eSporters Koen Weijland & Dani Hagebeuk

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

eSporters Koen Weijland & Dani Hagebeuk

Bericht door beelzebub » do sep 22, 2016 11:41 am

Deze knakker verdient toch zijn eigen topic in het Internet 3.0 tijdperk. :ajaxsmiley.gif:

http://www.ajax.nl

Nederlands beste FIFA E-Sporter Koen Weijland tekent bij Ajax


Ajax heeft de 23-jarige FIFA-speler Koen Weijland gecontracteerd en is daarmee de eerste Nederlandse voetbalclub die officieel een E-Sporter aan zich bindt. De vijfvoudig Nederlands kampioen en nummer 1 van de wereld in 2010, 2011 en 2015 speelt dit seizoen onder de vlag van Ajax op verschillende nationale en internationale FIFA-toernooien. Daarbij heeft Koen officieel rugnummer 39 toegewezen gekregen.

Eerder werd al bekendgemaakt dat Ajax in samenwerking met EA Sports de FIFA 17 XPERIENCE op de Kalverstraat in Amsterdam opent.

Veel jonge Ajax-supporters zijn fanatieke FIFA-spelers en met deze initiatieven wil Ajax deze groep nog beter aan zich binden. Directeur Edwin van der Sar hierover: ,,Koen is meervoudig FIFA-kampioen, inspireert de jeugd, heeft een persoonlijkheid die past bij onze club en is een groot Ajax-fan. Genoeg redenen om blij te zijn met onze samenwerking. Daarnaast zijn we als club altijd op zoek naar nieuwe wegen om onze jonge fans nog beter aan ons te binden. En daar sluit dit initiatief goed op aan. Mede omdat we Koen niet alleen steunen tijdens grote toernooien, maar ook samen met hem activiteiten voor onze fans gaan organiseren. Daarbij vinden wij het belangrijk om zowel het digitale speelplezier te vergroten, als de jeugd te stimuleren om zelf te gaan voetballen. Die twee werelden kunnen prima samengaan en elkaar zelfs aanvullen.”

‘Droom wordt werkelijkheid’
,,Vandaag wordt voor mij een droom werkelijkheid. Ik ben mijn hele leven al Ajacied en ben nu heel trots dat ik het mooie rood en wit mag gaan vertegenwoordigen op FIFA-toernooien. Het verhaal van Ajax spreekt mij erg aan. Net zoals ik willen ze verschillende activiteiten gaan organiseren voor de jeugd en een koppeling maken naar het fysieke voetbal. Ik ben ervan overtuigd dat ik als YouTuber en FIFA E-Sporter, net als de Ajax-spelers, als inspiratiebron kan werken”, aldus Koen Weijland.

Afbeelding

Donderdagmiddag is Koen samen met een aantal Ajax-spelers aanwezig bij de opening van de FIFA XPERIENCE. Daar gaan zij samen met twee jonge fans het nieuwe FIFA 17 spelen. De beelden van zijn spelerspresentatie volgen vrijdag op Ajax TV.

FIFA 17-event voor de fans
Daarnaast organiseert Ajax samen met EA Sports volgende week woensdag 28 september een FIFA 17-event voor de jonge Ajax-fans. Dit event bestaat uit twee delen: een voetbaltoernooi op een Amsterdams pleintje of veld en een FIFA-toernooi in de FIFA XPERIENCE. Daar krijgt men de unieke mogelijkheid om FIFA 17 te spelen een dag voor de officiële release. Ajax-fans kunnen zich in teams van 3 personen opgeven in verschillende leeftijdscategorieën en zo kans maken op deelname. De uiteindelijke winnaars mogen als VIP naar Ajax - Standard Luik. Klik hier voor meer informatie en het inschrijfformulier.
Laatst gewijzigd door beelzebub op wo feb 01, 2017 4:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Koen Weijland

Bericht door Sandro » zo sep 25, 2016 7:38 pm

Ik heb er toch een beetje moeite mee dat hij hier tussen de Ajax spelers staat.

