Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Peter Bosz bij Ajax

Opzouten!
1
3%
Heb ik weinig vertrouwen in, die haalt de kerst niet.
1
3%
Ik geef hem het voordeel van de twijfel.
10
28%
Ik ben voorzichtig positief gestemd, maar Ajax blijft Ajax.
12
33%
Die gaat het wel redden in Amsterdam.
12
33%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Iniesta » do okt 12, 2017 6:41 pm

Inderdaad, in absolute topsport is geen ruimte voor compromissen. Hij voelde zich duidelijk belemmerd in zn werk door de technische staf.
Kan natuurlijk ook vanuit Ajax top als argument worden gebruikt om niet af te wijken van de gekozen bezetting van technische staf. Heb alleen helaas niet het idee dat er zo n duidelijke visie bestaat binnen de Ajax leiding

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Ajaciedjuh » do okt 12, 2017 6:50 pm

Ik heb toch ook sterk het vermoeden dat Bosz het als excuus heeft gebruikt om naar Dortmund te gaan. Maar goed, laten we de discussie niet overnieuw doen. :ajaxsmiley.gif:

Hij is weg, helaas.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Javiskamp » do okt 12, 2017 7:30 pm

Ajaciedjuh schreef:Als je een professional bent en met volle verstand voor 3 jaar hebt getekend met de wetenschap hoe je trainingsstaf eruit ziet, dan getuigd het niet van profesionaliteit om op te stappen.
Ik maak ingetwijfeld een debiele vergelijking, maar ik heb in eindhoven een vast contract gekregen en een paar maanden later kwamen ze er achter dat mijn visuele beperking een probleem voor ze was. Ook met hun en mijn volle verstand getekend... maar ik ben er toch mooi uitgebonjourd...

Hadden ze me dan moeten houden met tegenzin?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11880
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Sandro » do okt 12, 2017 7:46 pm

Javiskamp schreef:
Ajaciedjuh schreef:Als je een professional bent en met volle verstand voor 3 jaar hebt getekend met de wetenschap hoe je trainingsstaf eruit ziet, dan getuigd het niet van profesionaliteit om op te stappen.
Ik maak ingetwijfeld een debiele vergelijking, maar ik heb in eindhoven een vast contract gekregen en een paar maanden later kwamen ze er achter dat mijn visuele beperking een probleem voor ze was. Ook met hun en mijn volle verstand getekend... maar ik ben er toch mooi uitgebonjourd...

Hadden ze me dan moeten houden met tegenzin?
Ik vind het in ieder geval onzin om te beweren dat wat Bosz gedaan heeft niet 'professioneel' is. Van de holle woorden "met volle verstand" word ik al recalcitrant. Rijmt ook nog trouwens.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Javiskamp » do okt 12, 2017 7:52 pm

Dat is ook onzin...je tekent een contract voor een aantal jaar en dat wil gelukkig niet zeggen dat je die niet mag opzeggen... zou gekkewerk zijn...

En als je dat contract toch verbreekt ... jammer, maar helaas... heeft niks met “vol verstand” te maken

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mano » vr okt 13, 2017 7:01 am

Hij is al maanden weg, waarom wil hij dit nogmaals oprakelen. Misschien spreekt hij de waarheid en misschien lult ie uit zijn nek, kan met beide niks.

De situatie is zoals ie is, Bosz is verleden tijd
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Javiskamp » vr okt 13, 2017 9:12 am

Ook mee eens... dat felul achteraf altijd van spelers/trainers die hun verhaal even kwijt willen...

Is gewoon niet nodig

De Dominee
Berichten: 5804
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door De Dominee » vr okt 13, 2017 1:32 pm

Valt me tegen van hem, hij liegt namelijk gewoon. Hij was duidelijk tijdens en direct na vorig seizoen: hij zou blijven. Spelers moesten blijven (Speech na EL finale) en we gingen bouwen. Op KJH ingepraat, etc. Nu opeens wist hij al sinds januari dat hij wegging.

Jammer. Prima trainer verder.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door raymon » za okt 14, 2017 12:16 am

De Dominee schreef:Valt me tegen van hem, hij liegt namelijk gewoon. Hij was duidelijk tijdens en direct na vorig seizoen: hij zou blijven. Spelers moesten blijven (Speech na EL finale) en we gingen bouwen. Op KJH ingepraat, etc. Nu opeens wist hij al sinds januari dat hij wegging.

Jammer. Prima trainer verder.
Dat zegt hij volgens mij niet. Hij zegt dat hij in januari aan de bel trok. En februari. En maart etc. Hij had waarschijnlijk de hoop dat ze wel zn eisen zouden inwilligen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11880
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Sandro » za okt 14, 2017 6:07 am

Maw, deze uitspraken van Bosz maken het er niet duidelijker op. Wanneer besloot hij dan om "sowieso te stoppen"? Was dat januari, februari, maart, april, of mei? Ik blijf het lastig vinden om het los te zien van de aanbieding van Dortmund.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door 999 » za okt 14, 2017 9:31 am

raymon schreef:
De Dominee schreef:Valt me tegen van hem, hij liegt namelijk gewoon. Hij was duidelijk tijdens en direct na vorig seizoen: hij zou blijven. Spelers moesten blijven (Speech na EL finale) en we gingen bouwen. Op KJH ingepraat, etc. Nu opeens wist hij al sinds januari dat hij wegging.

Jammer. Prima trainer verder.
Dat zegt hij volgens mij niet. Hij zegt dat hij in januari aan de bel trok. En februari. En maart etc. Hij had waarschijnlijk de hoop dat ze wel zn eisen zouden inwilligen.
Inderdaad dat zegt Bosz niet, hij zegt dat hij vanaf Januari tot een week voor zijn overstap aan de bel trok.En als Dortmund toen niet was gekomen er dan mee gestopt zou zijn.

De Dominee
Berichten: 5804
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door De Dominee » za okt 14, 2017 9:39 am

Waarom roept hij dan in Mei nog dat hij 3 jaar blijft en geeft hij oa die speech na de finale? Omdat er toen nog geen Dortmund money op de tafel lag.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Javiskamp » za okt 14, 2017 9:52 am

Peter Bosz gaat in een interview met het Algemeen Dagblad dieper in op zijn vertrek bij Ajax. Bosz voelde zich niet gesteund in zijn werkwijze door vier stafleden en wilde die vervangen zien worden.

"Ik heb in een vroegtijdig stadium al aangegeven bij Ajax, aan Edwin van der Sar, dat ik niet op deze manier door zou gaan voor een tweede seizoen. In januari heb ik hem dat letterlijk zo gezegd. In februari herhaald. In maart, in april. Had niks te maken met dat er belangstelling was, die was er nog niet", doelt Bosz in het AD op de interesse van Borussia Dortmund.

"Edwin wist precies wat er aan de hand was. Alle details. En de club heeft een keuze gemaakt. Wat verder hun goed recht is. Maar ik laat me niet wegzetten als geldbeluste clubhopper. Want dat is niet zo." Bosz gaf Van der Sar zelfs na het belletje van Dortmund nog de kans om de wijzigingen door te voeren. "Mijn reactie (aan Dortmund, red.) was: dat heeft nu geen zin. Ik heb donderdag een gesprek met Ajax en als de club mij tegemoetkomt, blijf ik."

"Na dat gesprek zei Edwin: zaterdag hoor je het definitieve antwoord. Toen bleek dat ze niet zouden ingrijpen, heb ik gezegd: oké, Dortmund wil ook praten, dat gesprek ga ik dan aan. Ben ik meteen doorgereden voor een gesprek met directeur Watzke. Dat was er niet gekomen als Edwin die zaterdag had gezegd: 'we doen wat jij wil'. Zo en niet anders is het gegaan", aldus Bosz.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2153
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Cluijffert » za okt 14, 2017 5:29 pm

Ach, laten we zeggen dat de Ajax-notabelen al aanzienlijk vaker op leugentjes en machtspelletjes betrapt zijn dan Bosz. Nog steeds geen fan van de laatste, maar qua betrouwbaarheid heeft hij het wel voor op de Mokumse konkelaars.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mano » ma okt 30, 2017 8:44 am

"we doen wat jij wilt'
-- wat er niet staat is hoe ver dat gaat. Bosz kan weleens mega veel noten op zijn zang hebben gehad. En zoals we weten sinds JC revolutie, luisteren we niet meer naar de trainer.


Bosz heeft een mooi systeem in zijn hoofd, als iedereen aan boord is en 100% luistert/uitvoert, kan het mooi voetbal opleveren.
Het is geen ei van Columbus. sterker nog, het systeem vergt veel en kans op niet goed genoeg uitvoeren is groot en dan is het direct kwetsbaar. Neem de EL finale, Man Utd had de angel perfect uit het systeem gehaald en Ajax ging naar de slachtbank zonder enige aanspraak op de titel.

Nu zie je zich langzaam hetzelfde ontvouwen bij Dortmund. Wedstrijden worden verloren met 4 tegendoelpunten. Men omzeilt het hoog druk zetten en direct sticht men gevaar.

