Speculatie: wie volgt Bosz op?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie is de meest geschikte trainer om Peter op te volgen?

Louis van Gaal
0
Geen stemmen
Erik ten Hag
6
19%
Clarence Seedorf
0
Geen stemmen
Jaap Stam
0
Geen stemmen
Marcel Keizer
5
16%
Martin Schmidt
1
3%
Roger Schmidt
4
13%
Thomas Tuchel
8
25%
Hein Vanhaezebrouck
1
3%
Roberto Martinez
0
Geen stemmen
Anders, namelijk...
7
22%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door WP_Legend » wo jun 07, 2017 3:23 pm

Dat meen je niet... Dat kan toch niet? Bij PSV en Feyenoord lachen ze zich de ballen uit hun broek...

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 07, 2017 3:26 pm

Heeft Marcel Keizer bij andere clubs recent nog laten zien de speelstijl te hanteren die bij Ajax past? Speelt het Reading van Stam tiki-taka met fel an agressief gegenpressing bij balverlies?

Amateurisme weer... :excited.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door InnerHarbour » wo jun 07, 2017 3:30 pm

Voorop gesteld dat ik die Keizer totaal niet ken en het een gouden greep zou kunnen zijn is hij zo'n 5 jaar trainer aan de onderkant ere/eerste divisie. Heeft hij nooit een persconferentie gedaan voor meer dan 10 man en geen enkele ervaring met de druk van een Nederlandse topclub als speler of als trainer, ik hoop dat het goed gaat.
YNWA

Historicus
Berichten: 3362
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Historicus » wo jun 07, 2017 3:34 pm

“Ze mogen me bellen hoor, geen probleem”, vertelde Verbeek tegen NUsport. “Ajax is een mooie club en ik voel me er zeker niet te groot voor.” De verhoudingen zijn zoek bij Verbeek.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door wimpey » wo jun 07, 2017 3:40 pm

WP_Legend schreef:Dat meen je niet... Dat kan toch niet? Bij PSV en Feyenoord lachen ze zich de ballen uit hun broek...
Wat heeft edsv afg. seizoen gepresteerd dan? :confused.gif:

2e in de JL worden met een jeugdelftal is knap. Misschien is die Keizer wel een vakman. Van Gaal en FdB werden onervaren het diepe ingegooid en verzopen niet.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Sandro » wo jun 07, 2017 3:43 pm

Familie van Piet. Dat is dan op zich wel weer leuk...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Mano » wo jun 07, 2017 3:44 pm

Precies!

of dacht men dat we Pep gingen ophalen :excited.gif:

Agovv/heracles/vitesse/macabbi was ook geen erelijst
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door brigade zuid » wo jun 07, 2017 3:48 pm

Tweede in de Jupiler League is toch niet zo bijzonder als je ziet welke spelers hij tot zijn beschikking had. Bovendien geen druk van promoveren / degraderen. Ik ken hem verder niet maar Emmen, Telstar, Cambuur... tja ik weet het niet hoor. Het komt allemaal niet heel ambitieus over waar Ajax mee aan komt kakken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Cruijff » wo jun 07, 2017 4:09 pm

brigade zuid schreef:Tweede in de Jupiler League is toch niet zo bijzonder als je ziet welke spelers hij tot zijn beschikking had.
Nee, die 2e plek was zeker geen vanzelfsprekendheid met het door Keizer gebruikte materiaal.
In mijn ogen verreweg de beste opties tov de andere 5 namen die over de tafel kwamen rollen.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Lionel » wo jun 07, 2017 4:19 pm

Het gaat ook om de manier van voetballen. Liever Keizer dan Jaap Stam. Die willen we toch niet?
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door De Dominee » wo jun 07, 2017 4:20 pm

Cruijff schreef:
brigade zuid schreef:Tweede in de Jupiler League is toch niet zo bijzonder als je ziet welke spelers hij tot zijn beschikking had.
Nee, die 2e plek was zeker geen vanzelfsprekendheid met het door Keizer gebruikte materiaal.
In mijn ogen verreweg de beste opties tov de andere 5 namen die over de tafel kwamen rollen.
Wat waren die 5 andere namen? Stam, Hag, Jans...?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Le T. » wo jun 07, 2017 4:27 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef:Van Gaal komt natuurlijk niet werken in deze organisatiestructuur. Hij vond de Belgische voetbalbond al niet goed genoeg georganiseerd.
Kan me voorstellen dat Ajax Van Gaal niet meer goed genoeg vindt. Bij Bayern en Man U was het qua attractiviteit en aankopen onvoldoende en 'van eergisteren'.
Ik kan me van deze directie dat ook wel voorstellen, die blinken niet uit in oog voor kwaliteit maar dat komt meer voor. En als ze het al een geschikte kandidaat vonden dan doen ze het niet voor hun eigen hachje. Hoewel de meute destijds stond te juichen voor de constructie van het TH en deze personele invulling, worden VdSar c.s. er al van beschuldigd onvoldoende Cruijffiaans te zijn, en dan moet je dus niet over Van Gaal beginnen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Lionel » wo jun 07, 2017 4:36 pm

De Dominee schreef:
Cruijff schreef:
brigade zuid schreef:Tweede in de Jupiler League is toch niet zo bijzonder als je ziet welke spelers hij tot zijn beschikking had.
Nee, die 2e plek was zeker geen vanzelfsprekendheid met het door Keizer gebruikte materiaal.
In mijn ogen verreweg de beste opties tov de andere 5 namen die over de tafel kwamen rollen.
Wat waren die 5 andere namen? Stam, Hag, Jans...?
Schmidt. Seedorf.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door De Dominee » wo jun 07, 2017 4:38 pm

En waarom zou Schmidt geen goede optie zijn dan? Lijkt me veruit de meest aansprekende eerlijk gezegd.