Leuk bedacht om op deze manier fans aan je te binden, oftewel munten. Verder zie ik totaal niet in hoe dit ervoor kan zorgen dat Ajax betere jeugd krijgt. Misschien juist wel slechter.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9368
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Koen Weijland

Bericht door Dubbel » zo sep 25, 2016 7:45 pm

Is het mode om je poloshirt helemaal dicht te knopen of heeft deze knul iets te veel tijd binnenshuis doorgebracht?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Koen Weijland

Bericht door Cruijff » zo sep 25, 2016 8:03 pm

Had er in het media gedeelte inderdaad al een topic over geopend.
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic.php?f=8&t=12876

Haha Dubbel :biggrin.gif: scherpe observatie, ik denk dat ie inderdaad zoveel uren binnen heeft zitten gamen dat hij zijn spierwitte kippenborstje het liefst volledig verbergt. :smallgrin.gif:

Sandro_Calaaabro schreef:Ik heb er toch een beetje moeite mee dat hij hier tussen de Ajax spelers staat.

Leuk bedacht om op deze manier fans aan je te binden, oftewel munten. Verder zie ik totaal niet in hoe dit ervoor kan zorgen dat Ajax betere jeugd krijgt. Misschien juist wel slechter.
Ik heb daar geen moeite mee.
Lang niet alle jeugd kan tegenwoordig nog voetballen. Een boel jongeren kunnen zelfs niet eens fatsoenlijk een bal recht vooruit trappen.

Zo maak je een droom toch nog aanraakbaar en zelfs haalbaar. Een groot deel van de jeugd droomt vanachter de Playstation van een bestaan bij Bayern, Real Madrid, Barcelona, Chelsea, Ajax of Feyenoord en deze jongen bewerkstelligt het daadwerkelijk: hij is gecontracteerd als speler van Ajax.

Zijn eerste FIFA wedstrijd als Ajax speler heeft Koen Weijland overigens verloren van Donny vd Beek..... :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Koen Weijland

Bericht door Sandro » wo okt 12, 2016 7:04 pm

Babel is wel kansloos :smile-ajax.gif:

https://m.youtube.com/watch?v=br4riO2ySMc

Babel neemt het shirt van Weijland wel netjes in ontvangst, maar vraag me af of Babel het wel zo leuk vindt dat nummer 39, dat ooit door hem gedragen werd, nu toebehoort aan die Weijland.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: eSporters Koen Weijland & Dani Hagebeuk

Bericht door beelzebub » wo feb 01, 2017 5:03 pm

Ik ga niet voor elke eSporter van Ajax een nieuw topic openen, daarom is deze hernoemd...

We hadden al de Nederlandse primeur en vandaag maakte Ajax bekend dat er nog een eSporter is toevoegd. Die andere was blijkbaar niet zo goed? Of moet de beste spelen? Of zijn er meer evenementen tegelijk? Enfin, dit is 'm volgens Ajax.nl:

P.S. De foto's verneuken de layout, dus als je hem een handje van Van der Sar wilt zien schudden moet je hier klikken:
http://www.ajax.nl/upload/0eef2d07-90a6 ... RSFOTO.jpg
http://www.ajax.nl/upload/ab79433f-8f35 ... TO%202.jpg
Dani Hagebeuk versterkt het eSports team van Ajax

Het eSports team van Ajax wordt uitgebreid met Dani Hagebeuk. In navolging van Koen Weijland is Dani de tweede eSporter die door Ajax is gecontracteerd. De huidig Nederlands kampioen FIFA 17 gaat namens Ajax uitkomen in de E-Divisie. Dani krijgt rugnummer 46 waarmee hij komend weekend Ajax gaat vertegenwoordigen in Parijs bij de Europese kwalificatie voor het wereldkampioenschap.



De eSporters gaan Ajax vertegenwoordigen op nationale en internationale toernooien, zowel individueel als in teamverband. Directeur Edwin van der Sar: ,,Koen en Dani vullen elkaar goed aan. De uitbreiding van ons eSports team past goed binnen onze ambitie. Een dubbele bezetting is, ook bij eSports, belangrijk om elkaar naar een hoger niveau te tillen. Dani is talentvol en heeft dit jaar veel toernooien op zijn naam geschreven, waaronder het Nederlands Kampioenschap. Koen is daarnaast belangrijk met zijn aanvoerdersrol binnen het team.”

Voor Dani komt er een droom uit: "Ik ben mijn hele leven al Ajax-fan. Op een bepaald moment kom je erachter dat voetballen bij Ajax te hoog gegrepen is. Des te mooier natuurlijk dat ik op deze manier het rood en wit van Ajax toch mag vertegenwoordigen”.

De wedstrijden van de eSporters zijn wekelijks via een livestream te volgen. Daarnaast worden er zowel met de bal als met de game-controller verschillende fan-activiteiten georganiseerd.


Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Koen Weijland

Bericht door Cruijff » do feb 02, 2017 1:35 am

Sandro_Calaaabro schreef:Babel is wel kansloos :smile-ajax.gif:

https://m.youtube.com/watch?v=br4riO2ySMc


Babel neemt het shirt van Weijland wel netjes in ontvangst, maar vraag me af of Babel het wel zo leuk vindt dat nummer 39, dat ooit door hem gedragen werd, nu toebehoort aan die Weijland
.
Mwagh...
Babel debuteerde onder een ander rugnummer bij Ajax. En met dátzelfde rugnummer speelt hij inmiddels weer in Turkije.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: eSporters Koen Weijland & Dani Hagebeuk

Bericht door Sandro » ma feb 13, 2017 7:01 pm

Cruijff schreef:Zo maak je een droom toch nog aanraakbaar en zelfs haalbaar. Een groot deel van de jeugd droomt vanachter de Playstation van een bestaan bij Bayern, Real Madrid, Barcelona, Chelsea, Ajax of Feyenoord en deze jongen bewerkstelligt het daadwerkelijk: hij is gecontracteerd als speler van Ajax.
Uhh ja, maar ik dacht dat voetbal voor op het veld bedoeld was.

Het zal (op termijn) wel wat inkomsten opleveren voor de eredivisie clubs en daar is het ook om te doen. Verder heeft het niets met voetbal te maken.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: eSporters Koen Weijland & Dani Hagebeuk

Bericht door Cruijff » ma feb 13, 2017 11:36 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
Cruijff schreef:Zo maak je een droom toch nog aanraakbaar en zelfs haalbaar. Een groot deel van de jeugd droomt vanachter de Playstation van een bestaan bij Bayern, Real Madrid, Barcelona, Chelsea, Ajax of Feyenoord en deze jongen bewerkstelligt het daadwerkelijk: hij is gecontracteerd als speler van Ajax.
Uhh ja, maar ik dacht dat voetbal voor op het veld bedoeld was.

Het zal (op termijn) wel wat inkomsten opleveren voor de eredivisie clubs en daar is het ook om te doen. Verder heeft het niets met voetbal te maken.
Ronaldinho heeft een keer meegemaakt dat een verder vrij onbekende keeper, toen nog behoorlijk in de piekdagen van Ronaldinho, een strafschop van hem pakte omdat Ronaldinho na zijn karakteristieke aanloop hem precies zo inschoot als meestal in het spelletje FIFA gebeurde.

Overigens gaat die Koen Weijland als ie een event heeft waar jonge Ajax fans voor worden uitgenodigd aan het begin van het event met die kids even een balletje trappen. Voordat de console wordt aangezet dus eerst echt voetballen. Is ook veel leuker, natuurlijk!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33798
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: eSporters Koen Weijland & Dani Hagebeuk

Bericht door Duke » wo feb 15, 2017 10:36 pm

Hagebeuk doet het goed, schijnt ook zo'n beetje de beste speler van Nederland te zijn.
Veel kijkers op YouTube voor E-Divisie

Het is dan wel virtueel, het gras is te groen, je broekje wordt nooit vies en Messi zal in het echt nooit bij Roda JC spelen. Toch scoort de E-Divisie wel degelijk. De voetbalvariant met gamers die namens een eredivisieclub om het Nederlands kampioenschap in FIFA 17 spelen wordt veel bekeken. Na vijf speelrondes heeft de teller al de miljoen gepasseerd.

Op YouTube waarop alle wedstrijden (live) te zien zijn en ook een heus praatprogramma over de E-Divisie met analyses wordt uitgezonden, blijft de teller doorlopen. Gemiddeld leverde elke speelronde 170.000 views op, de wedstrijden van de e-sporter van Ajax zijn het meest bekeken met ruim 230.000 kijkers.

Sinds deze week loopt het wedstrijdschema van de E-Divisie zelfs gelijk aan het speelprogramma van de echte eredivisie. Wedstrijden als Feyenoord - PSV en Ajax - Feyenoord komen er dus ook aan. Het enige verschil? Ajax staat in de virtuele wereld wel bovenaan.
www.ad.nl

https://www.youtube.com/results?search_query=e-divisie

Wel grappig om Bale, Iniesta en Ronaldo namens Ajax te zien spelen. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10268
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: eSporters Koen Weijland & Dani Hagebeuk

Bericht door WP_Legend » vr feb 17, 2017 1:16 am

Dat zijn bijna meer kijkers dan een gemiddelde Roda wedstrijd!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: eSporters Koen Weijland & Dani Hagebeuk

Bericht door Sandro » do mar 14, 2019 6:44 pm

"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie