Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Peter Bosz bij Ajax

Opzouten!
1
3%
Heb ik weinig vertrouwen in, die haalt de kerst niet.
1
3%
Ik geef hem het voordeel van de twijfel.
10
28%
Ik ben voorzichtig positief gestemd, maar Ajax blijft Ajax.
12
33%
Die gaat het wel redden in Amsterdam.
12
33%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mano » di jun 06, 2017 12:30 pm

Laten we ff de feiten volgen.

Dormund komt, Bosz gaat weg, vervolgens wordt er met modder gegooid.
Als Dormund niet was gekomen, had Bosz 29juni gewoon op de toekomst gestaan.

oftewel, ze zullen echt niet altijd met elkaar eens zijn geweest (TH & Bosz) maar de werkrelatie was goed genoeg om nog een jaar door te gaan..... Toen kwam de duitse geld-trein... en wordt de knuppel in het hoenderhok gegooid.

Het gros van de verhalen gaan over boze Bergkamp. Nou, die zijn niet verteld door Overmars/vd Sar of Bergkamp zelf. Dus 3x raden uit welk kamp die verhalen komen :excited.gif: Uit 't kamp die gaat cashen/upgraden.

De koning is dood, Leve de koning.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Duke » di jun 06, 2017 12:33 pm

'Gemengde gevoelens' Van der Sar bij vertrek Bosz

Ajax heeft Peter Bosz met frisse tegenzin naar Borussia Dortmund laten gaan. Volgens algemeen directeur Edwin van der Sar zijn de Amsterdammers er 'goed uitgekomen' met de Duitse club.

'Ik heb gemengde gevoelens bij deze overgang', reageert Van der Sar op het vertrek van de trainer. 'Toen we Peter vorige zomer naar Ajax haalden was het niet de bedoeling dat na één jaar alweer een einde zou komen aan de samenwerking. We hebben, met name in de Europa League, een geweldig seizoen neergezet.'

Volgens Van der Sar heeft dat succes ook een keerzijde. 'Net als bij onze spelers trekt dat ook voor de trainer de aandacht van clubs uit de Europese topcompetities. Het ging ons te ver om hem aan zijn contract te houden en we zijn er met Dortmund goed uitgekomen. Het is nu aan ons om, voordat de voorbereiding begint, een goede opvolger te contracteren.'

Bosz heeft zich voor twee jaar aan Dortmund verbonden. Hij neemt Hendrie Krüzen als rechterhand mee naar BVB, dat naar verluidt tegen de vijf miljoen euro heeft betaald als afkoopsom.
www.vi.nl

Als je niet wil dat een trainer vertrekt, moet je gewoon nee zeggen. Tenzij er natuurlijk andere zaken spelen....
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB
Berichten: 16830
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door GangstaRiB » di jun 06, 2017 12:33 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Kom op zeg... überhaupt de finale halen.... en onderwijl zoveel wedstrijden spelen dat je een wedstrijd tegen PSV kan verliezen.
Gaat erom dat edsv werd 'bestreden' met een afgepeigerd elftal.
Dat is de verantwoordelijkheid van de hoofdtrainer. Dit is achteraf makkelijk praten.

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Alexander » di jun 06, 2017 12:49 pm

Kan me vinden in het verhaal van Wimpey. We doen nu alsof Bosz het zo geweldig gedaan. Kan me maar 2 wedstrijden herinneren dat het heel goed was, dat zijn de 2 wedstrijden tegen Schalke en Lyon (en eigenlijk alleen maar de laatste 60 minuten). We overdrijven wel heel erg over hoe goed het allemaal niet was. We zijn met gods geluk doorgerold naar de finale, of zijn we de uitwedstrijden tegen Schalke of Lyon al vergeten?

We hebben de beste selectie in 20 jaar, maar hebben geen prijs gewonnen en eigenlijk ook nooit een kans op gehad. Dat is niet zo een goed resultaat hoor.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mano » di jun 06, 2017 12:50 pm

Duke schreef:
Als je niet wil dat een trainer vertrekt, moet je gewoon nee zeggen. Tenzij er natuurlijk andere zaken spelen....
Ajax heeft goed gehandeld :biggthumpup.gif:

Bosz komt met de tekst; ik wil naar Dortmund.
Ajax: je hebt nog 2 jaar contract.
Bosz: dan regel je dat maar met Dortmund maar ik wil naar Dortmund.