Keizer, tja. Gematigd positief. Kluivert naar Jong als trainer?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Jöhnk » wo jun 07, 2017 4:38 pm

Marcel Keizer? Net als Bosz vorig jaar is dit in ieder geval een gewaagde keuze. Overigens vind ik wel degelijk dat Keizer het prima heeft gedaan bij Jong Ajax. Stam deed het met dezelfde talenten en toen was het voetbal niet om aan te zien.

Maar ja, je kunt ook zeggen: Keizer doet het goed bij Jong Ajax, dus laat hem daar lekker zitten. Afbreukrisico is namelijk wel enorm bij Ajax 1. Zo'n Keizer is na twee nederlagen natuurlijk meteen het lulletje voor pers en publiek. En ik vraag me af of je hem dan nog terug kunt schuiven naar het tweede. Dat lijkt me eigenlijk niet.

Maar goed, Bergkamp is enthousiast over deze man (voor zolang het duurt). Ook Overmars kan er vast prima mee leven. Lekker goedkoop. :hypocrite.gif: Wie is het derde lid van het TH? Said Ouali? Die vindt hetzelfde als Bergkamp.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Trab » wo jun 07, 2017 4:41 pm

Aan elke nieuwe trainer claimen risico's. Ten hag is meer een 3-5-2 of 4-4-2 coach dan een 4-3-3 man met pressie naar voren. Die Duitsers zijn schreeuwerds en niet voor niks ontslagen. Bovendien spreken ze de taal niet en kennen ze de jeugd niet. Dan kun je misschien het beste voor Marcel Keizer kiezen. Die kent in ieder geval de jeugd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Cruijff » wo jun 07, 2017 4:48 pm

De Dominee schreef:
Cruijff schreef:
brigade zuid schreef:Tweede in de Jupiler League is toch niet zo bijzonder als je ziet welke spelers hij tot zijn beschikking had.
Nee, die 2e plek was zeker geen vanzelfsprekendheid met het door Keizer gebruikte materiaal.
In mijn ogen verreweg de beste opties tov de andere 5 namen die over de tafel kwamen rollen.
Wat waren die 5 andere namen? Stam, Hag, Jans...?
Stam hoor je het vaakst langskomen, ja. Ajb niet. De naam Ten Hag inderdaad ook.
Aron Winter. Brrrrrrr. De naam Danny Blind kwam een paar keer voorbij, De Ligt desgevraagd in een interview zei dat een goed idee te vinden. Brrrr.

Verder inderdaad, er van uitgaande dat Jans en Seedorf geen serieuze opties zijn hoorde je ook vanuit meerdere bronnen Schmidt.

Keizer steekt er voor mij met grote afstand bovenuit.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Alexander » wo jun 07, 2017 5:41 pm

Rijkaard zou toch echt de allermooiste kandidaat zijn. Als eerbetoon aan Johan moet hij het nog 1 keer doen.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 07, 2017 5:59 pm

Lionel schreef:Het gaat ook om de manier van voetballen. Liever Keizer dan Jaap Stam. Die willen we toch niet?
Ik vraag het nog een keer: waar heeft Marcel Keizer, op het afgelopen seizoen Jupiler League na, laten zien zijn ploegen mooi aanvallend voetbal te laten spelen? Die gozer heeft toch echt 0,0 laten zien, sowieso op het hoogste niveau?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door brigade zuid » wo jun 07, 2017 6:01 pm

Klopt, Keizer heeft nog nooit wat bereikt in zn leven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Marillion » wo jun 07, 2017 6:10 pm

Aan de andere kant, dat maakt hem ook niet per definitie ongeschikt. Wat had bijvoorbeeld iemand als Louis van Gaal al gepresteerd als trainer voor hij aan zijn klus bij Ajax begon?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Cluijffert » wo jun 07, 2017 6:14 pm

De club is inmiddels verworden tot een echte Peppie en Kokkie club hoor, als het Keizer Light wordt.
Blijkt ook wel uit de argumentatie van 'voorstanders'... kent de talenten en heeft een jaartje in de eerste divisie JA goed laten voetballen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 07, 2017 6:17 pm

Met Keizer behoud je dezelfde speelstijl en past in het beleid (ook trainers moeten opgeleid worden). Het hebben van krediet is natuurlijk lager als die van FdB, maar niet anders dan van Bosz. Die zou ook geen krediet hebben gehad als hij niet gepresteerd zou hebben.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Sandro » wo jun 07, 2017 6:21 pm

Marillion schreef:Aan de andere kant, dat maakt hem ook niet per definitie ongeschikt. Wat had bijvoorbeeld iemand als Louis van Gaal al gepresteerd als trainer voor hij aan zijn klus bij Ajax begon?
Per dwfinitie uiteraard niet. Louis was echter een jaartje of 40 en Keizer al bijna 10 jaar ouder. In de afgelopen 10 jaar hadden we op zijn minst ietsje meer van hem mogen horen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Speculatie: wie volgt Bosz op?

Bericht door Cluijffert » wo jun 07, 2017 6:22 pm

Altijd goed je te baseren op de uitzonderingen die de regel bevestigen...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Plaats reactie