Edwin van der Sar

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Mano » do feb 10, 2022 11:16 am

GangstaRiB schreef:
do feb 10, 2022 11:11 am
De Mol werd afgekraakt omdat ie onzin verkocht. Dat moet je dus niet doen.

Ten Hag werd niet afgekraakt omdat ie een goed verhaal had. Van der Sar kan dat blijkbaar niet.

Niet verwonderlijk, Van der Sar flopt in ieder interview dat ik van em lees of zie. Dat zien ze bij Ajax ook wel.
i rest my case, hij doet het dus zo en zo verkeerd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Mano » do feb 10, 2022 11:21 am

Hij heeft niemand verkracht he? Whatsappjes hebben we het over.
geen chantage voor seks, geen dwang en seks, tot nu toe een hoge mate van ongemakkelijk gedrag voor de vrouwen.
Dat is serieus vervelend maar als het bij Overmars blijkt te blijven, is dat het beste op te lossen door intern onderzoek, extern bureau vertrouwensmensen en 5-0 winnen van Vitesse.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Lionel » do feb 10, 2022 11:24 am

GangstaRiB schreef:
do feb 10, 2022 11:11 am
De Mol werd afgekraakt omdat ie onzin verkocht. Dat moet je dus niet doen.

Ten Hag werd niet afgekraakt omdat ie een goed verhaal had. Van der Sar kan dat blijkbaar niet.

Niet verwonderlijk, Van der Sar flopt in ieder interview dat ik van em lees of zie. Dat zien ze bij Ajax ook wel.
Helemaal mee eens. De Mol moest de volgende dag ook terugkomen op zijn waardeloze verhaal. Van der Sar heeft ook al iets gedaan he... En daarbij wordt er nu onderzocht of hij meer/dit eerder wist.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Yopii » do feb 10, 2022 11:29 am

Communicatietechnisch is dit niet het moment om (inhoudelijk) te reageren. Het is vers en het publiek zit hoog op de (emotie-)berg. Informatie komt niet binnen. Ik denk dat de communicatie-adviseurs binnen Ajax dit ook aangeven. Beter de schade van nu even stil zijn, dan de schade van nu iets verkeerds zeggen.
Dat zou heel goed de overweging kunnen zijn.

Waarom wil iedereen Van der Sar nu voor de camera? Heus niet om hem de kans te geven om de zaak toe te lichten. :excited.gif:

Dit is allang niet meer een zaak van Edwin alleen. Timing is alles, dat weten ze binnen Ajax ook wel.

Ten Hag zit in een heel andere positie, dat geeft hij zelf ook aan. Deze affaire is er niet een van de spelersgroep.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Mano » do feb 10, 2022 11:52 am

Gisteren zag ik Goedele en nog een dame (advocate) bij Beau over de scheidslijn praten.
Goedele gaf aan dat de scheidslijn moeilijk te bepalen is en voor iedereen anders, daar greep de andere tafelgast meteen op in.
Die wilde het veel strakker aanpakken. Tja, daar ga je al.

sterker nog, Doornbos werd ook bevraagd en die zei, met een glimlach, Ik ben hier voor de formule 1.

zo explosief is dit onderwerp.


Daarom vind ik dat Ajax het goed heeft aangepakt.
Zelf de wanstanden gemeld en nu intern oplossen, daarna persbericht over de oplossingen en klaar.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door 999 » do feb 10, 2022 11:59 am

Mano schreef:
do feb 10, 2022 11:52 am
Gisteren zag ik Goedele en nog een dame (advocate) bij Beau over de scheidslijn praten.
Goedele gaf aan dat de scheidslijn moeilijk te bepalen is en voor iedereen anders, daar greep de andere tafelgast meteen op in.
Die wilde het veel strakker aanpakken. Tja, daar ga je al.

sterker nog, Doornbos werd ook bevraagd en die zei, met een glimlach, Ik ben hier voor de formule 1.

zo explosief is dit onderwerp.


Daarom vind ik dat Ajax het goed heeft aangepakt.
Zelf de wanstanden gemeld en nu intern oplossen, daarna persbericht over de oplossingen en klaar.
Richard Krajicek deed een Doorbos bij VI Vandaag ..