Als hij zijn hakken in het zand houd, kan je beter over afkoop praten dan zo iemand in de boeken houden.

Het mooie is dat er geen onvertogen woord van Ajax over Bosz de media in is geslingerd terwijl omgekeerd er wel al van alles is geroepen...

Bosz lijkt wel de messias. Hij heeft een leuk seizoen neer gezet. Heb tijd en wijle genoten van Ajax maar heeft ook fouten gemaakt. En ik kan me nog steeds niet van de indruk ontdoen dat zijn uiteindelijke basis 11 door geluk was samengesteld in die beker wedstrijd. Daarvoor liep hij ook te klungelen met Gudelj en Ziyech op rechts.


Je hebt een goede groep staan dus daar valt best wat mee te doen. Welke trainer er ook komt, zelfs door Danny Blind :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16830
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door GangstaRiB » di jun 06, 2017 1:04 pm

Alexander schreef:Kan me vinden in het verhaal van Wimpey. We doen nu alsof Bosz het zo geweldig gedaan. Kan me maar 2 wedstrijden herinneren dat het heel goed was, dat zijn de 2 wedstrijden tegen Schalke en Lyon (en eigenlijk alleen maar de laatste 60 minuten). We overdrijven wel heel erg over hoe goed het allemaal niet was. We zijn met gods geluk doorgerold naar de finale, of zijn we de uitwedstrijden tegen Schalke of Lyon al vergeten?

We hebben de beste selectie in 20 jaar, maar hebben geen prijs gewonnen en eigenlijk ook nooit een kans op gehad. Dat is niet zo een goed resultaat hoor.
Je geheugen laat je wellicht een beetje in de steek. Maar goed, het grote bagatelliseren is begonnen. Ik ben echt zeer benieuwd welke troef Ajax achter de hand houdt. Want dat is de crux. Je laat een goed functionerende trainer gaan. Dat doen niet veel clubs hoor.....

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Duke » di jun 06, 2017 1:11 pm

Ik merk het al: de mensen die het eigenlijk nooit in Bosz zagen zitten zijn blij dat hij weg is. Prima, maar voorlopig moeten we maar afwachten welk konijn het duo Overmars-Van der Sar uit de hoge hoed tovert.

Duidelijk was in ieder geval dat velen met vertrouwen en optimisme naar het nieuwe seizoen uitkeken, dat is nu een stuk minder geworden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mano » di jun 06, 2017 1:18 pm

Nee ik zag het zitten in Bosz maar als de trein langs komt, ben je als Ajax gezien.
Zeker als trainer zich er hard voor maakt om erheen te willen.

waar ik me aan irriteer is dat het plotseling weer aan iedereen lag dat Bosz weggaat.
Lag aan niemand, lag aan 4.000.000 duiten en een betere competitie. Enige echte reden.
De rest is rookgordijn om de aftocht van Bosz iets van glans te geven
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Le T. » di jun 06, 2017 2:31 pm

GangstaRiB schreef: Je geheugen laat je wellicht een beetje in de steek. Maar goed, het grote bagatelliseren is begonnen. Ik ben echt zeer benieuwd welke troef Ajax achter de hand houdt. Want dat is de crux. Je laat een goed functionerende trainer gaan. Dat doen niet veel clubs hoor.....
Die troef is natuurlijk het TH, met overal in de organisatie voetbalkennis uit eigen ervaring ipv verantwoordelijkheden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Demosthenes » di jun 06, 2017 2:33 pm

Als je niet wil dat een trainer vertrekt, moet je gewoon nee zeggen
Tenzij die trainer naar een topclub in een topcompetitie kan om daar een topsalaris te bieden, dan kun je geen nee zeggen. Die Le Favre kan wel aan zijn contract worden gehouden, die traint al in een topcompetitie, zit bij nummer 3 van Frankrijk en zal veel meer verdienen dan Bosz bij Ajax deed.

