Speculatie: wie volgt Bosz op?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie is de meest geschikte trainer om Peter op te volgen?

Louis van Gaal
0
Geen stemmen
Erik ten Hag
6
19%
Clarence Seedorf
0
Geen stemmen
Jaap Stam
0
Geen stemmen
Marcel Keizer
5
16%
Martin Schmidt
1
3%
Roger Schmidt
4
13%
Thomas Tuchel
8
25%
Hein Vanhaezebrouck
1
3%
Roberto Martinez
0
Geen stemmen
Anders, namelijk...
7
22%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41015
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Marillion » wo jun 07, 2017 6:27 pm

Ik kijk ook op van deze wending hoor. Maar ik wil maar aangeven dat het niet per definitie zo is dat het geen kans van slagen heeft zonder voorgaande prestaties. Verder kan ik hem absoluut niet beoordelen. Als hij hier nu voor de deur staat herken ik 'm niet eens.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Lionel » wo jun 07, 2017 6:33 pm

Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:Het gaat ook om de manier van voetballen. Liever Keizer dan Jaap Stam. Die willen we toch niet?
Ik vraag het nog een keer: waar heeft Marcel Keizer, op het afgelopen seizoen Jupiler League na, laten zien zijn ploegen mooi aanvallend voetbal te laten spelen? Die gozer heeft toch echt 0,0 laten zien, sowieso op het hoogste niveau?
Rijkaard degradeerde met Sparta en met Barca...
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Le T. » wo jun 07, 2017 6:44 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef:Van Gaal komt natuurlijk niet werken in deze organisatiestructuur. Hij vond de Belgische voetbalbond al niet goed genoeg georganiseerd.
Kan me voorstellen dat Ajax Van Gaal niet meer goed genoeg vindt. Bij Bayern en Man U was het qua attractiviteit en aankopen onvoldoende en 'van eergisteren'.
Ik kan me van deze directie dat ook wel voorstellen, die blinken niet uit in oog voor kwaliteit maar dat komt meer voor. En als ze het al een geschikte kandidaat vonden dan doen ze het niet voor hun eigen hachje. Hoewel de meute destijds stond te juichen voor de constructie van het TH en deze personele invulling, worden VdSar c.s. er al van beschuldigd onvoldoende Cruijffiaans te zijn, en dan moet je dus niet over Van Gaal beginnen maar loyaliteit aan het plan Cruijff voorwenden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door mattie » wo jun 07, 2017 6:52 pm

Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:Het gaat ook om de manier van voetballen. Liever Keizer dan Jaap Stam. Die willen we toch niet?
Ik vraag het nog een keer: waar heeft Marcel Keizer, op het afgelopen seizoen Jupiler League na, laten zien zijn ploegen mooi aanvallend voetbal te laten spelen? Die gozer heeft toch echt 0,0 laten zien, sowieso op het hoogste niveau?
Dus een goede verhouding hebben met Bergkamp.. Een grotere zielepoot ken ik niet.. Zelf lekker op de achtergrond blijven maar wel alles roepen en vinden.. Donder ff gauw op..
Die Keizer heeft 0% ervaring als coach en als speler.. Mijn god hoe serieus word je nog genoemen als supporter o.a. Doe dan Stam heeft wel de ervaring als Speler en heeft het meer dan goed gedaan afgelopen jaar...
Maar echt niet Keizer
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2169
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Cluijffert » wo jun 07, 2017 7:07 pm

Bij vorige coaches kon je met een beetje goede wil nog wel de argumentatie volgen die tot een keuze kwam.

Zij het internationale ervaring als trainer al dan niet gecombineerd met een aanzienwekkende carrière als speler, jarenlange ervaring, successen op het hoogste niveau bij subtoppers, laten zien op het hoogste niveau dat je een visie kunt uitdragen en overbrengen op een groep.

Maar bij Keizer Junior is het duidelijk:

Hij is er toch al en we kunnen niets beters krijgen op deze termijn, dus God zegene de greep.