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door GangstaRiB » do feb 10, 2022 12:20 pm

Mano schreef:
do feb 10, 2022 11:16 am
GangstaRiB schreef:
do feb 10, 2022 11:11 am
De Mol werd afgekraakt omdat ie onzin verkocht. Dat moet je dus niet doen.

Ten Hag werd niet afgekraakt omdat ie een goed verhaal had. Van der Sar kan dat blijkbaar niet.

Niet verwonderlijk, Van der Sar flopt in ieder interview dat ik van em lees of zie. Dat zien ze bij Ajax ook wel.
i rest my case, hij doet het dus zo en zo verkeerd.
Dat komt omdat ik vind dat VD Sar niet capabel is als AD. Niet vanwege de Overmars-issue. VD Sar heeft meerdere keren laten blijken dat hij PR-technisch een ramp is.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Yopii » do feb 10, 2022 12:34 pm

Zijn mediapresentatie boeit me niet zo. Ajax is een voetbalclub, dus moeten de voetbalmensen (trainer in de eerste plaats, en TD) op de voorgrond treden en niet de AD.

Dit is in de eerste plaats een interne kwestie, waarbij vanuit het standpunt van Ajax gezien aan damage control moet worden gedaan. Het belang van de media daarentegen is een sneeuwbaleffect te veroorzaken.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Mano » do feb 10, 2022 12:37 pm

Yopii schreef:
do feb 10, 2022 12:34 pm
Zijn mediapresentatie boeit me niet zo. Ajax is een voetbalclub, dus moeten de voetbalmensen (trainer in de eerste plaats, en TD) op de voorgrond treden en niet de AD.

Dit is in de eerste plaats een interne kwestie, waarbij vanuit het standpunt van Ajax gezien aan damage control moet worden gedaan. Het belang van de media daarentegen is een sneeuwbaleffect te veroorzaken.
Precies!

Daarnaast reageert Ajax niet op een artikel, zij waren het artikel (ruim) voor en zijn zelf naar buiten getreden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Marillion » do feb 10, 2022 6:41 pm

Uiteraard ben ik het er mee eens dat Ajax in de eerste plaats een voetbalclub is. Feit is wel dat we ook als voetbalclub iemand nodig hebben die namens de club spreekt. In dit geval zou dat toch wel de AD moeten zijn en niet de trainer. Op die manier kun je de trainer ook uit de wind houden.

Ik heb overigens wel de indruk dat Ajax de zaak vrij goed heeft aangepakt hoor. Ben het er ook mee eens dat je niet met een heel uitgebreid verhaal moet komen. Laat eerst het onderzoek maar plaatsvinden zodat je kunt reageren op basis van feiten in plaats van fictie. Maar waarom niet de AD dat praatje laten doen dat nu door Ten Hag is gedaan? Dat was toch de normale route geweest?
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Lionel » do feb 10, 2022 7:19 pm

Omdat Ten Hag hoe dan ook vragen zou krijgen en wellicht omdat nu bekend is dat de rol van Van der Sar ook wordt onderzocht. Dan laat je hem natuurlijk niet een interview geven.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door peter » vr feb 11, 2022 10:36 am

Ik snap niet helemaal waarom het nou van belang is dat "Ajax een voetbalclub is". Er werken honderden mensen bij Ajax. Alsof je vindt dat in eerste instantie Martijn Krabbé zich moet uitspreken als presentator van The Voice of Holland. Je mag van de algemeen directeur van Ajax gewoon verwachten dat hij (al dan niet geënsceneerd) een praatje houdt en zijn medeleven richting de slachtoffers betuigt. Hij is er toch ook als de kippen bij om de deal met Ziggo breed uit te meten?

Tenzij ze bij Ajax ook al weten dat van der Sar onderdeel is van het probleem. Dan hebben we een heel andere discussie en wordt shit alleen maar groter.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Lionel » vr feb 11, 2022 10:37 am

Peter schreef:
vr feb 11, 2022 10:36 am
Ik snap niet helemaal waarom het nou van belang is dat "Ajax een voetbalclub is". Er werken honderden mensen bij Ajax. Alsof je vindt dat in eerste instantie Martijn Krabbé zich moet uitspreken als presentator van The Voice of Holland. Je mag van de algemeen directeur van Ajax gewoon verwachten dat hij (al dan niet geënsceneerd) een praatje houdt en zijn medeleven richting de slachtoffers betuigt. Hij is er toch ook als de kippen bij om de deal met Ziggo breed uit te meten?

Tenzij ze bij Ajax ook al weten dat van der Sar onderdeel is van het probleem. Dan hebben we een heel andere discussie en wordt shit alleen maar groter.
Het verschil bij TVOH was dat er nog niks was gebeurd. Ajax had al gehandeld voordat er iets naar buiten is gekomen. En het dikgedrukte wordt waarschijnlijk onderzocht.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Mano » vr feb 11, 2022 10:46 am

Ajax heeft het nieuws gebracht, waarom moeten ze een praatje houden over nieuws dat ze zelf gebracht hebben :confused.gif:
Dit is een interne aangelegenheid.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door 999 » vr feb 11, 2022 11:17 am

Het eerste artikel van dit topic en de stand van zaken nu bij AJAX, zeker financieel , nog meer sportief .Deze man heeft wel heel weinig krediet.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door peter » vr feb 11, 2022 12:56 pm

Agree to disagree hier met het gros van AT haha.

Een communiqué op Ajax.nl op een vrij bizar tijdstip voor damage control en vervolgens al bijna een week lang complete radiostilte vanuit de top. Ik zou het bij ieder beursgenoteerd bedrijf een complete farce vinden. En dus ook bij Ajax. Maar goed, het is koren op de molen voor iedere krant, want nu pakt Parool het ook al op met "waarom zwijgt van der Sar?". Dit gaat zo nog wel even lekker door.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door wimpey » vr feb 11, 2022 1:02 pm

Peter schreef:
vr feb 11, 2022 12:56 pm
Een communiqué op Ajax.nl op een vrij bizar tijdstip voor damage control en vervolgens al bijna een week lang complete radiostilte vanuit de top. Ik zou het bij ieder beursgenoteerd bedrijf een complete farce vinden. En dus ook bij Ajax. Maar goed, het is koren op de molen voor iedere krant, want nu pakt Parool het ook al op met "waarom zwijgt van der Sar?". Dit gaat zo nog wel even lekker door.
Volledig eens. Na de Coronavlucht en Overmars komt vd Sar niet van zijn berg af en laat de werkvloer de hete kastanjes uit het vuur halen. Waarom? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Arthur » vr feb 11, 2022 1:09 pm

In wiens belang is het dan dat Ajax hierover met de media gaat communiceren?
Ik snap dat die media dat zelf willen en de gemiddelde voetbalsupporter zal ook wel erg nieuwsgierig zijn, maar die zijn toch geen partij in deze?

De enige echte partijen zijn de vrouwen, Ajax en Overmars en die hebben er alle drie eerder belang bij dat er juist zo min mogelijk over in de media verschijnt.
Gewoon naar het persbericht verwijzen en verder je mond houden vind ik persoonlijk de slimste aanpak.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door wimpey » vr feb 11, 2022 1:12 pm

Arthur schreef:
vr feb 11, 2022 1:09 pm
Gewoon naar het persbericht verwijzen en verder je mond houden vind ik persoonlijk de slimste aanpak.
Zo werkt het niet, wanneer je trainers (Heitinga, EtH) rond wedstrijden voor de camera verschijnen.

Zij zouden moeten kunnen verwijzen naar een statement door de hoogste baas gemaakt.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Ajaciedjuh » vr feb 11, 2022 2:07 pm

Iedereen (media, maar ook op dit forum) vormt zijn mening op de informatie die naar buiten komt. Nu is het een feit dat we nog niet zoveel weten, maar uiteraard moet iedereen vanuit zijn eigen belang/invalshoek zijn mening geven. En dan ook vooral aannames toevoegen, om dit te onderbouwen.

Feiten zijn dat Overmars grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond en dat Ajax dit opgepakt heeft en Overmars zijn conclusies heeft getrokken. Feiten zijn ook dat Van der Sar intern overal naar zijn afdelingen is geweest en daar gesprekken heeft gevoerd (bron. Freek Jansen). Feit is ook dat Ajax zijn partners informeerde en continue op de hoogte houdt (door de sponsoren zelf vermeld). Feit is ook dat nadat het gecommuniceerd is, direct ook met de spelersgroep is gecommuniceerd en de maandag praatsessies zijn geweest.
Feit is ook dat EtH uitstekend heeft verwoord hoe de sfeer binnen Ajax is. Schijnbaar heeft vd Sar parallel dit in de business club gedaan. Feit is ook dat Ajax heeft aangekondigd het aan te melden met de instantie voor grensoverschrijdend gedrag.

En verder is het vooral speculatie en vooral reageren hoe men vindt, wat Ajax (vooral vd Sar) anders zou moeten doen. Feit is ook dat EtH zei dat vd Sar binnenkort ook naar buiten zou komen.

Voor zover ik nu kan overzien, gezien de feiten, wordt het prima opgepakt door Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door zeux » vr feb 11, 2022 2:13 pm

Ajaciedjuh schreef:
vr feb 11, 2022 2:07 pm
Iedereen (media, maar ook op dit forum) vormt zijn mening op de informatie die naar buiten komt. Nu is het een feit dat we nog niet zoveel weten, maar uiteraard moet iedereen vanuit zijn eigen belang/invalshoek zijn mening geven. En dan ook vooral aannames toevoegen, om dit te onderbouwen.

Feiten zijn dat Overmars grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond en dat Ajax dit opgepakt heeft en Overmars zijn conclusies heeft getrokken. Feiten zijn ook dat Van der Sar intern overal naar zijn afdelingen is geweest en daar gesprekken heeft gevoerd (bron. Freek Jansen). Feit is ook dat Ajax zijn partners informeerde en continue op de hoogte houdt (door de sponsoren zelf vermeld). Feit is ook dat nadat het gecommuniceerd is, direct ook met de spelersgroep is gecommuniceerd en de maandag praatsessies zijn geweest.
Feit is ook dat EtH uitstekend heeft verwoord hoe de sfeer binnen Ajax is. Schijnbaar heeft vd Sar parallel dit in de business club gedaan. Feit is ook dat Ajax heeft aangekondigd het aan te melden met de instantie voor grensoverschrijdend gedrag.
En het feit dat de vrouwen aangeven dat er een bepaalde 'cultuur' heerst bij Ajax (bron: NRC en AD)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Jöhnk » vr feb 11, 2022 2:26 pm

Dat Ten Hag iets ‘uitstekend verwoordt’ is natuurlijk geen feit maar een mening.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door wimpey » vr feb 11, 2022 2:39 pm

Zeux schreef:
vr feb 11, 2022 2:13 pm
En het feit dat de vrouwen aangeven dat er een bepaalde 'cultuur' heerst bij Ajax (bron: NRC en AD)
Zijn ze daar zelf mee gekomen of is ze dat wellicht door een journo in de mond gelegd?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door 999 » vr feb 11, 2022 2:44 pm

Blijdorpse gorilla Bokito voor de tiende keer vader geworden
Wordt een onderzoekt ingesteld ...

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Yopii » vr feb 11, 2022 2:51 pm

wimpey schreef:
vr feb 11, 2022 1:12 pm
Arthur schreef:
vr feb 11, 2022 1:09 pm
Gewoon naar het persbericht verwijzen en verder je mond houden vind ik persoonlijk de slimste aanpak.
Zo werkt het niet, wanneer je trainers (Heitinga, EtH) rond wedstrijden voor de camera verschijnen.

Zij zouden moeten kunnen verwijzen naar een statement door de hoogste baas gemaakt.
Ten Hag hoeft niet te verwijzen, hij was close met Overmars, meer dan Van der Sar.

Is de hoofdredacteur van De T. al voor de camera verschenen, nu Van Wely op nonactief is gezet? :confused.gif:

Regel de zaak eerst intern, zorg dat de inventarisatie compleet is. Tegen de tijd dat er geen lijken meer uit de kast kunnen komen, kun je naar buiten treden. Dat proces duurt wel even.

Plaats reactie