Ik vind het een pracht idee/systeem (lekker attractief) maar ik denk niet dat je zo kan voetballen, 40 wedstrijden per jaar. persoonlijk denk ik dat je het moet finetunen en bijv 20min per wedstrijd inzetten. als een soort full-court-press bij basketball. even uit het niets powervoetbal om dat doelpuntje te maken en daarna weer 1 tempo lager en met iets meer controle ballen.

ik denk als Bosz vasthoud aan het uitvoeren van dit Kamikaze-systeem hij einde van het seizoen niet haalt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door brigade zuid » ma okt 30, 2017 2:03 pm

Nee ik denk dat hij binnen nu en twee maanden ontslagen is en niet geheel onterecht lijkt me, verdedigen hoort ook bij voetbal.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Toppie » zo apr 15, 2018 6:32 pm

Zo, ik pleit voor de terugkeer van PB en het vertrek van de RVC en TH van de club Overmars en vd Sar hebben wanbeleid gepleegd.Het geld op de bank is voor multinationals en niet voor een voetbalclub dus investeren met die hap en Bosz terug met een nieuw bestuur en TH Thijs ,vertel dat die klootzakken maar :rules.gif:

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Lionel » zo apr 15, 2018 6:37 pm

Thijs regel het ff man!
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mano » ma apr 16, 2018 7:34 am

Toppie schreef:Zo, ik pleit voor de terugkeer van PB en het vertrek van de RVC en TH van de club Overmars en vd Sar hebben wanbeleid gepleegd.Het geld op de bank is voor multinationals en niet voor een voetbalclub dus investeren met die hap en Bosz terug met een nieuw bestuur en TH Thijs ,vertel dat die klootzakken maar :rules.gif:

Breek dan ook gelijk ff de Arena af. Bouwen we die deze zomer ook even opnieuw op... :excited.gif:
Oh, en ik vind dat we in Groen/paars moeten voetballen dus ook ff shirtjes wijzigen...


Nee, wacht< AJAX.... rare naam.
aanpassen die hap!!!

FC Mokum!
ja zo, nu is alles op orde...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Toppie » ma apr 16, 2018 6:15 pm

Geen Fan van PB :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » do mei 24, 2018 12:15 pm

Bosz zegt gewoonweg dat hij zelf nauwelijks een aandeel had in het bedenken van de nieuwe opstelling of een ultiem belangrijke beslissing als 'per direct Gudelj de basis uit'.

Onder Bosz viel het in elkaar na Willem II thuis in de beker. Keizer wipte men eruit omdat de directie op de tribune zat te hopen dat iemand een penalty zou missen in de bekerwedstrijd bij Twente... als Bosz een loting met een vergelijkbaar affiche had gehad had hij waarschijnlijk niets eens durven experimenteren:

https://nos.nl/artikel/2233273-bosz-een ... errie.html
"We speelden eerst in de voorronde van de Champions League. We kwamen door met de hakken over de sloot tegen PAOK en daarna werden we door Rostov uitgeschakeld", beaamt Bosz. "Het voetbal was toen heel slecht. Ook in de competitie liep het niet. Dan verwacht je niet dat je uiteindelijk nog de finale van een Europa Cup gaat spelen."

De nederlaag in het zuiden van Rusland zorgde voor een wake-up call op de kantoren van de Arena. "Ik heb helemaal niet gezegd dat er iets bij moest komen. De komst van Ziyech kwam puur uit de koker van Marc Overmars. Achteraf is gebleken dat dat een uitstekende zet was."

Keerpunt
Maar daarmee was het lek nog niet boven. De kentering kwam pas op 21 september. In de eerste ronde van het KNVB-bekertoernooi ontving Ajax Willem II, waartegen de Amsterdammers in de eredivisie nog een beschamende 2-1 thuisnederlaag hadden geleden.

Dit keer besloot Bosz te experimenteren. "Tegen Willem II hebben we het elftal gevonden, door mensen op een andere plaats te zetten. Denk aan Daley Sinkgraven, een idee van Tonny Bruins Slot. Of aan Lasse Schöne 'op zes', wat eigenlijk een lucky shot was. Toen viel het elftal in een keer op zijn plaats. Na vijf minuten zei ik al tegen Hendrie (Krüzen, assistent): 'Dit voelt goed.'"

Het piepjonge Ajax ging daarna beter en beter spelen, maar bleef in de eredivisie achter de feiten aanlopen. De kloof die Feyenoord in de eerste maanden had geslagen, kon niet meer worden ingelopen. Maar in de Europa League maakte de ploeg van Bosz indruk.

In de groepsfase werd Ajax eenvoudig eerste in een poule met Standard Luik, Panathinaikos en de latere halvefinalist Celta de Vigo. Daarna werden FC Kopenhagen en Legia Warschau opzijgezet, op basis van wilskracht en voetballend vermogen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » za dec 22, 2018 1:07 am

Zou bijna rond zijn met Bayer Leverkusen.
Ik zie daar toch een verband met de huidige Ajax prestaties.

Zou Ajax nu roemloos 5e of 6e staan en de trainer nog rustig de tijd geven of rap op straat geven, dan zou Bosz nog ff zonder baan blijven. De revival van Ajax kort na de afgangen tegen Nice en Rosenborg brengen ook hem weer in de picture.

Behalve de 'ohja EL 2017' Aha Erlebnis zal z'n zaakwaarnemer ook wel hard met hem zijn gaan leuren, natuurlijk.

Plaats reactie