vr jun 09, 2017 6:51 pm

Er is geen één trainer waarvan je vooraf kan zeggen: Die past goed bij Ajax.
Of te weinig ervaring, te duur/groots, te verdedigend, etc.

Ik ken weinig trainers die, net zoals Bosz, een heel aanvallende stijl hebben waarbij hij uitgaat van een 4-3-3.
En dan was de keuze Bosz met zijn ervaring ook een gevaarlijke. (tel daar zijn gebrek aan ajax-hart bij op)


Komt dus neer op gevoel want ervaring zegt helemaal niks.
Rijkaard, Jol, van Gaal, Adriaanse, en noem anderen, hebben bij clubs gepresteerd maar zijn ook bij clubs geflopt.
kan dus vriezen en dooien...

wacht lekker 3 wedstrijden af en ga dan volle bak zagen aan de stoel poten als het niks is...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door brigade zuid » vr jun 09, 2017 8:44 pm

Als Keizer kandidaat nummer 1 is dan was het nu toch al lang rond geweest zou je zeggen?

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Javiskamp » vr jun 09, 2017 8:47 pm

Ik zou Advocaat eens vragen

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13746
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Jinne » za jun 10, 2017 8:23 am

Schmidt de Duitser wordt het in ieder geval niet. Gaat smog happen in China.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 10, 2017 8:31 am

Koeman.... die blijkbaar de laatste tijd continue zich over Ajax uitlaat, vindt Laudrup een goede trainer voor Ajax.

In deze ben ik het wel met hem eens. Naam, persoonlijkheid, ervaring en predikt aanvallend voetbal. Keizer als assistent.

Deen, verjonging (volgende generatie achter Olsen)... past bij Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door brigade zuid » za jun 10, 2017 9:44 am

Laudrup lijkt mij ook wel wat maar in 2013 daagde Ajax Laudrup nog voor de rechter dus ik denk niet dat Laudrup zit te wachten om op deze trein te springen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40854
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Marillion » za jun 10, 2017 10:21 am

brigade zuid schreef:Als Keizer kandidaat nummer 1 is dan was het nu toch al lang rond geweest zou je zeggen?
Dat lijkt me inderdaad ook. Ik denk dat we de geruchten rondom Keizer dan ook vooral moeten zien in de rol als veldtrainer danwel assistent naast een hoofdtrainer.

Overigens, als hij het nu zo goed doet bij Jong Ajax is het natuurlijk ook een overweging om hem juist daar te laten werken. Het is niet onbelangrijk om talenten die je daar ervaring op laat doen te laten begeleiden door een goede trainer die kan aansluiten op dat wat je wil bereiken in het eerste elftal.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door mattie » za jun 10, 2017 5:08 pm

brigade zuid schreef:Laudrup lijkt mij ook wel wat maar in 2013 daagde Ajax Laudrup nog voor de rechter dus ik denk niet dat Laudrup zit te wachten om op deze trein te springen.
Ouwe koeien niet uit de sloot halen en als grote mensen dit aanpakken en afsluiten... Heeft volgens mij alles wat Ajax nodig heeft.. Desnoods met Keizer ernaast en opdonderen met Bergkamp etc...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Cruijff » za jun 10, 2017 5:31 pm

mattie schreef:
brigade zuid schreef:Laudrup lijkt mij ook wel wat maar in 2013 daagde Ajax Laudrup nog voor de rechter dus ik denk niet dat Laudrup zit te wachten om op deze trein te springen.
Ouwe koeien niet uit de sloot halen en als grote mensen dit aanpakken en afsluiten... Heeft volgens mij alles wat Ajax nodig heeft.. Desnoods met Keizer ernaast en opdonderen met Bergkamp etc...
Waarom?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Jöhnk » za jun 10, 2017 5:47 pm

Laudrup, heeft hij ooit ergens langer dan twee jaar gewerkt?

Het feit dat hij nu in de woestijn geld zit te scheppen zegt trouwens genoeg. Die is het belastinggrapje van Ajax nog niet vergeten.

Wouter
Berichten: 18709
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Wouter » za jun 10, 2017 9:45 pm

Ik zeg die Keizer. Dan doet Ajax precies wat Vitesse deed na het vertrek van Bosz: een nobody hoofdtrainer maken. En na een halfjaar met dramatische resultaten komt Fraser of Groenendijk.

Misschien weet Ajax volgend seizoen of het jaar erop de beker wel weer een keertje te winnen!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Ajaciedjuh » zo jun 11, 2017 7:01 am

Keizer - Kluivert wordt geopperd op AN. Zou ook zomaar kunnen, Kluivert is tenslotte vrij nu na zijn uitstapje PSG. Bij Ajax hebben ze geloof in Kluivert, want die zou vorig jaar JA hebben gedaan.

En Kluivert wie stel je als linksbuiten op? :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Jöhnk » zo jun 11, 2017 11:20 am

Kluivert zou de A1 gaan doen toch? Maar hij was meteen weg toen er iets beters op zijn pad kwam.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58778
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door 999 » zo jun 11, 2017 11:42 am

Alsjeblieft niet zeg ...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Ajaciedjuh » zo jun 11, 2017 12:35 pm

Jöhnk schreef:Kluivert zou de A1 gaan doen toch? Maar hij was meteen weg toen er iets beters op zijn pad kwam.
Klopt, dezelfde soort train als die van Bosz.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie