Edwin van der Sar

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Gezond verstand » di feb 12, 2019 8:07 am

LucaS schreef:Niet deze winter.
Rechtsback, waarom Kristensen als je net Orejuella hebt gekocht? Waarom Magallan als je net Schuurs hebt gekocht? Waarom Wober weg? Waarom Lainez om Neres te vervangen?

Neres en Wober zijn spelers die je gewoon volgend seizoen ook nog had kunnen hebben. Als je geen duiventil wil, lijkt het me van belang niemand te laten gaan naast de onvermijdelijke vertrekkers (de Jong, de Ligt, Ziyech en wellicht Onana en Nico)
je hebt na een half jaar door dat Orejuella de stap niet kan maken, dus haal je iemand anders. Schuurs lijkt ook niet aan te kunnen haken, dus haal je iemand anders. Lainez nu al halen om te laten wennen, en daarmee inspelen op het vertrek van Ziyech is ook logisch, bovendien zal zo'n jongen 3 jaar blijven, terwijl Neres nog maximaal 1 jaartje blijft dus het is inspelen op een stukje continuiteit.

Het vertrek van Wober is onverklaarbaar, blijkbaar zag Ten Hag het niet in hem zitten. Een andere reden kan ik mij niet bedenken.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door LucaS » di feb 12, 2019 9:58 am

Dan mogen ze scouts wel eens vervangen. Sorry hoor, maar als je spelers haalt en al na een paar maanden tot de conclusie komt dat ze niet voldoen, dan doe je je werk niet goed
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Jöhnk » di feb 12, 2019 3:15 pm

Als je Orejuela en Kristensen haalt dan deugt de scouting niet. Die stelling durf ik wel aan.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Gezond verstand » vr feb 15, 2019 2:49 am

Jöhnk schreef:Als je Orejuela en Kristensen haalt dan deugt de scouting niet. Die stelling durf ik wel aan.
Als je De Jong, Sanchez en Neres haalt, dan zijn ze niet zo heel slecht. Geen enkele scout scoort 100%. Steen Olsen, die Kristensen tipte, bracht ons ook Zlatan, Eriksen en Dolberg, deugt de man zijn mening niet omdat hij iets in Kristensen ziet? Ik vind dat nogal kort door de bocht, misplaatst en onterecht.

De waarheid ligt er tussenin, Ajax speelt een specifiek spelletje en het is altijd maar de vraag of een speler dat spelletje echt onder de duim gaat krijgen. De basis moet gewoon kloppen. Nu is dat bij Kristensen niet het geval, die heeft de balcontrole van een struikelend paard, maar Orejuela had die techniek wel. Alleen kon hij de stap niet maken.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Alexander » vr feb 15, 2019 9:24 am

Met een rechtsback van het niveau Nico waren die goals natuurlijk nooit gevallen tegen Real. Nous doet het prima, daar niet van. Maar is natuurlijk geen topspeler.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Cruijff » vr feb 15, 2019 9:53 am

Alexander schreef:Met een rechtsback van het niveau Nico waren die goals natuurlijk nooit gevallen tegen Real. Nous doet het prima, daar niet van. Maar is natuurlijk geen topspeler.
Klopt. Maar die goal tegen Bayern was wel echt een top staaltje.
In blessuretijd tegen Benfica de winnende dat was natuurlijk helemaal wat, voor mij tot op heden het meest orgastische moment van het seizoen.

Maar qua techniek was die goal in München echt een klasse goal. Daar liet ie zien dat ie echt goed kan voetballen, het verraadde ook meteen dat hij geen pure verdediger is. Maakte Ziyech maar wat vaker van dat soort goals, man man man wat is die vaak dramatisch in de afronding.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9021
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 15, 2019 6:35 pm

Alexander schreef:Met een rechtsback van het niveau Nico waren die goals natuurlijk nooit gevallen tegen Real. Nous doet het prima, daar niet van. Maar is natuurlijk geen topspeler.
Laten we het zuiver houden: hij is geen topRECHTSBACK. Met de mogelijke leegloop aankomende zomer zou ik hem graag op het middenveld zien spelen. Komt ie uiteindelijk meer tot zijn recht denk ik.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door raymon » vr feb 15, 2019 7:41 pm

Ik vond ‘m ijzersterk tegen die 18 jarige voetballen. Die heeft amper een bal goed geraakt. Hij zat er echt heel vaak tussen.

Maar ja, dus ook 2 fouten. Ik vind Nous echt een heerlijke speler om naar te kijken en gaat de komende jaren alleen maar beter worden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Lionel » za feb 16, 2019 6:03 pm

raymon schreef:Ik vond ‘m ijzersterk tegen die 18 jarige voetballen. Die heeft amper een bal goed geraakt. Hij zat er echt heel vaak tussen.

Maar ja, dus ook 2 fouten. Ik vind Nous echt een heerlijke speler om naar te kijken en gaat de komende jaren alleen maar beter worden.
Eens. Had Vinicius gewoon in zijn broekzak. Tot hij uitgleedt.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Jöhnk » za feb 16, 2019 6:16 pm

Gezond verstand schreef:Geen enkele scout scoort 100%. Steen Olsen, die Kristensen tipte, bracht ons ook Zlatan, Eriksen en Dolberg, deugt de man zijn mening niet omdat hij iets in Kristensen ziet? Ik vind dat nogal kort door de bocht, misplaatst en onterecht.
Het proces deugt niet, bedoel ik. Je mag als club sowieso niet afhankelijk zijn van de mogelijke tunnelvisie van een scout.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Cluijffert » za feb 16, 2019 6:31 pm

Jöhnk schreef:Als je Orejuela en Kristensen haalt dan deugt de scouting niet. Die stelling durf ik wel aan.
Iedere scout van Ajax (en waarschijnlijk iedere BVO) heeft aanzienlijk meer kijk op het talent en de potentie van spelers dan wie dan ook hier. Die stelling durf ik wel aan.

Dus wellicht is het bepalen van talent en of iemand bij Ajax gaat slagen of niet toch iets complexer dan vanuit een bureaustoel op Youtube wat momentopnames bekijken?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Jöhnk » za feb 16, 2019 6:49 pm

Het is absoluut lastig, maar spelers als Van der Hoorn en Kristensen passen zo overduidelijk niet bij Ajax... Het feit dat zij desalniettemin worden gehaald wijst erop dat er niet voldoende waarborgen zijn ingebouwd in het proces. Je wil niet dat één uitglijder van één scout direct tot een miskoop leidt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Cruijff » zo feb 17, 2019 12:49 am

Zeer stellige bewering van Sam / Cluijffert schreef: Iedere scout van Ajax (en waarschijnlijk iedere BVO) heeft aanzienlijk meer kijk op het talent en de potentie van spelers dan wie dan ook hier. Die stelling durf ik wel aan.
Signature van Cluijffert formerly known as Sam schreef: Welkom bij de puinhopen van 7 jaar 'Fluwelen Revolutie'...

Helder.
Degenen die op dit niveau bij Ajax werken, al niet benoemd dankzij een vriendje, hebben er een boel kijk op.

En die 7 jaar met onder meer Jonk & Jongkind heeft louter enorme puinhopen opgeleverd.


AD meldt dit:
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ro ... ~a4bf6d56/
Robin Pronk wil hogerop en vertrekt bij FC Utrecht

Is inmiddels alweer gesignaleerd op De Toekomst. Aangezien ook één van zijn vriendjes Danny Blind weer binnen is (en hij in Utrecht heeft gewerkt met Ten Hag) kan ie met succes weer kunnen hengelen naar een baantje.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Gezond verstand » zo feb 17, 2019 2:41 pm

Jöhnk schreef:Het is absoluut lastig, maar spelers als Van der Hoorn en Kristensen passen zo overduidelijk niet bij Ajax... Het feit dat zij desalniettemin worden gehaald wijst erop dat er niet voldoende waarborgen zijn ingebouwd in het proces. Je wil niet dat één uitglijder van één scout direct tot een miskoop leidt.
in de Van der Hoorn periode was er een technisch hart die allemaal voorstander moesten zijn. Dat was een hele andere situatie als nu met Kristensen. Ander proces, andere tijden.

Waarschijnlijk dachten ze dat Kristensen nog wel bij te spijkeren was. Ik heb er een hard hoofd in, maar goed, ik ben dan ook geen dikbetaalde TD.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Yopii » wo mei 15, 2019 4:47 pm

'Door Overmars wordt het eenvoudiger om spelers aan te trekken bij Ajax'

Edwin van der Sar en Marc Overmars zetten alles op alles om Ajax tot een succes te maken. Dat stelt Jeroen Slop, uittredend financieel directeur van de Amsterdamse club.

Van der Sar en Overmars zijn van groot belang voor Ajax, aldus Slop. "Als je bijvoorbeeld kijkt naar de status die Edwin wereldwijd heeft... Hij moet de mensen die een selfie met hem willen maken van zich afslaan", aldus de Ajax-directeur in de Ajax Podcast. "Hij is immens populair, daar hebben we geen idee van."

"Ik weet zeker dat zijn status ook helpt om deuren open te krijgen die gesloten blijven voor een normale bestuurder", vervolgt Slop. "Op technisch gebied komen we ook makkelijker bij een andere club terecht vanwege de status van Overmars. Door hem wordt het eenvoudiger om spelers aan te trekken."

Van der Sar en Overmars werken volgens Slop keihard voor Ajax. "Er wordt wel wat van ze verwacht - en dat maken ze ook waar. Als ik hun schema's zie... Edwin stapt in het ene na het andere vliegtuig en Marc heeft zijn telefoon zo'n beetje aan zijn oor genaaid. Ze zijn echt aan het werk en schudden niet als ambassadeur een paar handjes."
Mag ook wel eens gezegd worden. Medelijden heeft allang niemand meer.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door InnerHarbour » wo mei 29, 2019 7:44 am

De leiding van Ajax maakte zich deze week onsterfelijk belachelijk

COLUMNHet grootse Ajax kreeg de afgelopen maanden terecht alle lof, vindt Sjoerd Mossou. Maar de club liet na de uit hand gelopen jeugdwedstrijd tegen Feyenoord deze week zien dat het soms ook heel klein kan zijn.

Sjoerd Mossou 29-05-19, 08:00

Nadat zaterdagmiddag een jeugdwedstrijd tussen Ajax en Feyenoord was gestaakt, gaf Ajax-directeur Edwin van der Sar een officieel statement af op de clubwebsite.

Ik citeer letterlijk, anders gelooft u het misschien niet. ,,De situatie die zich op de tribune voordeed, keuren wij natuurlijk af’’, aldus Van der Sar. ,,Voor de beide clubs en de vele toeschouwers is het daarnaast erg vervelend dat het duel niet is uitgespeeld. De spannende competitie van de Onder 19 verdient een sportief slot en daarover verwachten wij komende week van de KNVB meer te horen.’’

Zo. Dat is me nog eens ferme taal, jongens. Poeh. Houd je vast. Hier spreekt potverdorie nog eens een directeur die zijn ballen laat zien. Die maximale verantwoordelijkheid neemt. Die onomwonden zijn excuses aanbiedt voor deze afgang, en die de eigen aanhang keihard durft aan te pakken.

Wie niet beter wist, zou denken dat iemand op de tribune per ongeluk een vanille milkshake had omgestoten, precies over het elektriciteitskastje heen, waardoor abusievelijk een lichtmast was uitgevallen. Wedstrijd gestaakt. ‘Een omgestoten vanille milkshake keuren wij natuurlijk af, mensen. Erg vervelend.’

De waarheid is dat zaterdag een groep ouders en familieleden werd aangevallen door de harde kern van Ajax, op de hoofdtribune van De Toekomst. Omdat de veiligheid van de familieleden niet kon worden gewaarborgd, werd het duel gestaakt.

Het is het zoveelste dieptepunt in de geschiedenis van de Klassieker. De mooiste voetbalwedstrijd van Nederland, een rivaliteit om te koesteren, maar al zo vaak ontsierd door de meest achterlijke incidenten, opgeëist door een kleine minderheid aan beide kanten van het spectrum.

Al jaren proberen goedwillende supporters om eindelijk weer uitfans in de Kuip en de Arena te krijgen. Een must voor de sfeer en de status van de Klassieker, maar steeds wanneer je denkt dat de tijd rijp is, duikt er weer een groepje idioten op.

(De reflex vanuit de politiek en politie kun je uittekenen: die zien in elk incident, klein of groot, een bevestiging van hun gelijk.)

Het minste wat je van de betrokken clubs kunt verwachten: leiderschap. Niet alleen populair je eigen aanhang proberen te pleasen, maar krachtig de fatsoensnormen beschermen. Voor de gein zou u Van der Sars ‘statement’ eens naast dat van PSV moeten leggen, een paar jaar terug na dat beruchte ‘muntjesincident’ in Madrid. Het verschil kan haast niet groter.

De afgelopen maanden viel half Nederland in katzwijm dankzij het voetbal van Ajax, en terecht. De club heeft alle credits gekregen voor zijn beleid, dat nu eens wél te volgen was. Niet alleen de directie kreeg alle lof, de media-afdeling van Ajax kreeg die ook, met allemaal kek gemaakte video’s en de meest schitterende kijkcijfers.

Maar we kunnen er moeilijk omheen dat diezelfde clubleiding zich deze week onsterfelijk belachelijk maakte. Dat die enorm professionele media-afdeling van 32 werknemers op de valreep nog een andere hoofdprijs in de wacht sleepte: die voor het slapste, lafste statement aller tijden.