Wow... nee, Ajax is inderdaad terug :drecul.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door mattie » wo jun 07, 2017 8:03 pm

Inderdaad dat gevoel bekruipt mij ook..Men kan op het korte termijn niemand vinden,want op 29-6 begint de voorbereiding...
Ik zou zeggen gooi Bergkamp maar voor de groep, weet hij gelijk hoe het voelt om de laan uitgeschopt te worden... Voorronde CL kan je op je buik schrijven..
Wat een amateurisme ten top dit Ajax..Ik walg er nu al van
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Mr. Ajax
Berichten: 14546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 07, 2017 8:22 pm

Lionel schreef:
Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:Het gaat ook om de manier van voetballen. Liever Keizer dan Jaap Stam. Die willen we toch niet?
Ik vraag het nog een keer: waar heeft Marcel Keizer, op het afgelopen seizoen Jupiler League na, laten zien zijn ploegen mooi aanvallend voetbal te laten spelen? Die gozer heeft toch echt 0,0 laten zien, sowieso op het hoogste niveau?
Rijkaard degradeerde met Sparta en met Barca...
Dat is in niks een antwoord op mijn vraag. Speelde Cambuur onder Keizer leuk aanvallend voetbal? Bij Telstar? Bij Emmen? Waaruit leid je af dat die man dat in het eerste voor elkaar kan krijgen? Een seizoentje Jupiler League met een Jong Ajax met o.a. De Ligt, Nouri, Beek, Frenkie De Jong, Eiting, Clement, Cassierra, Cerny, Kluivert en ga zo maar door...?

Rijkaard had voor Sparta nog eventjes op het nippertje de EK-finale misgelopen. Is wat anders dan clubtrainer zijn, maar daar heeft ie toch met wat grote jongens gewerkt en onder druk gepresteerd. Is op Barca na overigens overal ook keihard gefaald.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Javiskamp » wo jun 07, 2017 9:19 pm

Keizer zou een aardige trainert voor NEC zijn... terug naar de eredivisie komen...

Ajax 1 is echt andere koek...

Donder op joh... ik neem de optie Keizer niet zo serieus... dat moet een afleidingsmaneuvre zijn... kan niet anders...

columbus
Berichten: 5401
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door columbus » wo jun 07, 2017 9:49 pm

Keizer. Allemachtig, prima trainer voor het 2e maar die gooi toch zo maar voor de leeuwen? Laat hem maar een paar jaar 2 doen, ervaring op doen bij een eredivisie club en dan met een mooie bagagetas terug komen. Het is alsof de stageloper met werkervaring van de buurtsuper een miljoenenbedrijf moet gaan leiden.

Het is echt ongehoord, de namen die genoemd worden. Kijken ze nu echt niet verder dan de vd Broms, Winters en de Stams? WTF!

En waarom moet een vervanger zolang op zich laten wachten? Bosz was vorige week al weg. Een beetje voorbereiding mag wel. Kan er nog steeds niet over uit, de 3e assistent heeft dit in gang gezet. Amateurs.

Vrees dat Ajax weer 2 stappen terug gaat.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Iniesta » wo jun 07, 2017 10:27 pm

Ja joh, Bosz is net een paar dagen weg en je verwacht al een toptrainers als vervanger?

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9374
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Dubbel » wo jun 07, 2017 10:29 pm

Le T. schreef:
wimpey schreef:
Le T. schreef:Van Gaal komt natuurlijk niet werken in deze organisatiestructuur. Hij vond de Belgische voetbalbond al niet goed genoeg georganiseerd.
Kan me voorstellen dat Ajax Van Gaal niet meer goed genoeg vindt. Bij Bayern en Man U was het qua attractiviteit en aankopen onvoldoende en 'van eergisteren'.
Ik kan me van deze directie dat ook wel voorstellen, die blinken niet uit in oog voor kwaliteit maar dat komt meer voor. En als ze het al een geschikte kandidaat vonden dan doen ze het niet voor hun eigen hachje. Hoewel de meute destijds stond te juichen voor de constructie van het TH en deze personele invulling, worden VdSar c.s. er al van beschuldigd onvoldoende Cruijffiaans te zijn, en dan moet je dus niet over Van Gaal beginnen maar loyaliteit aan het plan Cruijff voorwenden.
Ling AD. Jordi of Kluivert als opvolger van Overmars, Keizer Jr voor de groep en de kleinzoon van doctor Rolink voor de medische begeleiding!

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Javiskamp » wo jun 07, 2017 10:53 pm

Ik las op VP dat Boeve Jordy als trainer adviseert...

Lol

Ach... het komt wel goed... dat Keizer gebeuren is maar een grap... kan niet anders

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Iniesta » wo jun 07, 2017 11:07 pm

Was van Gaal destijds net zon grap geweest?

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Javiskamp » wo jun 07, 2017 11:11 pm

Is al eerder ter sprake gebracht las ik... en dan nog. Keizer... kan en mag niet serieus zijn voor een club als Ajax..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Cruijff » wo jun 07, 2017 11:14 pm

Javiskamp schreef:Is al eerder ter sprake gebracht las ik... en dan nog. Keizer... kan en mag niet serieus zijn voor een club als Ajax..
Met afstand de beste optie van de 11 namen in de poll van dit topic..

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door beelzebub » wo jun 07, 2017 11:15 pm

Waarom doen de meesten zo minachtend over Keizer? Hier een interview van ruim een jaar geleden voordat hij bij Jong begon met zijn oude-assistent Arne Slot. Het stuk komt van AS.
https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... -gaan-doen

Arne Slot is er heilig van overtuigd dat Marcel Keizer het goed gaat doen bij Jong Ajax. De oud-middenvelder werkte het afgelopen half jaar als assistent van Keizer bij SC Cambuur en in die paar maanden maakte de kersverse Jong Ajax-coach indruk.

'Voor hemzelf vind ik het wel heel mooi want in het half jaar dat ik met hem heb samengewerkt, is zijn voorliefde voor Ajax mij wel heel duidelijk geworden', begint Slot tegenover Ajax Showtime te vertellen. 'Ik heb wel tien keer moeten horen dat hij ooit tegen Feyenoord gespeeld heeft in De Kuip in een Ajax-shirt. Hij heeft de humor van een oud-voetballer en dus liepen we elkaar regelmatig in de zeik te nemen. Hij sloot vaak af met de vraag: heb jij weleens in De Kuip gespeeld met een Ajax-shirt aan? Hij heeft bij Ajax zelfs nog een aantal trainingen onder Johan Cruijff getraind dus de naam is regelmatig gevallen.'

Volgens de oud-speler van onder meer PEC Zwolle en NAC Breda haalt Ajax een goede trainer in huis. 'Marcel heeft twee dingen met elkaar gecombineerd. Hij is oud-voetballer, maar daarna heeft hij het anders gedaan dan de meeste collega's. Hij is teruggegaan naar het amateurvoetbal en heeft daar zijn trainerscarrière opgebouwd. De meesten beginnen in een jeugdtrainersfunctie of worden assistent. Hij heeft het zorgvuldig opgebouwd en is redelijk allround. Hij kijkt veel naar teamprocessen, maar ook naar de individuele ontwikkeling op zich. Eén van zijn grootste krachten is dat hij tactisch heel sterk is. Hij herkent snel de problemen in het veld en weet dat vervolgens trainbaar te maken. Hij heeft ook het vermogen om te luisteren naar zijn assistenten. Hij gaf ons de ruimte en staat open voor nieuwe dingen. Marcel en ik keken daarnaast heel veel voetbal en bespraken altijd de laatste ontwikkelingen.'

Dat leergierige karakter zal hij volgens Slot nodig hebben in Amsterdam. 'Ik denk dat hij alles heeft om dat goed te kunnen. Hij heeft niet de grote carrière gehad die de meeste trainers bij Ajax hebben gehad, maar daardoor kan hij zich misschien wel beter inleven in de jongens die met Jong mee moeten doen. Daarnaast heeft hij gevoel voor het teamproces en daar verdiept hij zich ook heel erg in. Hij vindt het persoon heel interessant, hoe hij die moet ontwikkelen en moet benaderen. Dat heb je wel nodig als coach van Jong Ajax, met een team met een aantal ongelofelijk talentvolle spelers die snel de stap maken naar het eerste, maar ook spelers die juist de stap terug maken. Hij kan beide situaties goed bespelen. Zijn teams spelen altijd leuk en aanvallend voetbal en hij maakt spelers altijd beter.'

'Marcel vindt het bovendien heel interessant om dingen te blijven leren. Hij is zich altijd blijven ontwikkelen en dat ziet hij bij Ajax waarschijnlijk ook als een grote uitdaging', vervolgt de inmiddels oud-collega van Keizer. 'Er werken veel trainers waar hij weer wat van op kan steken en daar gaat hij ongetwijfeld heel veel voldoening uit halen. Hij gaat zijn plezier wel halen uit het werken met grote talenten en grote ex-voetballers die er bij Ajax rondlopen. Als Marcel van tevoren weet waar hij aan toe is, dan kan hij daar goed mee om gaan. Hij wil die paar talenten die eraan komen door laten stromen.'