Ik lees nu dat er onder Bosz maar twee wedstrijden waren die erg goed waren: Schalke en Lyon thuis. Laten we dan Kopenhagen thuis en Feyenoord thuis maar vergeten en moeten die critici niet de nuance aanbrengen dat bij Lyon-thuis de eerste twintig minuten minder waren? :aai.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Duke » di jun 06, 2017 2:39 pm

Er is een verschil tussen Nee zeggen, en het kaartje voor Bosz voor de trein naar Dortmund kopen, zoals hier gebeurd lijkt te zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Le T. » di jun 06, 2017 2:44 pm

Inderdaad, de Vorstandsvorzitzende benadrukt nog even dat Ajax alle medewerking heeft verleend.

Verder grappig cultuurverschil, de persmeneer bedankt de Nederlandse journalisten voor hun lange reis terwijl ze zich ontzettend lomp de hele persco probeerden toe te eigenen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mano » di jun 06, 2017 2:44 pm

Duke schreef:Er is een verschil tussen Nee zeggen, en het kaartje voor Bosz voor de trein naar Dortmund kopen, zoals hier gebeurd lijkt te zijn.

en dat betwijfel ik dus...

ik denk niet dat Ajax heeft gedacht: We moeten van Bosz af want hij is vervelend.
Dat verhaal komt pas nu (gister) naar buiten terwijl die wrevel al een seizoen lang speelt? :confused.gif:
Ajax kennende blijft dat nooit lang geheim. Zitten genoeg babbelaars bij de club. Dat ze het niet altijd eens zijn geweest dat geloof ik wel maar dat hoort.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Le T. » di jun 06, 2017 2:47 pm

Mano schreef:
Duke schreef:Er is een verschil tussen Nee zeggen, en het kaartje voor Bosz voor de trein naar Dortmund kopen, zoals hier gebeurd lijkt te zijn.

en dat betwijfel ik dus...

ik denk niet dat Ajax heeft gedacht: We moeten van Bosz af want hij is vervelend.
Dat verhaal komt pas nu (gister) naar buiten terwijl die wrevel al een seizoen lang speelt? :confused.gif:
Ajax kennende blijft dat nooit lang geheim. Zitten genoeg babbelaars bij de club. Dat ze het niet altijd eens zijn geweest dat geloof ik wel maar dat hoort.
Dat hoort geen wrevel te geven, want de trainer beslist. Daarnaast is het niet zo heel gek om problemen voor de toekomst op te lossen na het einde van het seizoen. In de aanloop naar kwart t/m hele finales kun je dat soort gedoe er ook niet bij hebben en kun je het beter even laten dooretteren.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door beelzebub » di jun 06, 2017 3:05 pm

Wel knap van Ajax om dat bijna zes maanden binnenskamers te houden. In het verleden was zoiets in februari al uitgelekt. Blijkbaar aaste er niemand binnen de huidige organisatie op het baantje van Bosz, daar is ook wat voor te zeggen. Of zou het schelen dat Danny Blind en Gudelj niet meer bij Ajax zitten. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopii
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Yopii » di jun 06, 2017 3:30 pm

Dat kwam doordat het goed ging. Anders was Bosz allang door het slijk gehaald.

Er is maar een manier voor een trainer om de omgekeerde wasstraat bij Ajax te ontlopen en dat is winnen.

Het is een structureel probleem. Wanneer gaan supporters dat zien?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Demosthenes » di jun 06, 2017 3:40 pm

Duke schreef:Er is een verschil tussen Nee zeggen, en het kaartje voor Bosz voor de trein naar Dortmund kopen, zoals hier gebeurd lijkt te zijn.
Lijkt, want welke journalisten zaten bij de besprekingen? Ik denk dat er niet één bij zat. Dit is een buitenkans voor de media, Roland Garros biedt geen spectaculair nieuws, Dumoulin is al geweest en de krant en de website moeten vol. Stel dat morgen Vilhena bekendmaakt naar een topclub in het buitenland te gaan, dan is Bosz geen nieuws meer.

Het zou ook zo kunnen zijn dat Bosz een aanbieding van BD op zak had en daarna heeft gezegd: "Zij eruit of wij eruit". Heb ik daar bewijzen voor? Nee, maar die zijn er voor het tegendeel ook niet, vaak ligt de waarheid in het midden.