Dit was Ajax op zijn kleinst. Terug van weg­geweest.

AD.nl
YNWA

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door wimpey » wo mei 29, 2019 8:20 am

Die Sar is gewoon een prutser. Dat manifesteerde zich bij Nouri. En nu dus weer. Heeft die man wel empathie?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door raymon » wo mei 29, 2019 8:25 am

Kan het zijn dat VdSar eerst een intern onderzoek afwacht alvorens ferme uitspraken te doen?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door wimpey » wo mei 29, 2019 8:42 am

raymon schreef:Kan het zijn dat VdSar eerst een intern onderzoek afwacht alvorens ferme uitspraken te doen?
Misschien was 'm nog geen spiekbriefje in de hand gedrukt. :hypocrite.gif:

De tragische Appie is verkeerd behandeld. Experts die de beelden zagen, kort na de tragedie, waren het daar unaniem over eens. De rol van vd Sar in die tragedie... 'Pijnlijk' drukt het niet uit. Plaatsvervangende schaamte.

Afg. weekend had Ajax de veiligheid blijkbaar onderschat en niet op orde. Of er tikken zijn uitgedeeld boeit m.i. niet. Familieleden kregen ineens doorgesnoven idioten voor hun neus. Waaronder die maf die laatst in London een journalist een beuk gaf.

Punt is dat die Sar niet met een krachtig statement komt en de club reputatieschade leidt, door zulk softcock-achtig optreden.

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Lionel » wo mei 29, 2019 8:51 am

Die doorgesnoven idioten kwamen toch niet in de buurt? Ik keur het allemaal af hoor. Maar uiteindelijk is er gewoon 0 gebeurd. Behalve een idioot die niet eens in de buurt kwam van de familieleden. En die werd 'gewoon' tegengehouden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door InnerHarbour » wo mei 29, 2019 9:41 am

Ja er is niemand doodgestoken of het ziekenhuis ingeslagen dus het viel toch allemaal wel mee, waar praten we over. :excited.gif:

Mensen die zo denken zijn een onderdeel van het probleem.
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door 999 » wo mei 29, 2019 9:57 am

wimpey schreef:
raymon schreef:Kan het zijn dat VdSar eerst een intern onderzoek afwacht alvorens ferme uitspraken te doen?
Misschien was 'm nog geen spiekbriefje in de hand gedrukt. :hypocrite.gif:

De tragische Appie is verkeerd behandeld. Experts die de beelden zagen, kort na de tragedie, waren het daar unaniem over eens. De rol van vd Sar in die tragedie... 'Pijnlijk' drukt het niet uit. Plaatsvervangende schaamte.

Afg. weekend had Ajax de veiligheid blijkbaar onderschat en niet op orde. Of er tikken zijn uitgedeeld boeit m.i. niet. Familieleden kregen ineens doorgesnoven idioten voor hun neus. Waaronder die maf die laatst in London een journalist een beuk gaf.

Punt is dat die Sar niet met een krachtig statement komt en de club reputatieschade leidt, door zulk softcock-achtig optreden.
Punt is dat dat allemaal wel meevalt.Doe je het ooit goed met zoveel meningen en " experts " tegenwoordig ..

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Jinne » wo mei 29, 2019 10:00 am

Belangrijkste is dat het intern goed geregeld is. Het hoeft niet altijd via de media.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door Lionel » wo mei 29, 2019 10:11 am

InnerHarbour schreef:Ja er is niemand doodgestoken of het ziekenhuis ingeslagen dus het viel toch allemaal wel mee, waar praten we over. :excited.gif:

Mensen die zo denken zijn een onderdeel van het probleem.
Die gast kwam niet eens in de buurt van die lui. Dus Ajax heeft tot op zekere hoogte zijn werk gedaan.

Nu moeten ze hem een stadionverbod voor het leven geven en zorgen dat hij niet nog een keer binnen komt. Je hebt de beelden blijkbaar niet gezien, maar lekker ouwehoeren kan je wel :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijk

Bericht door InnerHarbour » wo mei 29, 2019 10:35 am

Blijven bagatelliseren en daarmee goedpraten en vooral blijven mauwen dat er geen uitsupporters mee mogen naar Den Haag en Rotterdam. Ik geef die burgemeesters groot gelijk, er is een bepaald gedeelte van de Haagse, Rotterdamse en Amsterdamse aanhang wat zich niet kan gedragen, dat zooitje wil je niet collectief binnen je stadsgrenzen.
YNWA

Plaats reactie