Slot vindt het zelf wel jammer dat hij komend seizoen niet meer samenwerkt met de vertrekkende Cambuur-trainer. 'Het was weliswaar kort, maar ik heb heel fijn met hem samengewerkt. Marcel is een fijne collega als hoofdtrainer. Ik gun het hem van harte en ik weet zeker dat hij het heel mooi vindt om dit te gaan doen. Maar hij verlaat Cambuur vast ook wel met pijn in zijn hart. Hij is hier speler, technisch manager en trainer geweest, dus Cambuur is wel heel speciaal voor hem. De naam en de club Ajax zijn echter iets te magisch voor hem om hier niet op in te gaan.'
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Cruijff » wo jun 07, 2017 11:39 pm

beelzebub schreef:Waarom doen de meesten zo minachtend over Keizer? Hier een interview van ruim een jaar geleden voordat hij bij Jong begon met zijn oude-assistent Arne Slot. Het stuk komt van AS.
Omdat het gros hem hier hem totaal niet (goed) kent

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10292
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door WP_Legend » wo jun 07, 2017 11:46 pm

Klopt, tuurlijk krijgt hij een eerlijke kans mocht hij het worden. Het probleem is dat er zoveel meer geschiktere kandidaten te vinden zijn, het is eerder een brevet van onvermogen richting het TH.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door InnerHarbour » do jun 08, 2017 6:03 am

Hier toch ook maar eens met een zak popcorn aanschuiven. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11432
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Toppie » do jun 08, 2017 6:30 am

En na 5 wedstrijden en uitschakeling VCL is Keizer toch ontslagen en we gaan weer voor een nieuwe Keizer :blush.gif: :blackcat.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door mattie » do jun 08, 2017 6:49 am

Toppie schreef:En na 5 wedstrijden en uitschakeling VCL is Keizer toch ontslagen en we gaan weer voor een nieuwe Keizer :blush.gif: :blackcat.gif:
Yep en in eindhoven en Rotterdam lachen ze zich rot...
Weer een seizoen naar de klote..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Mano » do jun 08, 2017 7:36 am

En het afbranden is weer begonnen....


Ik zie niemand een naam noemen en deze met hand en tand verdedigen.... :confused.gif:
oftewel: niemand hier weet wie of wat goed is voor Ajax, alleen weet men dat welke keuze Ajax ook maakt, dat die NIET goed is....




straks denken mensen dat de nieuwe trainer net zoals Bosz gaat spelen.... :blush.gif: mag toch hopen dat jullie inzien dat dat NEVER gaat gebeuren.
Laatst gewijzigd door Mano op do jun 08, 2017 7:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16858
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door GangstaRiB » do jun 08, 2017 7:37 am

beelzebub schreef:Waarom doen de meesten zo minachtend over Keizer? Hier een interview van ruim een jaar geleden voordat hij bij Jong begon met zijn oude-assistent Arne Slot. Het stuk komt van AS.
https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... -gaan-doen
Ik weet niet hoezeer je spelers van Ajax 'beter' kan maken. Ze hebben vooral behoefte aan het fine-tunen van hun talent. Ook heeft Ajax het meest aan een coach die het tactisch kloppend weet te maken. Voor de Eredivisie heeft Ajax de beste spelers, het is vooral zaak om die kwaliteiten uit te buiten en niet te moeten ploeteren tegen de mindere goden. Dat is wat Bosz mijn inziens uitstekend heeft gedaan. Het tempo van handelen zo hoog leggen dat menig Eredivisie-ploeg niet wist waar ze het hadden. En in Europa hadden ze er ook problemen mee. Ik hoop maar dat Keizer dat ook voor elkaar krijgt.

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Lionel » do jun 08, 2017 7:50 am

@ Mr. Ajax

Ik heb geen idee hoe Keizer presteerde bij Cambuur, Telstar of bij de amateurs. Maar dat vind ik eerlijk gezegd ook niet zo boeiend. Als hij daar goed presteert betekent dat nog steeds niet dat hij dat ook bij Ajax zou kunnen. Er helemaal niks van bakken heeft hij denk ik ook niet gedaan want hij heeft steeds een stap omhoog gemaakt.

Het gaat er mij om dat hij Jong Ajax uitstekend voetbal liet spelen. Natuurlijk had hij flink wat talent tot zijn beschikking. Maar er waren ook wedstrijden dat hij het met een veredelde A-ploeg moest doen. Het gaat mij vooral om de intentie.

Als hij, blijkbaar, betere spelers tot zijn beschikking heeft wilt hij voetballen zoals wij dat bij Ajax graag zien. Daarnaast kent hij de jeugd als geen ander en zijn ze ook binnen Ajax tevreden over hem.

Ik zie het om bovengenoemde redenen wel zitten. Meer dan in Jaap Stam. Die bakte er met JA niks van.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11432
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Toppie » do jun 08, 2017 8:36 am

Je kunt beter afvragen dat als Ajax een grote club wilt zijn dit zooitje amateurs ex profs die onder voetbalmakelaar Rob Jansen sport promotion vallen de capiciteit wel hebben. Bergkamp Sar Overmars klinkt toch niet als een bedrijfskundige kennis of opleiding meer adepten van Cruijff met alleen voetbal ervaring.

Plaats reactie