Het kan zijn dat Bosz ziet dat het volgend seizoen minder zal worden, omdat er een paar spelers vertrekken, in dat geval moet hij nu cashen. Ook daar heb ik geen bewijs voor, maar denken dat het Europees beter kan, is dromen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door brigade zuid » di jun 06, 2017 3:46 pm

Waarom heeft Sar de problemen tussen Bosz en Bergkamp niet opgelost? Blijkbaar heeft dit het hele seizoen door kunnen sudderen. Het zijn toch volwassen kerels, geen kleine kinderen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Demosthenes » di jun 06, 2017 3:53 pm

brigade zuid schreef:Waarom heeft Sar de problemen tussen Bosz en Bergkamp niet opgelost? Blijkbaar heeft dit het hele seizoen door kunnen sudderen. Het zijn toch volwassen kerels, geen kleine kinderen.
Het was misschien niet zo'n probleem; waar mensen werken, zijn conflicten, maar dit conflict werd misschien pas belangrijk na de aanbieding van BD. Ik gun Bosz zijn promotie, heb bij vlagen weer genoten van Ajax, er zal wel een nieuwe trainer komen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11884
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Sandro » di jun 06, 2017 4:06 pm

Van der Sar erkent conflict binnen de staf van Ajax

Ajax had Peter Bosz aan zijn nog twee jaar doorlopende contract gehouden als er geen verschil van mening was geweest tussen leden van de technische staf van het eerste elftal.

Door: ANP 6 juni 2017, 16:06

Dat bekende algemeen directeur Edwin van der Sar dinsdag na het vertrek van de oefenmeester naar Borussia Dortmund.

"Ik heb hier en daar gelezen dat er een onwerkbare situatie was", aldus Van der Sar.

"En dat er een knallende ruzie was. Dat was volgens mij niet het geval. Het is goed om met elkaar te discussiëren. We hebben na het seizoen ook alles geëvalueerd. Maar bij Ajax is het zo geregeld dat het technische hart uiteindelijk de beslissingen neemt. Met het plan-Cruijff in de hand willen we de club zo leiden.''

Van der Sar wil niet vertellen waardoor Bosz en zijn rechterhand Hendrie Krüzen tegenover Dennis Bergkamp Hennie Spijkerman, Carlo l'Ami en Bjorn Rekelhof zijn komen te staan. 

Hij wenst ook niet te bevestigen dat Bosz zonder het viertal in zijn staf verder wilde. "Laten we nu maar vooruit kijken. Dit was een vervelende situatie. We wilden eigenlijk met Peter verder. Maar toen kwam ook de interesse van een mooie club als Dortmund. En er was een verschil van inzicht."

Opvolger
De algemeen directeur van Ajax verwacht ruim voor de start van de eerste training op 29 juni een opvolger voor Bosz te presenteren. 

"We zijn al een paar dagen druk bezig. Het is bekend dat Ajax voor aantrekkelijk voetbal met veel eigen talenten staat en dat we vaak willen winnen. Net zoals spelers kunnen we ook trainers opleiden. Denk jij dan aan Marcel Keizer, onze trainer van Jong Ajax? Nou, volgens mij hebben en hadden we hier meer trainers rondlopen. Ik ga ook niet op andere namen reageren. Hopelijk kunnen we snel duidelijkheid scheppen.''
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Jöhnk » di jun 06, 2017 4:23 pm

Ik lees hier niet in terug dat Van der Sar iets erkent.

Is trouwens al bekend hoeveel geld Ajax voor Bosz heeft gekregen? Is het vijf miljoen geworden?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11884
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Sandro » di jun 06, 2017 4:31 pm

Dat zinnetje "we kunnen naast spelers ook trainers opleiden" neemt mijn hoop op iemand van buiten wel weg.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door brigade zuid » di jun 06, 2017 4:31 pm

Als ik die laatste alinea lees wordt het dus een trainer uit de eigen geledingen. Jammer, ik had liever een buitenlander gehad.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11884
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Sandro » di jun 06, 2017 4:41 pm

Jöhnk schreef:Ik lees hier niet in terug dat Van der Sar iets erkent.
Hoor vd Sar op de radio zeggen dat Bosz nog bij Ajax had gezeten als er niks speelde.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door 999 » di jun 06, 2017 4:47 pm

Als er niks zou spelen zou Bosz nog bij AJAX zitten lijkt me ..

Plaats reactie